Toimeentulotukea leikataan lisää 70 miljoonaa

Anonyymi-ap

Toimeentulotuen leikkaus on tervetullut työikäiset joutuvat pakkotöihin ja aktivointitoimenpiteisiin jos ei osallistu niin leikataan rajusti. ilmaisen rahan jako loppuu sillä moni on siirtynyt työmarkkinatuelta toimeentulotuelle josta ei veroa makseta toimeentulotuki on oltava vastikkeellista

26

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuleeko tämä jatkuva propaganda kenties jostakin eduskunnan IP-osoitteesta?

      Onko eduskunnassa niin vimmainen pakko saada suomalaiset pakkotyöhön, että edes lainmukainen toiminta ei enää kiinnosta?

      Ei perustuslaillisia oikeuksia ja kansainvälisissä sopimuksissa ratifioituja oikeuksia voida poistaa millään niille alisteisilla pienemmillä laeilla.

      Virkamiehet toimivat virkavastuulain vastaisesti, jos toimivat em. isompien lakien vastaisesti käyttäen verukkeenaan em. alisteisia pienempiä lakeja.

      Myöskään työttömille tarkoitettujen palveluiden muuttaminen pakkotyöksi ei todellakaan ole lainmukaista toimintaa, eikä työttömien väittäminen työ- tai toimintakyvyttömiksi ole myöskään lainmukaista toimintaa - ei varsinkaan ilman painavia perusteita.

    • Anonyymi

      Toimeentulotuki on aina toissijainen.
      Työ ensisijainen.

      • Anonyymi

        Ensisijaista on kansalaiselle kuuluva perustuslailla taattu oikeus vapaaseen valintaan.

        Toissijaista on vastikkeelisuus ja aktiivisuus.

        Näin se asia vaan menee, halusi poliitikot tai virkamiehet sitten väittääkin ihan mitä muuta tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensisijaista on kansalaiselle kuuluva perustuslailla taattu oikeus vapaaseen valintaan.

        Toissijaista on vastikkeelisuus ja aktiivisuus.

        Näin se asia vaan menee, halusi poliitikot tai virkamiehet sitten väittääkin ihan mitä muuta tahansa.

        No sittenhän sinulla ei ole mitään valittamista. Valitset itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sittenhän sinulla ei ole mitään valittamista. Valitset itse.

        Niinpä. Toistaiseksi olen valinnut, että teen ihan sen minimin, jolla saan täyden toimeentulotuen eli 587e rahaa + kohtuulliset asumismenot + terveydenhuoltokulut.

        Tuo kaikki tulee mulle, kunt een 4h/päivä yks päivä viikossa ja siitä saa lisäksi 9e/päivä eli 36e/neljä viikkoa.

        Minä arvostan kaikkia, jotka sanoo, että se on oma valinta.

        Olen laskenut, että sosiaaliturvan pitää alentua yli 150e, jotta tekisin enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Toistaiseksi olen valinnut, että teen ihan sen minimin, jolla saan täyden toimeentulotuen eli 587e rahaa kohtuulliset asumismenot terveydenhuoltokulut.

        Tuo kaikki tulee mulle, kunt een 4h/päivä yks päivä viikossa ja siitä saa lisäksi 9e/päivä eli 36e/neljä viikkoa.

        Minä arvostan kaikkia, jotka sanoo, että se on oma valinta.

        Olen laskenut, että sosiaaliturvan pitää alentua yli 150e, jotta tekisin enemmän.

        Ja sitä ei tule minun elinaikana tapahtumaan. Sen verran sossuja kuitenkin Suomen kansasta on. Lisäksi Vihreät, RKP ja jopa Keskusta ja KD pitävät nykyistä sosiaaliturvan tasoa kohtuullisen sopivana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä ei tule minun elinaikana tapahtumaan. Sen verran sossuja kuitenkin Suomen kansasta on. Lisäksi Vihreät, RKP ja jopa Keskusta ja KD pitävät nykyistä sosiaaliturvan tasoa kohtuullisen sopivana.

        Ne on onneksi oppositiossa eivätkä päättämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Toistaiseksi olen valinnut, että teen ihan sen minimin, jolla saan täyden toimeentulotuen eli 587e rahaa kohtuulliset asumismenot terveydenhuoltokulut.

        Tuo kaikki tulee mulle, kunt een 4h/päivä yks päivä viikossa ja siitä saa lisäksi 9e/päivä eli 36e/neljä viikkoa.

        Minä arvostan kaikkia, jotka sanoo, että se on oma valinta.

        Olen laskenut, että sosiaaliturvan pitää alentua yli 150e, jotta tekisin enemmän.

        Eli sinut luetaan nyt viranomaisten tiedoissa työttömyysvammaiseksi. Ja ihan vapaaehtoisesti muka teit?


    • Anonyymi

      Köyhät, sairaat, lapset ja vanhukset pitää huoltaa, jokaisen työikäisen tulee osallistua eikä vain olla itsekäs.

      • Anonyymi

        Ensisijaista on AINA perustuslakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan, ja tämän ohessa on kyse valtion lakiin perustuvista velvollisuuksista hoitaa aivan kaikki työttömille tarkoitetut toimet siten, että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu ehdottoman täydellisesti.

        Osalliistumisesta ei ole kyse eikä itsekkyydestä, kuten ei myöskään vastikkeellisuuksista, aktiivisuuksista tai mistään muustakaan siansonnasta.

        Olennaista on se oikeus vapaaseen valintaan.

        Tälle asialle on olemassa varsin painavat syyt, miksi oikeutta vapaaseen valintaan ei ihan noin vain voida poistaa huutelemalla osallisuuksia tai itsekkyyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensisijaista on AINA perustuslakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan, ja tämän ohessa on kyse valtion lakiin perustuvista velvollisuuksista hoitaa aivan kaikki työttömille tarkoitetut toimet siten, että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu ehdottoman täydellisesti.

        Osalliistumisesta ei ole kyse eikä itsekkyydestä, kuten ei myöskään vastikkeellisuuksista, aktiivisuuksista tai mistään muustakaan siansonnasta.

        Olennaista on se oikeus vapaaseen valintaan.

        Tälle asialle on olemassa varsin painavat syyt, miksi oikeutta vapaaseen valintaan ei ihan noin vain voida poistaa huutelemalla osallisuuksia tai itsekkyyksiä.

        eli valitset itse, joten turha muista valittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli valitset itse, joten turha muista valittaa

        Ei ole turhaa valittamista, koska te-toimiston virkanilkit eivät ymmärrä työttömien perustuslain takaamia oikeuksia ja kansainvälisiä oikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli valitset itse, joten turha muista valittaa

        Osaan käyttää oikeuksiani, mutta en pidä lain mukaisena - enkä myöskään lakien tarkoitusten mukaisena - sitä toimintaa että nuo mainitsemasi "muut" työttömät eivät välttämättä osaa tai kykene käyttämään omia oikeuksiaan, siitä kielii tämä keskustelupalstallakin käytävä jatkuva täysin eriskummallinen henkien taistelu siitä, onko pakkotyötä tai ei, ja onko se laillista tai ei - ja tämän seurauksena sillä on vaikutusta koko markinan toimintaan kielteisesti - myös minulle ja minun valinnoille.

        Systeemin pitää toimia kaikille oikein, jotta se toimisi kaikille oikein. Vapaiden valintojen onnistuminen muuttuu sitä epätodennäköisemmäksi, mitä useampi laitetaan lainvastaisten toimien kohteeksi. Kenenkään ei niihin pitäisi joutua millään tavalla väärillä perusteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole turhaa valittamista, koska te-toimiston virkanilkit eivät ymmärrä työttömien perustuslain takaamia oikeuksia ja kansainvälisiä oikeuksia.

        Ei mitään hätää, te-toimiston virkalökäpöksyjä autetaan ihan kädestä pitäen joka kerta takaisin kohti lainmukaisia toimia.

        Se alkaa siitä että tehdään viranomaisen toimista hallintokantelu aina kun alkaa viranomaisella menettelyt, tulkinnat, puheet, toimenpiteet, suunnitelmat, palvelut, ja ihan mikä tahansa muukin, muuttumaan lainvastaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään hätää, te-toimiston virkalökäpöksyjä autetaan ihan kädestä pitäen joka kerta takaisin kohti lainmukaisia toimia.

        Se alkaa siitä että tehdään viranomaisen toimista hallintokantelu aina kun alkaa viranomaisella menettelyt, tulkinnat, puheet, toimenpiteet, suunnitelmat, palvelut, ja ihan mikä tahansa muukin, muuttumaan lainvastaisiksi.

        Perutuslakki ei anna sinulle oikeutta lääppiä virkanilkkejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perutuslakki ei anna sinulle oikeutta lääppiä virkanilkkejä

        Perutuslakki antaa viranomaiselle oikeuden pyytää työttömiltäkin kädestä pitoa viranomaisen työn auttamiseksi, se pyyntöhän tapahtuu juuri sillä hetkellä kun viranomainen ei suostu toimimaan lainmukaisesti.

        Ihan autetaan virkanilkit oikeaan suuntaan, jos kädestäpito ei kelpaa niin sitten mennään kurinpitomenettelyjen kautta jossa tulee kädestäpitämisen lisäksi myös nyrkkiäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perutuslakki ei anna sinulle oikeutta lääppiä virkanilkkejä

        Laitetaan toki kaikki mahdolliset suojavarusteet ja avaruuspuvut päälle ennenkuin viranomaisen limaiseen käteen kosketaan, mutta viranomaisella on siis oikeus pyytää apua että hänen työ menisi oikeaan suuntaan.

        Varmasti laitetaan myös kaasunaamaritkin päähän, semmoista aivopieruahan koko työvoimapolitiikka on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaan toki kaikki mahdolliset suojavarusteet ja avaruuspuvut päälle ennenkuin viranomaisen limaiseen käteen kosketaan, mutta viranomaisella on siis oikeus pyytää apua että hänen työ menisi oikeaan suuntaan.

        Varmasti laitetaan myös kaasunaamaritkin päähän, semmoista aivopieruahan koko työvoimapolitiikka on.

        No sitten


    • Anonyymi

      Pitäisikö siellä eduskunnassa ihan oikeasti tehdä töitä vähän ahkerammin??

      Näyttää sen verran vetelältä se työnteko siellä, kaiket päivät vain istua röhnötetään veronmaksajien maksamilla kalliila istuimilla ja vieläpä kehdataan soittaa suutakin valtaosa päivästä, vaikka ptiäisi tehdä ihan OIKEITA töitä.

      Jonkinlaista ryhtiliikettä tarvitaan eduskuntaan ja ministeriöihin, eihän tästä nyt tule yhtään mitään tällä tavalla jos ei edes johtajat itse tiedä mitä se työn tekeminen on.

      • Anonyymi

        Monikohan tämän keskustelun osallistujista tekee oikeita töitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monikohan tämän keskustelun osallistujista tekee oikeita töitä?

        Ei kukaan. Kaikkein vähiten vuosikymmeniä perustuslakia päntännyt uuvatti.


    • Anonyymi

      Aloittaja on purranorvon hallituksen somelobbari. Orponpurran hallitus ei osaa muuta kuin leikata, leikkaa köyhät hautaan, leikkaa sairaat hautaan, leikkaa työttömät hautaan, leikkaa homoilta munat ja ompelee vehkeet kiinni, leikkaa, leikkaa, leikkaa . . .
      Kunhan vaan suuryrityksille voidaan jatkossakin jakaa rahaa, muulla ei väliä.

    • Anonyymi

      olemisen sietämätön keveys

    • Anonyymi

      jos vanhat merkit pitävät kutinsa niin, vanha malli palaa,

    • Anonyymi

      Eduskunnassa ei tarvitse tehdä töitä enemmän vaan heille pitää maksaa vähemmän.

      • Anonyymi

        Näin on asiat.

        Ei voida maksaa jatkuvasti korkeampaa palkkaa kun ei työtkään ole maistuneet vuosikausiin.

        Eduskunnan työtä on varmistaa suomalaiselle työlle kysyntä, ja varsinkaan porvarien johdolla tämä tehtävä ei onnistu lainkaan, kun on niin kiire tyhjentää kansan taskut ja palkatkin pois.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe