Hyvin usea pitkään psyykelääkkeitä käyttänyt potilas kärsii vapinaoireista.
Ilmeisesti jokin osa aivoista on tuhoutunut silloin näillä myrkyillä?
Tähän voisi vastata muiden lisäksi myöskin kokenut lääkäri kattavasti, Kiitos!
Mistä johtuu psyykelääkkeiden aiheuttama vapina?
3
219
Vastaukset
- Anonyymi
Hurjaa tavaraa syötetään ihmisille, ei voi kuin ihmetellä suu auki.
Lääkkeiden vaikutuksia tietyiltä osin ja pintapuolisesti:
Ekstrapyramidaalioireet voivat romahduttaa toimintakyvyn nopeasti
Kaikkien psykoosilääkkeiden käyttöön voi liittyä hermostoon kohdistuvia haittavaikutuksia. Riski on suurin iäkkäillä ja perinteisten neuroleptien (esim. haloperidoli, perfenatsiini ja tsuklopentiksoli) käyttäjillä.
Toimintakykyä alentavia ekstrapyramidaalioireita ei aina huomata yhdistää psykoosilääkkeeseen. Lääkeparkinsonismi on yleensä annossidonnaista, ja siihen liittyvä käsien vapina on symmetristä.
Etenkin vanhojen neuroleptien käyttöön voi liittyä niin sanottua akuuttia dystoniaa, joka yleensä ilmaantuu lääkehoidon alussa. Raajojen, pään, kasvojen ja silmien lihakset kääntyvät outoon asentoon.- Anonyymi
Minä sain oireen jossa minun oli pakko kokoajan liikkua ja kehoni sisällä olisi ollut selittämätön kauhun tunne. En pystynyt istumaan paikalleni. Sen nimi on akatisia. Se kesti pitkään. Ihme kun en ottanut itseäni hengiltä. Se on myös ekstrapyramidaalioire.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sain oireen jossa minun oli pakko kokoajan liikkua ja kehoni sisällä olisi ollut selittämätön kauhun tunne. En pystynyt istumaan paikalleni. Sen nimi on akatisia. Se kesti pitkään. Ihme kun en ottanut itseäni hengiltä. Se on myös ekstrapyramidaalioire.
Psyykenlääkevuoron purun jälkeen tuntuu kuin hermostoni sisällä menisi alakropassa sähkövirta joka väreilee. Pistelyä. Tunnottomuutta. Tuntohäiriöitä.
En ihmettelisi jos jäi neuropatia kaikesta tästä.
Kun psykiatri määräili lääkettä toisen päälle kehossani meni polttavia tuntemuksia tuntohäiriönä.
Kellään ei kiinnosta vaikka potilas joutuisi kidutetuksi psykiatrian hoitoa seuranneiden oireiden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt444776Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.572619Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391054Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611025Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711004- 121970
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72934- 137845
- 49834
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,52810