Outoa taloudenpitoa.

Anonyymi-ap

Käyttötililä satadonaa, perheen nettotulot kk 8500€, ei tarvitse luottoa mutta maksaa auton osamaksua 590€ kk.

27

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näillä miljonääreillä on ihan oma tuloslaskelma ja tase.

    • Anonyymi

      Satatonnia on kaukana miljoonasta. Vaimolla on tämän vuoden myydyin sähköauto Suomessa, Volvo EX30 pikkuinen citymaasturi. Kulutus 17 kWh satasella, joka meidän kotona ladattuna kiinteällä 6,4 sentin sopimuksella tekee euron ja kahdeksan senttiä sadalle kilometrille. Kiihtyvyys näppärät 3,6 sekuntia nollasta sataan, jollaiseen kykenee bensa-autoista harva ja silloin pitää pöytään latoa kymmenkertainen summa rahaa. Volvo promosi uutta mallia korottomalla maksuajalla ja halpahan tuo on muutenkin, mutta erittäin nykyaikainen. On kaikenlaista tutkaa ja parkkiavustinta.
      Tuosta pääset tutustumaan autoon, joka ei ole 1972 mallin Lada, vaan edistyksellinen kehityksen huippu.
      https://www.volvocars.com/fi/cars/ex30-electric/

      Itse ajelen vielä bensa-autolla. Murinaa pitää olla autossa minun makuuni.

      laiffila

      • Anonyymi

        Joo kaikkiin autoihin pääsee tutustumaan niiden mainoksista.
        Vaan kun roiskeläppäisen haaveilluusioauto kuuluu samaan feikkelyyn kuten tytön muriseva lavahaaveauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kaikkiin autoihin pääsee tutustumaan niiden mainoksista.
        Vaan kun roiskeläppäisen haaveilluusioauto kuuluu samaan feikkelyyn kuten tytön muriseva lavahaaveauto.

        Laitanko passin Volvoon vai mitä tällä kertaa Ilmavoimien jo eläkkeellä oleva sukellusta harrastava insinööri, esiupseeri ja lentokapteeni haluaa todisteeksi?
        Ainoat ilmavoimat sinulla liittyy siihen miksi vaimosi nukkuu eri huoneessa.
        Kadehdit siis keskihintaista autoa tällä kertaa, vaikka omaan kalustoosi kuuluu kolme kertaa arvokkaampia moottoripyöriä ja erikoisautoja, supervesijettejä ja miljoonien huvijahteja.
        Niistä olemme yhteensä nähneet valokuvina ja muina todisteina... hetkinen... lasken... Yhteensä nolla todistetta ja nolla valokuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitanko passin Volvoon vai mitä tällä kertaa Ilmavoimien jo eläkkeellä oleva sukellusta harrastava insinööri, esiupseeri ja lentokapteeni haluaa todisteeksi?
        Ainoat ilmavoimat sinulla liittyy siihen miksi vaimosi nukkuu eri huoneessa.
        Kadehdit siis keskihintaista autoa tällä kertaa, vaikka omaan kalustoosi kuuluu kolme kertaa arvokkaampia moottoripyöriä ja erikoisautoja, supervesijettejä ja miljoonien huvijahteja.
        Niistä olemme yhteensä nähneet valokuvina ja muina todisteina... hetkinen... lasken... Yhteensä nolla todistetta ja nolla valokuvaa.

        Miten sinä olet minut taas löytänyt paikasta missä en edes ole, en ole ottanut kantaa muutakin näihin tuloslaskelmiin, pattaya palstalla, tänne on selvästi ajautunut koko yhteiskunnan kerma, selvästi parempi osaisia, kuin suomessa kunnan asunnossa asuvia, minun kalustoon kuuluu, suomessa skoda oktavia, thaimaassa pari mopoa ja navara, kaikki alle 20.000 euroa, yhdessä asiassa olet oikeassa vaimoni nukkuu toisessa makuuhuoneessa minä toisessa, vai että ole ihan dibloomi-insinööri, otaniemestäkö ? vaiko jostain toisesta laitoksesta, ne kuvat mitä olet tänne aijaillut kertoo sinusta paljon.


    • Anonyymi

      Auton omistaminen alkaa olla vanhanaikaista ja vain köyhät omistaa autonsa.
      Siihen on syynä se että auto on korkeintaan muutaman tonnin arvoinen ja omaan halpaan autoon ei tarvitse ottaa kaskoa. Toinen syy halvan oman auton hankkimiseen on se että ei ole luottotiedot kunnossa. Kun ei ole luottotietoja, ei saa osamaksulla mitään. Luottotiedoton ajaisi varmasti mieluummin paremmalla autolla osamaksulla, jos vain se onnistuisi.
      Ulosotossa olevalla ei saa olla kallista autoa, tai vouti kiinnostuu siitä.

      Tasaista tuloa nauttivien varakkaiden ei missään nimessä kannata sijoittaa vapaita pääomiaan oman auton hankintaan, vaan se raha kannattaa ennemmin käyttää vaikka sijoituksiin tai vielä mukavampaan elämään. Järjetöntä olisi laittaa liki kaikki tilillä olevat vapaat rahat kiinni autoon. Juuri siksi varakkaat ajelee rahoitusyhtiöiden autoilla tai erilaisilla leasing-autoilla.

      Yksi syy leasing ja muihin diiliautoihin on että se on erittäin helppo vaihtaa tai siitä voi myös luopua. Rikkaat vaihtelee autoa parin vuoden välein ja kiinteät kuukausikustannukset ja huoltosopimukset jatkuu. Sitten on vielä sellainenkin syy kuin kateus. Naapurit saa lohtua siitä että auto ei ole haltijansa nimissä ja sitä ei siksi viitsi naarmuttaa. Petteri Jussila oli varsin korskea orhi, kun bemareiden rekisterikilvet oli GOD-1 ja GOD-2. Petterille ei sitten elämä suonut paljoa aikaa sen jälkeen, mutta Jutalle jäi arvioiden mukaan 2 miljoonan euron edestä omaisuutta, jonka raskaasti verovelkainen luottotiedoton Petteri jätti. Oikeus päätti olla karhuamatta omaisuutta leskeltä.

      Nyt tämä Petteri lähtee kotiin ja viettää viikon vapaata. Hauskaa palstaviikkoa Bumballe ja Tosi-Bumballe!

      laiffila

      • Anonyymi

        Kolmas ja olennaisin syy on se että ei tarvitse autoa muuta kuin kaupassa käyntiin, varakas ei osta mitään osamaksulla, miksi ostaisi jos tilillä on miljoona, miksi pitäisi maksaa korkoa, jostain minkä voi maksaa käteisellä, erilaiset huoltosopimukset on turhia nykyaikaiset autot eivät vaadi huoltoa, muuta kuin öljynvaihto ja vettä pissapoikaan, yleensä autoissa on kolmen tai viiden vuoden takuu, Jussila on kuollut jo vuosia sitten, aijailiko sekin kattiloita tuntemattomien päähän, sellaisia ne varakkaat varattomat ova, voi vittunen toinen palvoo Jussilaa toinen Halmetta, yhdessä teslamiestä. 55555555

        Laiffila ja 2010 on yhtä tyhjäpäisiä, mukavasti taas lentää koneita tuosta talon päältä, kun on takaovi auki tai ikkuna, koneiden ääni kuuluu selvästi mutta kun kiinni mitään ei kuulu sisälle, hyvin rakennttu talo, valmistui vuonna 1990 hakan rakentama.


