Halla-aho pyllisti demokraattiselle parlamentarismille!

Anonyymi-ap

Halla-aho paljasti autoritaarisen puolensa puhemiehenä.

"Eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho (ps) on reagoinut vasemmistoliiton eduskuntaryhmän puheenjohtajan Aino-Kaisa Pekosen purkaukseen.

Pekonen ryöpytti eduskunnan pääsihteeriä Antti Pelttaria X:ssä ja katsoi tämän ylittävän rajan, mitä ei ole eduskunnassa ennen nähty. Pekosen mukaan Pelttari on kävelemässä sosiaali- ja terveysvaliokunnan demokraattisesti tekemän päätöksen yli kokoomuksen toiveesta. Pelttari on taustaltaan kokoomuslainen.

– Asiaton hyökkäys pääsihteeriä kohtaan, Halla-aho kirjoittaa Pekoselle X:ssä.

– Päätöksen asiassa tekee kansliatoimikunta, ei valiokunta eikä pääsihteeri. Kansliatoimikunnalla ei ole velvollisuutta noudattaa sen enempää pääsihteerin kuin valiokunnankaan suosituksia, Halla-aho jatkaa."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010692432.html

Halla-aho siis ilmaisee, että valiokuntien lausunnoilla voi pyyhkiä persettä. Miten tämä istuu perustuslain vaatimukseen hyvästä hallinto- ja lainsäädäntötavasta, joka velvoittaa eduskuntalaitosta?

28

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pekonen on komu-akka. Venäjälle.

      • Olet tyhmä kuten kaikkien persujen kuuluukin. Eivät sentään kaikki, vaan suurin osa on idiootteja.
        Sitten on oikeat eriasteisia mielenhäiriöisiä. Esimerkiksi Jussi Halla-aho on epävakaa persoona.
        Se osaltaan selittyää hnen käytksensä.


      • Anonyymi
        Osmium76 kirjoitti:

        Olet tyhmä kuten kaikkien persujen kuuluukin. Eivät sentään kaikki, vaan suurin osa on idiootteja.
        Sitten on oikeat eriasteisia mielenhäiriöisiä. Esimerkiksi Jussi Halla-aho on epävakaa persoona.
        Se osaltaan selittyää hnen käytksensä.

        Puhemies jussi EI OLE PUOLUEETON NEUTRAALI. Hän persuilee..


      • Anonyymi
        Osmium76 kirjoitti:

        Olet tyhmä kuten kaikkien persujen kuuluukin. Eivät sentään kaikki, vaan suurin osa on idiootteja.
        Sitten on oikeat eriasteisia mielenhäiriöisiä. Esimerkiksi Jussi Halla-aho on epävakaa persoona.
        Se osaltaan selittyää hnen käytksensä.

        Kohiseeko koski ap? Se pa,,


      • Anonyymi

        Tottakai persu toivoo Pekosen lähettämistä Venäjälle, kun persu tietää, että kansalliskonservatiivinen aateveljensä Putin lähettäisi Pekosen suoraan gulagille Siperiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohiseeko koski ap? Se pa,,

        Kopiopersulta ei salaliittoteorisointi lopu todellakaan kesken!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopiopersulta ei salaliittoteorisointi lopu todellakaan kesken!

        hallajussi käyttää jo natsidiktaattorin otteita eduskunnassa... Putinin tukemana on voimansa tunnossa...

        onhan vallassa Putinin valtaannostama äärioikeistolainen natsihallitus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohiseeko koski ap? Se pa,,

        Jussi Halla-aho: Eduskunnassa ei saa syyttää valehtelusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jussi Halla-aho: Eduskunnassa ei saa syyttää valehtelusta!

        Ei saa syyttää, mutta persut saa valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopiopersulta ei salaliittoteorisointi lopu todellakaan kesken!

        Persun ei tarvitse olla älykääpiö, mutta se tekee puoluetoiminan mielekkäämmäksi.


    • Anonyymi

      Puhemiehistön henkilöytymät ovat siis tuoneet fasismin virallisesti Suomeen?

    • Anonyymi

      Marinin vihreä hallitus nimitti hallitusaikanaan mieleisiään aatetovereitaan, mm. Kirsi Pimiän tärkeään valtion virkaan ja henkilön Migrin johtoon, pätevyydestä eivät piitaneet. Ei mitään uutta. Pitäisi nähdä malka omassa silmässä eikä vain toisen silmässä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mutta olivatkos he valiokuntien esittämiä henkilöitä? Halla-ahon kanta edustaa totalitarismia ohittaessaan valiokunnan demokraattisen esityksen. Miksi valiokunta ei sitten esittänyt toista henkilöä? Aina ovat puolueet vetäneet kotiinpäin nimitysasioissa, mutta ei taida mikään muu eduskunta toiminut tällä tavoin ainakaan kuluvalla vuosituhannella. Nyt todellakin tehtävään ollaan valitsemassa se sopiva, vaikka valiokunta esitti nimitettäväksi sitä pätevää. Halla-ahon logiikalla asiantuntijatehtävään voi valita vaikkapa kadulla notkuvan puliukon.


    • Anonyymi

      Seuraavien henkilöiden ei pitäisi olla mukana politiikassa:
      Jussi Halla-aho
      Riikka Purra
      Eivät ymmärrä demokratian perusteista mitään ja jotain ymmärtävät niin eivät osoita kunnioitusta demokratiaa kohtaan!

      • Anonyymi

        Eikä näillä ole minkäänlaista arvostusta parlamentarismia kohtaan. Saati perustuslakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä näillä ole minkäänlaista arvostusta parlamentarismia kohtaan. Saati perustuslakia.

        eikä Juuso- sote on pilattu ja ihmisten elämät tuhoutuu persu-sekopäiden ollessa hallituksessa kokoomus-fasistien kanssa...


    • Anonyymi

      Kun katsoo kehitysvammaisen Halla-aho epämuodostunutta päätä niin ei yllätä.

      • Anonyymi

        Kyseessä ei ole kehitysvamma vaan elefanttitauti.


    • Anonyymi

      Mukava lukea vihervasemmistolaisten itkupotkuraivareita 🤣 olette kuin pikkulapset kun vanhemmat eivät osta kaupassa karkkia

      • Anonyymi

        Sieg heil ?!?!


    • Anonyymi

      Ei tuollainen tyyppi sovi eduskunnan puhemieheksi. Jos nimitykset menee ohi normaalin menettelyn ei Hallavei-tyypin pitäisi närkästyä oman kaverinsa väärinmenettelystä tai arvostelusta!

      • Anonyymi

        Halla-aho on herkkä runopoika.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Riikka: Vihervasemmiston vika!

    • Anonyymi

      Demokratia jäi 2023 vaaleissa äänestyskoppiin.

    • Anonyymi

      Holohölö puhemiehenä on demokratian irvikuva.

    • Anonyymi

      Jussi: Minä olen arvostetuin, koska minua aina kehutaan eduskunnassa: Arvoisa Puhemies!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe