Päivän pienoinen mietelause kiireiseltä miljonääriltä 24/7.

Anonyymi-ap

Hän todisti tiliotefeikkauksellaan ostaneensa 3 vuotta vanhan vuokramoton uuden hinnalla.

Kateus vie kalatkin vedestä. Minulla on kolme tiliä Suomessa, yksi Virossa ja kaksi Thaimaassa. Sitten on vielä vaimon kanssa yhteinen säästötili joka on sijoituspohjainen.

Olen näyttänyt vain suurimman tilini saldoa ja kuten olen kertonut, etsin sijoituskohdetta koko ajan ja haluan luopua eurotileistä muutoin kuin Vantaan projektin osalta kokonaan.

En tainnut kertoa, kun poikani haki minut nimissäni olevalla Mersulla, niin minulla oli yllätys hänelle. Hän sanoi puhelimessa aiemmin että valoja palaa kojetaulussa kuin joulukuusessa.

Olin katsonut Herttoniemen Veholta jo valmiiksi vaihdokin ja saatiin sporttipojalle vähän sporttisempi ja uudempi kulkuneuvo alle. Matkalla Lahteen ei palanut enää kojetaulussa ylimääräisiä merkkivaloja.

Minulla on sekä Dansken että Nordean luottokorteissa 20 000 euron luottoraja, mutta tuolle suurimmalle tilille on vain pankkikortti, jossa nostoraja automaatista on vain 1500 euroa vuorokaudessa.

Mutta voin tehdä vaikka sadantonnin ostoksen pankkikortilla, mutta tällöin Nordeasta tulee puhelu jolla vahvistetaan ostos ja henkilöllisyys sekä ostopaikka.

Puhut aivan höpöjä tuosta luottokortistasi. Ensinnäkin olet sen hankkinut tarpeeseen, että sait maksettua vuokravakuudet, sohvan, pesukoneen ja puhelinliittymät tuntemattomasta syystä prepaidina.

Aivan älyvapaa lause:

"luottokortille meni 50 euroa, kun vahingossa valitsin kredit, kun ei ollut laseja, tosin siirsin sitten senkin 50 euroa korttitilille, saldo on taas nollilla"

Katsos kun korttia otettaessa sovitaan pankin kanssa se milloin luotto maksetaan pois vai maksetaanko. Hyvin toimeentulevat valitsevat sen siten ettei korkoa mene laisinkaan vaan veloitus tapahtuu sovitusti 4-6 viikon sisällä ilman korkoa.

Kaikki kuukauden aikana luottokortilla tekemäsi ostokset kerätään yhteen laskuun, jonka saat laskutuskauden jälkeen. Saat ostoksille keskimäärin 35 päivää korotonta maksuaikaa eli kun maksat koko laskun eräpäivään mennessä, et joudu maksamaan lainkaan korkoa tai muita kuluja.

Jos et halua maksaa luottokorttilaskua kerralla, voit lyhentää sitä sinulle sopivissa kuukausierissä. Eräpäivän jälkeen luottoon lisätään korko ja tilinhoitomaksu.
Ostosten summa veloitetaan korttiin liitetyltä luottotililtä.

Sinun siis ei tarvitse tehdä mitään siirtoja luottokortille, kun veloitus tapahtuu automaattisesti, joka siis on se fiksuin vaihtoehto.

Kaikkien valheiden äiti on se että hankit mukamas huvikseen luottokortin, vaikka et tarvitse etkä käytä sitä ollenkaan. Noin köyhälle ja saidalle miehelle se 9 euron kuukausimaksu jo pelkästään on omaisuus.

Mutta se on hyvä piirre köyhälle tuo saituus, koska muuten menettäisit varsin nopeasti luottotietosi ja tulisi sinullekin nälkä, eikä pelkästään lippalakki päässä kaalia ahmivalle vaimollesi.

Osakaslainoilla ei kukaan elele kymmentä vuotta. Ei edes kahta vuotta, sillä jo tilitoimisto puuttuisi siihen ja sitten verottaja ja tilintarkastaja. Pääomatuloilla elelin 2010-2020 ja sen jälkeen olen myös nostanut palkkaa kohtuullisen summan.

Pelkästään veronpalautus on suurempi kuin sinun kahden vuoden eläkkeesi. Koijannut olen viimeksi 2003, jolloin myin materiaaleja hävikin nimissä pimeänä, saaden mukavasti taskurahaa.

Sen jälkeen ei ole ollut sellaiseen mahdollisuutta eikä tarvetta. Jos totuuden kertominen kirvelee sinua niin se ei johdu ylimielisyydestä, vaan siitä että oikaisen nuo tarinasi osakaslainoista ja huijauksista.

Oikaisen ne joka kerta kun ne mainitset, Herra Lentokapteeni.

2010

9

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kopsaa Numba tähän se .... osakaslainatarina jossa Dille kertoo käyttävänsä vuodessa sellaiset rapiat satadonaa eikä tartte listoautoja.

      • Anonyymi

        Loistoautoja siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistoautoja siis.

        En minä sitä jaksa kaivaa se on vuodelta 2019 joulukuulta, missä kertoi osakaslainoistaan käyttäneensä jo 10 vuotta, makselevansa veroja kun jakselee, rahaa käyttää rapiasti sellaisen 100.000 euroa joka vuosia, ja lentelevänsä pääosin busineksessä, että sellainen on tämä meidän pellenaama.

        Tuosta kun alkaa laskemaan paljonko on velkoja osakaslainoina 10 vuotta 100.000 euroa vuodessa, eli miljoona, pitää sitten laskea että tuollainen miljoona on myös tienattava, siitä maksettava verot, ja muut viranomaismaksut, aletaan puhua 3-5 miljoonasta eurosta, että saa kaiken hoidettua, lisäksi tulee vielä verokorotukset... siis eräänlainen ikiliikuja, josta ei koskaan pääse ulos, muutakuin arkun kautta.


    • Anonyymi

      Vuodesta2010
      13.12.2017 19:37
      Lapsillakin pitää olla päämäärä. Itse tienattu raha on arvokkaampaa kuin iskältä saatu. Ehtiväthän he sitten joskus perinnön saada. Molemmat pojat pääsi suoraan koulusta töihin ja toinen suoraan johtotehtäviin. Toinen meni vielä hakemaan lisäkoulutusta ulkomailta tehtyään vuoden duunia. Tuollaiset pojat pärjäävät aina maailmassa.

      Veroasioista sen verran että meikäläinen makselee ainoastaan yhteisöveroa. Palkkaa en ole saanut vuoden 2009 jälkeen. Tilille tulevat fyffet kuittaan osakaslainoina tarvittavilta osin ja makselen sitten kun jakselen ne takaisin firmalle.

      Ei minulta puutu mitään. En tarvii helikoptereita enkä huvijahteja, en loistoautoja enkä kattohuoneistoja. Ihan tavalliset puitteet riittää. Käytän rahaa aika reippaasti kuitenkin vuositasolla. Lentelen aina busineksessa enkä pihistele missään. Sellainen satatonnia menee vuodessa. Sisältää lapsille tehdyt ostokset ja kaiken muun. Revi siitä Lerppakikkelinen poika. Tai tyttö.

      • Anonyymi

        Katsos muistin vuoden väärin, vuonna 2017... vuoden 2017 jälkeen miljonääriksi, osamaksulla... onhan pelimerkkejä onhan, 2010


    • Anonyymi

      Posson viikonloppurieha Simonkylässä on alkanut, viina virtaa ja muisti on kuin kultakalalla ja siihen lapinlisät päälle possomaiseen tyyliin. Ei muuta kuin lataat kuvat ja viestit tiskiin äläkä mussuta omiasi.

    • Anonyymi

      Osa noista on minun kirjoittamia, osa ei.

      Moto on ostettu Ducatin liikkeestä ja samalla ostin melkoisen setin ajokamppeita. Kuittia en ole voinut aijata, koska maksoin pyörän käteisellä "rakennuskassasta" yli jääneillä käteisillä.

      Käytän melkein kirkasta pleksiä, mutta kokoontumisiin laitan edellisen omistajan tarroin koristellun pleksin johon lätkäisen sitten lisää tarraa per reissu. Vähiin on jäänyt.

      Tässä joka sana on kirjoittamaani:

      "Lapsillakin pitää olla päämäärä. Itse tienattu raha on arvokkaampaa kuin iskältä saatu. Ehtiväthän he sitten joskus perinnön saada. Molemmat pojat pääsi suoraan koulusta töihin ja toinen suoraan johtotehtäviin.

      Toinen meni vielä hakemaan lisäkoulutusta ulkomailta tehtyään vuoden duunia. Tuollaiset pojat pärjäävät aina maailmassa.

      Veroasioista sen verran että meikäläinen makselee ainoastaan yhteisöveroa. Palkkaa en ole saanut vuoden 2009 jälkeen. Tilille tulevat fyffet kuittaan osakaslainoina tarvittavilta osin ja makselen sitten kun jakselen ne takaisin firmalle.

      Ei minulta puutu mitään. En tarvii helikoptereita enkä huvijahteja, en loistoautoja enkä kattohuoneistoja. Ihan tavalliset puitteet riittää. Käytän rahaa aika reippaasti kuitenkin vuositasolla. Lentelen aina busineksessa enkä pihistele missään. Sellainen satatonnia menee vuodessa"

      2017 oli villi vuosi ja jutut Posson kiusaksi hieman lennokkaita, mutta totta.

      Sinä vuonna mentiin naimisiin Thaimaassa ja Suomessa kävin neljästi, vaimo tiineänä, molemmat pojat aloitteli työelämää armeijoiden jälkeen ja heillä oli autoille tarvetta, siihen upposi rahaa melkoisesti kuin myös häätouhuihin.

      Siinä vastarakastuneena ja kovassa nousussa tuli vähän vauhtisokeutta rahankäytön suhteen. Tiesin että kova tulos oli tulossa tilikaudelta, mutta käyttötiliä piti tankata näihin rientoihin. Silloin otin ennakkoa osakaslainana ja maksoin sen pääomatuloista takaisin helmikuussa 2018.

      Sitten olikin jo rakennushanke vireillä.

      Pisin myymättömänä ollut kohde oli arvoasunto ullakolla stadin kalleimmalla paikalla. Yli kuusi vuotta kesti että sain siitä osuuteni 2017 vuoden lopulla. Onneksi siinä oli vuokralainen suurimmaksi osaksi, niin ei vastike syönyt voittoa.

      Siitä voi Possonderi laskeskella paljonko on 18% 2,4 miljoonasta eurosta.

      Pojat on edelleen huippuduuneissa, molemmilla omistusasunnot ja toisella arvokas sijoitusasunto. Pojat matkustelee paljon ja nauttivat elämästä, kumpikin harrastelee liikuntaa säännöllisesti. Tytär lääkiksessä.

      Vanhempi poika luopui iskän autosta jo vuosia sitten, mutta toinen poika ja tytär ajelee edelleen johtotähdillä ja pappa betalar försäkringar, underhåll och bränsle.

      Että mitäs Simonkylään? Kävitkö eilen viinakaupassa jo hakemassa lauantain tarpeet? Luottokortillako?

      2010

      PS: Vaimo ja lapset tulee vasta huomenna kälättävän tädin synttäreiltä, työt tehty ja taidan mennä saunaan makoilemaan. Siunattu rauha.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö aijasit tiliotteen jossa maksoit uuden pyörän hinnan.

        Vaihtaa plexiä, joopa joo niinhän kyllä kyllä, jep jep jätkällä vuokralla kolmelaukkuinen mutta tosiasiassa ajelee mobedilla turvareppu selässä.


    • Anonyymi

      Tuo 2010 ei oo ihan täysillä matkassa, ymmärrän täysin että on vaihtanut maisemaa mahdollisimman kauas suomesta, jossa käydessään joutuu koko ajan vilkuilemaan.
      Viisaita on ollut lopulta exänsä vaan nykyinen lienee onnellinen kun lopulta sai koukkuun edes jonkun hörhön pitämään huolta korealaisistaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe