Diabetes 2 sokereiden heittely

Anonyymi-ap

Olen sairastanut diabetes 2 vuosia.

Ongelmana on että sokerit käyttäytyvät miten sattuu. Esimerkkinä 2 viikkoa sokerit ovat aivan kuin terveellä ihmisellä, laskevat nopeasti ruoan jälkeen ja joskus jopa menevät liian alas jos ruokailuväli venähtää.

Sitten yhtäkkiä seuraavat kaksi viikkoa sokerit ovat jatkuvasti 8-12 tasolla eivätkä laske liikunnallakaan.

Urheilen jatkuvasti ja syön tasaisesti samoja ruokia, en käytä alkoholia ja olen suht hyvässä fyysisessä kunnossa.

Lääkäri kenellä kävin ei osannut kertoa tälle syytä.

8

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lääkäri ei osannut kertoa syytä. Ajattelitko, että täällä ollaan viisaampia ja osataan kertoa syy? Odota vähän, kyllä sellainenkin osaaja varmasti piakkoin ilmestyy paikalle!

• Anonyymi

Onko stressiä? Kakkostyypissä avainsana on elintavat, säännöllinen unirytmi ja stressinhallinta. Elintavat kertomasi mukaan kunnossa, mutta nukutko riittävästi?

• Anonyymi

Stressi tai hormonit, naisilla etenkin. Tai sinnittelevä flunssa tai muu tulehdus. Millainen lääkitys diabetekseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stressi tai hormonit, naisilla etenkin. Tai sinnittelevä flunssa tai muu tulehdus. Millainen lääkitys diabetekseen?

Naisilla toki hormonihoidot ja tällaiset tekevät ihan oman muuttujansa. Menkkaoireet myös, jos 2-tyyppi on sen ikäinen, että menkat vielä tulevat.

Mutta tuo stressi, se ei välttämättä ole sellainen puristava tunne rinnassa, milloin mikään ei suju. Lieviin stressioireisiin tottuu uutena normaalina ja se on sellainen hiljainen tappaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi diabeteslääkkeiden (etenkin insuliinin) imeytymiseen ja vaikutukseen vaikuttavat monet tekijät.

• Anonyymi

Olen mies. Nukun hyvin ja ei ole suurempaa stressiä. Pitkä Insuliini, januvia ja metformiini lääkitys.

• Anonyymi

Mites insuliinin pistospaikat, onko kunnossa,? Vaihteletko pistospaikkoja? Pitkän imeytyminen ja vaikutus myös eri pistosalueilta ( vatsa, reidet, pakarat ) vaihtelee paljonkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites insuliinin pistospaikat, onko kunnossa,? Vaihteletko pistospaikkoja? Pitkän imeytyminen ja vaikutus myös eri pistosalueilta ( vatsa, reidet, pakarat ) vaihtelee paljonkin.

Tämäkin. Ateriainsuliinin voi periaattessa annostella minne vain (vaikkei sisä suositellakaan), mutta pitkävaikutteisen kanssa pakaran yläosa tai reisi ovat parhaita tasaisen vaikutuksen aikaansaamiseksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1447
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      59
      1381
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      988
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      791
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      774
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      755
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      607
    8. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      587
    9. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      81
      582
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe