Muurahaiskeko

Sisälle pakkaa

Olisko kellään hyvää neuvoa miten voi hävittä muurahaiskeko .Ovat rakentaneet liika lähelle taloa ,että haitaksi pakkaa .Haluaisin pois koko kekon????

11

8857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keko pois

      Pesän käsittely
      Pahassa paikassa sijaitsevan muurahaispesän voi siirtää sopivampaan paikkaan, mutta se tulee kaivaa hyvin syvältä ja viedä kauas. Pesän saa tuhottua kastelemalla kuumalla vedellä tai ellei sekään auta, kastelemalla torjunta-aineella. Tietoa sopivista torjunta-aineista saa niitä myyvistä puutarhamyymälöistä ja rautakaupoista sekä torjunta-aineiden valmistajilta. Lue käyttöohjeet ja käytön rajoitukset tarkkaan.

    • sopamies

      Hävitykseen tarvitset 1: Jätesäkki (Löytyy mahdollisen työpaikan siivouskomerosta 2: Lumilapio (Lainaa naapurilta jos ei itsellä ole) 3: pakkasneste/jäte-öljy

      Avaa säkki lapioi keko säkkiin säkki roskikseen ja valele keon jäänteet pakkasnesteellä/ jäte-öljyllä n.10 ltr. (pitäisi tehota isompaankin kekoon!!!)
      Ja eikun tuumasta toimeen!

    • kyllälähtee...

      Nuorempana harrastimme muurahaispesien polttoa.
      Tee pieni kuoppa pesän alareunaan ja sytytä vaikka tuohen palasella.
      Pesä palaa kytemällä, ei tule liekkejä.
      Pari vuorokautta se savuaa, muurahaiset kuolee.

      • sari 1

        Kestä vielä tämä kesä ja laita syksyllä talveksi rautakanki pystyyn keskelle pesää.Kaikki jäätyvät talvella, ei ole ensikesänä vaivoinasi.


      • murkkutyttö

        Tuo on törkeintä eläinrääkkäystä. Syyllistyt sadantuhannen muurahaisen julmaan tappamiseeen.Sinut itsesi pitäisi polttaa hitaasti! häpeä!


      • tavallinen tallaaja
        murkkutyttö kirjoitti:

        Tuo on törkeintä eläinrääkkäystä. Syyllistyt sadantuhannen muurahaisen julmaan tappamiseeen.Sinut itsesi pitäisi polttaa hitaasti! häpeä!

        ..ja hyttysetkin ovat eläimiä joilla on tuntee.


    • bensaa päälle ja tuikkaa tu...

      bensaa päälle ja tuikkaa tuliyikulla ni johan pesä leimahtaa! Voit siinä samalla paistaa makkaraakin!

    • bensaa päälle ja tuikkaa tu...

      bensaa päälle ja tuikkaa tulitikulla ni johan pesä leimahtaa! Voit siinä samalla paistaa makkaraakin!

    • havaittu

      keväällä aikaisin, kun ei vielä paljon muurahaisten liikehdintää on helpompi siirtää maanpäällinen osa pois.
      Sitten kastellaan maan sisäinen osa 200 litralla vettä, joka on terästetty 2 desillä malationipitoista torjunta-ainetta (10 ml:a isoon kastelukannuun). Vähän voi autella tekemällä rautakangella reikiä. Vettä sentakia paljon, että kuiva pesä varmasti kastuu tarpeeksi.
      Tällaisen ohjeen olen saanut asiantuntijoilta ja hyvin on toiminut.
      Onnea torjuntatalkoisiin

    • toisen lähelle

      Katso onko lähettyvillä toista suurehkoa kekoa.
      Siirrä keko esim. kottikärryillä sen toisen keon läheisyyteen kauemmaksi talosta päin. Muista kaivaa tarpeeksi syvältä, että kuningatarkin tulee mukaan.
      Kun uusi populaatio tulee vanhan läheisyyteen alkavat vanhat "hyökkäillä" uusia vastaan, ja näin siirretty pesä "kuihtuu" ja muukin muurahaisliikenne vähenee taloon päin.

    • Maajussi_72

      Itse olen tuhonnut seuraavasti:

      Koska kesällä pesänpoltto on metsäpalovaaran takia riskialtista (pohja kytee päivä kausia) olen joko polttanut talvella, terästeeksi bensaa/jäteöljyä.
      Kesällä olen lapioinut pesän kottikärryyn ja polttanut paloturvallisessa paikassa, pesä tulee lapoioida mahd. syvältä pois. Pohjalle olen sirottanut viel muurahaisten tappo myrkkyä.
      Myrkytys on syytä uusia parin viikon päästä sil aina murkkuja karkaa ja ne alkaa rakentaa uutta pesää joko entisel pohjalle tai johonkin lähimaastoon. Eli kun uusi keko alkaa nousta se nostetaan lapiolla pois ja ripaus myrkkyä siihenkohtaa maahan.

      Aika työläitä ovat joskus mut kyl ne siitä tokenee kun jaksaa vaan toimia

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe