Verikokeet ilman lähetettä

Anonyymi-ap

Kävin juuri otattamassa yksityisellä vitamiinilabrapaketin omakustanteisesti tietenkin. Lähinnä D-vitamiini ja B12-vitamiini + folaatti kiinnostaa. Oletteko te käyneet labroissa ilman lähetettä?
Siili

47

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toistuvasti mutta en säännöllisesti.
      Mielenkiintoni kohteena ovat eturauhasen PSA ja testosteronitaso. Yleensä teetän vain S-Testo kokeen mutta aina joskus kaikki kolme testoaluetta.
      Joskus, mutta harvoin Hb:n.
      Pihlajalinnan klinikka on sopivasti salimatkan varrella ja sopii hyvin teston kontrollointiin. Tallon salille enne 9:ää joten testokoe sopii hyvin menomatkalle.
      Viime viikolla hain lähetteen julkisen puolen verikokeisiin mutta tietenkin yksityisasiakkaana. Keikka meni poskelleen lähetteen epäselvyyksien vuoksi.

      • Anonyymi

        Miten ollaan julkisen puolen yksityisasiakkaana?
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ollaan julkisen puolen yksityisasiakkaana?
        Siili

        Yksityislääkäri laittaa lähetteen julkiselle puolelle.
        Esim. gyne toimii näin, jos oikein osaa tinkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ollaan julkisen puolen yksityisasiakkaana?
        Siili

        Osassa HUS:n labroissa on mahdollista - rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityislääkäri laittaa lähetteen julkiselle puolelle.
        Esim. gyne toimii näin, jos oikein osaa tinkiä.

        Kyllä. Mutta tuolloin pitää olla joku ongelma. Pelkkiin kontrollikäynteihin tai tarkastuksiin ei kyllä saane. Eikä kontrollilabroihin.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osassa HUS:n labroissa on mahdollista - rahalla.

        Kyllä näin.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osassa HUS:n labroissa on mahdollista - rahalla.

        Juuri tuota tarkoitan! Pihlajalinnan klinikka sijaitsee kaiken lisäksi aivan HUSsin vieressä ja salipatikointini varrella. HUSsilla on HUSsin hinnat joita KELA kompensoi ruhtinaallisesti.
        Pihlajalinnassa on ollut kätevä asioida. Ilman ennakkovarausta olen saanut yksittäiset labrakokeet pisimillään 15 minuutin odottelun jälkeen. Hb, PSA, S-Testo. Lähinä nuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Mutta tuolloin pitää olla joku ongelma. Pelkkiin kontrollikäynteihin tai tarkastuksiin ei kyllä saane. Eikä kontrollilabroihin.
        Siili

        En kyllä itse ainakaan mene esim. gynelle kuin silloin, jos on ongelma.
        Silloinhan se on tarkastus.
        Myös kontrollin ja tarkastuksen ero on hiipuva käsite.
        Miksi siellä pitäisi muuten käydäkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä itse ainakaan mene esim. gynelle kuin silloin, jos on ongelma.
        Silloinhan se on tarkastus.
        Myös kontrollin ja tarkastuksen ero on hiipuva käsite.
        Miksi siellä pitäisi muuten käydäkään?

        Noh. Eh yleisin miksi gynelle mennään on papa-koe tai sitten
        muutoin vaan tarkastus jotta kaikki on ok. Siis alakerran terveystarkastus.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh. Eh yleisin miksi gynelle mennään on papa-koe tai sitten
        muutoin vaan tarkastus jotta kaikki on ok. Siis alakerran terveystarkastus.
        Siili

        Sehän tulee naisille automaattisesti seulonnan kautta, miksi vielä erikseen pitäisi lääkärille mennä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tulee naisille automaattisesti seulonnan kautta, miksi vielä erikseen pitäisi lääkärille mennä?

        Eikö nuo seulonnat ole viiden vuoden välein? Jos se riittää niin mikäs että ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nuo seulonnat ole viiden vuoden välein? Jos se riittää niin mikäs että ei.

        Siis tämän kirjoitti Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tulee naisille automaattisesti seulonnan kautta, miksi vielä erikseen pitäisi lääkärille mennä?

        Seulonnassahan otetaan vaan papa. Ei sisälllä lääkärin tutkimusta.
        Siili


    • Anonyymi

      Ei ole ollut tarvetta lähempiin tutkimuksiin kun kerran vuodessa otetaan pitkä lista kokeita ja niissä kaikki hyvin. Voinnissakaan ei ole ilmennyt toistaiseksi muutoksia ja ruokarajoitteet aiheuttaa sen että lisäksi otan vitamiinit purkista, eikä siihen ole ollut huomauttamista lääkärinkään taholta.

      • Anonyymi

        Minultakin peruslabrat kahden vuoden välein kun kaikki ok. Kuitenkin esim. Nuo vitamiinilabrat eivät kuulu näihin koska ei oireita. Tosin B12-vitamiini kyllä kuuluukin mutta otatinpa nyt omakustanteisesti kun kampanjassa oli paketti tarjouksessa.
        Siili


    • Anonyymi

      Olen käynyt ilman lähetettä Finlab issa.. Nytkin harkitsen, Mehiläinen ottaa myös. Otan rautavaraston, kolesterolin ja ehkä b-vit.

      • Anonyymi

        Näillä yksityisillä näyttää olevan erilaisia labrapaketteja eri tarpeisiin. Mutta voi myös otattaa haluamansa labrat.
        Siili


    • Anonyymi

      Hyvä ajatus tuo omatoimisuus
      mutta
      kuinkahan se meidän paikkakunnalla onnistuisi,
      itse omatoimisesti pyytää l a a j a verenkuva , kuten kaikki sisäelinten tila, maksa, haima, sappi, paksusuoli , mahalaukku, keuhkot, syd. täydellinen ultara ja syd. filmit,
      kaikki mahdolliset sairaudet kuten kakkos L diapettes, kaikki sepelvaltimo tautiin viittavat näytteet, täydellinen pissa näyte,
      reuma sairauksiin kuuluvat verikokeet
      kaikki tulehduksiin viittavat veri kokeet,
      kaikki lihas-reumaan viittavat verikokeet,
      kaikki mahdolliset vitamiini hivenaine puutteeseen viittavat verikokeet,
      paljonkoha tuo tulisi maksamaan yksityisesti
      joko joku pyörtyi mun ajatuksesta, mutt tuon kaiken haluaisin tietää nyt kun muutenki teen jo kuolemaa ikäni puolesta mull on kaikki nuo vaivat.

      • Anonyymi

        joitaki vuosia sitten olisko jotain 5-8 v sitten kävin yksityisellä lääkärissä siellä oettiin niin hirveesti kaiken maailman kokeita verikokeita oli valtava liuska

        mutta sain avun ja kiputila katosi joka oli helvetlinen ollu jo liian pitkään
        silloin lasku oli jotain 1000 euroo eikä kela maksanu tuli kelatajokin vieti ettei yksityista laskua korvaa
        noooo tärkeintä oli että pääsin kiputilastani eroon,
        ja vielä kerrompa sen hetkisesta sairralan päivystyksestä, olin nimittäin käyny sairaalan päivystyksissä tuskieni takia, mutta sieltä en saanu mitään apua en kertakaikkiaan mitään apua, vaikka olin vanhus, ja minulla oli nuori saataja turvana sillä käynnillä, tuli mieleen se nais lääkäri, oliskohan ollu joku VALE LÄÄKÄRI kun sain vain ylen katseen osakseni ja samoilla kivuilla kotiin kärsimään, tänä päiväni tunne ittseni pahoin loukatuksi , oli niin kipeä ja tuskissani eikä MITÄÄN apua yleisestä päivystyksestä muuta kuin KYLMÄN haleeravan katseen ja samoilla kiputilalla kotiin, kuinka suomessa voidaan yleisellä päivystyksessä olla noin kymä verisiä vanhaa sairasta kohtaan,
        MUTTA KIITOS sille YKSITYISELLE joka VAIVAUTUI TUTKIMAAN kaikki mahdollisen ja sain lääkekuurin ja kiputila katosi taivaan tuuliin silloin KIITOS VIELÄKI FIKSULLE YKSITYISELLE POLIKLINIKALLE
        makso kyllä RAHAA muuta raha on vain maallista ja katoavaista tärkeintä oli että sain asiallisen hoidon,

        vieläki puistattaa se VALE LÄÄKÄRIN YLIMIELISYYS VANHAA ihmistä kohtaan, kuinka tommosta loukkausta saa yhteiskunnassamme tehdä vanhuksille, jtetään hoitamatta ja huonoon kuntoon, jo yksistään lääkärissä käynti on vanhukselle HIRVITTÄVÄN RASKAS TEHTÄVÄ, moni vanhus jättää käymättä, mieluummin kuolee kuin hakee ylimielistä apua yleisiltä päivystyksistä,

        sen vielä KORJAAN

        EI tietenkään yksilöitä lääkäriäkään SAA YLEISTÄÄ että kaikki on tommosia ylimielisiä EI TIETENKÄÄN se yksi vaan sattui olemaan mun kohdalla, mulla sattui olemaan huono TUURI sen suhteen kuka oli päivystys vuorossa, ja sattui työhönä tympeentyny vanhuksiakohtaan ylimielinen YKSILÖ sillon,
        tovottavasti en ikinä enään kohtaisi vastaavaa, mieluummin kuolisin pois, vanhuksi kipuineen on ihminen vaikka EI USKOISI !

        harmi noi kirj. virheet ku en millää jaksa niitä korjata , koittakaakeksiä puuttuvan kijaimen paikalle jtain järkevää, joskus kiraimet menee väärään järjestykseen, mutta koittakaa ymmärtää lähes ysikymppistä ileisesti " lukihäiriöitä "
        ti sitten tämä kone tahallaan sekottelee kirjimiaki mihin sattuu heh heh,


      • Anonyymi

        Jos sinulla on kaikki nuo vaivat eikö julkisen puolen terveydenhuollon kontrolleissa oteta tarvittaviksi katsotut kokeet. Niitä ei tarvinne ottaa kaikkia joka vuosi? Minä otatan joskus ja harvoin vain ne kokeet mitä ei julkinen puoli katso aiheeksi ottaa.
        Kalliiksi tulisi jos itse pitäidi kaikki maksaa kun yksittäisetkin on kalliita jos ei satu joku alennuskampanja olemaan.
        Siili


      • Anonyymi

        Yksityislääkärin labralähetteellä voi mennä myös kunnalliseen labraan.
        Se tulee noin 30 % edullisemmaksi, jos oikein muistan.
        Se voi tehdä satasen säästön jos on paljon kokeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityislääkärin labralähetteellä voi mennä myös kunnalliseen labraan.
        Se tulee noin 30 % edullisemmaksi, jos oikein muistan.
        Se voi tehdä satasen säästön jos on paljon kokeita.

        Tuo oli uusi tieto. Rpäilen kyllä käykö tuo meidän hyvinvointialueella päinsä

        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli uusi tieto. Rpäilen kyllä käykö tuo meidän hyvinvointialueella päinsä

        Siili

        Siis epäilen..
        Siili


    • Anonyymi

      Kyllä ne normaalilla kontrolli käynnillä ottaa aikapaljon kokeita mutta yleensä samoilla vaivoineni palaan taas kotiin,

      olin muutama vuosi sitten sairaalassa muistaaksen pariviikkoa,
      samalla reissulla ne löysi mun verikokeista jotain poikkeavaa,
      mutta sitä ei sen enempää ole tutkittu enkä mä tiedä mikä se on joka minlla on kuulemma harvinainen sairaus, kysyttiin vielä että tiedänkö on mun suvussa jollaki mahdollisesti ollu se,
      nooh en tiedä, enkä tiedä tänä päivänäkään mikä on se harvinainen sairaus joka on periytyvä,
      kävi nimitäin niin että kun kysin mikä on se sairaus jkoa mulla on niin se lääkäri sanoi sille mun hoitajalle jotensakki näi " SIITÄ PITÄÄ KESKUSTELLA ERI LÄÄKÄRIN KANSSA " joten se jäi minulle täysin ARVOITUKSEKSI
      kun se mun hoitajakaa ei alkanu sitä selittää, sanoi että pitää keskutella eri lääkärin kanssa,
      nooh, vanha kun olen ja teen muutenki jo kuolemaa en ole jaksanu alkaa sen takia joksemaan missää lääkärissä,
      se harvinainen perinnöllinen sairaus kai jää mulle ikuisesti arvoitukseksi,
      jääköön, kuhan saisi vaan pian kuolla, ku en haluis täyttää ydeksää kymmentä haluisin kuolla nyt hiukan nuorempana, vaivanen uupunu kipee ja väsyny kun jo olen
      -- harmittaa vaan kun nyky hoidot keskittyy vain yhteen asiaan,
      silloin oli kysessä outo tuntematon iho oire
      jonka hoito keski keskimääri vuoden
      sairaalasta päästyäni jouduin juoksemaan vielä viikottain sen takia lääkäissä hoidossa, saivat ihin paranemaan,
      mutta se perinnöllin sairaus on edeleen mulle arvoitus, enkä jaksa sitä alkaa selvittämään, ellei sitten joku lääkäritaho halua asiaa selvittää laajemmin omasta tahdostaan, mä en enään jaksa, kun noin vaikeaksi kaikki menee, että sanotaan " siitä pitää keskustella eri lääkärin kanssa "

      • Anonyymi

        niiiiin ja vielä EI edes kerrota minkälaisen lääkärin puoleen tulisi kääntyä seki ihmettytti, pidetäänkö yli kahdeksakymppistä enään ihmisenä,
        ei varmaankaan 80++++ ole enään ihminen,


      • Anonyymi

        Näkyykö kannassa mitään tekstiä "mysteerisairaudesta"? Luulisi näkyvän ja olisi laitettu eteenpäin jos olisi merkittävä asia.

        Toisaalta jos ja kun vielä elää porskutat ja jos on katsottu että tuolle mysteerisairaudelle ei tarvitse tehdä mitään niin.......
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyykö kannassa mitään tekstiä "mysteerisairaudesta"? Luulisi näkyvän ja olisi laitettu eteenpäin jos olisi merkittävä asia.

        Toisaalta jos ja kun vielä elää porskutat ja jos on katsottu että tuolle mysteerisairaudelle ei tarvitse tehdä mitään niin.......
        Siili

        olisko se kenties jokin lihasreuma
        kuten fibramyalgin vai olikohan tuo sana ollenkaan sinnepäinkään,

        mutta minulla on ollu kymmeniä vuosia lihakset ja nivelet kipeitä
        siis aina kipee ihminen,
        enne kun en vielä käyttäny xalerton verenohennus lääkettä, söin kymmenetvuodet työelämässäki BURANAA
        mutta kun se on sittemmin kielletty minulta kokonaan verenohennuslääkkeen takia,

        BURANA oli tehokas kipulääke,
        vei kivut pois ja elämä oli paljon paljon paljon kivuttomampi ,

        kivut palasi heti kun Burana piti jättää pois lääkevalikoimasta,
        samoin oli tavallinen Aspirin myös tehokas kipujen poistoon, käytin sitäki Buranan ohella kerranpäivässä yhden pillerin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olisko se kenties jokin lihasreuma
        kuten fibramyalgin vai olikohan tuo sana ollenkaan sinnepäinkään,

        mutta minulla on ollu kymmeniä vuosia lihakset ja nivelet kipeitä
        siis aina kipee ihminen,
        enne kun en vielä käyttäny xalerton verenohennus lääkettä, söin kymmenetvuodet työelämässäki BURANAA
        mutta kun se on sittemmin kielletty minulta kokonaan verenohennuslääkkeen takia,

        BURANA oli tehokas kipulääke,
        vei kivut pois ja elämä oli paljon paljon paljon kivuttomampi ,

        kivut palasi heti kun Burana piti jättää pois lääkevalikoimasta,
        samoin oli tavallinen Aspirin myös tehokas kipujen poistoon, käytin sitäki Buranan ohella kerranpäivässä yhden pillerin.

        Kannattaa ottaa lääkärin kanssa puheeksi nuo kipusi jos ne haittaavat päivittäistä olemistasi ja lienet jo ottanutkin. Vaihtoehtoja kivun hoitoon löytyy.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa lääkärin kanssa puheeksi nuo kipusi jos ne haittaavat päivittäistä olemistasi ja lienet jo ottanutkin. Vaihtoehtoja kivun hoitoon löytyy.
        Siili

        eipä teida löytyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä teida löytyä

        Yrittänyttä ei laiteta.
        Siili


    • Anonyymi

      Jos amatööri alkaa ottamaan mieleisiään labrakokeita vaikka niitä myydäänkin ilman lääkärin lähetettä niin perseelleen menee. Kaikenlaiset vitamiinipitoisuudet ovat täytä peetä. Kerran eräs kuuluisuus tuli teettämään töissä spermanäytettä , ohjasin purkin kanssa vc tiloihin. Toki oli lähetekin. Kun tuntuu nyt siltä niin parempi on soittaa tk terveydenhoitajalle ja keskustella hieman.

      • Anonyymi

        Miten niin perseelleen menee? Perustele. Tietenkin jos epäilee oireidensa perusteella jotain sairautta ei kannata alkaa otattamaan kokeita koska normaalit tulokset eivät sulje pois sairauksia. Esimerkiksi D-vitamiinipitoisuus kuitenkin ohjaa esim. minua siitä onko nauttimani d-bitamiikiankos oikea tai esim jos 2-tyypin diabeetikko haluaa tarkistaa B12-vitamiinitasonsa sen juoksi koska syö Metformikia, nuo kokeet ei liene ihan persiilleen😁.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin perseelleen menee? Perustele. Tietenkin jos epäilee oireidensa perusteella jotain sairautta ei kannata alkaa otattamaan kokeita koska normaalit tulokset eivät sulje pois sairauksia. Esimerkiksi D-vitamiinipitoisuus kuitenkin ohjaa esim. minua siitä onko nauttimani d-bitamiikiankos oikea tai esim jos 2-tyypin diabeetikko haluaa tarkistaa B12-vitamiinitasonsa sen juoksi koska syö Metformikia, nuo kokeet ei liene ihan persiilleen😁.

        Siis tuon kirjoittaja Siili


      • Anonyymi

        Et siis ymmärrä vitamiineista etkä niitten pitoisuuksista elimistössä mitään. Ymmärrätkö edes, että vitamiini-ravinteita tarvitaan terveenä pysymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä vitamiineista etkä niitten pitoisuuksista elimistössä mitään. Ymmärrätkö edes, että vitamiini-ravinteita tarvitaan terveenä pysymiseen.

        No hai sie ehän mie.


