NOJATUOLI !

Ilon aiheena tänä sunnuntaina kaunis aurinkoinen sää, kuusi astetta lämpöä yön jäljiltä ja hyvin nukuttu yö antaa myös hyvän olon tunteen.
Taitaa olla todellista tuo viimeinen kommentti edellisessä ketjussa, kyllä sormi pystyyn nousee jokaisen ikävän viestin perään, myös jos rekatut antavat aihetta, harvoin näin tapahtuu, koska heitä ei lisäkseni montakaan ole.
Jos ei sormi pystyyn nouse jonkun kohdalla, tieto siitä, että jään yksin toruineni, ei auta sormea osoitella.

Voisiko sanoa, että sinnikäs olen, jaksan aina uskoa parempaan ja siksi taas uusi ketju, kirjoitus alustaksi.
Minulla on yksi ihailun ja ihmettelyn aihe, lauluystävä, joka aina kohdatessamme saa hyvän mielen aikaan.
Hän on niin sanottu vanhapiika, iältään minua kymmenisen vuotta nuorempi, vahvan itsetunnon omaava.
Hänellä on asioihin vahva oma mielipide, minkä aina esittää, mutta kuitenkin kuuntelee toisia ja hyväksyy eriävät mielipiteet, usein omansa hyläten.
On sovitteleva luonne, auttava ja kuunteleva, hänen luonnettaan olen ihmetellyt, sairauksiakin riittävästi, mutta hymy aina kohdatessa ja valmius hyväksymään jokaisen omana itsenään.
Tarkkailen elämänsä ilon aiheita, ei niin kummia ole, samanlaisia melkein kuin omani, mutta tyytyväinen kaikkeen, vastoinkäymisiinkin, aina rohkaisten toisia ystäviään, valmiina auttamaan, jos tarvetta löytyy.
Rikkautena koen tämän ystäväni ja omaa osaani ajattelen, verraten hänen ystävyyteen, en samaan pysty, mutta pyrkimys kuitenkin lähes samaan.

Samoin ajatuksin aina uuden ketjun aloitan, jospa hyvinkin sopuisa kanssakäyminen onnistuisi, ikuinen optimisti olen, mutta se antaa voimia, kun vastaan tulee hankaluuksia.
On niin helppo löytää vikoja toisista, mutta ne omat sanomiset ja muut ilkeydet jäävät huomaamatta.
Kun huomaa jonkun kauniin, mieltä ylentävän ajatuksen viesteistä, eikö ole oikein kertoa siitä, kehumista se ei ole, vaan hyvän mielen iloa myös sen antajalle.
Mitään mittelyä paremmuudesta tai oikeassa olemisesta se ei ole, on vaan itsellekin hyvä mielen antamista, kun antaa ilon kiertää.

Tätä samaa jaarittelua kirjoittelen jatkuvasti, mutta toivo siitä, että joskus kolahtaa ja sopuisuus alkaa, ei se mahdotonta ole, toivossa eläen taas aloitan uuden ketjun.
Meistä kaikista tämä on kiinni, mielipiteitä laidasta laitaan, ymmärtäen ja hyväksyen, erilaisuuskin on rikkautta.

283

2070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos Hilla kun jaksoit taas aloittaa uuden ketjun.

      Itse olin eilen jotenkin allapäin näistä kirjoituksista, enkä löytänyt mitään positiivista sanottavaa.
      Ilkeillä en viitsi tarkoituksella kenellekään.

      Täällä oli eilen hyvin tuulinen päivä, eikä tehnyt mieli edes ulkotöihin mennä.
      Sen verran sain aikaseksi, että otin parvekkeen tomaatit talteen. Kovin oli laiha saalis ja suurin osa vielä vihreitä. Kahdesta kurkkuja kasvavasta ruukusta tuli yksi täyskasvuinen kurkku, joka tuli nyt aamulla syötyä. Oli hyvän makuinen.

      En ole vielä onnistunut puolukoiden hankinnassa, joten Pulmu puolukoiden teko on vielä aloittamatta valmis vaiheessa. Ehkä siksi tulee jäämäänkin. Ohje on kuitenkin niin helppo, että minäkin jopa onnistuisin siinä.

      Keltakaneleita on vielä maassa keräämättä ja niitä lähdenkin kohtapuolin hakemaan säilyvät viileässä syöntikelpoisina pitempään kun jätän ne parvekkeelle.

      Luin omenista hyvän jutun niitten terveyshyödyistä. Lukuisten hyvien ravintoaineiden lisäksi niillä on hampaitten terveyteen ja kuntoon vaikuttava ominaisuus. Ehkäisee kariesta ja plakkia. Nyt kun olen erikoisen paljon yli kuukauden ajan syönyt omenia joka päivä, olen huomannut että hampaitten pesu on
      tehokkaampaa eikä plakkia kerry ollenkaan. Jossain ohjeessakin mainittiin ellei ehdi
      tehokkaasti hammaspesulle niin omenan syöminen auttaa tilapäisesti asiaa ja ikenet pysyvät terveinä.
      Netistähän näitä ohjeita löytyy joka lähtöön.
      Toivotan sopuisaa sunnuntai päivää kaikille.
      tepa

      • Anonyymi

        Säntäsit aamulla jo antamaan alibia itsellesi 😂


      • Anonyymi

        Kirjoitit Tepa puolukoiden hyvästä vaikutuksesta terveydelle. Mitäpä näillä viimeisillä vuosilla enää peittelemään itseäs. Luin terveyslehestä samaa.
        Puolukat voisivat olla hyväksi pissankarkausongelmassakin. Karpalot etenkin.

        Hurskaisen pitsankarkaus riehaantui pahaksi kevytliikenne onnettomuudessa. Tilanteeseen verrattuna selvisin vähällä; 10 viikkoo kipsi koivessa.

        Omassa pihassa on muutamia omenapuita. Kaatsille niistä aikaisista lajikkeen ompuista joutuu suurimman osan viemään. Kaikki tippuneet jo maahan.
        Postia hakiessa pääsee lähimmän puun ompun haukkaamaan. Makeita ne ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit Tepa puolukoiden hyvästä vaikutuksesta terveydelle. Mitäpä näillä viimeisillä vuosilla enää peittelemään itseäs. Luin terveyslehestä samaa.
        Puolukat voisivat olla hyväksi pissankarkausongelmassakin. Karpalot etenkin.

        Hurskaisen pitsankarkaus riehaantui pahaksi kevytliikenne onnettomuudessa. Tilanteeseen verrattuna selvisin vähällä; 10 viikkoo kipsi koivessa.

        Omassa pihassa on muutamia omenapuita. Kaatsille niistä aikaisista lajikkeen ompuista joutuu suurimman osan viemään. Kaikki tippuneet jo maahan.
        Postia hakiessa pääsee lähimmän puun ompun haukkaamaan. Makeita ne ovat.

        Taitaa hurskaine kin yksin taloa ja tonttia ylläpitää. Hauskadti humoorilla kirjoittelet, et turhia tärkeile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa hurskaine kin yksin taloa ja tonttia ylläpitää. Hauskadti humoorilla kirjoittelet, et turhia tärkeile.

        Kun eukko valittiin "ilmavoimiin" vuosia sitten, luontohan tätä ok-taloo ja tonttia on sen jälkeen hoitanu. Mie vaan vuokralla.
        Nyt kunnan terveyspuoli on kehoittanu ottamaan vastaan seuraavan hoivapaikan kun kuulemma pitäis pensasaidat ja nurmikkokin joskus leikata.

        - Ei siinä auta hurskaiselaisuutesikaan, jos selviä sääntöjä jätät noudattamati, julmistelevat.

        - Ka niin sanoivat ennen suomussalmelaisetkin.


    • Anonyymi

      Aamupäivää ! Hyvin nukutti minuakin vaikka täysikuu usein vie unet minulta.
      Takana oli kaksi työntäyteistä päivää, liikkumista ja ulkona oloa, väsyttäähän se vanhaa...

      Puolukoista oli puhetta. Kun lopulta löysin puolukkapaikkoja metsästä, huomasin saman kuin viime syksynä. Puolukka tekee nykyisin kaksi satoa. Ensimmäisessä paikassa marjat olivat puoliraakoja ja pieniä, osa kukki vielä, toisessa taas ylikypsiä, osa oli jo pudonnut varrestaan tai putosi poimittaessa.
      Viisi tuntia metsässä olin ja pari litraa sain poimittua. Miten sitä sanotaankaan: ei tulos, vaan prosessi !..)) Minulle metsässä olo on aina levon ja virkistäytymisen paikka ja onnellinen olen, että vielä jalat kantavat lähimetsiin.

      Olin oikein tyytyväinen itseeni kun sain vielä toimia luonto-oppaana nuorelle pariskunnalle, joka kahden lapsen kanssa etsi minulle tuttua luontokohdetta.

      Sieniä en tälläkään reissulla poiminut. Omalla pihallani on taas punikkitattia vaivaksi saakka, sienimukakasta ja lämpimiä juustoleipiä olen niistä tehnyt.
      Tuon pakastinkatastrofin vuoksi minulla on nyt ollut marjojen syöntiä joka päivälle ja vielä toi naapuri kassillisen omenia - runsas on ollut syksyn anti minullakin vaikka oma panostus ei ole suurta ollut.

      Sattumusten sarjaan tuli nyt vielä ovikello (patterit loppuivat) eikä minusta ollut kiipeilemään ja ilmalämpöpumpun ongelma. Poika hoiti ovikellon, mutta lämpöpumppu on vielä "vaiheessa"....Melkein pelottaa, mitä tapahtuu seuraavaksi.
      Kyllä ison talon ja -pihan pito on käy työlääksi tässä iässä - minulle ainakin.

      Eipä tehnyt minunkaan mieli osallistua "käräjille" eilen, vaikka Makriinan viestistä ilahduinkin. Itsellänikin on kokemuksia erilaisten ryhmien "vetämisestä" ja siksi tunnen erityistä sympatiaa Hil-laa kohtaan tuossa tehtävässä, mikä ei totisesti ole helppo.

      Itse en pystyisi samaan, eikä taida moni muukaan pystyä kun yritykset näyttävät kaatuvan omaan mahdottomuuteensa. Vasta tuhahdettiin täälläkin, että mitään vetäjää ei täällä tarvita eikä sekään päivittäistapahtumien ketju tainnut edetä alkua pitemmälle.

      Näiden vapaaehtoisten ryhmänvetäjien puute on käsittääkseni ihan yleinen muuallakin, vanhusten ryhmistä puhumattakaan. Itse olen onnekas, kun meidän kyläkerholla on vetäjä, joka kykenee vuorovaikutukseen ja antaa tilaa kaikille.
      Toki häntäkin kritisoidaan, mutta ei sentään "päin naamaa", eikä esineellistäen ja ainakin meidän ryhmä osaa antaa arvoa jo sille, että hän sitoutuu, antaa aikaansa ja on kiinnostunut ryhmästä. Se on tänä päivänä paljon.

      Niin että kyllä katson, että pallo on nyt tasapuolisesti kaikilla kirjoittajilla. Aikuisia olemme ja minusta tuo vetäjälle asetettu vaatimus sovun ylläpitämisestä ja osallistujien "tasapuolisesta" huomioimisesta ja aika lapsekas ja kohtuuton.

      Kiitos Hil-la luottamuksestasi ja sisukkuudestasi. Se on omiaan vahvistamaan muidenkin
      luottamusta ja toivottavasti myös löytämään sen, mikä rakentaa ja vahvistamaan sitä.
      "Kaikki on luvallista, mutta kaikki ei rakenna" (Paavali). Valinta on meidän.

      Hyvää sunnuntaipäivää kaikille. Tänne luvattiin sadetta, mutta aurinko paistaa...
      demeter1

      • Anonyymi

        Tosi reippaita ja pystyviä olette tepa ja demeter, kun yksin isoa taloa ja tonttia hoidatte. Mutta onhan se hulppeaa asumista eikä tarvitse seinänaapurien toilauksista välittää . Oma tupa, oma lupa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi reippaita ja pystyviä olette tepa ja demeter, kun yksin isoa taloa ja tonttia hoidatte. Mutta onhan se hulppeaa asumista eikä tarvitse seinänaapurien toilauksista välittää . Oma tupa, oma lupa.

        Kiitos kannustuksesta talon pidossa. Minulla on kylläkin pojasta suuri apu, vaikka hänkin on liikuntavammainen ja vasen kätensä hermovaurion takia heikko voimainen. niin hän kuitenkin hoitelee kauppa-asiat ja hänellä on kavereita joissa on monen alan ammattilaisia jotka tulevat mielellään auttamaan.
        Olen antanut itsestäni näköjään pystyvämmän kuvan kuin mitä todellisuus on.
        tepa


      • Anonyymi

        Demeter. Mainitsit lämpöpumppu ongelmasta.
        Meillä oli viime syksynä huoltomies korjaamassa ja huoltamassa molemmat ilmalämpöpumput.
        Tämä yläkerran pumppu lopetti edellisenä talvena pakkasten aikaan toimintansa.
        Siihen tuli ulkoyksikköön kovaa ääntä, joten laitoin sen pois päältä kokonaan.
        Syksyllä sitten huoltomies kävi korjaamassa molemmat pumput.
        Yläkerran pumpun ulkoyksikön taakse oli viiniköynnös tukkinut seinän ja pumpun välisen raon ja pumpun ropeli ei päässyt esteettä pyörimään.
        Sisäyksikköön ei tarvinnut tehdä muuta kuin puhdistus ja nesteiden tarkastus. Alakerran ilmalämpöpumpussa ei ollut mitään varsinaista vikaa, ainoastaan kylmä-ainetta lisättiin ja sisäyksikkö puhdistettiin.
        Viime syksystä lähtien alakerran pumppu on ollut koko ajan päällä, mutta tämä yläkerran pumppu on ollut pysäytetty viime toukokuusta lähtien.
        Eilen laitoin tämänkin päälle, eikä toiminnassa ole ongelmia.

        Tämä huolto käynti maksoi noin 380 € ja siitä sai sitten sen kotitalousvähennyksen.
        Meidän pumput ovat jo 8 vuotta vanhoja ja viime syksynä oli ensimmäinen huoltokerta. Hyvin ovat kestäneet ja toimineet. Sisäyksikön suodattimia on imuroitu itse.

        Täällä oli hyvin kaunis aurinkoinen päivä tänään. Keräsin omput ja jäin istuskelemaan pihalle ja seuraamaan oravan touhuilua. Se on jo monta viikkoa juossut hakemassa tammenterhoja ja tuonut sitten saaliin isoon vaahteraan.
        En ole nähnyt onko sillä joku pesän viritelmä vaahterassa vai kätkeekö se johonkin koloon niitä terhoja. Missi ja Pessi kissatkin olivat kanssani ulkona, mutta eivät ne reagoineet oravan touhuihin mitenkään, vaikka melkein oravan juoksureitti niitten ohi kulki. Kumpikin ovat jo vanhoja ja kömpelöitä kissoja.

        Talitiaiset ilmestyivät tänään ja vihertikka vieraili vaahterassa.
        Vaahtera ja tammi ovat vielä täysin vihreitä, koivussa on jo keltaisiakin lehtiä, mutta pihlajat ja omenapuut vielä vihreitä.

        Makriinan viestit myös ilahduttivat, toivottavasti hän ja kaikki toisetkin jaksamme tämän omituisen syyttelyn kohteina.
        Hilla on tosi sitkeä ja reipas kun jaksaa luovia vuodesta toiseen, häntä meidänkin tulee kannustaa edelleen, onhan tämä hänen ketjunsa palstan suosituin.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi reippaita ja pystyviä olette tepa ja demeter, kun yksin isoa taloa ja tonttia hoidatte. Mutta onhan se hulppeaa asumista eikä tarvitse seinänaapurien toilauksista välittää . Oma tupa, oma lupa.

        Kiitos Ano 16.07. En ole mikään supersuorittaja minäkään. Kuten muillakin ikätovereilla, minullakin on hyviä ja huonoja päiviä ja kuten tepalla, minullakin on pojat apuna, asuvat "lähellä". Pojat ovat vielä työelämässä, 50 ja 47 ja perheellisiä, joten kovin helposti en heitä apuun pyydä.
        Pieniä palveluyrityksiä on kuitenkin lähellä, joten niiden avulla pärjätään. Myös koulupojat ovat keksineet tämän "bisnesidean". Saavat kuulemma ansaita verovapaasti 15000 euroa vuodessa. Aikomukseni on kutsua heidät lehtien havaroimiseen ja klapien pilkkomiseen...

        Mutta tuota omaa rauhaa arvostan erityisesti kuten varmasti monet meidän ikäiset.
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demeter. Mainitsit lämpöpumppu ongelmasta.
        Meillä oli viime syksynä huoltomies korjaamassa ja huoltamassa molemmat ilmalämpöpumput.
        Tämä yläkerran pumppu lopetti edellisenä talvena pakkasten aikaan toimintansa.
        Siihen tuli ulkoyksikköön kovaa ääntä, joten laitoin sen pois päältä kokonaan.
        Syksyllä sitten huoltomies kävi korjaamassa molemmat pumput.
        Yläkerran pumpun ulkoyksikön taakse oli viiniköynnös tukkinut seinän ja pumpun välisen raon ja pumpun ropeli ei päässyt esteettä pyörimään.
        Sisäyksikköön ei tarvinnut tehdä muuta kuin puhdistus ja nesteiden tarkastus. Alakerran ilmalämpöpumpussa ei ollut mitään varsinaista vikaa, ainoastaan kylmä-ainetta lisättiin ja sisäyksikkö puhdistettiin.
        Viime syksystä lähtien alakerran pumppu on ollut koko ajan päällä, mutta tämä yläkerran pumppu on ollut pysäytetty viime toukokuusta lähtien.
        Eilen laitoin tämänkin päälle, eikä toiminnassa ole ongelmia.

        Tämä huolto käynti maksoi noin 380 € ja siitä sai sitten sen kotitalousvähennyksen.
        Meidän pumput ovat jo 8 vuotta vanhoja ja viime syksynä oli ensimmäinen huoltokerta. Hyvin ovat kestäneet ja toimineet. Sisäyksikön suodattimia on imuroitu itse.

        Täällä oli hyvin kaunis aurinkoinen päivä tänään. Keräsin omput ja jäin istuskelemaan pihalle ja seuraamaan oravan touhuilua. Se on jo monta viikkoa juossut hakemassa tammenterhoja ja tuonut sitten saaliin isoon vaahteraan.
        En ole nähnyt onko sillä joku pesän viritelmä vaahterassa vai kätkeekö se johonkin koloon niitä terhoja. Missi ja Pessi kissatkin olivat kanssani ulkona, mutta eivät ne reagoineet oravan touhuihin mitenkään, vaikka melkein oravan juoksureitti niitten ohi kulki. Kumpikin ovat jo vanhoja ja kömpelöitä kissoja.

        Talitiaiset ilmestyivät tänään ja vihertikka vieraili vaahterassa.
        Vaahtera ja tammi ovat vielä täysin vihreitä, koivussa on jo keltaisiakin lehtiä, mutta pihlajat ja omenapuut vielä vihreitä.

        Makriinan viestit myös ilahduttivat, toivottavasti hän ja kaikki toisetkin jaksamme tämän omituisen syyttelyn kohteina.
        Hilla on tosi sitkeä ja reipas kun jaksaa luovia vuodesta toiseen, häntä meidänkin tulee kannustaa edelleen, onhan tämä hänen ketjunsa palstan suosituin.
        tepa

        Tepa, ilmalämpöpumpuista...

        MInun pumppuni on vasta nelivuotias mutta tilasin sille puhdistuksen, kun naapurilla samaan aikaan hankittu, samanmerkkinen pumppu alkoi laskea vettä lattialle.
        Minulla ei sellaista ongelmaa ole ollut, mutta kerran pumppu "räjähti", naksahti ja alkoi työntää palaneen käryä huoneilmaan. Mitään vikaa asentaja ei siitä löytänyt (!) ja käynnin kulut, 300 euroa, sain kotivakuutuksesta.
        "Vikaa" tuskin löytyy nytkään - muuta kuin se, että minkäänlaista virtausta ei laitteesta lähde. Huomenna jatkan asentajan jahtaamista.

        Kyllä nämä tekniset laitteet ovat sellaisia, etten ainakaan minä osaa niitä käsitellä sen napin painalluksen jälkeen...Imuroinnin tietysti teen säännöllisesti.

        Missistä ja Pessistä on aina kiva kuulla - kuten muistakin tutuista kissoista, terveiset heille..))
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demeter. Mainitsit lämpöpumppu ongelmasta.
        Meillä oli viime syksynä huoltomies korjaamassa ja huoltamassa molemmat ilmalämpöpumput.
        Tämä yläkerran pumppu lopetti edellisenä talvena pakkasten aikaan toimintansa.
        Siihen tuli ulkoyksikköön kovaa ääntä, joten laitoin sen pois päältä kokonaan.
        Syksyllä sitten huoltomies kävi korjaamassa molemmat pumput.
        Yläkerran pumpun ulkoyksikön taakse oli viiniköynnös tukkinut seinän ja pumpun välisen raon ja pumpun ropeli ei päässyt esteettä pyörimään.
        Sisäyksikköön ei tarvinnut tehdä muuta kuin puhdistus ja nesteiden tarkastus. Alakerran ilmalämpöpumpussa ei ollut mitään varsinaista vikaa, ainoastaan kylmä-ainetta lisättiin ja sisäyksikkö puhdistettiin.
        Viime syksystä lähtien alakerran pumppu on ollut koko ajan päällä, mutta tämä yläkerran pumppu on ollut pysäytetty viime toukokuusta lähtien.
        Eilen laitoin tämänkin päälle, eikä toiminnassa ole ongelmia.

        Tämä huolto käynti maksoi noin 380 € ja siitä sai sitten sen kotitalousvähennyksen.
        Meidän pumput ovat jo 8 vuotta vanhoja ja viime syksynä oli ensimmäinen huoltokerta. Hyvin ovat kestäneet ja toimineet. Sisäyksikön suodattimia on imuroitu itse.

        Täällä oli hyvin kaunis aurinkoinen päivä tänään. Keräsin omput ja jäin istuskelemaan pihalle ja seuraamaan oravan touhuilua. Se on jo monta viikkoa juossut hakemassa tammenterhoja ja tuonut sitten saaliin isoon vaahteraan.
        En ole nähnyt onko sillä joku pesän viritelmä vaahterassa vai kätkeekö se johonkin koloon niitä terhoja. Missi ja Pessi kissatkin olivat kanssani ulkona, mutta eivät ne reagoineet oravan touhuihin mitenkään, vaikka melkein oravan juoksureitti niitten ohi kulki. Kumpikin ovat jo vanhoja ja kömpelöitä kissoja.

        Talitiaiset ilmestyivät tänään ja vihertikka vieraili vaahterassa.
        Vaahtera ja tammi ovat vielä täysin vihreitä, koivussa on jo keltaisiakin lehtiä, mutta pihlajat ja omenapuut vielä vihreitä.

        Makriinan viestit myös ilahduttivat, toivottavasti hän ja kaikki toisetkin jaksamme tämän omituisen syyttelyn kohteina.
        Hilla on tosi sitkeä ja reipas kun jaksaa luovia vuodesta toiseen, häntä meidänkin tulee kannustaa edelleen, onhan tämä hänen ketjunsa palstan suosituin.
        tepa

        Varmasti upea piha sinulla, kun on vaahteroita ja tammia ja omenapuita.


    • Sunnuntaipäivän rauhaa, kauniilta aurinkoiselta Nuasjärven rannalta.

      Istutin tulppaanien ja narsissien sipulit, se riitti tältä erää, pystyssä pysyminen rantatörmällä otti voimille. Nautin nyt kahvia ja ihastelen järven auringossa kimaltelevaa pintaa. Tuulee, koivunlehtiä on ympärilläni, tosin puissa on vielä runsaasti jopa vihreitäkin lehtiä.

      Eli voiko ihanammin päivää viettää. Istuissa ei edes selkään koske.

    • Tykkäisin puolukoista ja marjoista mutta vatsani on eri mieltä.
      On minulla puolukoita pakkasessa, varsinkaan maksa ja kaalilaatikkoa ei voi syödä ilman puolukkahilloa.
      Punaiset viinimarjatkin jävät Räksien syötäviksi.
      Ihan huomaamatta on metsässä kuljeskelu jäänyt, jalkoja on leikelty ja välillä tuntuu siltä että mitä enemmän operoivat, sen pahemmaksi jalat muuttuu.
      Pystyn kyllä kävelemään normaalin näköisesti vaikka jokainen askel tuottaa kipua.
      Onko kukaan kokeillut paljasjalkakenkiä? Ne taitaa olla ainoat mitkä on vielä kokeilematta.
      Ajattelen aina syksyllä että jospa ensi kesänä saan enemmän aikaan, sehän on merkki siitä että en ole luopunut toivosta.
      Huonoa omaatuntoa en tunne tekemättömistä töistä, tärkeimmät hoidan ja muun ajan käytän asioihin joista tykkään.
      Olen nyt virkannut itselleni takkia, se on aika paksusta hyvin pehmeästä langasta, itsekin yllätyin kun alkoi olla sovituskunnossa, tulee ihan hyvä.
      On kyllä todella hirveä määrä kaikenlaisia virkkauksia kaapissa ja kaappien ulkopuolella.
      Jos en saa päivittäistä virkkaus annostani tulee vieroitusoireita.
      Tämä buumi alkoi Koronan kanssa yhtä aikaa eikä loppua ole näkyvissä.
      Olen antanut paljon virkkauksiani pois. Virkkasin Ukrainan väreillä polveen asti yltävät sukat isoäidin neliöistä, mielestäni ovat kauniit. Annoin ne Ukrainalaiselle naiselle joka kävi luonani siivoamassa. Lähellä keskustassa asuu paljon Ukrainalaisia.
      Moni on kertonut että haluaa jäädä tänne. Ovat ahkeria ja mukavia ihmisiä.

      • Anonyymi

        En ole koskaan virkannut sukkia. Ymmärrän että varret voi virkatuista paloista yhdistää, mutta miten teet kantapäät ja terät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan virkannut sukkia. Ymmärrän että varret voi virkatuista paloista yhdistää, mutta miten teet kantapäät ja terät?

        Laitoin prifiiliin kuvan ukrainan värisistä sukista. Tein sukat isoäidin neliöistä.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Laitoin prifiiliin kuvan ukrainan värisistä sukista. Tein sukat isoäidin neliöistä.

        Todella upeat sukat! olen jodkus tehnyt nilkkaan ulottuvat tossut tuolla tekniikalla .


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Laitoin prifiiliin kuvan ukrainan värisistä sukista. Tein sukat isoäidin neliöistä.

        Ihanat 👍


    • Syyspäivän tasaus ja nyt tuntuu siltä että kesää ei ole enää jäljellä. Kävimme iltakävelyllä joenrantaa ja tukinuittokanavan viereistä polkua ja haimme pajunvarsia kransseihin, joita aion tehdä ovelle. Ruska on alkanut ja joki oli tyyni, tummat sateenuhkaiset pilvet peittivät taivaan.
      Olen aloittanut iltakävelyt taas, mies kulkee mukana, kummankaan askel ei yhtä kevyt enää kuin kymmenen vuotta sitten kun kävelimme pitkiä lenkkejä Upplannin vaellusreittiä. Nyt Kävelemme puoli tuntia . Olen myös aloittanut ajaelemaan lyhyitä matkoja autoa pitkän tauon jälkeen.

      Mustikkaa, puolukkaa, lakkaa, karpaloa ja mustaherukkaa on minullakin pieniä määriä pakkasessa. Omenia isäntä kärräsi ryteikköön kauriille ruuaksi.

    • Anonyymi

      Eivät puolukat eivätkä muutkaan happamat aineet auta
      pissankarkaamisongelmaan, mutta ne pitävät virtsan happamena.
      Happamassa virtsassa eivät bakteerit viihdy eivätkä kasva
      eli happamat marjat voivat ehkäistä virtsatulehduksia.

      • Huomenta pilviseen aamuun, vesisadettakin luvassa, no sitä aikaahan tämä on, että sataa ja tuulee, mutta kaunis kesä takana, jaksamme kyllä eteenpäinkin.
        Tytär varoitteli, että älä aloita ikkunanpesua ennen heidän kotiutumisesta mökiltä, lupasi kaveriksi tulla.
        Mietin kyllä, että jos pesisin parin huoneen ikkunat (helpommat) aiemmin ja muutenkin huoneet pölyistä vapauttaisin, olisihan se kaikki eteenpäin.
        Mietin miten olen kaavamainen ja perusteellinen muutenkin, kaikki tapahtuu suunnitellusti, turhia poikkeamia ei tapahdu.
        Aamukahvi ja muut heti tehtävät hommat menee aina järjestyksessä, jos poikkean joudun muistelemaan, otinko ja teinkö kaikki aamuhommani oikein.
        Tapojeni orja olen, joskus se hiukan kiusaa.

        Kiitos noista aloituksien kiittelyistä tepa ja demeter, pitää tunnustaa, että ihan oman itsekkyyteni vuoksi näin teen, haluan kirjoittaa ja odotan teiltä toisilta mukavia vastauksia arjen kulumisista.
        Heti kahvin juotuani tämäkin rutiini on tullut tavaksi, istun koneelle, vilkaisin otsikot ja sitten luen Nojatuoli jutut ja kirjoitan kirjeeni, jään odottamaan vastauksia.
        Minulle tämä on yksi tapa elää ja olla mukana kirjoittavien ihmisten kanssa, saaden mukavaa palautetta teidän kertomana.
        En nyt koneella päivääni vietä, useinkin illalla katson viestit, joskus poikkean lepuuttamaan itseäni muulloinkin ja jos aihetta on vastaankin samalla.
        Oman elämäni rytmiä tällä kirjoittelulla yritän tahdittaa, paljon olen saanutkin tietoja kuin ohjeistustakin, kiitän niistä.

        Kesällä pojan mökillä ollessa rupesi ilmalämpöpumppu kolisemaan ja tytär joka on arempi kuin minä soitti pojalle Ranskaan, mitä nyt tehdään, poika sanoi antakaa rämistä, loppuu aikanaan, niin tekikin.
        Saimme tietää, että jää siellä kolisi sulamishommissa., aina oppii.
        Tyttäreni pelkäsi kaiken aikaa, että ei vaan mitään vahinkoa saada aikaan.
        Poikani oli juuri ennen lähtöään kunttaa maahan laittanut ja sen kastelu oli tärkeä homma, siitä tytär vävyäni vähän väliä juoksutti vaihtamaan paikkaa, lopulta poika sanoi antakaa sadettaa koko ajan ja niin tapahtui, vettäkin satoi, meillä suihkut päällä, sellaisia talonmiehiä olimme.

        Olen tehnyt tossuja noista iso-äidin neliöistä, en sukkia, neulon pitkiä polveen yltäviä kirjosukkia ja joulun aikaan toivon niiden jakeluun menevän.
        Kyllä aikamoinen määrä on minunkin käsien kautta kulkenut jos jonkinlaista, joulunaika oli aiemmin yhtä askartelu aikaa, myyjäisiin värkkäsin kaikkea jouluun liittyvää.
        Vanhan kirjan kellastuneista tehdyt enkelit olivat in yhtenä jouluna, narussa kiikkuvat tontut toisena, katuharjan kepin ympäri virkkaus ja harjapuun maalaus yhtenä, aina ideoita keräsin.
        Luomisen into aina joulun aikaan lisääntyi tavanomaisten tekemisten lisäksi.
        Kaunis ajatus ja kauniit sukat oletkin aikaan saanut liekko.

        Hurskaisen kannattaisi ehkä sitä kodinvaihtoa miettiä, olisihan siellä kaikki valmista ja ystäviäkin saisit juttukaveriksi.
        Pitää vielä mainita tuo tepan ja demeterin jaksaminen, kyllä talon hoitaminen kaikkine puuhineen jäisi minulta hoitamatta, väsyn nykyisin ihan jo ajattelusta, mutta lohdutan itseäni, on sitä tullut tehtyäkin.
        Jouten istuminen on opettelun jälkeen jo alkanut sujumaan, vaikka jotain käsiini pyrin näprättäväksi keksiä.
        Näin nämä päivät vierivät, aina vaan huomaa heikkouden kasvavan, mutta elämässä on kaikki vastaanotettava,, vanhuuskin, sille emme pysty toppia pistämään, jos kaikkea vastaan muuten kapinoisimmekin.

        Turhaksi olen kokenut nämä väittelytkin ja pienet kinamme, mitään niillä ei voiteta, ehkä paha mieli jollekin, ei kovin suuri voitto, vai mitä?

        Tänään menen kokeilemaan laulamista, yskänpuuskat vielä vaivaavat, mutta jospa se siitä menisi, kiva on nähdä ystäviä ja laulaa ilmaa keuhkoille;)
        Hyvää tekee kuulemma astmaisellekin.
        Päivän jatkumoa teille kaikille.


      • Hil-la kirjoitti:

        Huomenta pilviseen aamuun, vesisadettakin luvassa, no sitä aikaahan tämä on, että sataa ja tuulee, mutta kaunis kesä takana, jaksamme kyllä eteenpäinkin.
        Tytär varoitteli, että älä aloita ikkunanpesua ennen heidän kotiutumisesta mökiltä, lupasi kaveriksi tulla.
        Mietin kyllä, että jos pesisin parin huoneen ikkunat (helpommat) aiemmin ja muutenkin huoneet pölyistä vapauttaisin, olisihan se kaikki eteenpäin.
        Mietin miten olen kaavamainen ja perusteellinen muutenkin, kaikki tapahtuu suunnitellusti, turhia poikkeamia ei tapahdu.
        Aamukahvi ja muut heti tehtävät hommat menee aina järjestyksessä, jos poikkean joudun muistelemaan, otinko ja teinkö kaikki aamuhommani oikein.
        Tapojeni orja olen, joskus se hiukan kiusaa.

        Kiitos noista aloituksien kiittelyistä tepa ja demeter, pitää tunnustaa, että ihan oman itsekkyyteni vuoksi näin teen, haluan kirjoittaa ja odotan teiltä toisilta mukavia vastauksia arjen kulumisista.
        Heti kahvin juotuani tämäkin rutiini on tullut tavaksi, istun koneelle, vilkaisin otsikot ja sitten luen Nojatuoli jutut ja kirjoitan kirjeeni, jään odottamaan vastauksia.
        Minulle tämä on yksi tapa elää ja olla mukana kirjoittavien ihmisten kanssa, saaden mukavaa palautetta teidän kertomana.
        En nyt koneella päivääni vietä, useinkin illalla katson viestit, joskus poikkean lepuuttamaan itseäni muulloinkin ja jos aihetta on vastaankin samalla.
        Oman elämäni rytmiä tällä kirjoittelulla yritän tahdittaa, paljon olen saanutkin tietoja kuin ohjeistustakin, kiitän niistä.

        Kesällä pojan mökillä ollessa rupesi ilmalämpöpumppu kolisemaan ja tytär joka on arempi kuin minä soitti pojalle Ranskaan, mitä nyt tehdään, poika sanoi antakaa rämistä, loppuu aikanaan, niin tekikin.
        Saimme tietää, että jää siellä kolisi sulamishommissa., aina oppii.
        Tyttäreni pelkäsi kaiken aikaa, että ei vaan mitään vahinkoa saada aikaan.
        Poikani oli juuri ennen lähtöään kunttaa maahan laittanut ja sen kastelu oli tärkeä homma, siitä tytär vävyäni vähän väliä juoksutti vaihtamaan paikkaa, lopulta poika sanoi antakaa sadettaa koko ajan ja niin tapahtui, vettäkin satoi, meillä suihkut päällä, sellaisia talonmiehiä olimme.

        Olen tehnyt tossuja noista iso-äidin neliöistä, en sukkia, neulon pitkiä polveen yltäviä kirjosukkia ja joulun aikaan toivon niiden jakeluun menevän.
        Kyllä aikamoinen määrä on minunkin käsien kautta kulkenut jos jonkinlaista, joulunaika oli aiemmin yhtä askartelu aikaa, myyjäisiin värkkäsin kaikkea jouluun liittyvää.
        Vanhan kirjan kellastuneista tehdyt enkelit olivat in yhtenä jouluna, narussa kiikkuvat tontut toisena, katuharjan kepin ympäri virkkaus ja harjapuun maalaus yhtenä, aina ideoita keräsin.
        Luomisen into aina joulun aikaan lisääntyi tavanomaisten tekemisten lisäksi.
        Kaunis ajatus ja kauniit sukat oletkin aikaan saanut liekko.

        Hurskaisen kannattaisi ehkä sitä kodinvaihtoa miettiä, olisihan siellä kaikki valmista ja ystäviäkin saisit juttukaveriksi.
        Pitää vielä mainita tuo tepan ja demeterin jaksaminen, kyllä talon hoitaminen kaikkine puuhineen jäisi minulta hoitamatta, väsyn nykyisin ihan jo ajattelusta, mutta lohdutan itseäni, on sitä tullut tehtyäkin.
        Jouten istuminen on opettelun jälkeen jo alkanut sujumaan, vaikka jotain käsiini pyrin näprättäväksi keksiä.
        Näin nämä päivät vierivät, aina vaan huomaa heikkouden kasvavan, mutta elämässä on kaikki vastaanotettava,, vanhuuskin, sille emme pysty toppia pistämään, jos kaikkea vastaan muuten kapinoisimmekin.

        Turhaksi olen kokenut nämä väittelytkin ja pienet kinamme, mitään niillä ei voiteta, ehkä paha mieli jollekin, ei kovin suuri voitto, vai mitä?

        Tänään menen kokeilemaan laulamista, yskänpuuskat vielä vaivaavat, mutta jospa se siitä menisi, kiva on nähdä ystäviä ja laulaa ilmaa keuhkoille;)
        Hyvää tekee kuulemma astmaisellekin.
        Päivän jatkumoa teille kaikille.

        Vähän lisää juttua tässä nokikolaria odotellessa. Hilla, toivottavasti yskäsi loppuu pian eikä kroonistu, kuten joskus käy. Itse olen saanut apua tablettimuotoisesta yskänärsytystä lieventävästä lääkkeestä, kun vielä enemmän harrastin laulamista. Pidän myös vesipulloa aina mukana, pieni vesihörppy rauhoittaa ja kostuttaa kuivaa kurkkua . Samaa mieltä olen laulamisen terveellisyydestä keuhkojen toimintaan, ja ovathan kuorolaiset saaneet opetustakin oikeassa hengitystekniikassa. Hengitysharjoituksia teen muutenkin, raikkaassa havumetsässä tuntuvat erityisen tehokkailta ja ne rauhoittavat illalla auttaen uneen.

        Rutiinit antavat päivälle rytmin ja ryhdin, taidat Hilla olla aika ankarakin usein itsellesi. Siistiä ja puhdasta pitää minullakin olla, sitten on helpompi ottaa rennosti, mutta kun tulee tarpeeksi hyvä ja hauska syy, siivoukset ja muut huushollityöt saavat odottaa, eiväthän ne minnekään edes karkaa. Itselleni on myös tärkeää, etteivät vuorokauden ajat mene pahasti sekaisin ja nukun tarpeeksi. Nautin vielä myös rutiinin poikkeamista, kuten erilaisista aamuista ja aamupaloista reissuilla, mökillä tai retkiautossa. Veneessä ei enää juurikaan enää yövytä, vaan tehdään päiväretkiä, vaikka ne aamut ja illat merellä kaikkein kauneimpia ovatkin olleet ja mieleen painuneet.

        Isoäidin neliöitä minäkin alan taas pitkästä aikaa virkata, tarvitsen keinutuoliin uuden pehmusteen. Ihana huomion osoitus Liekolta nuo Ukrainan väreissä olevat sukat.
        Jaksamista kaikille syystöiden parissa kotipuutarhoissa ja mökeillä, mukavaa kuulla että apuvoimia löytyy ja onhan se hyvää hyötyliikuntaa ja nautintokin, kun voimiensa mukaan saa puuhailla kauniissa ympäristössä.


    • Syksyn kosketus tuntuu jo, toinen kylmä yö , jolloin lämmitys on käynnistynyt, kevyet kesäpeitot vaihdettu paksumpiin. Kesävaatteita alan tänään pestä ja laitella vähän haikein mielin talvisäilöön, kauniille kesämekoille olikin menneenä suvena paljon käyttöä. Toinen haikeus liittyy muuttolintujen lähtöön, varsinkin kurkiauroja saattelen hyvän matkan ja tervetuloa takaisin -toivotuksilla. Jäähän tänne vielä kyhmyjoutsenia jäiden tuloon asti, mustarastaita auttamaan omenien syönnissä, naakkapopulaatio ja tutut talvilinnut. Kelta- ja punakanelit alkavat olla jo puista loppu, Åkerö on pian vuorossa ja siitä kääritään yksitellen paperiin ja laatikoihin talven varallekin. Meillä kasvaa ihan aidan takana pähkinäpensaita, ja niissä vierailee joinakin talvina pähkinähakkeja. Näyttää olevan nyt hyvä pähkinävuosi, mutta usein oravat ehtivät ensin. Tepan pihavierasta vihertikkaa en muista näillä kulmilla nähneeni, käpytikat käyvät lintulaudallakin. Tontin vieressä on puistometsäalue, sieltä kyllä bongailee kauristen lisäksi monia lintulajeja.

      Täällä on muutamana iltana saatu ihastella erityisen upeita pinkinhehkuisia auringonlaskuja. Ilmiö johtuu valon siroamisesta, eli valonsäde lähtee eri suuntaan osuttuaan ilmakehän molekyyliin tai pienhiukkaseen. Kosteassa ja pölyisessä ilmassa värit ovat hyvin voimakkaat, jopa etäisten tulivuorten purkaukset ja Saharan hiekkamyrskyt ja Siperian tulipalot vaikuttavat. Syksyisen kuulas ilma, aamusumut veden yllä ja alhaalta paistava aurinko antavat valokuviin oman leimansa, esimerkiksi hehkuvat männyn rungot ilta-auringossa tai aamuauringossa hohtavat kastehelmien koristamat hämähäkinverkot. Väreissä vielä vihreä on voitolla, vaahterat vasta aloittavat , villiviini ensimmäisenä värileikin alkajana puutarhassani, pensasmustikka kohta vuorossa. Voimauttavaa imeä aisteihinsa syksyn värejä, onhan harmaa kausi sitten vuorossa.

      Hyvää alkanutta viikkoa!

    • Anonyymi

      Hilla, tartun tuohon sinun lauluharrastukseesi. Todellakin se on myös terveellistä keuhkoille ja ryhtikin pysyy parempana. Ääni pysyy soinnikkaampana. Lisänä vielä sosiaalinen kanssakäyminen tuttujen ihmisten kanssa. Hienoa, että jaksat olla mukana.
      Minua harmittaa kun aikoinani jätin kirkkokuoron niin aikaisessa vaiheessa kuin kuusikymppisenä. Täällä on vielä kuorossa samoja laulajia kuin silloin.

      Olin laittanut illalla parvekkeen oven yöksi kiinni koska luvattiin kylmää ilmaa.
      Aamulla kuitenkin ovi oli auki ja kissat ulkona aamupissalla. Ne ovat niin eteviä että saavat tämän sisäoven auki itse, ulommaisessa ovessa on lukko ja sitä ne eivät ole oppineet avaamaan. Tämä ulommainen ovi on ollut auki koko kesän ja hakasella kytketty seinään. Täytyy nyt ruveta myös uloin ovi sulkemaan etteivät lämmöt karkaa harakoille.
      Eilen pihalla käyskennellessäni huomasin lyhtykoisojen olevan jo upean oranssin punaisia ja aionkin tänään kerätä ne lattiamaljakoihin Viime vuotiset ovatkin jo haalistuneen näköisiä. Annoin kerran eräälle ystävälle ja hän oli laittanut niihin pienet led valot kukkalyhdyn sisään.
      Itse en ole näpertelijä tyyppi joten en edes ole yrittänyt, vaikka tietysti tapani mukaan innostuin ideasta. Kokemus on osoittanut että pikku näpertelyt eivät onnistu.
      Pihatalkkari tulee vielä ajamaan kertaalleen ruohon ja sitten saa jäädä talvea odottamaan.
      Puissa on vielä lehdet, eikä vielä ruskan sävyjäkään vaahterassa näkyvissä.
      Hyvää päivän jatkoa.
      tepa

    • Anonyymi

      Helei ja kiitos Ramonalle toivotuksista, joista otan osani! Aina on mukava saada hyviä viestejä!
      Minulla on sama tyyli, kuin Hil-lalla, että se joka aamuinen järjestys täytyy pitää.
      Se tuntuu oikealta ja avaa päivän muihin töihin.

      Demeter ja Tepa, kyllä se talon ylläpito voimia tarvitsee, mutta myös niitä antaa.
      Kun on pakolliset työt, ne on tehtävä, vaikka ei kunto aina olisikaa mallillaan.
      Palkintona on oma vapaus, jota ei monikaan haluaisi antaa pois.
      Eri asia on sitten, jos kunto romahtaa, silloin on pakko suunnitelmia muuttaa.
      Tulevaisuutta ei koskaan tiedä!

      Nyt lähden kauppa-asioille , se on eräs virkistymisen ehto. Tänään sadetta hiljalleen, ehkä pian jo kirkastuu ilma.

      Voidaan hyvin,
      Neeasa

    • Omaa oloani minäkin kirjoitan, vaikka sainkin "satikutia" mieheni mollaamisesta, mutta väliäkö sillä jos ei joku halua tavata minua.

      Tuo 23 on synttäri päiväni, joten olen nyt 81 vuotias, mutta vasta iltalypsyn jälkeen, kun äitini kävi minut synnyttämässä saunassa ja meni aamulla aamulypsylle, tietenkin.

      Täällä kävi kirjastoauto tänään ja nyt se on tauolla, joten sain kirjoja, mutta tämä kirjastoauton "poitsu" muisti synttärini ja antoi lahjan.

      Luin tietenkin pakkauksen, että Havi ja oletin että on leskelle kynttilä, mutta olikin Havu. Aivan upea tee pusseja.

      Minua ei onneksi siivous rasita, paitsi aamuyön unissa, mutta silloin heräänkin aamukahville vaikka kolmelta yöllä.

      • Pitää tulla tavoistani poiketen kertomaan hölmöilyjäni.
        Ennen laulamaan lähtöä levitin pyykit parvekkeelle ja hetki vielä aikaa, liimasin valokuvat albumiin, mitä olin kuvina saanut, sitten aika lähteä.
        Vastaani tuli naapuri ja kysyi mihin menet, ai laulamaanko, johon minä, niin tiistaina aina harjoittelemme.
        Hän ihmetteli onko nyt tiistai, minä vakuutin että on, sitten kuljin pienen matkan ja käännyin huutamaan, eihän ole kuin maanantai, siinä sitten harmittelin, mutta hyvä kun en ehtinyt paikkamme oven taa, tuumailimme, että nämä päivät on aina samanlaisia.

        Kotona laitoin perunat kiehumaan ja ajattelin nyt sitten pesen uunin, eikun mäntysuopa esille ja sitä uunin pohjalle ja ympäriinsä levittämään, olisi tietysti nestemäistä saanut olla. kuumennus 50 asteeseen ja sitten huuhtelu. kyllähän uuni kirkastui, mutta entäs uunin lasinen luukku.
        Miesten keksimä taas tämäkin homma, kaksinkertainen lasi, alareunasta viitisen sentti sisimmäinen lasi auki
        .Sain työllä ja tuskalla pullosudilla pesun lasien väliin, mutta mitenpä huuhtelet, kun mitään kuivaavaa räsyä en sisälle saanut.
        Lopulta löysin pitkän tikun jonka nenään talouspaperia kiedoin, mutta eipä riittänyt voimaa sitä siellä lasien välissä kuljettaa ja asentonikin oli selän päälle ottava, lasi jäi ikävän kirjavaksi.
        Ruokanikin kiehui hellalle, makaronia lisukkeeksi keitin, no se oli pestävä pois, lopulta suututti niin kovasti, että pinosin ruoka-astiat altaaseen, mutta en voinut kuitenkaan siihen jättää, pakko oli koneeseen laittaa ja mieli huomattavasti parani, kun keittiö siistiksi tuli.

        Näin sitä ihminen sekoilee ja muistiaan aina kehuu, mitä vielä, taitaa vaan huonommaksi mennä, pakko sitä on vaan tämänkin vaivan lisääntyminen hyväksyä.


      • Anonyymi

        Kristiina. Onnea syntymäpäivä sankarille!
        Meinasi mennä ihan ohi tuo sinun 81 vuotiaaksi tulosi, mutta onhan tässä vielä pari tuntia iltalypsyyn. Kukahan silloin teillä lehmät lypsi? Ei kai vain äitisi lypsyjakkaralle vielä vääntäytynyt? Silloin ei ollut vielä lypsykoneitakaan, joten joku ne teidänkin lehmänne silloin lypsi. Olisikohan isäsi ollut niin urhoollinen että olisi lypsämään "alentunut" akkojen töihin.
        Tosin isäsi on voinut olla vielä sotarintamalla, olihan sota vielä kiivaimmillaan. Rintamat Kannaksella.
        Onneksi nyt saamme viettää rauhan aikaa.
        Minä laitankin nyt kahvin tippumaan ja juon sinun syntymäpäivä kahvisi täällä hapankorpun kera.
        Terveisin Tepa


      • Anonyymi

        Onnittelut Kristiina syntymäpäivänäsi!

        Muistelin aamulla mikä erikoinen päivä tänään on, kun 23.9. on niin jäänyt mieleeni. No, silloin mieheni veli kuoli, oli vuosi 1984, ikää hänellä oli 41 v. Kesällä hän olisi täyttänyt 81 v.

        Oma mieheni kuoli vajaa 3 v sitten.

        Mira


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristiina. Onnea syntymäpäivä sankarille!
        Meinasi mennä ihan ohi tuo sinun 81 vuotiaaksi tulosi, mutta onhan tässä vielä pari tuntia iltalypsyyn. Kukahan silloin teillä lehmät lypsi? Ei kai vain äitisi lypsyjakkaralle vielä vääntäytynyt? Silloin ei ollut vielä lypsykoneitakaan, joten joku ne teidänkin lehmänne silloin lypsi. Olisikohan isäsi ollut niin urhoollinen että olisi lypsämään "alentunut" akkojen töihin.
        Tosin isäsi on voinut olla vielä sotarintamalla, olihan sota vielä kiivaimmillaan. Rintamat Kannaksella.
        Onneksi nyt saamme viettää rauhan aikaa.
        Minä laitankin nyt kahvin tippumaan ja juon sinun syntymäpäivä kahvisi täällä hapankorpun kera.
        Terveisin Tepa

        Kiitos "tepa" onnitteluista ja oletuksista, kuinka synnytys tapahtui.

        Tietämäni mukaan äitini hoiti iltalypsyn ja meni saunalle synnyttämään ja oli unohtanut sakset, jolla napanuora leikataan.

        Onneksi isäni oli kuullolla ja homma toimi.

        Lapsi oli syntynyt, siis minä ja äiti meni lypsämään lehmät.

        Kiteellä, tai oikeasti silloin vielä Rääkkylä, olen syntynyt, joten Lappeenrantakin on hyvinkin tuttu.,


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Pitää tulla tavoistani poiketen kertomaan hölmöilyjäni.
        Ennen laulamaan lähtöä levitin pyykit parvekkeelle ja hetki vielä aikaa, liimasin valokuvat albumiin, mitä olin kuvina saanut, sitten aika lähteä.
        Vastaani tuli naapuri ja kysyi mihin menet, ai laulamaanko, johon minä, niin tiistaina aina harjoittelemme.
        Hän ihmetteli onko nyt tiistai, minä vakuutin että on, sitten kuljin pienen matkan ja käännyin huutamaan, eihän ole kuin maanantai, siinä sitten harmittelin, mutta hyvä kun en ehtinyt paikkamme oven taa, tuumailimme, että nämä päivät on aina samanlaisia.

        Kotona laitoin perunat kiehumaan ja ajattelin nyt sitten pesen uunin, eikun mäntysuopa esille ja sitä uunin pohjalle ja ympäriinsä levittämään, olisi tietysti nestemäistä saanut olla. kuumennus 50 asteeseen ja sitten huuhtelu. kyllähän uuni kirkastui, mutta entäs uunin lasinen luukku.
        Miesten keksimä taas tämäkin homma, kaksinkertainen lasi, alareunasta viitisen sentti sisimmäinen lasi auki
        .Sain työllä ja tuskalla pullosudilla pesun lasien väliin, mutta mitenpä huuhtelet, kun mitään kuivaavaa räsyä en sisälle saanut.
        Lopulta löysin pitkän tikun jonka nenään talouspaperia kiedoin, mutta eipä riittänyt voimaa sitä siellä lasien välissä kuljettaa ja asentonikin oli selän päälle ottava, lasi jäi ikävän kirjavaksi.
        Ruokanikin kiehui hellalle, makaronia lisukkeeksi keitin, no se oli pestävä pois, lopulta suututti niin kovasti, että pinosin ruoka-astiat altaaseen, mutta en voinut kuitenkaan siihen jättää, pakko oli koneeseen laittaa ja mieli huomattavasti parani, kun keittiö siistiksi tuli.

        Näin sitä ihminen sekoilee ja muistiaan aina kehuu, mitä vielä, taitaa vaan huonommaksi mennä, pakko sitä on vaan tämänkin vaivan lisääntyminen hyväksyä.

        Minun hellani kaksinkertaisesta lasi-ikkunasta en löytänyt rakoa, josta mitään putsauslaitetta lasien väliin saisi. Likaa sinne kyllä on kertynyt. Mistähän ihmeen kolosta?

        Mira


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kiitos "tepa" onnitteluista ja oletuksista, kuinka synnytys tapahtui.

        Tietämäni mukaan äitini hoiti iltalypsyn ja meni saunalle synnyttämään ja oli unohtanut sakset, jolla napanuora leikataan.

        Onneksi isäni oli kuullolla ja homma toimi.

        Lapsi oli syntynyt, siis minä ja äiti meni lypsämään lehmät.

        Kiteellä, tai oikeasti silloin vielä Rääkkylä, olen syntynyt, joten Lappeenrantakin on hyvinkin tuttu.,

        Onnittelut kristiinalle!🩷🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🩷


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kiitos "tepa" onnitteluista ja oletuksista, kuinka synnytys tapahtui.

        Tietämäni mukaan äitini hoiti iltalypsyn ja meni saunalle synnyttämään ja oli unohtanut sakset, jolla napanuora leikataan.

        Onneksi isäni oli kuullolla ja homma toimi.

        Lapsi oli syntynyt, siis minä ja äiti meni lypsämään lehmät.

        Kiteellä, tai oikeasti silloin vielä Rääkkylä, olen syntynyt, joten Lappeenrantakin on hyvinkin tuttu.,

        Kristiina. Minäkin olen saunassa syntynyt. Kätilönä oli kylän "lapsenpäästäjä" mummo, kokenut synnytysten hoitaja siihen aikaan.
        Äitini ei tarvinnut hoitaa karjaa kun olivat evakossa ja asuivat sukulaisten luona.

        Kyllä äidilläsi on ollut rankka nuoren naisen elämä. Samoin monen muun naisen sota aikaan,
        miehet sotarintamalla ja naisilla kaikki kotityöt. Luultavasti Kristiinan isä on saanut rintamalta lomaa lapsen syntymän vuoksi ja siksi pystyi olemaan synnytyksessä apuna.

        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun hellani kaksinkertaisesta lasi-ikkunasta en löytänyt rakoa, josta mitään putsauslaitetta lasien väliin saisi. Likaa sinne kyllä on kertynyt. Mistähän ihmeen kolosta?

        Mira

        Eikö ne yleensä saa irti että saa puhdistaa. Kunnolla . Minun hellassani ainakin saa ottaa lasit irti j nostaa ne tiskipöydälle pesua varten . Mutta hellijakin on toki erilaisia


    • Korvesta luovuuden rajamailta@

      Kävin lukemassa Hillan edellisen ketjun loppua. Siellä ei ollut onnellisia omenan kerääjiä vaan vuosien varrella katkeroituneiden puhekuplia.

      Näin syyspimeiden langetessa luovuuteni on herännyt. Opiskelin viikonlopulla Abstrac Art teknikoita.
      Kokeilin akryylimaalipisteillä. Vedin pisteet lastalla ihmisjoukoksi.

      Ne olivat kuin anot hahmoja, ilman kasvonpiirteitä, mutta luonnetta löytyi.

      Vuosia sitten kirjoitin runoja.
      Yhden lempirunoni, johon sain aikoinaan aiheen täältä ikäryhmistä liitin aamulla edellisen ketjun loppuun.

      Runosuonenikin tälle syksylle pitäisi herättää eloon, no, vuotellaan josko se löytyisi.

      Muistan, että joskus kirjoittelimme nojatuolissakin syysrunoja, muistinko oikein.

      No, pitäis taas alkaa jotain.

      • Anonyymi

        Kiitos vihjeestä korppis, kävin lukemassa tuosta toisesta ketjusta runosi.
        Luin sen useaan kertaan ja aina siitä aukeni minulle uusi ulottuvuus.
        Aivan upea runo!!! Aion kopioida sen itselleni muistiin.
        Viime aikoina olen erikoisesti lukenut runokirjoistani lempirunoilijoitteni runoja.
        Jopa Frederico Garcia Lorcan muutamaa runoa olen lukenut, niiden rajuudesta huolimatta.
        Romaanit eivät nyt ole lukulistoilla.
        Tepa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vihjeestä korppis, kävin lukemassa tuosta toisesta ketjusta runosi.
        Luin sen useaan kertaan ja aina siitä aukeni minulle uusi ulottuvuus.
        Aivan upea runo!!! Aion kopioida sen itselleni muistiin.
        Viime aikoina olen erikoisesti lukenut runokirjoistani lempirunoilijoitteni runoja.
        Jopa Frederico Garcia Lorcan muutamaa runoa olen lukenut, niiden rajuudesta huolimatta.
        Romaanit eivät nyt ole lukulistoilla.
        Tepa

        Oli kiva kuulla, että ymmärsit runon moniulotteisen sisällön.

        Kirjoitin vuosia sitten tuon runon, koska halusin viestittää sillä, miltä tuntuu olla ikävien panettelujen kohde. Samalla annoin kuvan ylpeydestäni sekä kyvystäni elää tuntemattomista riippumatonta totuuttani, omana itsenäni.

        Joo...

        Kyllä nämä päivät kuluu nopeasti vai lienenkö tullut hitaaksi töissäni.

        No, asiasta toiseen, tein päivälliseksi teriyakikanaa ja riisiä, pistin korianterin lehtiä päälle.
        On ihmeellistä, kuinka korianteri kruunaa itämäisia makuja. Ennen en voinut sietää sen makua.

        Kävin Gigantissa liesituulettimia katsomassa. Yksi olisi ollut sopiva, mutta heillä ei ollut kyseiseen työhön asentajaa. Ajelin Prismaan, siellä oli valikoimaa, mutta ei yhen yhtä myyjää.

        Se ostoskierros jäi siihen. Huomenna jatkan liesituulettimen metsästystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vihjeestä korppis, kävin lukemassa tuosta toisesta ketjusta runosi.
        Luin sen useaan kertaan ja aina siitä aukeni minulle uusi ulottuvuus.
        Aivan upea runo!!! Aion kopioida sen itselleni muistiin.
        Viime aikoina olen erikoisesti lukenut runokirjoistani lempirunoilijoitteni runoja.
        Jopa Frederico Garcia Lorcan muutamaa runoa olen lukenut, niiden rajuudesta huolimatta.
        Romaanit eivät nyt ole lukulistoilla.
        Tepa

        Minulla on cd-levy, jossa Taljanka yhtye soittaa ja laulaa flamenco-sovituksina Frederico Garcia Lorcan runoja. Kävin myös teatteri Savoyssa katsomassa heidän esittävän nämä levyn kappaleet livenä.

        Levyn mukana tuli singlelevy, jossa ollaan hirvijahdissa flamencon tahdissa, pian jo lihat tiskissä on Kuopion kauppahallissa. Huumoripläjäys.

        Mira


    • Anonyymi

      Kristiinalle paljon onnea !! Täällä hieno ilma, aurinko paistaa,
      sinun kunniaksesi varmaan.

      • Anonyymi

        Isompia tapauksia kun aurinkokin paistaa heleästi jonkun kunniaksi. Meillä tais vaihella vähän se auringon rällitys. Nyt muistan. Kyllä se rällitti. Jatkan onnittelui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isompia tapauksia kun aurinkokin paistaa heleästi jonkun kunniaksi. Meillä tais vaihella vähän se auringon rällitys. Nyt muistan. Kyllä se rällitti. Jatkan onnittelui.

        Kristiinalle paistaa aurinko ja kuu☀️🌙
        ja punaposki omppuja tarjoo omenapuu🍎
        hänelle hymyn antaa joka nojatuolilaisen suu.😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristiinalle paistaa aurinko ja kuu☀️🌙
        ja punaposki omppuja tarjoo omenapuu🍎
        hänelle hymyn antaa joka nojatuolilaisen suu.😊

        Onnittelut Kristiinalle ! Myös veljelläni on tänään syntymäpäivä, hän on hiukan vanhempi, 92 v...
        demeter1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut Kristiinalle ! Myös veljelläni on tänään syntymäpäivä, hän on hiukan vanhempi, 92 v...
        demeter1

        Huomenta ja anteeksi Kristiina, kun en onnitteluja laittanut, eilen muutenkin sekoilin, kai siksi jäi onnittelukin antamatta.
        Nyt sylin täydeltä onnea ja halauksia, pitkäaikaiselle palstakaverille, kahvipirtistä asti olemme viestitelleet.
        Aina on ollut mukava nimimerkkisi huomata ja suhtautumisesi minua kohtaan aina mukavana huomata.
        Minulla sama päivämäärä syntymäpäivälleni ja kolmen kuukauden päästä taas vuosi täyttyy.

        Uskomattomalta tuntuu, että viikon päästä jo lokakuu, se loskan aika varmaan alkaa, jotenkin unennäkönä tämä syyskuu vierähti, kai nuo säilömiset ja muu tohina sen nopsaan kulutti.
        Joku oli nostanut vanhan Nojatuolin palstalle, miksihän ?
        En jaksanut lukea kuin pätkän, mutta ikävän ynnämuun suuntaan sai aikaan, hänen suoraselkäiset kirjoitukset aina tasoitti joskus levottomankin ketjun palauttaen asiat maanpinnalle.
        Pitkän ajan kuluessa niin monia leikkisiä, asiallisia, järkeviä myönteisiä kirjoittajia on saanut tavata.
        No näinhän suurilta osin jatkuukin, monella on kyky tasoittaa kitkerätkin viestit ja jatkuvuus säilyy.
        Ramoona yksi heistä, luonnon kuvaaminen hänellä todellinen nautinto myös meille sitä kokemattomille.
        Kertomasi tuo esiin valoisan aurinkoisen päivän, vaikka myrsky riehuisikin ja kaikesta aistii, että olet onnen tähtien alle syntynyt.

        Tepa ja Kristiina saunasynnytyksen kautta maailmaan tulleet, minä ensimmäinen meidän perheessä uuteen sairaalaan juuri sodan kynnyksellä pääsin, onkohan se syy, että näin pitkälle olen päässyt, muuten suku hyvin lyhytikäistä.
        Helppoa ei silloin elämä ollut monellekaan, kyllä äitinikin työteon oppi ja aina työssä kiinni oli, vaikka kotia hoitikin, sivubisnestä aina jostakin.
        Kehräsi lankoja, kutoi mattoja ym sen kaltaista, isä ei tykännyt äidin käyvän kodin ulkopuolisissa töissä, tykkäsi, että miehen on perhe elätettävä, mutta monta kohtaa korjattiin äidin pienillä lisähommilla.
        Sen ajan naiset pelastivat monta asiaa taidokkuudellaan.

        Ehkä liian juurtunut olen näihin tapoihini, mitkä itselleni olen luonut, samoin Neeasakin kerroit.
        Jotenkin vain tuntuu, että helpompi on rytmittää elämä selkeäksi ja avaraksi, sitä saan aikaan pitämällä tavarat ja muutkin homman kohdillaan.
        Ehkä tarpeenkin, kun huomioi eilisen sekoilun.

        Tänään yritän laulukeikkaa uudelleen, ehkä nyt onnistuu, laulun jälkeen menemme Marimekon liikkeeseen katsomaan porukalla tarjouksia, minä en minkään muodin mukaan kulje, mutta katsomaan voi aina mennä.
        Pilvisestä säästä huolimatta valoisaa päivää toivotan teille ystävät viestien takana.


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Huomenta ja anteeksi Kristiina, kun en onnitteluja laittanut, eilen muutenkin sekoilin, kai siksi jäi onnittelukin antamatta.
        Nyt sylin täydeltä onnea ja halauksia, pitkäaikaiselle palstakaverille, kahvipirtistä asti olemme viestitelleet.
        Aina on ollut mukava nimimerkkisi huomata ja suhtautumisesi minua kohtaan aina mukavana huomata.
        Minulla sama päivämäärä syntymäpäivälleni ja kolmen kuukauden päästä taas vuosi täyttyy.

        Uskomattomalta tuntuu, että viikon päästä jo lokakuu, se loskan aika varmaan alkaa, jotenkin unennäkönä tämä syyskuu vierähti, kai nuo säilömiset ja muu tohina sen nopsaan kulutti.
        Joku oli nostanut vanhan Nojatuolin palstalle, miksihän ?
        En jaksanut lukea kuin pätkän, mutta ikävän ynnämuun suuntaan sai aikaan, hänen suoraselkäiset kirjoitukset aina tasoitti joskus levottomankin ketjun palauttaen asiat maanpinnalle.
        Pitkän ajan kuluessa niin monia leikkisiä, asiallisia, järkeviä myönteisiä kirjoittajia on saanut tavata.
        No näinhän suurilta osin jatkuukin, monella on kyky tasoittaa kitkerätkin viestit ja jatkuvuus säilyy.
        Ramoona yksi heistä, luonnon kuvaaminen hänellä todellinen nautinto myös meille sitä kokemattomille.
        Kertomasi tuo esiin valoisan aurinkoisen päivän, vaikka myrsky riehuisikin ja kaikesta aistii, että olet onnen tähtien alle syntynyt.

        Tepa ja Kristiina saunasynnytyksen kautta maailmaan tulleet, minä ensimmäinen meidän perheessä uuteen sairaalaan juuri sodan kynnyksellä pääsin, onkohan se syy, että näin pitkälle olen päässyt, muuten suku hyvin lyhytikäistä.
        Helppoa ei silloin elämä ollut monellekaan, kyllä äitinikin työteon oppi ja aina työssä kiinni oli, vaikka kotia hoitikin, sivubisnestä aina jostakin.
        Kehräsi lankoja, kutoi mattoja ym sen kaltaista, isä ei tykännyt äidin käyvän kodin ulkopuolisissa töissä, tykkäsi, että miehen on perhe elätettävä, mutta monta kohtaa korjattiin äidin pienillä lisähommilla.
        Sen ajan naiset pelastivat monta asiaa taidokkuudellaan.

        Ehkä liian juurtunut olen näihin tapoihini, mitkä itselleni olen luonut, samoin Neeasakin kerroit.
        Jotenkin vain tuntuu, että helpompi on rytmittää elämä selkeäksi ja avaraksi, sitä saan aikaan pitämällä tavarat ja muutkin homman kohdillaan.
        Ehkä tarpeenkin, kun huomioi eilisen sekoilun.

        Tänään yritän laulukeikkaa uudelleen, ehkä nyt onnistuu, laulun jälkeen menemme Marimekon liikkeeseen katsomaan porukalla tarjouksia, minä en minkään muodin mukaan kulje, mutta katsomaan voi aina mennä.
        Pilvisestä säästä huolimatta valoisaa päivää toivotan teille ystävät viestien takana.

        Marimekko on aina ollut " miun maun mukkaan". Marimekolla oli kangaskauppa Hgin Töölössä, kävin sieltä ostamassatukevaa puuvillakangasta, josta tuttu ompelija ompeli mekkoja ja hameita.
        Niistä ajoista alkaen on aina Marimekkoa ollut kaapissani. Kaksi monitaskuista mekkoakin olen loppuun käyttänyt, mutta " unikkoa" en ole hankkinut. Ehkä sekin päivä vielä koittaa.
        Hyvää päivänjatkoa palstslaisille. Aurinko paistaa.
        Mkr.


    • Kiitos Hil-la ja toisetkin minua onnitelleet. Kyllä ne kelpaa aina minulle.

      • Anonyymi

        Marimekkoinnossani unohdin liittää onnittelut sinulle, Kristiina.
        Peukkuja ja hyvää syntymäpäivää!
        Mkr.


      • Myöhästyin minäkin, mutta parhaat podot ovat vähintään kolme päivää pitkät-
        Onnea Kristiina 23!


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Myöhästyin minäkin, mutta parhaat podot ovat vähintään kolme päivää pitkät-
        Onnea Kristiina 23!

        ei siis podit eikä pedot vaan PIDOT!


    • Anonyymi

      Tervehdys! Helei pruukaa Neeasa sanoa, se on minulle uusi tervehdyssana.
      Rääppiäisiin siis tupsahdin. Myöhästyneet Onnittelut Kristiinalle!

      Paljon olisi nyt raportoitavaa ja kantaa ottamistakin, niin olette vireinä keskustelua pitäneet.
      Lyhyesti, olen siis ihan fyysisesti muuttanut. Se kävi äkkiä, päätöksen sinetöimisestä 2 viikkoa ja muuttoauto kurvasi uuteen.
      Yhtenä elokuun ehtoona istuimme saunailtaa nuorimmaiseni puutarhassa hänen ja puolisonsa kanssa. Siinä ajauduimme miettimään mitä lähes viiden vuoden Aurajoen kupeessa asumisen aikana oli tapahtunut. Paljon, ja etupäässä surullisia asioita. Vasta siinä jutustellessamme tajusin konkreettisesti, että läheisten menetysten lisäksi olin "menettänyt" pienen yhteisön. Vapaaehtois- ja talkootyöt kesäisin kartanolla 30 vuoden ajan nivoivat yhteen. Haikeana muistelen paikkaa ja edesmenneitä ystäviä sieltä.
      No juu, nyt uusi miljöö jossa riittänee loppuelämän tutkailua.
      Vanhimman tyttären perhe asuu lähellä, joten saan kestittää lapsenlapsiani. Sitä olin kaivannut.

      Monta Nojatuolia on lukematta. Hauskasti olit Hil-la kuvaillut maanantaipäivääsi. Ei sitä turhaan kai moitita ja pilalle menneitä tekeleitä sanota "maanantaikappaleiksi".

      Syysterveisin ex-brinkkala!

      • Anonyymi

        Hyvä suunta on muuttaa lähelle lapsiaan, lastenlapsiaan, lastenlastenlapsiaan. Minullakin vanhin tytär asuu lähellä, hänen luonaan tapaan myös näitä kahta häntä nuorempaa sukupolvea ja samalla reissulla käyvät usein mummolassa ja isomummolassa. Kestitys on mieluista, jaksan vielä laittaa ruokaa ja leipoa. on ylimääräinen makuuhuonekin.Nuorten seura virkistää ja lasten seura saa leikkimielen esiin.


      • Anonyymi

        Onnea uuteen kotiisi ex Brinkkala!

        Sinua onkin moni kaivannut näillä Hillan palstoilla.
        Hyvä kuulla että muuttosi tuo sinut lähemmäs rakkaitasi ja lapsenlapsesi saavat nauttia huolenpidostasi.

        Hilla kertoi eilen erehtyneensä luulemaan päivää kuoroharjoitus päiväksi .Sehän vain on osoitus siitä että kuoroyhteisö on tärkeä osa elämää. Kesän tauon jälkeen on mukava tavata tuttuja kuorolaisia ja vaihtaa kuulumisia.

        Marimekosta oli tänä aamuna televisiossa juttua. Unikosta tehdään Kalevala Korun kanssa yhteistyössä korumallisto josta odotetaan myös vientituotetta.
        Hyvä kun kaksi ikonista suomalaista yritystä hyödyntävät jo maailmalla tunnettua Unikko brändiä.
        Minulla on ainoastaan kylpytakki unikko kuviolla ja Mari skoolit eri väreissä.

        Katselin äsken viime vuoden kalenteriani ja merkintöjen mukaan lämpötilat ovat olleet saman kaltaisia kuin tämän syyskuun säät. Viimeiset omenat olen poiminut lokakuun 3pv
        ja ison kurpitsan lokakuun 5pv.

        Minulla on jemmassa useamman vuosikymmenen kalenterit joihin olen päivittäin tehnyt merkinnät terveydentilasta, säästä ja muista mainitsemisen arvoisista asioista.

        Olen myös säästänyt miesvainajani kalenterit parinkymmenen vuoden ajalta.
        Hän on merkinnyt vain kokouksien, matkojen ja muiden muistettavien asioiden kellonajat.

        Näistä kalentereista on ollut kiva katsoa milloin mikin asia on todella tapahtunut.
        Minun olisikin pitänyt ilmeisesti hakeutua tilastonikkarin ammattiin nuorena.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea uuteen kotiisi ex Brinkkala!

        Sinua onkin moni kaivannut näillä Hillan palstoilla.
        Hyvä kuulla että muuttosi tuo sinut lähemmäs rakkaitasi ja lapsenlapsesi saavat nauttia huolenpidostasi.

        Hilla kertoi eilen erehtyneensä luulemaan päivää kuoroharjoitus päiväksi .Sehän vain on osoitus siitä että kuoroyhteisö on tärkeä osa elämää. Kesän tauon jälkeen on mukava tavata tuttuja kuorolaisia ja vaihtaa kuulumisia.

        Marimekosta oli tänä aamuna televisiossa juttua. Unikosta tehdään Kalevala Korun kanssa yhteistyössä korumallisto josta odotetaan myös vientituotetta.
        Hyvä kun kaksi ikonista suomalaista yritystä hyödyntävät jo maailmalla tunnettua Unikko brändiä.
        Minulla on ainoastaan kylpytakki unikko kuviolla ja Mari skoolit eri väreissä.

        Katselin äsken viime vuoden kalenteriani ja merkintöjen mukaan lämpötilat ovat olleet saman kaltaisia kuin tämän syyskuun säät. Viimeiset omenat olen poiminut lokakuun 3pv
        ja ison kurpitsan lokakuun 5pv.

        Minulla on jemmassa useamman vuosikymmenen kalenterit joihin olen päivittäin tehnyt merkinnät terveydentilasta, säästä ja muista mainitsemisen arvoisista asioista.

        Olen myös säästänyt miesvainajani kalenterit parinkymmenen vuoden ajalta.
        Hän on merkinnyt vain kokouksien, matkojen ja muiden muistettavien asioiden kellonajat.

        Näistä kalentereista on ollut kiva katsoa milloin mikin asia on todella tapahtunut.
        Minun olisikin pitänyt ilmeisesti hakeutua tilastonikkarin ammattiin nuorena.
        tepa

        Täällä palstalla saa huutia, jos tilastoi jotain tai muistaa jotain vanhoja juttuja. Kehuit tuota runoa mutta huomasitko että siinä vanhojen asioiden muistaja suorastaan lynkataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä palstalla saa huutia, jos tilastoi jotain tai muistaa jotain vanhoja juttuja. Kehuit tuota runoa mutta huomasitko että siinä vanhojen asioiden muistaja suorastaan lynkataan.

        Voi voi, olet niin oikeassa. Mitä minä nyt kalenteriini kirjoitan. Jättäisinkö merkinnät tekemättä?
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea uuteen kotiisi ex Brinkkala!

        Sinua onkin moni kaivannut näillä Hillan palstoilla.
        Hyvä kuulla että muuttosi tuo sinut lähemmäs rakkaitasi ja lapsenlapsesi saavat nauttia huolenpidostasi.

        Hilla kertoi eilen erehtyneensä luulemaan päivää kuoroharjoitus päiväksi .Sehän vain on osoitus siitä että kuoroyhteisö on tärkeä osa elämää. Kesän tauon jälkeen on mukava tavata tuttuja kuorolaisia ja vaihtaa kuulumisia.

        Marimekosta oli tänä aamuna televisiossa juttua. Unikosta tehdään Kalevala Korun kanssa yhteistyössä korumallisto josta odotetaan myös vientituotetta.
        Hyvä kun kaksi ikonista suomalaista yritystä hyödyntävät jo maailmalla tunnettua Unikko brändiä.
        Minulla on ainoastaan kylpytakki unikko kuviolla ja Mari skoolit eri väreissä.

        Katselin äsken viime vuoden kalenteriani ja merkintöjen mukaan lämpötilat ovat olleet saman kaltaisia kuin tämän syyskuun säät. Viimeiset omenat olen poiminut lokakuun 3pv
        ja ison kurpitsan lokakuun 5pv.

        Minulla on jemmassa useamman vuosikymmenen kalenterit joihin olen päivittäin tehnyt merkinnät terveydentilasta, säästä ja muista mainitsemisen arvoisista asioista.

        Olen myös säästänyt miesvainajani kalenterit parinkymmenen vuoden ajalta.
        Hän on merkinnyt vain kokouksien, matkojen ja muiden muistettavien asioiden kellonajat.

        Näistä kalentereista on ollut kiva katsoa milloin mikin asia on todella tapahtunut.
        Minun olisikin pitänyt ilmeisesti hakeutua tilastonikkarin ammattiin nuorena.
        tepa

        Meillä on ollut useampia 10 vuoden kalentereita, joihin mieheni uskollisesti merkitsi päivittäin ilman lämpötilan ja tuulen, joskus myös ajankohtaisia tapahtumia.
        Eilen ne taas huomasin kaapissa ja ajattelin, kuinka turhia ne ovat sitten, kun me molemmat olemme poissa ja jälkikasvu yrittää selvittää jäämistöämme. En siltikään pysty heittämään kalentereita pois. Onhan mukavaa katsoa, että esim. 24.9.1997 aurinko paistoi, aamulla +11 C, kylmä luoteistuuli. Ei mitään merkittävää tapahtumaa sille päivälle.
        Rupeaisinko selailemaan!
        Mkr.


      • Anonyymi

        Oletko ottamassa uutta nikkiä, kun ex on tuossa nikin edessä ? Ihan kivahan tuokin on, vaikka sit käytetään päin brinkkalaa sanonnassa. Eikös se tarkoita, että menee päin mäntyä eli harhaan? Mutta sinähän olet aina kirjoittanut oikein osuvia ja hyviä kirjoituksia. Moni on kehunut, jopa anot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on ollut useampia 10 vuoden kalentereita, joihin mieheni uskollisesti merkitsi päivittäin ilman lämpötilan ja tuulen, joskus myös ajankohtaisia tapahtumia.
        Eilen ne taas huomasin kaapissa ja ajattelin, kuinka turhia ne ovat sitten, kun me molemmat olemme poissa ja jälkikasvu yrittää selvittää jäämistöämme. En siltikään pysty heittämään kalentereita pois. Onhan mukavaa katsoa, että esim. 24.9.1997 aurinko paistoi, aamulla 11 C, kylmä luoteistuuli. Ei mitään merkittävää tapahtumaa sille päivälle.
        Rupeaisinko selailemaan!
        Mkr.

        Mkr. kun minulla on oikein ikävä miestäni, kaivan hänen kalenterinsa ja katson merkintöjä ja ihailen hänen käsialansa erikoisuuksia ja lyhenteitä, joita hänellä oli tapana tehdä.
        Minulla on myös tallella hänen historianluentonsa sotakorkeakoulussa vierailevana luennoitsijana. Se on nimittäin erinomainen tiiviste viime sodista ja niihin johtaneista syistä.

        Minä en sinuna mkr, heittäisi pois ainutlaatuisia kalentereita, niitä ei sitten enää saa takaisin jos ne on hävittänyt. Emmehän heitä kirjojammekaan pois vaikka olemme ne jo lukeneet, ja niitä on kuitenkin painettu vähintäänkin tuhansia kappaleita.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä suunta on muuttaa lähelle lapsiaan, lastenlapsiaan, lastenlastenlapsiaan. Minullakin vanhin tytär asuu lähellä, hänen luonaan tapaan myös näitä kahta häntä nuorempaa sukupolvea ja samalla reissulla käyvät usein mummolassa ja isomummolassa. Kestitys on mieluista, jaksan vielä laittaa ruokaa ja leipoa. on ylimääräinen makuuhuonekin.Nuorten seura virkistää ja lasten seura saa leikkimielen esiin.

        Niinpä juuri. Kyllä se lasten ja nuorten kirkas nauru tarttuu ja tapaaminen jättää hyvän mielen.
        Enhän minä monen lajin aterioita jaksaisi enkä enää osaisikaan.
        Kalakeitto ruisleivän kanssa ja jälkkäriksi omenapiirakka vaniljakastikkeella kelpasi hyvin viimeksi.
        Nyt ilmojen viiletessä pata tai laatikkoruuat muhivat itsekseen.
        Omenakaurapaistos kypsyy samalla. Niitä sitten enskerralla.

        Mukavia hetkiä sinulle lasten ja lastenlasten ja oliko jo lastenlastenlapsiakin kanssa.

        ex-brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea uuteen kotiisi ex Brinkkala!

        Sinua onkin moni kaivannut näillä Hillan palstoilla.
        Hyvä kuulla että muuttosi tuo sinut lähemmäs rakkaitasi ja lapsenlapsesi saavat nauttia huolenpidostasi.

        Hilla kertoi eilen erehtyneensä luulemaan päivää kuoroharjoitus päiväksi .Sehän vain on osoitus siitä että kuoroyhteisö on tärkeä osa elämää. Kesän tauon jälkeen on mukava tavata tuttuja kuorolaisia ja vaihtaa kuulumisia.

        Marimekosta oli tänä aamuna televisiossa juttua. Unikosta tehdään Kalevala Korun kanssa yhteistyössä korumallisto josta odotetaan myös vientituotetta.
        Hyvä kun kaksi ikonista suomalaista yritystä hyödyntävät jo maailmalla tunnettua Unikko brändiä.
        Minulla on ainoastaan kylpytakki unikko kuviolla ja Mari skoolit eri väreissä.

        Katselin äsken viime vuoden kalenteriani ja merkintöjen mukaan lämpötilat ovat olleet saman kaltaisia kuin tämän syyskuun säät. Viimeiset omenat olen poiminut lokakuun 3pv
        ja ison kurpitsan lokakuun 5pv.

        Minulla on jemmassa useamman vuosikymmenen kalenterit joihin olen päivittäin tehnyt merkinnät terveydentilasta, säästä ja muista mainitsemisen arvoisista asioista.

        Olen myös säästänyt miesvainajani kalenterit parinkymmenen vuoden ajalta.
        Hän on merkinnyt vain kokouksien, matkojen ja muiden muistettavien asioiden kellonajat.

        Näistä kalentereista on ollut kiva katsoa milloin mikin asia on todella tapahtunut.
        Minun olisikin pitänyt ilmeisesti hakeutua tilastonikkarin ammattiin nuorena.
        tepa

        Kiitos tepa! Sinä taisit kannustaa tarttumaan tilaisuuteen nyt, kun "ääneen" mainitsin mielessä pyörivästä seuraavan elämän haaveista.
        Olen päässyt minäkin omenasavottaan. Niitä riittää tyttären perheen kolmesta puusta monta kottikärrillistä.

        ex-brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ottamassa uutta nikkiä, kun ex on tuossa nikin edessä ? Ihan kivahan tuokin on, vaikka sit käytetään päin brinkkalaa sanonnassa. Eikös se tarkoita, että menee päin mäntyä eli harhaan? Mutta sinähän olet aina kirjoittanut oikein osuvia ja hyviä kirjoituksia. Moni on kehunut, jopa anot.

        Otin tuon nikin brinkkala, 5 v. sitten, kun melkein kirjaimellisesti ajoin päin Brinkkalaa. Brinkkala-talo on Turun keskustassa ja pruukasin parkkeerata pyörän siihen pihaan.
        Päin brinkkalaahan tuo elo siellä joiltain osin meni koronan ja muiden vastoinkäymisten myötä.

        Olisiko "Lillukka" hyvä nikki seuraavaksi? Eihän kukaan halua takertua lillukan varsiin ;)

        Kiitos "kehuista", kyllä minäkin monista anojen kirjoituksista olen pitänyt siinä kuin tunnistettavienkien. Oikein tarkkanäköisiä ja joskus niin hauskoja, että pääsee ääneen nauru.

        ex-brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr. kun minulla on oikein ikävä miestäni, kaivan hänen kalenterinsa ja katson merkintöjä ja ihailen hänen käsialansa erikoisuuksia ja lyhenteitä, joita hänellä oli tapana tehdä.
        Minulla on myös tallella hänen historianluentonsa sotakorkeakoulussa vierailevana luennoitsijana. Se on nimittäin erinomainen tiiviste viime sodista ja niihin johtaneista syistä.

        Minä en sinuna mkr, heittäisi pois ainutlaatuisia kalentereita, niitä ei sitten enää saa takaisin jos ne on hävittänyt. Emmehän heitä kirjojammekaan pois vaikka olemme ne jo lukeneet, ja niitä on kuitenkin painettu vähintäänkin tuhansia kappaleita.
        tepa

        Sinulla tepa on varmaan ollut todella sivistynyt ja rakastava mies. Ei ihme että kaipaat kovasti. kaikkea hyvää sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tepa on varmaan ollut todella sivistynyt ja rakastava mies. Ei ihme että kaipaat kovasti. kaikkea hyvää sinulle!

        Kiitos sanoistasi. Meillä oli kahden jo lapsensa aikuiseksi saaneen liitto, minä olin 40v ja mieheni 53v avioiduttuamme. Liittomme perustui rakkauteen ja luottamukseen molemmin puolin.
        Mehiläisen sairaalassa, ennen leikkaussaliin viemistä mieheni lähetti minulle klo 6.30 viestin
        Omani, älä ole huolissasi!
        Illalla sairaalasta soitettiin. Miehenne on kuollut, leikkaus oli onnistunut, mutta sydän ei lähtenyt sykkimään.
        Loppuillasta minulla ei ole muistikuvaa, Poikani oli tullut luokseni aiemmin.
        Avioliitto kesti 22 vuotta. Minä olen saanut kokea sen ja olen kiitollinen elämälle siitä ajasta.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sanoistasi. Meillä oli kahden jo lapsensa aikuiseksi saaneen liitto, minä olin 40v ja mieheni 53v avioiduttuamme. Liittomme perustui rakkauteen ja luottamukseen molemmin puolin.
        Mehiläisen sairaalassa, ennen leikkaussaliin viemistä mieheni lähetti minulle klo 6.30 viestin
        Omani, älä ole huolissasi!
        Illalla sairaalasta soitettiin. Miehenne on kuollut, leikkaus oli onnistunut, mutta sydän ei lähtenyt sykkimään.
        Loppuillasta minulla ei ole muistikuvaa, Poikani oli tullut luokseni aiemmin.
        Avioliitto kesti 22 vuotta. Minä olen saanut kokea sen ja olen kiitollinen elämälle siitä ajasta.
        tepa

        Kaunis on tarinanne, kiitos sen jakamisesta🪷


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sanoistasi. Meillä oli kahden jo lapsensa aikuiseksi saaneen liitto, minä olin 40v ja mieheni 53v avioiduttuamme. Liittomme perustui rakkauteen ja luottamukseen molemmin puolin.
        Mehiläisen sairaalassa, ennen leikkaussaliin viemistä mieheni lähetti minulle klo 6.30 viestin
        Omani, älä ole huolissasi!
        Illalla sairaalasta soitettiin. Miehenne on kuollut, leikkaus oli onnistunut, mutta sydän ei lähtenyt sykkimään.
        Loppuillasta minulla ei ole muistikuvaa, Poikani oli tullut luokseni aiemmin.
        Avioliitto kesti 22 vuotta. Minä olen saanut kokea sen ja olen kiitollinen elämälle siitä ajasta.
        tepa

        Myöhäisiltaa tepa@

        Mitä mieltä olet saamastani päivän palautteesta.

        "kaikki muuthan".. jne
        Tällaiset kertomukset mitä kirjoitit pitäisi ohjeitten mukaan kirjoittaa päiväkirjoihin, ei yleisille palstoille, Vain jälkipolville luettaviksi.
        ; ))


    • Kauniina aurinkoisen alkoi tämä tiistai korvessa. Nyt jo tummat pilvet lupaavat sadetta.

      Minulla on ennen tietokoneaikaa vuosittain taltioituneita päiväkirjoja, niitä lueskelen joskus kesäisin mökin ylisillä.

      Miehelläni on myös kymmeniltä vuosilta päiväkirjoja, joissa mm. säämetkintöjä ja tärkeitä muistamisia.

      Ilahduin lukea ylösnostettua Nojatuolia elokuun lopulla 2022.
      Siitä voin lukea päivieni tapahtumia. Se kesä ja syksy oli onnellista aikaa, olinhan selviytynyt vakavasta sairaudestani. Tämä omasta elämästä kirjoittelu on hyvä muistojen palauttaja.

      Lukiessani tuota ylös nostettua ketjua tuli muistoja kaihin ilmenemisestä, ja leikkausjonoon siirtymisestä.
      Myöhemmin molemmat silmäni leikattiin (yleisellä puolella ;)

      Minä aloitin alkukesästä vuoden 2024 blogitekstin työstämisen. Pitänee saada valmiiksi syystalven aikana. Yleensä blogin koostaminen alkaa valokuvista. Joten tärkeää on kuvata niitä suupalojakin muistin täytteeksi ; )
      Kyllä se lähimuistin heikkeneminen ilmoittaa jo itsestään ja siksi on hyvä dokumentoida elämää kirjoittamalla ja valokuvaamalla.

      Kirjoittelu nojatuoliin palauttaa myös mieleen tapahtumia vuosien varrelta.

      Eräänlainen päiväkirja tämäkin.

      • Anonyymi

        Eikö päiväkirja ole henkilökohtainen ja kuoleman jälkeen lähiomaisille jää luettavaksi. Tämä on yleinen KESKSTELUPALSTA. Eikös sinulla ole facet ha instat ja blogit päväkirjan pitoon? Niissä voit karsia epämieluisat kommentit, täällä et ainakaan täysin. Jos pitää julkista päiväkirjaa kaikille vapaalla alustalla, kaikilla on oikeus kommentoida. Anot on ihan yhtä hyväksyttäviä kuin nikilliset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö päiväkirja ole henkilökohtainen ja kuoleman jälkeen lähiomaisille jää luettavaksi. Tämä on yleinen KESKSTELUPALSTA. Eikös sinulla ole facet ha instat ja blogit päväkirjan pitoon? Niissä voit karsia epämieluisat kommentit, täällä et ainakaan täysin. Jos pitää julkista päiväkirjaa kaikille vapaalla alustalla, kaikilla on oikeus kommentoida. Anot on ihan yhtä hyväksyttäviä kuin nikilliset.

        Uskon, että monille kirjoittajille Nojatuoli on muistin virkistäjä. Ehkä sinulle ei jää muistikuvaa itsestä vaan muiden elämästä.

        Välihuomautukset eivät auta sinua muistamaan omaa elämääsi.

        Mitä me täällä tunnistettavasti kirjoitamme ei ole salaisia asioita, joita suvullemme säästämme, niin ja ovatko muistelomme sukua kiinnostavia.

        Nykyajan ihmisille facet, instat, blogit jne ovat jokapäiväistä kommunikointia, kertomuksin ja valokuvin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Uskon, että monille kirjoittajille Nojatuoli on muistin virkistäjä. Ehkä sinulle ei jää muistikuvaa itsestä vaan muiden elämästä.

        Välihuomautukset eivät auta sinua muistamaan omaa elämääsi.

        Mitä me täällä tunnistettavasti kirjoitamme ei ole salaisia asioita, joita suvullemme säästämme, niin ja ovatko muistelomme sukua kiinnostavia.

        Nykyajan ihmisille facet, instat, blogit jne ovat jokapäiväistä kommunikointia, kertomuksin ja valokuvin.

        Useimmat meistä ELÄÄ tätä omaa elämää, ei kaiken aikaa väsää raportteja siitä monille somen alustoille. Minulla on kalenteri ja omat valokuvatiedostot, paljon jälkikasvua muistuttamassa elämän jatkuvuudesta ja heitä kiinnostaa esivanhempiensa historia. se riittää, eikä se kuuluu vieraille. . Kenenkään tuntemattoman yksityinen jokapäiväinen elämä ei minua kiinnosta. Salainen ja salailu on eri asia kuin yksityinen. Yksityinen voi tahriutua, kun sitä estoitta levittelee somen julkisille palstoille, jossa sitä ei voi itse kontrolloida. Instassa . blogissa, ja facessa voi, mutta suomi 24:llä ei. Mutta onnea valitsemallasi tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö päiväkirja ole henkilökohtainen ja kuoleman jälkeen lähiomaisille jää luettavaksi. Tämä on yleinen KESKSTELUPALSTA. Eikös sinulla ole facet ha instat ja blogit päväkirjan pitoon? Niissä voit karsia epämieluisat kommentit, täällä et ainakaan täysin. Jos pitää julkista päiväkirjaa kaikille vapaalla alustalla, kaikilla on oikeus kommentoida. Anot on ihan yhtä hyväksyttäviä kuin nikilliset.

        Odotamme keskustelun aloittamista. Oletan että et tsrkoita keskustelulla sitä, että keskustelisimme yhdestä palstalaisesta,jonka kirjoituksia voisimme vapaasti anonakin kommentoida.


      • Anonyymi

        Luetko kenenkään muun kommetteja kuin ihaillen omiasi yhä uudestaan ja uudestaan ?
        Tuskin päiväkirjasi kiinnostaa ketään. Pidä sitä pöytälaatikossasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetko kenenkään muun kommetteja kuin ihaillen omiasi yhä uudestaan ja uudestaan ?
        Tuskin päiväkirjasi kiinnostaa ketään. Pidä sitä pöytälaatikossasi.

        Täällähn pitää tutustua itseensä, ei muihin😆


      • Anonyymi

        EVVK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähn pitää tutustua itseensä, ei muihin😆

        Se, ettei muuhun pysty kuin kirjoittamaan päiväkirjaa itsestään ei ole keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähn pitää tutustua itseensä, ei muihin😆

        Hyasintille voikin suositella tutustumista rehellisesti itseensä omassa kammiossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat meistä ELÄÄ tätä omaa elämää, ei kaiken aikaa väsää raportteja siitä monille somen alustoille. Minulla on kalenteri ja omat valokuvatiedostot, paljon jälkikasvua muistuttamassa elämän jatkuvuudesta ja heitä kiinnostaa esivanhempiensa historia. se riittää, eikä se kuuluu vieraille. . Kenenkään tuntemattoman yksityinen jokapäiväinen elämä ei minua kiinnosta. Salainen ja salailu on eri asia kuin yksityinen. Yksityinen voi tahriutua, kun sitä estoitta levittelee somen julkisille palstoille, jossa sitä ei voi itse kontrolloida. Instassa . blogissa, ja facessa voi, mutta suomi 24:llä ei. Mutta onnea valitsemallasi tiellä.

        Käsittääkseni tässä aloituksessa palstalaiset kertovat juuri jokapäiväisestä elämästään, tai ainakin se on aloituksen tarkoitus.

        Minua ihmetyttää, miksi olet täällä, vaikkei sinua kenenkään tuntemattoman elämä kiinnosta.
        Lieneekö korppis tuttusi, kun hänen elämänsä ja kirjoituksensa sinua niin kovasti kiinnostavat?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni tässä aloituksessa palstalaiset kertovat juuri jokapäiväisestä elämästään, tai ainakin se on aloituksen tarkoitus.

        Minua ihmetyttää, miksi olet täällä, vaikkei sinua kenenkään tuntemattoman elämä kiinnosta.
        Lieneekö korppis tuttusi, kun hänen elämänsä ja kirjoituksensa sinua niin kovasti kiinnostavat?

        kylmätotuus

        Miksi sinä olet tässä aloituksessa. En ole sinun nähnyt koskaan kirjoittavan jokapäiväisestä elämästäsi, en näissä aloituksissa enkä muuallakaan. Roikut aina vain toisten niskassa moitteinesi.


      • Anonyymi

        Korppis. Olet jatkuvasti meuhkannut, ettei vanhoja saa kaivella eikä arkistoj tutkia. Sieltähän nousee kiusallisia omia sanomusia. Miksiannat itsellesi poikkeusluvan siihen
        Jerroit että sinulla on jossain somealustalla satoja jopa. eljein 1000 seuraajaa ja peukuttajaa, eikö se riitä?
        Onko mieleen juolahtanut, että omassa käytöksessäsi olisi korjattavaa jotta palstarauha säilyisi? Tämä riita on joka ikäpalstalla sinuun liittynyt. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä olet tässä aloituksessa. En ole sinun nähnyt koskaan kirjoittavan jokapäiväisestä elämästäsi, en näissä aloituksissa enkä muuallakaan. Roikut aina vain toisten niskassa moitteinesi.

        Hyvin sanottu. Peukku 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis. Olet jatkuvasti meuhkannut, ettei vanhoja saa kaivella eikä arkistoj tutkia. Sieltähän nousee kiusallisia omia sanomusia. Miksiannat itsellesi poikkeusluvan siihen
        Jerroit että sinulla on jossain somealustalla satoja jopa. eljein 1000 seuraajaa ja peukuttajaa, eikö se riitä?
        Onko mieleen juolahtanut, että omassa käytöksessäsi olisi korjattavaa jotta palstarauha säilyisi? Tämä riita on joka ikäpalstalla sinuun liittynyt. Miksi?

        Se mediakuva oli tietyllä harrastepalstalla. Se oli hääkuvamme puutarhassamme, lisätty tekstillä, päätettiin avioitua 18-vuoden seurustelun jälkeen ; ))
        Peukkuja tuli yli 800.
        Näin ne lukijan aivot, tekevät tarinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä olet tässä aloituksessa. En ole sinun nähnyt koskaan kirjoittavan jokapäiväisestä elämästäsi, en näissä aloituksissa enkä muuallakaan. Roikut aina vain toisten niskassa moitteinesi.

        Kovin hutaisten olet ikäpalstoja lukenut.
        Olen vuosien saatossa kirjoittanut itsestäni ja elämästäni sen, minkä olen katsonut tarpeelliseksi kertoa.

        Sinä et ole kirjoittanut mitään itsestäsi tai elämästäsi, mutta korppiksen kommentteja jaksat arvostella.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Narsistien päiväkirjat ei paljon kiinnosta. Muut huomioivat muitakin
      eli kes-kus-te-le-vat. Eikö tämä ole keskustelupalsta ?

      • Anonyymi

        Miksi kiusaat itseäsi lukemalla narsistien päiväkirjoja?

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Narsisti on palstoilla vain sen takia, että hänet huomioitaisiin, vieläpä
      vaikka hänen itsekehuskelunsa ovat aina samat.

      • Anonyymi

        Tietyn nimimerkin kimpussa hääräilevien kiusankappaleiden ilkeät kommentit muistuttavat myös erehdyttävästi toisiaan.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietyn nimimerkin kimpussa hääräilevien kiusankappaleiden ilkeät kommentit muistuttavat myös erehdyttävästi toisiaan.

        kylmätotuus

        Huomenta keskelle viikkoa alkavaan päivään, onhan se keskiviikko, heh,hee.
        Eilinen hujahti mukavasti, laulujen jälkeen Marimekon myymälään ja pikkutarjoilun lisäksi ihastelimme kauniita vaatteita ja hintoja.
        Laadukasta, varmaan, mutta myös hintavaa, yksi takki, maksoi 279 euroa olisi minua miellyttänyt, mutta eipä löytynyt kokoa, ei edes muista liikkeistä.
        En ole tämän tarjonnan ihailija, yksin siitä syystä, että kadulla vastaan astelee aika monta saman tuottajan vaatetta, kaiketi hyvän maun tae sekin.
        Tässä asiassa kuin muutenkin haluan olla oman itseni makuinen ja tyylinen.
        Arvostan kovasti Paakkasen aikaansaamisia, mutta en vaan tunne oloani kotoisaksi hänen tuotannolleen, ei myöskään tuloni kestäisi montakaan tuotetta.
        Sanotaan kyllä, että köyhän ei kannata ostaa huonoa, totta varmaan, makuasiat saman säännön mukaiset.

        Ihana oli nähdä brinkkalan ilmestyneen maisemiin, onnea uudelle elämällesi, varmaan nautit lastesi läheisyydestä.
        Rohkea olet muuttamaan elämäsi kulkua, minullakin joskus haaveena ollut muutto johonkin toiseen paikkaan, mutta enää se ei intoa nosta edes ajatuksena, omaiset, tutut ihmiset ja paikat pitävät turvallisuuden tunteen vahvana.
        Toisekseen elämä sujuu, seikkailut seikkailtu, enää ei kaipuuta muuhun, kuin hiljaiseen eloon.
        Tuo "lillukka" ei lainkaan huono valinta, eikös se löydy marjanakin?
        Pääasia kuitenkin, että arkeasi, miksikä ei juhliasikin käyt kertomassa.

        Nuo muistelot mistä tepa ja Makriina kerroitte on hyvän mielen ja haikeudenkin eteen tuovia, olipa kysymys vaikka kalentereista.
        Sanotaan, että muistot kultaantuu, pitää jotenkin paikkansa, useimmin hyvät muistot mieltä kiehtoo, huonoja harvemmin edes muistaa, kai niitäkin mukaan mahtuu.
        Minulla on pieni vihko, mihin mieheni kirjoitti ajatuksia, mitkä usein hyvin osuvia olivat, hänen kykynsä oli olla aina ajan tasalla, osuvia sutkauksia lausahti.
        Toinen muistelun kohde on hänen teatteriaikansa valokuvat, joita albumillisen olen tallentanut, niissä voin saada muistoja tuoreemmiltaan esiin.
        Lehtiarvostelut myös on tallessa, nekin mukavia lueskella, miettien miten elämä niin menikään.

        No niin, kohta taas kirjautuminen katoaa, pituutta kun juttuun tulee, kerron vielä, että tänään alkaa Skippo-peli kokoontumiset, kiva tavata heitäkin, jotka yhdessä "korttia" iskee.
        Rupatellaan ja muistellaan jokainen oman elämän kulusta, intoa toisille antaen.


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Huomenta keskelle viikkoa alkavaan päivään, onhan se keskiviikko, heh,hee.
        Eilinen hujahti mukavasti, laulujen jälkeen Marimekon myymälään ja pikkutarjoilun lisäksi ihastelimme kauniita vaatteita ja hintoja.
        Laadukasta, varmaan, mutta myös hintavaa, yksi takki, maksoi 279 euroa olisi minua miellyttänyt, mutta eipä löytynyt kokoa, ei edes muista liikkeistä.
        En ole tämän tarjonnan ihailija, yksin siitä syystä, että kadulla vastaan astelee aika monta saman tuottajan vaatetta, kaiketi hyvän maun tae sekin.
        Tässä asiassa kuin muutenkin haluan olla oman itseni makuinen ja tyylinen.
        Arvostan kovasti Paakkasen aikaansaamisia, mutta en vaan tunne oloani kotoisaksi hänen tuotannolleen, ei myöskään tuloni kestäisi montakaan tuotetta.
        Sanotaan kyllä, että köyhän ei kannata ostaa huonoa, totta varmaan, makuasiat saman säännön mukaiset.

        Ihana oli nähdä brinkkalan ilmestyneen maisemiin, onnea uudelle elämällesi, varmaan nautit lastesi läheisyydestä.
        Rohkea olet muuttamaan elämäsi kulkua, minullakin joskus haaveena ollut muutto johonkin toiseen paikkaan, mutta enää se ei intoa nosta edes ajatuksena, omaiset, tutut ihmiset ja paikat pitävät turvallisuuden tunteen vahvana.
        Toisekseen elämä sujuu, seikkailut seikkailtu, enää ei kaipuuta muuhun, kuin hiljaiseen eloon.
        Tuo "lillukka" ei lainkaan huono valinta, eikös se löydy marjanakin?
        Pääasia kuitenkin, että arkeasi, miksikä ei juhliasikin käyt kertomassa.

        Nuo muistelot mistä tepa ja Makriina kerroitte on hyvän mielen ja haikeudenkin eteen tuovia, olipa kysymys vaikka kalentereista.
        Sanotaan, että muistot kultaantuu, pitää jotenkin paikkansa, useimmin hyvät muistot mieltä kiehtoo, huonoja harvemmin edes muistaa, kai niitäkin mukaan mahtuu.
        Minulla on pieni vihko, mihin mieheni kirjoitti ajatuksia, mitkä usein hyvin osuvia olivat, hänen kykynsä oli olla aina ajan tasalla, osuvia sutkauksia lausahti.
        Toinen muistelun kohde on hänen teatteriaikansa valokuvat, joita albumillisen olen tallentanut, niissä voin saada muistoja tuoreemmiltaan esiin.
        Lehtiarvostelut myös on tallessa, nekin mukavia lueskella, miettien miten elämä niin menikään.

        No niin, kohta taas kirjautuminen katoaa, pituutta kun juttuun tulee, kerron vielä, että tänään alkaa Skippo-peli kokoontumiset, kiva tavata heitäkin, jotka yhdessä "korttia" iskee.
        Rupatellaan ja muistellaan jokainen oman elämän kulusta, intoa toisille antaen.

        Hillan mies oli varmaan hyvin komea näyttelijä! Saiko paljon ihailijapostia ?


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Huomenta keskelle viikkoa alkavaan päivään, onhan se keskiviikko, heh,hee.
        Eilinen hujahti mukavasti, laulujen jälkeen Marimekon myymälään ja pikkutarjoilun lisäksi ihastelimme kauniita vaatteita ja hintoja.
        Laadukasta, varmaan, mutta myös hintavaa, yksi takki, maksoi 279 euroa olisi minua miellyttänyt, mutta eipä löytynyt kokoa, ei edes muista liikkeistä.
        En ole tämän tarjonnan ihailija, yksin siitä syystä, että kadulla vastaan astelee aika monta saman tuottajan vaatetta, kaiketi hyvän maun tae sekin.
        Tässä asiassa kuin muutenkin haluan olla oman itseni makuinen ja tyylinen.
        Arvostan kovasti Paakkasen aikaansaamisia, mutta en vaan tunne oloani kotoisaksi hänen tuotannolleen, ei myöskään tuloni kestäisi montakaan tuotetta.
        Sanotaan kyllä, että köyhän ei kannata ostaa huonoa, totta varmaan, makuasiat saman säännön mukaiset.

        Ihana oli nähdä brinkkalan ilmestyneen maisemiin, onnea uudelle elämällesi, varmaan nautit lastesi läheisyydestä.
        Rohkea olet muuttamaan elämäsi kulkua, minullakin joskus haaveena ollut muutto johonkin toiseen paikkaan, mutta enää se ei intoa nosta edes ajatuksena, omaiset, tutut ihmiset ja paikat pitävät turvallisuuden tunteen vahvana.
        Toisekseen elämä sujuu, seikkailut seikkailtu, enää ei kaipuuta muuhun, kuin hiljaiseen eloon.
        Tuo "lillukka" ei lainkaan huono valinta, eikös se löydy marjanakin?
        Pääasia kuitenkin, että arkeasi, miksikä ei juhliasikin käyt kertomassa.

        Nuo muistelot mistä tepa ja Makriina kerroitte on hyvän mielen ja haikeudenkin eteen tuovia, olipa kysymys vaikka kalentereista.
        Sanotaan, että muistot kultaantuu, pitää jotenkin paikkansa, useimmin hyvät muistot mieltä kiehtoo, huonoja harvemmin edes muistaa, kai niitäkin mukaan mahtuu.
        Minulla on pieni vihko, mihin mieheni kirjoitti ajatuksia, mitkä usein hyvin osuvia olivat, hänen kykynsä oli olla aina ajan tasalla, osuvia sutkauksia lausahti.
        Toinen muistelun kohde on hänen teatteriaikansa valokuvat, joita albumillisen olen tallentanut, niissä voin saada muistoja tuoreemmiltaan esiin.
        Lehtiarvostelut myös on tallessa, nekin mukavia lueskella, miettien miten elämä niin menikään.

        No niin, kohta taas kirjautuminen katoaa, pituutta kun juttuun tulee, kerron vielä, että tänään alkaa Skippo-peli kokoontumiset, kiva tavata heitäkin, jotka yhdessä "korttia" iskee.
        Rupatellaan ja muistellaan jokainen oman elämän kulusta, intoa toisille antaen.

        Hellurei!
        Odotin aamunavaustasi, Hil-la. Olen rientämässä asioilleni ennen kuin myrsky nousee, tuulenpuuskat näyttää voimistuvan.
        Minulla on samankaltainen suhde tuohon Marimekkoon. On ollu joskus joku t-paita. Kestävyys ja laatu edellä. En ole nyt seurannut onko Marimekko vielä tarkka siitä missä vaatteet ja tavarat tehdään.
        Joillekin se, että kantaa tunnetun brändin vaatteita tai muuta nostattaa kai omaa egoa. Muistelen joskus erään työkaverin kulkeneen aina Stockmannin iso muovikassi mukanaan, sai statuksen lisäksi lisänimen "stockka". :)

        "Allakka tietää, allakka muistaa, koskaan allakka ei petä ei", oli mainos aikoinaan. Muistan lapsuudenkodin keittiön naulassa roikkuneen allakan, aina. Säämerkintöjä ainakin äiti ja isä teki. Isällä oli litteä timpurin kynä, olisiko äiti kosmoskynällä merkannut, en muista.

        Lillukka on punainen, lyhytvartinen marja, jossa on kova, hampaat rikkova kivi. Harkitsen vielä nikkiäni.
        Aika rientää, menoksi.

        Mukavaa päivää teille!
        /ex-brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellurei!
        Odotin aamunavaustasi, Hil-la. Olen rientämässä asioilleni ennen kuin myrsky nousee, tuulenpuuskat näyttää voimistuvan.
        Minulla on samankaltainen suhde tuohon Marimekkoon. On ollu joskus joku t-paita. Kestävyys ja laatu edellä. En ole nyt seurannut onko Marimekko vielä tarkka siitä missä vaatteet ja tavarat tehdään.
        Joillekin se, että kantaa tunnetun brändin vaatteita tai muuta nostattaa kai omaa egoa. Muistelen joskus erään työkaverin kulkeneen aina Stockmannin iso muovikassi mukanaan, sai statuksen lisäksi lisänimen "stockka". :)

        "Allakka tietää, allakka muistaa, koskaan allakka ei petä ei", oli mainos aikoinaan. Muistan lapsuudenkodin keittiön naulassa roikkuneen allakan, aina. Säämerkintöjä ainakin äiti ja isä teki. Isällä oli litteä timpurin kynä, olisiko äiti kosmoskynällä merkannut, en muista.

        Lillukka on punainen, lyhytvartinen marja, jossa on kova, hampaat rikkova kivi. Harkitsen vielä nikkiäni.
        Aika rientää, menoksi.

        Mukavaa päivää teille!
        /ex-brinkkala

        Lillukka on liian lällykkä nikki noin skarpille ja fiksulle naiselle! Ehdotan nikkiä Valotar.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietyn nimimerkin kimpussa hääräilevien kiusankappaleiden ilkeät kommentit muistuttavat myös erehdyttävästi toisiaan.

        kylmätotuus

        Kiitos kylmis, tiedämme molemmat kokemuksemme perusteella, että kysymys on yhdestä syrjäytyneestä (Ehkä hän on saanut jonkun hörhön mukaan hippasille)

        Paloma vetosi ketjun vetäjään, puuttumalla asiaan, mutta mitään ei tapahdu. Sama ano kehuu aloittajan kirjoituksia.

        Hänet on ikävä kyllä hyväksytty arvostelemaan korppiksen päivän puuhia. Uskon myös, että jotkut vakiot jopa nauttivat kiusantekijästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lillukka on liian lällykkä nikki noin skarpille ja fiksulle naiselle! Ehdotan nikkiä Valotar.

        Ex-brinkkala on mielestäni ihan käyttökelpoinen ratkaisu.
        Se on ihan mainio nimmari.
        Onnea elämänmuutoksellesi! Pitäisi minunkin, mutta yksin en muutosta selviäisi.
        Mkr.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kiitos kylmis, tiedämme molemmat kokemuksemme perusteella, että kysymys on yhdestä syrjäytyneestä (Ehkä hän on saanut jonkun hörhön mukaan hippasille)

        Paloma vetosi ketjun vetäjään, puuttumalla asiaan, mutta mitään ei tapahdu. Sama ano kehuu aloittajan kirjoituksia.

        Hänet on ikävä kyllä hyväksytty arvostelemaan korppiksen päivän puuhia. Uskon myös, että jotkut vakiot jopa nauttivat kiusantekijästä.

        "Paloma vetosi ketjun vetäjään, puuttumalla asiaan, mutta mitään ei tapahdu. Sama ano kehuu aloittajan kirjoituksia."

        Miten ketjun aloittaja voisi puuttua asiaan? Ei hän pysty estämään ketään kirjoittamasta.

        Miksi ei saisi kehua Hil-lanin kirjoituksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ex-brinkkala on mielestäni ihan käyttökelpoinen ratkaisu.
        Se on ihan mainio nimmari.
        Onnea elämänmuutoksellesi! Pitäisi minunkin, mutta yksin en muutosta selviäisi.
        Mkr.

        Hän ei ole mikään ex, koska hän palasi takaisin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kiitos kylmis, tiedämme molemmat kokemuksemme perusteella, että kysymys on yhdestä syrjäytyneestä (Ehkä hän on saanut jonkun hörhön mukaan hippasille)

        Paloma vetosi ketjun vetäjään, puuttumalla asiaan, mutta mitään ei tapahdu. Sama ano kehuu aloittajan kirjoituksia.

        Hänet on ikävä kyllä hyväksytty arvostelemaan korppiksen päivän puuhia. Uskon myös, että jotkut vakiot jopa nauttivat kiusantekijästä.

        Mistä päättelet, että kiusantekijät hyväksytään? Voi olla erilaisia käsityksiä, kuka kiusaa ja ketä. Vain ylläpito voi estää kirjoittelun. Onko arvostelu kielletty? Etkö itse koskaan arvostele ketään? Nähdäkseni vakiokirjoittajat kannattavat palstarauhaa, tuskin riitelystä kukaan nauttii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Paloma vetosi ketjun vetäjään, puuttumalla asiaan, mutta mitään ei tapahdu. Sama ano kehuu aloittajan kirjoituksia."

        Miten ketjun aloittaja voisi puuttua asiaan? Ei hän pysty estämään ketään kirjoittamasta.

        Miksi ei saisi kehua Hil-lanin kirjoituksia?

        Kukaan ei pysty kieltämään ketään, paitsi ylläpito ja heiltä ei riitä aikaa tai ehkä myöskään kiinnostusta poistaa palstahäirikköjä sabotoimasta keskusteluja.
        Mutta koska Hil-la on arvostettu ja kaikkien kunnioittama ketjun aloittaja ja vetäjä, niin hänen sanallaan voisi olla painoa, jos hän ohjeistaisi vähän näitä liehittilijöitään, joiden vilpittömyydestä minulla on aina ollut omat epäilykseni. Ketunhäntä vilkkuu kainalosta. "Sinä ihana, kaunis, maalaat hienosti, miehesei varmaan oli filmitähti... ja seuraavassa kommentissa sama ano hyökkää raatelemaan milloin korppista, milloinpalomaa, milloin jopa makriinaa ja jopa kylmistä, ja kehut tuntuvat edelleen yhtä aidoilta ja ystävällisyyden osoituksilta?

        En väitä kuitenkaan että kaikki kehut ja ylistys olisi pelkkää manipulointia ; suurin osa on varmasti aivan vilpitöntä ja ansaittuakin tunnustusta ja palautetta, mutta tämä yksi tai kaksi jotka vuoronperään kumartavat ja pyllistävät mainiten nimimerkillä aloituksen muita kirjoittajia pilaavat täysin ketjun luettavuuden muiden osaanottajien kannalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelet, että kiusantekijät hyväksytään? Voi olla erilaisia käsityksiä, kuka kiusaa ja ketä. Vain ylläpito voi estää kirjoittelun. Onko arvostelu kielletty? Etkö itse koskaan arvostele ketään? Nähdäkseni vakiokirjoittajat kannattavat palstarauhaa, tuskin riitelystä kukaan nauttii.

        Mielestäni on päivänselvää, että kiusaamista suvaitaan ja vaikka sitä ei ehkä hyväksytä, niin palstarauhan säilyttämisen takia kiusaajien toimintaan ei puututa.

        Arvostelu on tietenkin sallittua, mutta ivaaminen, pilkaaminen ja mitätöiminen ei ole tervettä kritiikkiä. Uskoisin sen olevan kaikille itsestään selvä asia. Arvostelun voi esittää siten että se ei ole loukkaavaa, vaan ainoastaan mielipiteiden eroavuutta.

        Riitelyyn tarvitaan aina kaksi osapuolta, joten tämä sanailu täällä ei ole riitelyä, vaan pelkkää henkilöön/henkilöihin kohdistuvaa ala-arvoista jahtaamista ja hyökkäilyä. Jos hyökkäyksen kohde yrittää puolustautua, niin sanotaan että hän "riitelee". Sama tilanne kuin jos sanottaisi että se Ukrainan pressa on sitten kova riitelemään kun velivenäläinen sille vain esittää vähän arvostelua ja mielipiteitä siitä kenelle se Donetski ja Krim kuuluvat. Vertauskuvallisesti.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kukaan ei pysty kieltämään ketään, paitsi ylläpito ja heiltä ei riitä aikaa tai ehkä myöskään kiinnostusta poistaa palstahäirikköjä sabotoimasta keskusteluja.
        Mutta koska Hil-la on arvostettu ja kaikkien kunnioittama ketjun aloittaja ja vetäjä, niin hänen sanallaan voisi olla painoa, jos hän ohjeistaisi vähän näitä liehittilijöitään, joiden vilpittömyydestä minulla on aina ollut omat epäilykseni. Ketunhäntä vilkkuu kainalosta. "Sinä ihana, kaunis, maalaat hienosti, miehesei varmaan oli filmitähti... ja seuraavassa kommentissa sama ano hyökkää raatelemaan milloin korppista, milloinpalomaa, milloin jopa makriinaa ja jopa kylmistä, ja kehut tuntuvat edelleen yhtä aidoilta ja ystävällisyyden osoituksilta?

        En väitä kuitenkaan että kaikki kehut ja ylistys olisi pelkkää manipulointia ; suurin osa on varmasti aivan vilpitöntä ja ansaittuakin tunnustusta ja palautetta, mutta tämä yksi tai kaksi jotka vuoronperään kumartavat ja pyllistävät mainiten nimimerkillä aloituksen muita kirjoittajia pilaavat täysin ketjun luettavuuden muiden osaanottajien kannalta.

        Antaisitko minulle neuvon, että miten pystyt sanomaa, että "sama ano"?

        Miten vaikeaa on ymmärtää se, että jostakin ihmisestä pitää, toisesta ei?

        Miksi ei saisi kehua jotakin ihmistä. Hehkutathan sinäkin kehumisia, joita olet saanut?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kukaan ei pysty kieltämään ketään, paitsi ylläpito ja heiltä ei riitä aikaa tai ehkä myöskään kiinnostusta poistaa palstahäirikköjä sabotoimasta keskusteluja.
        Mutta koska Hil-la on arvostettu ja kaikkien kunnioittama ketjun aloittaja ja vetäjä, niin hänen sanallaan voisi olla painoa, jos hän ohjeistaisi vähän näitä liehittilijöitään, joiden vilpittömyydestä minulla on aina ollut omat epäilykseni. Ketunhäntä vilkkuu kainalosta. "Sinä ihana, kaunis, maalaat hienosti, miehesei varmaan oli filmitähti... ja seuraavassa kommentissa sama ano hyökkää raatelemaan milloin korppista, milloinpalomaa, milloin jopa makriinaa ja jopa kylmistä, ja kehut tuntuvat edelleen yhtä aidoilta ja ystävällisyyden osoituksilta?

        En väitä kuitenkaan että kaikki kehut ja ylistys olisi pelkkää manipulointia ; suurin osa on varmasti aivan vilpitöntä ja ansaittuakin tunnustusta ja palautetta, mutta tämä yksi tai kaksi jotka vuoronperään kumartavat ja pyllistävät mainiten nimimerkillä aloituksen muita kirjoittajia pilaavat täysin ketjun luettavuuden muiden osaanottajien kannalta.

        "pilaavat täysin ketjun luettavuuden muiden osaanottajien kannalta."

        Vain sinä ja korppis nyt noista tässä ketjussa räkytätte.
        Väkisinkin herää kysymys, miksi ihmeessä luette tätä ketjua ja vielä osallistutte siihen?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kukaan ei pysty kieltämään ketään, paitsi ylläpito ja heiltä ei riitä aikaa tai ehkä myöskään kiinnostusta poistaa palstahäirikköjä sabotoimasta keskusteluja.
        Mutta koska Hil-la on arvostettu ja kaikkien kunnioittama ketjun aloittaja ja vetäjä, niin hänen sanallaan voisi olla painoa, jos hän ohjeistaisi vähän näitä liehittilijöitään, joiden vilpittömyydestä minulla on aina ollut omat epäilykseni. Ketunhäntä vilkkuu kainalosta. "Sinä ihana, kaunis, maalaat hienosti, miehesei varmaan oli filmitähti... ja seuraavassa kommentissa sama ano hyökkää raatelemaan milloin korppista, milloinpalomaa, milloin jopa makriinaa ja jopa kylmistä, ja kehut tuntuvat edelleen yhtä aidoilta ja ystävällisyyden osoituksilta?

        En väitä kuitenkaan että kaikki kehut ja ylistys olisi pelkkää manipulointia ; suurin osa on varmasti aivan vilpitöntä ja ansaittuakin tunnustusta ja palautetta, mutta tämä yksi tai kaksi jotka vuoronperään kumartavat ja pyllistävät mainiten nimimerkillä aloituksen muita kirjoittajia pilaavat täysin ketjun luettavuuden muiden osaanottajien kannalta.

        Paloma. Kehuthan sinä ihan itsekkin miestäsi kaunotukaksi , varmaan tuo näyttelijäkin on ollut komea . Sinä tuon filmitähden keksit. Kehut omia kirjojasi ja niitten saamaa hyvää palautetta , miksei hillan tauluja saisi muut kehua? Nehän on oikeasti kauniita. Ja hilla on todella suosittu ja pidetty ollut aina, ei se sinulta ole pois.
        Kirjailijalle mielikuvitus on hyväksi, mutta lietsot riitaa aiheettomilla oletuksilla ja syytöksillä.Demeter on myös tulinjallasi ollut , häntäkään ei olisi saanut kehua.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mielestäni on päivänselvää, että kiusaamista suvaitaan ja vaikka sitä ei ehkä hyväksytä, niin palstarauhan säilyttämisen takia kiusaajien toimintaan ei puututa.

        Arvostelu on tietenkin sallittua, mutta ivaaminen, pilkaaminen ja mitätöiminen ei ole tervettä kritiikkiä. Uskoisin sen olevan kaikille itsestään selvä asia. Arvostelun voi esittää siten että se ei ole loukkaavaa, vaan ainoastaan mielipiteiden eroavuutta.

        Riitelyyn tarvitaan aina kaksi osapuolta, joten tämä sanailu täällä ei ole riitelyä, vaan pelkkää henkilöön/henkilöihin kohdistuvaa ala-arvoista jahtaamista ja hyökkäilyä. Jos hyökkäyksen kohde yrittää puolustautua, niin sanotaan että hän "riitelee". Sama tilanne kuin jos sanottaisi että se Ukrainan pressa on sitten kova riitelemään kun velivenäläinen sille vain esittää vähän arvostelua ja mielipiteitä siitä kenelle se Donetski ja Krim kuuluvat. Vertauskuvallisesti.

        Olet oikeassa, olmiksi ja takarivin tyyneksi ja muuksi vastaavaksi nimittely on ala- arvoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Antaisitko minulle neuvon, että miten pystyt sanomaa, että "sama ano"?

        Miten vaikeaa on ymmärtää se, että jostakin ihmisestä pitää, toisesta ei?

        Miksi ei saisi kehua jotakin ihmistä. Hehkutathan sinäkin kehumisia, joita olet saanut?

        Kyllä tunnustusta saa antaa, jos se on vilpitöntä. Mutta ei mielellään samassa lauseessa, samassa kommentissa, kun antt hyökkää toisen kirjoittajan kimppuun raskaalla tykistöllä. Tämä ei nyt oikein vain vaikuta aikuiste, tasapainoisten ja livessä hyvin käyttäytyvien ikäihmisten keskustelulta.
        "Kukaan ei ole kultaraha, joka onkaikille mieleen", vanha espanjalainen sananlasku. Normaalia.

        Manipulointi , hajoita ja hallise on ikivanha tapa yrittää pitää joku ryhmä hallinassa. Epäkuranttisin, moraalisesti arvostelun alapuolella olevin keinoin.

        Ei minusta tarvitse "tykätä", ei kirjojani kehua, en ole täällä sitä varten, että suosioni kasvaisi tai että minua ihailtaisi. Mikään ei ole minulta pois, joka on toisen lautasella.

        Kaksinaamaisuus vain ällöttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma. Kehuthan sinä ihan itsekkin miestäsi kaunotukaksi , varmaan tuo näyttelijäkin on ollut komea . Sinä tuon filmitähden keksit. Kehut omia kirjojasi ja niitten saamaa hyvää palautetta , miksei hillan tauluja saisi muut kehua? Nehän on oikeasti kauniita. Ja hilla on todella suosittu ja pidetty ollut aina, ei se sinulta ole pois.
        Kirjailijalle mielikuvitus on hyväksi, mutta lietsot riitaa aiheettomilla oletuksilla ja syytöksillä.Demeter on myös tulinjallasi ollut , häntäkään ei olisi saanut kehua.

        Demeter ei ole ollut tulilinjallani, ainoastaan manipuloivat pari anoa.
        Kukaan tänne nimimerkillä kirjoittava ei ole saanut minulta moitteita. Missään yhteydessä.
        Valtaosa anoista on aivan tolkun ihmisiä, asiallisia komentoijia ja minä en kuljeta kenttätykkiä mukanani.
        Olen joskus antanut palautetta vähän liiankin nopeasti ja ärhäkästi, kun päälleni on käyty. Puolustusmekanismia se on ei riidanhalua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kiitos kylmis, tiedämme molemmat kokemuksemme perusteella, että kysymys on yhdestä syrjäytyneestä (Ehkä hän on saanut jonkun hörhön mukaan hippasille)

        Paloma vetosi ketjun vetäjään, puuttumalla asiaan, mutta mitään ei tapahdu. Sama ano kehuu aloittajan kirjoituksia.

        Hänet on ikävä kyllä hyväksytty arvostelemaan korppiksen päivän puuhia. Uskon myös, että jotkut vakiot jopa nauttivat kiusantekijästä.

        Moni kehuu Hil-laa eikä syyttä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä tunnustusta saa antaa, jos se on vilpitöntä. Mutta ei mielellään samassa lauseessa, samassa kommentissa, kun antt hyökkää toisen kirjoittajan kimppuun raskaalla tykistöllä. Tämä ei nyt oikein vain vaikuta aikuiste, tasapainoisten ja livessä hyvin käyttäytyvien ikäihmisten keskustelulta.
        "Kukaan ei ole kultaraha, joka onkaikille mieleen", vanha espanjalainen sananlasku. Normaalia.

        Manipulointi , hajoita ja hallise on ikivanha tapa yrittää pitää joku ryhmä hallinassa. Epäkuranttisin, moraalisesti arvostelun alapuolella olevin keinoin.

        Ei minusta tarvitse "tykätä", ei kirjojani kehua, en ole täällä sitä varten, että suosioni kasvaisi tai että minua ihailtaisi. Mikään ei ole minulta pois, joka on toisen lautasella.

        Kaksinaamaisuus vain ällöttää.

        Katso nyt peiliin hyvä ihminen. Selitys on siinä, että muitakin ällöttää kaksinaamaisuus.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mielestäni on päivänselvää, että kiusaamista suvaitaan ja vaikka sitä ei ehkä hyväksytä, niin palstarauhan säilyttämisen takia kiusaajien toimintaan ei puututa.

        Arvostelu on tietenkin sallittua, mutta ivaaminen, pilkaaminen ja mitätöiminen ei ole tervettä kritiikkiä. Uskoisin sen olevan kaikille itsestään selvä asia. Arvostelun voi esittää siten että se ei ole loukkaavaa, vaan ainoastaan mielipiteiden eroavuutta.

        Riitelyyn tarvitaan aina kaksi osapuolta, joten tämä sanailu täällä ei ole riitelyä, vaan pelkkää henkilöön/henkilöihin kohdistuvaa ala-arvoista jahtaamista ja hyökkäilyä. Jos hyökkäyksen kohde yrittää puolustautua, niin sanotaan että hän "riitelee". Sama tilanne kuin jos sanottaisi että se Ukrainan pressa on sitten kova riitelemään kun velivenäläinen sille vain esittää vähän arvostelua ja mielipiteitä siitä kenelle se Donetski ja Krim kuuluvat. Vertauskuvallisesti.

        Sinähän olet vuodesta toiseen puuttunut palstan tasoon ja onko se puuttuminen sitten tuonut tulosta?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Demeter ei ole ollut tulilinjallani, ainoastaan manipuloivat pari anoa.
        Kukaan tänne nimimerkillä kirjoittava ei ole saanut minulta moitteita. Missään yhteydessä.
        Valtaosa anoista on aivan tolkun ihmisiä, asiallisia komentoijia ja minä en kuljeta kenttätykkiä mukanani.
        Olen joskus antanut palautetta vähän liiankin nopeasti ja ärhäkästi, kun päälleni on käyty. Puolustusmekanismia se on ei riidanhalua.

        Yritä nyt päättää montaako anoa sinä syytät. On yksi ano, on kaksi anoa ja sitten vielä anot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lillukka on liian lällykkä nikki noin skarpille ja fiksulle naiselle! Ehdotan nikkiä Valotar.

        Kiitos, taisin lehahtaa punaiseksi. Sinä taidatkin olla "se" Lucia-ano jota peräänkuulutin 2-3 kk sitten. Sinä/hän antaa positiivista palautetta ja on "välkky" :)
        Kannatti tulla lepuuttamaan selkää palstalle. Sade tuleekin tutkan mukaan vasta klo 15.
        Valonpisaroita sinulle!
        ex-brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ex-brinkkala on mielestäni ihan käyttökelpoinen ratkaisu.
        Se on ihan mainio nimmari.
        Onnea elämänmuutoksellesi! Pitäisi minunkin, mutta yksin en muutosta selviäisi.
        Mkr.

        Kiitos Makriina :)
        Nämä kaksi muuttoa ovat toimineet kuolinsiivouksena hyvin. Läjäpäin olen tavaraa antanut, toimittanut kirpparille ja jopa Sote-asemalle.
        Minä olin onnekas, lähtöpäässä tytär ja vävy auttoivat. Tutuntuttu kuorma-autokuski hoiti logistiikan ja tulopäässä toisen tyttären perhe auttoivat purkuhommissa.
        Olen ymmärtänyt, että sinulla pelaa asumisjärjestelyt muilta osin hyvin paitsi julkinen liikenne. Se onkin iso hankaluus, jos pysäkille matka kestää kauemmin kuin bussi/metromatka itsessään.

        Nähtäväksi jää tuleeko täällä uudessa paikassa "päin pläsiä" :)

        ex-brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei ole mikään ex, koska hän palasi takaisin.

        Heh, ex tulee siitä, kun mietin olenko "oikeutettu" käyttämään brinkkalaa, kyn en asu emää Turussa :)

        ex-brinkkala


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä tunnustusta saa antaa, jos se on vilpitöntä. Mutta ei mielellään samassa lauseessa, samassa kommentissa, kun antt hyökkää toisen kirjoittajan kimppuun raskaalla tykistöllä. Tämä ei nyt oikein vain vaikuta aikuiste, tasapainoisten ja livessä hyvin käyttäytyvien ikäihmisten keskustelulta.
        "Kukaan ei ole kultaraha, joka onkaikille mieleen", vanha espanjalainen sananlasku. Normaalia.

        Manipulointi , hajoita ja hallise on ikivanha tapa yrittää pitää joku ryhmä hallinassa. Epäkuranttisin, moraalisesti arvostelun alapuolella olevin keinoin.

        Ei minusta tarvitse "tykätä", ei kirjojani kehua, en ole täällä sitä varten, että suosioni kasvaisi tai että minua ihailtaisi. Mikään ei ole minulta pois, joka on toisen lautasella.

        Kaksinaamaisuus vain ällöttää.

        Raskaalla tykistöllä hyökkät vain sinä kateellisena niille joista tykätään. Säälittävä reppana olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, ex tulee siitä, kun mietin olenko "oikeutettu" käyttämään brinkkalaa, kyn en asu emää Turussa :)

        ex-brinkkala

        Päivää ! Pakko käydä toivottamassa brinkkala tervetulleeksi "pitkän" poissaolon jälkeen..))
        On sinua kaivattu !
        Ano 9.34 ehdottikin sinulle osuvaa nimimerkkiä: Valotar ! Kannatetaan ! iloa ja valoa toit taas tullessasi !
        Rohkea ja viitseliäs olet kun tuosta noin vaan muutit "maisemaa".
        Mutta jos saa olla omiaan lähellä, eikö se ole tänä päivänä jo lottovoitto ?

        Kerrohan taas asettumisestasi ! Vaikka en enää mallia tohtisi ottaa, voihan sitä leikitellä ajatuksella: "entä jos.."".


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kukaan ei pysty kieltämään ketään, paitsi ylläpito ja heiltä ei riitä aikaa tai ehkä myöskään kiinnostusta poistaa palstahäirikköjä sabotoimasta keskusteluja.
        Mutta koska Hil-la on arvostettu ja kaikkien kunnioittama ketjun aloittaja ja vetäjä, niin hänen sanallaan voisi olla painoa, jos hän ohjeistaisi vähän näitä liehittilijöitään, joiden vilpittömyydestä minulla on aina ollut omat epäilykseni. Ketunhäntä vilkkuu kainalosta. "Sinä ihana, kaunis, maalaat hienosti, miehesei varmaan oli filmitähti... ja seuraavassa kommentissa sama ano hyökkää raatelemaan milloin korppista, milloinpalomaa, milloin jopa makriinaa ja jopa kylmistä, ja kehut tuntuvat edelleen yhtä aidoilta ja ystävällisyyden osoituksilta?

        En väitä kuitenkaan että kaikki kehut ja ylistys olisi pelkkää manipulointia ; suurin osa on varmasti aivan vilpitöntä ja ansaittuakin tunnustusta ja palautetta, mutta tämä yksi tai kaksi jotka vuoronperään kumartavat ja pyllistävät mainiten nimimerkillä aloituksen muita kirjoittajia pilaavat täysin ketjun luettavuuden muiden osaanottajien kannalta.

        Etkö jo tarpeeksi hyökännyt Hil-lan kimppuun edellisessä ketjussa. Pitääkö vaan jatkaa jatkaa ja jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso nyt peiliin hyvä ihminen. Selitys on siinä, että muitakin ällöttää kaksinaamaisuus.

        Miten se kaksinaamaisuus täällä ilmenee ? Kuka on kaksinaamainen ?
        Kiero narsisti on 5-naamainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, ex tulee siitä, kun mietin olenko "oikeutettu" käyttämään brinkkalaa, kyn en asu emää Turussa :)

        ex-brinkkala

        Heh..heh..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö jo tarpeeksi hyökännyt Hil-lan kimppuun edellisessä ketjussa. Pitääkö vaan jatkaa jatkaa ja jatkaa.

        Vähän samaa ajattelen, Ano, 14.59. Edellisistä käräjistä ei ole kuin hetki aikaa ja taas lähtee sama ruletti pyörimään ja kuka aloitti ? Vanha tuttu, samoin argumentein, samoin oletuksin.

        Eikö näkyvyttä nyt tule tarpeeksi Facen, Instan ja muiden alustojen kautta ?
        Syylliset/kiusaajat täällä sentään vaihtuvat: yksi Ano, monta Anoa ja tietysti joukko rekattuja, minäkin.

        Ei voi muuta kuin ajatella, että joku/jotkut tykkäävät leikitellä näillä oletuksilla, saavat kai siitä potkua ja näköjään myös myötämieltä osakseen, jopa uhrin tai sankarin osan.
        Houkuttahan se ?
        demeter1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän samaa ajattelen, Ano, 14.59. Edellisistä käräjistä ei ole kuin hetki aikaa ja taas lähtee sama ruletti pyörimään ja kuka aloitti ? Vanha tuttu, samoin argumentein, samoin oletuksin.

        Eikö näkyvyttä nyt tule tarpeeksi Facen, Instan ja muiden alustojen kautta ?
        Syylliset/kiusaajat täällä sentään vaihtuvat: yksi Ano, monta Anoa ja tietysti joukko rekattuja, minäkin.

        Ei voi muuta kuin ajatella, että joku/jotkut tykkäävät leikitellä näillä oletuksilla, saavat kai siitä potkua ja näköjään myös myötämieltä osakseen, jopa uhrin tai sankarin osan.
        Houkuttahan se ?
        demeter1

        Olen todella pahoillani siitä että tulkitset kirjoitamani näin täydellisesti väärin hyökkäykseksi Hil-laa kohtaan (jota se ei missään kohtaa ole, luepa uudelleen mitä kirjoitin)
        tai näkyvyyden (protagonismin) hakuisuudeksi.

        Tunnustan syyllisyyttä ainoastaan siinä, että olen toivonut tasapuolisuutta ja oikeudenmukaisuutta kommenteissa ja että aloittaja ei lakaisemalla ongelmaa maton alle antaisi äänettömän suostumuksensa siihen että joidenkin rekattujen (minä mukaanluettuna) kimppuun käydään armottomasti ladellen vuosikymmenien kaunoja pöytään peukutusten kera.

        Eipä tässä nyt sittentaas muuta .


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen todella pahoillani siitä että tulkitset kirjoitamani näin täydellisesti väärin hyökkäykseksi Hil-laa kohtaan (jota se ei missään kohtaa ole, luepa uudelleen mitä kirjoitin)
        tai näkyvyyden (protagonismin) hakuisuudeksi.

        Tunnustan syyllisyyttä ainoastaan siinä, että olen toivonut tasapuolisuutta ja oikeudenmukaisuutta kommenteissa ja että aloittaja ei lakaisemalla ongelmaa maton alle antaisi äänettömän suostumuksensa siihen että joidenkin rekattujen (minä mukaanluettuna) kimppuun käydään armottomasti ladellen vuosikymmenien kaunoja pöytään peukutusten kera.

        Eipä tässä nyt sittentaas muuta .

        Ensin pitää itse olla tasapuolinen ja oikeudenmukainen ja sitten vasta toivoa sitä muilta.

        Vaatimaton mielipiteeni.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen todella pahoillani siitä että tulkitset kirjoitamani näin täydellisesti väärin hyökkäykseksi Hil-laa kohtaan (jota se ei missään kohtaa ole, luepa uudelleen mitä kirjoitin)
        tai näkyvyyden (protagonismin) hakuisuudeksi.

        Tunnustan syyllisyyttä ainoastaan siinä, että olen toivonut tasapuolisuutta ja oikeudenmukaisuutta kommenteissa ja että aloittaja ei lakaisemalla ongelmaa maton alle antaisi äänettömän suostumuksensa siihen että joidenkin rekattujen (minä mukaanluettuna) kimppuun käydään armottomasti ladellen vuosikymmenien kaunoja pöytään peukutusten kera.

        Eipä tässä nyt sittentaas muuta .

        No, Paloma, tuo viestini oli kohdistettu ensi sijassa korppikselle, mutta kimpassahan te nyt tuota Anotarinaa lähditte toistamaan. (Korppiksen viesti 9.47).
        Tuo jankkaaminen tympii kun siitä ei juuri mitään uutta irtoa, mielestäni.
        Tuo viimeinen kappaleesi nimenomaan oli samaa jargonia, mitä täällä on toistuvasti kuultu ja johtaa mielestäni vain vastakkainasettelun säilymiseen.

        Eikö sinulta/teiltä ole kysytty, miten itse hoitaisitte nämä toistuvat rettelöinnit täällä ?
        Tuntuu, että edelleen katsotte sen tehtävän kuuluvan Hillalle.
        demeter1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensin pitää itse olla tasapuolinen ja oikeudenmukainen ja sitten vasta toivoa sitä muilta.

        Vaatimaton mielipiteeni.

        Normaalisti vältän kirjoittamasta muista leslusteluun osallistujista. Pari häirikkäanoa jotka hyökkäilevät kimppuuni ja moittivat jokaista kommenttiani eivät ole keskustelijoita, koska tietääkseni he eivät tee yhtään aloitusta, keskustele koskaan mistään asioista, esitä mitään mielipiteitä tai kannanottoja mistään muusta kuin muidenpalstalle kirjoittelijoiden pahuudesta tai hyvyydestä.

        Miten voin olla tasapuolinen tai oikeudenmukainen normaalissa, asiakeskeisessä keskustelussa, jossa kaikkien mielipiteillä on oikeus tulla esille? Asioista puhuttaessa.
        Puhutaan asiaa, ei arvostella toisiamme!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Normaalisti vältän kirjoittamasta muista leslusteluun osallistujista. Pari häirikkäanoa jotka hyökkäilevät kimppuuni ja moittivat jokaista kommenttiani eivät ole keskustelijoita, koska tietääkseni he eivät tee yhtään aloitusta, keskustele koskaan mistään asioista, esitä mitään mielipiteitä tai kannanottoja mistään muusta kuin muidenpalstalle kirjoittelijoiden pahuudesta tai hyvyydestä.

        Miten voin olla tasapuolinen tai oikeudenmukainen normaalissa, asiakeskeisessä keskustelussa, jossa kaikkien mielipiteillä on oikeus tulla esille? Asioista puhuttaessa.
        Puhutaan asiaa, ei arvostella toisiamme!

        Mene nyt itseesi Paloma! Hillalla ei ole mitään velvollisuutta paimentaa täällä ketään, kuten ei kenelläkään muullakaan. Sinä et ole kuin tavallinen rivikirjoittaja kuten me kaikki muutkin. Jokainen vastaa itse kirjoituksistaan ja osallistumistaan aloituksiin. Pakko ei ole kenenkään, on ihan vapaaehtoista.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Normaalisti vältän kirjoittamasta muista leslusteluun osallistujista. Pari häirikkäanoa jotka hyökkäilevät kimppuuni ja moittivat jokaista kommenttiani eivät ole keskustelijoita, koska tietääkseni he eivät tee yhtään aloitusta, keskustele koskaan mistään asioista, esitä mitään mielipiteitä tai kannanottoja mistään muusta kuin muidenpalstalle kirjoittelijoiden pahuudesta tai hyvyydestä.

        Miten voin olla tasapuolinen tai oikeudenmukainen normaalissa, asiakeskeisessä keskustelussa, jossa kaikkien mielipiteillä on oikeus tulla esille? Asioista puhuttaessa.
        Puhutaan asiaa, ei arvostella toisiamme!

        Täällä on aika monta rekattuakin , jotka ei koskaan aloituksia tee. Suurin osa aloituksista on anojen tekemiä.
        Sinä itse olet nytkin hyökkäillyt ainakin hillan ja anojen kimppuun ja demeterinkin, painostat ainakin. Sinä et ole oikea opettamaan asiakeskusteluaniin paljon olet palstan ja kirjoittajien tasoa moittinut. Eikä kenenkään tarvitse aikuisia tulla kasvattamaan tänne. Tasapuolisuutta et itse noudata, vaan puolustat ja kehut live ystävääsi kritiikittä. Siitä oikeudenmukaisuus on kaukana. Et ole pätevä arvioimaan kehujen ja kiitosten aitoutta, itse tuollakin epäluulon kylvöllä tuhoat asiallista keskustelua.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Normaalisti vältän kirjoittamasta muista leslusteluun osallistujista. Pari häirikkäanoa jotka hyökkäilevät kimppuuni ja moittivat jokaista kommenttiani eivät ole keskustelijoita, koska tietääkseni he eivät tee yhtään aloitusta, keskustele koskaan mistään asioista, esitä mitään mielipiteitä tai kannanottoja mistään muusta kuin muidenpalstalle kirjoittelijoiden pahuudesta tai hyvyydestä.

        Miten voin olla tasapuolinen tai oikeudenmukainen normaalissa, asiakeskeisessä keskustelussa, jossa kaikkien mielipiteillä on oikeus tulla esille? Asioista puhuttaessa.
        Puhutaan asiaa, ei arvostella toisiamme!

        Pari anoa, jotka eivät ole keskustelijoita, eivätkä tietääksesi tee aloituksia.

        Kysymys: Mistä nämä tietosi on peräisin? Luulottelet, kuten ystäväsikin ja ystäväsi kirjoitti jossakin Hil-lanin ketjussa, että yksinäiset ihmiset luulottelee.

        Toisekseen, missä sinun keskustelusi on tänään? Pelkkää palstan arvostelua taas kerran ja joista syytät paria anoa.

        Huom. sinä sitä oikeudenmukaisuutta ja tasapuolisuutta toivoit, joten kysy nyt vaan itseltäsi, miten sen onnistuu sinulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on aika monta rekattuakin , jotka ei koskaan aloituksia tee. Suurin osa aloituksista on anojen tekemiä.
        Sinä itse olet nytkin hyökkäillyt ainakin hillan ja anojen kimppuun ja demeterinkin, painostat ainakin. Sinä et ole oikea opettamaan asiakeskusteluaniin paljon olet palstan ja kirjoittajien tasoa moittinut. Eikä kenenkään tarvitse aikuisia tulla kasvattamaan tänne. Tasapuolisuutta et itse noudata, vaan puolustat ja kehut live ystävääsi kritiikittä. Siitä oikeudenmukaisuus on kaukana. Et ole pätevä arvioimaan kehujen ja kiitosten aitoutta, itse tuollakin epäluulon kylvöllä tuhoat asiallista keskustelua.

        Okej, jatketaan sitten vaan palstakulttuurin sanelemaa käytäntöä ja lakaistaan ongelmat maton alle, syytellään niitä jotka tuovat asiat esille ja hyssytellään ja supatellaan.
        Hil-lan, Demeterin tai anojen "kimppuun en ole hyökännyt"Lopettakaa vääristelyt ja valehtelu.

        Mutta, tosiasia on että palstan pitkäaikaisena vetäjänä ja arvostettuna ja kunnioitettuna palstaemäntänä Hil-lalla olisi mahdollsuus puuttua tähän mollaamiskampanjaan ja häntä ehkä jopa kuunneltaisiin.

        Kaikki me muut olemme samalla viivalla.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Okej, jatketaan sitten vaan palstakulttuurin sanelemaa käytäntöä ja lakaistaan ongelmat maton alle, syytellään niitä jotka tuovat asiat esille ja hyssytellään ja supatellaan.
        Hil-lan, Demeterin tai anojen "kimppuun en ole hyökännyt"Lopettakaa vääristelyt ja valehtelu.

        Mutta, tosiasia on että palstan pitkäaikaisena vetäjänä ja arvostettuna ja kunnioitettuna palstaemäntänä Hil-lalla olisi mahdollsuus puuttua tähän mollaamiskampanjaan ja häntä ehkä jopa kuunneltaisiin.

        Kaikki me muut olemme samalla viivalla.

        Voi pe*kele sun kanssas. Mene itse sinne maton alle jo jankkaamasta. Olet saanut nyt kaipaamaasi huomiota liiankin kanssa. Eikö se liehuletti lutunen Legolassi anna sinulle huomiota.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Okej, jatketaan sitten vaan palstakulttuurin sanelemaa käytäntöä ja lakaistaan ongelmat maton alle, syytellään niitä jotka tuovat asiat esille ja hyssytellään ja supatellaan.
        Hil-lan, Demeterin tai anojen "kimppuun en ole hyökännyt"Lopettakaa vääristelyt ja valehtelu.

        Mutta, tosiasia on että palstan pitkäaikaisena vetäjänä ja arvostettuna ja kunnioitettuna palstaemäntänä Hil-lalla olisi mahdollsuus puuttua tähän mollaamiskampanjaan ja häntä ehkä jopa kuunneltaisiin.

        Kaikki me muut olemme samalla viivalla.

        Näyttää siltä, että yrität alistaa Hil-lan tahtosi alle.
        Annan tukeni Hil-lalle. Hän joka aloituksessaan pyytää kirjoittamaan sovussa, se riittää.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Okej, jatketaan sitten vaan palstakulttuurin sanelemaa käytäntöä ja lakaistaan ongelmat maton alle, syytellään niitä jotka tuovat asiat esille ja hyssytellään ja supatellaan.
        Hil-lan, Demeterin tai anojen "kimppuun en ole hyökännyt"Lopettakaa vääristelyt ja valehtelu.

        Mutta, tosiasia on että palstan pitkäaikaisena vetäjänä ja arvostettuna ja kunnioitettuna palstaemäntänä Hil-lalla olisi mahdollsuus puuttua tähän mollaamiskampanjaan ja häntä ehkä jopa kuunneltaisiin.

        Kaikki me muut olemme samalla viivalla.

        Mitä nyt sekoilet? Ei Hil-la tätä palstaa vedä.

        Palsta on koko 80 plus palsta ja ketju on ketju.

        Tosiasia on nyt se, että Hil-lan saa kirjoittaa ihan oman mielensä mukaan.

        Ei sinun ole mikään pakko kirjoittaa tai lukea näitä Nojatuoliketjuja, jos ketju ei miellytä, niin aina voit aloittaa oman laadukkaan ja tasoasi vastaavan ketjun.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Okej, jatketaan sitten vaan palstakulttuurin sanelemaa käytäntöä ja lakaistaan ongelmat maton alle, syytellään niitä jotka tuovat asiat esille ja hyssytellään ja supatellaan.
        Hil-lan, Demeterin tai anojen "kimppuun en ole hyökännyt"Lopettakaa vääristelyt ja valehtelu.

        Mutta, tosiasia on että palstan pitkäaikaisena vetäjänä ja arvostettuna ja kunnioitettuna palstaemäntänä Hil-lalla olisi mahdollsuus puuttua tähän mollaamiskampanjaan ja häntä ehkä jopa kuunneltaisiin.

        Kaikki me muut olemme samalla viivalla.

        Mitä nämä tällaiset tittelit ovat kuin "palstan pitkäaikainen vetäjä" ja "palstaemäntä"?
        Missä nämä on määrätty?
        Joskus kauan sitten oli joka palstalla ylläpidon nimeämä sheriffi, sittemmin luotsi. Mutta ne systeemit ovat olleet jo aikoja sitten ollutta ja mennyttä.

        Tämä on avoin yleinen keskustelupalsta, eikä täällä voi sälyttää kenenkään yksityisen keskustelijan harteille toisten palstakäyttäytymistä.
        Jokaisella on sama oikeus ja velvollisuuskin ilmoittaa ylläpidolle asiattomat kommentit perustellen hyvästi mikä siinä on asiatonta. Sitä en pidä hyvänä perusteluna, että joku herkkähipiäinen tuntee itsensä loukatuksi tai lytätyksi, mutta sopiihan sitäkin yrittää, jos ei itsetuntonsa kestä loukkaantumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt sekoilet? Ei Hil-la tätä palstaa vedä.

        Palsta on koko 80 plus palsta ja ketju on ketju.

        Tosiasia on nyt se, että Hil-lan saa kirjoittaa ihan oman mielensä mukaan.

        Ei sinun ole mikään pakko kirjoittaa tai lukea näitä Nojatuoliketjuja, jos ketju ei miellytä, niin aina voit aloittaa oman laadukkaan ja tasoasi vastaavan ketjun.

        Peukku anolta 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pe*kele sun kanssas. Mene itse sinne maton alle jo jankkaamasta. Olet saanut nyt kaipaamaasi huomiota liiankin kanssa. Eikö se liehuletti lutunen Legolassi anna sinulle huomiota.

        Peukku anolta 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että yrität alistaa Hil-lan tahtosi alle.
        Annan tukeni Hil-lalle. Hän joka aloituksessaan pyytää kirjoittamaan sovussa, se riittää.

        Peukku 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peukku anolta 👍

        toinen peukku👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peukku 👍

        toinen peukku👍


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä nämä tällaiset tittelit ovat kuin "palstan pitkäaikainen vetäjä" ja "palstaemäntä"?
        Missä nämä on määrätty?
        Joskus kauan sitten oli joka palstalla ylläpidon nimeämä sheriffi, sittemmin luotsi. Mutta ne systeemit ovat olleet jo aikoja sitten ollutta ja mennyttä.

        Tämä on avoin yleinen keskustelupalsta, eikä täällä voi sälyttää kenenkään yksityisen keskustelijan harteille toisten palstakäyttäytymistä.
        Jokaisella on sama oikeus ja velvollisuuskin ilmoittaa ylläpidolle asiattomat kommentit perustellen hyvästi mikä siinä on asiatonta. Sitä en pidä hyvänä perusteluna, että joku herkkähipiäinen tuntee itsensä loukatuksi tai lytätyksi, mutta sopiihan sitäkin yrittää, jos ei itsetuntonsa kestä loukkaantumista.

        peukku tellukalle👍


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä nämä tällaiset tittelit ovat kuin "palstan pitkäaikainen vetäjä" ja "palstaemäntä"?
        Missä nämä on määrätty?
        Joskus kauan sitten oli joka palstalla ylläpidon nimeämä sheriffi, sittemmin luotsi. Mutta ne systeemit ovat olleet jo aikoja sitten ollutta ja mennyttä.

        Tämä on avoin yleinen keskustelupalsta, eikä täällä voi sälyttää kenenkään yksityisen keskustelijan harteille toisten palstakäyttäytymistä.
        Jokaisella on sama oikeus ja velvollisuuskin ilmoittaa ylläpidolle asiattomat kommentit perustellen hyvästi mikä siinä on asiatonta. Sitä en pidä hyvänä perusteluna, että joku herkkähipiäinen tuntee itsensä loukatuksi tai lytätyksi, mutta sopiihan sitäkin yrittää, jos ei itsetuntonsa kestä loukkaantumista.

        Kiitos Tellukka selkeästä ja perustellusta tekstistäsi. On ilo lukea.
        Kirjoita kirja, Tellukka. Lupaan lukea, oli aihepiiri mikä hyvänsä. Purevaa pureskeltavaa olisi, luulen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kukaan ei pysty kieltämään ketään, paitsi ylläpito ja heiltä ei riitä aikaa tai ehkä myöskään kiinnostusta poistaa palstahäirikköjä sabotoimasta keskusteluja.
        Mutta koska Hil-la on arvostettu ja kaikkien kunnioittama ketjun aloittaja ja vetäjä, niin hänen sanallaan voisi olla painoa, jos hän ohjeistaisi vähän näitä liehittilijöitään, joiden vilpittömyydestä minulla on aina ollut omat epäilykseni. Ketunhäntä vilkkuu kainalosta. "Sinä ihana, kaunis, maalaat hienosti, miehesei varmaan oli filmitähti... ja seuraavassa kommentissa sama ano hyökkää raatelemaan milloin korppista, milloinpalomaa, milloin jopa makriinaa ja jopa kylmistä, ja kehut tuntuvat edelleen yhtä aidoilta ja ystävällisyyden osoituksilta?

        En väitä kuitenkaan että kaikki kehut ja ylistys olisi pelkkää manipulointia ; suurin osa on varmasti aivan vilpitöntä ja ansaittuakin tunnustusta ja palautetta, mutta tämä yksi tai kaksi jotka vuoronperään kumartavat ja pyllistävät mainiten nimimerkillä aloituksen muita kirjoittajia pilaavat täysin ketjun luettavuuden muiden osaanottajien kannalta.

        Aiemmassa Nojatuoli--aloituksessa ketjun aloittaja totesi palstan rauhoittuvan, koska korpikirjailija oli luvannut pysyä poissa aloituksesta.

        Tuo toteamushan tarkoittaa sitä, että aloittajan mielestä korpikirjailija on kaiken pahan alku ja juuri. Näin ollen on turha odottaa aloittajan puuttuvan ilkeämielisiin kommentteihin, joita sisäpiiriin kuulumattomat saavat osakseen.

        Täällä ei sallita eriäviä mielipiteitä, eikä varsinkaan pienintäkään kritiikkiä ketjun sisäänlämpiävästä hengestä.
        Toisaalta ymmärrän, että näin käy, kun sama pieni piiri pyörii omissa ympyröissään vuosikymmeniä.

        Mitään muutosta ei tapahdu, jos asiat vaietaan kuoliaiksi tai lakaistaan muhimaan maton alle, josta ne taas joskus pulpahtavat pintaan.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmassa Nojatuoli--aloituksessa ketjun aloittaja totesi palstan rauhoittuvan, koska korpikirjailija oli luvannut pysyä poissa aloituksesta.

        Tuo toteamushan tarkoittaa sitä, että aloittajan mielestä korpikirjailija on kaiken pahan alku ja juuri. Näin ollen on turha odottaa aloittajan puuttuvan ilkeämielisiin kommentteihin, joita sisäpiiriin kuulumattomat saavat osakseen.

        Täällä ei sallita eriäviä mielipiteitä, eikä varsinkaan pienintäkään kritiikkiä ketjun sisäänlämpiävästä hengestä.
        Toisaalta ymmärrän, että näin käy, kun sama pieni piiri pyörii omissa ympyröissään vuosikymmeniä.

        Mitään muutosta ei tapahdu, jos asiat vaietaan kuoliaiksi tai lakaistaan muhimaan maton alle, josta ne taas joskus pulpahtavat pintaan.

        kylmätotuus

        Ja kylmis kirjoitti siitä "jokapäiväisestä elämästään"???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmassa Nojatuoli--aloituksessa ketjun aloittaja totesi palstan rauhoittuvan, koska korpikirjailija oli luvannut pysyä poissa aloituksesta.

        Tuo toteamushan tarkoittaa sitä, että aloittajan mielestä korpikirjailija on kaiken pahan alku ja juuri. Näin ollen on turha odottaa aloittajan puuttuvan ilkeämielisiin kommentteihin, joita sisäpiiriin kuulumattomat saavat osakseen.

        Täällä ei sallita eriäviä mielipiteitä, eikä varsinkaan pienintäkään kritiikkiä ketjun sisäänlämpiävästä hengestä.
        Toisaalta ymmärrän, että näin käy, kun sama pieni piiri pyörii omissa ympyröissään vuosikymmeniä.

        Mitään muutosta ei tapahdu, jos asiat vaietaan kuoliaiksi tai lakaistaan muhimaan maton alle, josta ne taas joskus pulpahtavat pintaan.

        kylmätotuus

        Hil-la oli aivan oikeassa. Korpikirjailijan pysyessä poissa Nojatuoli olisi rauhoittunut. Silloin Ploma, toinen jankuttaja ei päässyt Nojatuoliin bannin takia.
        Kaikkihan sen tietää, että provot tyrehtyy kun niihin ei vastaa. Kk on itse kirjoittanut, että hän provosoi päästäkseen "jankkaamaan".
        Helppoa on pysyä pois, jos samanhenkisten rauhallinen jutustelu arjesta ei miellytä.
        Tellukka on täysin oikeassa ettei yksittäisen kirjoittajan harteille kuulu sälyttää muiden käyttäytymistä.
        Yritetään nyt vaan jokainen käyttäytyä.


      • UUSI
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä nämä tällaiset tittelit ovat kuin "palstan pitkäaikainen vetäjä" ja "palstaemäntä"?
        Missä nämä on määrätty?
        Joskus kauan sitten oli joka palstalla ylläpidon nimeämä sheriffi, sittemmin luotsi. Mutta ne systeemit ovat olleet jo aikoja sitten ollutta ja mennyttä.

        Tämä on avoin yleinen keskustelupalsta, eikä täällä voi sälyttää kenenkään yksityisen keskustelijan harteille toisten palstakäyttäytymistä.
        Jokaisella on sama oikeus ja velvollisuuskin ilmoittaa ylläpidolle asiattomat kommentit perustellen hyvästi mikä siinä on asiatonta. Sitä en pidä hyvänä perusteluna, että joku herkkähipiäinen tuntee itsensä loukatuksi tai lytätyksi, mutta sopiihan sitäkin yrittää, jos ei itsetuntonsa kestä loukkaantumista.

        Tarkoitin tietenkin ketjun vetäjä ja Nojatuolin emäntä.
        Tiedän että kenelläkään ei ole sheriffin tai luotsin valtuuksia, mutta Hil'lan sanalla on painoa ja merkitystä tässä ketjussa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin ketjun vetäjä ja Nojatuolin emäntä.
        Tiedän että kenelläkään ei ole sheriffin tai luotsin valtuuksia, mutta Hil'lan sanalla on painoa ja merkitystä tässä ketjussa.

        Rauhoitu jo ja tee oma ketju, jossa voit antaa painon omille kirjoituksillesi ja onhan sinulla se oma keskustelupalstakin, jonka perustit, kun kyllästyit palstan tasoon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pe*kele sun kanssas. Mene itse sinne maton alle jo jankkaamasta. Olet saanut nyt kaipaamaasi huomiota liiankin kanssa. Eikö se liehuletti lutunen Legolassi anna sinulle huomiota.

        Harvoin noin kaunista kommenttia olen nähnyt ja lukenut.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Korppis. Oletko kuullut sanonnan, "kateus on ansaittava", sinulle näyttää olevan kateellinen joku henkilö, jonka elämä on niin suppeaa ja tapahtumaköyhää, että hänen päivänsä kohokohta on kun seuraa sinun kirjoituksiasi tällä palstalla.
      Tavallaan sinä olet eräänlaisen hyväntekijän roolissa kun jaksat ylläpitää tämän henkilön mielialaa, että hän saa kirjoittaa ilkeyksiään.
      Luin läpi tuon vuosien takaa ylös nostetun ketjun ja suorastaan kauhistuin kuinka julmasti voidaan toiselle ihmiselle kirjoittaa ja sama saa jatkua vuodesta toiseen.
      Sinulla, korppis on varmasti joku epäilys, kuka on kirjoitusten takana, Minä luulen tämän henkilön tuntevan sinut henkilökohtaisesti ja on katkeroitunut jostain tapahtumasta elämänne varrelta.
      Hyvää päivän jatkoa sinulle korppis ja kaikille palstalaisille.
      tepa

      • Anonyymi

        Ehkä sinun kannattaa lukea palstan historiaa enemmänkin, niin ymmärtäisit enemmän.


      • Anonyymi

        Puolen vuoden 80 + kokemuksella ei pitäisi kuitata 20 vuoden jaksoa eri ikäpalstoilla.


      • Keskipäivää Korvesta@

        On mahdollista, että kiusaaja on "tuttu".

        On vaikea osoittaa henkilöön suoraan, mutta jos hän painottaa kymmenien vuosien takaisia asioita niin kieltämättä hän on perillä kaikesta mitä olen kirjoittanut.

        Pääasiassa olen aina kirjoittanut asiaa, mutta pinnakin on joskus palanut.

        Kateus se lie kaiken takana, sanoipa kuka mitä hyvänsä.

        Olen elänyt värikkään elämän.
        Minun ensimmäinen avioliitto oli rakkausavioliitto, saimme kaksi kivaa poikaa.
        Opiskelin koko työurani ajan.

        Tapasin nykyisen mieheni vuonna 2006. Olemme kiertäneet maailmaa turisteina, olen asunut mieheni kotimaassa.

        Olen harrastanut koko ikäni taiteen eri lajeja.
        Taiteesta sen verran, että sen tulkinta on vapaa.

        Avioiduimme nykyisen mieheni kanssa keväällä 17-vuotta kihlautumisemme jälkeen. Nyt elämme rauhallista elämää. Mieheni johti ja suunnitteli kaiken ennen, nyt vetovastuu on siirtynyt minulle.

        Koska olen yksinhuoltajana vastannut perheeni toimeentulosta, oli aikoinaan ihana siirtyä mieheni johtamaksi, vapaana päivittäisistä velvotteista.

        Tänään ovat osat vaihtuneet.

        Sitä en tiedä, mikä tässä on se piikki kiusaajan lihassa.


      • Anonyymi

        Kerro meille kaikille mitä kadehtimista hänessä olisi ?
        Luojaa kiittää, ettei ole syntynyt samanlaiseksi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Keskipäivää Korvesta@

        On mahdollista, että kiusaaja on "tuttu".

        On vaikea osoittaa henkilöön suoraan, mutta jos hän painottaa kymmenien vuosien takaisia asioita niin kieltämättä hän on perillä kaikesta mitä olen kirjoittanut.

        Pääasiassa olen aina kirjoittanut asiaa, mutta pinnakin on joskus palanut.

        Kateus se lie kaiken takana, sanoipa kuka mitä hyvänsä.

        Olen elänyt värikkään elämän.
        Minun ensimmäinen avioliitto oli rakkausavioliitto, saimme kaksi kivaa poikaa.
        Opiskelin koko työurani ajan.

        Tapasin nykyisen mieheni vuonna 2006. Olemme kiertäneet maailmaa turisteina, olen asunut mieheni kotimaassa.

        Olen harrastanut koko ikäni taiteen eri lajeja.
        Taiteesta sen verran, että sen tulkinta on vapaa.

        Avioiduimme nykyisen mieheni kanssa keväällä 17-vuotta kihlautumisemme jälkeen. Nyt elämme rauhallista elämää. Mieheni johti ja suunnitteli kaiken ennen, nyt vetovastuu on siirtynyt minulle.

        Koska olen yksinhuoltajana vastannut perheeni toimeentulosta, oli aikoinaan ihana siirtyä mieheni johtamaksi, vapaana päivittäisistä velvotteista.

        Tänään ovat osat vaihtuneet.

        Sitä en tiedä, mikä tässä on se piikki kiusaajan lihassa.

        "On vaikea osoittaa henkilöön suoraan"

        Olethan sinä täällä "osoittanut" useampaakin rekattua syylliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro meille kaikille mitä kadehtimista hänessä olisi ?
        Luojaa kiittää, ettei ole syntynyt samanlaiseksi.

        Jos se ihana johdettuna olo muutaman vuoden ajan ja se "värikäs" elämä on jollekkin piikki lihassa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Keskipäivää Korvesta@

        On mahdollista, että kiusaaja on "tuttu".

        On vaikea osoittaa henkilöön suoraan, mutta jos hän painottaa kymmenien vuosien takaisia asioita niin kieltämättä hän on perillä kaikesta mitä olen kirjoittanut.

        Pääasiassa olen aina kirjoittanut asiaa, mutta pinnakin on joskus palanut.

        Kateus se lie kaiken takana, sanoipa kuka mitä hyvänsä.

        Olen elänyt värikkään elämän.
        Minun ensimmäinen avioliitto oli rakkausavioliitto, saimme kaksi kivaa poikaa.
        Opiskelin koko työurani ajan.

        Tapasin nykyisen mieheni vuonna 2006. Olemme kiertäneet maailmaa turisteina, olen asunut mieheni kotimaassa.

        Olen harrastanut koko ikäni taiteen eri lajeja.
        Taiteesta sen verran, että sen tulkinta on vapaa.

        Avioiduimme nykyisen mieheni kanssa keväällä 17-vuotta kihlautumisemme jälkeen. Nyt elämme rauhallista elämää. Mieheni johti ja suunnitteli kaiken ennen, nyt vetovastuu on siirtynyt minulle.

        Koska olen yksinhuoltajana vastannut perheeni toimeentulosta, oli aikoinaan ihana siirtyä mieheni johtamaksi, vapaana päivittäisistä velvotteista.

        Tänään ovat osat vaihtuneet.

        Sitä en tiedä, mikä tässä on se piikki kiusaajan lihassa.

        "On vaikea osoittaa henkilöön suoraan, mutta jos hän painottaa kymmenien vuosien takaisia asioita niin kieltämättä hän on perillä kaikesta mitä olen kirjoittanut."


        Jos kymmenien vuosien ajan jaksaa toistaa samaa vanhaa kulunutta tarinaansa
        noin 1000 kertaa niin eiköhän se ole kaikille liiankin tuttu ?
        Tympäisevän tuttu. Mikä idea on jatkuvasti tuoda itseään esille toistamalla
        samaa vuodesta toiseen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se ihana johdettuna olo muutaman vuoden ajan ja se "värikäs" elämä on jollekkin piikki lihassa.

        Useimmat arvostaa turvallista ja vakaata elämää, ei mitään epämääräistä värikkyyttä. Suomalaiset naiset eivät yleensä halua olla miehen "johtamia", vaan tasa-arvoisia ja omilla jaloillaan seisovia, niin henkisesti kuin taloudellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat arvostaa turvallista ja vakaata elämää, ei mitään epämääräistä värikkyyttä. Suomalaiset naiset eivät yleensä halua olla miehen "johtamia", vaan tasa-arvoisia ja omilla jaloillaan seisovia, niin henkisesti kuin taloudellisesti.

        Samaa mieltä kanssasti, Ano 16.11. Elämyshakuisuus, "värikkyyden" arvostaminen merkitsee minulla aina sitä, että ihminen ei ole tyytyväinen itseensä tai vallitseviin oloihin, hänellä on tarve saada "enemmän".
        Tuo asenne on mielestäni markkinatalouden meihin istuttama, ei siis mitenkään omaehtoinen eikä ainakaan harvinainen.
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat arvostaa turvallista ja vakaata elämää, ei mitään epämääräistä värikkyyttä. Suomalaiset naiset eivät yleensä halua olla miehen "johtamia", vaan tasa-arvoisia ja omilla jaloillaan seisovia, niin henkisesti kuin taloudellisesti.

        Peukku anolta 👍


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolen vuoden 80 kokemuksella ei pitäisi kuitata 20 vuoden jaksoa eri ikäpalstoilla.

