abs jarrut ei toimi välillä

wolkkari golf 1.8 -97

mitäs vois tehdä ja mikä ehkä vikana. jonkun aikaa abs-jarru valo palanut ajoittain ja silloin ei myöskään ole toiminut jarrutuksessa. välillä valo ei pala ja jarrut toimii oikein.
alussa ongelma oli varsinkin märällä ilmalla, nyt muutaman päivän palanut koko ajan.
mitä voisi tehdä ja voiko tehdä itse mitään.

4

2370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PassatVR6

      ..minulla jokunen vuosi sitten. Annoin mittauttaa ABSit (itsediagnoosi, ABS ohjearvojen haku, elektroninen vianmääritys, hydrauliikkayksikön sähkömittaus ja johtosarjan sähkömittaus = 131 eur) Joensuun Laakkosella, kun vika alkoi kiusata useammin ja lopulta ABSit lopettivat toimintansa kokonaan. Ja tuomio oli: ABSien hydrayliikkayksiköstä löytyi vika vasemman takajarrun osalta, joten koko ABS/EDS-boksi kehoitettiin vaihtamaan (=1500eur työ; AUTS!). Uskon kuitenkin sinulla olevan parempi tuuri, ja vika on johdoissa tai hapettumisen aiheuttamassa huonossa kosketuksessa jarruantureissa.. :) By the way.. Ekaks vein auton Hyvinkään merkkiliikkeeseen ja heidän mukaan vika oli vasemman takajarrun anturissa/johdossa (kehoitettiin vaihtamaan kyseinen johto "varmuuden vuoksi"). Siis aivan turha ja virheellinen analyysi (valo vilkkui iloisesti entiseen malliin) ja "valohoitohan" on tunnetusti kallista puuhaa! :(

    • olla vain

      likaiset anturi/anturi jarrupölystä ja kosteudesta johtuva

    • oman auton tiimoilta

      Jos vetonivelen suojakumi on irronnut joskus, voi vaseliinia olla ABSin anturissa.

      Itse anturihan ei oletettavasti ole rikki, koska toimii joskus.

      Eli puhdista (kaikki) anturit ja liittimet.

      Anturit voi tarkistaa itsekin, jos on korjauskäsikirja ja yleismittari.

    • Katsoppa pyöränlaakereiden välykset ihan ensimmäisenä. Löysä laakeri voi aiheuttaa myös moisen vaivan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe