Minkalaista "käsittelyä" toivot,

Anonyymi-ap

kun olet vielä elossa ?

18

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toivoisin turvallista yhteyttä vastuu henkilöön
      aina kun avuton vanhus tarvii auttajaa
      ja apu saapuis paikalle,

myös tervyden hoito pitäisi tapauhtua koton
      niin että lääkäri kävisi tarviitaessa kotona,

laporatorio kokeet myös haettaisiin kotoa,

ja kun on tarve mangneettikuville, röngkenille, ultrakuville, ym. laporatorikokeille suuremmassa määrin,
      niin vanhus otettaisiin heti 1 vuorokaudeksi tai 2 :ssi sairaalaan
      siellä tehtäisiin kaikki tarvittavat tutkimukset kerralla
      samalla reissulla,

ei huonokuntoset vanhukset jaksa enään juosta lääkäeissä ja laporatorioissa,
      nuoret ja terveet jaksaa mutta huonompikuntoset vanhus ei jaksa.
      vaikka ehkä pärjäisi kyllä vielä muuten kotona jos apu olisi saatavana ana kun sen tarve olisi.

• Anonyymi

Tuohon lisää mielipidettä ja ajatusta lähinnä omalta kohdaltani,
        nyt kun on vääjäämätöntä
        kunto heikkenee normaalista vnhenemiseen kuuluvista syistä, kuten syd. vajaatoiminta heikentää kaikkea liikkumista ja jaksamista,
        niin
        olisi vanhuksen kunnioittamista jos myös eutanasia mahdollisuus olisi viimenen ratkaisu silloin kun se / ne vanhus / vanhukset jotka i t s e haluaa jo pois näistä vaivoistaa, ja itse pyytää äkki-lähtöä heille suotakoon se,
        sillä muutama vuosi takaperin
        oli lehdessä uutinen 90v pariskunta löytyi kuollenna kotoaan,
        puoliso oli ampunu vaimonsa ensin kun oli nukkumassa sitten oli ampunu itsensä
        näin surullista lähtöä en toivo kellekään
        vaan hiljainen tehokkaalla varmalla " unilääkkellä" vain vanhuksen o m a s t a tahdostaan esm nukkumaan mennessään, ettei enään aamulla tarvitsisi vanhuksen hetätä tähän loppuelämän tuomaan avuttomaan muista ihmisistä riippuvaan vaivaloiseen elämään,
        tämä on mielipide ja kuvitelma siitä kuinka täältä voisi vanha loppuun eläny uupunu vanhus lähteä tuonpuoleiseen,
        eutanasiasta on edelleen kiistaa eduskunnassa,
        toivottavasti järjenkäyttö sallitaan ja laki saadaan voimaan,

• Anonyymi

Toivelistasi on hyvä ja asiallinen, mutta yhteiskunta etääntyy yhä kauemmas
        hyvistä palveluista. (Syy on hallituksen)

Tilasin itselleni turvapuhelimen ja sain sen alle viikossa. Se on edes joku apu.
        Jos ehtii ranneketta painaa ennenkuin pökertyy joku tulee katsomaan ja auttamaan,
        ettei jää virumaan kotiinsa.

Soitin "Helppisenioriin", sitä kautta järjestyi turvapuhelin ja sieltä tulee henkilö kartoittamaan muita tarpeita, mutta tuskin muuta saan avuksi,
        koska pystyn jotenkuten vielä itsenäisesti tulemaan toimeen.

Turvaranneke on nyt "vastuuhenkilöni", kun painan sitä, joku tulee arvioimaan
        avun tarpeeni, mutta se koskee vain terveyttä, muutakin avuntarvetta olisi.
        Maksan turvarannekkeesta 54 euron kuukausimaksun.
        En ole vielä saanut tietää maksaako jokainen auttamiskäynti erikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivelistasi on hyvä ja asiallinen, mutta yhteiskunta etääntyy yhä kauemmas
        hyvistä palveluista. (Syy on hallituksen)

Tilasin itselleni turvapuhelimen ja sain sen alle viikossa. Se on edes joku apu.
        Jos ehtii ranneketta painaa ennenkuin pökertyy joku tulee katsomaan ja auttamaan,
        ettei jää virumaan kotiinsa.

Soitin "Helppisenioriin", sitä kautta järjestyi turvapuhelin ja sieltä tulee henkilö kartoittamaan muita tarpeita, mutta tuskin muuta saan avuksi,
        koska pystyn jotenkuten vielä itsenäisesti tulemaan toimeen.

Turvaranneke on nyt "vastuuhenkilöni", kun painan sitä, joku tulee arvioimaan
        avun tarpeeni, mutta se koskee vain terveyttä, muutakin avuntarvetta olisi.
        Maksan turvarannekkeesta 54 euron kuukausimaksun.
        En ole vielä saanut tietää maksaako jokainen auttamiskäynti erikseen.

minulla ei ole vielä olenkaan kokemusta noista hälyttävistä rannekeista,
        oletan että jos tarve tulee
        ehdin itse soittaa hätäpuhelineen , 112
        jää nähtäväksi,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minulla ei ole vielä olenkaan kokemusta noista hälyttävistä rannekeista,
        oletan että jos tarve tulee
        ehdin itse soittaa hätäpuhelineen , 112
        jää nähtäväksi,

Sen takia otin turvarannekkeen, kun pökerryttää joskus niin, että silmissäkin
        sumenee. En pystyisi silloin soittamaan 112:een, mutta toivottavasti ehdin painamaan
        rannekkeen nappia ranteessani. Turvakeskus ottaa turvalaitteen kaiuttimella
        yhteyden minuun ja kuulee minua. Jos en pystyisi enää puhumaankaan
        apua tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sumenee. En pystyisi silloin soittamaan 112:een, mutta toivottavasti ehdin painamaan
        apua tulee.

Olet oikeassa, noin turvaranneke toimii.
        Minulle annettiin 6 vuotta sitten turvaranneke kun kotiutettiin sairaalasta. Se on hyvä apu jos ei itse edes pysty liikkumaan mutta pystyy painmaan rannekkeen nappia.

Ranneke oli minulla pari kuukautta käytössä, mutta luovuin siitä kuntoutukseni edetessä ja koska poikani asuu saman katon alla, en jää yksin kitumaan jos sairaus kohtaus yllättää.

Yksinasuville suosittelen sitä, on kätevä ja helppokäyttöinen.
        tepa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

apua tulee.

Ranneke on hyvä,olemassa , yhdellä tutulla se on ollut välttämätön juuri tasapainomhäiriöiden kanssa

• On tunnustettava että vanheneminen pelottaa siitä syystä että vanhustenhoito jää yhä enemmän toisarvoisiin asioihin.
      Ei ole hoitopaikkoja, ihan toivottoman kuntoisetkin ovat kotihoidossa.
      Hartain toiveeni on että en tarvisisi minkäänlaista "käsittelyä".
      Saisin elää elämäni ja nukkua pois kun aika tulee, olen eutanasian kannalla jos ei ole toivoa ihmisarvoisesta elämästä, kuten nykysten kriteerien kanssa näyttää olevan.
      Höristin korviani kun kuulin telkkarissa puhuttavan että yksitysten hoivapaikkojon kuukausihinta on noin 6000 euroa.
      Jos elää 10 kuukauttan niin pitäisi pulittaa 60000.
      Kuulinkohan väärin?
      Nämä ovat varmaan rikkaille, mutta kai heillekin tulee kassan pohja vastaan jos elää kauan, on poikkeuksia tietenkin joille tuo summa ei ole mitään.

• Anonyymi

Toivottavasti saadaan eutanasia laki voimaan !
        Elämä on eletty, työt tehty yhteiskunnalle,
        uupuneita pois lähtiöitä on jo paljon,
        Jumalaki armahtaa
        miksi ihminen ei
        nyt ihmisenki armo olisi paikallaan.

• Anonyymi

Asiallista !

Gubbe 75

• Anonyymi

Toivon että vaivani parannetaan.Nivelet ja jotain muuta korjattavaa.
      70+. Enkä,odota kuolemaa vaan on toivo paremmasta!,

• Anonyymi

olet vielä nuori meihin 80++++++ verrattuna

ikä tekee tehtävänsä
        vanhuus tulee vääjämättä joka vuosi on ihminen taas vanhempi kuin edellisenä vuonna ja yksistään vuosiki vanha vanhetaa rajusti joskus,
        vanhuus on armoton se tulee vääjäämättä jokaiselle
        jos saa kaun vielä elää täällä maanpäällä ,

itse olen eutanasian kannattaja,
        ja jos tulee mahdolliseksi otan myrkkypillerin sitten kun itse katson
        että nyt en enään jaksa jatkaa maanpäällistä taivaltani
        vielä koitan ja ajattelen mahdolliseksi ehkä
        sinnitellä ysikympiseksi jos luoja suo, mutta mielelläni suljen silmäni vaikka heti jos luoja sen katsoo oikeaksi ,

• Anonyymi

Kun olisi osaavaa henkilökuntaa, ajattelin että jos tulisi kova muisti sairaus niin ettei olisi ilkeitä hoitajia vaan sellaisia jotka ymmärtävät miksi vanhus on hieman kummallinen . Ääitini sanoi kun oli hoitokodissa että häntä,lyödään siellä , koska hän oli muistisairasniin oli vaikea tietää oliko se jotain kuvitelmaa vai oliko todella lyöty . Silitin kyllä paikan johtoon ja kerroin mitä hän oli sanonut.
      Vieläkin o kamala tunne kun ajattelee että olisiko lyöty. No hän on ollut haudassa jo kauan mutta tunne vaivaa silloin sun tällöin. Sillä en saa sitä koskaan tietää.
      Koska hän oli vaikea potilas niin voi olla että joku on kiukustunut
      Itse kun olen siinä kunnossa ettei voi enää kotona olla että hoitajat olisivat rauhallisianeikä stresaantuneita kuten usein näkee että ovat ,ja eivät huutaisi minulle kovalla äänellä, jos sattuu kuulo olemaan silloin vielä kunnossa. Niin ei tarvitse huutaa

• Anonyymi

Tuo hoitajan kovaääninen kailotus on ihan mahdotonta. Sanoin monta kertaa että tällä asiakkaalla on normaali kuulo, ja taas kohta joku häntä puhutteli kolmannessa persoonassa korvan juuressa äänekkäästi: OTTAAKO HEIKKI LEIPÄÄ RUOAN KANSSA.
        Aika iso juttu tuo lyömisen kertominen, eipä siihen mitään osaa sanoa.

• Anonyymi

tuo vaihe elämässä jos dementia on paha ja hoitajat vihasia dementikolle ei kyllä ole hyvän tuntusta hoivaa,
        kyllä ainaki minulle PITÄISI tuossa vaiheessa antaa eutanasia pelleri ja päästtää nukkumaan ijäistä unta,
        en halua olla hoitajien riesanakaan,

• Anonyymi

Minä en oikein ole siitä eutanasiasta mitään mieltä , pelottava ajatus yhtä pelottava kun yksin maata sängyssä eikä,pääse itse ilman apua ylös .olen nähnyt oikeinkin huonoja potilaita työssäni , ja kukaan heistä ei halunnut ” vielä” kuolla vaikka olivat eutanasian kannalla kun olivat vielä olleet terveitä .muå. Yksi pahasti sairas ihminen sanoi että kun haluaisin niin elää vielä kauan ,hän oli ollut itse sairaanhoitaja nuorena . Ja yksi mies on jäänyt myös mieleen oli saanut jossain onnettomuudessa vaikean aivo vamman ja ei voinut itse edes syödä saatikka käyttää käsiään , tarvitsi lisä happea .
      Silloin olisi ollut eutanasia paperit hyvät olemassa jos eutanasia olisi ollut hyväksyttynä .
      Kun mitään muuta ei hänen elämänsä ollut kun piti olla toisten käänneltävänä eikä voinut edes puhua , silmistä näkyi tuska. Silloin ajattelin että tuota kohtaloa en haluaisi.
      Mutta kukaan meistä ei päätä itse omaa kohtaloaan ei koskaan tiedä mitä tuleman pitää .

• Anonyymi

Olenki sitä mieltä,
        jos sairas ihminen EI halua eutanasiaa
        vaikka on kovin sairas
        EI hänelle pidäkkään sitä antaa,
        mutta
        ne jotaka ITSE HALUAA ja pyytää heille suotakoon,
        minä itse olen eutanasian kannalla,

olen itse niin usein ollu suurissa leikkukssa ja kokenu salaman nopeesti
        kun oma tajunta katoaa ja tehdään suuret suuri leikkaus
        koko rintakehä ja luut ratkotaan ja sydä syrjään joksiki aikaa,
        tavallaan ole kuollu jo useinkin
        ja koen varsinki äkki-kuoleman hyväksi helpotukskseksi,
        kuolema on vain nukkumista
        tietoisuus katoaa täysin pois,

uskoisin jos ihmisellä on sielu kuten raamattu väittää
        se lähtee luojan luo
        oletan ja hirveesti toivoivon että näkisin kaikki rakkaat omaiseni ym elämääni vaikuttaneet ihmiset siellä rahjantakana
        josta ei ole takasi tulemista,
        olen luojani luona, tämmösenä kuin luoja on minut luonu ,
        sanoisin tässä nyt olen, kelpaanko,

• Anonyymi

Intialaista päähierontaa, klassista hierontaa, hermoratahierontaa, energiahierontaa, vyöhyketerapiahierontaa, aromahierontaa, kasvohoitoa, jalkahoitoa ... yms. hivellystä ja hyvää oloa tuottavaa kosketteluhoitoa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe