Halla-aho paljasti autoritaarisen puolensa puhemiehenä.
"Eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho (ps) on reagoinut vasemmistoliiton eduskuntaryhmän puheenjohtajan Aino-Kaisa Pekosen purkaukseen.
Pekonen ryöpytti eduskunnan pääsihteeriä Antti Pelttaria X:ssä ja katsoi tämän ylittävän rajan, mitä ei ole eduskunnassa ennen nähty. Pekosen mukaan Pelttari on kävelemässä sosiaali- ja terveysvaliokunnan demokraattisesti tekemän päätöksen yli kokoomuksen toiveesta. Pelttari on taustaltaan kokoomuslainen.
– Asiaton hyökkäys pääsihteeriä kohtaan, Halla-aho kirjoittaa Pekoselle X:ssä.
– Päätöksen asiassa tekee kansliatoimikunta, ei valiokunta eikä pääsihteeri. Kansliatoimikunnalla ei ole velvollisuutta noudattaa sen enempää pääsihteerin kuin valiokunnankaan suosituksia, Halla-aho jatkaa."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010692432.html
Halla-aho siis ilmaisee, että valiokuntien lausunnoilla voi pyyhkiä persettä. Miten tämä istuu perustuslain vaatimukseen hyvästä hallinto- ja lainsäädäntötavasta, joka velvoittaa eduskuntalaitosta?
Halla-aho pyllisti demokraattiselle parlamentarismille!
28
318
Vastaukset
- Anonyymi
Pekonen on komu-akka. Venäjälle.
Olet tyhmä kuten kaikkien persujen kuuluukin. Eivät sentään kaikki, vaan suurin osa on idiootteja.
Sitten on oikeat eriasteisia mielenhäiriöisiä. Esimerkiksi Jussi Halla-aho on epävakaa persoona.
Se osaltaan selittyää hnen käytksensä.- Anonyymi
Osmium76 kirjoitti:
Olet tyhmä kuten kaikkien persujen kuuluukin. Eivät sentään kaikki, vaan suurin osa on idiootteja.
Sitten on oikeat eriasteisia mielenhäiriöisiä. Esimerkiksi Jussi Halla-aho on epävakaa persoona.
Se osaltaan selittyää hnen käytksensä.Puhemies jussi EI OLE PUOLUEETON NEUTRAALI. Hän persuilee..
- Anonyymi
Osmium76 kirjoitti:
Olet tyhmä kuten kaikkien persujen kuuluukin. Eivät sentään kaikki, vaan suurin osa on idiootteja.
Sitten on oikeat eriasteisia mielenhäiriöisiä. Esimerkiksi Jussi Halla-aho on epävakaa persoona.
Se osaltaan selittyää hnen käytksensä.Kohiseeko koski ap? Se pa,,
- Anonyymi
Tottakai persu toivoo Pekosen lähettämistä Venäjälle, kun persu tietää, että kansalliskonservatiivinen aateveljensä Putin lähettäisi Pekosen suoraan gulagille Siperiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohiseeko koski ap? Se pa,,
Kopiopersulta ei salaliittoteorisointi lopu todellakaan kesken!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kopiopersulta ei salaliittoteorisointi lopu todellakaan kesken!
hallajussi käyttää jo natsidiktaattorin otteita eduskunnassa... Putinin tukemana on voimansa tunnossa...
onhan vallassa Putinin valtaannostama äärioikeistolainen natsihallitus... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohiseeko koski ap? Se pa,,
Jussi Halla-aho: Eduskunnassa ei saa syyttää valehtelusta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jussi Halla-aho: Eduskunnassa ei saa syyttää valehtelusta!
Ei saa syyttää, mutta persut saa valehdella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kopiopersulta ei salaliittoteorisointi lopu todellakaan kesken!
Persun ei tarvitse olla älykääpiö, mutta se tekee puoluetoiminan mielekkäämmäksi.
- Anonyymi
Puhemiehistön henkilöytymät ovat siis tuoneet fasismin virallisesti Suomeen?
- Anonyymi
Marinin vihreä hallitus nimitti hallitusaikanaan mieleisiään aatetovereitaan, mm. Kirsi Pimiän tärkeään valtion virkaan ja henkilön Migrin johtoon, pätevyydestä eivät piitaneet. Ei mitään uutta. Pitäisi nähdä malka omassa silmässä eikä vain toisen silmässä.
- Anonyymi
Pätevyyttä riittää enemmän kuin persuilla yhteensä:)))
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirsi_Pimiä - Anonyymi
Mutta olivatkos he valiokuntien esittämiä henkilöitä? Halla-ahon kanta edustaa totalitarismia ohittaessaan valiokunnan demokraattisen esityksen. Miksi valiokunta ei sitten esittänyt toista henkilöä? Aina ovat puolueet vetäneet kotiinpäin nimitysasioissa, mutta ei taida mikään muu eduskunta toiminut tällä tavoin ainakaan kuluvalla vuosituhannella. Nyt todellakin tehtävään ollaan valitsemassa se sopiva, vaikka valiokunta esitti nimitettäväksi sitä pätevää. Halla-ahon logiikalla asiantuntijatehtävään voi valita vaikkapa kadulla notkuvan puliukon.
- Anonyymi
Seuraavien henkilöiden ei pitäisi olla mukana politiikassa:
Jussi Halla-aho
Riikka Purra
Eivät ymmärrä demokratian perusteista mitään ja jotain ymmärtävät niin eivät osoita kunnioitusta demokratiaa kohtaan!- Anonyymi
Eikä näillä ole minkäänlaista arvostusta parlamentarismia kohtaan. Saati perustuslakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä näillä ole minkäänlaista arvostusta parlamentarismia kohtaan. Saati perustuslakia.
eikä Juuso- sote on pilattu ja ihmisten elämät tuhoutuu persu-sekopäiden ollessa hallituksessa kokoomus-fasistien kanssa...
- Anonyymi
Kun katsoo kehitysvammaisen Halla-aho epämuodostunutta päätä niin ei yllätä.
- Anonyymi
Kyseessä ei ole kehitysvamma vaan elefanttitauti.
- Anonyymi
Mukava lukea vihervasemmistolaisten itkupotkuraivareita 🤣 olette kuin pikkulapset kun vanhemmat eivät osta kaupassa karkkia
- Anonyymi
Sieg heil ?!?!
- Anonyymi
Ei tuollainen tyyppi sovi eduskunnan puhemieheksi. Jos nimitykset menee ohi normaalin menettelyn ei Hallavei-tyypin pitäisi närkästyä oman kaverinsa väärinmenettelystä tai arvostelusta!
- Anonyymi
Halla-aho on herkkä runopoika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halla-aho on herkkä runopoika.
Persujen valtakaudella Supossa mätä pursuaa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/57860879-fadc-4639-8cba-3faf40c1d12c
- Anonyymi
Riikka: Vihervasemmiston vika!
- Anonyymi
Demokratia jäi 2023 vaaleissa äänestyskoppiin.
- Anonyymi
Holohölö puhemiehenä on demokratian irvikuva.
- Anonyymi
Jussi: Minä olen arvostetuin, koska minua aina kehutaan eduskunnassa: Arvoisa Puhemies!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511