    • Anonyymi

      Kannatti otattaa D-vit. Taso reippaasti alle normaaliviitealueen alarajan.
      Siili

    • Anonyymi

      Meille markkinoidaan lisäravinteita lääkkeenomaisina tuotteina ja peritään kovaa ylihintaa. Suurimmaksi osaksi kaikki tulisi normaalista ruokaympyrästä lähes kaikkien lääkäreiden mielestä. Eräs eläkkeellä oleva lääkäri on rikastunut näillä tempuilla koko elämänsä ajan. Vieläkin mainostaa ja tekee klinikallaan todella kalliita pitoisuusmittauksia jotka ovat muiden lääkäreiden mielestä humpuukia. Siitä on kysymys. Teitä petetään. Kysymys on teidän rahasta. Kuka sen saa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä osittain. Kuitenkin minusta juuri nuo vitamiinipitoisuudet B12 ja D-vitamiinikin ovat täysin perusteltuja juuri minun tilanteessani otattaa. 2-tyypin diabeetikoilla Metformin-lääkitykseen saattaa liittyä B12-vitamiinin puutos ja sen tunnustavat myös hoitavat lääkärit. D-vitamiinikään ei ole humpuuki-ja rahastusjuttu vaan sen tiimoilta tehdään jatkuvasti uutta tutkimusta esim. MS-tautiin liittyen. Luotan lääketieteen tutkimuksiin viitearvoihin ja niillä perustein määritän oman D-vitamiiniannoksen.

        D-vitamiinia muodostuu iholla auringonvalon ansiosta, mutta D-vitamiinia saa myös ruoasta. D-vitamiinin merkittävimmät lähteet ravinnossa ovat kalaruoat sekä vitaminoidut maitotuotteet ja rasvalevitteet. Suomen pitkä ja pimeä talvi tarkoittaa sitä, että meillä D-vitamiinia ei saa tarpeeksi auringosta ympäri vuoden.
        Kun syödään ruokasuositusten mukaan ja syödään kalaa kaksi, kolme kertaa viikossa ja maitotuotteita käytetään puoli litraa päivässä, D-vitamiinia saadaan tarpeeksi. Jos näitä ruokia ei syö, silloin kannattaa D-vitamiini ottaa purkista vuoden pimeimpinä aikoina.

        Kuinka moni syö Suositusten mukaan niin että d-vitamiinin saanti täyttyy talvisaikaan ravinnosta? Miksi suomessa aletaan antaa D-vitamiinia jo 2-viikkoisesta lähtien? Kiistelty aihe. Kuitenkin luotan lääketieteellisiin tutkimustuloksiin ja käyttösuosituksiin vielä sillä tavoin että tarkistan oman D-vitamiinipotoisuuteni juuri sen takia että onko juuri minulla tarve syödä monipuolisen ravitsemuksen lisäksi D-vitamiinia purkista ainakin talvisin.
        Lääkärit suosittelevat ikääntyville naisille osteoporoosin ehkäisyyn d-vitamiinin ja kalkin yhdistelmää ja kyllä sekin perustuu ihan tutkimustuloksiin.
        Siili


      • Anonyymi

        Oletko koskaan ikinä miettinyt, jospa se oletkin sinä, joka petät itseäsi. En tiedä enkä tunne yhtään lääkäriä, joka ymmärtäisi vitamiineista, hiven- ja kivennäisaineista yhtään mitään. Vai mikähän lienee se syy, miksi he eivät raato-tapauksen kohdalla tarkista ensin hänen ravinto- yms. perustavaa laatua olevia tietojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan ikinä miettinyt, jospa se oletkin sinä, joka petät itseäsi. En tiedä enkä tunne yhtään lääkäriä, joka ymmärtäisi vitamiineista, hiven- ja kivennäisaineista yhtään mitään. Vai mikähän lienee se syy, miksi he eivät raato-tapauksen kohdalla tarkista ensin hänen ravinto- yms. perustavaa laatua olevia tietojaan.

        Enpä koe pettäväni. Minua ei hiven-ja kivennäisaineiden pitoisuuksien kartoittaminen kiinnosta ollenkaan enkä koe tarvetta lähteä niitä mittauttamaan. Tämäkin vitamiinipaketti lähti ihan minusta itsestäni liikkeelle ja lääkärillä ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
        Miksi lääkäri joka mielestäsi ei mistään aiheeseen liittyvästä mitään ymmärrä lähtisi tietoja tarkistamaan.

        Minä luotan tutkittuun tietoon ja virallisiin ohjeisiin. En koe olevani niiden yläpuolella koska en ole asiantuntija. Mutta jokainen tekee omalta kohdaltaan päätöksen jos ylipäätään mitään tekee.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan ikinä miettinyt, jospa se oletkin sinä, joka petät itseäsi. En tiedä enkä tunne yhtään lääkäriä, joka ymmärtäisi vitamiineista, hiven- ja kivennäisaineista yhtään mitään. Vai mikähän lienee se syy, miksi he eivät raato-tapauksen kohdalla tarkista ensin hänen ravinto- yms. perustavaa laatua olevia tietojaan.

        totta
        lääkäriltä vitamiineista aminohapoista vms kysyminen on sama'

        kuin pyytäisi psykiatria tekemään haavasidoksen

        lääkäri tuntee fysiologiaa ja käypähoidon jne

        ei ole kemisti eikä elktroniikkainsinööri vaikka tekisi magneettikuvauksia

        tehkää koe ja kysykää miten mitatataan ts. mihin perustuu magneettikentän mittaus

        l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä koe pettäväni. Minua ei hiven-ja kivennäisaineiden pitoisuuksien kartoittaminen kiinnosta ollenkaan enkä koe tarvetta lähteä niitä mittauttamaan. Tämäkin vitamiinipaketti lähti ihan minusta itsestäni liikkeelle ja lääkärillä ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
        Miksi lääkäri joka mielestäsi ei mistään aiheeseen liittyvästä mitään ymmärrä lähtisi tietoja tarkistamaan.

        Minä luotan tutkittuun tietoon ja virallisiin ohjeisiin. En koe olevani niiden yläpuolella koska en ole asiantuntija. Mutta jokainen tekee omalta kohdaltaan päätöksen jos ylipäätään mitään tekee.
        Siili

        No hyvä, mutku en kommentoinut sinun viestiäsi, vaan 11.9. klo 22:18.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä, mutku en kommentoinut sinun viestiäsi, vaan 11.9. klo 22:18.

        Oukei. Varsinkaan puhelimen näytöllä ei aina när viestipuuta 😏


    • Anonyymi

      Mikä on aloittajan vitamiinilabrapaketti?

      • Anonyymi

        Tämä sisälsi B12-vitamiinin, Folaatin ja D-vitamiinin.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sisälsi B12-vitamiinin, Folaatin ja D-vitamiinin.
        Siili

        Millään niistä ei ole myrkyllystä yäärajaa joten ei kauheasti kannata mittailla
        vaan syödä kalanmaksaölyä tms ja b-monivitamiinia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään niistä ei ole myrkyllystä yäärajaa joten ei kauheasti kannata mittailla
        vaan syödä kalanmaksaölyä tms ja b-monivitamiinia

        En syö mielelläni purkista mitä en tarvitse. Näiden vitamiinien puute saattaa aiheuttaa oireita, siksi mittautin. D-vitamiinia olen syönyt talvisaikaan sen suositellut 10 nmikrogrammaa. Nyt kesän oli tauolla.
        Koskaan aiemmin en ole sitä mittauttanut. Halusin tietää mikä on nyt syksyllä kesän jälkeen arvo. Olen suojautunut auringolta joten sitä kautta en kauheasti ole d-vitamiinia kehittänyt.

        Nyt syksyä vasten aion nostaa annosta koska veriarvon mukaan on selvästi puute. Syön isommalla annoksella yhden 100 kappaleen purkin ja mittautan uudelleen jotta näen mihin arvo on asettunut. Jos arvo viitteissä, palaan suositukseen.

        Omegavalmisteet ja kalaöljyt on kielletty verenojennuslääkkeen kanssa.
        Siili


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe