Saako vielä kulukorvauksen työkokeilun ajalta?

Anonyymi-ap

Saako vielä Työkokeilusta 9€/päivä kulukorvauksen vai onko tämäkin jo leikattu pois? Tätähän maksettiin 20 päivää maksimissaan.

16

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Häh. Mun naapuri ollut jo viisi vuotta kunnalla jotain työharjoittelu . 3 PV viikko ja yhdeksän euroa päivä ..

      • Anonyymi

        Kyseessä taitaa olla Kuntouttava työtoiminta (Sosiaalinen palvelu)


    • Anonyymi

      Työkokeilusta sai ainakin ennen Työmarkkinatuen + 9€/päivä kulukorvauksen.

    • Anonyymi

      Haluaisin olla Klani-juhanin kaa anaalist sillai

      t naapurin masa,kuopio. Savo

    • Anonyymi

      kyll ne tota kiturahaa vielä maksavat.

      • Anonyymi

        Vähentävätkö nykyään tttuesta?tuollaista kuulin mutta kyseessä ei tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähentävätkö nykyään tttuesta?tuollaista kuulin mutta kyseessä ei tieto

        Kyllä, nykyisin on olemassa hallinto-oikeuden (tarkistakoon joku) päätös, kun Kela vähensi niitä 9 euron kulukorvauksia toimeentulotuen asiakkaalta.

        Päätös pitäisi löytyä netistä suhteellisen helposti, kyse oli ymmärtääkseni siitä, että Kela katsoi ne 9e rahat sellaiseksi rahaksi, mitä voidaan tt-tuen laskelmassa vähentää, kun taas tt-tuesta säästettyä rahaa ei ainakaain n. 20 vuotta vanhan oikeustapauksen mukaan voida vähentää.

        Lyhyemmin, niitä 9e rahoja ei saa säästää, tai tulee tt-tukeen menetys, ei ainakaan tuon oikeustapauksen mukaan. Kyse oli muistaakseni noin luokkaa 1700 euron summista, joka oli tuen saajalla ja Kela siis päätöksen myötä sai vähentää ainakin jonkin osan em. 9 euron kulukorvauksista säästettyjä varoja toimeentulotuen laskelmalla.


    • Anonyymi

      Ostaisin olutta

    • Anonyymi

      Vähentää tuesta siksi mun kaverit lopetti kuntouttavan

      • Anonyymi

        Ok kiitos, kun työkkärin akka soittaa ja jos ehdottaa moista sanon ei käy homma menisi omaksi tappioksi


    • Anonyymi

      Ja ensi vuonna kunnat ei saa korvausta kuntoutettavista joten ei sinne enää haluta normi työttömiä vain vammaset.

      • Anonyymi

        Noinhan sen muuten olisi pitänyt mennä alunperinkin. Ei holisti tai saatika&varsinkaan normityötön kuntouttavasta mitään irti saa. Jos käy aika pitkäksi keksiköön virikkeitä jos syrjäytyminen pelottaa.

        Tuo mainitsemai erityisryhmä heille ok


      • Anonyymi

        Eiköhän tuo tarkoita käytännössä täysipäiväistää risusavottaa sitten normityöttömille, jos ehdot kunnille muuttuu.


    • Anonyymi

      saa tolla melkein sixpackin olutta

    • Anonyymi

      Saa viel tän vuoden loppuun sit ei saa 2925 alusta enään! Milläs sit maksetaan ne työmatkat ilmaustöihin?

      • Anonyymi

        Missäs niin lukee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe