Iltasanomista kopsittua:
Asiantuntijoiden mielestä Suomessa pitää kiireesti tehdä linjauksia siitä, keiden hoidoista tingitään, kun kaikkeen ei ole verovaroja. Kuka saa esimerkiksi kalliita syöpähoitoja, kuka pääsee polvileikkaukseen ja miten elintapasairauksiin suhtaudutaan?
Lisäksi jutussa oli kysymys siitä mikä on kunkin oma vastuu omista elintavoista ja niiden vaikutukset omaan terveyteen.
Priorisointi on pienemmässä mittakaavassa alkanut jo aiemmin. Mitä ajatuksia herättää? Ketä mielestänne voi jättää hoitamatta?
Siili
Hoidon rajauksista
12
222
Vastaukset
- Anonyymi
Asiantuntijat ovat ns. hyvinkoulutettuja, ja varmaan omasta mielestään oikeutettuja mihin hoitoon tahansa.
Näyttää, että Suomessa mennään Amerikan malliin, että pitää olla oma vakuutus.
Jos olisin 30 vuotta nuorempi, niin ottaisin, mutta eivät taida liki seitenkymppiselle antaa..
Vähällä terveydenhuolto on minun osalta päässyt.
Onhan ne jotkin hoidot kalliita, mutta kallista on tuo rumba, kun on yritetty suunnitella terveyspalveluja.
Yksityiset pörssissä olevat terveystalot rahastaa surutta, vielä kaiken lisäksi ovat ulkolaisessa omistuksessa ilman miyään moraalia ja vastuuta .
Hyvä edimerkki Turun tapaus, kun ihminen oli kuolla Terveystalon portaille, kun Terveystalo ei antanut sydäniskuria
Vastaavassa tilanteessa normikansalainen joutuisi oikeuteen.
K kotton- Anonyymi
Totta. Kyllähän ne vielä ikääntyvillekin vakuutuksia tyrkyttävät mutta eri asia sitten mitä vakuutus korvaa. Kalliita ovat vakuutusmaksut. Palliatiibinen hoitokaan ei ilmaista veronmaksajille ole.
Erikoinen oli se Turun tapaus kun deffaa ei annettu. Eikö kuitenkin myöntäneet että oli toimittu väärin. Onneksi ambulanssi oli ehtinut nopeasti paikalle.
Minkähän takia deffakartta on sitten olemassa jos siinä näkyvät deffat on tarkoitettu vain yksiköiden omaan käyttöön.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Kyllähän ne vielä ikääntyvillekin vakuutuksia tyrkyttävät mutta eri asia sitten mitä vakuutus korvaa. Kalliita ovat vakuutusmaksut. Palliatiibinen hoitokaan ei ilmaista veronmaksajille ole.
Erikoinen oli se Turun tapaus kun deffaa ei annettu. Eikö kuitenkin myöntäneet että oli toimittu väärin. Onneksi ambulanssi oli ehtinut nopeasti paikalle.
Minkähän takia deffakartta on sitten olemassa jos siinä näkyvät deffat on tarkoitettu vain yksiköiden omaan käyttöön.
SiiliMyönsivät sitten, kun mökä nousi..
Kun tullaankysymään tositilanteessa sydäniskuria.henkilö lähtee kysymään lupaa esimieheltään, joka ei lupaa anna, sitten tämä palaa kertomaan apua hakeneelle, ettei ole lupaa antaa.
Kun on terveystalon nimellä toimiva yritys, niin siellä ei mikään muu merkitse kun raha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönsivät sitten, kun mökä nousi..
Kun tullaankysymään tositilanteessa sydäniskuria.henkilö lähtee kysymään lupaa esimieheltään, joka ei lupaa anna, sitten tämä palaa kertomaan apua hakeneelle, ettei ole lupaa antaa.
Kun on terveystalon nimellä toimiva yritys, niin siellä ei mikään muu merkitse kun raha.Sika erikoista. Entä jos prisman pihassa joku saa sairaskohtauksen voiko prisman deffaa kieltäytyä antamasta pihalle käyttöön. Eikö kuitenkin ihmishenki ole se tärkein.
Siili
- Anonyymi
ESM.
olen lähes ydikymppinen monisairas, uupunu loppuun väsyny,
vielä henki pihisee,
mutta nyt kun on vielä pakko elää kun en ole jo kuollu,
vaikka ole jo lähtö-luukulla äkki-lähtöä toivon
siis omalla kohdalla haluaisin jonkinlaista kipua poistavaa kunnon lääkityksen
ja pahanolon poistoa
siihen asti kunnes kone lähtee lopullisesti pilviä kohti,
ei enään leikkauksia, ei muitakaa suuria toimenpiteitä ,
vain heloputus vanhan ihmisen olotilaan,
tai jopa TUHTI UNI PILLERI
sitten kun ITSE sitä pyydän
ja itse otan
sitten kun itse katson että nyt on tullu aika täyteen.
mutta jos yhetiskunnalle ei sovi, niin sitten VAADIN HYVÄN TÄYSHOIDON YMPÄRIVUOROKAUTISEEN LAITOKSEEN JOSSA ON HENKILÖKUNTAA RIITTÄVÄSTI, tämä siinä tapauksessa ettei yhteiskuntamme päästä mua pälkähästä silloin kun ITSE siihenolen valmis,
joten kannataa eduskunnanki miettiä
kumpi lähtö vanhukselle on yhteiskunnan kannalata edullisempi nyt kun EI valtiolla ole edes rahaa tarpeliseen määrään hoitaja huolehtimaan kipeista sairaista loppuun uupuneista vanhuksistaan.
PISTÄÄ MIETTIMÄÄN TARKEMMIN miettikääpä nyt ,
mun vaihtoehdot on kirjoitettu siihen.- Anonyymi
Arveletko että vaatimuksesi hyvästä täyshoidosta ympärivuorokautiseen laitokseen jossa on riittävästi henkilökuntaa toteutuu ja kuinka paljon sinullavitselläsi on vaikutusmahdollisuuksia sen toteutumiseen.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arveletko että vaatimuksesi hyvästä täyshoidosta ympärivuorokautiseen laitokseen jossa on riittävästi henkilökuntaa toteutuu ja kuinka paljon sinullavitselläsi on vaikutusmahdollisuuksia sen toteutumiseen.
Siilivittu ku valtiolta on rahat loppu ja meitä ysikymppisiä on vielä paljon elossa ja melkein kaikki helekutin loppuun väsyneitä kipeitä elämään kyllästyneitä MIKSI ei eduskunta jo tajua kun eivät PYSTY hoitamaan kunnilla omia vanhuksiaan, niin tekisivät eutanasia lain VOIMAAN
ja että kaikki ME vanhukset jotka ITSE jo haluaa pois täältä kitumasta
saisivat sen myrkky pillerin jo valmiiksi omaan lääkekaappiinsa, vanhus saisi ottaa sen silloin kun on ITSE PÄÄTTÄNY lähteä lopullisesti sinne minne koko ihmiskunta jossaivaihessa kuitenki joutuu, on se kumma, kun eutanasia laki on voimassa monissa uroopanki maissa ja ameriikassa mutta suomi näyttelee TEKO PYHÄÄ ja mieluummin KIDUTTAA omia vanhuksiaan VIIMESEEN HENGENVETOON ASTI, jotenki tuntuu pöljältä suomen politiika jopa ihmisyyden vastaiselta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vittu ku valtiolta on rahat loppu ja meitä ysikymppisiä on vielä paljon elossa ja melkein kaikki helekutin loppuun väsyneitä kipeitä elämään kyllästyneitä MIKSI ei eduskunta jo tajua kun eivät PYSTY hoitamaan kunnilla omia vanhuksiaan, niin tekisivät eutanasia lain VOIMAAN
ja että kaikki ME vanhukset jotka ITSE jo haluaa pois täältä kitumasta
saisivat sen myrkky pillerin jo valmiiksi omaan lääkekaappiinsa, vanhus saisi ottaa sen silloin kun on ITSE PÄÄTTÄNY lähteä lopullisesti sinne minne koko ihmiskunta jossaivaihessa kuitenki joutuu, on se kumma, kun eutanasia laki on voimassa monissa uroopanki maissa ja ameriikassa mutta suomi näyttelee TEKO PYHÄÄ ja mieluummin KIDUTTAA omia vanhuksiaan VIIMESEEN HENGENVETOON ASTI, jotenki tuntuu pöljältä suomen politiika jopa ihmisyyden vastaiselta.Eutanasialaki jos se joskus tulee ei toivottavasti ole tarkoitettu ratkaisuksi vanhustenhoidon puutteisiin.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eutanasialaki jos se joskus tulee ei toivottavasti ole tarkoitettu ratkaisuksi vanhustenhoidon puutteisiin.
Siilikyllä ainaki osittain on ratkaisu, turha väittää muuta !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä ainaki osittain on ratkaisu, turha väittää muuta !
No sittepä näemmä.
Siili
- Anonyymi
Moni vittumainen ihminen tarvitsisi eutanasiaa ihan väkisten autettuna.
- Anonyymi
Päivänmasa. Käy kuin x- elatusvelvolliselle vaikkei ikäänsä valehtelisikaan https://www.hs.fi/maailma/art-2000010698223.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764