Kotihoidosta kokemuksia

Anonyymi-ap

Kokemuksia kaivataan kotihoidosta (joko vanhuksen/tms. huonokuntoisen tai itsen). Onko palvelua saatu ajoissa tai ylipäätään? Tyytyväisyys? Onko esiintynyt ongelmia? Minkälaisia? Henkilökunnan ammattitaitoisuus/ammattitaidottomuus?

18

1012

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pääpiirteittäin ihan hyvää. Riippuu siitä, miten laajan "paketin" haluaa.
      Kuinka monta käyntiä per päivä tai viikko.
      Sisältyykö pakettiin siivousta ja ruuanlaittoa.
      Entä saunotus ja pesu...
      Joskus pientä huolimattomuutta, kuten ei muisteta laittaa saunaa lämmitä.
      Nyt puhun kunnallisesta kotihoidosta.
      Ateriapalvelun ruoka on perseestä.

• Anonyymi

Liian kiireisiä ovat, mutta syy ei varmaankaan hoitajien. Läsnäolo ja jutustelu olisi monelle niin hyvää ja kaivattua terapiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liian kiireisiä ovat, mutta syy ei varmaankaan hoitajien. Läsnäolo ja jutustelu olisi monelle niin hyvää ja kaivattua terapiaa.

Tiukka aikataulu hoitajilla. Ei ole aikaa tehdä kuin ne välttämättömät työt. Yksinäisyyttä ei poista vaihtuvien hoitajien pyörähdykset. Ystäväpalvelusta voi pyytää vapaaehtoisia ulkoiluttamaan,keskustelemaan..seurapitoa siis,ei hoivatoimenpiteitä.

• Anonyymi

Jos noin on, älä kysele kotipalvelua, vaan ota kotiapulainen ja maksa palkka itse.
        Sinulla on varmasti siihen varaa!

• Anonyymi

Meidän kokemus on ettei yksin asuva muistisairas kuulema tarvitse kotihoidonpalveluita kuin kerran vuorokaudessa tabletilla yhteyden kautta.
      Asuu syrjässä maaseudulla ja ei pysty huolehtimaan itsenäisesti asioistaan, mutta kotihoidon kartoitus on ettei tarvitse kotikäyntiä heiltä.
      Tällä kirjoituksella haluan tuoda esille ettei kaikkia vanhuksia kohdella tässäkään reilusti ja oletetaan omaisten hoitavan.

• Anonyymi

Lähes sokea perheetön ja lapseton 90-vuotias vanhus ei kuulemma tarvitse kotihoitoa. Nyt kaukaiset sukulaiset käyvät auttelemassa.

• Anonyymi

Turilla on varaa palkata piika juopolle pojalleen.

• Anonyymi

Ihan hyvät kokemukset, ei moitittavaa

• Anonyymi00015

Mummo soittaa torttu housussa pojalleen, et pitäs tulla vaippa vaihtamaan.
      Ei jouda kotihoito käymään, vaikka on sopimus niin.

• Anonyymi00016

Ei olisi aikoinaan uskonut, että Suomessa kaikki hoitotyö on nykyään täysin ala-arvoista!

• Anonyymi00017

Sentään pysyy mämmelö housuissa. Sitten kun on niitä vanhuksia, jotka eivät aina laita heille toimitettuja inkohousuja/vaippoja tai laittavat ne niin, että roikkuvat "puolitangossa" ja koko asunto on sonnassa! Ja kotihoidosta ollaan sitä mieltä, ettei sellainen mitään hoitokotipaikkaa vielä tarvitse ja kyllä heillä on 99-vuotiaskin joka vielä asuu kotona, jne.jne.

• Anonyymi00018

Etäpalvelu tapletti...
        Sieltä hoitaja ohjaa miten panssi vaihdetaan ja pylly pestään.

Etäpalvelu korvaa kh käynnit .
        Tähän on menty.
        Itse kh ei määritä kuka näitä palveluja saa.
        Viranomaiset määrittää ketkä saa ja mitä..
        🫡

• Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei olisi aikoinaan uskonut, että Suomessa kaikki hoitotyö on nykyään täysin ala-arvoista!

Idässä on ehkä 3ihmistä ketkä tekee työtä sydämellä muut sinnepäin

• Anonyymi00025
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Etäpalvelu tapletti...
        Sieltä hoitaja ohjaa miten panssi vaihdetaan ja pylly pestään.

Etäpalvelu korvaa kh käynnit .
        Tähän on menty.
        Itse kh ei määritä kuka näitä palveluja saa.
        Viranomaiset määrittää ketkä saa ja mitä..
        🫡

Ja kun se tablettikin pitäisi vanhuksen kyetä aika ajoin päivittämään tai ei kovin kauan pelitä ja on jo tietoturvariskikin kaikenlaisten hakkereiden maailmassa.

• Anonyymi00019

Aina on joku "kipeänä" tehdään iltavuoroa 7 hoitajalla. Seläntakana puhutaan pahaa. Pomoa ei kiinnosta työntekijöiden hyvinvointi

• Anonyymi00021

Minä sain Äidilleni 87 v Alman Siivous Oyn kotiavun. Vaihtaa lakanat- pesee pyykit - käy kaupassa- suihkuapu Äidille- katsoo lääkkeet- keittää puurot ja kahvit- huolehtii ruuat ja siistii jääkaapin, Ihan kaiken mitä tarvitaan 1 h joka päivä tuntihinta 35€ h alvi 0% . On Suomalainen hoitaja ja yhteistyö on erinomainen. Ma-pe on palvelu meillä viikonloppuna käyn itse - mutta sekin saan jos on tarve . Suosittelen

• Anonyymi00022

Hienoa tietää, kiitos! On hyvä laittaa kokemuksia, ennen kaikkea näitä hyviä kokemuksia, vinkiksi muille.

• Anonyymi00024

Nosto

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2260
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      70
      882
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      862
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      548
      781
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      697
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe