Ulosottoon ei saa yhteyttä

Anonyymi-ap

Onko muilla ollut ongelmaa saada ulosottoon yhteyttä? Olen sähköisessä asioinnissa laittanut 2,5vk sitten viestiä ja sen jälkeenkin useamman eikä yhteenkään ole vastattu. Ei myöskään suomi.fi kautta lähetettyyn viestiin. Oman ulosottomieheni soittoaika on 10-12 enkä oikein pääse töistä karkaamaan soittelemaan hänelle kun ei osu taukoakaan tuohon väliin.

11

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laita uo-miehelle sähköpostia ja kysy miksei sähköiseen viestiin vastata.(suomi.fi) Yleensä kun suosittelevat sitä kautta yhteydenottoa.

• Anonyymi

Olen laittanut myös sähköpostia ja eilen soitin tuohon yleiseen ulosoton numeroon mihin pystyy soittaa muinakin aikoina ja sieltä nainen vastasi että oma ulosottomieheni on kyllä nähnyt kaikki viestini mutta ei ole vastannut niihin ja kehotti vain odottamaan. Kyseessä on vain sellainen päätös missä valitusaika on sen 3vko ja olisin yrittänyt sovitella asiaa. Tein nyt valituksen tuosta päätöksestä ohjeiden mukaan kun alkoi tuo aikaraja tulla vastaan. En vain ymmärrä miksei niihin viesteihin voi vastata, olisi kaikki päässyt helpommalla. :/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen laittanut myös sähköpostia ja eilen soitin tuohon yleiseen ulosoton numeroon mihin pystyy soittaa muinakin aikoina ja sieltä nainen vastasi että oma ulosottomieheni on kyllä nähnyt kaikki viestini mutta ei ole vastannut niihin ja kehotti vain odottamaan. Kyseessä on vain sellainen päätös missä valitusaika on sen 3vko ja olisin yrittänyt sovitella asiaa. Tein nyt valituksen tuosta päätöksestä ohjeiden mukaan kun alkoi tuo aikaraja tulla vastaan. En vain ymmärrä miksei niihin viesteihin voi vastata, olisi kaikki päässyt helpommalla. :/

Sun uo-mies selvästi kuuluu siihen hankalampaan ainekseen joka ei ole yhteistyöhaluinen. Yritti selvästi että valitusaika ehtisi mennä umpeen niin sen ei tarttis lähteä mihinkään mikä saattaisi olla rasittavaa vaan yritti päästä helpolla sinusta.

Noitten pässien kanssa pitää olla tarkkana , saa tosissaan pitää puolensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sun uo-mies selvästi kuuluu siihen hankalampaan ainekseen joka ei ole yhteistyöhaluinen. Yritti selvästi että valitusaika ehtisi mennä umpeen niin sen ei tarttis lähteä mihinkään mikä saattaisi olla rasittavaa vaan yritti päästä helpolla sinusta.

Noitten pässien kanssa pitää olla tarkkana , saa tosissaan pitää puolensa.

Ilmeisesti. Ärsyttää vaan jos mun valitus ei mene läpi ja saan itse maksaa tuon 270e käräjien käsittelymaksun. Mulla on max puoli vuotta ulosottoa enää edessä (9v takana kun olin tässä vanhempainvapaalla välissä) ja kyseessä siis ilman voimassa olevaa maksukieltoa vahingossa ulosottoon laitetut lomarahat jotka hän nyt aikoo ulosmitata. Olisin pyytänyt niistä vain 2/3 itselleni jotta saisin hoitovapaan aikana kertyneitä laskurästejä maksettua. Palasin siis juuri töihin ja maksukielto on uusittu lomarahojen saamisen jälkeen eli maksut sinne alkaa kyllä pian juosta, lisäksi 1400e veronpalautukset meni sinne juuri. Ei ole ilmeisesti tässä lomarahassa ollut neuvotteluvaraa eikä sitä viitsinyt mulle ilmoittaa vaikka kuinka kyselin perään. Onko kellään kokemusta meneekö nuo valitukset läpi ikinä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti. Ärsyttää vaan jos mun valitus ei mene läpi ja saan itse maksaa tuon 270e käräjien käsittelymaksun. Mulla on max puoli vuotta ulosottoa enää edessä (9v takana kun olin tässä vanhempainvapaalla välissä) ja kyseessä siis ilman voimassa olevaa maksukieltoa vahingossa ulosottoon laitetut lomarahat jotka hän nyt aikoo ulosmitata. Olisin pyytänyt niistä vain 2/3 itselleni jotta saisin hoitovapaan aikana kertyneitä laskurästejä maksettua. Palasin siis juuri töihin ja maksukielto on uusittu lomarahojen saamisen jälkeen eli maksut sinne alkaa kyllä pian juosta, lisäksi 1400e veronpalautukset meni sinne juuri. Ei ole ilmeisesti tässä lomarahassa ollut neuvotteluvaraa eikä sitä viitsinyt mulle ilmoittaa vaikka kuinka kyselin perään. Onko kellään kokemusta meneekö nuo valitukset läpi ikinä?

Oikeusasiamiehelle valitus niin sen pitäisi olla tehokkainta. Jos on viety ilman maksukiellon voimassaoloa niin kyllä se jos mikä on pätevä syy palauttaa rahat. Muutenhan keneltä tahansa voitaisiin mielivaltaisesti viedä oikeudettomasti x summa rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeusasiamiehelle valitus niin sen pitäisi olla tehokkainta. Jos on viety ilman maksukiellon voimassaoloa niin kyllä se jos mikä on pätevä syy palauttaa rahat. Muutenhan keneltä tahansa voitaisiin mielivaltaisesti viedä oikeudettomasti x summa rahaa.

Oikeusasiamies ei yleensä tuomitse ja oikaise, ainoastaan saattaa lähettää moitteen tai oikaisuehdotuksen. Näin ainakin minulle kävi kun sitä reittiä käytin virkamiehen väärinteossa. Kyse ei ollut ulosottaja, mutta virkamies kuitenkin. Oikeusasiamies kertoi sen heidän käytännön ja se tuli minulle yllätyksenä, ettei olekaan valtaa muuttaa vääriä päätöksiä.
        Voudin rikkeiden kanssa valitustie on valtakunnanvoudin kansliaan. Ulosottomiehen ylempi taitaa olla kihlakunnanvouti ellei sitten ulosottoYLItarkastaja. Himmeleissä riittää veronkuppaajia joka nimikkeellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeusasiamies ei yleensä tuomitse ja oikaise, ainoastaan saattaa lähettää moitteen tai oikaisuehdotuksen. Näin ainakin minulle kävi kun sitä reittiä käytin virkamiehen väärinteossa. Kyse ei ollut ulosottaja, mutta virkamies kuitenkin. Oikeusasiamies kertoi sen heidän käytännön ja se tuli minulle yllätyksenä, ettei olekaan valtaa muuttaa vääriä päätöksiä.
        Voudin rikkeiden kanssa valitustie on valtakunnanvoudin kansliaan. Ulosottomiehen ylempi taitaa olla kihlakunnanvouti ellei sitten ulosottoYLItarkastaja. Himmeleissä riittää veronkuppaajia joka nimikkeellä.

Minä valitin siinä päätöksessä olevien ohjeiden mukaan osoitettuun käräjäoikeuteen. Tai ohjeiden mukaan se piti toimittaa ulosottolaitokseen ja sieltä se ohjataan sinne käräjäoikeuteen. Jos ohjataan, en ole nyt ollut kovin vakuuttunut ulosottolaitokseen toiminnasta kun ei edes luettuihin viesteihin vaivauduta vastaamaan. -Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä valitin siinä päätöksessä olevien ohjeiden mukaan osoitettuun käräjäoikeuteen. Tai ohjeiden mukaan se piti toimittaa ulosottolaitokseen ja sieltä se ohjataan sinne käräjäoikeuteen. Jos ohjataan, en ole nyt ollut kovin vakuuttunut ulosottolaitokseen toiminnasta kun ei edes luettuihin viesteihin vaivauduta vastaamaan. -Ap

