80 prossaa Suomen ikäihmisistä kokee olevansa syrjitty

Anonyymi-ap

Ikänsä takia, sanoo Hesari.
Ikäihmiset suljetaan tutkimuksen mukaan yhteiskunnan ulkopuolelle dikipalveluilla, yksinäisyydellä, köyhyydellä ja huonoilla terveyspalveluilla mikä saa pelkäämään sairastumista.

Kaikki ikäihmiset ei pystyneet edes vastaamaan tähän kyselyyn koska heidät oli syrjitty senkin ulkopuolelle.

11

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vastaajat siis yli 60 v ihmisiä,

• Anonyymi

Minä olen tottunut syrjitty yhteiskunnan ulkopuolelle työpaikkaan en saanut koskaan syrjintä alkoi työikäisenä kansaneläkeikään saakka. kuntouttavan työtoiminnan avulla sain työpaikan 9 eurolla

• Anonyymi

Kun työn teko loppuu ja eläkkeellä eläminen alkaa, tipahtaa kuin tyhjän päälle.
      Poissa ovat työkaverit, joiden kanssa tuli työskenneltyä useita kymmeniä vuosia. Poissa on työterveyshuolto, jonne pääsi yleensä samana päivänä, kun aihetta ilmeni.
      Voi olla, että lapset asuivat toisella puolen maata, joten heitä ei näe kovin usein, vanhemmat ovat jo kuolleet tai ovat laitoksessa hoideltavina, pahimmassa tapauksessa muistisairaita. Jos oikein huonosti käy, puoliso kuolee parin vuoden kuluttua.
      Itselle alkaa kertyä ikää nopeaan tahtiin, ainakin siltä tuntuu.
      Niin että ei se eläkkeellä olo aina ole kovin mukavaa. Siihen kun lisätään vielä se, että kun ikää kertyy, sairaudet odottavat ovella, kenellä kremppaa mikäkin.

• Anonyymi

Kukapa sitä ei tuntisi olevansa mitä tahansa kun kysytään jotain kieltaistä liittyen itseään kohtaan. Käyhän kysymässä vaikka mustilaiselta tuntevatko olevansa syrjittyjä, niin mitäpä arvelette? "Vähintään vastaavanlaista" ja vielä huomattavasti pahempaakin joutuu normaalit, valkoihoiset suomalaiset kestämään, mutta he eivät valita ja itke jokaisesta asiasta, eikä heillä näytä siihen oikein oikeuskaan olevan.

• Anonyymi

Kaikki viiään pikkuhiljaa niiltä joista ei ole enää "hyötyä" yhteiskunnalle. Tänään Lieskan lehdessä kotitalousvähennys viedään seuraavaksi vanhuksilta, eilen Hesarissa vammaispalveluita heikennetään pääseekö vammainen enää ulos kodistaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki viiään pikkuhiljaa niiltä joista ei ole enää "hyötyä" yhteiskunnalle. Tänään Lieskan lehdessä kotitalousvähennys viedään seuraavaksi vanhuksilta, eilen Hesarissa vammaispalveluita heikennetään pääseekö vammainen enää ulos kodistaan

Kun manit loppuu ekaksi tyhjennetään köyhien ja huono osaisten taskut

• Anonyymi

Tämä on totta. Olen 50-vuotias mies ja itkettää, kun minua syrjitään.

• Anonyymi

Minua syrjitään kirjastossa haluan lukea jållulehden mutta väittävät että sellaista ei ole 😭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua syrjitään kirjastossa haluan lukea jållulehden mutta väittävät että sellaista ei ole 😭

Selvästi syrjintää. Itkettää sinun puolestasi, olen 50-vuotias mies. Tuo asia kannattaa viedä tuomioistuimen päätettäväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johtuu siitä että Jallu-lehti on lopetettu jo vuonna 2015, eikä kirjastolla ole niitä varastoituna. Mitäpä jos lainailisit muita käsityölehtiä ja käsityökirjoja?
        "Käsityölehdet – Tarjouksia inspiroivaan käsillä tekemiseen"😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johtuu siitä että Jallu-lehti on lopetettu jo vuonna 2015, eikä kirjastolla ole niitä varastoituna. Mitäpä jos lainailisit muita käsityölehtiä ja käsityökirjoja?
        "Käsityölehdet – Tarjouksia inspiroivaan käsillä tekemiseen"😄

Antoivat minulle Suuri käsityölehti mutta ei tässä ole ollenkaan sellaisia kuvia mitä piti olla 😭

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3205
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2253
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1839
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      26
      1698
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1401
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1361
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1256
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1240
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1157
    Aihe