Leukemia pelottaa ajatuksena

Anonyymi-ap

Olen 14 poika 8 luokalla ja pelkään että minulla olisi leukemia. oireita on jalassa on haalean punainen läiskä mutta lääkäri ei siitä huolissaan mutta en ole kertonut lääkärille oikealla puolella rintakehää on semmonen epämukava tunne eniten tuntuu kun istuu ja helpottaa kun nousee ja jalkaa välillä särkee jalkaa myös en tiedä kuvittelenko vai mitä mutta tuntuu kun välillä huimaa. kaikki pienetkin tuntemukset saa miettimään leukemiaa. Jaksan kyllä hyvin liikkua eikä väsytä enkä ole ollut kipeänä olen pelännyt jo 3 kuukautta ja kaikki pienetkin mainokset tai videot sairauksista saa pelkäämään olen myös ennen pelännyt muita sairauksia mutta en saa ajatusta leukemiasta pois kun joku pieni tekijä saa heti huonon mielen

13

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Kokeile käyttää kannabista se tappaa syöpäsoluja.

      • Anonyymi
        UUSI

        minulla ei ole syöpää pelkään pelkään vaan sen riskiä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        minulla ei ole syöpää pelkään pelkään vaan sen riskiä

        Pelko on ikävä tunne. Kuka vain voi pelätä oikeastaan mitä vain, toiset enemmän, toiset vähemmän.
        Tuolle jonkun ehdottamalle kannabis-linjalle ei kannata lähteä, siitä sitä sairastuukin ajan myötä.
        Miksi pelkäät leukemiaa ? Onko joku läheisesi kuollut tai sairastunut syöpään ?
        Tuli mieleen, oletko se sama, jonka isoisä oli sairastunut keväällä ?
        Pystytkö juttelemaan peloistasi ja tunteistasi kenellekään, vaikka vanhemmillesi ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelko on ikävä tunne. Kuka vain voi pelätä oikeastaan mitä vain, toiset enemmän, toiset vähemmän.
        Tuolle jonkun ehdottamalle kannabis-linjalle ei kannata lähteä, siitä sitä sairastuukin ajan myötä.
        Miksi pelkäät leukemiaa ? Onko joku läheisesi kuollut tai sairastunut syöpään ?
        Tuli mieleen, oletko se sama, jonka isoisä oli sairastunut keväällä ?
        Pystytkö juttelemaan peloistasi ja tunteistasi kenellekään, vaikka vanhemmillesi ?

        olen se sama joka kirjoitti hetken aikaa sitten. joskus hetkeksi helpottaa mutta sitten alkaa taas mietityttää olen jutellut vanhempieni kanssa että pelkään olevan jotain vakavaa mutta he sanoivat ei hätää että minulla olisi myös vakavampia oireita. Minä uskoisin vasta kun saisin jotkut lääkärin testit . Olen pelännyt ennen veri tulppaa ja ihosyöpää koska jalassa on patti sitten myös olen epäillyt rinta syöpää vaikka olen poika ja tosi nuori koska luin että rinta syöpää on myös miehillä mutta sekin on harvinaista ja löysin googlesta että pojille voi tulla rintojen muutosta murros iän seurauksista ja se oli helpotus mutta nyt olen lukenut liikaa leukemiasta ja että se on yleisin lasten syöpä pelottaa enemmän. ja aina kun pelkään jotain sairautta kuvittelen lisää oireita. Silloin kun pelkäsin veritulppaa tunsin kun oli jotenkin raskaampi hengittää ja ajattelin että minulle on tullut keuhkoveritulppa joka on vakavaa. Taidan olla aika luulosairas. Mietin vain että makaan sairaalassa parinkuukauden päästä ja kaikki on tuskaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        olen se sama joka kirjoitti hetken aikaa sitten. joskus hetkeksi helpottaa mutta sitten alkaa taas mietityttää olen jutellut vanhempieni kanssa että pelkään olevan jotain vakavaa mutta he sanoivat ei hätää että minulla olisi myös vakavampia oireita. Minä uskoisin vasta kun saisin jotkut lääkärin testit . Olen pelännyt ennen veri tulppaa ja ihosyöpää koska jalassa on patti sitten myös olen epäillyt rinta syöpää vaikka olen poika ja tosi nuori koska luin että rinta syöpää on myös miehillä mutta sekin on harvinaista ja löysin googlesta että pojille voi tulla rintojen muutosta murros iän seurauksista ja se oli helpotus mutta nyt olen lukenut liikaa leukemiasta ja että se on yleisin lasten syöpä pelottaa enemmän. ja aina kun pelkään jotain sairautta kuvittelen lisää oireita. Silloin kun pelkäsin veritulppaa tunsin kun oli jotenkin raskaampi hengittää ja ajattelin että minulle on tullut keuhkoveritulppa joka on vakavaa. Taidan olla aika luulosairas. Mietin vain että makaan sairaalassa parinkuukauden päästä ja kaikki on tuskaa.

        Onko sulla hyvä olla ? Niin kuin henkisesti.
        Ei kai sinua kiusata, koulussa tai muualla ? Onko hyviä kavereita ( oliko joku niitä mopokavereita ? ), en muista niin tarkkaan ?
        Sujuuko sosiaaliset tilanteet hyvin, vai jännitätkö jotenkin jos on muita ihmisiä ympärillä ?
        Mitä ajattelet itsestäsi, tykkäätkö itsestäsi, vai pidätkö itseäsi jotenkin huonona ?

        Koska tuollaisten ajatusten, esim. sairauksien pelon taustalla on yleensä jotain muuta. Joku asia aiheuttaa sen, että tulee sairaudet ja pelot mieleen. Siitä syystä kyselen, onko elämässäsi asiat hyvin, vai onko jotain, joka aiheuttaa ahdistusta, joka aiheuttaa pelkoa .
        Olet 14-vuotias, mutta tiedän, että osaat jo ajatella hyvin näitä asioita, nuoret ovat fiksuja, siitä mulla on kokemusta, vaikka en ole enää itse nuori. Tykkään nuorista, ja heidän kanssaan on kiva jutella.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla hyvä olla ? Niin kuin henkisesti.
        Ei kai sinua kiusata, koulussa tai muualla ? Onko hyviä kavereita ( oliko joku niitä mopokavereita ? ), en muista niin tarkkaan ?
        Sujuuko sosiaaliset tilanteet hyvin, vai jännitätkö jotenkin jos on muita ihmisiä ympärillä ?
        Mitä ajattelet itsestäsi, tykkäätkö itsestäsi, vai pidätkö itseäsi jotenkin huonona ?

        Koska tuollaisten ajatusten, esim. sairauksien pelon taustalla on yleensä jotain muuta. Joku asia aiheuttaa sen, että tulee sairaudet ja pelot mieleen. Siitä syystä kyselen, onko elämässäsi asiat hyvin, vai onko jotain, joka aiheuttaa ahdistusta, joka aiheuttaa pelkoa .
        Olet 14-vuotias, mutta tiedän, että osaat jo ajatella hyvin näitä asioita, nuoret ovat fiksuja, siitä mulla on kokemusta, vaikka en ole enää itse nuori. Tykkään nuorista, ja heidän kanssaan on kiva jutella.

        kaikki on hyvin eikä kiusata tai mitään muuta ja olen tyytyväinen itseeni ja tulevaisuudessa haluaisin mennä lukioon ja hankkia perheen ja elää omaa elämää. se on minulle mahdollista. mutta olen vähän jättänyt tulevaisuudesta haaveilun pois koska pelkään liikaa leukemiaa ja pelko on tainnut edetä jo liian pitkälle. Tuntuisi epäreilulta olla leukemia hoidoissa 3 vuotta koska en ole tehnyt mitään niin sanotusti pahaa kuten käyttänyt päihteitä tai kiusannut ketään ja koulukin menee hyvin. Minä olin herkkä lapsi pienenä päiväkodista 2 luokkaan asti ja ehkä vähän vieläkin. tuntuu paremmalta kun voi kirjoittaa omista murheista. Olen ollut pienestä asti kiinnostunut autoista ja mopoista minulla ei ole vielä mopokorttia mutta ajelen kaverin kanssa pellolla on noin 14 ja puoli eli saan kortin keväällä ja se on suuri unelma jonka voisi estää vain vakava sairaus kuin leukemia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki on hyvin eikä kiusata tai mitään muuta ja olen tyytyväinen itseeni ja tulevaisuudessa haluaisin mennä lukioon ja hankkia perheen ja elää omaa elämää. se on minulle mahdollista. mutta olen vähän jättänyt tulevaisuudesta haaveilun pois koska pelkään liikaa leukemiaa ja pelko on tainnut edetä jo liian pitkälle. Tuntuisi epäreilulta olla leukemia hoidoissa 3 vuotta koska en ole tehnyt mitään niin sanotusti pahaa kuten käyttänyt päihteitä tai kiusannut ketään ja koulukin menee hyvin. Minä olin herkkä lapsi pienenä päiväkodista 2 luokkaan asti ja ehkä vähän vieläkin. tuntuu paremmalta kun voi kirjoittaa omista murheista. Olen ollut pienestä asti kiinnostunut autoista ja mopoista minulla ei ole vielä mopokorttia mutta ajelen kaverin kanssa pellolla on noin 14 ja puoli eli saan kortin keväällä ja se on suuri unelma jonka voisi estää vain vakava sairaus kuin leukemia.

        Kerroit olleesi, ja olevasi vieläkin herkkä. Se saattaa osiltaan selittää, miksi pelkäät sairastuvasi, ajattelet ikäviä juttuja.
        Ongelmasi on oikeastaan enemmänkin siinä, jos luet netistä kaikista sairauksista, ja juurikin herkkyytesi takia alat sitten pelkäämään, entä jos...

        Pystyt kyllä saavuttamaan lukioon menon ja varmasti saat sen mopokortinkin.
        Jos ei ole pahoja oireita, niin ei silloin ole pahaa sairauttakaan.
        Oireiden perusteella yleensä hakeudutaan lääkäriin, ja siinä vaiheessa lääkäri tutkii, löytyykö mitään vikaa vai ei.

        Toki sinun kannattaa kirjoittaa ajatuksiasi, jos se tuntuu auttavan. Ja keskustelu jonkun luotettavan ihmisen kanssa auttaisi varmaan kanssa.
        Ja täälläkin me ( minä ainakin ) yritetään tsempata sinua.
        Yritä keskittyä kaikkeen hyvään ja kivaan, mitä elämässäsi on, ja nauti niistä. Älä mieti jotakin, mitä ei ole nyt, eikä edes ole tietoa tuleeko mahdollisesti joskus jotain, esim. sairautta. Tosiasia on, että kuka tahansa meistä voi joskus sairastua, eivätkä kaikki kuitenkaan sairastu.

        Kerrot itsestäsi niin hyvin ja selkeästi, näkee että sinulla on perusasiat ihan kunnossa.
        Ja ehkä tuo pelko ja ajattelu voi olla ohi menevää, että ajan kanssa se katoaa. Toivotaan niin.
        Äläkä lue niitä sairausjuttuja, se auttaa ehkä kaikkein eniten. Silloin ei tule mieleen kaikenlaiset ikävät jutut. Tsemppiä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroit olleesi, ja olevasi vieläkin herkkä. Se saattaa osiltaan selittää, miksi pelkäät sairastuvasi, ajattelet ikäviä juttuja.
        Ongelmasi on oikeastaan enemmänkin siinä, jos luet netistä kaikista sairauksista, ja juurikin herkkyytesi takia alat sitten pelkäämään, entä jos...

        Pystyt kyllä saavuttamaan lukioon menon ja varmasti saat sen mopokortinkin.
        Jos ei ole pahoja oireita, niin ei silloin ole pahaa sairauttakaan.
        Oireiden perusteella yleensä hakeudutaan lääkäriin, ja siinä vaiheessa lääkäri tutkii, löytyykö mitään vikaa vai ei.

        Toki sinun kannattaa kirjoittaa ajatuksiasi, jos se tuntuu auttavan. Ja keskustelu jonkun luotettavan ihmisen kanssa auttaisi varmaan kanssa.
        Ja täälläkin me ( minä ainakin ) yritetään tsempata sinua.
        Yritä keskittyä kaikkeen hyvään ja kivaan, mitä elämässäsi on, ja nauti niistä. Älä mieti jotakin, mitä ei ole nyt, eikä edes ole tietoa tuleeko mahdollisesti joskus jotain, esim. sairautta. Tosiasia on, että kuka tahansa meistä voi joskus sairastua, eivätkä kaikki kuitenkaan sairastu.

        Kerrot itsestäsi niin hyvin ja selkeästi, näkee että sinulla on perusasiat ihan kunnossa.
        Ja ehkä tuo pelko ja ajattelu voi olla ohi menevää, että ajan kanssa se katoaa. Toivotaan niin.
        Äläkä lue niitä sairausjuttuja, se auttaa ehkä kaikkein eniten. Silloin ei tule mieleen kaikenlaiset ikävät jutut. Tsemppiä.

        kiitos sinulle


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos sinulle

        Ole hyvä, ja kirjoittele vaikka tänne taas, jos jokin mietityttää.
        Katselen aina välillä näitä sivuja, niin näen aina jossain vaiheessa kirjoittamasi jutut.
        Hyvää yötä ja kivaa tulevaa viikonloppua! Enää yksi aamuherätys ja sitten on viikonloppu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä, ja kirjoittele vaikka tänne taas, jos jokin mietityttää.
        Katselen aina välillä näitä sivuja, niin näen aina jossain vaiheessa kirjoittamasi jutut.
        Hyvää yötä ja kivaa tulevaa viikonloppua! Enää yksi aamuherätys ja sitten on viikonloppu.

        kiitos


    • Anonyymi
      UUSI

      Syövässä on hyvin moninaisia oireita. Melkein mikävaan voi sopia syöpään.
      Toisaalta syöpä voi olla hyvin oireetonkin.

    • Anonyymi
      UUSI

      oletko ajatellut että menisit vaikka tukinet.netiin kirjoittaa huolistasi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Olet saman aloituksen tehnyt ennenkin, joten ei huolta, et edelleenkään ole sairastunut leukemiaan. Nauti niistä terveistä päivistä ja mieti tuollaista vasta, jos satut tuohon sairastumaan, se leukemia kun ei ole mikään yleinen sairaus, vaikka olisi vielä ikäiselläsi mahdollisuus siihen sairastua lapsuusiän leukemiana ennen, kuin täytät 17v.

      Pitää jo kysyä, onko sinulla ehkä jokin muu ehkä jokin mielensairaus todettuna, kun noin lapsuusiän leukemiaa mietit? Vai ehkä olet vain provo täällä, ainakin toinen aloitus samasta aiheesta ellei jo kolmas monen kuukauden sisään, voi olla useampikin, mutten aina täällä itse ole lukemassa näitä. Skitsofrenian mahdollisuus suljettu pois?

      (jo väärään ketjuun tämä meni kerran, mutta jos osuisi jo tännekin nyt)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe