Toyota hybridi on uskomaton

Anonyymi-ap

Tuulilasi-lehti kirjoittaa:

"Käytännössä Toyotan moottori vain huutaa kuin tapettava sika, mutta kiihtyvyyttä ei tunnu löytyvän ".

68

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aiheuttaa usein vaaratilanteita kun kiihdytydkaista on näille liian lyhyt ja puikoissa vielä usein kuurosokea vanhus
      Jono kulkee 120kmh, pappa pomppaa sekaan kahdeksaakymppiä ja ilman vilkkua

      • Anonyymi

        Viime torstaina Kuopion motarin Kelloniemen rampilla Prius yritti päästä normaaliliikenteen sekaan, mutta luopui yrityksestä ja pysähtyi kiihdytyskaistan päähän. Enpä ole vuosiin nähnyt moista suoritusta. Kiihdytyskaista on kuitenkin niin pitkä, että millä tahansa katiskalla saa nopeuden sovitettua sataseen, mikä siinä kohtaa on rajoitus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kun näen Toyotan liikenteessä, niin olen poikkeuksellisen varovainen, se on ollut viisutta usein.

      • Anonyymi

        On tosiaan viisautta huomioida toyota liikenteessä - mahdollisuus dementtiin kuljettajaan alisuoriutuvassa autossa on turhan suuri.


      • Anonyymi

        Miten euroviisut liittyy Toyotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten euroviisut liittyy Toyotaan?

        Lukihäiriön takia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten euroviisut liittyy Toyotaan?

        En tiedä, ehkä yhteinen kohderyhmä? Miten niin?


    • Anonyymi

      Samasta artikkelista mersusta,,,
      "Vaikka tallan piti lattiassa, Mersu ei tuntunut liikkuvan mihinkään."

      • Anonyymi

        Mersu lähtee kun ammus onhan SE SAKSALAINEN PREMIUM LAATUAUTO.


      • Anonyymi

        Joo, ja kun luet vielä tarkemmin niin tässä vertautuvat 30-40 vuoden takaiset 200d-mersut ja NYKYAJA. TOYOTAT.

        ”Jos etsii nykyautojen joukosta huonoja ohittajia, niin on pakko mainita ne Toyotat, joissa on portaaton CVT-variaattorivaihteisto.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja kun luet vielä tarkemmin niin tässä vertautuvat 30-40 vuoden takaiset 200d-mersut ja NYKYAJA. TOYOTAT.

        ”Jos etsii nykyautojen joukosta huonoja ohittajia, niin on pakko mainita ne Toyotat, joissa on portaaton CVT-variaattorivaihteisto.”

        Minkä takia pitäisi koko ajan kaikkia liikenteessä olevia olla ohittelemassa niinkuin nämä tietyt natsimerkkien kuskit jotka ei osaa ajaa jonossa? Joku alemmuuden tunneko vaivaa vai mikä pakottaa ylinopeuteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja kun luet vielä tarkemmin niin tässä vertautuvat 30-40 vuoden takaiset 200d-mersut ja NYKYAJA. TOYOTAT.

        ”Jos etsii nykyautojen joukosta huonoja ohittajia, niin on pakko mainita ne Toyotat, joissa on portaaton CVT-variaattorivaihteisto.”

        Portaaton cvt on yksi hienoimmin toimivista voimalinjoista ilman pätkiviä vaihteita kun on portaaton. Vain Toyotan planettapyörävoimalinja on parempi. Suurimmat käyttö- ja kestävyysongelmat ovat tunnetusti kansanautojen surullisen kuuluisassa vaihteita arpovassa ja pätkivässä DSG ongelmalaatikossa.


      • Anonyymi

        Niin siis artikkelissa muisteltiin niitä vanhoja 30-40-vuotta sitten olleita 200D -malleja jossa oli 60 hv. Niissä sentään oli alavääntöå enemmän kuin ahtamattomissa bensakoneissa.

        Kiihtyvyydeltään huonoimmaksi arveltiin kuitenkin henkselivetoiset Toyotat, mm Prius.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu lähtee kun ammus onhan SE SAKSALAINEN PREMIUM LAATUAUTO.

        Mersu lähtee kuin ammaus katsastuksesta korjaamolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia pitäisi koko ajan kaikkia liikenteessä olevia olla ohittelemassa niinkuin nämä tietyt natsimerkkien kuskit jotka ei osaa ajaa jonossa? Joku alemmuuden tunneko vaivaa vai mikä pakottaa ylinopeuteen?

        Ne on niitä amis karvanoppa entisiä mopo rynkyttäjiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja kun luet vielä tarkemmin niin tässä vertautuvat 30-40 vuoden takaiset 200d-mersut ja NYKYAJA. TOYOTAT.

        ”Jos etsii nykyautojen joukosta huonoja ohittajia, niin on pakko mainita ne Toyotat, joissa on portaaton CVT-variaattorivaihteisto.”

        Toyota rav 4 hybriid
        222hv.

        8 sek


        Alle 5 l


    • Anonyymi

      Tällainen muistikuva mulla on noista vapareista ollutkin. Onneksi viimeimmät on olleet ahdettuja. Nyt sekä ahdettu että ladattava.
      Vaikka ajan rauhallisesti ja noudatan nopeusrajoituksia, tuntuu turvalliselta liittymissä. Heppoja on kolmattasataa ja silti bensaa menee alle 5 litraa sadalla normaali arkiajossa.

    • Anonyymi

      Missä Tuulilasin numerossa tuo aloittajan mainitsema lause on?

    • Anonyymi

      Se oli tuulilasin toimittaja joka kirjoitti apulehteen kokemuksiaan kaikkein kurjimmista rotteloista millä on tullut ajaneeksi ja ainoa nykyaikana myynnissä ollut oli Tojo.
      Numeroa en tiedä, menepä kirjastoon selaamaan.

      • Anonyymi

        Tällaistakin kateutta se Toyotan ylivoimainen etumatka aiheuttanee kun muut ovat piiiitkällä takamatkalla. Kadehtivimmat laskevat jo yhden kansanautokonsernin merkit yhteen kun ei niistä yhdestäkään riitä vastusta Toyotalle? Parhaat yleensä pärjäilee markkinoilla ja jälkeenjääneet tulevat jäljessä. Esikuvia ja suunnan näyttäjiä maailma tarvitsee. Kansa kyllä tietää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaistakin kateutta se Toyotan ylivoimainen etumatka aiheuttanee kun muut ovat piiiitkällä takamatkalla. Kadehtivimmat laskevat jo yhden kansanautokonsernin merkit yhteen kun ei niistä yhdestäkään riitä vastusta Toyotalle? Parhaat yleensä pärjäilee markkinoilla ja jälkeenjääneet tulevat jäljessä. Esikuvia ja suunnan näyttäjiä maailma tarvitsee. Kansa kyllä tietää!

        Ajan rauhallisesti mutta tuskaa on henkselivetoisella yrittää pärjätä esim liittymissä.

        Otan koska tahansa ennen Kansanauton pikkuturbon kuin vetelän Toyotan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      VARIAATTORIA ON varmaan KIRISTETTY tehtaalla, kun nyt lähtee paremmin.🧑‍🔧

      • Anonyymi

        Yhdessäkään Toyotan valmistamassa hybridissä ei ole ikinä ollut variaattoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessäkään Toyotan valmistamassa hybridissä ei ole ikinä ollut variaattoria.

        Mutta siinä on planeettapyörästö. Ei hybridissä tarvitse mitään planeettapyörästöjä, vaan veto on sähkömoottorilla näissä paremmissa. Joko 1.8 hybridi corolla pääsee mitattuna alle 10 sekuntiin sataseen, kun huuvattaa moottoritapissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siinä on planeettapyörästö. Ei hybridissä tarvitse mitään planeettapyörästöjä, vaan veto on sähkömoottorilla näissä paremmissa. Joko 1.8 hybridi corolla pääsee mitattuna alle 10 sekuntiin sataseen, kun huuvattaa moottoritapissaan?

        Toyotassahan on sähkömoottorilla tasan yhtä suora veto kuin sähköautossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassahan on sähkömoottorilla tasan yhtä suora veto kuin sähköautossa.

        Ei ole, vaan siellä on Toyotan e-CVT välissä. Esim. Hondassa on veto sähkömoottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, vaan siellä on Toyotan e-CVT välissä. Esim. Hondassa on veto sähkömoottorilla.

        Niin, Toyota on rinnakkaishybridi. Ei siinä ole suoraan sähkömoottori kiinni tasauspyörästössä, kuten sarjahybridissä ja sähköautossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, vaan siellä on Toyotan e-CVT välissä. Esim. Hondassa on veto sähkömoottorilla.

        Toyotan hybrideissä sähkömoottori pyörittää tasan tarkkaan yhdellä kiinteällä välityssuhteella vetäviä pyöriä niin kuin sähköautotkin, ei ole mitään e-CVT:tä välissä. e-CVT muuttaa vain polttomoottorin välityssuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybrideissä sähkömoottori pyörittää tasan tarkkaan yhdellä kiinteällä välityssuhteella vetäviä pyöriä niin kuin sähköautotkin, ei ole mitään e-CVT:tä välissä. e-CVT muuttaa vain polttomoottorin välityssuhdetta.

        Väitätkö, että Toyotan käyttämä planeettapyörästö ei ole e-CVT nimeltään tai että se ei jaa voimaa sähkömoottorin ja polttomoottorin välissä? Onko tällainen planeettapyörästö sähköautoissa? No joo, taidat vaan haluta saivarrella , kun tympäsee Toyotan huutavat hybridit! Muut on menneet ohi oikealta ja vasemmalta, vain ymmärtämättömät koittaa selittää jotain omituista.

        Minä ajan mieluummin hybridillä, joka vetää suoraan sähkömoottorilla ja jossa on kaikki vääntö heti ja aina käytössä joka ajotilanteessa. Ei huuda täyskaasukiihdytyksessä, eikä ole planeettapyörästöjä tai vaihdelaatikkoja murheena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö, että Toyotan käyttämä planeettapyörästö ei ole e-CVT nimeltään tai että se ei jaa voimaa sähkömoottorin ja polttomoottorin välissä? Onko tällainen planeettapyörästö sähköautoissa? No joo, taidat vaan haluta saivarrella , kun tympäsee Toyotan huutavat hybridit! Muut on menneet ohi oikealta ja vasemmalta, vain ymmärtämättömät koittaa selittää jotain omituista.

        Minä ajan mieluummin hybridillä, joka vetää suoraan sähkömoottorilla ja jossa on kaikki vääntö heti ja aina käytössä joka ajotilanteessa. Ei huuda täyskaasukiihdytyksessä, eikä ole planeettapyörästöjä tai vaihdelaatikkoja murheena.

        Katso tuosta neljän minuutin kohdalta!

        https://www.youtube.com/watch?v=8CVPfe-Rpyk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tuosta neljän minuutin kohdalta!

        https://www.youtube.com/watch?v=8CVPfe-Rpyk

        Ei tarvii, kun se Toyotan planeettapyörästö ei vedä koko aikaa suoraan sähkömoottorilla, vaikka kuinka selität!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii, kun se Toyotan planeettapyörästö ei vedä koko aikaa suoraan sähkömoottorilla, vaikka kuinka selität!

        Eli kun pistää pään pensaaseen niin ei tarvitse hyväksyä tosiasioita.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridien erikoisuus on se, että kun kahdesta moottorista saadaan tehoa, voisi kuvitella, että 1+1=2. Mutta eipä olekaan. Toyotan yhteisteho 1+1 onkin noin 1,5. Joko häviöt ovat suuret, tai tehoa rajoitetaan, jotta pärjätään kevyemmällä, ja heikommalla rakenteella.

      • Anonyymi

        Kumpikin ajatus on väärä. Se ettei teho ole 1+1 johtuu siitä, että osa polttomoottorin tehosta käytetään toisen sähkömoottori/generaattorin pyörittämiseen, joka taasen antaa virtaa eli voimaa sille sähkömoottorille joka pyörittää renkaita. Tämän rakenteen suuri etu on se, että vaihteisto ja kytkin on voitu jättää autosta kokonaan pois.


      • Anonyymi

        Toyotalla nyt vaan on sellainen luotetuin huipputekniikka jota ostetaan ylivoimaisesti kaikkein eniten meillä ja maailmassa. Meillä trolli ynnäilee hädissään jo kaikki konsernimerkitkin yhteen kun Toyota dominoi.


    • Anonyymi

      Hybridi-Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on edelleen paras, eikä yksikään muu tehdas vieläkään pysty kilpailemaan sen kanssa. Toyotalla on edelleen piikkipaikka, vaikka autoja on valmistettu jo 30 vuotta. Yksikään tehdas ei pysty edes kopioimaan Toyotan nerokasta voimalinjaa.

      • Anonyymi

        Perustele, miksi Toyotan systeemi on parempi kuin sarjahybridi, joka vetää suoraan sähkömoottorilla? Aikoinaan kun tämä tuli markkinoille, niin sillä saatiin aikaan alhainen polttoaineen kulutus muihin verrattuna. Tilanne on nyt muuttunut ja muut kuluttaa ihan saman verran tai jopa vähemmän tekniikan ollessa muuten fiksummin rakennettu. Mittaustuloksia löytyy.

        Minä en keksi mitään parempaa planeettapyörästön tai automaattivaihteiston käytössä hybridissä. Saa olla melkoinen selittelijä, jos nämä jotenkin voittaa suoran sähkömoottorivedon. Että antaapa tulla sitä faktaa Toyotan paremmuudesta, teknistä ja mitattua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele, miksi Toyotan systeemi on parempi kuin sarjahybridi, joka vetää suoraan sähkömoottorilla? Aikoinaan kun tämä tuli markkinoille, niin sillä saatiin aikaan alhainen polttoaineen kulutus muihin verrattuna. Tilanne on nyt muuttunut ja muut kuluttaa ihan saman verran tai jopa vähemmän tekniikan ollessa muuten fiksummin rakennettu. Mittaustuloksia löytyy.

        Minä en keksi mitään parempaa planeettapyörästön tai automaattivaihteiston käytössä hybridissä. Saa olla melkoinen selittelijä, jos nämä jotenkin voittaa suoran sähkömoottorivedon. Että antaapa tulla sitä faktaa Toyotan paremmuudesta, teknistä ja mitattua?

        Kai sinä nyt olet tutkinut Toyotan rakennetta sen verran, että olet huomannut sen mg2-sähkömoottorin pyörittävän pyöriä aivan suoraan kiinteällä välityssuhteella, niin kuin sähköautokin tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele, miksi Toyotan systeemi on parempi kuin sarjahybridi, joka vetää suoraan sähkömoottorilla? Aikoinaan kun tämä tuli markkinoille, niin sillä saatiin aikaan alhainen polttoaineen kulutus muihin verrattuna. Tilanne on nyt muuttunut ja muut kuluttaa ihan saman verran tai jopa vähemmän tekniikan ollessa muuten fiksummin rakennettu. Mittaustuloksia löytyy.

        Minä en keksi mitään parempaa planeettapyörästön tai automaattivaihteiston käytössä hybridissä. Saa olla melkoinen selittelijä, jos nämä jotenkin voittaa suoran sähkömoottorivedon. Että antaapa tulla sitä faktaa Toyotan paremmuudesta, teknistä ja mitattua?

        Parasta ostetaan ylivoimaisesti eniten. Kyllä kansa tietää, mitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele, miksi Toyotan systeemi on parempi kuin sarjahybridi, joka vetää suoraan sähkömoottorilla? Aikoinaan kun tämä tuli markkinoille, niin sillä saatiin aikaan alhainen polttoaineen kulutus muihin verrattuna. Tilanne on nyt muuttunut ja muut kuluttaa ihan saman verran tai jopa vähemmän tekniikan ollessa muuten fiksummin rakennettu. Mittaustuloksia löytyy.