      • Anonyymi

        Köyhät omistaa auton, mutta tämä tuleva eläkeläismiljonääri ajelee murisevalla omistusautolla ja esikuvansa omistamallaan lava-autolla jossa kamera auton alla jolla voi valokuvata köyhiä.
        Roiskeläppäinen maksaa 600€ kuukaudessa, että on jonain päivänä köyhä auton omistaja.
        Autokauppiaiden märkä päiväuni, että tuollaisia Urpåja olisi enemmän heidän asiakkaina tinkimässä kauppaan talvirenkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas ja olennaisin syy on se että ei tarvitse autoa muuta kuin kaupassa käyntiin, varakas ei osta mitään osamaksulla, miksi ostaisi jos tilillä on miljoona, miksi pitäisi maksaa korkoa, jostain minkä voi maksaa käteisellä, erilaiset huoltosopimukset on turhia nykyaikaiset autot eivät vaadi huoltoa, muuta kuin öljynvaihto ja vettä pissapoikaan, yleensä autoissa on kolmen tai viiden vuoden takuu, Jussila on kuollut jo vuosia sitten, aijailiko sekin kattiloita tuntemattomien päähän, sellaisia ne varakkaat varattomat ova, voi vittunen toinen palvoo Jussilaa toinen Halmetta, yhdessä teslamiestä. 55555555

        Laiffila ja 2010 on yhtä tyhjäpäisiä, mukavasti taas lentää koneita tuosta talon päältä, kun on takaovi auki tai ikkuna, koneiden ääni kuuluu selvästi mutta kun kiinni mitään ei kuulu sisälle, hyvin rakennttu talo, valmistui vuonna 1990 hakan rakentama.

        Home sweet home.

        Vai ei nykyaikaiset autot vaadi huoltoa? Kyllä vaatii ja sen vaatii takuukin että ne huollot on tehty siten kuin huoltokirja määrää.

        On tietenkin eri asia, jos on tilillä miljoonia ylimääräistä, jolle ei keksi käyttöä, mutta sellaista harvemmin kellään on, ei minullakaan ole, vaan vapaa pääomani etsii sijoituskohdetta ja oli puskurina remonteissa.

        Rahojen seisottaminen korkoa kasvamattomalla tilillä on järjetöntä. Jos jollakin on miljoona tilillä, niin onko se oikeasti täysin vapaata rahaa, vai odotteleeko se sijoituskohdetta, maksetaanko siitä vielä veroja tms?

        Laiffila on täysin oikeassa siinä että jos rahaa on "vain" satatonnia siellä tilillä niin hulluhan se on joka sillä ostaa sadan tonnin auton, vaikka hänet voi jo varakkaaksi joku varaton mieltääkin, joka vertailee Motonetissa polttimoiden hintoja Biltemaan.

        Jos menet sieltä tililtä miljoonatililtä nostamaan satatonnia auton ostamiseen käteisellä ja sitten vastaan tuleekin miljoonan sijoituskohde, niin sinullapa ei sitten ole enää sitä miljoonaa.

        Sillä miljoonan sijoituksella saattaisi olla vaikka sadan tonnin tuotto vuodessa, mutta se auto ei muuta tee kuin menettää arvoaan. Autosi on sijoituksen ansiosta miltei ilmainen.

        On Suomessa toki sellainen perinteinen vanhankansan merkkiuskollinen poppoo olemassa myös, jotka ajaa sillä Toyotallaan 5-10 vuotta ja vaihtaa sen aina samanmerkkiseen uuteen ja käteisellä karvalakki ujeltaen väärinpäin päässä.

        Ne alkaa olemaan katoavat luonnonvara ne ukkelit, sillä ihmiset ovat hiffanneet sen kuinka kehno sijoituskohde auto on. Jostakin kumman syystä Corollat säilyttivät myyntiarvoaan huomattavasti paremmin kuin esim saksalaiset laatumerkit.

        Haka oli rikollisjärjestö, joka ajoi tuhansia suomalaisia kurjuuteen, konkursseihin ja jopa itsemurhiin saakka. Tunsin yhden Hakan uhreista, oli kollega ja rakensi leukakeinun itselleen. Rauha Sepon muistolle.

        Hyvin rakentamisella ei ole sen kanssa tekemistä, kuuluuko ääni vai eikö kuulu. Suomessa kun talot on lämpöeristettyjä kauttaaltaan ja siksi ääni ei kantaudu villojen (tai uretaanien) ja tuplarakenteen, vuorauksen ja levyjen läpi sisään.

        Siihen vuokratölliisi on ilmeisesti vaihdettu ovet ja MSE- ikkunat, ja sillä on merkitystä. 1990- vuonna ikkunat oli puurunkoisia ja heikkolaatuisia, ne eristi huonosti lämpöä ja ääntä.

        Suurin osa nykyaikaisista ikkunoista on kaksipuitteisia ja kolmilasisia MSE-puu-alumiini-ikkunoita. Ikkunat on suojamaalattu tehtaalla ja asennetaan polyuretaanivaahdolla, jonka lämmöneristyskyky ja tiiviys on moninkertainen verrattuna villakaistaleeseen.

        Elementtitaloissa, joissa ikkunat on asennettu jo tehtaalla lavetilla mittatarkkaan aukkoon jolloin villalle jää tasainen ja optimaalinen tila, niin silloin villa on hyvä ratkaisu. Saneerauksissa uretaani. Sellainen uretaani, joka ei laajene liikaa, ettei poksauta ikkunaa heti kättelyssä.

        Vanhoissa betonirunkoisissa taloissa ikkuna-aukkojen ja oviaukkojen koot vaihtelee, miten on sattunut muotti kestämään ja pitämään ristimittansa.

        Myin sivutoimisesti erään ikkunatehtaan ikkunoita pari vuotta. Ihan hyvä sivubisnes, muutamalla käynnillä kuukaudessa tein tuplasti suomalaisen keskipalkan.

        Sitten alkoi se lahkolaisten omistajien heikko moraali närästää, kun kehittivät pakkomyyntikikkoja vanhuksille ja muille jotka eivät pystyneet kieltäytymään.

        Ei meikäläisen luonnolla pakkomyydä kenellekään ylihintaan mitään ja hinta-laatu tulee olla oikea ja markkinahintainen. Se on asiakkaan räikeää aliarviointia ja kusetusta.

        Stadin tähtimyyjä tienasi silloin miljoonan verran vuodessa ikkunoita myymällä, mutta hän oli pakkomielteinen ja sairas mies, joka myi ikkunoita ja teki kauppoja jouluaattonakin ja Helsinki oli yksin hänen reviiriään, joka ylivoimaisesti paras markkina-alue Suomessa.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Home sweet home.

        Vai ei nykyaikaiset autot vaadi huoltoa? Kyllä vaatii ja sen vaatii takuukin että ne huollot on tehty siten kuin huoltokirja määrää.

        On tietenkin eri asia, jos on tilillä miljoonia ylimääräistä, jolle ei keksi käyttöä, mutta sellaista harvemmin kellään on, ei minullakaan ole, vaan vapaa pääomani etsii sijoituskohdetta ja oli puskurina remonteissa.

        Rahojen seisottaminen korkoa kasvamattomalla tilillä on järjetöntä. Jos jollakin on miljoona tilillä, niin onko se oikeasti täysin vapaata rahaa, vai odotteleeko se sijoituskohdetta, maksetaanko siitä vielä veroja tms?

        Laiffila on täysin oikeassa siinä että jos rahaa on "vain" satatonnia siellä tilillä niin hulluhan se on joka sillä ostaa sadan tonnin auton, vaikka hänet voi jo varakkaaksi joku varaton mieltääkin, joka vertailee Motonetissa polttimoiden hintoja Biltemaan.

        Jos menet sieltä tililtä miljoonatililtä nostamaan satatonnia auton ostamiseen käteisellä ja sitten vastaan tuleekin miljoonan sijoituskohde, niin sinullapa ei sitten ole enää sitä miljoonaa.

        Sillä miljoonan sijoituksella saattaisi olla vaikka sadan tonnin tuotto vuodessa, mutta se auto ei muuta tee kuin menettää arvoaan. Autosi on sijoituksen ansiosta miltei ilmainen.

        On Suomessa toki sellainen perinteinen vanhankansan merkkiuskollinen poppoo olemassa myös, jotka ajaa sillä Toyotallaan 5-10 vuotta ja vaihtaa sen aina samanmerkkiseen uuteen ja käteisellä karvalakki ujeltaen väärinpäin päässä.

        Ne alkaa olemaan katoavat luonnonvara ne ukkelit, sillä ihmiset ovat hiffanneet sen kuinka kehno sijoituskohde auto on. Jostakin kumman syystä Corollat säilyttivät myyntiarvoaan huomattavasti paremmin kuin esim saksalaiset laatumerkit.

        Haka oli rikollisjärjestö, joka ajoi tuhansia suomalaisia kurjuuteen, konkursseihin ja jopa itsemurhiin saakka. Tunsin yhden Hakan uhreista, oli kollega ja rakensi leukakeinun itselleen. Rauha Sepon muistolle.

        Hyvin rakentamisella ei ole sen kanssa tekemistä, kuuluuko ääni vai eikö kuulu. Suomessa kun talot on lämpöeristettyjä kauttaaltaan ja siksi ääni ei kantaudu villojen (tai uretaanien) ja tuplarakenteen, vuorauksen ja levyjen läpi sisään.

        Siihen vuokratölliisi on ilmeisesti vaihdettu ovet ja MSE- ikkunat, ja sillä on merkitystä. 1990- vuonna ikkunat oli puurunkoisia ja heikkolaatuisia, ne eristi huonosti lämpöä ja ääntä.

        Suurin osa nykyaikaisista ikkunoista on kaksipuitteisia ja kolmilasisia MSE-puu-alumiini-ikkunoita. Ikkunat on suojamaalattu tehtaalla ja asennetaan polyuretaanivaahdolla, jonka lämmöneristyskyky ja tiiviys on moninkertainen verrattuna villakaistaleeseen.

        Elementtitaloissa, joissa ikkunat on asennettu jo tehtaalla lavetilla mittatarkkaan aukkoon jolloin villalle jää tasainen ja optimaalinen tila, niin silloin villa on hyvä ratkaisu. Saneerauksissa uretaani. Sellainen uretaani, joka ei laajene liikaa, ettei poksauta ikkunaa heti kättelyssä.

        Vanhoissa betonirunkoisissa taloissa ikkuna-aukkojen ja oviaukkojen koot vaihtelee, miten on sattunut muotti kestämään ja pitämään ristimittansa.

        Myin sivutoimisesti erään ikkunatehtaan ikkunoita pari vuotta. Ihan hyvä sivubisnes, muutamalla käynnillä kuukaudessa tein tuplasti suomalaisen keskipalkan.

        Sitten alkoi se lahkolaisten omistajien heikko moraali närästää, kun kehittivät pakkomyyntikikkoja vanhuksille ja muille jotka eivät pystyneet kieltäytymään.

        Ei meikäläisen luonnolla pakkomyydä kenellekään ylihintaan mitään ja hinta-laatu tulee olla oikea ja markkinahintainen. Se on asiakkaan räikeää aliarviointia ja kusetusta.

        Stadin tähtimyyjä tienasi silloin miljoonan verran vuodessa ikkunoita myymällä, mutta hän oli pakkomielteinen ja sairas mies, joka myi ikkunoita ja teki kauppoja jouluaattonakin ja Helsinki oli yksin hänen reviiriään, joka ylivoimaisesti paras markkina-alue Suomessa.

        2010

        Piti sanomani että esimerkiksi toimeksiantajieni autot, Lambot ja Porschet ovat kaikki osamaksulla ja rahoitusyhtiön nimissä. Vain pari vanhaa halpaa harrasteautoa on omissa nimissään, jotka liikahtaa lähinnä vain vappuna.

        Rahasta se ei ole kiinni, sillä niiden kundien yhteenlaskettu omaisuus on jossakin 50 miljoonan euron seutuvilla ja vuodesta toiseen miljoonien pääomatulot.

        Kun arvoauton mittariin alkaa tulla 5000km, sen arvo romahtaa vauhdilla. Siksipä nämä tuollaiset tuhlaajapojat vaihtavat niitä autoja sitä mukaan kun uusi malli tulee markkinoille.

        Pätkä kun on 8000 euron luokkaa kuukaudessa, se ei ole köyhien harrastus. Autoa ajetaan ihan samalla tavalla, rahoitustavasta riippumatta.

        Minulla jäi Raptorista maksettavaa vain noin 40 tuhatta euroa, joten maksoin sen käteisellä. Jos olisin hankkinut yli sadan tonnin auton, se olisi otettu osto-leasingilla.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti sanomani että esimerkiksi toimeksiantajieni autot, Lambot ja Porschet ovat kaikki osamaksulla ja rahoitusyhtiön nimissä. Vain pari vanhaa halpaa harrasteautoa on omissa nimissään, jotka liikahtaa lähinnä vain vappuna.

        Rahasta se ei ole kiinni, sillä niiden kundien yhteenlaskettu omaisuus on jossakin 50 miljoonan euron seutuvilla ja vuodesta toiseen miljoonien pääomatulot.

        Kun arvoauton mittariin alkaa tulla 5000km, sen arvo romahtaa vauhdilla. Siksipä nämä tuollaiset tuhlaajapojat vaihtavat niitä autoja sitä mukaan kun uusi malli tulee markkinoille.

        Pätkä kun on 8000 euron luokkaa kuukaudessa, se ei ole köyhien harrastus. Autoa ajetaan ihan samalla tavalla, rahoitustavasta riippumatta.

        Minulla jäi Raptorista maksettavaa vain noin 40 tuhatta euroa, joten maksoin sen käteisellä. Jos olisin hankkinut yli sadan tonnin auton, se olisi otettu osto-leasingilla.

        2010

        Jaahas että klooneilla tuli vuoron vaihto.
        Varmasti ei ole yksikään Lambo osamaksulla.
        Ja taas, siis sivutoimisena ikkuna myyjänä tienannut muutamalla käynnillä kuukaudessa tuplasti keskipalkan.
        Mitä olisikaan tyttö tienannut jos olisi harjoittanut muutaman käynnin sijaan ikkuna myyntiä kokopäivätoimisesti.
        Haaveilluusioelämä on varsin monipuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Home sweet home.

        Vai ei nykyaikaiset autot vaadi huoltoa? Kyllä vaatii ja sen vaatii takuukin että ne huollot on tehty siten kuin huoltokirja määrää.

        On tietenkin eri asia, jos on tilillä miljoonia ylimääräistä, jolle ei keksi käyttöä, mutta sellaista harvemmin kellään on, ei minullakaan ole, vaan vapaa pääomani etsii sijoituskohdetta ja oli puskurina remonteissa.

        Rahojen seisottaminen korkoa kasvamattomalla tilillä on järjetöntä. Jos jollakin on miljoona tilillä, niin onko se oikeasti täysin vapaata rahaa, vai odotteleeko se sijoituskohdetta, maksetaanko siitä vielä veroja tms?

        Laiffila on täysin oikeassa siinä että jos rahaa on "vain" satatonnia siellä tilillä niin hulluhan se on joka sillä ostaa sadan tonnin auton, vaikka hänet voi jo varakkaaksi joku varaton mieltääkin, joka vertailee Motonetissa polttimoiden hintoja Biltemaan.

        Jos menet sieltä tililtä miljoonatililtä nostamaan satatonnia auton ostamiseen käteisellä ja sitten vastaan tuleekin miljoonan sijoituskohde, niin sinullapa ei sitten ole enää sitä miljoonaa.

        Sillä miljoonan sijoituksella saattaisi olla vaikka sadan tonnin tuotto vuodessa, mutta se auto ei muuta tee kuin menettää arvoaan. Autosi on sijoituksen ansiosta miltei ilmainen.

        On Suomessa toki sellainen perinteinen vanhankansan merkkiuskollinen poppoo olemassa myös, jotka ajaa sillä Toyotallaan 5-10 vuotta ja vaihtaa sen aina samanmerkkiseen uuteen ja käteisellä karvalakki ujeltaen väärinpäin päässä.

        Ne alkaa olemaan katoavat luonnonvara ne ukkelit, sillä ihmiset ovat hiffanneet sen kuinka kehno sijoituskohde auto on. Jostakin kumman syystä Corollat säilyttivät myyntiarvoaan huomattavasti paremmin kuin esim saksalaiset laatumerkit.

        Haka oli rikollisjärjestö, joka ajoi tuhansia suomalaisia kurjuuteen, konkursseihin ja jopa itsemurhiin saakka. Tunsin yhden Hakan uhreista, oli kollega ja rakensi leukakeinun itselleen. Rauha Sepon muistolle.

        Hyvin rakentamisella ei ole sen kanssa tekemistä, kuuluuko ääni vai eikö kuulu. Suomessa kun talot on lämpöeristettyjä kauttaaltaan ja siksi ääni ei kantaudu villojen (tai uretaanien) ja tuplarakenteen, vuorauksen ja levyjen läpi sisään.

        Siihen vuokratölliisi on ilmeisesti vaihdettu ovet ja MSE- ikkunat, ja sillä on merkitystä. 1990- vuonna ikkunat oli puurunkoisia ja heikkolaatuisia, ne eristi huonosti lämpöä ja ääntä.

        Suurin osa nykyaikaisista ikkunoista on kaksipuitteisia ja kolmilasisia MSE-puu-alumiini-ikkunoita. Ikkunat on suojamaalattu tehtaalla ja asennetaan polyuretaanivaahdolla, jonka lämmöneristyskyky ja tiiviys on moninkertainen verrattuna villakaistaleeseen.

        Elementtitaloissa, joissa ikkunat on asennettu jo tehtaalla lavetilla mittatarkkaan aukkoon jolloin villalle jää tasainen ja optimaalinen tila, niin silloin villa on hyvä ratkaisu. Saneerauksissa uretaani. Sellainen uretaani, joka ei laajene liikaa, ettei poksauta ikkunaa heti kättelyssä.

        Vanhoissa betonirunkoisissa taloissa ikkuna-aukkojen ja oviaukkojen koot vaihtelee, miten on sattunut muotti kestämään ja pitämään ristimittansa.

        Myin sivutoimisesti erään ikkunatehtaan ikkunoita pari vuotta. Ihan hyvä sivubisnes, muutamalla käynnillä kuukaudessa tein tuplasti suomalaisen keskipalkan.

        Sitten alkoi se lahkolaisten omistajien heikko moraali närästää, kun kehittivät pakkomyyntikikkoja vanhuksille ja muille jotka eivät pystyneet kieltäytymään.

        Ei meikäläisen luonnolla pakkomyydä kenellekään ylihintaan mitään ja hinta-laatu tulee olla oikea ja markkinahintainen. Se on asiakkaan räikeää aliarviointia ja kusetusta.

        Stadin tähtimyyjä tienasi silloin miljoonan verran vuodessa ikkunoita myymällä, mutta hän oli pakkomielteinen ja sairas mies, joka myi ikkunoita ja teki kauppoja jouluaattonakin ja Helsinki oli yksin hänen reviiriään, joka ylivoimaisesti paras markkina-alue Suomessa.

        2010

        Ei ja vielä kerran ei, yksityishenkilön ei kannata koskaan liisata autoa, se on täysin idioottimaista, se on eräänlainen vuokraus, jolla vuokraat auton joko huollolla tai ilman, siitä maksetaan vuokraajalle, vuokraaminen on järkevää yrityksille ja yrittäjille koska he voivat vähentää vuokrat suoraan verotuksesta, yksityishenkilö ei voi... siitä ero, mikään autoliike ei voi liisata yhtään mitään jos ei siitä saa tuottoa, älä hyvä mies osta autoa jota pitää huoltaa ensimmäisen kolmen vuoden aikana, mitenkään, toki öljyt vaihtaa mutta nykyään on usealla autovalmistajalla longlife öljyt, eikä niitä tarvitse vaihtaa kovinkaan usein...

        Huuhaa lentoääni häviää täysin kuin suljetaan ovat ja ikkunat, se taitaa olla pakollista lentomelu alueella, joka tapauksessa... huolehtia siitä että se ei kuulu sisälle... mukava katsella koneita kun laskeuvat, tosin alueella on useita putkia, joista osa menee pilvien yläpuolelle, jos pilviä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas että klooneilla tuli vuoron vaihto.
        Varmasti ei ole yksikään Lambo osamaksulla.
        Ja taas, siis sivutoimisena ikkuna myyjänä tienannut muutamalla käynnillä kuukaudessa tuplasti keskipalkan.
        Mitä olisikaan tyttö tienannut jos olisi harjoittanut muutaman käynnin sijaan ikkuna myyntiä kokopäivätoimisesti.
        Haaveilluusioelämä on varsin monipuolista.

        Mitä sinä pöljäke tiedät Lambojen omistamisista tai ikkunoista? Pasanen elää ikuisesti jotakin 80-lukua, joka ilmeisesti oli vielä onnen aikaa, pipukka pöpötti ja oli terveyttä ja Lada jolla kurvaili menemään. Nykyään rahaa käytetään elämiseen ja matkailuun ennemmin kuin itselle liian kalliin auton omistamiseen. Se on Ruotsin malli, joka on pitkien laina-aikojen luvattu maa. Jää enemmän elämiseen. Sen takia syntyvyys on Suomessa kääntynyt kovaan laskuun, kun ei riitä rahat perheen perustamiseen ja halutaan kokea kaikenlaista ja tehdä uraa ennen lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ja vielä kerran ei, yksityishenkilön ei kannata koskaan liisata autoa, se on täysin idioottimaista, se on eräänlainen vuokraus, jolla vuokraat auton joko huollolla tai ilman, siitä maksetaan vuokraajalle, vuokraaminen on järkevää yrityksille ja yrittäjille koska he voivat vähentää vuokrat suoraan verotuksesta, yksityishenkilö ei voi... siitä ero, mikään autoliike ei voi liisata yhtään mitään jos ei siitä saa tuottoa, älä hyvä mies osta autoa jota pitää huoltaa ensimmäisen kolmen vuoden aikana, mitenkään, toki öljyt vaihtaa mutta nykyään on usealla autovalmistajalla longlife öljyt, eikä niitä tarvitse vaihtaa kovinkaan usein...

        Huuhaa lentoääni häviää täysin kuin suljetaan ovat ja ikkunat, se taitaa olla pakollista lentomelu alueella, joka tapauksessa... huolehtia siitä että se ei kuulu sisälle... mukava katsella koneita kun laskeuvat, tosin alueella on useita putkia, joista osa menee pilvien yläpuolelle, jos pilviä on.

        Kyllä se vaan on liisiki nykyaikaa, ei tarvi huolehtia mistään eikä tarvitse pähkäillä välirahaa. Lähes uusi auto alla koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan on liisiki nykyaikaa, ei tarvi huolehtia mistään eikä tarvitse pähkäillä välirahaa. Lähes uusi auto alla koko ajan.

        Ei edelleenkin ei, nämä juttusi todistavat vain tietämättömyytesi, toki jos rahankäyttö on holtitonta, jolloin tarvitaan osakaslainoja 10 vuotta, ollaan aika heikoilla vesillä neuvomaan ketään, katso kirjanpitolaista miten kohdellaan vuokra-autoa/leasing autoa kirjanpidossa, miten kohdellaan ostettua autoa, noita leasing tarjouksia oli jo 80 luvulla pilvin pimein mutta niitä kukaan yksityinen käyttänyt, sopimusehdot on nykyään tarkalleen samat kuin silloin, vuokraa auton käyttöösi tietyllä kuukausi vuokralla, se sisältää mitä haluat, jopa vakuutukset, riippuu hinnasta.

        Jos vuokraat auton kolmeksi vuodeksi, 40.000 euroa maksavan, maksat siitä about 680 euroa kuukaudessa, ja muut päälle maksat siitä kolmessa vuodessa 24480 euroa, jos ostat pätkissä maksat hieman enemmän, joskus menee korkoa suoraan tai se on piilotettu myyntihintaa, maksat ehkä noin 680 euroa/kk hieman pidemmän ajan ja hoidat itse autosi öljyn ja renkaan vaihdot... auto on sopimuskauden jälkeen sinun, leasing auto menee vuokraajalle, kuten opaskin kun vuokra päättyy, auto myydään 20.000 eurolla uudelle omistajalle, ja opas vuokrataan 1000 kertaa uusiokäyttöön, siinä sinulle osakaslaina mies hieman talouden perusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edelleenkin ei, nämä juttusi todistavat vain tietämättömyytesi, toki jos rahankäyttö on holtitonta, jolloin tarvitaan osakaslainoja 10 vuotta, ollaan aika heikoilla vesillä neuvomaan ketään, katso kirjanpitolaista miten kohdellaan vuokra-autoa/leasing autoa kirjanpidossa, miten kohdellaan ostettua autoa, noita leasing tarjouksia oli jo 80 luvulla pilvin pimein mutta niitä kukaan yksityinen käyttänyt, sopimusehdot on nykyään tarkalleen samat kuin silloin, vuokraa auton käyttöösi tietyllä kuukausi vuokralla, se sisältää mitä haluat, jopa vakuutukset, riippuu hinnasta.

        Jos vuokraat auton kolmeksi vuodeksi, 40.000 euroa maksavan, maksat siitä about 680 euroa kuukaudessa, ja muut päälle maksat siitä kolmessa vuodessa 24480 euroa, jos ostat pätkissä maksat hieman enemmän, joskus menee korkoa suoraan tai se on piilotettu myyntihintaa, maksat ehkä noin 680 euroa/kk hieman pidemmän ajan ja hoidat itse autosi öljyn ja renkaan vaihdot... auto on sopimuskauden jälkeen sinun, leasing auto menee vuokraajalle, kuten opaskin kun vuokra päättyy, auto myydään 20.000 eurolla uudelle omistajalle, ja opas vuokrataan 1000 kertaa uusiokäyttöön, siinä sinulle osakaslaina mies hieman talouden perusteita.

        Myös leasing auton saa lunastaa itselleen sopimuskauden päätyttyä, kaikki kuukausimaksut lasketaan mukaan. Elät näemmä -80 lukua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös leasing auton saa lunastaa itselleen sopimuskauden päätyttyä, kaikki kuukausimaksut lasketaan mukaan. Elät näemmä -80 lukua.

        Aina on saanut myös 80 luvulla, älä yritä päteä.... ei onnistu... autolla on tietty lunastusarvo, se sovitaan jokaisessa sopimuksessa, myös 80 luvulla, kuten sanoin siinä ei ole mitään järkeä kuin yrityksellä ja yrittäjällä, kun vuokrat voi vähentää kuluina, kirjanpidossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Home sweet home.

        Vai ei nykyaikaiset autot vaadi huoltoa? Kyllä vaatii ja sen vaatii takuukin että ne huollot on tehty siten kuin huoltokirja määrää.

        On tietenkin eri asia, jos on tilillä miljoonia ylimääräistä, jolle ei keksi käyttöä, mutta sellaista harvemmin kellään on, ei minullakaan ole, vaan vapaa pääomani etsii sijoituskohdetta ja oli puskurina remonteissa.

        Rahojen seisottaminen korkoa kasvamattomalla tilillä on järjetöntä. Jos jollakin on miljoona tilillä, niin onko se oikeasti täysin vapaata rahaa, vai odotteleeko se sijoituskohdetta, maksetaanko siitä vielä veroja tms?

        Laiffila on täysin oikeassa siinä että jos rahaa on "vain" satatonnia siellä tilillä niin hulluhan se on joka sillä ostaa sadan tonnin auton, vaikka hänet voi jo varakkaaksi joku varaton mieltääkin, joka vertailee Motonetissa polttimoiden hintoja Biltemaan.

        Jos menet sieltä tililtä miljoonatililtä nostamaan satatonnia auton ostamiseen käteisellä ja sitten vastaan tuleekin miljoonan sijoituskohde, niin sinullapa ei sitten ole enää sitä miljoonaa.

        Sillä miljoonan sijoituksella saattaisi olla vaikka sadan tonnin tuotto vuodessa, mutta se auto ei muuta tee kuin menettää arvoaan. Autosi on sijoituksen ansiosta miltei ilmainen.

        On Suomessa toki sellainen perinteinen vanhankansan merkkiuskollinen poppoo olemassa myös, jotka ajaa sillä Toyotallaan 5-10 vuotta ja vaihtaa sen aina samanmerkkiseen uuteen ja käteisellä karvalakki ujeltaen väärinpäin päässä.

        Ne alkaa olemaan katoavat luonnonvara ne ukkelit, sillä ihmiset ovat hiffanneet sen kuinka kehno sijoituskohde auto on. Jostakin kumman syystä Corollat säilyttivät myyntiarvoaan huomattavasti paremmin kuin esim saksalaiset laatumerkit.

        Haka oli rikollisjärjestö, joka ajoi tuhansia suomalaisia kurjuuteen, konkursseihin ja jopa itsemurhiin saakka. Tunsin yhden Hakan uhreista, oli kollega ja rakensi leukakeinun itselleen. Rauha Sepon muistolle.

        Hyvin rakentamisella ei ole sen kanssa tekemistä, kuuluuko ääni vai eikö kuulu. Suomessa kun talot on lämpöeristettyjä kauttaaltaan ja siksi ääni ei kantaudu villojen (tai uretaanien) ja tuplarakenteen, vuorauksen ja levyjen läpi sisään.

        Siihen vuokratölliisi on ilmeisesti vaihdettu ovet ja MSE- ikkunat, ja sillä on merkitystä. 1990- vuonna ikkunat oli puurunkoisia ja heikkolaatuisia, ne eristi huonosti lämpöä ja ääntä.

        Suurin osa nykyaikaisista ikkunoista on kaksipuitteisia ja kolmilasisia MSE-puu-alumiini-ikkunoita. Ikkunat on suojamaalattu tehtaalla ja asennetaan polyuretaanivaahdolla, jonka lämmöneristyskyky ja tiiviys on moninkertainen verrattuna villakaistaleeseen.

        Elementtitaloissa, joissa ikkunat on asennettu jo tehtaalla lavetilla mittatarkkaan aukkoon jolloin villalle jää tasainen ja optimaalinen tila, niin silloin villa on hyvä ratkaisu. Saneerauksissa uretaani. Sellainen uretaani, joka ei laajene liikaa, ettei poksauta ikkunaa heti kättelyssä.

        Vanhoissa betonirunkoisissa taloissa ikkuna-aukkojen ja oviaukkojen koot vaihtelee, miten on sattunut muotti kestämään ja pitämään ristimittansa.

        Myin sivutoimisesti erään ikkunatehtaan ikkunoita pari vuotta. Ihan hyvä sivubisnes, muutamalla käynnillä kuukaudessa tein tuplasti suomalaisen keskipalkan.

        Sitten alkoi se lahkolaisten omistajien heikko moraali närästää, kun kehittivät pakkomyyntikikkoja vanhuksille ja muille jotka eivät pystyneet kieltäytymään.

        Ei meikäläisen luonnolla pakkomyydä kenellekään ylihintaan mitään ja hinta-laatu tulee olla oikea ja markkinahintainen. Se on asiakkaan räikeää aliarviointia ja kusetusta.

        Stadin tähtimyyjä tienasi silloin miljoonan verran vuodessa ikkunoita myymällä, mutta hän oli pakkomielteinen ja sairas mies, joka myi ikkunoita ja teki kauppoja jouluaattonakin ja Helsinki oli yksin hänen reviiriään, joka ylivoimaisesti paras markkina-alue Suomessa.

        2010

        Morjens Kymppi ja jälleen kerran kiitos mielenkiintoisesta ja ajatuksia herättelevästä kirjoituksestasi.

        Kommentoin tällä kertaa vain tätä:

        "Sitten alkoi se lahkolaisten omistajien heikko moraali närästää, kun kehittivät pakkomyyntikikkoja vanhuksille ja muille jotka eivät pystyneet kieltäytymään.

        Ei meikäläisen luonnolla pakkomyydä kenellekään ylihintaan mitään ja hinta-laatu tulee olla oikea ja markkinahintainen. Se on asiakkaan räikeää aliarviointia ja kusetusta."

        Lyhyt kommenttini: Arvostan.

        Hieman pidempiä lisäkommentteja:

        Minua jostakin syystä ärsyttää* se, jos lapsia tai vanhuksia kohdellaan huonosti*. Vanhusten kohdalla ärsyttävät* etenkin puhelinmyyjät, jotka jopa suoramarkkinointikielloista huolimatta soittelevat vanhuksille ja joskus jopa onnistuvat huijauksissaan.

        Minua myös ärsyttävät nämä ikkuna- ja kattoremontteja tarjoavat ovelta ovelle kiertävät pakkomyyjät, jotka kieltävistä vastauksista huolimatta tunkeutuvat sisälle vanhusten asuntoihin, eivätkä lähde pois ennen kuin saavat vanhuksilta nimen sopimuspapereihin, joidenka sisältö on, jos nyt ei suoranaista petosta, niin ainakin törkeää huijausta.

        Minä myös kummastelen erään pitkään Suomessa vaikuttaneen kulttuurisen kansanryhmän* käytöstä. Väittävät, että kunnioittavat vanhuksia. Käytännössä ilmeisesti valitsevat ne vanhukset, joita kulttuurisesti kunnioittavat. Ne vanhukset joita eivät kunnioita, he saattavat huomata, että pitsikauppaa* tehdessään toisen kanssa, on toinen tarkistanut* kaappiensa ja lompakkonsa sisällön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edelleenkin ei, nämä juttusi todistavat vain tietämättömyytesi, toki jos rahankäyttö on holtitonta, jolloin tarvitaan osakaslainoja 10 vuotta, ollaan aika heikoilla vesillä neuvomaan ketään, katso kirjanpitolaista miten kohdellaan vuokra-autoa/leasing autoa kirjanpidossa, miten kohdellaan ostettua autoa, noita leasing tarjouksia oli jo 80 luvulla pilvin pimein mutta niitä kukaan yksityinen käyttänyt, sopimusehdot on nykyään tarkalleen samat kuin silloin, vuokraa auton käyttöösi tietyllä kuukausi vuokralla, se sisältää mitä haluat, jopa vakuutukset, riippuu hinnasta.

        Jos vuokraat auton kolmeksi vuodeksi, 40.000 euroa maksavan, maksat siitä about 680 euroa kuukaudessa, ja muut päälle maksat siitä kolmessa vuodessa 24480 euroa, jos ostat pätkissä maksat hieman enemmän, joskus menee korkoa suoraan tai se on piilotettu myyntihintaa, maksat ehkä noin 680 euroa/kk hieman pidemmän ajan ja hoidat itse autosi öljyn ja renkaan vaihdot... auto on sopimuskauden jälkeen sinun, leasing auto menee vuokraajalle, kuten opaskin kun vuokra päättyy, auto myydään 20.000 eurolla uudelle omistajalle, ja opas vuokrataan 1000 kertaa uusiokäyttöön, siinä sinulle osakaslaina mies hieman talouden perusteita.

        "Aivanvarmastimies" on taas aivanvarmasti tietoinen miten autokaupat varmasti tehdään eri hintaluokissa. Minä satun tuntemaan näitä rahamiehiä jotka ovat aina ajelleet autoilla joihin minulla ei ole rahaa eikä mielenkiintoa.

        Kallein noista mainitsemistani autoista maksaa likemmä 800 000 euroa. Kyseisen herran rahat olivat kiinni projekteissa, käytännössä siis myymättömissä ja valmistumassa olevissa kohteissa.

        Lainarahaa ei saa kuin tietyn x- määrän oman osuuden sijoituksissa ollessa x. Hänellä oli lainat niin sanotusti tapissa ja korkojen nousu teki melkoista kiusaa aina konkurssiuhkaan saakka.

        Tilanne on nyt korjautunut, mutta hän valitsi rahoituksen silloin. Käteisvarojen puutteen vuoksi myös toinen hyvä yastäväni ostaa autonsa pätkällä ja makselee niitä kohteidensa vuokra- ja myyntituotoilla.

        Ukrainan sota laittoi monella kiinteistösijoittajalla puntit tutisemaan, joilla oli projektit kesken. Myynti stoppasi samaan aikaan kun materiaalihinnat kallistui rajusti ja urakointiliikkeitä kaatui samasta syystä ja kaatuu edelleen.

        Voittomarginalit pienenivät, pankit kiristi nyörejään ja kaupoista ei ollut tietoakaan kun ihmisten luottamus tulevaan ei riittänyt ottamaan lainaa kohonnella korolla ja kiristetyillä ehdoilla.

        Näistä herroista varakkaampi menetti arviolta viisi miljoonaa euroa myyntihintojen laskun ja korkojen vuoksi. Pankeille piti osoittaa yhtiön luotettavuus ja kohottaa osakepääoma omalla rahalla osittaisen alemyynnin lisäksi.

        Mutta vahingoniloista naurun remakkaa sinun on turha aloittaa, sillä niitä poikia et tule leipäjonoissa tapaamaan. Kokonaisomaisuus ei ole kuitenkaan kuihtunut paljoakaan ja tappiolla ei ole mitään myyty.

        Heillä on myös ne jahdit, autot, Harleyt ja rantahuvilat, joista sinä Senssusi kanssa uneksit.

        Minä en fanittele sen kummemmin ketään. Arvostan ihmisessä hyveitä, kuten lojaalisuutta, oikeudenmukaisuutta, reiluutta ja ymmärtäväisyyttä. Niiden hyveiden tulee olla sellaisia että ne kallistaa vaakakupin sinne hyvän puolelle.

        Jos ihmisessä on enimmäkseen paskamaisia piirteitä, niin en arvosta häntä pätkääkään, vaikka olisi miljardööri tai maailmanmestari jossakin.

        Elon Muskissa arvostan sitä sinnikkyyttä miten hän on taistellut menestyksestä 20 tuntisilla päivillä kymmeniä vuosia välillä koko maailma vastassaan ja pysynyt suunnilleen järjissään, eikä ole luopunut omista mielipiteistään, joista vihollisensa saavat lisää virtaa.

        Hänen määrätietoisuutensa on hyve mutta alaistensa kohtelu usein erittäin rumaa. Vaatii aivan julmetusti ja on aivan ehdoton. Tuossa asemassa on ehkä pakko olla tuollainen, mutta minusta johtamisen voisi tehdä toisinkin.

        Se mitä arvostan hänessä eniten, on se että hänelle nuo yhtiöt ja sadat miljardit ovat vain välineitä tehdä maailmasta puhtaampi ja parempi paikka ihmiskunnalle.

        Hän kohosi hetkessä sähköautojen lisäksi johtavaksi aurinkoenergian kehittäjäksi ja toimittajaksi ja suurin tavoitteensa on Marsin asuttaminen, joka katsotaan olevan pakollinen jossakin vaiheessa ihmiskunnalle.

        Tosin se on niin kaukainen haave vieläkin ja valtavasti teknologisia haasteita, joihin ei vielä ole ratkaisua.

        Säteily, pitkät matkat ja painovoiman puute ovat ne suurimmat ongelmat. On laskettu että 98% varmuudella perille päässeillä on jo säteilyn aiheuttamia syöpiä ja painovoiman puute on surkastuttanut puolet lihaksista pois käytöstä.

        Elonin suunnitelmissa jättiraketit rakennettaisiin kiertoradalla ja Kuu olisi välietappi, josta myös raaka-aineita louhitaan.

        Ehkäpä robotiikka ja tekoäly tuovat tähän apua, mutta ihmiselle tällä hetkellä se olisi menolippu, jossa riutuneet eläisi perillä ehkä vuoden, ehkä kaksi.

        Hileviskin äärellä nautiskelen tästä rauhasta ja kotioloista. Suosituimmat tuliaiset oli lapsille yllättäen lahjaksi saadut Snickersin erittäin paksut mustat pipot, joissa K-Raudan logo. Taitaa olla päässä tuolla nukkuessakin.

        Niin ikään lahjaksi saatu ammattilaistason etäisyysmittari meni lapsille leikkikaluksi, itse en käytä sellaista golfissa enkä harrasta metsästystä.

        Ammunnasta tauluun tykkään, mutta eläimien ammuskelu huvikseen on asioita joita halveksin eniten maailmassa.

        Exän setä oli innokas metsämies ja tulitti kaikkea mikä liikkui tai oli paikallaan. Tarjosi jotakin sorsaa meille kotiin vietäväksi. Sanoin hänelle että voi työntää sen hanuriinsa ja kysyin että seisooko sulla kun tulitat lintua jossa on tulitikkuaskillinen paskanmakuista syötävää vai mistä tuossa on kyse?

        Meinasi hermostua mutta katsoi paremmaksi pitää suunsa kiinni.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina on saanut myös 80 luvulla, älä yritä päteä.... ei onnistu... autolla on tietty lunastusarvo, se sovitaan jokaisessa sopimuksessa, myös 80 luvulla, kuten sanoin siinä ei ole mitään järkeä kuin yrityksellä ja yrittäjällä, kun vuokrat voi vähentää kuluina, kirjanpidossa.

        Saarikyrpå sitten vaan vaihtelee öljyjä ruosteiseen pirkkawolkkariin vuokrarivarin pihassa lumikinoksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti sanomani että esimerkiksi toimeksiantajieni autot, Lambot ja Porschet ovat kaikki osamaksulla ja rahoitusyhtiön nimissä. Vain pari vanhaa halpaa harrasteautoa on omissa nimissään, jotka liikahtaa lähinnä vain vappuna.

        Rahasta se ei ole kiinni, sillä niiden kundien yhteenlaskettu omaisuus on jossakin 50 miljoonan euron seutuvilla ja vuodesta toiseen miljoonien pääomatulot.

        Kun arvoauton mittariin alkaa tulla 5000km, sen arvo romahtaa vauhdilla. Siksipä nämä tuollaiset tuhlaajapojat vaihtavat niitä autoja sitä mukaan kun uusi malli tulee markkinoille.

        Pätkä kun on 8000 euron luokkaa kuukaudessa, se ei ole köyhien harrastus. Autoa ajetaan ihan samalla tavalla, rahoitustavasta riippumatta.

        Minulla jäi Raptorista maksettavaa vain noin 40 tuhatta euroa, joten maksoin sen käteisellä. Jos olisin hankkinut yli sadan tonnin auton, se olisi otettu osto-leasingilla.

        2010

        Okkei Kymppi.

        Tähän:

        "Piti sanomani että esimerkiksi toimeksiantajieni autot, Lambot ja Porschet ovat kaikki osamaksulla ja rahoitusyhtiön nimissä. Vain pari vanhaa halpaa harrasteautoa on omissa nimissään, jotka liikahtaa lähinnä vain vappuna."

        Piti sanomani, että enpä ole itte hiffannut, että Lamboja Ja Possuja, on voinut ostaa firman piikkiin ns. työsuhdeautoina.

        Tyhmä minä.

        PS. Minulla on (nyt) vain yksi halpa harrasteauto tallissani. Kalliin tyhmäksi tulee ylläpito suhteessa ajettuihin kilometreihin. Takarenkaat taas vaihdettava, vaikka kypäräpäässä ratakierroksien lisäksi, en ole kilometrejä paljon ehtinyt kerryttää.

        Tyhmä minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okkei Kymppi.

        Tähän:

        "Piti sanomani että esimerkiksi toimeksiantajieni autot, Lambot ja Porschet ovat kaikki osamaksulla ja rahoitusyhtiön nimissä. Vain pari vanhaa halpaa harrasteautoa on omissa nimissään, jotka liikahtaa lähinnä vain vappuna."

        Piti sanomani, että enpä ole itte hiffannut, että Lamboja Ja Possuja, on voinut ostaa firman piikkiin ns. työsuhdeautoina.

        Tyhmä minä.

        PS. Minulla on (nyt) vain yksi halpa harrasteauto tallissani. Kalliin tyhmäksi tulee ylläpito suhteessa ajettuihin kilometreihin. Takarenkaat taas vaihdettava, vaikka kypäräpäässä ratakierroksien lisäksi, en ole kilometrejä paljon ehtinyt kerryttää.

        Tyhmä minä.

        Eihän tuossa niin lukenut että firman piikkiin työsuhdeautona. Osamaksussa omistaja on rahoitusyhtiö viimeiseen erään saakka ja auton ostaja on haltija siihen saakka.
        Kyllähän firmakin alasta riippuen voi ostaa edustusauton, mutta sen käyttäjä maksaa aika perhananmoisen autoedun joten ei siitä mitään verotuksellista hyötyä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa niin lukenut että firman piikkiin työsuhdeautona. Osamaksussa omistaja on rahoitusyhtiö viimeiseen erään saakka ja auton ostaja on haltija siihen saakka.
        Kyllähän firmakin alasta riippuen voi ostaa edustusauton, mutta sen käyttäjä maksaa aika perhananmoisen autoedun joten ei siitä mitään verotuksellista hyötyä ole.

        Siis kun rikas osamaksua suorittava lopulta saa auton omistukseensa, niin sitten hän on köyhä auton omistaja kuten tehdasköyhä murisevansa omistajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kun rikas osamaksua suorittava lopulta saa auton omistukseensa, niin sitten hän on köyhä auton omistaja kuten tehdasköyhä murisevansa omistajana.

        Halpojen omistusautojen omistajat ovat köyhiä tai luottokelvottomia. Muita syitä ei ole ajella parin tonnin kotteroilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpojen omistusautojen omistajat ovat köyhiä tai luottokelvottomia. Muita syitä ei ole ajella parin tonnin kotteroilla.

        Ahaa nyt juttu muuttuikin aiheeksi halvat omistusautot, no kuinka kallis on tehdasköyhän omistusauto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa nyt juttu muuttuikin aiheeksi halvat omistusautot, no kuinka kallis on tehdasköyhän omistusauto?

        Muistin virkistämiseksi valikoivan huomiokyvyn omaavalle Rakkaiden päähomolle.... Auton omistaminen alkaa olla VANHANAIKAISTA ja VAIN köyhät omistaa autonsa.
        Siis omistaminen osoittaa omistajan olevan köyhä.

        Näin latasi TEHDASKÖYHÄ.


    • Anonyymi

      Johan taas rakkaalla tarina muuttui.

      Vain köyhät omistaa auton.

      Musk ja mars.

      Tutut kiinteistösijoittajat.

      Pipot jossa K.

      🚜 🚜 🚜 🚜 🚜 🚜 🚜

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3995
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1972
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1841
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      54
      1448
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1385
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1196
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1053
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      115
      1050
    Aihe