typistetyt

korvat

Mites noiden korvien typistyksestä niin olen kuullut että koira kärsii/voi kärsiä kipuja typistetyistä korvista. Onko tämä yleinen käsite vai enemminkin kiihkoilijoiden aikaansaannosta? Itse olen todella ihastunut typistettyihin Doggeihin vaikka niitä ei suomesta saakaan. Jos toisin ulkomailta doggin typistetyillä korvilla niin pidettäisiinkö minua eläiten rääkkääjänä ja "munan jatkajana"?

6

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Kipua on pentuna typistyksen jälkeen ennen kuin haavat ovat parantuneet. Ei ne enää haavojen parannuttua kipuile.

      Jos haluat koiran kanssa tehdä jotakin tai osallistua tapahtumiin esim. mätsäri, tokokisat, agikisat tmv. et typätyn kanssa pääse mihinkään. Pelkkä sohvaperuna siitä tulee. Kannattaa siis etukäteen miettiä haluaako todella tuoda ulkomailta vain sohvaperunan. Tuontikaan ei ole ilmaista, saati sitten myykö kaikki ulkomaiset kasvattajat typistettyä sohvaperunaa.

      Korvien teippaus, jotta ne jäävät pystyyn, ei ole mikään ihan helppo tehtävä. Pitkäaikainen prosessi, omaani teippasin n. 6 kk:n ikään asti. Jos ei korvia teippaa ja tue oikein niin ne eivät jää pystyyn!

      Typistetyn kanssa tulet kuulemaan eläinrääkkääjänimittelyjä joidenkin ihmisten suusta joka tapauksessa. Munanjatketta en ole itse kuullut, johtuu varmaan siitä, kun minulla ei ole munia mitä pitäisi jatkaa.

      • Piia

        ..mätsäreihin ja muihin epävirallisiin kisoihin typistetyn kanssa pääsisi?????? Pääsee kyllä. Ja pystyyhän sitä viemään näyttelyihin ulkomaille, jos varaa vain löytyy. Ja saahan sitä omaksi ilokseen touhuta koiran kanssa mitä haluaa, vaikkei kokeisiin saa viedäkään.!!!!!

        Teippaaminen vaan kuulemma ei ole mitään kovin helppoa hommaa.

        Itse olen myös pienen ikäni haaveillut pystykorvaisesta.. vielä joskus mullekin sellainen tulee :)

        terv. onnellinen kahden luppakorvaisen omistaja


      • höpö
        Piia kirjoitti:

        ..mätsäreihin ja muihin epävirallisiin kisoihin typistetyn kanssa pääsisi?????? Pääsee kyllä. Ja pystyyhän sitä viemään näyttelyihin ulkomaille, jos varaa vain löytyy. Ja saahan sitä omaksi ilokseen touhuta koiran kanssa mitä haluaa, vaikkei kokeisiin saa viedäkään.!!!!!

        Teippaaminen vaan kuulemma ei ole mitään kovin helppoa hommaa.

        Itse olen myös pienen ikäni haaveillut pystykorvaisesta.. vielä joskus mullekin sellainen tulee :)

        terv. onnellinen kahden luppakorvaisen omistaja

        Katsopa kuule noi Maa- ja metsätalousministeriön asetukset niin näet, että 1.1.2001 jälkeen syntyneet typätyt EIVÄT SAA OSALLISTUA kilpailuihin, kokeisiin, yms. Näihin luetaan siis myös epäviralliset mätsärit. Olen itse ollut järjestämässä mätsäriä tämän vuoden puolellakin ja asia on tutkittu.

        Ulkomaille toki voi viedä, mutta Norja on auttamatta poisluettu maa, muistaakseni myös Tanska sekä useat Euroopan maat. Baltiassa, Venäjällä ja Ruotsissa voit kyllä näyttelyttää.

        Omaksi ilokseen voi tehdä koiran kanssa mitä haluaa, mutta onko silloin älyä tuoda typätty ulkomailta? Tiedän kyllä useita henkilöitä, jotka välttämättä haluavat typistetyn tai ovat välttämättä halunneet tuoda typistetyn. Kaikki vaan eivät osaa teipata niitä korvia pystyyn. Teippaaminen on taitolaji. Se on myös kivuliasta koiralle.


    • danielle

      mulla on 6kk sininen pystykorvanen tanskandoggi. teippaillaan edelleen korvia. en oo kyllä huomannu et enää ois korvissa mitään kipuja. luulin et se aika ois pahinta kun ne korvat oli viel "auki" mut kyllä tää teippaus on sitäkin kauheempaa! (hankalampaa) muutaman kerran oon kuullu jonkun jupisevan eläinrääkkäyksestä mut enemmin on kuulunu et onpas komean näkönen doggi. ihan sama mulle, jokaisellahan on omat mielipiteet!

      • .....

        Miksi niitä korvia tai häntiä pitää silpoa? Jos on todella eläinrakas, tuskin haluaa, että koira tuntee turhaa kipua. Ihmisten turhamaisuudesta tuossa on kyse. Kuinka moni ihminen muuten haluaisi vaikka että omat varpaat silvottaisiin vauvana? Sairasta.


      • martsa
        ..... kirjoitti:

        Miksi niitä korvia tai häntiä pitää silpoa? Jos on todella eläinrakas, tuskin haluaa, että koira tuntee turhaa kipua. Ihmisten turhamaisuudesta tuossa on kyse. Kuinka moni ihminen muuten haluaisi vaikka että omat varpaat silvottaisiin vauvana? Sairasta.

        TURHAA kipua pitää eläimelle tuottaa turhamaisuuden takia!! Oma rakas doggi on naturel,ihana söpö luppakorva. Rääkkäystä tommonen silpominen,kuka vielä haluaa tukea sellaista ja ostaa typistetyn pennun?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe