Etsinnässä helppo huonekasvi

Anonyymi-ap

Jos ei ole viherpeukalo, minkä muun saisi pysymään hengissä kuin kultaköynnöksen ? Yksi ja sama kasvi alkaa kyllästyttää. Antakaapa vinkkiä,
mikä olisi helppo huonekasvi kultaköynnöksen seuraksi ?

49

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Orkidea on kaunis ja kukkii kauan.
      Helppohoitoinen.

      • Anonyymi

        Onko orkidea helppohoitoinen ? Olen luullut, että se on erikoisen vaikea.
        Miten sitä hoidetaan ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko orkidea helppohoitoinen ? Olen luullut, että se on erikoisen vaikea.
        Miten sitä hoidetaan ?

        Orkideat ovat helppohoitoisia, kunhan löytää niille sopivan paikan, jossa ne viihtyvät. Ei liikaa aurinkoa ja kosteutta sopivasti, upottaminen vesisankoon noin joka kolmas viikko,


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko orkidea helppohoitoinen ? Olen luullut, että se on erikoisen vaikea.
        Miten sitä hoidetaan ?

        EI ULKOMAIDEN TUONTI KASVEJA ! EI


    • Anonyymi

      Entäs kaktus? Anopinkynsi tai -kieli?

    • Anonyymi

      Anopinkieli on "veistoksellinen" kasvi, mutta jotenkin tylsä, kun se ei kasva.
      Se on vuosia samankokoinen ja näköinen kuin joku tekokasvi.
      "Juorut" on aika helppoja ja rönsyileviä.

      • Anonyymi

        Minulla on kolme anopinhammasta ja yksi anopinkieli ja kyllä ne kasvavat. Anopinhammas pukkaa myös poikasia juurelle.
        Siili


    • Nukkatyräkki eli "pahapoika",
      rahapuu.,

    • Anonyymi

      Olen siirtynyt silkkikasveihin. Ovat upeita, eikä tarvitse kuin suihkua silloin tällöin.

    • Anonyymi

      Viherkasvi puhdistaa huoneilma. Tekokasvi ei, vaikka voivat nekin olla
      kivan näköisiä - - - jos niistä tykkää.

      • Anonyymi

        Onhan se elävä aina elävä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ups ! Anteeksi. Piti lukea jukkapalmu !


    • Anonyymi

      Palmuvehka on helppohoitoinen ja kaunis. Myös erilaiset vehkat ovat helppohoitoisia, samoin rahapuu ja jukkapalmu. Helppohoitoisia on vaikka kuinka paljon viherkasveissa.
      Jos kasvien hengissä pysyminen on sinulle ongelma niin mahdatko kastella kasveja liikaa? Kasvit kuolevat helpommin liikakasteluun kuin kuivuuteen, se pitää muistaa.

    • Anonyymi

      On vaikea tietää, kumpi on vikana liikakastelu vai liian vähän,
      kun molemmissa tapauksissa lehdet kellastuvat tai ruskistuvat.
      Voisiko multa vaikuttaa asiaan ? Kerran ostamani kukkamulta
      oli erikoista, se kuivui tosi nopeasti ja meni ihan kovaksi.
      Joka toinen päivä sai kastella.
      Se ei ollut kaktusmultaa, josta vesi valuu melko nopeasti läpi.
      "Musta multa" on minusta myös huonoa, se on kuin betonia.
      Se pidättää liikaa vettä. Kukkien juuret mätänee tai "tukehtuu".

      • Anonyymi

        Aina on helpompi syyttää vaikkapa multaa jottei omia vikojaan tarvitse myöntää.
        Minulla on yli 30 vuotta vanha iso marraskuunkaktus, jonka multa on kivikovaa ja purkki liian pieni, mutta en oikein pysty vaihtamaan koska pelkään että kaktus vahingoittuu. Se pärjää kuitenkin hyvin ja kukkii runsaasti kun kastelen sitä sopivasti, joten sopii ottaa mallia.


      • Anonyymi

        Jos kasvia kastelee joka toinen päivä, voi olla varma että se liikakasteluun kuolee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina on helpompi syyttää vaikkapa multaa jottei omia vikojaan tarvitse myöntää.
        Minulla on yli 30 vuotta vanha iso marraskuunkaktus, jonka multa on kivikovaa ja purkki liian pieni, mutta en oikein pysty vaihtamaan koska pelkään että kaktus vahingoittuu. Se pärjää kuitenkin hyvin ja kukkii runsaasti kun kastelen sitä sopivasti, joten sopii ottaa mallia.

        Eri kukat pärjäävät erilaisissa mullissa. Kaktukset "köyhässä" mullassa.
        Ei kukaan ole syyttänyt multaa, mutta kaikki kannattaa ottaa huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kasvia kastelee joka toinen päivä, voi olla varma että se liikakasteluun kuolee.

        Jos multa on ihan kuivaa pitääkö antaa kasvin kuolla kuivuuteen ?


    • Anonyymi

      Aasinkorvaköynnös on helppo kasvi ja kaunis. Minulla on varmaankin n. 20 vuotta sitten jo alku siitä ja kasvaa kirjahyllyn päällä komeasti alaspäin. Kastelen, milloin muistan ja talviaikaan laitan merileväliuosta n. kerran viikossa kasteluveteen. Se on hyvä aine ja siitä tykkäävät muutkin kasvini.
      eEn ole mikään viherpeukalo, mutta nämä muutamat kasvini ovat hyvin menestyneet.

      • Anonyymi

        Minä osti viikolla sellaisen lihansyöjäkukkasen.
        Se kuulemma pitää huolen huonekärpäsistä.
        Asetin sen keittiöön jääkaapin päälle.
        Aamulla ihmettelin, kun jääkaapin ovi oli raollaan ja kaikki nakkimakkarat olivat hävinneet hyllyltä.

        Sehän todistaa sen, että kyllä niissä nakeissakin täytyy lihaa olla!


      • Anonyymi

        Minkälälainen on aasinkorvaköynnös ?
        Entä muratti ? Olisiko se helppo ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälälainen on aasinkorvaköynnös ?
        Entä muratti ? Olisiko se helppo ?

        Onko aasinkorva helppo ?
        Siitä kerrotaan:
        Aasinkorva tai muulinkorva on herkkä liialle ja liian vähälle kastelulle. Kastele kesällä noin kerran viikossa ja talvella kahden viikon välein. Anna pelkän pintamullan kuivahtaa kastelujen välissä. Jos multa pääsee liian kuivaksi, lehdet kärsivät nopeasti. Tarkista mullan kosteus sormenpäällä ja suihkuttele lehtiä säännöllisesti vedellä.

        Myös liikakastelu on vaarana, etenkin kun kasvi tuottaa uusia versoja. Varo hukuttamasta pienokaisia veteen, muuten kasvi voi homehtua. Hyvä ratkaisu tähän on altakastelu. Kaada vettä aluslautaselle ja anna kasvi juoda sen, minkä tarvitsee.


    • Anonyymi

      Anopinkieli ja -hammas, syyskaktus tai joulukaktus. Anopinkieli kukkii saadessaan valoa ja tuoksuu hyvälle. Itelläni ei ole kukkinut mutta katotaan jos joskus. Anopinkieli ei kasvanut juurikaan muutamaan vuoteen. Laitoin ikkunalle ja lannoitin niin kyllä on upea. Syyskaktus ollut kohta 19v, oli kasvanut suureksi ja kukki upeasti syksyllä, katkasin oksat alas asti ja laitoin uusia pistokkaita purkkeihin. Alkuperäinen kasvaa tervettä kasvua ja on rehevä. Saa nähdä kukkiiko nyt syksyn aikana. Mielestäni helppohoitoisia eikä tarvi hirveästi kastella.

    • Mä yritin ehdottaa hippaheinää, mutta botti oli nopee.

    • Anonyymi

      Inkivääri on kasvamassa, ei paljoa ainakaan vielä häiritse kun ei ole tuollut näkyviin mullan alta eli on helppo kasvi.

    • Anonyymi

      Vanha pelargonia on mummon akkunalla, ja akkunan alla laulaa katusoittaja......

      • Anonyymi

        Pelakuut on kukkinu koko kesän helteisellä parvekkeella.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelakuut on kukkinu koko kesän helteisellä parvekkeella.
        Siili

        Itse inhoan pelakuita ja varsinkin niiden tuoksua ja sotkua.
        Olen lapsilleni sanonut, etteivät ikinä osta pelakuuta, hortensiaa tai krysanteemia minulle.
        Kauneinta ulkona hopealanka+kanerva.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pitää valita kasvi joka kestää omistajan puheita.


    • Anonyymi

      Minulle sopii traakkipuu ja - kas - minulla onkin kaksi niitä, erilaisia.

    • Kukka pöydälle silloin tällöin riittää sen minkä kestää, tiedä mitä mieleen juolahtaa. Voi olla ensi keväällä yrtti koe mielessä, viime keväännä kehno tulos en odottanut mitään ihmeellistä.

      • Anonyymi

        Hyvä idea. Kympillä saa huonekasvin, se maksaa suunnilleen saman kuin kukkakimput
        marketeissa ja kestää kauan, ehkä monta vuotta.
        Kukkivat tarjoushuonekasvit marketeissa kestävät viikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea. Kympillä saa huonekasvin, se maksaa suunnilleen saman kuin kukkakimput
        marketeissa ja kestää kauan, ehkä monta vuotta.
        Kukkivat tarjoushuonekasvit marketeissa kestävät viikkoja.

        > Jukka - palmu , kesti yli kymmenen vuotta , olis ehkä kestänyt kauemminkin , jos olisin
        vaihtanut edes uutta multaa ja ruukun , kesti kyllä kiitettävästi .

        nykyään ostan pari pienempää viherkasvia marketeista , ja kestäävät sitten sen minkä
        kestää . Isoja viherkasveja ei edes halua , pölyä vaan keräävät .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Jukka - palmu , kesti yli kymmenen vuotta , olis ehkä kestänyt kauemminkin , jos olisin
        vaihtanut edes uutta multaa ja ruukun , kesti kyllä kiitettävästi .

        nykyään ostan pari pienempää viherkasvia marketeista , ja kestäävät sitten sen minkä
        kestää . Isoja viherkasveja ei edes halua , pölyä vaan keräävät .

        Minä taas pidän näyttävistä isoista huonekasveista, en jättimäisistä kuitenkaan.
        Pölyt huonekaveista saa helposti pois hiustenkuivaajalla puhaltamalla ja kukat voi viedä suihkuunkin. En tykkää suihkuttaa niitä paikallaan, koska suihku kastelee
        lattiaa ja puisen senkin ja muut puiset kukkatasot, joille vesi ei tee hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas pidän näyttävistä isoista huonekasveista, en jättimäisistä kuitenkaan.
        Pölyt huonekaveista saa helposti pois hiustenkuivaajalla puhaltamalla ja kukat voi viedä suihkuunkin. En tykkää suihkuttaa niitä paikallaan, koska suihku kastelee
        lattiaa ja puisen senkin ja muut puiset kukkatasot, joille vesi ei tee hyvää.

        se on se , makuasia , kuinka kukin tykkää , aloittaja etsii kestävää huonekasvia .
        itselleni ihan sama , kestää minkä kestää , kun en isoja kukkaistutuksia edes haali , ja pienempiä , sieviä saa ihan marketeista .

        tietenkin , jos on jokin isompi "sali" , ehkä sellaiseen voisin ison ja näyttävän kukkaistutuksen haalia .

        kukat , niinkuin huonekalut ja muu sisustus , riippuu tietenkin asunnon koosta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on se , makuasia , kuinka kukin tykkää , aloittaja etsii kestävää huonekasvia .
        itselleni ihan sama , kestää minkä kestää , kun en isoja kukkaistutuksia edes haali , ja pienempiä , sieviä saa ihan marketeista .

        tietenkin , jos on jokin isompi "sali" , ehkä sellaiseen voisin ison ja näyttävän kukkaistutuksen haalia .

        kukat , niinkuin huonekalut ja muu sisustus , riippuu tietenkin asunnon koosta .

        Hyvät valikoimat on isommissa prismoissa ainakin.


    • Anonyymi

      Traakkipuu on komea ja ihmeen hyvin kestävä.

      • Anonyymi

        Onko kallis ostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kallis ostaa?

        Traakkipuita on monenlaisia, Ostin Plantagenista pari vuotta sitten tarjouksesta
        yhden leveälehtisen, jossa on kaksi runkoa. Se on nyt noin 70 cm korkea ja näyttävä
        ja jykevä huonekasvi.
        Ihastuin siihen niin paljon, että ostin tänä keväänsä toisen samanlaisen
        tarjoushinnalla, se on vähän matalampi. Kunpa muistaisin niitten hinnan.
        Alle 50 euroa ne joka tapauksessa maksoivat kappale,
        ehkä 39 tai 49 euroa tarjouksessa.
        Hintaa voi pitää korkeana, mutta ne ovat sen väärtti ja 50 euroa voi kulua
        johonkin mistä ei ole monta vuotta iloa.
        Niitten hinta taitaa yleensä olla jotain 79 euron paikkeilla.
        Se on jo aivan liikaa minulle, kun ei ole täyttä varmuutta kauanko se kasvi
        edes elääkään. Siksi käytän tarjouksia hyväkseni.

        Kapealehtiset traakkipuut ovat edullisempia, mutta eivät ollenkaan niin näyttäviä.
        Niissä lehdetkin jotenkin "roikkuvat" alaspäin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos linkki onnistuu tässä on erilaisia traakkipuita. Mitoissa on mukana
        ruukun korkeus
        https://www.plantagen.fi/haku/?q=traakkipuu&lang=fi_FI

        Täplätraakkipuu on ihastuttava huonekasvi.


    • Anonyymi

      Viime syksynä ostin poistomyynnistä puoleen hintaan Hienohelman muutamalla eurolla ja ajattelin että se ei pitkään viihdy, mutta yllätys yllätys se on kasvattanut lisää pituutta ja tuuheutta joten ei ainakaan vielä tarvitse roskiin viedä. Puikoilla olen lannoittanut ja talvella annoin merileväuutetta kuten muilekin vähäisille kasveilleni. Asuntoni on aika pimeä kun pitkä terassin yli ulottuva katto varjostaa niin ostin kaksi led-kasvivaloa Kärkkäiseltä lisävaloksi. Kasvejani kastelen vain kerran viikossa, se on riittänyt.

      • Anonyymi

        Vesittämällä moni todellakin kuolee.


      • Anonyymi

        Hienohelma eli asparagus olisi ihana vanha "salikukka" jos sen saisi menestymään !
        Vaatiiko se paljon suihkutusta ja viileän huoneen ?


    • Anonyymi

      Rahapuu ja katkero ja anopin kieli.
      Tyräkki, viirausvehka,..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe