Eläinten hyvinvointituki paikallaan?

Anonyymi-ap

Kuvat on otettu kahdella lihatilalla Satakunnassa syyskuussa. Tiloilla on todennäköisesti sama omistaja.

Tämä tila on jälleen yksi - niin sanottu - poikkeustapaus. Kuinka mones poikkeustapaus lakkaa olemasta poikkeustapaus?

https://yle.fi/a/74-20112371

24

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rikosilmoituksetkin.
      Voiskohan hyvinvointituet periä takauvasti takaisin?

    • Anonyymi

      Hyvä osoitus siitä että tuet on liian pieniä.

    • Anonyymi

      Väärennös juttu. Hyvin keksitty!

      • Anonyymi

        Eikös olekin.. olisko melkein kuin teidän nurkista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös olekin.. olisko melkein kuin teidän nurkista?

        Ei hesassa ole juurikaan navettoja...


    • Anonyymi

      Kotimaista lihaa kasvatetaan…😎

    • Anonyymi

      No tuossahan on laitonta sekin, että lihanautaa ei saa pitää kiinni kuin lyhyen aikaa pakottavista syistä, kuten hoitotoimenpiteen ajan. Näin on myös varmasti liki 100% tiloista, että naudat kasvavat isoissa karsinoissa tai irrallaan pihatossa. Puhtaudessa on selvästi puutteita, MUTTA näin itsekin karjankasvattajana olen myös nähnyt, miten nautaeläin saattaa hakeutua liejuun makaamaan, vaikka kuivaakin paikkaa olisi tarjolla. Itse asiassa yli 90% nykyisestäkin tarhasta on kuivaa, ja alimmassa nurkassa on sateen jäljelyä liejuista. Sieltä ne nousevat joka aamu ylös, ihan itse ovat siihen putrakkoon köllähtäneet. Pitäisikö savikuorrutus öttiäiset loitolla, mene tiedä. Että jalat likaisena llietteessä seisova eläin ei kuvasta koko tilan tilannetta välttämättä, vaan se on tarkoitushakuisesti kuvattu niin, antamaan kuvan ettei muuta ole tarjolla vaikka se ei pitäisikään paikkaansa.

      • Anonyymi

        tutkinnassa selviää tilanne.
        kaverihan on tietysti paraikaa panemassa paikkoja kuntoon


    • Anonyymi

      "Yksittäistapausta" tutkitaan

    • Anonyymi

      Keksitty tapaus.

    • Anonyymi

      Tukien otsikoilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä tehdään.

      Kaikenlaisia hyviä tarkoituksia on keksitty joilla erilaisia tukia saadaan nostettua ja sitten valitetaan, kun tukijärjestelmä on monimutkainen.

      Tehoeläintuotanto on eläinrääkkäystä kaiken kaikkiaan. Nämä ovat vain törkeimpiä tapauksia.

      • Anonyymi

        Suuomessa ei ole tehotuotantoa. Joka niin väittää on sulkenut silmänsä muulta maailman kotieläintuotannolta.


    • Anonyymi

      Hyvä osoitus siitä että tuet on liian pieniä.

      • Anonyymi

        Kuiviketurpeen tuotantoa tehostettava tukevasti.


    • Anonyymi

      Tuilla ei saa aikaan hyvinvointia tuotantoeläimille.
      Ne tuet voi lopettaa

      • Anonyymi

        Nehän niitä ei hae, jotka eniten tarttis.


    • Anonyymi

      Tukia lisättävä heti.

      • Anonyymi

        Ovatko viljelijät muka jotain eläimiä?

        Niiden hyvinvointiinhan eläinten hyvinvointituet valuvat.


    • Anonyymi

      Tuohon on syyllisiä kaikki, jotka syövät lihaa.

      Lihansyönti on syy, miksi eläimiä kasvatetaan ihan paskoissa oloissa halvalla.

      • Anonyymi

        Ei ne eläimet kasva hyvin 'ihan paskoissa oloissa halvalla'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne eläimet kasva hyvin 'ihan paskoissa oloissa halvalla'.

        Muutama miljardi lisää "hyvinvointitukia" olisi paikallaan


    • Anonyymi

      Voi olla taas sellainen tapaus, että sen tilan toiminta halutaan lopettaa. Näitä on paljon tällaisia "tapauksia." Ja niitä suunnitelevat tietyt piirit, joiden tavoitteena on maatalous,- ja ruokatuotannon lopettaminen Suomesta. Jokainen, asioita seurannut tietää ketkä ovat tämän taustalla. On jo paljon alueita, joissa ei ole enää eläintiloja tai maanviljelyä ollenkaan. Kannattaisi satsata tilan valvontaan ja estää pääsy ulkopuolisilta kokonaan. Kaikki kunnia niille, jotka jaksavat vielä tuottaa ruokaa tässä paskamaassa, byrokraattien talutusnuorassa.

    • Anonyymi

      Miksei kukaan kuvaa missä kunnossa viljelijä on?

    • Anonyymi

      Liian vähän maksettu tukia. Sitä saa mitä tilaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe