Löysin järvestä n.30 cm karhunlankaa muistuttavan madon, jonka arvelen olevan jouhimato. Sitä väitettiin vaarattomaksi eräässä lähteessä, mutta kuulopuheina minulle on jäänyt mieleen, että se menisi ihon sisälle ja jopa sydämeen ja aiheuttaisi kuoleman. Mikä on totuus tästä luikertelijasta? Minulla on myös tieto, että joku musta mato meni pikkutytön ihon sisään uintireissulla, sitä ei ehditty vetää ulos. Mikä on tämän madon elinympäristö, ilmeisesti mutapohjaiset järvet ja joet? Lapsena löysin myös näitä matoja jokirannasta ja aina niitä vähän pelättin! vastauksia! P.S. Otin madon limppapulloon ja ehdotin miehelle, että laita jalkas pesuvatiin, niin katotaan, pyrkiikö se ihon sisään. Mies ei suostunut kokelaaksi. Iso mies pelkää pientä mustaa matoa...
jouhimato
epäilijä
6
4272
Vastaukset
- *Nilla
jouhimato ei syö mitään. Sen olemisen tarkoitus on vain lisääntyä. Jouhimadon toukka sen sijaan on loinen, joka pääasiassa loisii selkärangattomissa eläimissä, simpukoissa, ravuissa, jne. Se ei edes toukkana koe ihmistä ruoakseen.
- Näinhän se on
Sehän voi sitten pesiä demareissa ja persuissakin.
- jouuhiii
teen juuri tällä hetkellä siitä esseetä älä huoli
- Anonyymi
Et ehkä saa kovin tukevaa ateriaa siitä tai niistä.
- Anonyymi
Jouhimato on ihmiselle täysin vaaraton vekkuli.
- Anonyymi
puhut täyttä totta t.wiima
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1177522- 525638
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72673Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2031494Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931129Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501091Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30966