Hyvä palstalainen on

Anonyymi-ap

Toisia palstalaisia kunnioittava rehellinen, hyvän arvomaailman omaava.

Lisää vielä mitä minkälaisen haluat palstalaisen olevan että yhteishenki säilyisi.

185

1197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Määrittele "hyvä arvomaailma".

      • Anonyymi

        Jos et tiedä sitä, niin tehtävä on mahdoton.


    • Anonyymi

      Siithän ne kiistat syntyy, kun jokaiselle se oma arvomaailma on paras ja toisten huono.

      • Anonyymi

        Tuo on asioiden yksinkertaistamista, musta-valkoista ajattelua.


    • Anonyymi

      Jaa, että sellainen olisi HYVÄ palstalainen. No, millainen on TODELLINEN palstalainen? Sanat eivät riitä kuvailemaan. Tällainen: 🤬🤡😈💩👺🐷🐵😝.

      • Anonyymi

        Kiitos päivän pyrskähdyksestä. Totta lienee.


      • Anonyymi

        Kyynikko tietää kaiken hinnan, muttei minkään arvoa...m.o.t.


    • Anonyymi

      Yleisesti ottaen "kunnioitan" toisia ihmisiä, mutta miksi hittolaisessa pitäisi, jos joku lyttää mielipiteeni sen takia, ettei se miellytä häntä. Ja varsinkin, jos hän ei edes yritä ymmärtää toisenlaisia ajatuksia. Avaramielisyys uupuu.

      • Jos jollakin toisella on sitten erilainen mielipide kuin sinun mielipiteesi, joka ei häntä miellytä, niin miksi se laittaa sinut kiroilemaan, eikä olemaan vain sellainen avaramielinen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jos jollakin toisella on sitten erilainen mielipide kuin sinun mielipiteesi, joka ei häntä miellytä, niin miksi se laittaa sinut kiroilemaan, eikä olemaan vain sellainen avaramielinen.

        Saa sitten pahoittaa toisen mielen.


      • Anonyymi

        Ihan niin, hyvä,palstalaiainen pystyy keskustelemaan asioista ilman että alkaa piikittelemään mitenkään. Onhan täällä se palsta priimus, joka lyttää joka keskustelun jopa rårisen vaatteet , ruuat, ja harrastukset .ämielestäni jos ei pidä jonkun ajatuksista eikä kykene ehkä ymmärtämään ihmistä , niin silloin ei olla samalla tasolla , kumpiko silloin jättää, sekö jolla on aina hyviä aloituksia vai sekö joka on aina ensimmäisenä piikittelemässä ja joka ei ole tehnyt itse aloituksia edes .
        Mielestäni pitäisi olla kuten sillai että se joka tekee aloituksen ajatuksen kanssa On se kaikista paras palstalainen . Ja mielestäni on muitakin kivoja kirjoittajia , mutta vaikkakin kivoja niin palstapriimus tulee aina lyttäämään joka asiassa .arvomaailma meillä kaikilla on erilainen riippuen monesta eri seikasta ,
        Minusta on mielenkiintoista lukea toisten kokemuksia elämästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitten pahoittaa toisen mielen.

        Siitähän se nauttiikin .
        Ihminen joka on tasapainossa itsensä kanssa ei tunne tarvetta pahoittaa toisen mieltä. Sitten on työelämänkin kokemukset usein vaikuttamassa ilkeyteen.
        Joten ei ihme että on leikit ylöspäin kun pelokkaalta siilillä puutarhassa .
        Ikävintä on ettei vanhana enää osaa muuttua muuksi. Vaan jatkaa lopun elämäänsä piikitellyt ihmisiä joilla sentään on niin paljon muutakin elämässään kun netti ja sen ihmiset.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jos jollakin toisella on sitten erilainen mielipide kuin sinun mielipiteesi, joka ei häntä miellytä, niin miksi se laittaa sinut kiroilemaan, eikä olemaan vain sellainen avaramielinen.

        En kiroile, käytän vain voimakkaita ilmaisuja. Hah.


    • Anonyymi

      Sanotaan yleisesi hyväksytyn arvomaailman huomaa julkisesti esiintyvillä henkilöillä, Sanna Marin esiintyy ympäri maailmaa kyse on paljolti hyväksytystä arvomaailmasta joka saa eniten kannatusta, vertaa sitä vaikka Riikka Purran arvomaailmaan. Oikeuden mukaisuus lähimmäistä kohtaan, välittäminen.
      Trumpin ja Harrisin arvomaailman ero on helppo huomata.

      • Anonyymi

        Eiks demarit ja persut oo aika tasaväkisiä kansalaisten suosiossa?


    • Hyvä palstalainen kirjoittaa vain asioista, siteeraa tietoläteet ja perustelee mielipiteensä.

      Hyvä palstalainen ei kirjoita muista palstalaisista, etenkään negatiivisesti. Ei kuitenkaan ylistä, kehu tai mielistele jsuosikkejaan.

      Hyvä palstalainen noudattaa netikettiä. Henkilöön kohdistuvat hyökkäilyt eivät ole sopivaa palstakäyttäytymistä.

      Hyvä palstalainen keskustelee, vastaa asiallisiin kommentteihin, jotka ovat hänelle osoitettuja (asiattomat hän jättää vain omaan arvoonsa).

      Hyvä palstalainen ei loukkaa eikä vähättele ketään. Ei myöskään esitä omia mielipiteitään absoluuttisena totuutena.

      Hyviä palstalaisia ovat kaikki asialliset kirjoittajat, anot ja rekatut, mutta joillakin vain itsekritiikki ja toisten kunnioitus pelaa paremmin.

      T. Paloma, jonka "dagsform" vaihtelee

      • Hyvä palstalainen on sellainen, joka ei odota/vaadi toisilta sellaista käytöstä, johon ei itse pysty.


      • Anonyymi

        Tuossapas annoit itsellesi monta neuvoa.


      • Anonyymi

        Hyvä vastaus, mutta onko tällaisia täydellisiä olemassa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vastaus, mutta onko tällaisia täydellisiä olemassa ?

        Ei tietenkään.
        Nuo on vain sellaisia yleisiä suosituksia eri keskustelupalstoille osallistuville. En minäkään ole täydellinen, kuten moni on huomannut ja huomauttanut. Riippuu kuitenkin mielialasta ja kuten sanoin," dagsformen", eli vaihtelee sen mukaan miten hyvä päivä on menossa.
        Valtaosa noista suosituksista on myös Suomi 24:n keskustelupalstojen säännöissä.

        Nettiketti, eriävien mielipiteiden kunnioittaminen ja toisista kirjoittajista kirjoittamisen välttäminen ovat kolme hyvää nyrkkisääntöä, jos ei jaksa pitää kaikkia mielessä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hyvä palstalainen on sellainen, joka ei odota/vaadi toisilta sellaista käytöstä, johon ei itse pysty.

        Pysty ? Luulen ettei sinun elämäsi niin suuria pystymisiä vaadi .
        Anna rauha toisille jan tee itse aloitus joskus , se kun arvostelet muiden aloituksia .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pysty ? Luulen ettei sinun elämäsi niin suuria pystymisiä vaadi .
        Anna rauha toisille jan tee itse aloitus joskus , se kun arvostelet muiden aloituksia .

        No tuota minä just tarkoitinkin.
        Yksi siinä jo ilmoittautui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vastaus, mutta onko tällaisia täydellisiä olemassa ?

        Onhan toki olemassa ihmisiä joisen ei ole pakko vängätä vastaan jos jollain on erilainen maailman katsomus .
        Itse en ole koskaan riidellyt esim naapureitteni kanssa, en työmaalla, enkä ystävieni kanssa.
        Pienestä pitäen opetettiin se että ihmisiä on erilaisia , ja äiti sanoi että jos joku alkaa huomauttelemaan koulussa asiattomuuksista niin voivan sanoa että ” siis sinä ajattelet minusta sillä tavalla” se tepsi jo ekaluokalla nimittelijä meni usein sanattomaksi , koska ei keksinyt siihen mitään sanomista .
        Joten ilkeily on ihmisen kateutta aina , kun luullaan että jollain on elämä jotenkin paremmin kun toisella , mutta totuus on että kaikilla on omat huolensa elämässä kukaan ei ole niistä vapaa. Siis ei aihetta kateuteen


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei tietenkään.
        Nuo on vain sellaisia yleisiä suosituksia eri keskustelupalstoille osallistuville. En minäkään ole täydellinen, kuten moni on huomannut ja huomauttanut. Riippuu kuitenkin mielialasta ja kuten sanoin," dagsformen", eli vaihtelee sen mukaan miten hyvä päivä on menossa.
        Valtaosa noista suosituksista on myös Suomi 24:n keskustelupalstojen säännöissä.

        Nettiketti, eriävien mielipiteiden kunnioittaminen ja toisista kirjoittajista kirjoittamisen välttäminen ovat kolme hyvää nyrkkisääntöä, jos ei jaksa pitää kaikkia mielessä.

        Olisikin tärkeää, että ITSEKKIN huomaisi olevansa epätäydellinen. Sanoit että moni on huomannut ja huomauttanut siitä ja sinulla on tapana ottaa huomautuksista nokkiisi, alkaa selitellä juttujasi metafooriksi ja muutella kertomuksiasi, ylenkatsoa muita.
        Kaksinaamaisuuden ruumiillistuma koko ajan muilta vaatii ja itse kuvittelee olevansa sääntöjen ja hyvien tapojen yläpuolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin tärkeää, että ITSEKKIN huomaisi olevansa epätäydellinen. Sanoit että moni on huomannut ja huomauttanut siitä ja sinulla on tapana ottaa huomautuksista nokkiisi, alkaa selitellä juttujasi metafooriksi ja muutella kertomuksiasi, ylenkatsoa muita.
        Kaksinaamaisuuden ruumiillistuma koko ajan muilta vaatii ja itse kuvittelee olevansa sääntöjen ja hyvien tapojen yläpuolella.

        Lukemisen ymmärtäminen on aina lukijan vastuulla.
        Kirjoitan usein vertauskuvallisesti eli käytän metaforia. Ellet niitä osaa tulkita niin syy ei ole minun.
        Tuo että moni on huomannut ja huomauttanut oli luonnollisestikin itseironiaa.
        Ei tainnut edes Jeesus olla täydellinen, me olemme kaikki epätäydellisiä ja kuten sanoin, vaihtelevalla menestyksellä yritämme tehdä parhaamme. Tai ainakin minä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtäminen on aina lukijan vastuulla.
        Kirjoitan usein vertauskuvallisesti eli käytän metaforia. Ellet niitä osaa tulkita niin syy ei ole minun.
        Tuo että moni on huomannut ja huomauttanut oli luonnollisestikin itseironiaa.
        Ei tainnut edes Jeesus olla täydellinen, me olemme kaikki epätäydellisiä ja kuten sanoin, vaihtelevalla menestyksellä yritämme tehdä parhaamme. Tai ainakin minä.

        Kirjoitat usein niin ja niin ja sitten syytät lukijaa, ettei hän osaa tulkita sinua.

        Mielestäni tuo on todella moukkamaista käytöstä, mutta kaiketi se on sitä sinun kuuluisaa nettietikettiä.

        Keskustelupalstalla pitää kirjoittaa niin, ettei toisten tarvitse miettiä onko teksti aitoa vai metaforaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat usein niin ja niin ja sitten syytät lukijaa, ettei hän osaa tulkita sinua.

        Mielestäni tuo on todella moukkamaista käytöstä, mutta kaiketi se on sitä sinun kuuluisaa nettietikettiä.

        Keskustelupalstalla pitää kirjoittaa niin, ettei toisten tarvitse miettiä onko teksti aitoa vai metaforaa.

        Höpöhöpö, jokainen kirjoittelee ajatuksiaan, kunhan pysyy säännöissä.


    • Anonyymi

      Hyvin määritelty, Paloma.se01. Täytän nuo kaikki. Näettehän sädekehäni.
      Tämän aamun hyvä työ.
      Näin teollisuuslaitoksen aidan takaa läntin punaisenaan puolukoita. Soitin laitoksen yhdelle dirikalle, saako yksi pieni mummu mennä poimimaan ne. Aidan altakin mahtuisin mutten ilkeä mennä enkä uskallakaan jos sakot saisin. Hän päästi, nyt on 1,5 ämpäriä puolukoita. Olen kiitollinen ja laitan hyvän kiertämään. Kohta perkaan vaikka pari litraa ja vien pyörätuolihenkilölle, jolle jo aikaisemmin vein mustikoita. Loput lasten perheille.
      Kato mua!! (sanoi sketsihahmo) Näettehän varmasti sädekehäni loiston!!

    • Anonyymi

      Hyvä keskustelija ei yritä täyttää palstaa asiallaan, tekemällä monia ketjuja samasta aiheesta, vain saadakseen omalle asialleen näkyvyyttä. Tämä viesti on sille joka jo kauan on persuista, hallituksesta, äärioikeistosta yms. tehtaillut aloituksia. Julistaminen ja saarnaaminen ei ole keskustelua!

      • Anonyymi

        Oletko niin vähälahjainen, että luulet eläikäisistä vain yhden olevan
        kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ? Onneksi niin huonosti ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko niin vähälahjainen, että luulet eläikäisistä vain yhden olevan
        kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ? Onneksi niin huonosti ei ole.

        Katso ylempää: "hyvä palstalainen ei vähättele ketään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko niin vähälahjainen, että luulet eläikäisistä vain yhden olevan
        kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ? Onneksi niin huonosti ei ole.

        Sitten on niinkin että jos pitää jonkun aloituksesta niin mielestäni sen saa sanoa ihan avoimesti , sen olen oppinut työssäni aikoinaan kun moni sairas sanoi että katuu kun ei sanonut ystävilleen miten heitä kunnioitti. Ja piti heistä,.siis elämä on liian lyhyt käytettäväksi väärällä tavalla , minä ainakin sanon, ja kehun silloin kun on kehumisen aihetta, olen aina yrittänyt kannustaa toisia mutta en pinnallisesti vaan Sydämmestä jolloin todella tunnen niin, en siis minkään tavan vuoksi.
        Netti oli minulle oikeastaan pettymys . , olin odottanut palstalta jotain toisenlaista. Mutta on täällä muutama sentään joiden kirjoituksia todella on kiva lukea .
        Aitä näkee jotenkin heidän tyyppinsä kirjoituksissa .siis tekee itselleen mielikuvan kirjoitusten perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso ylempää: "hyvä palstalainen ei vähättele ketään".

        Kiitä nyt sitten Jumalaa, kun olet niin "hyvä".


    • Anonyymi

      Toivotaan palstan siistiytymistä, toisten kunnioitusta ketään ei saa nostaa tikun nokkaan.

      • Anonyymi

        Kunnioititteko persut palstaa Marini hallituksen aikana ? Pelkkää vihaa te levititte
        kuten edelleenkin.


      • Anonyymi

        Ootko pyhäkoulun opettaja ?


    • Anonyymi

      Palstan ylläpitäjä voi antaa näitä kehoituksia, mutta yksittäisen kirjoittajan on turhaa tulla neuvomaan ja opastamaan.

      He, joita ei palsta miellytä, niin olkoon poissa ja ainahan on mahdollisuus tehdä oma keskustelupalsta. Netistä ei tila lopu.

      • Anonyymi

        Voi mennä keskustelemaan lesken kanssa, leski voi tulla tänne keskustelemaan mistä puhe.


      • Anonyymi

        Kuule kun se palstan pitäjä on ne säännöt kyllä tehnyt, mut joku ei niitä ole lukenut tai ei sitten viitsi välittää mitään. "He joita ei palsta miellytä" Sano tuo kehotus niille, joita ei miellytä mennä jauhamaan jatkuvaa politiikkaansa politiikkapalstoille!


      • Anonyymi

        Siis meinaat ettei saisi reagoida mitenkään kun yksi haukkuu vuodesta toiseen samaa ihmistä .itse ei tee aloituksia vaan on heti kun kärppä muutamien kimpussa jos tekevät aloituksia .
        Ei ole hymypojan kriteereitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule kun se palstan pitäjä on ne säännöt kyllä tehnyt, mut joku ei niitä ole lukenut tai ei sitten viitsi välittää mitään. "He joita ei palsta miellytä" Sano tuo kehotus niille, joita ei miellytä mennä jauhamaan jatkuvaa politiikkaansa politiikkapalstoille!

        No joillakin on kiinnostus politiikkaan joten kai kaikki ehkä haluavat kirjoittaa omista mieli aiheistaan . Minua ei haittaa . Ymmärrän kaikkien ihmisten tarpeen olla mukana keskustelussa .


    • Anonyymi

      Semmonen
      oltaisiin oikeita suomalaisia eikä kukaan moittis panettelis perättömyyksiä omista suomen kansalaisista, kuiten nykyisin ikäväkseen voi monenki ketjusta lukea
      kyllä pienen suomen kannatais olla yhtämieltä pitää oman pikku suomen puolia kaikissa asioissa, kohta vieraat valtakunnat omistaa koko suomen, kuinkas meille alkuperäisille suomalaisille käykään ja luulisin monelle on jo käyny tosi huonosti, miksi joku taho haluaa pilata oman suomen
      hu vaikea ymmärtää oman maan vihollisia,
      se on jopa luonnon vastaista,
      sillä
      EI LINTUKAA PASKANNA OMAAN PESÄÄNSÄ,
      mutta suomessa on joukko vähä älyisiä jotka ei tajua omaa tymyyttään eikä omaa parastaan mollaa omiaan perättömyyksillä jutuillaan ym, lokaa heittä omaa mataan kohtaan, mahtavatko haukkua oman perheesäkki, olisi kiva tietää,

      • Anonyymi

        PS:n kannattaja pitää "perättömyyksinä" PS puolueeseen kohdistuvaa kriitikkiä.

        "EI LINTUKAA PASKANNA OMAAN PESÄÄNSÄ", mutta PS paskantaa.


      • Anonyymi

        Kun kirjoitat:
        "EI LINTUKAA PASKANNA OMAAN PESÄÄNSÄ,
        mutta suomessa on joukko vähä älyisiä jotka ei tajua omaa tymyyttään"

        kunnioitatko "hyvänä palstalaisena" niitä, jotka EIVÄT kannata PS:ää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoitat:
        "EI LINTUKAA PASKANNA OMAAN PESÄÄNSÄ,
        mutta suomessa on joukko vähä älyisiä jotka ei tajua omaa tymyyttään"

        kunnioitatko "hyvänä palstalaisena" niitä, jotka EIVÄT kannata PS:ää ?

        ovat sekeästi vähemmän älykkäitä ,
        mutta
        suomihan pitää teikäläisistäki töitävieruksavista silti huolta,
        teikäläiset vaan jaksaa marmattaa
        vaikka kela jakaa ilmaista ansaitsematonta rahaa teille sinne pankonpäälle loisimaan,
        hah,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoitat:
        "EI LINTUKAA PASKANNA OMAAN PESÄÄNSÄ,
        mutta suomessa on joukko vähä älyisiä jotka ei tajua omaa tymyyttään"

        kunnioitatko "hyvänä palstalaisena" niitä, jotka EIVÄT kannata PS:ää ?

        Ihan niin PS ei ole minun puolueeni eikä tule olemaan koskaan .mutta en silti vihaa ihmisiä jotka ovat persuja , hienoinen säälin tunne ainoastaan.
        Poliittiset asiat nääs koskee meitä kaikkia


    • Anonyymi

      Aika farisealainen aloitus.

    • Joo olisi kiva tietää kuka farisealainen syyllinen aloitukseen.

      • Luultavasti taas joku, joka tuntee itse olevansa se "hyvä palstalainen".


      • Tellukka kirjoitti:

        Luultavasti taas joku, joka tuntee itse olevansa se "hyvä palstalainen".

        Kukahan se lienee.


    • Anonyymi

      "Hyvä palstalainen" on persun kannattajan mielestä se, joka kehuu persuja.
      Tästähän on kysymys.

      • No tuossa on jotain.
        Ratkaisu aloittajan ongelmaan; hyvä yhteishenki palstalla säilyisi, jos kaikki olisivat persuja.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No tuossa on jotain.
        Ratkaisu aloittajan ongelmaan; hyvä yhteishenki palstalla säilyisi, jos kaikki olisivat persuja.

        Persu-jankutus on jollakin verissä, se näkyy palstalla. Menis persu-palstalle jos niin tykkää aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu-jankutus on jollakin verissä, se näkyy palstalla. Menis persu-palstalle jos niin tykkää aiheesta.

        Persupalstalla persuja vasta haukutaankin !!! Siellä he saavat kuulla suoria sanoja
        äärioikeistolaisuudestaan, rasismistaan, väkivaltaisuudestaan ja
        epäisänmaallisuudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persupalstalla persuja vasta haukutaankin !!! Siellä he saavat kuulla suoria sanoja
        äärioikeistolaisuudestaan, rasismistaan, väkivaltaisuudestaan ja
        epäisänmaallisuudestaan.

        Siellä saisivat nämä pysyäkin, mitä ne tänne änkee!


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No tuossa on jotain.
        Ratkaisu aloittajan ongelmaan; hyvä yhteishenki palstalla säilyisi, jos kaikki olisivat persuja.

        Mutta kun eivät ole eivätkä tule olemaan se on vaan niin. Tunnen avioparin toinen persu toinen työväen puolueessa heillä menee yksissä siltikin hyvin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu-jankutus on jollakin verissä, se näkyy palstalla. Menis persu-palstalle jos niin tykkää aiheesta.

        Kaikki tietävät juuret persuiluun ei normaaalisti tietävä ihminen heitä äänestä eikä hyväksy heidän epähumaania tyyliään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietävät juuret persuiluun ei normaaalisti tietävä ihminen heitä äänestä eikä hyväksy heidän epähumaania tyyliään

        Persu-jankutus ei ole normaalia.


      • Anonyymi

        persuthan on parasta suomessa
        paras ja suurin puolue piiiiiiiiiitkiiiin aikihin,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Persu-jankutus on jollakin verissä, se näkyy palstalla. Menis persu-palstalle jos niin tykkää aiheesta.

        Sitä minäkin.
        Jos jotain häiritsee tämän palstan persut, niin siellä Perussuomalaisten palstalla saisi ainakin olla persuista rauhassa. Ei siellä ole muita kuin persujen haukkujia ja sopu ja yhteishenki niitten kesken säilyy.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No tuossa on jotain.
        Ratkaisu aloittajan ongelmaan; hyvä yhteishenki palstalla säilyisi, jos kaikki olisivat persuja.

        Älä viitsi edes Mölsäillä , kaikki eivät halua olla persuja. Kullakin omat puolueensa , niin on hyvä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi edes Mölsäillä , kaikki eivät halua olla persuja. Kullakin omat puolueensa , niin on hyvä

        Ja minä kun luulin kaikkien haluavan olla persuja. Hyvä kun informoit älykkäänä tuollaisen asian.


    • Anonyymi

      Ei meitä ole kahta samanlaista, joten kukaan palstalaisista ei voi määritellä millainen on hyvä palstalainen. Ollaan vain omia itsejämme jokainen, sen pitää täällä riittää.

      • Anonyymi

        Paljon voittaa kun ei ilkeile toisille se ei ole kenenkään oikeus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon voittaa kun ei ilkeile toisille se ei ole kenenkään oikeus

        Mitä nyt kukakin ilkeilynä pitää.
        Voihan se ilkeilyltä näyttävä olla pelkkää metafooraa.


      • Anonyymi

        Ihan niin omana itsenämme tulisi saada olla , siltikin palsta priimus hyökkää heti pistetiliään kun kobra jos jollain on joku kiva aloitus .
        Erityisesti jos aloittaja on se jota hän eniten kadehtii ja yrittää lytätä. Vuodesta toiseen samaa jankutusta, ihmettelen ettei jo seuranta ole puuttunut siihen
        , ajoittain loukkaukset todella kamalia. Siis sana ” ajoittain ” kertoo aika paljon hänestä,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt kukakin ilkeilynä pitää.
        Voihan se ilkeilyltä näyttävä olla pelkkää metafooraa.

        Usein ei ymmärrä vertailuja asioista ja siihen sitten hyökkäys välittömästi aina samalta taholta ei muilta.


    • Anonyymi

      Aloittaja on kontrollifriikki.

    • Anonyymi

      Jotkut ihmiset, etenkin naiset ovat kovia kontrollifriikkejä.
      He uskovat tietävänsä, mikä on parasta muille ja
      siksi he yrittävät pakottaa muita ihmisiä tekemään asioita niinkuin he haluavat. Kontrollifriikit karkottavat ihmisiä ympäriltään vaatimuksillaan
      ja pyytämättömillä neuvoillaan.

    • Anonyymi

      Hyvä palstalainen on Sosialidemokraatti .

      • Anonyymi

        Hyvä palstalainen on Sosiaalidemokraatti.

        Niin muuten mnuunkin mielestä. Demarit ovat jaloterästä.


    • Anonyymi

      Voi kun joskus tulisi yhtä hyväksi ihmiseksi kuin aloittaja 😇

      • Sitähän minä yritän esittää.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Sitähän minä yritän esittää.

        mulkerovalo pää puhuu
        eiku va lepää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulkerovalo pää puhuu
        eiku va lepää

        Mikä sua vaivaa? Heität lokaa ja nimittelet jatkuvasti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sua vaivaa? Heität lokaa ja nimittelet jatkuvasti?

        Tulikos siinä nyt heitettyä lokaa loanheittäjän päälle?


      • Anonyymi

        Huumorinkukka se on maailman kaunein kukka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulkerovalo pää puhuu
        eiku va lepää

        Tässä esimerkki ei-toivotusta palstalaisesta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tulikos siinä nyt heitettyä lokaa loanheittäjän päälle?

        Tulkitset tarkoitushakuisesti, ihmettelen miksi?


    • Tein tämän aloituksen ettei puoluepolitiikkaa, vaan sitä mitä Paloma minun lisäksi tarkoitti.

      • Anonyymi

        Minä en nyt ymmärtänyt mitä tarkoitit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en nyt ymmärtänyt mitä tarkoitit?

        Kyllä minä ymmärsin.
        Hän halusi mainostaa itseään ja Palomaa sellaisina hyvinä palstalaisiana, joilla on resursseja opettaa toisiakin yhtä hyviksi kuin itse ovat (olevinaan).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en nyt ymmärtänyt mitä tarkoitit?

        Puoluepolitikkaa, luettuani ylempää keskustelu kääntyi persujen väliseksi keskusteluksi persuista, kun puhe oli jostain muusta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin.
        Hän halusi mainostaa itseään ja Palomaa sellaisina hyvinä palstalaisiana, joilla on resursseja opettaa toisiakin yhtä hyviksi kuin itse ovat (olevinaan).

        Näin minäkin oletin, mutta piti tarkistaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin.
        Hän halusi mainostaa itseään ja Palomaa sellaisina hyvinä palstalaisiana, joilla on resursseja opettaa toisiakin yhtä hyviksi kuin itse ovat (olevinaan).

        Jos nuo kaksi ovat palstan parhaimmistoa, niin kuinka surkeaa sakkia sitten on koko loppuporukka?
        Hirvittää koko ajatus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nuo kaksi ovat palstan parhaimmistoa, niin kuinka surkeaa sakkia sitten on koko loppuporukka?
        Hirvittää koko ajatus!

        Ne ovat hyviä kertomaan minkä laisia toisten palstalaisten pitäisi olla :)))


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin.
        Hän halusi mainostaa itseään ja Palomaa sellaisina hyvinä palstalaisiana, joilla on resursseja opettaa toisiakin yhtä hyviksi kuin itse ovat (olevinaan).

        Jos joku opettaa jotain usin itse sitä edes huomaa , ja se on asia joteåa ei ole tiennyt niin kyllä minä ainakin otan opetuksen vastaan, ei se minun arvoni alenna mitenkään jos saan tietää uusia asioita. Tyttäreni viimeksi eilen opetti uuden asian mitä en tiennyt , ja olin ainoastaan kiitollinen että opin uutta. Ihmiset joilla on huono itsetunto vääntää usein jonkun kerronnan opetukseksi , vaikka sitä,ei ole opetukseksi edes tarkoitettu . Mitä vikaa siinä on jos saa tietää uusia asioita ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin.
        Hän halusi mainostaa itseään ja Palomaa sellaisina hyvinä palstalaisiana, joilla on resursseja opettaa toisiakin yhtä hyviksi kuin itse ovat (olevinaan).

        Kumpikin osaavia ihmisiä asioissa mistä puhuvat . Ja elämää kokeneena . Joten onko siinä jotain kateutta siinäkin


    • Anonyymi

      Paloma ja pertikki ovat täysin erilaisia.
      Toinen nimittelee ja herjaa poliitikkoja ja toinen kirjoittaa asiallisesti.

      • Anonyymi

        Toinen halveksuu ja nimittelee toisia kommentoijia etenkin anonyymejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen halveksuu ja nimittelee toisia kommentoijia etenkin anonyymejä.

        Molemmat nimittelee muita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat nimittelee muita

        Rehellisyyden nimissä: Eikähän ne ole persut, jotka täällä nimittelevät muita ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat nimittelee muita

        Toisella on hitler-trauma.


      • Anonyymi

        Ihan miten sekin otetaan .asiallisia kirjoituksia kummallakin omalla sarallaan


    • Anonyymi

      Tällä palstalla ei koskaan saa aikaan mitään yhteisöllistä keskustelua. Palsta on keskustelijoiden summa ja kun tätäkin ketjua lueskelee joillain ei ole haluakaan päästä yhteisymmärrykseen.
      En tiedä onko tämä sen kummempi kuin mikään muukaan palsta. Ei hyvä.

      • Yhteisymmärrykseen mistä, kenen kanssa?
        Mitään keskustelua ei tule, jos kaikki vain myötäilevät kaikessa kaikkia.


      • Anonyymi

        Sinun kanssa pitäisi olla samaa mieltä ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Yhteisymmärrykseen mistä, kenen kanssa?
        Mitään keskustelua ei tule, jos kaikki vain myötäilevät kaikessa kaikkia.

        En sitä tarkoittanutkaan että pitäisi olla samaa mieltä kaikesta. Nyökyttelyllä ei keskustelua synny. Eri mieltä voi kuitenkin olla asiallisesti ilman että mennään toisen ihmisen loukkaamiseen ja vähättelyyn sekä suoranaiseen vainoamiseen kuten tälläkin palstalla on tapahtunut ja tapahtuu. Asiat asioina ja henkilökohtaisuudet sikseen


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Yhteisymmärrykseen mistä, kenen kanssa?
        Mitään keskustelua ei tule, jos kaikki vain myötäilevät kaikessa kaikkia.

        Puhut keskustelusta , et edes tiedä mitä se on.
        Eivät ole pyytäneet myötäilemään ketään . Totta on kuitenkin että hmisen joka näkee pirun joka nurkassa ei ole terve .keskustelu on mukavaa siihen asti kun sinä esim tulet jonkun pistellään kommentin kanssa lyttäämään toisia, varsinkin ihmisiä joilla in keskustelun lahjat , esim tekee aloituksia ,joita sinä et tee vaan keskityt haukkumaan toisten tekemiä,
        Anna arvo ihmisille joilla sanottavaa äläkä ole aina niin varma että sinun näsäviisastelusi menee perille .


    • Anonyymi

      Kun kertoo oman mielipiteen, toinen kertoo oman siinä mitään ihmeellistä, suuttua toisen mielipiteestä haukkua pöntöksi nimitellä ulosteen avulla.
      Politiikka on jotenkin raastavaa, asiat riitelee, kansanedustajat eduskunnassa riitelyn jälkeen istuvat yhdessä kahvipöydässä jutellen mukavia. Jos ideologinen puoluepolitiikkaa pyörii jatkuvasti ajatuksissa se näkyy ulospäin.
      Tullessani plus60:ä tänne saattoi aloitus vaikka ruuasta aluksi toimia mukavasti, jo kohta oli matu sitä syömässä, sitä rataa.

      Kun käyttäydytään niin kuin oikeassa elämässä tuntemattomien, tuttujen kesken hyvät tavat tulee esiin, ollaan kohteliaita tuodaan mielipiteitä, mielipiteet ei tarvii käydä yksiin.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Soon juurikin näin.


      • Anonyymi

        Olet haukkunut minua persuksi ja joksikin 4hh vai mikä se oli, kun olen esittänyt mielipiteeni jostakin asiasta. Huvittavinta on ollut, että en ole edes sinulle niitä kommentteja osoittanut.

        Mikä on se matu, joka oon ollut syömässä täällä, kuten tuossa jotakuta taas nimittelit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet haukkunut minua persuksi ja joksikin 4hh vai mikä se oli, kun olen esittänyt mielipiteeni jostakin asiasta. Huvittavinta on ollut, että en ole edes sinulle niitä kommentteja osoittanut.

        Mikä on se matu, joka oon ollut syömässä täällä, kuten tuossa jotakuta taas nimittelit.

        Anonyymeissä se ongelma ettei heistä voi olla varma kun käydään päälle, ajojahti täytyy jotenkin hyväksyä.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Anonyymeissä se ongelma ettei heistä voi olla varma kun käydään päälle, ajojahti täytyy jotenkin hyväksyä.

        Mitä hemmettiä sinä nyt tarkoitat. Oliko siis minun nimittelyni sinulta ajojahtia minua kohtaan.

        Todellakin outoa käytöstä sinulta, kun vielä tuossa kerroin, että en edes sinulle sitä mielipidettäni kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Anonyymeissä se ongelma ettei heistä voi olla varma kun käydään päälle, ajojahti täytyy jotenkin hyväksyä.

        Kirjoitit rekisteröitynä sitä tai tätä aina on tietyt tyypit kimpussasi. Se ei tule koskaan muuttumaan. Kuten sanoit, se pitää vain jotenkin sietää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hemmettiä sinä nyt tarkoitat. Oliko siis minun nimittelyni sinulta ajojahtia minua kohtaan.

        Todellakin outoa käytöstä sinulta, kun vielä tuossa kerroin, että en edes sinulle sitä mielipidettäni kirjoittanut.

        Mistä tiedän kuka anonyymi kyseessä, käytä nimimerkkiä ei tule sekaannusta.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Mistä tiedän kuka anonyymi kyseessä, käytä nimimerkkiä ei tule sekaannusta.

        Osaatko sinä lukea?

        eli toistetaan: Jos minä kirjoitan kommentteja jonkun kanssa (en sinun), niin sinä katsot oikeudeksi tulla siihen väliin minua nimittelemään.

        Mitä ihmeen merkitystä sinulla on tuossa tapauksessa, kuka anonyymi minä olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko sinä lukea?

        eli toistetaan: Jos minä kirjoitan kommentteja jonkun kanssa (en sinun), niin sinä katsot oikeudeksi tulla siihen väliin minua nimittelemään.

        Mitä ihmeen merkitystä sinulla on tuossa tapauksessa, kuka anonyymi minä olen.

        Missä kohtaa näin käynyt, täällä saattaa olla muutama anonyymi mies persu yksi sämpylä persu, Tellu on helppo tunnistaa eikä hänestä puhe.

        Turha jatkaa en ala kinaamaan.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Mistä tiedän kuka anonyymi kyseessä, käytä nimimerkkiä ei tule sekaannusta.

        "Käytä nimimerkkiä"

        Paraskin puhuja!
        Taitaa suurin osa täällä olevista persuvastaisista kirjoituksista olla sinun omiasi, ilman nimimerkkiäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet haukkunut minua persuksi ja joksikin 4hh vai mikä se oli, kun olen esittänyt mielipiteeni jostakin asiasta. Huvittavinta on ollut, että en ole edes sinulle niitä kommentteja osoittanut.

        Mikä on se matu, joka oon ollut syömässä täällä, kuten tuossa jotakuta taas nimittelit.

        Kuka teidät anonyymit toinen toisistaan erottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Käytä nimimerkkiä"

        Paraskin puhuja!
        Taitaa suurin osa täällä olevista persuvastaisista kirjoituksista olla sinun omiasi, ilman nimimerkkiäsi.

        Eikö tämä aloituskin ole hänen....anonyyminä.


      • Anonyymi

        Sitä juuri nämä eivät ymmärrä että asiat riitelee ,


    • Anonyymi

      Palsta kuhisee hyviä ihmisiä, ainakin omasta mielestään.

      Olen epätäydellinen ei-hyvä siis viisainta poistua , ettei hyvien suuret ja täydelliset mielenrauhat kärsi.

      Mukavaa päivää joutaville hymistelijöille.
      Jatkakaa täydellistä elämäänne.

      • Palstoilla on aina ollut hyvikset ja pahikset.
        Pysytään me pahikset vain täällä, niin hyvikset tuntevat itsensä vieläkin paremmiksi, kun on mihin verrata itseään ja pääsevät moralisoimaan meitä pahiksia.


      • Anonyymi

        Martyyyriksikö nyt päätit heittäytyä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Palstoilla on aina ollut hyvikset ja pahikset.
        Pysytään me pahikset vain täällä, niin hyvikset tuntevat itsensä vieläkin paremmiksi, kun on mihin verrata itseään ja pääsevät moralisoimaan meitä pahiksia.

        Lapsellisuuden huippu. Juuri teidänkaltaistenne asenteen takia palstan ilmapiiri ei tule koskaan muuttumaan koska tahtotilaa siihen ei
        löydy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellisuuden huippu. Juuri teidänkaltaistenne asenteen takia palstan ilmapiiri ei tule koskaan muuttumaan koska tahtotilaa siihen ei
        löydy.

        Hyvis on puhunut.
        Tunnet varmaan itsesi nyt vielä entistäkin paremmaksi muita, meitä palstan lapsellisia.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hyvis on puhunut.
        Tunnet varmaan itsesi nyt vielä entistäkin paremmaksi muita, meitä palstan lapsellisia.

        Nyt minä pahiksena menen ohi aloituksen aiheen ja kysyn sinulta, miten se suomenkielen opetus on sujunut sinulta pikkuisen kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellisuuden huippu. Juuri teidänkaltaistenne asenteen takia palstan ilmapiiri ei tule koskaan muuttumaan koska tahtotilaa siihen ei
        löydy.

        Tämän palstan ilmapiiri on kyllä tuhottu järjettömän persuihin kohdistetun kirjoittelun takia.
        Turha kääntää asiaa muuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän palstan ilmapiiri on kyllä tuhottu järjettömän persuihin kohdistetun kirjoittelun takia.
        Turha kääntää asiaa muuksi.

        Yhteiskuntaan kuuluvat asiat jotka koskee jokaista sopii ikäpalstoille, puoluepolitiikka aiheuttaa riitaa, tullu monta kertaa pyyntö menkää politiikka sivuille.


      • Anonyymi

        ....niin varmaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän palstan ilmapiiri on kyllä tuhottu järjettömän persuihin kohdistetun kirjoittelun takia.
        Turha kääntää asiaa muuksi.

        Asiallinen kritiikki on aina paikallaan, sitä persut saavat, koska sitä ovat tilanneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskuntaan kuuluvat asiat jotka koskee jokaista sopii ikäpalstoille, puoluepolitiikka aiheuttaa riitaa, tullu monta kertaa pyyntö menkää politiikka sivuille.

        Täällä kehitellään riitaa oli aihe mikä hyvänsä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hyvis on puhunut.
        Tunnet varmaan itsesi nyt vielä entistäkin paremmaksi muita, meitä palstan lapsellisia.

        En tunne paremmaksi. Ihmettelen vaan miten jotkut voi käyttäytyä noin epä-asiallisesti. Oletteko omissakin ympyröissänne tuollaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän palstan ilmapiiri on kyllä tuhottu järjettömän persuihin kohdistetun kirjoittelun takia.
        Turha kääntää asiaa muuksi.

        Persut ITSE on ne järjettömät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt minä pahiksena menen ohi aloituksen aiheen ja kysyn sinulta, miten se suomenkielen opetus on sujunut sinulta pikkuisen kanssa?

        Teen parhaani. Puhun hänelle vain suomea. Niin myös tätinsä. Ja äitinsä puhuu hänelle pelkästään suomea silloin, kun on hänen kanssaan kahden kesken.
        Hyvin hän suomea ymmärtää, minkä nyt 2v sanoja ymmärtää ja osaa sanoa.
        Kun luetaan hänelle vääränkielisiä satukirjoja, niin käännetään ne aina suomeksi.

        Esikoulu tosin on ruotsalainen, mutta siellä ovat tottuneet myös kaksikielisiin lapsiin, joita siellä on useampikin, niin eivät hämmästy, että mitä tuo puhuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tunne paremmaksi. Ihmettelen vaan miten jotkut voi käyttäytyä noin epä-asiallisesti. Oletteko omissakin ympyröissänne tuollaisia?

        Tuohan se onkin hyviksen tuntomerkki, kun ojentaa toisia palstalla kayttäytymään paremmin kuin mitä itse käyttäytyy.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tuohan se onkin hyviksen tuntomerkki, kun ojentaa toisia palstalla kayttäytymään paremmin kuin mitä itse käyttäytyy.

        En ojenna. Ihmettelen vaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ojenna. Ihmettelen vaan.....

        On siinä ihmettelemistä, ettei kaikki ole yhtä hyviä kuin itse on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä ihmettelemistä, ettei kaikki ole yhtä hyviä kuin itse on.

        Tuo on sinun mielipiteesi, itse en itseäni ole ylentänyt. Kerron vaan että harvoin tuolla normielämässä tulee vastaan noin häijyjä ihmisiä kuin täällä. Ja turha jatkaa tätä vänkytystä. Olen puhunut, ugh!


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tuohan se onkin hyviksen tuntomerkki, kun ojentaa toisia palstalla kayttäytymään paremmin kuin mitä itse käyttäytyy.

        Ojennukseltahan se tuntuu kun todetaan fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun mielipiteesi, itse en itseäni ole ylentänyt. Kerron vaan että harvoin tuolla normielämässä tulee vastaan noin häijyjä ihmisiä kuin täällä. Ja turha jatkaa tätä vänkytystä. Olen puhunut, ugh!

        Ei tämä palstailu normielämää olekaan. Vai voisitko kuvitella Pertikin Mikkelin torilla haukkumassa hänelle tuntemattomia ihmisiä hitlermielisiksi rasistinatsipersuiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä palstailu normielämää olekaan. Vai voisitko kuvitella Pertikin Mikkelin torilla haukkumassa hänelle tuntemattomia ihmisiä hitlermielisiksi rasistinatsipersuiksi.

        Mikkelissä ei siellä missä käyn ei puhuta politiikkaa, lähi kuppilassa ei edes vaalien vaalien aikaan kuule politiikkaa puhuttavan


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Palstoilla on aina ollut hyvikset ja pahikset.
        Pysytään me pahikset vain täällä, niin hyvikset tuntevat itsensä vieläkin paremmiksi, kun on mihin verrata itseään ja pääsevät moralisoimaan meitä pahiksia.

        Mutta muualla päin maailmaa ei vanhat riitele , heillä on sivistys saatu kasvatuksen myötä ja eivät halua olla huonona esimerkkinä lastenlapsilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellisuuden huippu. Juuri teidänkaltaistenne asenteen takia palstan ilmapiiri ei tule koskaan muuttumaan koska tahtotilaa siihen ei
        löydy.

        Näinhän se on yksi ongelma Olga pilaa aina joka keskustelun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä palstailu normielämää olekaan. Vai voisitko kuvitella Pertikin Mikkelin torilla haukkumassa hänelle tuntemattomia ihmisiä hitlermielisiksi rasistinatsipersuiksi.

        Meinaatko että ihminen on erilainen täällä verrattuna ns oikeaan ympäristöönsä? Nyt en puhu Pertikistä vaan yleensä heistä joiden käytöstä palstalla karsastan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta muualla päin maailmaa ei vanhat riitele , heillä on sivistys saatu kasvatuksen myötä ja eivät halua olla huonona esimerkkinä lastenlapsilleen.

        Juuri tätä myös minä tarkoitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta muualla päin maailmaa ei vanhat riitele , heillä on sivistys saatu kasvatuksen myötä ja eivät halua olla huonona esimerkkinä lastenlapsilleen.

        "Muualla päin maailmaa"???
        Missä joka paikassa muualla päin maailmaa? Taidat olla oikein maailmanmatkaaja, joka on tehnyt analyysin koko maailman vanhoista ihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että ihminen on erilainen täällä verrattuna ns oikeaan ympäristöönsä? Nyt en puhu Pertikistä vaan yleensä heistä joiden käytöstä palstalla karsastan.

        Samanlainen on varmaan jokainen oikeassa elämässä kun netissäkin . Ilkeä on aina ilkeä vaikka sen voissa paistaisi . Taso ei oikein korkealla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen on varmaan jokainen oikeassa elämässä kun netissäkin . Ilkeä on aina ilkeä vaikka sen voissa paistaisi . Taso ei oikein korkealla

        Sanot siis sinulle tuntemattomia ihmisiä ilkeiksi oikeassa elämässäkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot siis sinulle tuntemattomia ihmisiä ilkeiksi oikeassa elämässäkin?

        Jos on aihetta niin kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen on varmaan jokainen oikeassa elämässä kun netissäkin . Ilkeä on aina ilkeä vaikka sen voissa paistaisi . Taso ei oikein korkealla

        Näin olettaisin myös. Mihinpäs se koira karvoistaan pääsee.


    • Anonyymi

      Nämä riittäisi hyvin.

    • Anonyymi

      Voi hellanlettas sentään. Hankkikaa persut elämä.
      Persun mielestä ilmapiiri palstalla on pilattu, kun heidän
      rasistisia äärioikeistolaisia kullanmurujaan kritisoidaan.
      Vaikka ne lehmiä onkin ei ne mitään pyhiä lehmiä ole.

      • Anonyymi

        Mikset hauku sun rasisteja niiden omilla palstoilla?


    • Anonyymi

      Ikäpalstat 60-80 eivät mielellään halua puoluepolitiikkaa.

      • Anonyymi

        Missä tuo on todettu?


      • Anonyymi

        Ei enää 🤣 mutta Marinin hallituksen aikana oli toista.
        Persujen räksytyksellä ei ollut mitään rajaa 🤣


      • Anonyymi

        Mikä sinä 15:35 olet puhumaan muitten kuin omasta puolestasi ?!


    • Anonyymi

      Ketjun paras kommentti, hahahaaa

      Anonyymi kirjoittaa klo 15:27:36

      "Kuka teidät anonyymit toinen toisistaan erottaa?"

      • Anonyymi

        Se oli anonyymi pertikki.
        Hän kirjoittaa puolet kommenteistaan anonyyminä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli anonyymi pertikki.
        Hän kirjoittaa puolet kommenteistaan anonyyminä.

        No ei pidä paikkansa, kirjoitan kyllä joskus anonyyminä en sen takia että peittelisin itseäni, kun sämpylä mummo kommentoi usein antaa peukun itselleen minkä huomaa tässäkin ketjussa.
        Jos haluan olla törkeä ilman muuta kirjautuneena merkillä Pertikki.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        No ei pidä paikkansa, kirjoitan kyllä joskus anonyyminä en sen takia että peittelisin itseäni, kun sämpylä mummo kommentoi usein antaa peukun itselleen minkä huomaa tässäkin ketjussa.
        Jos haluan olla törkeä ilman muuta kirjautuneena merkillä Pertikki.

        En ole tuollaista nikkiä nähnyt täällä, kuin sämpylä
        mummu. Joku entisiäkö hän on?


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        No ei pidä paikkansa, kirjoitan kyllä joskus anonyyminä en sen takia että peittelisin itseäni, kun sämpylä mummo kommentoi usein antaa peukun itselleen minkä huomaa tässäkin ketjussa.
        Jos haluan olla törkeä ilman muuta kirjautuneena merkillä Pertikki.

        Onko siitä sämpyläsannasta tullut mummo? Ei kai hänen oma lapsensa ole vasta kuin jotain 6-7 vuotias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuollaista nikkiä nähnyt täällä, kuin sämpylä
        mummu. Joku entisiäkö hän on?

        Ei näy sellasta nikkiä, harvoin nykyään tyrkyttää sämpylää.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Ei näy sellasta nikkiä, harvoin nykyään tyrkyttää sämpylää.

        Nyt kyllä sotkeuduit omiin valheisiisi.
        Modekin huomasi ja poisti yhden sinun kirjoituksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä sotkeuduit omiin valheisiisi.
        Modekin huomasi ja poisti yhden sinun kirjoituksen.

        Poistiko, ei minua ps sämpylä mummo haittaa ikävä jos häipyisi kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli anonyymi pertikki.
        Hän kirjoittaa puolet kommenteistaan anonyyminä.

        Eipä ollut Pertikki vaan minä anonyymi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollut Pertikki vaan minä anonyymi.

        Oli kuka oli, mutta todella pölvästin lauseen kirjoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kuka oli, mutta todella pölvästin lauseen kirjoitti.

        No sehän oli sitten ensimmäinen pölvästi lause tällä saitilla :D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän oli sitten ensimmäinen pölvästi lause tällä saitilla :D.

        Ja tais olla viimeinenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siitä sämpyläsannasta tullut mummo? Ei kai hänen oma lapsensa ole vasta kuin jotain 6-7 vuotias.

        Hyvä Tellu 🤣 Luulitko vitsikäs olevasi ?


    • Anonyymi

      Tämäkin aloitus keräsi kummallisia kommentteja, kyynisiä ja ilkeitä.

      • Anonyymi

        Aina joku saa enrgiansa kielteisyydestä...


      • Anonyymi

        Onko ihme ? Aloitus ON korni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihme ? Aloitus ON korni.

        Ei ollenkaan korni, paitsi kaikkeen kyllästyneen kyynikon mielestä.


      • Anonyymi

        On ihmisiä joiden suurin nautinto perustuu siihen että saavat huomauttaa jostain asiasta ilkeään sävyyn.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä joiden suurin nautinto perustuu siihen että saavat huomauttaa jostain asiasta ilkeään sävyyn.
        Siili

        Onhan niit, tosin väärinkäsityksiäkin sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä joiden suurin nautinto perustuu siihen että saavat huomauttaa jostain asiasta ilkeään sävyyn.
        Siili

        Itsepähän tiedät nautintosi.


    • Anonyymi

      Persut on kaikessa niin kielteisiä. Ne yrittävät rajoittaa mm. median vapautta
      ja suomi24:nkin sananvapautta.

      • Anonyymi

        Älä ole noin kielteinen.


    • Anonyymi

      Hyvä palstalainen on jokainen, eikös? Kunhan hieman yrittää.

      • Jokainen osaa sen taidon kunhan muistaa itse hillinnän.


      • Anonyymi

        Tekopyhän aloittajan mieliksikö pitäisi alkaa olla ?
        Jokainen olkoon rauhassa oma itsensä.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Jokainen osaa sen taidon kunhan muistaa itse hillinnän.

        Milloin alat hillitsemään itseäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin alat hillitsemään itseäsi?

        Pyrin kohti täydellisyyttä jos aika riittää.
        Pysyttävä totuudessa.


    • Anonyymi

      Hyvä palstalainen on Lysenkolainen Sosialidemokraatti.

      • Anonyymi

        Joo, niiin varmasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, niiin varmasti!

        Kiistätkö ja jos niin miksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiistätkö ja jos niin miksi

        Kiistän ja siksi.


    • Antti Lindtman vasemmisto liberaali, Lipposesta sanottiin oli enemmän kokoomuslainen kuin konsanaan kokoomus.

      Liberaali - keskusta kuulostaa hyvältä, riippuu henkilöstä

      • Anonyymi

        Liberaali voi tarkoittaa erilaisia asioita. Ymmärrämme sen helposti
        vapaamielisyydeksi, mutta esimerkiksi politiikassa liberalismi, vapautta korostava
        ideologia ja poliittinen syntyi vaatimaan poliittisia oikeuksia porvaristolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liberaali voi tarkoittaa erilaisia asioita. Ymmärrämme sen helposti
        vapaamielisyydeksi, mutta esimerkiksi politiikassa liberalismi, vapautta korostava
        ideologia ja poliittinen syntyi vaatimaan poliittisia oikeuksia porvaristolle.

        Liberaali voi tarkoittaa mitä vain, joillekin se on haukkumasana, joillekin fiksun merkki.


    • Anonyymi

      On kuitenkin hyvä, että hyviä ilmoja pitelee. Uskon, että demarit ovat tätä anonhet ja puolthaneetkin. Nähdään taas nousevien demokäyrien uurneilla.

      Yks paskaharakka, Halla-aho sanoi sosdemojen olevan inhottavaia paskiaisia; ite jussi on tätä.

      • Halusit kertoa tämän tälle ketjulle jos eivät muuten tiedä niinkö.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe