Sisäänpäin kääntynyt paikka ja pahasti

Anonyymi-ap

Kyllä on Vaasassa porukka sisäänpäin kääntynyttä v*ttu sentään. Ei tervehditä edes tuttuja ja asiakaspalvelu on ylimielistä suomen-ruotsalaisten "sisäpiiri"juttua: eli omaa porukkaa pidetään "yli"arvossa. Kyllä muualla Suomessa on toisenlainen meininki ja ennemmin maanitellaan porukkaan uusia ihmisiä, eikä olla kuin "ei-tietävinäänkään". Enpä ole ainoa joka tätä miettii, kymmenet ellei sadat ole tästä kiinnittäneet huomiota yks. keskustelu ryhmissä !!??

15

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet oikeassa. Vain vaasalaiset kestää vaasalaisia. Sinne jäävät vain kpäiset. Muistan miten mustasaaresta kun kävi lapsena vaikka wasalandiassa, tropiclandiassa tai torilla vappuna niin jouduin kiusatuksi.

Lapsena, vanhempani antoi rahaa jotta voin antaa torilla esiintyjälle orkesterille, joku ilmeisesti vaasalainen poika otti sen setelin itselleen siitä laatikosta minne rahaa voi antaa. Hän otti sen virnuillen katsoen kaveriansa.

Eräällä toisella kerralla torilla joku ilmeisesti vaasalainen käveli ohi ja suihkitti niin sanottia pierukaasua päälleni. Sitä myytiin vapputorilla.

Joskus nuorena niin sanotusta "abirekasta" joku heitti makeisella päähän ja haistatteli englanniksi ja sanoi homovastaisella nimellä.

Huomautin kerran eräälle miten auto oli pysäköity väärin kävelukadulle, tämä henkilö liu'utti auton nilkkaani.

• Anonyymi

Kookoo 5 ...!

• Anonyymi

Riivattu kaupunki!!!

• Anonyymi

samaa mieltä, ainoa paikka jossa olen käynyt missä tällainen meno

• Anonyymi

Pahuus johtuu pelosta.

• Anonyymi

Voi se johtua vallan halusta, sadismista, stressistä, aggressiivisuudesta myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi se johtua vallan halusta, sadismista, stressistä, aggressiivisuudesta myös.

Mä olen kyllä kokenut ihan erilaista vaasaa. olisko nämä edelliset mahdollisesti etelä-pohjanmaan maakunnasta saapuneita vierailijoita jotka olivat vain käymässä ja tullessaan oli jo asenne ettei vaasassa puhuta kuin ruotsia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen kyllä kokenut ihan erilaista vaasaa. olisko nämä edelliset mahdollisesti etelä-pohjanmaan maakunnasta saapuneita vierailijoita jotka olivat vain käymässä ja tullessaan oli jo asenne ettei vaasassa puhuta kuin ruotsia?

Ei vaan sinä olet se pappa betalar -nulikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen varttunut mustasaaressa ja asunut vaasassa...

• Anonyymi

Vaasa on kaupungeista Se johon en koskaan muuttaisi.
      1. Betoni möhkäleisiä kertostaloja ( kaikki samasta muotista tehtyjä) kaupungin rajalta, loputtiin asti, siis seuraavaan rajaan, Mustasaari.😁

2.ihmiset ylimielisiä, jopa töykeitä.
      3. Meri läntti ei niin houkutteleva ole, sekä vanhat( ikiaiset) rakennukset.
      4. Kadut kapeita( jalkakäytävät etenkin) ja loperokivisiä.🙄

• Anonyymi

-Etkö tiennyt että Vähäkyrö kuuluu Kuntaliitosten kautta Vaasaan.
        -Vähässäkyrössä asuu Eläkeläisiä/Duunareita/Lapsiperheitä
        -Vähäkyröläinen Meriläntti on siirtynyt Vaaslaisten hallintaan,vanhoineen saaristolais vuokra mökkeineen.
        -Vähänkyrön kadut alkavat olla huonokuntoisia/Vaasassa kyllä rakennetaan ja uusitaan
        katuja. Muuta Vähänkyrön/Suomenkieliset taajamat,Koulut joissa opiskellaan kovasti kieliä.

• Anonyymi

Kuka meistä haluaa persua tervehtiä ?

• Anonyymi

Antikaisen Niilo kuulemma ainakin. Mutta miksi keräät tuollaista nimilistaa??

• Anonyymi

Introvertin toivepaikka. Ei tarvitse muista välittää.

• Anonyymi

Mutta ne paikalliset voi häiritä ja kiusata. Siinä mielessä ei viihtyisä paikka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      39
      10573
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      126
      10132
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      22
      7927
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6334
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      30
      4912
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      56
      4733
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      117
      4066
    8. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      124
      3423
    9. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      62
      3137
    10. Adonikselle

Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      226
      3075
    Aihe