        Minä en keksi mitään parempaa planeettapyörästön tai automaattivaihteiston käytössä hybridissä. Saa olla melkoinen selittelijä, jos nämä jotenkin voittaa suoran sähkömoottorivedon. Että antaapa tulla sitä faktaa Toyotan paremmuudesta, teknistä ja mitattua?

        Sinä vain väität mutulla ilman mitään todistusaineistoa. Minä voin heittää helposti todisteet eteesi ja murskata mutun.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2022/tm-vertailu-ladattavat-katumaasturit-vaihtoehtoja-volvolle/

        "AJETTAVUUS: Parasta Lexuksen ajettavuudessa on voimalinja, joka vastaa kaasuun sähköautomaisesti hybriditilassa, ja sähköajollakin voima riittää vaivattomaan ajoon. Ohjaus ja alusta ovat mukavuuspainotteisia F-Sport S -urheiluvarustelusta huolimatta, mutta vieläkin mukavampi alusta sopisi tunnelmaan hienosti.

        MITTAUKSET: Lexus on vertailun ylivoimaisesti taloudellisin auto. Hienon hybridivoimalinjan ansiosta sen kulutus pysyy siedettävänä ilman jatkuvaa lataamista, ja ladattunakin toimintamatka on Volvon kanssa parhaalla tasolla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinä nyt olet tutkinut Toyotan rakennetta sen verran, että olet huomannut sen mg2-sähkömoottorin pyörittävän pyöriä aivan suoraan kiinteällä välityssuhteella, niin kuin sähköautokin tekee?

        Mitä se planeettapyörästö tekee? Onko se painona vain siellä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vain väität mutulla ilman mitään todistusaineistoa. Minä voin heittää helposti todisteet eteesi ja murskata mutun.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2022/tm-vertailu-ladattavat-katumaasturit-vaihtoehtoja-volvolle/

        "AJETTAVUUS: Parasta Lexuksen ajettavuudessa on voimalinja, joka vastaa kaasuun sähköautomaisesti hybriditilassa, ja sähköajollakin voima riittää vaivattomaan ajoon. Ohjaus ja alusta ovat mukavuuspainotteisia F-Sport S -urheiluvarustelusta huolimatta, mutta vieläkin mukavampi alusta sopisi tunnelmaan hienosti.

        MITTAUKSET: Lexus on vertailun ylivoimaisesti taloudellisin auto. Hienon hybridivoimalinjan ansiosta sen kulutus pysyy siedettävänä ilman jatkuvaa lataamista, ja ladattunakin toimintamatka on Volvon kanssa parhaalla tasolla."

        Corolla ei pärjää Civicille suorituskyvyssä, kulutuksessa, ajettavuudessa, tiloissa, huoltokuluissa, teknisessä toimintatavassa eikä myöskään korjauskuluissa. Kaikkihan tietää Corollan viat lämmönvaihtimesta, releistä ja pikkuakun kyykkäämisestä.

        https://www.autojournal.fr/environnement/voitures-hybrides/essai-honda-civic-ehev-vs-toyota-corolla-hybride-laquelle-choisir-293606.html#item=1

        https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/359244/honda-civic-vs-toyota-corolla-vs-vauxhall-astra-2022-group-test-review

        https://www.youtube.com/watch?v=7MwCGxQPaoc

        Ja toki google kääntäjän voi ottaa avuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä etua siitä on, jos vertaa suoraan vetoon sähkömoottorilla? No vastaan puolestasi, ei niin yhtään mitään!

        Etkö nyt vielä tuostakaan näe, että se mg2 eli sähkömoottori vetää aivan suoraan pyöriä ihan niin kuin sähköautonkin sähkömoottori? En keksi asiaan enää yksinkertaisempaa rautalankaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla ei pärjää Civicille suorituskyvyssä, kulutuksessa, ajettavuudessa, tiloissa, huoltokuluissa, teknisessä toimintatavassa eikä myöskään korjauskuluissa. Kaikkihan tietää Corollan viat lämmönvaihtimesta, releistä ja pikkuakun kyykkäämisestä.

        https://www.autojournal.fr/environnement/voitures-hybrides/essai-honda-civic-ehev-vs-toyota-corolla-hybride-laquelle-choisir-293606.html#item=1

        https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/359244/honda-civic-vs-toyota-corolla-vs-vauxhall-astra-2022-group-test-review

        https://www.youtube.com/watch?v=7MwCGxQPaoc

        Ja toki google kääntäjän voi ottaa avuksi.

        "Se on hieman äänekkäämpi kuin Toyota vastaavissa tilanteissa"

        Eli Civicin moottori huutaa enemmän kuin Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö nyt vielä tuostakaan näe, että se mg2 eli sähkömoottori vetää aivan suoraan pyöriä ihan niin kuin sähköautonkin sähkömoottori? En keksi asiaan enää yksinkertaisempaa rautalankaa.

        Eli Toyotassa ei olekkaan planeettapyörästöä ennen tasauspyörästöä? Sitäkö tarkoitat!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Toyotassa ei olekkaan planeettapyörästöä ennen tasauspyörästöä? Sitäkö tarkoitat!?

        Se mg2 on yhteydessä planeettapyörästöön myös. Rinnakkaishybridi kun on. Ei sarjahybridissä moista ole ja siksi se on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Toyotassa ei olekkaan planeettapyörästöä ennen tasauspyörästöä? Sitäkö tarkoitat!?

        Ei, vaan se planeettapyörästö on polttomoottorin ja mg2-sähkömoottorin välissä, ei mg2-sähkömoottorin ja tasauspyörästön välissä. Eli sähkömoottorin ja renkaiden välillä on vain kiinteä 1-vaihteinen välityssuhde, niin kuin sähköautoissakin on. Kun ajaa kovaa, sähkömoottori pyörii kovaa, kun peruuttaa, sähkömoottori pyörii takaperin ja kun on paikoillaan niin sähkömoottorikaan ei pyöri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on hieman äänekkäämpi kuin Toyota vastaavissa tilanteissa"

        Eli Civicin moottori huutaa enemmän kuin Toyotan.

        Civicissä on LSC, eli sitä monotonista CVT soundia ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan se planeettapyörästö on polttomoottorin ja mg2-sähkömoottorin välissä, ei mg2-sähkömoottorin ja tasauspyörästön välissä. Eli sähkömoottorin ja renkaiden välillä on vain kiinteä 1-vaihteinen välityssuhde, niin kuin sähköautoissakin on. Kun ajaa kovaa, sähkömoottori pyörii kovaa, kun peruuttaa, sähkömoottori pyörii takaperin ja kun on paikoillaan niin sähkömoottorikaan ei pyöri.

        Ja se mg2 on kiinni myös siinä planeettapyörästössä, kuten tuolla jo mainittiin. Se planeettapyörästö aiheuttaa ne suurimmat narinat aina kun puhutaan niistä Toyotan hybridin CVT ominaisuuksista. Sarjahybridi on paljon yksinkertaisempi ja siitä nuo ikävät ominaisuudet loistaa poissaolollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se mg2 on kiinni myös siinä planeettapyörästössä, kuten tuolla jo mainittiin. Se planeettapyörästö aiheuttaa ne suurimmat narinat aina kun puhutaan niistä Toyotan hybridin CVT ominaisuuksista. Sarjahybridi on paljon yksinkertaisempi ja siitä nuo ikävät ominaisuudet loistaa poissaolollaan.

        Mitkä ikävät ominaisuudet?

        "AJETTAVUUS: Parasta Lexuksen ajettavuudessa on voimalinja, joka vastaa kaasuun sähköautomaisesti hybriditilassa, ja sähköajollakin voima riittää vaivattomaan ajoon. Ohjaus ja alusta ovat mukavuuspainotteisia F-Sport S -urheiluvarustelusta huolimatta, mutta vieläkin mukavampi alusta sopisi tunnelmaan hienosti.

        MITTAUKSET: Lexus on vertailun ylivoimaisesti taloudellisin auto. Hienon hybridivoimalinjan ansiosta sen kulutus pysyy siedettävänä ilman jatkuvaa lataamista, ja ladattunakin toimintamatka on Volvon kanssa parhaalla tasolla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä ikävät ominaisuudet?

        "AJETTAVUUS: Parasta Lexuksen ajettavuudessa on voimalinja, joka vastaa kaasuun sähköautomaisesti hybriditilassa, ja sähköajollakin voima riittää vaivattomaan ajoon. Ohjaus ja alusta ovat mukavuuspainotteisia F-Sport S -urheiluvarustelusta huolimatta, mutta vieläkin mukavampi alusta sopisi tunnelmaan hienosti.

        MITTAUKSET: Lexus on vertailun ylivoimaisesti taloudellisin auto. Hienon hybridivoimalinjan ansiosta sen kulutus pysyy siedettävänä ilman jatkuvaa lataamista, ja ladattunakin toimintamatka on Volvon kanssa parhaalla tasolla."

        Volvon hybridivoimalinja vaihdelaatikkoineen, poskettomaan kulutukseen ja pahasti viiveessä olevaan takasähkömoottoriin ei ole kovinkaan häävi. Voi sitä Toyotaa siihen vertailla, sama huutaja se on Lexuskin, paremmilla fylleillä ja älyttömällä hinnalla varustettuna.


    • Anonyymi

      Pyllyssä auto tuntuu tehokkaammalta kun moottori sanoo äärr - ääärrr - ääääärrrr ja joka vaihteen vaihdolla on nykäys mutta sekuntikellolla se e-CVT -hybridikin kiihtyy ihan tehonsa mukaisesti, vaikkei moottorin tasaisena pysyvä kierrosluku tuokkaan sitä "kiihtyvyyden tuntua".

    • Anonyymi

      Ehkä jopa tuululasin täytyy ymmärtää ja osata ajaa liikenteessä auton voimien mukaan. Ei se sen enempää järkeä vaadi. Vai ajatteleeko aloittaja että täydessä lastissa oleva rekka kiihdyttelee ohitellen ketterästi sähköautoja? 45hv moottorilla pärjää mainiosti kun tiedostaa ettei se ole 300hv kevyt auto. Ei nämä ole niin vaikeita asioita. Lapset kiihdyttelee ei terveet aikuiset. 1hv noin 735w.

    • Anonyymi

      Puolet sähköllä ja jotain 4 litraa, nollasta satasern 6-8 sekenttiä. Ahistaako?

    • Anonyymi

      Siksi en tilaa tuulilasi lehteä. Lasten tasoista tekstiä.

    • Anonyymi

      Täällä Euroopan takapajulassa Toyota on suosituin, muualla Euroopassa sijalla kymmenen. Kertooko se jotain suomalaisten poikkeuksellisesta älykkyydestä vai poikkeuksellisesta tyhmyydestä verrattuna hieman runsaampaan maanosamme muuhun väestöön ?

      • Anonyymi

        Toyota on koko maailman ylivoimaisesti ostetuin. Älykkäimmät ihmiset ei löydy Euroopasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on koko maailman ylivoimaisesti ostetuin. Älykkäimmät ihmiset ei löydy Euroopasta.

        Japanilaiset on maailman älykkäin kansa. Suomalaiset sijalla 8 ja saksalaiset sijalla 10. Toyota on japanilainen ja Vw saksalainen! Tällaisen totuuden kertoo internetin ihmeellinen maailma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on koko maailman ylivoimaisesti ostetuin. Älykkäimmät ihmiset ei löydy Euroopasta.

        Sinua kun lukee niin uskon tuon kakistelematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kun lukee niin uskon tuon kakistelematta.

        Eikö olekkin oikea tilastotieto ihmellistä?


    • Anonyymi

      Pappa-autoja nuo on kuten vähän nykyään kaikki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2101
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      82
      2033
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1357
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      130
      1145
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1097
    6. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      9
      1064
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      61
      798
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      741
    10. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      244
      708
    Aihe