Olen sairastanut diabetes 2 vuosia.
Ongelmana on että sokerit käyttäytyvät miten sattuu. Esimerkkinä 2 viikkoa sokerit ovat aivan kuin terveellä ihmisellä, laskevat nopeasti ruoan jälkeen ja joskus jopa menevät liian alas jos ruokailuväli venähtää.
Sitten yhtäkkiä seuraavat kaksi viikkoa sokerit ovat jatkuvasti 8-12 tasolla eivätkä laske liikunnallakaan.
Urheilen jatkuvasti ja syön tasaisesti samoja ruokia, en käytä alkoholia ja olen suht hyvässä fyysisessä kunnossa.
Lääkäri kenellä kävin ei osannut kertoa tälle syytä.
Diabetes 2 sokereiden heittely
8
391
Vastaukset
- Anonyymi
Lääkäri ei osannut kertoa syytä. Ajattelitko, että täällä ollaan viisaampia ja osataan kertoa syy? Odota vähän, kyllä sellainenkin osaaja varmasti piakkoin ilmestyy paikalle!
- Anonyymi
Onko stressiä? Kakkostyypissä avainsana on elintavat, säännöllinen unirytmi ja stressinhallinta. Elintavat kertomasi mukaan kunnossa, mutta nukutko riittävästi?
- Anonyymi
Stressi tai hormonit, naisilla etenkin. Tai sinnittelevä flunssa tai muu tulehdus. Millainen lääkitys diabetekseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stressi tai hormonit, naisilla etenkin. Tai sinnittelevä flunssa tai muu tulehdus. Millainen lääkitys diabetekseen?
Naisilla toki hormonihoidot ja tällaiset tekevät ihan oman muuttujansa. Menkkaoireet myös, jos 2-tyyppi on sen ikäinen, että menkat vielä tulevat.
Mutta tuo stressi, se ei välttämättä ole sellainen puristava tunne rinnassa, milloin mikään ei suju. Lieviin stressioireisiin tottuu uutena normaalina ja se on sellainen hiljainen tappaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi diabeteslääkkeiden (etenkin insuliinin) imeytymiseen ja vaikutukseen vaikuttavat monet tekijät.
- Anonyymi
Olen mies. Nukun hyvin ja ei ole suurempaa stressiä. Pitkä Insuliini, januvia ja metformiini lääkitys.
- Anonyymi
Mites insuliinin pistospaikat, onko kunnossa,? Vaihteletko pistospaikkoja? Pitkän imeytyminen ja vaikutus myös eri pistosalueilta ( vatsa, reidet, pakarat ) vaihtelee paljonkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites insuliinin pistospaikat, onko kunnossa,? Vaihteletko pistospaikkoja? Pitkän imeytyminen ja vaikutus myös eri pistosalueilta ( vatsa, reidet, pakarat ) vaihtelee paljonkin.
Tämäkin. Ateriainsuliinin voi periaattessa annostella minne vain (vaikkei sisä suositellakaan), mutta pitkävaikutteisen kanssa pakaran yläosa tai reisi ovat parhaita tasaisen vaikutuksen aikaansaamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000560919724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132295Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1801450Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191189- 71930
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41867Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57782En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.40711Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75632