Olen 21 vuotias nainen.Minua on kuukauden ajan vaivannut kamala väsymys,se ei ole tavallista väsymystä vaan on sellanen voimaton olo ja jos alkaa päiväl lukemaan esim sängys ni ihan varmasti nukahtaa. Olen ollut kaksi vuotta tiiviisti töissä ja nyt pidän ensimmäistä kertaa lomaa..en tiedä vaikuttaako sekin väsymykseen,mutta luin eräästä jutusta , että väsymys on syövän on oire? Onko jollakin todettu syöpä ihan vain pelkän väsymyksen seurauksena. Pelkkä kamala väsymys.
Tiedän että viesti voi kuulostaa hullulta mutta mietityttää oikeasti. Olisi ihana kuulla vastauksia.
Kiitoksia ja ihanaa kesää ihmisille!
Väsymys?
6
3776
Vastaukset
- Laura
Epäilen kyllä vahvasti, että sairastaisit syöpää...! Se on totta, että väsymys on syövän oire. Itselläni todettiin pari viikkoa sitten pahanlaatuinen imusolmukesyöpä. Itselläni ei ollut oikeastaan muita oireita kuin patit kaulalla. Ei ollut laihtumista, kuumeilua, hikoilua yms. Myöhemmin kylläkin tajusin, että talvella ja keväällä vaivannut suunnaton väsymys liittyi varmasti kyseiseen asiaan.
Mutta sillä, että sinulla olisi syöpä, on kyllä harvinaisen pieni todennäköisyys! Älä huoli :)! Luultavasti väsymys johtuu vain siitä, että olet vihdoinkin päässyt lomailemaan... ota siitä nyt kaikki irti ja lepäile kunnolla :)! Se liikunta auttaa varmasti myös asiaa...
Näitä tälläisiä palstoja kannattaa todellakin lukea erittäin varautuneesti... kaikkien on muistettava, että oireet ovat YKSILÖLLISIÄ! Turha alkaa panikoida näiden juttujen perusteella ;)!
Mutta oikein aurinkoista kesää sinulle ja lepäile & rentoudu nyt lomasi aikana oikein kunnolla, niin eiköhän se väsymyskin siitä sitten helpota :)! - pitkäuninen
Sama juttu, uni kyllä maistuu mihin aikaan päivästä eikä haittaa yöunta vaikka olisi parin tunnin unoset vetänytkin. Uskon vain olevani niin pitkäuninen, ettei normaali 7-8 yöuni riitä.
Yksi tuttu kertoi että kilpirauhasen vajaatoiminta on sairaus, joka aiheuttaa väsymystä. Oirelista on aika pitkä eikä minulle ne muut oireet täsmää. Vilkaise vaikka tuolta mutta älä ota paniikkia jos muitakin oireita löytyy. Verikokeella saa varmuuden:
http://www.kolumbus.fi/kilpirauhasliitto/vajaa.htm
Ehkä sinulle on vain kertynyt univelkaa ja nyt kun työpaineet on helpottaneet, kroppa vaatii palautumista. - suti
Itselläni on ollut pahoja anemioita ja ne väsyttää kyllä niin totaalisesti että tuntuu että täytyy käydä unosille vaikka keskelle katua joskus. Rauta ja c-vitamiini yhdessä tehoavat noin viikossa.
Syövän olen sairastanut kahteen kertaan, siihen ei minulla liittynyt väsymys mitenkään ennen kuin vasta hoitojen yhteydessä. - Emppu
vaikka terveydenhoitajalla mittauttamassa hemoglobiinisi. Syötkö oikein, saatko tarpeeksi vitamiineja? Pelkkä "pullamössön" syöminen väsyttää...
- 2 tyypin diabetes
Minulla oli kova väsymys. Minulla todettiin 2 tyypin diabetes. Nyt on sokeriarvot saatu kohdalleen. Väsymys on helpottanut huomattavasti. Sokeriarvot voisit tarkistuttaa.
- liu
mulla oli täysin samanlaiset oireet ensi monta kk.sitte alko kives aristaan.menin .lääkäriin ja se paljastu kivessyöväksi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862