mitäs vois tehdä ja mikä ehkä vikana. jonkun aikaa abs-jarru valo palanut ajoittain ja silloin ei myöskään ole toiminut jarrutuksessa. välillä valo ei pala ja jarrut toimii oikein.
alussa ongelma oli varsinkin märällä ilmalla, nyt muutaman päivän palanut koko ajan.
mitä voisi tehdä ja voiko tehdä itse mitään.
abs jarrut ei toimi välillä
4
2549
Vastaukset
- PassatVR6
..minulla jokunen vuosi sitten. Annoin mittauttaa ABSit (itsediagnoosi, ABS ohjearvojen haku, elektroninen vianmääritys, hydrauliikkayksikön sähkömittaus ja johtosarjan sähkömittaus = 131 eur) Joensuun Laakkosella, kun vika alkoi kiusata useammin ja lopulta ABSit lopettivat toimintansa kokonaan. Ja tuomio oli: ABSien hydrayliikkayksiköstä löytyi vika vasemman takajarrun osalta, joten koko ABS/EDS-boksi kehoitettiin vaihtamaan (=1500eur työ; AUTS!). Uskon kuitenkin sinulla olevan parempi tuuri, ja vika on johdoissa tai hapettumisen aiheuttamassa huonossa kosketuksessa jarruantureissa.. :) By the way.. Ekaks vein auton Hyvinkään merkkiliikkeeseen ja heidän mukaan vika oli vasemman takajarrun anturissa/johdossa (kehoitettiin vaihtamaan kyseinen johto "varmuuden vuoksi"). Siis aivan turha ja virheellinen analyysi (valo vilkkui iloisesti entiseen malliin) ja "valohoitohan" on tunnetusti kallista puuhaa! :(
- olla vain
likaiset anturi/anturi jarrupölystä ja kosteudesta johtuva
- oman auton tiimoilta
Jos vetonivelen suojakumi on irronnut joskus, voi vaseliinia olla ABSin anturissa.
Itse anturihan ei oletettavasti ole rikki, koska toimii joskus.
Eli puhdista (kaikki) anturit ja liittimet.
Anturit voi tarkistaa itsekin, jos on korjauskäsikirja ja yleismittari. Katsoppa pyöränlaakereiden välykset ihan ensimmäisenä. Löysä laakeri voi aiheuttaa myös moisen vaivan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911709
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581149Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181148- 941009
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34763- 46696
Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5686Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42660