Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

jouhimato

epäilijä

Löysin järvestä n.30 cm karhunlankaa muistuttavan madon, jonka arvelen olevan jouhimato. Sitä väitettiin vaarattomaksi eräässä lähteessä, mutta kuulopuheina minulle on jäänyt mieleen, että se menisi ihon sisälle ja jopa sydämeen ja aiheuttaisi kuoleman. Mikä on totuus tästä luikertelijasta? Minulla on myös tieto, että joku musta mato meni pikkutytön ihon sisään uintireissulla, sitä ei ehditty vetää ulos. Mikä on tämän madon elinympäristö, ilmeisesti mutapohjaiset järvet ja joet? Lapsena löysin myös näitä matoja jokirannasta ja aina niitä vähän pelättin! vastauksia! P.S. Otin madon limppapulloon ja ehdotin miehelle, että laita jalkas pesuvatiin, niin katotaan, pyrkiikö se ihon sisään. Mies ei suostunut kokelaaksi. Iso mies pelkää pientä mustaa matoa...

5

3738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Nilla

      jouhimato ei syö mitään. Sen olemisen tarkoitus on vain lisääntyä. Jouhimadon toukka sen sijaan on loinen, joka pääasiassa loisii selkärangattomissa eläimissä, simpukoissa, ravuissa, jne. Se ei edes toukkana koe ihmistä ruoakseen.

    • Näinhän se on

      Sehän voi sitten pesiä demareissa ja persuissakin.

    • jouuhiii

      teen juuri tällä hetkellä siitä esseetä älä huoli

      • Anonyymi

        Et ehkä saa kovin tukevaa ateriaa siitä tai niistä.


    • Anonyymi

      Jouhimato on ihmiselle täysin vaaraton vekkuli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe