Onko yhteyttä osoitettu?
Mietitty edes mahdollisuutta?
..Kudosviljelykokeet osoittavat, että noin kolmasosa ihmisen rintasyövistä on prolaktiinista riippuvaisia in vitro, mikä on mahdollisesti tärkeä tekijä, jos näiden lääkkeiden määrääminen harkitaan potilaalle, jolla on aiemmin todettu rintasyöpä. Hiirillä ja rotilla tehdyissä risperidonin karsinogeenisuustutkimuksissa havaittiin aivolisäkkeen, maitorauhasen ja haiman saarekesolujen neoplasian (rintarauhasen adenokarsinoomat, aivolisäkkeen ja haiman adenoomat) lisääntymistä [ks. Ei-kliininen toksikologia ]. Tähän mennessä tehdyt kliiniset tutkimukset tai epidemiologiset tutkimukset eivät ole osoittaneet yhteyttä tämän lääkeluokan kroonisen annon ja kasvainten muodostumisen välillä ihmisillä; saatavilla olevaa näyttöä pidetään liian rajallisena ollakseen ratkaiseva tällä hetkellä...
https://laakkeet.org/risperdal/
Risperidon ja syöpä
7
690
Vastaukset
- Anonyymi
Tota, se on sivuvaikutus, että se nostaa prolaktiinia. Silloin kai vaihdetaan lääkettä.
Mulla teki sen ja kuukautiset jäi pois.- Anonyymi
Niin, rintasyöpä on monesti hormoniherkkä.
Hormonir niin sekaisin, että Maitoa rinnoista.
Kai toi jotain tiehyitäkin tukkii?
Ei kai eritys ainakaan asian suhteen hyvää tee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, rintasyöpä on monesti hormoniherkkä.
Hormonir niin sekaisin, että Maitoa rinnoista.
Kai toi jotain tiehyitäkin tukkii?
Ei kai eritys ainakaan asian suhteen hyvää tee?Oireet siis Risperidonista.
2 mg vrk noin 2 kuukautta aloituksesta.
- Anonyymi
Kauan kauan sitten söin yhtä vanhan polven neuroleptiä.
Se nosti prolaktiiniarvoa, joka taas aiheutti sen, että rinnoista tuli maitoa.
Kun lääkkeen käyttö loppui, myös maidon eritys loppui. - Anonyymi
Mulla oli risperidoni käytössä 2004-2007.
Lymfooma poskiontelossa 2009. - Anonyymi
8 vuotta Risperidon in käytöstä rintasyöpä, rinnassa, mistä maidon eritystä Risperidon in käytön aikana.
- Anonyymi
Ristomurron on melko huono kans.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1031085
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308842- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614