Toimeentulotuen leikkaus on tervetullut työikäiset joutuvat pakkotöihin ja aktivointitoimenpiteisiin jos ei osallistu niin leikataan rajusti. ilmaisen rahan jako loppuu sillä moni on siirtynyt työmarkkinatuelta toimeentulotuelle josta ei veroa makseta toimeentulotuki on oltava vastikkeellista
Toimeentulotukea leikataan lisää 70 miljoonaa
26
372
Vastaukset
- Anonyymi
Tuleeko tämä jatkuva propaganda kenties jostakin eduskunnan IP-osoitteesta?
Onko eduskunnassa niin vimmainen pakko saada suomalaiset pakkotyöhön, että edes lainmukainen toiminta ei enää kiinnosta?
Ei perustuslaillisia oikeuksia ja kansainvälisissä sopimuksissa ratifioituja oikeuksia voida poistaa millään niille alisteisilla pienemmillä laeilla.
Virkamiehet toimivat virkavastuulain vastaisesti, jos toimivat em. isompien lakien vastaisesti käyttäen verukkeenaan em. alisteisia pienempiä lakeja.
Myöskään työttömille tarkoitettujen palveluiden muuttaminen pakkotyöksi ei todellakaan ole lainmukaista toimintaa, eikä työttömien väittäminen työ- tai toimintakyvyttömiksi ole myöskään lainmukaista toimintaa - ei varsinkaan ilman painavia perusteita. - Anonyymi
Toimeentulotuki on aina toissijainen.
Työ ensisijainen.- Anonyymi
Ensisijaista on kansalaiselle kuuluva perustuslailla taattu oikeus vapaaseen valintaan.
Toissijaista on vastikkeelisuus ja aktiivisuus.
Näin se asia vaan menee, halusi poliitikot tai virkamiehet sitten väittääkin ihan mitä muuta tahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensisijaista on kansalaiselle kuuluva perustuslailla taattu oikeus vapaaseen valintaan.
Toissijaista on vastikkeelisuus ja aktiivisuus.
Näin se asia vaan menee, halusi poliitikot tai virkamiehet sitten väittääkin ihan mitä muuta tahansa.No sittenhän sinulla ei ole mitään valittamista. Valitset itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sittenhän sinulla ei ole mitään valittamista. Valitset itse.
Niinpä. Toistaiseksi olen valinnut, että teen ihan sen minimin, jolla saan täyden toimeentulotuen eli 587e rahaa + kohtuulliset asumismenot + terveydenhuoltokulut.
Tuo kaikki tulee mulle, kunt een 4h/päivä yks päivä viikossa ja siitä saa lisäksi 9e/päivä eli 36e/neljä viikkoa.
Minä arvostan kaikkia, jotka sanoo, että se on oma valinta.
Olen laskenut, että sosiaaliturvan pitää alentua yli 150e, jotta tekisin enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Toistaiseksi olen valinnut, että teen ihan sen minimin, jolla saan täyden toimeentulotuen eli 587e rahaa kohtuulliset asumismenot terveydenhuoltokulut.
Tuo kaikki tulee mulle, kunt een 4h/päivä yks päivä viikossa ja siitä saa lisäksi 9e/päivä eli 36e/neljä viikkoa.
Olen laskenut, että sosiaaliturvan pitää alentua yli 150e, jotta tekisin enemmän.Ja sitä ei tule minun elinaikana tapahtumaan. Sen verran sossuja kuitenkin Suomen kansasta on. Lisäksi Vihreät, RKP ja jopa Keskusta ja KD pitävät nykyistä sosiaaliturvan tasoa kohtuullisen sopivana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitä ei tule minun elinaikana tapahtumaan. Sen verran sossuja kuitenkin Suomen kansasta on. Lisäksi Vihreät, RKP ja jopa Keskusta ja KD pitävät nykyistä sosiaaliturvan tasoa kohtuullisen sopivana.
Ne on onneksi oppositiossa eivätkä päättämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Toistaiseksi olen valinnut, että teen ihan sen minimin, jolla saan täyden toimeentulotuen eli 587e rahaa kohtuulliset asumismenot terveydenhuoltokulut.
Olen laskenut, että sosiaaliturvan pitää alentua yli 150e, jotta tekisin enemmän.Eli sinut luetaan nyt viranomaisten tiedoissa työttömyysvammaiseksi. Ja ihan vapaaehtoisesti muka teit?
- Anonyymi
Köyhät, sairaat, lapset ja vanhukset pitää huoltaa, jokaisen työikäisen tulee osallistua eikä vain olla itsekäs.
- Anonyymi
Ensisijaista on AINA perustuslakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan, ja tämän ohessa on kyse valtion lakiin perustuvista velvollisuuksista hoitaa aivan kaikki työttömille tarkoitetut toimet siten, että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu ehdottoman täydellisesti.
Osalliistumisesta ei ole kyse eikä itsekkyydestä, kuten ei myöskään vastikkeellisuuksista, aktiivisuuksista tai mistään muustakaan siansonnasta.
Olennaista on se oikeus vapaaseen valintaan.
Tälle asialle on olemassa varsin painavat syyt, miksi oikeutta vapaaseen valintaan ei ihan noin vain voida poistaa huutelemalla osallisuuksia tai itsekkyyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensisijaista on AINA perustuslakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan, ja tämän ohessa on kyse valtion lakiin perustuvista velvollisuuksista hoitaa aivan kaikki työttömille tarkoitetut toimet siten, että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu ehdottoman täydellisesti.
Osalliistumisesta ei ole kyse eikä itsekkyydestä, kuten ei myöskään vastikkeellisuuksista, aktiivisuuksista tai mistään muustakaan siansonnasta.
Olennaista on se oikeus vapaaseen valintaan.
Tälle asialle on olemassa varsin painavat syyt, miksi oikeutta vapaaseen valintaan ei ihan noin vain voida poistaa huutelemalla osallisuuksia tai itsekkyyksiä.eli valitset itse, joten turha muista valittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli valitset itse, joten turha muista valittaa
Ei ole turhaa valittamista, koska te-toimiston virkanilkit eivät ymmärrä työttömien perustuslain takaamia oikeuksia ja kansainvälisiä oikeuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli valitset itse, joten turha muista valittaa
Osaan käyttää oikeuksiani, mutta en pidä lain mukaisena - enkä myöskään lakien tarkoitusten mukaisena - sitä toimintaa että nuo mainitsemasi "muut" työttömät eivät välttämättä osaa tai kykene käyttämään omia oikeuksiaan, siitä kielii tämä keskustelupalstallakin käytävä jatkuva täysin eriskummallinen henkien taistelu siitä, onko pakkotyötä tai ei, ja onko se laillista tai ei - ja tämän seurauksena sillä on vaikutusta koko markinan toimintaan kielteisesti - myös minulle ja minun valinnoille.
Systeemin pitää toimia kaikille oikein, jotta se toimisi kaikille oikein. Vapaiden valintojen onnistuminen muuttuu sitä epätodennäköisemmäksi, mitä useampi laitetaan lainvastaisten toimien kohteeksi. Kenenkään ei niihin pitäisi joutua millään tavalla väärillä perusteilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole turhaa valittamista, koska te-toimiston virkanilkit eivät ymmärrä työttömien perustuslain takaamia oikeuksia ja kansainvälisiä oikeuksia.
Ei mitään hätää, te-toimiston virkalökäpöksyjä autetaan ihan kädestä pitäen joka kerta takaisin kohti lainmukaisia toimia.
Se alkaa siitä että tehdään viranomaisen toimista hallintokantelu aina kun alkaa viranomaisella menettelyt, tulkinnat, puheet, toimenpiteet, suunnitelmat, palvelut, ja ihan mikä tahansa muukin, muuttumaan lainvastaisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään hätää, te-toimiston virkalökäpöksyjä autetaan ihan kädestä pitäen joka kerta takaisin kohti lainmukaisia toimia.
Se alkaa siitä että tehdään viranomaisen toimista hallintokantelu aina kun alkaa viranomaisella menettelyt, tulkinnat, puheet, toimenpiteet, suunnitelmat, palvelut, ja ihan mikä tahansa muukin, muuttumaan lainvastaisiksi.Perutuslakki ei anna sinulle oikeutta lääppiä virkanilkkejä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perutuslakki ei anna sinulle oikeutta lääppiä virkanilkkejä
Perutuslakki antaa viranomaiselle oikeuden pyytää työttömiltäkin kädestä pitoa viranomaisen työn auttamiseksi, se pyyntöhän tapahtuu juuri sillä hetkellä kun viranomainen ei suostu toimimaan lainmukaisesti.
Ihan autetaan virkanilkit oikeaan suuntaan, jos kädestäpito ei kelpaa niin sitten mennään kurinpitomenettelyjen kautta jossa tulee kädestäpitämisen lisäksi myös nyrkkiäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perutuslakki ei anna sinulle oikeutta lääppiä virkanilkkejä
Laitetaan toki kaikki mahdolliset suojavarusteet ja avaruuspuvut päälle ennenkuin viranomaisen limaiseen käteen kosketaan, mutta viranomaisella on siis oikeus pyytää apua että hänen työ menisi oikeaan suuntaan.
Varmasti laitetaan myös kaasunaamaritkin päähän, semmoista aivopieruahan koko työvoimapolitiikka on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitetaan toki kaikki mahdolliset suojavarusteet ja avaruuspuvut päälle ennenkuin viranomaisen limaiseen käteen kosketaan, mutta viranomaisella on siis oikeus pyytää apua että hänen työ menisi oikeaan suuntaan.
Varmasti laitetaan myös kaasunaamaritkin päähän, semmoista aivopieruahan koko työvoimapolitiikka on.No sitten
- Anonyymi
Pitäisikö siellä eduskunnassa ihan oikeasti tehdä töitä vähän ahkerammin??
Näyttää sen verran vetelältä se työnteko siellä, kaiket päivät vain istua röhnötetään veronmaksajien maksamilla kalliila istuimilla ja vieläpä kehdataan soittaa suutakin valtaosa päivästä, vaikka ptiäisi tehdä ihan OIKEITA töitä.
Jonkinlaista ryhtiliikettä tarvitaan eduskuntaan ja ministeriöihin, eihän tästä nyt tule yhtään mitään tällä tavalla jos ei edes johtajat itse tiedä mitä se työn tekeminen on.- Anonyymi
Monikohan tämän keskustelun osallistujista tekee oikeita töitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monikohan tämän keskustelun osallistujista tekee oikeita töitä?
Ei kukaan. Kaikkein vähiten vuosikymmeniä perustuslakia päntännyt uuvatti.
- Anonyymi
Aloittaja on purranorvon hallituksen somelobbari. Orponpurran hallitus ei osaa muuta kuin leikata, leikkaa köyhät hautaan, leikkaa sairaat hautaan, leikkaa työttömät hautaan, leikkaa homoilta munat ja ompelee vehkeet kiinni, leikkaa, leikkaa, leikkaa . . .
Kunhan vaan suuryrityksille voidaan jatkossakin jakaa rahaa, muulla ei väliä. - Anonyymi
olemisen sietämätön keveys
- Anonyymi
jos vanhat merkit pitävät kutinsa niin, vanha malli palaa,
- Anonyymi
Eduskunnassa ei tarvitse tehdä töitä enemmän vaan heille pitää maksaa vähemmän.
- Anonyymi
Näin on asiat.
Ei voida maksaa jatkuvasti korkeampaa palkkaa kun ei työtkään ole maistuneet vuosikausiin.
Eduskunnan työtä on varmistaa suomalaiselle työlle kysyntä, ja varsinkaan porvarien johdolla tämä tehtävä ei onnistu lainkaan, kun on niin kiire tyhjentää kansan taskut ja palkatkin pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983