Psyykenlääke Klotsapiini on likainen lääke joka tappaa ihmisen!!!

Anonyymi-ap

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/10/05/ihmelaake-aiheutti-kahdeksan-suomalaispotilaan-kuoleman-ja-se-vedettiin

Mistä on kyse?
Skitsofrenian hoidossa käytetty klotsapiini otettiin käyttöön Suomessa 1975.
Lääkeaineen tunnetuin kauppanimi on Leponex. Nykyisin klotsapiinia myydään Suomessa myös muilla kauppanimillä.
Klotsapiini sai nopeasti ihmelääkkeen maineen, koska sillä oli poikkeuksellinen teho psykoosin hoidossa.
Lääke vedettiin markkinoilta vain puoli vuotta sen käyttöönoton jälkeen, kun kahdeksan suomalaista potilasta kuoli. Uutinen johti lääkkeen poisvetoon myös muualla maailmassa.
Kuolemantapauksia selvitettiin viikkokausia. Lopulta selvisi, että klotsapiini aiheuttaa vaarallisia muutoksia potilaiden veressä.
Myyntiluvan perumisen jälkeen klotsapiinia käytettiin Suomessa pitkään poikkeusluvalla. Potilaita alettiin valvoa verikokeilla.
Virallinen myyntilupa myönnettiin uudelleen vasta vuonna 1990.


Lääkkeellä on edelleen vakavia haittavaikutuksia, minkä vuoksi potilaat suhtautuvat siihen hyvin ristiriitaisesti.

4

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Klotsapiini on Suomen neljänneksi käytetyin antipsykoottinen lääke[4]. Suomessa käytetään eniten klotsapiinia maailmassa ja sen käyttö on kasvanut täällä tasaisesti vuodesta 1990.

      Suomessa oli vuonna 2019 yli 11 000 klotsapiinia käyttävää potilasta.[5]


      https://fi.wikipedia.org/wiki/Klotsapiini

    • Anonyymi

      Mulla on sellanen ku olanzapin. En ota uniongelmiin usein sitä siitä tulee itelle seuraavana aamuna että on väsyny tai uninen uupunut..paska lääke tämäkin

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh, mitä ihmettä, tällänen määrä haittavaikutuksia myös Olanzapin lääkkeessä.

        Mihin ihmeeseen tämä potilaiden myrkytys perustuu???


        Olantsapiini
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Olantsapiini

        Leponexillä lähtee lässytys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe