Löysin järvestä n.30 cm karhunlankaa muistuttavan madon, jonka arvelen olevan jouhimato. Sitä väitettiin vaarattomaksi eräässä lähteessä, mutta kuulopuheina minulle on jäänyt mieleen, että se menisi ihon sisälle ja jopa sydämeen ja aiheuttaisi kuoleman. Mikä on totuus tästä luikertelijasta? Minulla on myös tieto, että joku musta mato meni pikkutytön ihon sisään uintireissulla, sitä ei ehditty vetää ulos. Mikä on tämän madon elinympäristö, ilmeisesti mutapohjaiset järvet ja joet? Lapsena löysin myös näitä matoja jokirannasta ja aina niitä vähän pelättin! vastauksia! P.S. Otin madon limppapulloon ja ehdotin miehelle, että laita jalkas pesuvatiin, niin katotaan, pyrkiikö se ihon sisään. Mies ei suostunut kokelaaksi. Iso mies pelkää pientä mustaa matoa...
jouhimato
epäilijä
6
4736
Vastaukset
- *Nilla
jouhimato ei syö mitään. Sen olemisen tarkoitus on vain lisääntyä. Jouhimadon toukka sen sijaan on loinen, joka pääasiassa loisii selkärangattomissa eläimissä, simpukoissa, ravuissa, jne. Se ei edes toukkana koe ihmistä ruoakseen.
- Näinhän se on
Sehän voi sitten pesiä demareissa ja persuissakin.
- jouuhiii
teen juuri tällä hetkellä siitä esseetä älä huoli
- Anonyymi
Et ehkä saa kovin tukevaa ateriaa siitä tai niistä.
- Anonyymi
Jouhimato on ihmiselle täysin vaaraton vekkuli.
- Anonyymi
puhut täyttä totta t.wiima
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781