Vinkeri lähti

Anonyymi-ap

Vinkeri lähti savupilviä päästellen kohti viimeistä satamaa.
Satumaa ei vielä samaan kauppaan kerennyt kun ei startannut...
Mietin tuota että jos nuo laivat olisi olleet minun, niin olisin tehnyt tarjouksen kaupungille niiden siirtämisestä eri yhtiön nimissä.
100 000 urakkahinta siirtämisestä ja romuttamisesta ja n. 60-70 000 bonusta romuraudasta. Aika hyvä bisnes olisi ollut. Harmi kun ei omistaja tajunnut...

55

1294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saisko siitä lentotukialuksen Pyhäselälle? Joensuuta puolustamaan.

      • Anonyymi

        Taitaa mennä enempi sukellusvenelaivaston puolelle.


      • Anonyymi

        Noin pienen päälle ei pysty laskeutumaan muu kuin pieni helikopteri. Pitäisi olla pitkä laiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa mennä enempi sukellusvenelaivaston puolelle.

        Onko Mikkelliin mänijöitä, Vinker läks justtiin. Saapa nähdä kuinka kauan se on Mikkelissä.
        Lyödäänkö vetoja?


    • Anonyymi

      Olisi ottanut hinaukseen sen toisen joka ei starttaa. Olisi mennyt molemmat samalla ajolla.

      • Anonyymi

        Olisi ollut liian helppoa...


      • Anonyymi

        Niijjusttiisa. Olishan se toinen voinu hinata sen käyntiin. Meilläki hinattiin kupla Volkkari monesti käyntiin, kun isäukko ei nuukuuttaan raaskinu ostaa uutta akkua.


    • Anonyymi

      Vinkeri ei mene romuksi se on myyty.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ainakin kaupunki maksaa urakoitsijalle romuttamisesta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tervetuloa uudet romulaivat.

    • Anonyymi

      Vinkeri myyty, menee Lahteen risteilijäksi. Satumaa jää kaupungin riesaksi.
      Taas paikallismedia karjalainen puhui läpiä päähänsä, kun uutisoi että molemmat romutetaan ja kaupunki maksaa siitä 99 100 euroa.
      Millaisia reikäpäitä siellä ne juttuja rustaavat toimittajat oikein on? Puuta heinää kirjoitellaan, ihme sekoilua. Kannattaisi uutisoida vasta kun varmasti tietää, säilyisi uskottavuus. Nyt ei säily...

    • Anonyymi

      Nykyiseltä nimeltään Vinkeri laivalla on tarkoitus aloittaa ensi kesänä risteilyt Vesijärvellä, toivottavasti saavat fiksattua.

    • Anonyymi

      Pohjois- Karjalassa ei ole ollut oikeaa henkilöliikenne yrittäjää vesillä sen jälkeen, kun Nurmekselainen laivuri Matti Turunen poistui kuvioista. Joensuun vesiliikenne hiljeni, kun ammattitaitoista vetäjää ei löytynyt ja Lieksan sekä Kolin väliä ajanut sisävesien suurin autolauttakin lopetti toimintansa. Autolautta haettiin Norjaan kunnostettavaksi vuonoalukseksi, nyt myös matkustaja-alus Vinkeri ilmeisesti kunnostuksen jälkeen alkaa liikennöinnin Vesijärvellä Lahdessa. Ihmetellä täytyy, miksi miksi näille kauniille Pohjois- Karjalan vesistöille ei löydy vesimatkailu yrittäjiä, kannattaisi vaikka kuntien auttaa tätä sääriippuvaista virkistyskäyttöä. Turusen aikaan Pielisellä oli reittiliikennettä kahdella aluksella ja lisäksi autolautalla. Sisävesien suurin alus Koli 3 liikennöi myös Nurmeksen ja Savonlinnan väliä ilmastoitune hytteineen, mutta nyt sekin on paloiteltu telakalla uusiokäyttöön.

      • Anonyymi

        Kesäkuussa -91 ajoin silloisella asuntoautollani Kolilta Lieksaan laivalla, en muista nimeä, Ryynäsen ateljeeta katsomaan ja laivaan oli tulossa niin paljon autoja, etteivät kaikki sopineet kyytiin. Mihin matkalaiset niiltä kulmilta ovat kadonneet.


      • Anonyymi

        "Pohjois- Karjalassa ei ole ollut oikeaa henkilöliikenne yrittäjää vesillä"

        No mikä ihme tuo on?

        Mietipä pikkuisen mitä semmoinen "henkilöliikenneyrittäjyys vesillä" maksaa!

        Entä paljonko esim. sinä itse olisit valmis matkastasi maksamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pohjois- Karjalassa ei ole ollut oikeaa henkilöliikenne yrittäjää vesillä"

        No mikä ihme tuo on?

        Mietipä pikkuisen mitä semmoinen "henkilöliikenneyrittäjyys vesillä" maksaa!

        Entä paljonko esim. sinä itse olisit valmis matkastasi maksamaan?

        Mikähän siinä on, kun käypi Kuopiom satamassa, niin laivakyytiä on tarjolla, eikä siellä ruosteiset laivat seiso, vaan siististi maalattuja aluksia on vaikka kuinka paljon.


    • Anonyymi

      Olisko palveluissa parantamisen varaa, mainostamiseenkin voisi laittaa rahaa.

      • Anonyymi

        Kuinka paljon sinä itse olet valmis laittamaan rahaa kyseisiin tarkoituksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon sinä itse olet valmis laittamaan rahaa kyseisiin tarkoituksiin?

        Niinpä. Palveluita pitäisi olla, mutta sitten kun niitä on, niin niitä ei raaskita käyttää koska ne maksaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Palveluita pitäisi olla, mutta sitten kun niitä on, niin niitä ei raaskita käyttää koska ne maksaa...

        Reippaalla mainonnalla, kun saadaan maailman matkaajat liikkeelle, niin lippujen hinnalla ei ole mitään merkitystä, kun tietävät maisemat ja luonnon, mikä täällä odottaa. Pitäisi edes sen verran tiedon kulkea, ettei käy kuten maailmaa kiertäneille mopoautomiehille, kun heidät ohjattiin Kolinportilta autolautalle joka ei ei edes kulkenut.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Millä ne siirtää vinkerin vesijärvelle?
      Ei tietääkseni ajamalla pääse?

      • Anonyymi

        Niinpä. Luulisin jossain kohtaa otettavan maantiekuljetus avuksi, sillä muutenhan siirto ei taida oikein onnistua. Saimaankanava kun ei varmaan ole käytössä tällä hetkellä ja voi hyvinkin olla ettei sen avautumista kannata jäädä odottelemasan. Olisiko muutenkaan ollut haluja mennä monen mutkan kautta, eli ensin Pielisjokea pitkin Pyhäselälle, mikä on Saimaan vesistöä. Sieltä sitten Saimaan kanavaa pitkin Suomenlahteen ja Kymijokea pitkin, Päijänteelle mistä Vesijärvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Luulisin jossain kohtaa otettavan maantiekuljetus avuksi, sillä muutenhan siirto ei taida oikein onnistua. Saimaankanava kun ei varmaan ole käytössä tällä hetkellä ja voi hyvinkin olla ettei sen avautumista kannata jäädä odottelemasan. Olisiko muutenkaan ollut haluja mennä monen mutkan kautta, eli ensin Pielisjokea pitkin Pyhäselälle, mikä on Saimaan vesistöä. Sieltä sitten Saimaan kanavaa pitkin Suomenlahteen ja Kymijokea pitkin, Päijänteelle mistä Vesijärvelle.

        Eikös sieltä rekalla tuotu tuokin risteilevä Sinivuokko tänne saimaan vesistön puolelle?
        Kummallista vaihdantaa, liikkuva laiva tuodaan tänne ja täältä viedään liikkuva laiva sinne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sieltä rekalla tuotu tuokin risteilevä Sinivuokko tänne saimaan vesistön puolelle?
        Kummallista vaihdantaa, liikkuva laiva tuodaan tänne ja täältä viedään liikkuva laiva sinne...

        Video kuljetuksesta näy kuin lehden tilaajille, mutta kuva kuitenkin....
        https://www.valkeakoskensanomat.fi/uutiset/art-2000010465306.html


    • Anonyymi

      Rikkaat, saatte nimenne esille, kun palautatte Joensuu- Nurmes välille kesälomakaudeksi laivayhteyden.

    • Anonyymi

      Laivuri Matti Turunen osti ainakin kolme laivaa ja autolautan Norjasta ja ajeli kaikki vesitse Nurmekseen kunnostukseen.

      • Anonyymi

        Niin, Norjasta, ei Päijänteeltä.


      • Anonyymi

        NURMES-MARINA & SAIMAA FERRIES OY 1970-2008

        Nurmeslainen yrittäjä ja opettaja Matti Turunen aloitti vesibussiliikenteen Pielisellä v. 1970. Ensimmäisen laivan, ms Vinkeri II:n hän osti Pieliselle vuonna 1973. Laiva oli ensimmäinen Suomen rajojen ulkopuolelta sisävesiliikenteeseen hankittu laiva. Vinkeri II seilasi Joensuun ja Pielisen satamien välillä. Seuraava Matin hankkima alus oli pieni höyrylaiva ss Weera vuonna 1976 kunnes koitti aika isomman laivan, ms Bruvik saapui Joensuuhun vuonna 1979. Autolautta Pielinen vuonna 1982 oli merkittävä hankinta, olihan se ja on yhä sisävesien ainoa autolautta. Höyrylaiva ss Koli oli liikenteessä vain vähän aikaa samoin kuin ss Taimi. Iso risteilyalus ms Koli III puolestaan tarjosi matkustavaisille mahdollisuuden nauttia useamman päivän risteilyistä itäisen Suomen vesillä aina Savonlinnaa ja Kuopiota myöten. Matti Turusen, Pielisen Onassikseksikin
        häntä tituleerattiin, ura Pielisen laivaliikenteen kehittäjänä on kiistaton. Hän hankki täysin uudenlaista kalustoa ja kehitti risteilytuotteen, joka oli myynnissä ulkomaita myöten.
        https://www.kareliasoutu.fi/fi/esittely/tiesitko-etta


    • Anonyymi

      Tiesittekö että tuo Vinkeri on ollut mukana Normandian maihinnousussa?
      Sen jälkeen sen kansirakenteita on kylläkin muutettu, mutta mielestäni Joensuu päästi nyt käsistään palan merkittävää historiaa. Onnea Lahti!

      • Anonyymi

        En tiennyt. Sen tiedän että se on rakennettu Saksassa 1941.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennyt. Sen tiedän että se on rakennettu Saksassa 1941.

        Norjassa valmistettu 1941 vuonoliikenteeseen nimellä MF Flatøy.
        KRISTIANSANDS MEKANISKE VERKSTED - KRISTIANSAND, NORWAY


      • Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa valmistettu 1941 vuonoliikenteeseen nimellä MF Flatøy.
        KRISTIANSANDS MEKANISKE VERKSTED - KRISTIANSAND, NORWAY

        Asiaan liittyen:
        The MF Flatøy was originally built as M/S Fjordbussen by Kristiansands Mekaniske Verksted in Kristiansand, Norway, in 1941. It was initially used as a civilian ship but was requisitioned by the German Kriegsmarine during World War II and renamed Nixe1. After the war, it returned to civilian service and was renamed Flatøy in 1941.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa valmistettu 1941 vuonoliikenteeseen nimellä MF Flatøy.
        KRISTIANSANDS MEKANISKE VERKSTED - KRISTIANSAND, NORWAY

        Todennäköisesti noin. Tuo Saksa mainitaan linkin videon tekstissä.

        https://youtu.be/bhj-0OeHK1Y


      • Anonyymi
        sus kirjoitti:

        Asiaan liittyen:
        The MF Flatøy was originally built as M/S Fjordbussen by Kristiansands Mekaniske Verksted in Kristiansand, Norway, in 1941. It was initially used as a civilian ship but was requisitioned by the German Kriegsmarine during World War II and renamed Nixe1. After the war, it returned to civilian service and was renamed Flatøy in 1941.

        Tuon tiedon mukaan nykyinen Winkeri II ei ollut mukana Normandian maihinnousussa koska saksalaiset ostivat sen toisen maailmansodan aikana. Ymmärtääkseni aivan muut alukset seilasivat silloin Englannin kanaalin alueella.
        Lopussa näyttäisi olevan virhe, sillä "sodan jälkeen se palasi siviilipalvelukseen ja nimettiin uudelleen Flatøyksi vuonna 1941" ei varmaankaan ole oikea vuosiluku koska toinen maailmansota päättyi 8.5.1945


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon tiedon mukaan nykyinen Winkeri II ei ollut mukana Normandian maihinnousussa koska saksalaiset ostivat sen toisen maailmansodan aikana. Ymmärtääkseni aivan muut alukset seilasivat silloin Englannin kanaalin alueella.
        Lopussa näyttäisi olevan virhe, sillä "sodan jälkeen se palasi siviilipalvelukseen ja nimettiin uudelleen Flatøyksi vuonna 1941" ei varmaankaan ole oikea vuosiluku koska toinen maailmansota päättyi 8.5.1945

        Joku vaan yrittää josko onnistuisi uskottelemaa perätöntä tarinaa Normandian maihinnoususta missä Vinkeri olisi ollut mukana. Onhan näitä satusetä. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku vaan yrittää josko onnistuisi uskottelemaa perätöntä tarinaa Normandian maihinnoususta missä Vinkeri olisi ollut mukana. Onhan näitä satusetä. 😆

        Vinkerin sisätiloissa oli esittelytaulu jossa kerrottiin mm. tuosta laivan normandian maihinnousussa olemisesta.
        Saksalaisethan vetäytyivät norjasta jo ennen normandian maihinnousua, jolloin laiva on hyvinkin voinut jäädä liittoutuneiden käsiin ja normandiassahan liittoutuneilla oli kaikki mahdollinen kalusto hinaajista alkaen käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkerin sisätiloissa oli esittelytaulu jossa kerrottiin mm. tuosta laivan normandian maihinnousussa olemisesta.
        Saksalaisethan vetäytyivät norjasta jo ennen normandian maihinnousua, jolloin laiva on hyvinkin voinut jäädä liittoutuneiden käsiin ja normandiassahan liittoutuneilla oli kaikki mahdollinen kalusto hinaajista alkaen käytössä.

        Normandian maihinnousu 6.6.1944 ja saksalaiset antautuivat Norjassa vasta 5/1945.
        Eipä silti mahdotonta että laiva olisi joutunut liittoutuneiden käsiin jo ennen maihinnousua, itsekin muistan Vinkeri II:ssa olleen infotaulun jossa puhuttiin Normandian maihinnoususta.


    • Anonyymi

      Juupajuu. Asiat rupiaa kiinnostamaan vasta kun ne menetetään.

      • Anonyymi

        Nuo muutkin sataman pysäkissä olevat , liikkumattomat rumiluslaivat voisi sakottamalla häätää samantien.Puhdistuisi satamalaituri kerralla.Mitä joensuulaiseen risteilykulttuuriin tulee niin Pyhäselkä on kokonsa puolesta puuduttava ylitettävä ja tietyllä tavalla mitäänsanomaton (nk.silmänruoka puuttuu).Joten töllistelkää muualla.Kun joet tulvivat valtoimenaan erilaisten sääolojen seurauksena EU:n alueella ja muualla maailmassa niin voisi Joensuun keskustan alueen satamapaikoista karsia muitakin laivoja kuin Satumaa ja Vinkeri jne.Ainakin "ravintolalaivat".Siinä voi nimittäin kovassa myrskyssä oksennustauti yllättää kun alkaa laivaa aallot keikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo muutkin sataman pysäkissä olevat , liikkumattomat rumiluslaivat voisi sakottamalla häätää samantien.Puhdistuisi satamalaituri kerralla.Mitä joensuulaiseen risteilykulttuuriin tulee niin Pyhäselkä on kokonsa puolesta puuduttava ylitettävä ja tietyllä tavalla mitäänsanomaton (nk.silmänruoka puuttuu).Joten töllistelkää muualla.Kun joet tulvivat valtoimenaan erilaisten sääolojen seurauksena EU:n alueella ja muualla maailmassa niin voisi Joensuun keskustan alueen satamapaikoista karsia muitakin laivoja kuin Satumaa ja Vinkeri jne.Ainakin "ravintolalaivat".Siinä voi nimittäin kovassa myrskyssä oksennustauti yllättää kun alkaa laivaa aallot keikuttaa.

        Satoja kilometrejä hiljaisia vesistöjä, kuten Pyhäselkä ja Pielinen jokineen on vailla käyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satoja kilometrejä hiljaisia vesistöjä, kuten Pyhäselkä ja Pielinen jokineen on vailla käyttäjiä.

        Se noissa isoissa risteilyaluksissa tuppaa olemaan pointtina ettei kukaan halua välttämättä lähteä risteilylle "hiljentymään".Toki vois yrittää markkinoida "hiljentymisristeilyjä" mutta usein laivojen moottorit ovat niin kovaäänisiä että pitää huutaa jos on jotain asiaa ynnä muuta kohinaa.Kanooteilla ja muilla supilaudoilla ei taas ole mitään hyttiä edes suojana huonon sään sattuessa.


    • Anonyymi

      Usein vainajaa kehutaan ensimmäistä kertaa vasta hautajaisissa.

      • Anonyymi

        Hyvä kun häipyivät.Loputkin seisokit vois poistaa - juottola Romeosta lähtien.Kertoo vaan moukkiksista lisää.Puolin jos toisin.


      • Anonyymi

        Kaupunki kerännyt kamerat ja hälyttimet Vinkeristä pois, kuka olisi ollut vastuussa, jos laiva olisi uponnut satamaan.


    • Anonyymi

      Hänen mukaansa kaupunki murtautui Vinkeriin heinäkuussa ja rikkoi siellä esimerkiksi hälytys- ja kamerajärjestelmät.

      – Meillä on rikosilmoitus menossa asiasta, Lahtinen toteaa.

      Joensuun kaupungin rakennustarkastaja Jukka Hyttinen kiistää jyrkästi laivan omistajan väitteet murtautumisesta. Hyttisen mukaan kaupungin edustajat kävivät tarkistamassa laivan sen siirtoa varten.

      Hänen mukaansa laivaan pääsi sisään ilman murtautumista. Hälyttimet täytyi vaientaa, mutta niitä lukuun ottamatta omaisuus jätettiin koskemattomaksi.

    • Anonyymi

      Vinkeri on huilaamassa Mikkelissä ennen maantiekuljetusta määränpäähän.

    • Anonyymi

      Vinkeri laivan nimi varmaan syntyi siitä, kun Laivuri Matti Turunen, haettuaan laivan Norjasta, tuli sen kotisatamaksi Nurmeksessa Pielisen Vinkerlahti.

    • Anonyymi

      Linnunlahden venesatama täynnä romua jo oishan sinne vielä pari vinkeriä mennyt lisää varastoon jos joku oikeesti innostuu entisöimään laivan..
      Tyhmät päättäjät hävittää kaikki vanhat asiat ja vuosien päästä itketään kun on purettu ja tuhottu kaikkea mitä ei enää takaisin saa!!

    • Anonyymi

      Ei muuten ole mikkelissä vaan anttolan satamassa.

      • Anonyymi

        On se huilaamassa Mikkelissä koska Anttola liittyi Mikkeliin reilu 20 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Ei rokahtanut maali toimivasta laivasta romua tee. Laiva maalataan talven aikana ja ensi kesänä jo risteillään Lahdessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2990
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1716
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1587
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1401
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      403
      1400
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1129
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1067
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      334
      908
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      259
      877
    Aihe