Sisäänpäin kääntynyt paikka ja pahasti

Anonyymi-ap

Kyllä on Vaasassa porukka sisäänpäin kääntynyttä v*ttu sentään. Ei tervehditä edes tuttuja ja asiakaspalvelu on ylimielistä suomen-ruotsalaisten "sisäpiiri"juttua: eli omaa porukkaa pidetään "yli"arvossa. Kyllä muualla Suomessa on toisenlainen meininki ja ennemmin maanitellaan porukkaan uusia ihmisiä, eikä olla kuin "ei-tietävinäänkään". Enpä ole ainoa joka tätä miettii, kymmenet ellei sadat ole tästä kiinnittäneet huomiota yks. keskustelu ryhmissä !!??

15

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet oikeassa. Vain vaasalaiset kestää vaasalaisia. Sinne jäävät vain kpäiset. Muistan miten mustasaaresta kun kävi lapsena vaikka wasalandiassa, tropiclandiassa tai torilla vappuna niin jouduin kiusatuksi.

Lapsena, vanhempani antoi rahaa jotta voin antaa torilla esiintyjälle orkesterille, joku ilmeisesti vaasalainen poika otti sen setelin itselleen siitä laatikosta minne rahaa voi antaa. Hän otti sen virnuillen katsoen kaveriansa.

Eräällä toisella kerralla torilla joku ilmeisesti vaasalainen käveli ohi ja suihkitti niin sanottia pierukaasua päälleni. Sitä myytiin vapputorilla.

Joskus nuorena niin sanotusta "abirekasta" joku heitti makeisella päähän ja haistatteli englanniksi ja sanoi homovastaisella nimellä.

Huomautin kerran eräälle miten auto oli pysäköity väärin kävelukadulle, tämä henkilö liu'utti auton nilkkaani.

• Anonyymi

Kookoo 5 ...!

• Anonyymi

Riivattu kaupunki!!!

• Anonyymi

samaa mieltä, ainoa paikka jossa olen käynyt missä tällainen meno

• Anonyymi

Pahuus johtuu pelosta.

• Anonyymi

Voi se johtua vallan halusta, sadismista, stressistä, aggressiivisuudesta myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi se johtua vallan halusta, sadismista, stressistä, aggressiivisuudesta myös.

Mä olen kyllä kokenut ihan erilaista vaasaa. olisko nämä edelliset mahdollisesti etelä-pohjanmaan maakunnasta saapuneita vierailijoita jotka olivat vain käymässä ja tullessaan oli jo asenne ettei vaasassa puhuta kuin ruotsia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen kyllä kokenut ihan erilaista vaasaa. olisko nämä edelliset mahdollisesti etelä-pohjanmaan maakunnasta saapuneita vierailijoita jotka olivat vain käymässä ja tullessaan oli jo asenne ettei vaasassa puhuta kuin ruotsia?

Ei vaan sinä olet se pappa betalar -nulikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen varttunut mustasaaressa ja asunut vaasassa...

• Anonyymi

Vaasa on kaupungeista Se johon en koskaan muuttaisi.
      1. Betoni möhkäleisiä kertostaloja ( kaikki samasta muotista tehtyjä) kaupungin rajalta, loputtiin asti, siis seuraavaan rajaan, Mustasaari.😁

2.ihmiset ylimielisiä, jopa töykeitä.
      3. Meri läntti ei niin houkutteleva ole, sekä vanhat( ikiaiset) rakennukset.
      4. Kadut kapeita( jalkakäytävät etenkin) ja loperokivisiä.🙄

• Anonyymi

-Etkö tiennyt että Vähäkyrö kuuluu Kuntaliitosten kautta Vaasaan.
        -Vähässäkyrössä asuu Eläkeläisiä/Duunareita/Lapsiperheitä
        -Vähäkyröläinen Meriläntti on siirtynyt Vaaslaisten hallintaan,vanhoineen saaristolais vuokra mökkeineen.
        -Vähänkyrön kadut alkavat olla huonokuntoisia/Vaasassa kyllä rakennetaan ja uusitaan
        katuja. Muuta Vähänkyrön/Suomenkieliset taajamat,Koulut joissa opiskellaan kovasti kieliä.

• Anonyymi

Kuka meistä haluaa persua tervehtiä ?

• Anonyymi

Antikaisen Niilo kuulemma ainakin. Mutta miksi keräät tuollaista nimilistaa??

• Anonyymi

Introvertin toivepaikka. Ei tarvitse muista välittää.

• Anonyymi

Mutta ne paikalliset voi häiritä ja kiusata. Siinä mielessä ei viihtyisä paikka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3605
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      131
      2475
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      33
      1982
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      10
      1583
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      76
      1556
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      56
      1346
    7. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      67
      1240
    8. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      61
      1198
    9. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      68
      1194
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      67
      1140
    Aihe