Hyvin usea pitkään psyykelääkkeitä käyttänyt potilas kärsii vapinaoireista.
Ilmeisesti jokin osa aivoista on tuhoutunut silloin näillä myrkyillä?
Tähän voisi vastata muiden lisäksi myöskin kokenut lääkäri kattavasti, Kiitos!
Mistä johtuu psyykelääkkeiden aiheuttama vapina?
3
113
Vastaukset
- Anonyymi
Hurjaa tavaraa syötetään ihmisille, ei voi kuin ihmetellä suu auki.
Lääkkeiden vaikutuksia tietyiltä osin ja pintapuolisesti:
Ekstrapyramidaalioireet voivat romahduttaa toimintakyvyn nopeasti
Kaikkien psykoosilääkkeiden käyttöön voi liittyä hermostoon kohdistuvia haittavaikutuksia. Riski on suurin iäkkäillä ja perinteisten neuroleptien (esim. haloperidoli, perfenatsiini ja tsuklopentiksoli) käyttäjillä.
Toimintakykyä alentavia ekstrapyramidaalioireita ei aina huomata yhdistää psykoosilääkkeeseen. Lääkeparkinsonismi on yleensä annossidonnaista, ja siihen liittyvä käsien vapina on symmetristä.
Etenkin vanhojen neuroleptien käyttöön voi liittyä niin sanottua akuuttia dystoniaa, joka yleensä ilmaantuu lääkehoidon alussa. Raajojen, pään, kasvojen ja silmien lihakset kääntyvät outoon asentoon.- Anonyymi
Minä sain oireen jossa minun oli pakko kokoajan liikkua ja kehoni sisällä olisi ollut selittämätön kauhun tunne. En pystynyt istumaan paikalleni. Sen nimi on akatisia. Se kesti pitkään. Ihme kun en ottanut itseäni hengiltä. Se on myös ekstrapyramidaalioire.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sain oireen jossa minun oli pakko kokoajan liikkua ja kehoni sisällä olisi ollut selittämätön kauhun tunne. En pystynyt istumaan paikalleni. Sen nimi on akatisia. Se kesti pitkään. Ihme kun en ottanut itseäni hengiltä. Se on myös ekstrapyramidaalioire.
Psyykenlääkevuoron purun jälkeen tuntuu kuin hermostoni sisällä menisi alakropassa sähkövirta joka väreilee. Pistelyä. Tunnottomuutta. Tuntohäiriöitä.
En ihmettelisi jos jäi neuropatia kaikesta tästä.
Kun psykiatri määräili lääkettä toisen päälle kehossani meni polttavia tuntemuksia tuntohäiriönä.
Kellään ei kiinnosta vaikka potilas joutuisi kidutetuksi psykiatrian hoitoa seuranneiden oireiden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v13978Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2491197- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47756
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25719