Aivan pöyristyttävää toimintaa. On se nyt kumma ettei näitä tyyppejä saada ruotuun.
        Itselläni on kokemuspohjaa voudin kanssa nokittelusta, mutta ulosottajat ovat yleensä olleet vain hiljaa. Juuri heidän pitäisi olla yhteyshenkilöitä velallisen asioissa.
        Myös velkaneuvonta on ollut varsin kirjavaa, omalla kohdallani neuvot olivat laidasta laitaan ja haitallisia velalliselle. Eivät tiedä mitään ja jos tietävät, neuvot kiskaistaan hatusta. Toinen sanoi juu ja toinen ei, ole siinä sitten asiakkaana pomppupallona. Vakavasta asiasta on kyse, jos omaisuuden realisointi on fiiliksen ja hattutempun varassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan pöyristyttävää toimintaa. On se nyt kumma ettei näitä tyyppejä saada ruotuun.
        Itselläni on kokemuspohjaa voudin kanssa nokittelusta, mutta ulosottajat ovat yleensä olleet vain hiljaa. Juuri heidän pitäisi olla yhteyshenkilöitä velallisen asioissa.
        Myös velkaneuvonta on ollut varsin kirjavaa, omalla kohdallani neuvot olivat laidasta laitaan ja haitallisia velalliselle. Eivät tiedä mitään ja jos tietävät, neuvot kiskaistaan hatusta. Toinen sanoi juu ja toinen ei, ole siinä sitten asiakkaana pomppupallona. Vakavasta asiasta on kyse, jos omaisuuden realisointi on fiiliksen ja hattutempun varassa.

Tänään tuli viesti omille sivuille että tuo pyytämäni 2/3 palautetaan ja samalla oma uo-mies kysyi esimiehensä puolesta haluanko edelleen jatkaa valitustani eteenpäin. Taisi valituskirjelmä vihdoin tepsiä että alkaa vastausta kolme viikkoa vanhoihin viesteihin tulemaan. Senkin väsäämiseen meni tunnin verran turhaa aikaa. Noh, pääasia että asia selvisi. Onneksi pian on tämä ulosottotouhu ohi niin ei tarvitse olla näiden virkailijoiden kanssa enää tekemisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään tuli viesti omille sivuille että tuo pyytämäni 2/3 palautetaan ja samalla oma uo-mies kysyi esimiehensä puolesta haluanko edelleen jatkaa valitustani eteenpäin. Taisi valituskirjelmä vihdoin tepsiä että alkaa vastausta kolme viikkoa vanhoihin viesteihin tulemaan. Senkin väsäämiseen meni tunnin verran turhaa aikaa. Noh, pääasia että asia selvisi. Onneksi pian on tämä ulosottotouhu ohi niin ei tarvitse olla näiden virkailijoiden kanssa enää tekemisissä.

Hyvä! Aina kannattaa valittaa jos siihen on syytä. Puoliaan pitää pitää.
        Itselläni kävi hieman huumoriksi, kun tein aikoinani valituksen vakuutusoikeuteen vääristä käytänteistä virkamiehen taholta (mm. sairaus- ja eläkeasiaa) ja sitten myöhemmin ollessani ventovieraan sairaalalääkärin vastaanotolla tämä ukko töksäytti: "olet sinä kova tyyppi valittamaan, täällä papereissa lukee että valitit jopa vakuutusoikeuteen" :)
        Että joo, olipas se möläytys paljon kertova. Mitä ihmettä meistä onkaan kirjattu lausuntoihin, joihin emme itse pääse. Haha ja hurjaa.

• Anonyymi

EI ULOSOTTON SAADA YHTEYTTÄ, VAAN SIELTÄ PÄIN OTETAAN ILMOITUKSELLA PAKKOHUUTOKAUPPA, HÄÄTÖ, MYYDÄÄN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4450
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3493
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3207
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2144
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1793
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1751
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe