Vieläkö Icellasta saa pizzaa?

Anonyymi-ap

Se oli jotain 80-90-lukujen vaihdetta kun kävin usein Lieksassa. Ravintoloita oli monta ja joistakin sai ihan hyvää ruokaa. Yksi paikka oli ihan vilpittömästi ylitse muiden.
Se oli Icella.
Icella jäi mieleen erityisesti niiden pizzojen vuoksi. Olivat näetsen aivan taivaallisen meheviä. Kävin siellä pizzalla aina kun olin Lieksassa. Joskus jopa kahdesti päivässä🤭
Viimeisestä Lieksassa käynnistä on jo aikaa. Silloin oltiin matkalla Lapista Savonlinnaan ja päätimme pyörähtää Lieksan kautta.
Ajoin siitä Laakkosen kohdalta Pielisentielle. Kantatien varteen oli tullut ABC ja keskustaan Citymarket. Muistelen, että näin myös Lidlin logon jossakin, vaikka en ole ihan varma, koska käyntimme oli pelkkä kylän läpiajo.
Sen joen rannalla olevan hotellin (nimi?) luona piti hiukan miettiä ja olin jo kääntämässä autoa takaisin tulosuuntaan, koska vanha silta oli suljettu (olikohan?). Ajoin sitten kuitenkin läpi, kun joku muukin ajoi.
Jatkoin sillan jälkeen suoraan ja niinhän siinä sitten kävi, että minä en tiennyt missä olimme. Lopulta tulimme takasin valtatielle jossakin Lieksan eteläpuolella, ja ihan ilman navigaattorin apua.
Tämä tuli mieleen, koska tulimme sunnuntaina Kolille. Olisimme voineet käväistä Lieksassa, jos autolautta olisi vielä Pielisellä ja liikenteessä. Maitse matkaa on yhteensä 200 kilometriä, joten ajamaan en viitsi lähteä.
Kuulin eilen, että se autolautta on kuulema nyt jossakin Trondheimin länsipuolella telakalla. Hieno juttu että norjalaiset ostivat sen takaisin ja entisöivät. Se on historiallinen alus, eikä sen koti, minun mielestäni, ole suomalaisilla sisävesillä.

2

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nätisti jos pyydät, käyvät S-marketista mikropitsan ja lämmittävät. Ne pitsat taisi jäädä Tertun mukana pois.

• Anonyymi

Muskotista juoksupizza saarioisten roiskeläppä samalla mukaan kontti pirccaa nautitaan kaarisillalla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1889
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1881
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      945
    Aihe