        Tulokas on oikeutettu osallistumaan vilpittömin mielin palstalle ilman ennakkoasenteita. Ei ole syytä etsiä menneisyydestä muiden kokemia ikävyyksiä. Tulijalle suotakoon oikeus viihtyä kaikkien osallistujien kanssa.
        Uusille kirjoittajille ei ole syytä selostaa muiden kirjoittajien mielipiteitä tai omia kommentteja erimielisille. Jokaisella on oikeus muodostaa omat käsityksensä.


      • Anonyymi
        UUSI
        demeter1 kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasti, Ano 16.11. Elämyshakuisuus, "värikkyyden" arvostaminen merkitsee minulla aina sitä, että ihminen ei ole tyytyväinen itseensä tai vallitseviin oloihin, hänellä on tarve saada "enemmän".
        Tuo asenne on mielestäni markkinatalouden meihin istuttama, ei siis mitenkään omaehtoinen eikä ainakaan harvinainen.
        demeter1

        Mielestäni elämä voi olla turvallista ja vakaata, vaikka se olisi värikästäkin.
        Ei turvallisuus tai vakaus synny siitä, että päivät olisivat toistensa kaltaisia. Kyllä ihminen tarvitsee elämyksiä ja vaihtelua arkeensa, eikä se tarkoita suinkaan sitä, että henkilö olisi tyytymätön itseensä tai arkielämäänsä.

        Tuskinpa kukaan haluaa syödä päivästä toiseen hernekeittoa, vaan välillä kaalilaatikko on poikaa.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Tuuliset terveiset! Koivun lehdet nurmikolla kisailevat ja lisää aina tulee, se on syksy.

      Kiva nähdä , että brinkkala on paikalla, ehdin jo kaivatakin sinua.
      No, enhän nähdävoi, mutta virtualisesti näen kyllä. Muuten se lillukka nimppari on myös mainio, muistan niitä poimineeni lapsena siskoni kanssa.
      Tämä vanha on tietenkin jo tajuntaan painunut.
      Onha minullakin ollut mielessä sama ,kuin Hil-la sinulla, josko vielä muuttaisi .
      Mutta se muutto on niin raskas, että olen luopunut siitä ajatuksesta.
      Apua kyllä saisin, mutta kun on niin tottunut tähän, menisi siinä vuosia, ennenkuin sen kodikseen ottaisi.

      Nuo ulkotyöt toistuu vuodenaikojen mukaan, aina pikkasen raskaamilta tuntuvat.
      Saahan siinä liikuntaa, muuten kait jämähtäisi vain istuskelemaan

      Hellan otin tänään siivouskohteeksi, kun tarkemmin katsoin, niin otin kohta pesuainetta ja pienen froteepyyhkeen ja niillä aluksi, sitten otin esille monta sokeripalaa, joilla menin hellästi hangaten jokapuolelta levyä.
      Viikeksi pyhkiminen puhtaalla.
      Kylläpä tuli kiiltäväksi!

      Tämä koneella kirjoittaminen on niin näppärää, että helposti liian pitkiä rimpsuja
      tulee laitettua. Muute, onnittelin jo myös sinua Kriina, jäi vain nimmarini pois.
      Ei ollut hurskaisenkaan nimmaria, joka minun jälkeeni onnitteli.

      Lämmintä syksyä ja hyvää mieltä, toivottaa,
      Neeasa

      • Anonyymi

        Tarkoitin. Kristiinaa.
        Ei tule luettua, että virheetkin tulee mukaa,!


      • Oikeassa olit Neeasa kun kannustit minua ulkotöihin: vievät voimia mutta myös antavat niitä.
        Pari päivää olen heilunut kuin heinämies viikatteen kanssa. Kanadan piisku, vieraslaji, on ollut riesana siinä kuin lupiinikin - ja kurtturuusu.
        En niistä kuvittele eroon pääseväni, pitäisi olla kaivuri apuna, mutta kunhan pysyvät pienellä alueella niin pakko niitä on sietää
        Pensaiden ja kuusiaidan leikkuuseen tilasin puutarhurin, 75 euroa tunti ja sama tuntiveloitus matkasta ja leikkuujätteiden poisviennistä.
        demeter1


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Oikeassa olit Neeasa kun kannustit minua ulkotöihin: vievät voimia mutta myös antavat niitä.
        Pari päivää olen heilunut kuin heinämies viikatteen kanssa. Kanadan piisku, vieraslaji, on ollut riesana siinä kuin lupiinikin - ja kurtturuusu.
        En niistä kuvittele eroon pääseväni, pitäisi olla kaivuri apuna, mutta kunhan pysyvät pienellä alueella niin pakko niitä on sietää
        Pensaiden ja kuusiaidan leikkuuseen tilasin puutarhurin, 75 euroa tunti ja sama tuntiveloitus matkasta ja leikkuujätteiden poisviennistä.
        demeter1

        Mukavaa huomata, että olet "iskussa" ex-naapurini :)
        Huomasin tuolla ylempänä kommenttisi, kiitos, lämmitti.
        Palataan paremmalla ajalla, tytär kolkuttelee omppukassien kanssa.
        /ex-brinkkala


    • Anonyymi

      Kiitos "kaipaajille". Olette olleet mielessäni, mutta "takki on ollut tyhjä". Voimille on toki ottanut ennen kuin kaikki nippelit ja nappelit ovat paikkansa löytäneet.
      Ymmärrän teidän mietteitä muuttoon ja uuteen alkuun. Minä en ollut ehtinyt juurtua Turkuun, siksi muuttopäätös oli helpohko. Esikoisen ja lapsenlasten vakuuttelut painoivat vaakakupissa paljon. Kuopus jäi Turkuun, sinne hän juurtui opiskellessaan ja puolison löytyessä sieltä. Ei matka pitkä ole puolin ja toisin vierailla.
      Koen itseni tarpeellisemmaksi nyt.

      Mittelöt Nojatuolissa jatkuvat, kuinkas ollakkaan.

      Sade taukosi, aurinko pilkistää, ilma on lämmin. Tytär tuo pari kestokassillista omenoita taas. Työt alkakoon :)

      /ex-brinkkala

      • Anonyymi

        Wie geht es dir Frieden und Liebe fyr alle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wie geht es dir Frieden und Liebe fyr alle !

        Kiitos samoin :) Rauhaa ja rakkautta sinulle myös!
        /ex-brinkkala


    • Anonyymi

      Erikoinen päivä Hurskaisella. Tein vahinkoo itellein enemmän kuin tavallisesti kuukaudessa. Jouduin rikkomaan ikkunan, että saatoin tilata lasin korjaajan.

      Nyt muistan ottaa taas vähän aikaa avaimen mukaa kun ovia kiinni lätkin.

      • Anonyymi

        Laita vara avain hyvään paikkaan ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita vara avain hyvään paikkaan ulos.

        Mihin kerrostalossa vara-avain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita vara avain hyvään paikkaan ulos.

        Asun ok-talossa. Ainakin kolmas kerta kun avaimet ovat jääneet sisään.
        Tällä varustetasolla wc-ikkunan uusiminen maksaa vajaa parisataa €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kerrostalossa vara-avain?

        Isännöitsijällä tai huoltofirmalla on pääsy asuntoihin, muta avaaminen maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isännöitsijällä tai huoltofirmalla on pääsy asuntoihin, muta avaaminen maksaa.

        Kännykkä unohtui kotiin. Miten soitto huoltofirmalle?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita vara avain hyvään paikkaan ulos.

        Asuin aikoinani pienkerrostalossa. Juoksin päivittäin ylös alas kolmannen kerroksen portaikossa kanniskellen lapsia tai mattoja tai ruokakasseja. Meidän ovi oli rappusten viimeisin. Iskin naulan ulko-oveen ja ripustin siihen avaimen, koska sen kaivaminen taskusta olisi hankaloittanut muutenkin tuskastuttavaa ruljanssia.
        Siinä se oli turvassa eikä koskaan kadonnut.
        Mkr.


    • Iltaa@

      On ihana löytää maalaamisen into. Opettajamme haastaa uusien kokeilujen pariin. Viime viikolla teimme kuplamenetelmällä taulun pojan, mielenkiintoinen kuvioitunut pohja oli kuivunut ja sai uuden elämän kun aloimme työstää taulua.

      Minun tauluni kuvaa isoa unikkoa, jolla ei ole mitään yhtäläisyyttä Marimekon unikkoon.

      No, työ jäi taas kuivumaan. Eikä työn valmistumisella ole kiirettä. Ensi viikolla opettelemme taas uutta.

      Maalaaminen on mukaansa vievää, ihanaa irtautumista ympäröivästä maailmasta.

      • Anonyymi

        Kukista juuri unikko on mielestäni vaikeimpia maalattavia, sen hienon silkkisen hohteen saaminen terälehtien pintaan, Unikon nuppujen hieno karvainen olemus on myös haasteellista.
        Laveeraus tekniikalla öljyväreillä olen aikoinani itse joskus yrittänyt molempia kuvata. Vaatii useita maalauskertoja ja kuivamisia välissä. akvarelli väreillä olen myös maalannut, vaikeaa on sekin.
        Ruusujen maalaaminen on helpompaa niiden intensiivisemmän värin johdosta.
        Toivottavasti saat itseäsi tyydyttävän tuloksen unikoistakin.
        tepa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukista juuri unikko on mielestäni vaikeimpia maalattavia, sen hienon silkkisen hohteen saaminen terälehtien pintaan, Unikon nuppujen hieno karvainen olemus on myös haasteellista.
        Laveeraus tekniikalla öljyväreillä olen aikoinani itse joskus yrittänyt molempia kuvata. Vaatii useita maalauskertoja ja kuivamisia välissä. akvarelli väreillä olen myös maalannut, vaikeaa on sekin.
        Ruusujen maalaaminen on helpompaa niiden intensiivisemmän värin johdosta.
        Toivottavasti saat itseäsi tyydyttävän tuloksen unikoistakin.
        tepa

        En pyri täydellisyyteen, abstratitaide,
        värit ja kokonaisuus kiehtoo.

        Asiasta toiseen on ikävä lukea ystäväni Palomaa kohdistuvaa kateutta.. Paloma on kirjailija. Upea tyyppi , olemme tavanneet, mutta liikaa tälle palstalle, kuten minäkin.
        Olemme kai niitä hulluja taiteilijoita kuten mieheni sisaren ensimmäinen mies.

        Yötä😴


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En pyri täydellisyyteen, abstratitaide,
        värit ja kokonaisuus kiehtoo.

        Asiasta toiseen on ikävä lukea ystäväni Palomaa kohdistuvaa kateutta.. Paloma on kirjailija. Upea tyyppi , olemme tavanneet, mutta liikaa tälle palstalle, kuten minäkin.
        Olemme kai niitä hulluja taiteilijoita kuten mieheni sisaren ensimmäinen mies.

        Yötä😴

        Abstratitaide onkin ihan uutta , nyt on onnittelun paikka!👍


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En pyri täydellisyyteen, abstratitaide,
        värit ja kokonaisuus kiehtoo.

        Asiasta toiseen on ikävä lukea ystäväni Palomaa kohdistuvaa kateutta.. Paloma on kirjailija. Upea tyyppi , olemme tavanneet, mutta liikaa tälle palstalle, kuten minäkin.
        Olemme kai niitä hulluja taiteilijoita kuten mieheni sisaren ensimmäinen mies.

        Yötä😴

        Nyt kyllä paloma mummo suuttuu ja ojentaa korppista kun hänen sääntöjensä mukaan ei saa ketään kehua, se kun on vilpillistä manipulointia. Upea kyllä kuulostaakin täysin y
        valheellisekta , siinä ketunhäntä vilahtaa ja manipulointi mädälle haiskahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukista juuri unikko on mielestäni vaikeimpia maalattavia, sen hienon silkkisen hohteen saaminen terälehtien pintaan, Unikon nuppujen hieno karvainen olemus on myös haasteellista.
        Laveeraus tekniikalla öljyväreillä olen aikoinani itse joskus yrittänyt molempia kuvata. Vaatii useita maalauskertoja ja kuivamisia välissä. akvarelli väreillä olen myös maalannut, vaikeaa on sekin.
        Ruusujen maalaaminen on helpompaa niiden intensiivisemmän värin johdosta.
        Toivottavasti saat itseäsi tyydyttävän tuloksen unikoistakin.
        tepa

        Miten öljyväreillä laveerataan ?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En pyri täydellisyyteen, abstratitaide,
        värit ja kokonaisuus kiehtoo.

        Asiasta toiseen on ikävä lukea ystäväni Palomaa kohdistuvaa kateutta.. Paloma on kirjailija. Upea tyyppi , olemme tavanneet, mutta liikaa tälle palstalle, kuten minäkin.
        Olemme kai niitä hulluja taiteilijoita kuten mieheni sisaren ensimmäinen mies.

        Yötä😴

        Kuka ystävällesi on ollut kateellinen ? Ei teillä kummallakaan ole mitään
        mitä kukaan kadehtisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten öljyväreillä laveerataan ?

        Laveeraus tarkoittaa paperin värjäystä hennon väriseksi vesivärillä. Sekoita vesiastiaan haluamasi määrä väriä ja vettä. Levitä näin saatua värjättyä vettä.


    • Anonyymi

      Jo on on luulot kaksikolla itsestään !

    • Anonyymi

      Toistensa mielestä ne on "upeita", toteaa "Hyasintti".

    • Anonyymi

      Nyt meni yöunet, en saa nauruani loppumaan. Jo on luulot 🤭

      • Anonyymi

        Naispuoleiset "Pekka ja Pätkä taiteilijoina"; Suomi24 esittää.
        🤣


    • Anonyymi

      Kun ei osaa mitään voi sanoa, että tämä on "abstraktia taidetta".

      • Anonyymi

        Vaikkei osaa sitä kirjoittaa edes.


    • Anonyymi

      "Olemme kai niitä hulluja taiteilijoita kuten mieheni sisaren ensimmäinen mies."

      Sana 'taiteilijoita' ei kuulu lauseeseen.

    • Anonyymi

      Huomionhakuisessa persoonallisuudessa huomion hakeminen on korostunut
      niin pitkäkestoisesti ja haittaa tuottaen, että voidaan puhua häiriintyneestä
      minäkuvasta. Ihminen luulee itsestään suuria. Joistakin tulee jopa
      suuruudenhulluja.

      • Anonyymi

        Huomionhakuinen persoonallisuus muistutta narsistia. Narsistiselle persoonallisuudelle ominaista ovat erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys.
        Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.


      • Anonyymi

        Hyasintti on.


      • Anonyymi

        Hyasintti on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomionhakuinen persoonallisuus muistutta narsistia. Narsistiselle persoonallisuudelle ominaista ovat erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys.
        Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.

        Hyvä analyysi, varsinkin huomio empatian vähäisyydestä.
        Sen kyllä täällä huomaa lähes joka ketjusta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomionhakuinen persoonallisuus muistutta narsistia. Narsistiselle persoonallisuudelle ominaista ovat erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys.
        Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.

        Eikä koskaan pyydä anteeksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyasintti on.

        Tautologia vaivaa useita tänne kirjoittavia.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Keskinäisen kehumisen kerholaiset ovat unohtaneet vanhat tappelunsa,
      mutta kohta se taas alkaa 🤣

    • Anonyymi

      Luoja. Onko vaarallista, kun vanhalla iällä alkaa noin pahasti heittää päästä ?

      • Anonyymi

        Nehän on alle 80.


      • Anonyymi
        UUSI

        Samaa olen ajatellut. Valitaan kohde ja hyökätään joukolla.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kovin sanoin arvostelet Hil-laa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI

        Sitå sanotaan dementiaksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän on alle 80.

        Vajaita 80 vuotiaita


    • Anonyymi

      Jyrääjä meni munaamaan kaverinsa.

      • Anonyymi

        Kun muita ei enää ole pitää alkaa mielistellä vanhaa tappelukaveria puolelleen.
        Manipulointi on vauhdissa.


    • Anonyymi

      Sitten ne yhdessä alkavat haukkua HIl-laa juonittelusta. Kyllä nauru maittaa
      muille.

    • Anonyymi

      Niin meni. Simppeli kun on. Koita ploma kestää. Valitse "ystäväsi" paremmin.

      • Anonyymi

        ... ettei seura tee kaltaisekseen.


    • Anonyymi
      UUSI

      Millainen on elämänne ollut, kun katkeruus on noin suuren vallan saanut?
      Olisi olettanut, että 80 ikävuotta tuo elämään seesteisyyttä ja ymmärrystä, mutta ilmeisesti ikä tuo joillekin taipumuksen vainoharhaisuuteen ja pahansuopaiseen ajatteluun.
      Palstalla tavataan monenlaista väkeä. Kuitenkin tarvitsemme toisiamme, muutenhan palsta olisi kuivunut pois jo kauan sitten.
      Vertaistukea.
      Mkr.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei ne vainoharhaiset vielä ole 80.


      • Anonyymi
        UUSI

        Anteeksi arvoisa rouva, kärsiikö kysyä, mikä sinun elämääsi tuli, kuin liityit yhdessä manipuloijan kanssa nimittelemään muita erittäin rumasti olmeiksi, laahuksiksi jne.
        Teidän sanavalikkoonne kuului 'perskärpäset´ ym. halventavat nimitykset.


    • UUSI

      Huomenta, hyppään aloitukseni perään, kun aivan mahdotonta on mitään asiallista arjen kokemaa ketjun loppuun kirjoittaa.
      Halua en tunne vastailla noihin kaikkiin syytöksiin, mitä aloittajana olen saanut, mutta jotakin kumminkin.
      Onko säännöissä mainittu, että aloittajan on vastattava ketjun etenemisestä määrätyllä tavalla, mielestäni aloittaja aloittaa ketjun, siinä toivossa, että ketju jatkuisi niissä merkein mitä on tavattu otsikon alle kirjoittaa.
      Myös toisen kirjoittajan neuvominen "toruminen" ei kuulu aloittajalle, jokainen viestimisensä vastuun kantaa.
      Jossakin vaiheessa yritin arvailla anoksi rekattua kirjoittajaa, siitä haloo nousi, pyysin anteeksi, mutta asia ei sillä hoitunut.
      Nyt sitten pitäisi kaikki kiitosta antavat anot tunnistaa ilkeyksiä kirjoittaviksi, joita ei saisi kiitellä, epäillä juuri heitä pariksi kirjoittajaksi, jotka ilkeyksiä joillekin antaa.
      Luottamus asialliseen ja kiitosta antavaan anoon on melkoinen, en jaksa uskoa, että kukaan vaan kiittelee noista syistä mistä on puhetta ollut.

      En ole omasta tahdostani mihinkään "arvostettuun" nimikkeeseen halunnut, jos joku sitä mieltä on, on hänen asiansa, vaatimattomasti ja nöyrin mielin kirjoittelen, en kehuakseni itseäni, mieluummin kiitosta annan kaikille asiallisesti ja hyvää mieltä antaville kirjoittajille.
      Muistelujen myötä tulee kerrottua sellaisia asioita, mitkä ehkä ei kuuluisi ketjuun,
      mutta sydäntä lämmittää hyvät ja kivasti kerrotut viestit monen kirjoittajan taholta, siksi sortuu kertomaan omiakin juttuja, mutta ei kehuja kerjäten kuitenkaan.
      Jäi mieleen tuo maininta, miten kehuminen tapahtuu, " maalaat kauniisti ja miehesi oli varmaan komea, saiko ihailija postia" minä otin vain kysymyksenä johon nyt vastaan, mieheni oli minulle tarpeeksi komea ja ihailija postia ei tullut, en ehkä olisi tykännytkään;)
      Mielestäni vilpitön kysymys, mutta tuo " sitaatti" oli hyvin lapsellinen kommentti Palomalta.
      En tiedä onko syytä puolustautua, mutta tuntuu aika vaikealta ketjun rauhan särkymisestä vastuu ottaa, pyrin itse kirjoittamaan niin, että jätän arvostelut pois, luotan jokaisen kirjoittajan tarkoittavan sanoillaan totuuden.
      En halua edes yrittää anojen tunnistamista, siihen ei aikani riitä, en sentään salapoliisin titteliä halua ja tähän perään vielä, sallikaa meidän vanhojen turista rauhaisasti ja niistä asioista mitä kenelläkin mielessä on.
      Ketjun aloitus on helppo, tehkää sellainen ketju, missä kehutte oikein ja epäilette sujuvasti, Nojatuolissa pyrimme kertoilemaan tavallisia päivittäisiä asioita huolineen ja iloineen, muistelutkin rikastuttaa.

      Minua on helppo moittia, sillä en aio vastaisuudessakaan osallistua syyttelyihin, kehun silloin, kun siihen aihetta löydän.

      • Anonyymi
        UUSI

        Huomenta Hil-la! (minulle aina Skillan)

        Luin tuon eilisen aloituksesi ja totean, että meillä oli eilen sitten samat "leikit".
        Skippo-kortteja kulutin minäkin lastenlasteni kanssa ja naurua riitti, kun mummu sohlasi aina välillä.

        marke


      • UUSI

        Hilla@
        Et sitten löytänyt kuin Paloman viestin, joka pahoitti mielesi. Olen hänen kanssaan samoilla linjoilla mitä tulee tähän kukkaistyttöön sydän emojineen.

        Etkä lukenut jonninjoutavia viestejä ketjun loppupäästä. No, ei ne olleet sinulle suunnattuja ja minulle ne eivät merkitse mitään. Harmi vaan, että taiteesta harrastuksena kirjoittaminen nostaa karvoja pystyyn.

        No, se siitä. Olen ollut vilkkaassa viestiyhteydessä kirurgian polille.
        Vastaukset leikkaukseen pääsystä ovat yhtä epävarmaa eli samaa luokkaa kuin vuosi sitten kirurgille pääsystä kysyessäni.

        No, edistin asiaani tilaamalla hammaslääkärin.

        Josko pääsis peruutuspaikalle ja paraneis matkakuntoon ennen maalis-huhtikuuta.

        Kajaanista alkaa vuoden vaihteen jälkeen suorat lennot Amsterdamiin.
        Kevät Hollannissa, toivon, että onnistuu.


      • Anonyymi
        UUSI

        Huomenta!
        Taiten pitäisi nyt asetella sanojaan, mutta en jaksa. Jatkan omalla viisiin.

        Tulin ihan vasiten nyt kertomaan minulle uuden sanan hillasta. Ennestään tunsin tuosta äitini lempimarjasta käytettävän lakkaa, suomuurainta ja hillaa. Eilen sitten kuulin, pitää nyt kirjoittaa isoilla, kun pieni ällä ja iso i ovat samanlaisia, siis LINTTI.
        Minulle tuo "Lintti" on merkannut siivua.
        "Anna mullekin lintti", sanottiin ennen ruokapöydässä, jos sattui olemaan lauantaimakkarasiivuja. Siihen aikaan oli lihakauppa kivijalassa ja hieno kauppiaan rouva siivutti koneella makkarat.
        Peukalonhanka kipeni siivuttaessani useampana päivänä omenoita kasapäin pakastimeen.

        "Antaa mennä omalla painollaan, ei tartuta lillukan varsiin".

        Mukavaa päivää, antaahan torstai toivoa.
        /ex-brinkkala


      • Anonyymi
        UUSI

        Tuo ihailijapostin saaminen on minusta sama asia kuin kiitoksen saaminen.
        Kiitoksista kyllä pidät, mutta ihailijapostista sanot. "ehkä".
        On kai tyypillistä "savolaisuutta".


      • Anonyymi
        UUSI

        Älä välitä Hil-la ❤️ , olet loistava persoona ja aloituksesi ja kommenttisi ovat
        todella mukavia. Niissä ei ole minkäänlaista moitteensijaa.
        Yhdellä ja samalla "tietyllä" henkilöllä pitää aina olla joku hampaissaan
        manipuloitavana, joskus monta,
        pitääkseen jatkuvasti eripuraa yllä palstalla ja saadakseen itselleen huomiota
        - kun ei sitä muuten saa.
        Tsemppiä Hil-la ❤️


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        Hilla@
        Et sitten löytänyt kuin Paloman viestin, joka pahoitti mielesi. Olen hänen kanssaan samoilla linjoilla mitä tulee tähän kukkaistyttöön sydän emojineen.

        Etkä lukenut jonninjoutavia viestejä ketjun loppupäästä. No, ei ne olleet sinulle suunnattuja ja minulle ne eivät merkitse mitään. Harmi vaan, että taiteesta harrastuksena kirjoittaminen nostaa karvoja pystyyn.

        No, se siitä. Olen ollut vilkkaassa viestiyhteydessä kirurgian polille.
        Vastaukset leikkaukseen pääsystä ovat yhtä epävarmaa eli samaa luokkaa kuin vuosi sitten kirurgille pääsystä kysyessäni.

        No, edistin asiaani tilaamalla hammaslääkärin.

        Josko pääsis peruutuspaikalle ja paraneis matkakuntoon ennen maalis-huhtikuuta.

        Kajaanista alkaa vuoden vaihteen jälkeen suorat lennot Amsterdamiin.
        Kevät Hollannissa, toivon, että onnistuu.

        Laita korppis taiteiden harrastuksesta oma aloitus omaan ketjuun. Se on erityisala eikä ihan jokapäiväistä arkea ja sen päiväkirjaa joka monia ärsyttää. , Siinä taide ketjussa voisi keskittyä asioihin, ei henkilöihin.


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        Hilla@
        Et sitten löytänyt kuin Paloman viestin, joka pahoitti mielesi. Olen hänen kanssaan samoilla linjoilla mitä tulee tähän kukkaistyttöön sydän emojineen.

        Etkä lukenut jonninjoutavia viestejä ketjun loppupäästä. No, ei ne olleet sinulle suunnattuja ja minulle ne eivät merkitse mitään. Harmi vaan, että taiteesta harrastuksena kirjoittaminen nostaa karvoja pystyyn.

        No, se siitä. Olen ollut vilkkaassa viestiyhteydessä kirurgian polille.
        Vastaukset leikkaukseen pääsystä ovat yhtä epävarmaa eli samaa luokkaa kuin vuosi sitten kirurgille pääsystä kysyessäni.

        No, edistin asiaani tilaamalla hammaslääkärin.

        Josko pääsis peruutuspaikalle ja paraneis matkakuntoon ennen maalis-huhtikuuta.

        Kajaanista alkaa vuoden vaihteen jälkeen suorat lennot Amsterdamiin.
        Kevät Hollannissa, toivon, että onnistuu.

        Yksityiselle hammaslääkärille pääsee vaikka samana päivänä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita korppis taiteiden harrastuksesta oma aloitus omaan ketjuun. Se on erityisala eikä ihan jokapäiväistä arkea ja sen päiväkirjaa joka monia ärsyttää. , Siinä taide ketjussa voisi keskittyä asioihin, ei henkilöihin.

        Aloittaja kertoi harrastavansa laulamista, ymmärtääkseni kuorolaulua, ja korppis harrastaa maalausta. Hienoja harrastuksia molemmat.
        Kysyn sinulta:" Miksi korppis ei saa kertoa harrastuksestaan tässä aloituksessa, mutta Hil-la saa?"
        Onko suhtautumisesi ko. nimimerkkien oikeuteen kirjoittaa harrastuksistaan mielestäsi tasapuolista? Minun mielestäni ei ole.

        kylmätotuus


    • UUSI

      Hyvää torstain aamupäivää täältä lahden takaa, virtaavan veden läheltä, vesilintujen huudellesa kutsumahuutojaan syksyisen taivaan alla.

      Kanadanhanhet taisivat jo lähteä, kurjet ovat lähdössä ja joutsenien huutoja kuului aamunkoitteessa.

      Tänään jatkan eilisiä puuhiani elikkä valikoimaan vaatteita mitä viemme kierrätykseen. Paljon vaatetta on tullut ostettua ja vuosien varrella säästettyä, mutta vain vuodelta 1987...kun tulin Ruotsiin ja olin jo kahdesti hävittänyt "entiesen elämän" turhat roippeet pois. Olen hamsteri luonteeltani, en halua heittää mitään pois, tavaraa, vaatetta, ihmisiä...mutta nyt elämän loppusuoralla kannattaa todellakin miettiä miten prioriteeraa hamstaustaankin. Onko kaikkiin komeroiden uumeniin, piironkeihin, kaappeihin, koreihin, ullakolle, luhtiin, varastoon kerätty vaatteiden paljous jotain sellaista mille antaa niin paljon arvoa, että niidden poisheittäminen on kuin tervanjuontia?

      Kuolinsiivoukseksi sitä kai sanotaan, vaikka olin ajatellut kuolla vain pois ja antaa muiden siivota, mutta tyttäreni, joka ei ole yhtä sentimentaalinen vanhojen rojujen suhteen, heittäisi varmaan pois paljon sellaista mitä haluaisin säilyttää. Nyt saan kuitenkin itse valita mitä jätän ja mitä vien kierrätykseen.

      Eilen nostin kissan pöydälle mitä tulee ketjussa esiintyvään loukkavaan viestintään ja ehdotin (valitettavasti ehdotukseni ymmärrettiin joko tahallan tai tahattomasti) "torumiseksi" tai "opettamiseksi", mitä se ei tietenkään ollut. Vain ajatuksia miten voisimme yhdessä alkaa korjailla ikävää ja muillekin raskasta mollaamiskulttuuria. No, Hil-la ei ollut kanssani mitenkään samalla linjalla ja eipä siinä sitten muuta, olen sanonut asiani ja selittänytkin parhaan taitoni mukaan ja rehellisesti, miten asian näen, mutta miten se nyt menikään, vanha sananlasku "voit viedä hevosen lähteelle, mutta et pakottaa sitä juomaan".

      Kiitos teille, jotka ymmärsitte ja annoitte positiivista palautetta ajatuksilleni siinä riepotuksessa ja riekkumisessa, minkä hämäränhenget nostattivat.
      En aio toistaiseksi poistua ketjusta, enkä palstalta minnekään, mutta tauko on tulossa, kun taas muut tärkeämmät asiat alkavat vaatia suurempaa osaa ajastani.

      • Anonyymi
        UUSI

        Miksi juuri sinä olet saanut valtuudet ja ja luulet omaavasi viisauden viedä hevoset lähteelle, kun aina on torailu kulkenut mukanasi joka ikäpalstalla? Ja uutta toraa kylvät jankuttamalla ja painostamalla Hillaa ja arvostelijoita hämärähengiksi solvaamalla.. Olikin vain tyhjää manipulointia kehua häntä arvostetuksi palstavaikuttajaksi, kun et kuitenkaan hänen mielipiteitään hyväksy.


      • UUSI

        Olisi kai paussi tarpeen, vaan kun nyt syyssateiden alettua aikaa jää krjoittamiseen.

        Sain jotain aikaseksi. Eilinen ja tämän aamun viestitys kirurgian polille alkoi tuottaa tuloksia kun kerroin tilanneeni hammaslääkärin ja suunnitelmamme matkustaa keväällä Hollantiin.

        Sain kivan viestin, eiköhän matkanne onnistu, alan järjestelemään leikkausta niin ehdit parantumaan.

        Ihana fiilinki.


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        Olisi kai paussi tarpeen, vaan kun nyt syyssateiden alettua aikaa jää krjoittamiseen.

        Sain jotain aikaseksi. Eilinen ja tämän aamun viestitys kirurgian polille alkoi tuottaa tuloksia kun kerroin tilanneeni hammaslääkärin ja suunnitelmamme matkustaa keväällä Hollantiin.

        Sain kivan viestin, eiköhän matkanne onnistu, alan järjestelemään leikkausta niin ehdit parantumaan.

        Ihana fiilinki.

        Kivat sinulle. Muualla Suomessa ei auta vaikka kertoisi olevansa lähdössä Timbuktuun. Jonossa on kiltisti vuoroaan odotettava, kukaan ei saa etuilupaikkaa julkisessa hoidossa vain sen takia, että haluaa reissuun.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivat sinulle. Muualla Suomessa ei auta vaikka kertoisi olevansa lähdössä Timbuktuun. Jonossa on kiltisti vuoroaan odotettava, kukaan ei saa etuilupaikkaa julkisessa hoidossa vain sen takia, että haluaa reissuun.

        No, kai viestittäjä reakoivat myös lisääntyneisiin kipuihin, joista kirjoitin.


        Hyvät perustelut tuottavat aina tulosta. Ei kannata vain odottaa, itse voi vaikuttaa. Avioitumiseni jälkeen Kela karhusi ylimääräisiä maksujaan. Valitin ja sain aamulla päätöksen maksu puolittui. Onhan sekin kotiin päin.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi juuri sinä olet saanut valtuudet ja ja luulet omaavasi viisauden viedä hevoset lähteelle, kun aina on torailu kulkenut mukanasi joka ikäpalstalla? Ja uutta toraa kylvät jankuttamalla ja painostamalla Hillaa ja arvostelijoita hämärähengiksi solvaamalla.. Olikin vain tyhjää manipulointia kehua häntä arvostetuksi palstavaikuttajaksi, kun et kuitenkaan hänen mielipiteitään hyväksy.

        Höpsistä!
        Olen toiminut moderattorina suurella kansainvälisellä foorumilla (yli 18000 rekisteröityä kirjoittajaa pitkälti toistakymmentä vuotta, joten kokemusta on yllin kyllin, mutta en ole täällä moderoimassa ketään, voin vain antaa mielipiteitäni siitä miten palstarauha ja lukuystävällisyys saisi kohentumaan.

        "Hämärenhengiksi" kutsun täällä palstoilla yön pimeässä riekkuvia nettitrolleja, jotka pitävät hauskaa keskenään tavallisten kirjoittajien kustannuksella. Eipäs nyt aleta taas kehtäämään jotain uutta huhua että nimittelisin muita palstalaisia, jopa rekattuja, jollain pilkkanimellä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Höpsistä!
        Olen toiminut moderattorina suurella kansainvälisellä foorumilla (yli 18000 rekisteröityä kirjoittajaa pitkälti toistakymmentä vuotta, joten kokemusta on yllin kyllin, mutta en ole täällä moderoimassa ketään, voin vain antaa mielipiteitäni siitä miten palstarauha ja lukuystävällisyys saisi kohentumaan.

        "Hämärenhengiksi" kutsun täällä palstoilla yön pimeässä riekkuvia nettitrolleja, jotka pitävät hauskaa keskenään tavallisten kirjoittajien kustannuksella. Eipäs nyt aleta taas kehtäämään jotain uutta huhua että nimittelisin muita palstalaisia, jopa rekattuja, jollain pilkkanimellä.

        Mielipiteitäsi olet riekkunut näillä palstoilla vuosia, arvostellen muita kirjoittajia.

        -sivusta seuraten-


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Höpsistä!
        Olen toiminut moderattorina suurella kansainvälisellä foorumilla (yli 18000 rekisteröityä kirjoittajaa pitkälti toistakymmentä vuotta, joten kokemusta on yllin kyllin, mutta en ole täällä moderoimassa ketään, voin vain antaa mielipiteitäni siitä miten palstarauha ja lukuystävällisyys saisi kohentumaan.

        "Hämärenhengiksi" kutsun täällä palstoilla yön pimeässä riekkuvia nettitrolleja, jotka pitävät hauskaa keskenään tavallisten kirjoittajien kustannuksella. Eipäs nyt aleta taas kehtäämään jotain uutta huhua että nimittelisin muita palstalaisia, jopa rekattuja, jollain pilkkanimellä.

        Olet kyllä heevetin törkeä ihminen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Höpsistä!
        Olen toiminut moderattorina suurella kansainvälisellä foorumilla (yli 18000 rekisteröityä kirjoittajaa pitkälti toistakymmentä vuotta, joten kokemusta on yllin kyllin, mutta en ole täällä moderoimassa ketään, voin vain antaa mielipiteitäni siitä miten palstarauha ja lukuystävällisyys saisi kohentumaan.

        "Hämärenhengiksi" kutsun täällä palstoilla yön pimeässä riekkuvia nettitrolleja, jotka pitävät hauskaa keskenään tavallisten kirjoittajien kustannuksella. Eipäs nyt aleta taas kehtäämään jotain uutta huhua että nimittelisin muita palstalaisia, jopa rekattuja, jollain pilkkanimellä.

        Kuka sitten nimitteli jotakuta matopääksi alkoholistiksi, joka hakkaa perhettään ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitten nimitteli jotakuta matopääksi alkoholistiksi, joka hakkaa perhettään ?

        Sama, joka nimitteli juuri toisia kirjoittajia hämärähengiksi ja samalla väittää, ettei nimittele ketään. :)))


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        No, kai viestittäjä reakoivat myös lisääntyneisiin kipuihin, joista kirjoitin.


        Hyvät perustelut tuottavat aina tulosta. Ei kannata vain odottaa, itse voi vaikuttaa. Avioitumiseni jälkeen Kela karhusi ylimääräisiä maksujaan. Valitin ja sain aamulla päätöksen maksu puolittui. Onhan sekin kotiin päin.

        Avioitumiseni jälkeen Kela karhusi ylimääräisiä maksujaan. Valitin ja sain aamulla päätöksen maksu puolittui. Onhan sekin kotiin päin.

        Mitä Kela karhuaa avioitumisen jälkeen?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioitumiseni jälkeen Kela karhusi ylimääräisiä maksujaan. Valitin ja sain aamulla päätöksen maksu puolittui. Onhan sekin kotiin päin.

        Mitä Kela karhuaa avioitumisen jälkeen?

        Naimarahan ja huviveron


    • Anonyymi
      UUSI

      Hilla. Arvostan suuresti sinua sitkeydestäsi jatkaa tallaisen "kivireen" vetämistä vuodesta toiseen. Se vaatii aivan poikkeuksellista paineensieto kykyä, verbaalista lahjakkuutta ja sosiaalisia taitoja luovia meidän sekalaisen vanhusjoukon arvostelujen kohteena.
      Minä en viihdy riitaisessa ilmapiirissä ja katsonkin että minunkin kommentointini ovat aiheuttaneet turhaa närää muissa keskustelijoissa niin palstarauhan takia jättäydyn toistaiseksi syrjään.
      tepa

      • Anonyymi
        UUSI

        Mitäs hyppäsit jyrääjän rekeen !!!???
        Tuskin Hillan reki on kovin kauan ollut kivillä täytetty. Hän myös pysyy positiivisena ja empaattisena palstan änkyröistä huolimatta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs hyppäsit jyrääjän rekeen !!!???
        Tuskin Hillan reki on kovin kauan ollut kivillä täytetty. Hän myös pysyy positiivisena ja empaattisena palstan änkyröistä huolimatta.

        Onkin ollut jopa kiusallista katsoa miten tepa nuolee 🤮


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs hyppäsit jyrääjän rekeen !!!???
        Tuskin Hillan reki on kovin kauan ollut kivillä täytetty. Hän myös pysyy positiivisena ja empaattisena palstan änkyröistä huolimatta.

        No, jospa suunnattaisiin tämä reki syyslomalle. Paloma, Korppis ja tervetuloa jalaksille Tepa.


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        No, jospa suunnattaisiin tämä reki syyslomalle. Paloma, Korppis ja tervetuloa jalaksille Tepa.

        Tervemenoa!


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        No, jospa suunnattaisiin tämä reki syyslomalle. Paloma, Korppis ja tervetuloa jalaksille Tepa.

        joten puskat alkaa paukkumaan teiltä


      • UUSI
        korppis kirjoitti:

        No, jospa suunnattaisiin tämä reki syyslomalle. Paloma, Korppis ja tervetuloa jalaksille Tepa.

        Minun on pakko muutenkin kohta pitää pieni tauko kunnää nettifoorumit on melkoisia aikavarkaita.
        Vaatehuolto menossa ja sitten tuo Valkohaikaran äänikirjaksi luku joka on ollut kesken keväästä saakka (mulle meni vihne kurkkuun niin kuin käelle eli ääneeni ilmestyi tummuutta joka ei siihen kuulu ja oletin siitepölyn aiheuttaneet limaa kurkun perällä). Nyt työ on puolessavälissä, ja poikani haluaisi äänityslaitteet syyslomalla itselleen, kun se tekee musiikkia kotona.
        Tää ei sitten ole mainostusta eikä markkinointia, ääninauha ei ole kaupallinen projekti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkin ollut jopa kiusallista katsoa miten tepa nuolee 🤮

        Tepalla ei ollutkaan vain ketunhäntä kainalossa vaan sieltä vilkahti koko kettu!


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minun on pakko muutenkin kohta pitää pieni tauko kunnää nettifoorumit on melkoisia aikavarkaita.
        Vaatehuolto menossa ja sitten tuo Valkohaikaran äänikirjaksi luku joka on ollut kesken keväästä saakka (mulle meni vihne kurkkuun niin kuin käelle eli ääneeni ilmestyi tummuutta joka ei siihen kuulu ja oletin siitepölyn aiheuttaneet limaa kurkun perällä). Nyt työ on puolessavälissä, ja poikani haluaisi äänityslaitteet syyslomalla itselleen, kun se tekee musiikkia kotona.
        Tää ei sitten ole mainostusta eikä markkinointia, ääninauha ei ole kaupallinen projekti.

        Paloma. Vielä eilen sanoit, että hilla voi arvovaltaisena rauhoittaa ketjun, mutta kun se nuoleminen ei auttanut, otit esiin tuon moderaattorina hankitun pätevyytesi. Eilisessä viestissä kirjoitit että kaikki olemme hillaa lukuunottamatta samalla viivalla. Yöaikaan kirjoiitaneille ja syystäkin abstrati taiteilijalle ja upealle kirjailijalle nauraneille keksit solvausnimet hämäränhenget ja nettitrollit.
        Viimeinenkin uskottavuutesi on karissut. Älä pidä kiirettä takaisin!


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloma. Vielä eilen sanoit, että hilla voi arvovaltaisena rauhoittaa ketjun, mutta kun se nuoleminen ei auttanut, otit esiin tuon moderaattorina hankitun pätevyytesi. Eilisessä viestissä kirjoitit että kaikki olemme hillaa lukuunottamatta samalla viivalla. Yöaikaan kirjoiitaneille ja syystäkin abstrati taiteilijalle ja upealle kirjailijalle nauraneille keksit solvausnimet hämäränhenget ja nettitrollit.
        Viimeinenkin uskottavuutesi on karissut. Älä pidä kiirettä takaisin!

        "Yöaikaan kirjoiitaneille ja syystäkin abstrati taiteilijalle ja upealle kirjailijalle nauraneille keksit solvausnimet hämäränhenget ja nettitrollit."

        "Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa.[1][2]"
        Wikipedia

        Tuntuiko tutulta?


      • Anonyymi
        UUSI

        Onko se ilmoitusluontoinen asia kun joku ano ei enää kirjoita tänne?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkin ollut jopa kiusallista katsoa miten tepa nuolee 🤮

        Todella imelän lipevää. Liian sliipattua tekstiä aidoksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        No, jospa suunnattaisiin tämä reki syyslomalle. Paloma, Korppis ja tervetuloa jalaksille Tepa.

        Trio Me artistit. Tai melkein kuin 2 henkilöä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervemenoa!

        Kuka rekattu äänestää poismenoa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        joten puskat alkaa paukkumaan teiltä

        Rekatut äänestävät.
        Hil-la, Liekko, Eliaana


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella imelän lipevää. Liian sliipattua tekstiä aidoksi.

        Niin epäaitoa, että se vakuutti hänen toimivan myös anona riidankylväjänä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella imelän lipevää. Liian sliipattua tekstiä aidoksi.

        Eipä Pulu puuttunut tepan manipuloidessa Korppista. Silitystä myötäkarvaan oikein kipinät sinkoillen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se ilmoitusluontoinen asia kun joku ano ei enää kirjoita tänne?

        Ehdottomasti. Ilmoitus palstalta poistumisesta vaikka lyhyeksi ajaksi on suosionmittaus.


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Yöaikaan kirjoiitaneille ja syystäkin abstrati taiteilijalle ja upealle kirjailijalle nauraneille keksit solvausnimet hämäränhenget ja nettitrollit."

        "Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa.[1][2]"
        Wikipedia

        Tuntuiko tutulta?

        "":peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa.[1][2]"
        Wikipedia"
        Tuntuiko tutulta?

        Erittäin.
        Ainahan lainaat wikipediaa, kun me muut emme sitä hallitse.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin epäaitoa, että se vakuutti hänen toimivan myös anona riidankylväjänä.

        Oli muutamia pahoja ristiriitaisuuksia tarinoissa.
        Pakko vetäytyä kun alkoi menemään yli.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli muutamia pahoja ristiriitaisuuksia tarinoissa.
        Pakko vetäytyä kun alkoi menemään yli.

        Ja väittämä, että oli uusi tulokas. Silti tiesi asioita, jopa parin rekatun nimimerkin lyhenteet. Niitä ei oltu hetkeen mainittu, kun hän tuli Nojatuoliin. Vanha kettu.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekatut äänestävät.
        Hil-la, Liekko, Eliaana

        Jos minulla olisi mielipide asiaan, sanoisin sen ihan itse.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli muutamia pahoja ristiriitaisuuksia tarinoissa.
        Pakko vetäytyä kun alkoi menemään yli.

        Ehkä ne olikin metaforia.


    • Anonyymi
      UUSI

      Minusta tällaisia ketjuja ei pidä aloittaa, koska agressiivinen ano tai anot pilaavat sen aina.

      • Anonyymi
        UUSI

        Älä sitten kirjoita näihin, aggressiivinen ano. Kyllä tässä ketjussa aggressiiviset rekatut ovat olleet pilaamassa aloitusta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten kirjoita näihin, aggressiivinen ano. Kyllä tässä ketjussa aggressiiviset rekatut ovat olleet pilaamassa aloitusta.

        Trolli!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten kirjoita näihin, aggressiivinen ano. Kyllä tässä ketjussa aggressiiviset rekatut ovat olleet pilaamassa aloitusta.

        Rekatut kirjoittavat myös anoina


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekatut kirjoittavat myös anoina

        Mitä se merkitsee mielestäsi.?
        Suomea käyttävät kaikki.
        Tekstin lukija ymmärtää - tai ei - joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekatut kirjoittavat myös anoina

        Trolli!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se merkitsee mielestäsi.?
        Suomea käyttävät kaikki.
        Tekstin lukija ymmärtää - tai ei - joka tapauksessa.

        Trolli!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se merkitsee mielestäsi.?
        Suomea käyttävät kaikki.
        Tekstin lukija ymmärtää - tai ei - joka tapauksessa.

        Vain rekattu voi äänestää.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kerro se aloittajalle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro se aloittajalle.

        Opettele seuraamaan viestien kohdistelua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain rekattu voi äänestää.

        Kyllä, vain rekattu voi äänestää. Mutta se äänestäjä ei ole välttämättä 80+ palstan kirjoittaja, vaan täysin ulkopuolinen, pelkästään lukee näitä ketjuja.


    • Anonyymi
      UUSI

      Trolli-anot yrittävät piiloutua, hämätä ja puolustella itseään vetoamalla siihen, että on muitakin anoja kuin trolli-anoja.

      • Anonyymi
        UUSI

        Trolli-anot käyvät rekattujen kimppuun.
        Trolli-anon tunnistaa "jankutuksesta".
        Samoja asioita vuodesta toiseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli-anot käyvät rekattujen kimppuun.
        Trolli-anon tunnistaa "jankutuksesta".
        Samoja asioita vuodesta toiseen.

        Trolli-rekatut kirjoittavat anoista ja trollianoista anoina ja jankuttavat kuten esiintyessään rekattuna.


      • Anonyymi
        UUSI

        Onko sulla joku paranoia ?


    • Anonyymi
      UUSI

      Kertokaas minullekin, kun ole niin uusi täällä, että mitä se tarkoittaa: Nimittäin joku kirjoitti ,että miten se Hilla jaksaa sitä kivirekeä vetää.
      Mitä ihmeen ” kivirekeä”. Ei kai kenenkään ole pakko ainakaan täällä palstalla alkaa huvikseen miksikään juhdaksi,, ts, vetämään kivirekeä.

      Ihmeellistä!

      • Anonyymi
        UUSI

        Tepa siinä liehitteli Hil-laa ja vähän nyyhkäisi marttyyriyttä. Edellisen kerran, kun teatraalisesti poistui tulkitsi mukamas Mkr:n tekstin väärin.
        Huomionhakuisuutta poistumisillaan hakee.
        Ei Hil-la kivirekeä vedä vaikka hänelle yrittävät kiviä kuskattavaksi siirtää.


      • Anonyymi
        UUSI

        Oih ! Kaikkihan me ollaan "uusia" täällä 🤣


      • Anonyymi
        UUSI

        Korven kauhu manipuloi palstalla riitaa itselleen huomiota saadakseen.


      • Anonyymi
        UUSI

        Taas uusi tepa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Taidat olla puoli vuotta palstalla ollut tepa. Tulit jankuttamaan kivirekeäsi. Jankuttamisen tavoille uudet oppivat nopeasti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas uusi tepa.

        Tosiaan, uusi tuo Tepa on.
        Ei ole puolta vuottakaan ollut.


    • UUSI

      Muutamat päivät tässä menneet, etten ole palstoille joutanut.
      Nyt olen tällä mäellä Väinön kanssa vaan.

      Mutta , en ihan kaikkia tarkkaan lukea jaksanut, mutta on se pöyristyttävää mitä näin.
      Hilla toivoo aloituksen aiheen olevan arjen kulun, erilaisten ihmisten, jotka asuvat eri tahoilla, joista tulee näkyviin ihmisten eri elämän kuviot.
      Minunkin mielestä on kiintoisaa miten samanikäisillä ihmisillä on erilaisia elämänkulkuja.
      Monet sanovat, että lukevat mielellään elämänkertoja, niin minäkin ja tämä olisi ketju, jossa voisi näitä elämäkertojen kulkuja lukea, mutta ja mutta.

      Tänäänkin lukemani, mitä sen on, haukkumista, solvaamista, ym. negatiivista .

      Hyvänenaika sentään, mikä teitä joitakin vanhoja ihmisiä riivaa, kun täytyy koko ajan olla toisten niskassa haukkumassa ja solvaamassa.

      Tuon haukkumisen ja solvaamisen sijasta, kertokaa mikä on se paha olo, joka tuota tuottaa, ehkä meistä jotkut voisimme auttaa,

      No niin se siitä.
      Eilen kävin kalassa, sain 1 hyvän ahvenen ja hauen, joita tänään syötiin.
      Poika ja koira lähtivät tänään. Molemmat naapurit lähtivät eilen, joten olen Väinön kanssa ihan kaksin tällä mäellä.
      Siivoilin alatalolla ja saunoin. Niin vaan menin pyörähtämään järveenkin vielä.
      Pimeä tulee kyllä äkkiä. Klo 20 kun lähdin ylös, oli jo ihan pussipimeä, mutta minulla on hyvä otsalamppu, poika sen minulle joskus osti.
      Noin nafti 3 viikkoa vielä , sitten talviaika alkaa meille.

      Nyt jo aika paljon tavaraa poika vei, avolakin on taas kunnossa. On ikävää, kun mitään ei voi jättää varastoihin, varkaat ovat niin ikäviä ihmisiä.

      Kaikesta huolimatta mielialan kohotustata ja ilon löytämistä toivotan kaikille.

      • Anonyymi
        UUSI

        Onneksi sinä olet niin "hyvä" ihminen.


      • Anonyymi
        UUSI

        "Tuon haukkumisen ja solvaamisen sijasta, kertokaa mikä on se paha olo, joka tuota tuottaa, ehkä meistä jotkut voisimme auttaa,"

        "Meistä jotkut" ???

        Ketkä 🤣 ???


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuon haukkumisen ja solvaamisen sijasta, kertokaa mikä on se paha olo, joka tuota tuottaa, ehkä meistä jotkut voisimme auttaa,"

        "Meistä jotkut" ???

        Ketkä 🤣 ???

        Kuka vaan voi sanoa hyvän sanan, pahan sijasta.
        Yksikin hyvä ihminen voi riittää.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sinä olet niin "hyvä" ihminen.

        Mitä tarkoitat?
        Ei tässä ole kysymys mistään hyvistä tai pahoista, vaan yleensä käytäytymisestä toisia kohtaan.
        En minä koe olevani sen parenpi ihminen, kuin toisetkaan, mutta yritän ainakin olla ihminen ihmiselle. Vaikka tiedänkin, etten siinä aina onnistu, toivomallani tavalla,


      • Anonyymi
        UUSI
        Eliaana kirjoitti:

        Kuka vaan voi sanoa hyvän sanan, pahan sijasta.
        Yksikin hyvä ihminen voi riittää.

        Sanokaa se jyrääjälle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuon haukkumisen ja solvaamisen sijasta, kertokaa mikä on se paha olo, joka tuota tuottaa, ehkä meistä jotkut voisimme auttaa,"

        "Meistä jotkut" ???

        Ketkä 🤣 ???

        "Hyvänenaika sentään, mikä teitä joitakin vanhoja ihmisiä riivaa, kun täytyy koko ajan olla toisten niskassa haukkumassa ja solvaamassa."

        Olisi varmaan viisainta siirtyä oman ikäisten palstalle, kun täällä on vain vanhoja homekorvia


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvänenaika sentään, mikä teitä joitakin vanhoja ihmisiä riivaa, kun täytyy koko ajan olla toisten niskassa haukkumassa ja solvaamassa."

        Olisi varmaan viisainta siirtyä oman ikäisten palstalle, kun täällä on vain vanhoja homekorvia

        Ei täällä mitään vanhoja homekorvia ole. Juuri siksi minä 75 vuotias täällä olen, koska täällä on fiksuja ihmisiä enimmäkseen ja vanhaksi miellän jo itesenikin.

        Suurin osa niin rekatuista kuin anoistakin on ihan tavallisia meitä, jotka haluaisivat normaalia keskustelua.

        Varsinkin yksi ano on kiinnittänyt huomioni, erittäin asiallisia ja järkeviä kommwentteja huomaan. Kirjoitustyylistään ajattelen huomaavani, että on sama. En tosin varma voi olla.

        Ison osan elämästäni olen hoitanut vanhoja ihmisiä (joka nyt itsekin olen) joten jo nuorenpana opin näkemään sen arvon, mikä iän tuomalla kokemiksella oli j a on.

        Muistan erään vanhan rouvan, jota teitittelin, ollessani jotain 25v, hän sanoi minulle.
        Mitä sää mua teitittelet, Iitahan mää vaan olen.
        Silloin ymmärsin, hän oli sinut elämänsä kanssa, ei kaivannut mitään pönkitystä enää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Eliaana kirjoitti:

        Ei täällä mitään vanhoja homekorvia ole. Juuri siksi minä 75 vuotias täällä olen, koska täällä on fiksuja ihmisiä enimmäkseen ja vanhaksi miellän jo itesenikin.

        Suurin osa niin rekatuista kuin anoistakin on ihan tavallisia meitä, jotka haluaisivat normaalia keskustelua.

        Varsinkin yksi ano on kiinnittänyt huomioni, erittäin asiallisia ja järkeviä kommwentteja huomaan. Kirjoitustyylistään ajattelen huomaavani, että on sama. En tosin varma voi olla.

        Ison osan elämästäni olen hoitanut vanhoja ihmisiä (joka nyt itsekin olen) joten jo nuorenpana opin näkemään sen arvon, mikä iän tuomalla kokemiksella oli j a on.

        Muistan erään vanhan rouvan, jota teitittelin, ollessani jotain 25v, hän sanoi minulle.
        Mitä sää mua teitittelet, Iitahan mää vaan olen.
        Silloin ymmärsin, hän oli sinut elämänsä kanssa, ei kaivannut mitään pönkitystä enää.

        Ei kai teitittely mitään pönkötystä ole ?
        Jos sanoo, että sinuttele vaan, niinkö on sitten sinut itsensä kanssa .... ?


    • Anonyymi
      UUSI

      Joo siis por favor dime, ya que soy tan nuevo aca, que significa cuando alguien escribio que como Hilla logra levantar esa carga pesada, asi

      ?Que diablos es una "carga pesada"? Supongo que nadie esta obligado, al menos aca en el foro, a comenzar a levantar una carga pesada por diversion sin alguna razon

      • Anonyymi
        UUSI

        Voi hellanlettas kun sitä ollaan niin lapsellista.


      • Anonyymi
        UUSI

        Joku sekosi lopullisesti ?


      • Anonyymi
        UUSI

        Hillalla mitään taakkaa ole.
        Aamulla kirjoittaa raportin ja se on siinä.
        Tuskin miettii 80 plus palstaa kokopäivänä.
        Saattaa olla muutakin puuhaa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Erilaisten mielipiteiden ymmärtämisen ja hyväksymisen opettelun voi jokainen aloittaa itsestään.

      kylmätotuus

      • Anonyymi
        UUSI

        Olepa hyvä ja aloita itsestäsi.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe