"Kamferitipat eli hermotipat (lat. aether spirituosus camphoratus) ovat apteekeissa myytävä lääkevalmiste joka koostuu 1 osasta kamferia, 3 osasta eetteriä ja 6 osasta spriitä. Niitä on käytetty lääkkeenä heikotukseen, sydämen vajaatoimintaan ja myös ensiapuna korvasärkyyn."
Näin kertoo Wikipedia, muttei kerro mitä se kamferi on.
(Pitää tehdä uusi googlaus)
Kamferitipat eli hermotipat
22
380
Vastaukset
- Anonyymi
Kamferi on orgaanista, terpeeneihin kuuluvaa vahamaista, huoneenlämmössä kiinteää, väritöntä tai valkoista kiteistä ainetta, jolla on voimakkaan läpitunkeva, pistävän hyväntuoksuinen haju.
- Anonyymi
Mitä ovat terpeenit ?
Sen voi lukea tästä:
https://hamppumaa.fi/mita-ovat-terpeenit/?srsltid=AfmBOor-qK4j5o76o_pC1WEwu-5bQXt362m8v3hYNvPIRLoY091bxNkm
- Anonyymi
Yksi ns. uskomuslääkkeistä.
- Anonyymi
Luontaistuotekaupat on tulvillaan kalliita pillereitä, nesteitä yms. joista on sama apu, kuin ns. lumelääkkeestä.
- Anonyymi
Ihan niin sama on vaikutukset lime lääkkeillä ja luonnollisesti ns lääkkeillä Siis ei mitään.
- Anonyymi
EETTERI on muistaakseni nukutuslääke suurissa leikkauksissa,
mua on leikelty lapsesta asti suuria leikkauksia tehty myn uumiseen
ja tuo sana eetteri on jääny korvaan jostain syystä,- Anonyymi
Eetteri nukutus oli kamala kokemus kun minut Piti leikata akuutisti .
Luulen että kuolen siihen kun koko maailma pyöri ja sitä vaipui pimeään tunneliin .
- Anonyymi
Myydäänkö kamferitippoja vielä jossain ? Mummuni laittoi sitä sokeripalaan
ja söi sen kun otti sydämestä.- Anonyymi
Apteekissa on.
- Anonyymi
Minä ostin 20 vuotta sitten pullon ihan vaan muistoksi menneiltä ajoilta että saa kertoa lastenlapsille miten ennen hoidettiin terveyttä .
Itse en Ole sitä koskaan käyttänyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ostin 20 vuotta sitten pullon ihan vaan muistoksi menneiltä ajoilta että saa kertoa lastenlapsille miten ennen hoidettiin terveyttä .
Itse en Ole sitä koskaan käyttänytItellä tallessa harjannostajaisista v 1983 pikkupullo, korkkaamaton, ei tosin kamferia, ihan vaan viinaa.
- Anonyymi
Heh, 'hermotipat'....
- Anonyymi
Lisäksi oli mixtuura ja hota-pulveri, joka taisi sisältää jotain huumetta.
- Anonyymi
Joo se hota oli vaalea ruskeaa jauhoa, ja mikstuura punaista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo se hota oli vaalea ruskeaa jauhoa, ja mikstuura punaista
Muista Hotan, sitä haettiin naapurin tätille.
- Anonyymi
hyvin kuvaava aloitus
suomalaisia huippuja ei tunneta koska pidetään huolta vain köyhistä ne tunnetaan
kamferitutkimus on huippuala Suomessa
ja oikeasti niitä harvinaisia aloja joissa Suomi oli muinoin maailmankärkeä
https://suomalaistenkemistienseura.fi/kamferin-totaalisynteesi/- Anonyymi
Onhan meillä yhä huippukemistejä.
- Anonyymi
Rauhoitustippoja palstan pahimmille voi olla hyvä idea?
- Anonyymi
Persuista paasaaville tarpeen....
- Anonyymi
ei palstalla mitään kemiasta tiedetä
palstan lause on
mene läkäriin
pävitä läkees- Anonyymi
Voithan keksiä jotain vaikkei kemiat osuisikaan yhteen....
- Anonyymi
Tipaton kuukausi on hyvä pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576