Menkääpä lääkäriin

Anonyymi-ap

Julkisen puolen lääkäriltä ei lääkkeitä heru vanhuksille.
Outo juttu miten lääkkeistä tuli yhtäkkiä Myrkkyä jota ei voi määrätä vanhuksille. Pelkäävätkö riippuvuutta? Ja mitä sitten jos Vanhus tulisikin riippuvaiseksi, kuolee kuitenkin kohta pois.

Mutta otetaanpa pienet ekaluokkalaiset: näille ollaan valmiita syytämään lääkkeitä pienestä pitäen jos ja kun on "yli"aktiivinen lapsi.
Ketään ei kiinnosta lääkkeiden pitkäaikaisvaikutukset - ja mahdollinen riippuvuus?
Kunhan vaan saadaan lapset sopimaan muottiin.

Joka toisella alkaa olla ADHD/ ADD diagnoosi.

19

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palstalaisilla ei liene jälkikasvua...

      • Anonyymi

        Kyllä on ja heillä jälkikasvua. Hallitushan kokoaa juuri aivan jättimäistä velkavuorta
        meidän lapsenlapsillemme, että heillä olisi hyvinvointia.


    • Anonyymi

      Totuus lääkkeistä on, ettei kaikki lääkkeet sovi enää, kun ihminen tulee
      vanhaksi. Niitten käytössä on riskinsä, kun elimistö on vanha ja heikentynyt.

      • Anonyymi

        Okei. Ekaluokkalaisen elimistö ja psyyke kestää.


    • Anonyymi

      Päivänakut💥 500€ käynti, ei siittä juur pillukoihi jää.

    • Anonyymi

      Kummalista on suomen tervyspalvelut

      joskus hoidetaan hyvin joskus saa mennä samoine vaivoineen kotiin halveerava katseen saattelemana,

      onnksi meillä on YKSITYI LÄÄKÄREITTEN PALVELUT olemassa, luojalle kiitos,
      saa apua vaivoihinsa.

      • Anonyymi

        No jos on vähääkään ammattitaitoinen lääkäri ei kirjoita turhia lääkkeitä siirtyessään julkiselta puolelta iltapäiväksi ja illaksi yksityisvastaanottoa pitämään.
        Siili


    • Anonyymi

      En ihan tiedä mitä lääkkeitä ei myönnetä, opiaattejako? Minulle joka on lievästi lääkkeiden vastustaja, tyrkätään helposti. Valitin kun vatsanpohja oli kipeä usein ja virtsatessa tuntui kirvelyä. Lääkäri määräsi oitis penisilliinikuurin. Soitti sitten parin päivän päästä jolloin jo olin syönyt 3 kpl/vrk eli siihen asti 5 kpl. Ei sinussa olekaan vitsan viljelyn perusteella tulehdusta mutta sun pitää nyt syödä kuuri loppuun. Sinne meni turhaan yksi kuuri. Kolesterolilääkkeitä tyrkytetään jos vähänkään on kolesteroli koholla.

    • Anonyymi

      Hoitokodissa annettiin asukille voimakas kuuri niin että kasvot roikkuivat eivätkä jalat pitäneet. Ilkeästi tuli mieleen että siitä syystä ettei kertoisi omaisille kohtelusta. Kipuja ei ollut, mutta väittivät että oli sen perusteella kun olivat huomanneet että makaa sängyssä yöllä silmät auki. Kyseessä alzheimeria sairastava.

      • Anonyymi

        Tuo lääke oli siis kuuriluontoinen?
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lääke oli siis kuuriluontoinen?
        Siili

        Väärä sana tuo kuuri. tarkoitus oli ottaa siitä loppuelämän lääke. Kun huomasin asukkaan nopean romahtamisen, lääke lopetettiin. Oivat ihan omin päin hoitajat määränneet ja lääkäri oli näkemättä kirjoittanut reseptin. Pyysin tuntemani proviisorin apua tilanteeseen ja onneksi auttoi. Asukin kanssa käveltiin sen jälkeen vielä pitkän aikaa lenkkejä viereisessä puistossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä sana tuo kuuri. tarkoitus oli ottaa siitä loppuelämän lääke. Kun huomasin asukkaan nopean romahtamisen, lääke lopetettiin. Oivat ihan omin päin hoitajat määränneet ja lääkäri oli näkemättä kirjoittanut reseptin. Pyysin tuntemani proviisorin apua tilanteeseen ja onneksi auttoi. Asukin kanssa käveltiin sen jälkeen vielä pitkän aikaa lenkkejä viereisessä puistossa.

        Se on lääkäri joka aloittaa lääkkeen ja vastaa kokonaislääkityksestä. Onneksi teidän kohdallanne lääkäri lopetti lääkkeen. Aina ei käy niin onnellisesti.
        Joskus omaiset joutuvat viemään asian pidemmälle ja rohkeasti yrittää ottaa kantaa rankemmin. Aina ei käy toteen se että esim muistisairasta pitää hoitaa yhteistyössä omaisten kanssa silloin kun vanhus ei enää itse kykene tahtoaan ilmaisemaan.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on lääkäri joka aloittaa lääkkeen ja vastaa kokonaislääkityksestä. Onneksi teidän kohdallanne lääkäri lopetti lääkkeen. Aina ei käy niin onnellisesti.
        Joskus omaiset joutuvat viemään asian pidemmälle ja rohkeasti yrittää ottaa kantaa rankemmin. Aina ei käy toteen se että esim muistisairasta pitää hoitaa yhteistyössä omaisten kanssa silloin kun vanhus ei enää itse kykene tahtoaan ilmaisemaan.
        Siili

        Tilanteesta ei dramatiikkaa puuttunut. Kun menin lähteäksemme tapamme mukaan lenkille ja asukki tuotiin luokseni pyörätuolissa lysähtäneenä ja kasvot roikkuen, pillahdin itkuun. Tunne oli taatusti aito. Tämä dementikko asukkikin virkosi sen verran että ojensi kätensä pyyhkiäkseen kyyneleitäni vaikka ei kasvoihini osunutkaan. Koko sali hiljeni ja hoitajat lymysivät keittiösyvennykseen. Asia käsiteltiin proviisorin voimin jo samana päivänä.


    • Anonyymi

      Voipi olla syy siihen että lääkkeitä ei heru se että potilaalla ja lääkärillä on eri käsitys lääkkeen tarpeellisuudesta ja turvallisuudesta juuri vanhukselle. Yksi yleinen kiistelyn kohde lienee unilääke. En usko että ilkeyttäään lääkäri on kirjoittamatta reseptiävja siten ylenkatsoisi potilasta.
      Siili
      Siili

    • Anonyymi

      Tuskin olisin elossa ilman lääkkeitä

      Pertikki

      • Anonyymi

        On tarpeellisia lääkkeitä joiden tarpeellisuuden lääkäri koulutuksensa perusteella määrää ja tarpeen perustelee ja tarpeettomia joiden osalta lääkäri myös ottaa vastuun ollessaan kirjoittamatta reseptejä perusteettomasti ja potilaan turvallisuuden takaamiseksi.

        Kaikki lääkkeet mitä itselläni on käytössä hyväksyn tarpeellisiksi ja toivon että lisää ei tarvitse aloittaa.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tarpeellisia lääkkeitä joiden tarpeellisuuden lääkäri koulutuksensa perusteella määrää ja tarpeen perustelee ja tarpeettomia joiden osalta lääkäri myös ottaa vastuun ollessaan kirjoittamatta reseptejä perusteettomasti ja potilaan turvallisuuden takaamiseksi.

        Kaikki lääkkeet mitä itselläni on käytössä hyväksyn tarpeellisiksi ja toivon että lisää ei tarvitse aloittaa.
        Siili

        Nii, minä luulin ettei tarvitse tänä vuonna mennä essoteen, eilen hoitsu soitti olisi mentävä ensi kuussa pariin jossa katsotaan lääkitystä toinen diabetes, toinen keuhkot.
        Siis pidetään ihmisestä huolta.

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii, minä luulin ettei tarvitse tänä vuonna mennä essoteen, eilen hoitsu soitti olisi mentävä ensi kuussa pariin jossa katsotaan lääkitystä toinen diabetes, toinen keuhkot.
        Siis pidetään ihmisestä huolta.

        Pertikki

        Teillähän on siellä hyvä palvelu. Näillä korkeuksilla jos esimerkiksi on syöpä-tai sydän/ diabeteskontrolli tai silmänpohjakuvaukset pitää itse huolehtia että ne toteutuu, siis soittaa ja muistuttaa/varmistaa. Näin on ohjattu. Miten käynee heille jotka eivät enää jaksa/kykene muistuttelemaan.
        En tiedä onko tällä soten siirtymävaiheella jotain tekemistä asian kanssa.
        Siili


    • Anonyymi

      Oma apu paras apu. Luonnosta saa onneksi lääkkeitä. Alkaen pajusta.

      Mutta lapsiparat jotka pakotetaan syömään lääkkeitä ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe