Ulosottoon ei saa yhteyttä

Anonyymi-ap

Onko muilla ollut ongelmaa saada ulosottoon yhteyttä? Olen sähköisessä asioinnissa laittanut 2,5vk sitten viestiä ja sen jälkeenkin useamman eikä yhteenkään ole vastattu. Ei myöskään suomi.fi kautta lähetettyyn viestiin. Oman ulosottomieheni soittoaika on 10-12 enkä oikein pääse töistä karkaamaan soittelemaan hänelle kun ei osu taukoakaan tuohon väliin.

11

996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laita uo-miehelle sähköpostia ja kysy miksei sähköiseen viestiin vastata.(suomi.fi) Yleensä kun suosittelevat sitä kautta yhteydenottoa.

      • Anonyymi

        Olen laittanut myös sähköpostia ja eilen soitin tuohon yleiseen ulosoton numeroon mihin pystyy soittaa muinakin aikoina ja sieltä nainen vastasi että oma ulosottomieheni on kyllä nähnyt kaikki viestini mutta ei ole vastannut niihin ja kehotti vain odottamaan. Kyseessä on vain sellainen päätös missä valitusaika on sen 3vko ja olisin yrittänyt sovitella asiaa. Tein nyt valituksen tuosta päätöksestä ohjeiden mukaan kun alkoi tuo aikaraja tulla vastaan. En vain ymmärrä miksei niihin viesteihin voi vastata, olisi kaikki päässyt helpommalla. :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen laittanut myös sähköpostia ja eilen soitin tuohon yleiseen ulosoton numeroon mihin pystyy soittaa muinakin aikoina ja sieltä nainen vastasi että oma ulosottomieheni on kyllä nähnyt kaikki viestini mutta ei ole vastannut niihin ja kehotti vain odottamaan. Kyseessä on vain sellainen päätös missä valitusaika on sen 3vko ja olisin yrittänyt sovitella asiaa. Tein nyt valituksen tuosta päätöksestä ohjeiden mukaan kun alkoi tuo aikaraja tulla vastaan. En vain ymmärrä miksei niihin viesteihin voi vastata, olisi kaikki päässyt helpommalla. :/

        Sun uo-mies selvästi kuuluu siihen hankalampaan ainekseen joka ei ole yhteistyöhaluinen. Yritti selvästi että valitusaika ehtisi mennä umpeen niin sen ei tarttis lähteä mihinkään mikä saattaisi olla rasittavaa vaan yritti päästä helpolla sinusta.

        Noitten pässien kanssa pitää olla tarkkana , saa tosissaan pitää puolensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun uo-mies selvästi kuuluu siihen hankalampaan ainekseen joka ei ole yhteistyöhaluinen. Yritti selvästi että valitusaika ehtisi mennä umpeen niin sen ei tarttis lähteä mihinkään mikä saattaisi olla rasittavaa vaan yritti päästä helpolla sinusta.

        Noitten pässien kanssa pitää olla tarkkana , saa tosissaan pitää puolensa.

        Ilmeisesti. Ärsyttää vaan jos mun valitus ei mene läpi ja saan itse maksaa tuon 270e käräjien käsittelymaksun. Mulla on max puoli vuotta ulosottoa enää edessä (9v takana kun olin tässä vanhempainvapaalla välissä) ja kyseessä siis ilman voimassa olevaa maksukieltoa vahingossa ulosottoon laitetut lomarahat jotka hän nyt aikoo ulosmitata. Olisin pyytänyt niistä vain 2/3 itselleni jotta saisin hoitovapaan aikana kertyneitä laskurästejä maksettua. Palasin siis juuri töihin ja maksukielto on uusittu lomarahojen saamisen jälkeen eli maksut sinne alkaa kyllä pian juosta, lisäksi 1400e veronpalautukset meni sinne juuri. Ei ole ilmeisesti tässä lomarahassa ollut neuvotteluvaraa eikä sitä viitsinyt mulle ilmoittaa vaikka kuinka kyselin perään. Onko kellään kokemusta meneekö nuo valitukset läpi ikinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti. Ärsyttää vaan jos mun valitus ei mene läpi ja saan itse maksaa tuon 270e käräjien käsittelymaksun. Mulla on max puoli vuotta ulosottoa enää edessä (9v takana kun olin tässä vanhempainvapaalla välissä) ja kyseessä siis ilman voimassa olevaa maksukieltoa vahingossa ulosottoon laitetut lomarahat jotka hän nyt aikoo ulosmitata. Olisin pyytänyt niistä vain 2/3 itselleni jotta saisin hoitovapaan aikana kertyneitä laskurästejä maksettua. Palasin siis juuri töihin ja maksukielto on uusittu lomarahojen saamisen jälkeen eli maksut sinne alkaa kyllä pian juosta, lisäksi 1400e veronpalautukset meni sinne juuri. Ei ole ilmeisesti tässä lomarahassa ollut neuvotteluvaraa eikä sitä viitsinyt mulle ilmoittaa vaikka kuinka kyselin perään. Onko kellään kokemusta meneekö nuo valitukset läpi ikinä?

        Oikeusasiamiehelle valitus niin sen pitäisi olla tehokkainta. Jos on viety ilman maksukiellon voimassaoloa niin kyllä se jos mikä on pätevä syy palauttaa rahat. Muutenhan keneltä tahansa voitaisiin mielivaltaisesti viedä oikeudettomasti x summa rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusasiamiehelle valitus niin sen pitäisi olla tehokkainta. Jos on viety ilman maksukiellon voimassaoloa niin kyllä se jos mikä on pätevä syy palauttaa rahat. Muutenhan keneltä tahansa voitaisiin mielivaltaisesti viedä oikeudettomasti x summa rahaa.

        Oikeusasiamies ei yleensä tuomitse ja oikaise, ainoastaan saattaa lähettää moitteen tai oikaisuehdotuksen. Näin ainakin minulle kävi kun sitä reittiä käytin virkamiehen väärinteossa. Kyse ei ollut ulosottaja, mutta virkamies kuitenkin. Oikeusasiamies kertoi sen heidän käytännön ja se tuli minulle yllätyksenä, ettei olekaan valtaa muuttaa vääriä päätöksiä.
        Voudin rikkeiden kanssa valitustie on valtakunnanvoudin kansliaan. Ulosottomiehen ylempi taitaa olla kihlakunnanvouti ellei sitten ulosottoYLItarkastaja. Himmeleissä riittää veronkuppaajia joka nimikkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusasiamies ei yleensä tuomitse ja oikaise, ainoastaan saattaa lähettää moitteen tai oikaisuehdotuksen. Näin ainakin minulle kävi kun sitä reittiä käytin virkamiehen väärinteossa. Kyse ei ollut ulosottaja, mutta virkamies kuitenkin. Oikeusasiamies kertoi sen heidän käytännön ja se tuli minulle yllätyksenä, ettei olekaan valtaa muuttaa vääriä päätöksiä.
        Voudin rikkeiden kanssa valitustie on valtakunnanvoudin kansliaan. Ulosottomiehen ylempi taitaa olla kihlakunnanvouti ellei sitten ulosottoYLItarkastaja. Himmeleissä riittää veronkuppaajia joka nimikkeellä.

        Minä valitin siinä päätöksessä olevien ohjeiden mukaan osoitettuun käräjäoikeuteen. Tai ohjeiden mukaan se piti toimittaa ulosottolaitokseen ja sieltä se ohjataan sinne käräjäoikeuteen. Jos ohjataan, en ole nyt ollut kovin vakuuttunut ulosottolaitokseen toiminnasta kun ei edes luettuihin viesteihin vaivauduta vastaamaan. -Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä valitin siinä päätöksessä olevien ohjeiden mukaan osoitettuun käräjäoikeuteen. Tai ohjeiden mukaan se piti toimittaa ulosottolaitokseen ja sieltä se ohjataan sinne käräjäoikeuteen. Jos ohjataan, en ole nyt ollut kovin vakuuttunut ulosottolaitokseen toiminnasta kun ei edes luettuihin viesteihin vaivauduta vastaamaan. -Ap

        Aivan pöyristyttävää toimintaa. On se nyt kumma ettei näitä tyyppejä saada ruotuun.
        Itselläni on kokemuspohjaa voudin kanssa nokittelusta, mutta ulosottajat ovat yleensä olleet vain hiljaa. Juuri heidän pitäisi olla yhteyshenkilöitä velallisen asioissa.
        Myös velkaneuvonta on ollut varsin kirjavaa, omalla kohdallani neuvot olivat laidasta laitaan ja haitallisia velalliselle. Eivät tiedä mitään ja jos tietävät, neuvot kiskaistaan hatusta. Toinen sanoi juu ja toinen ei, ole siinä sitten asiakkaana pomppupallona. Vakavasta asiasta on kyse, jos omaisuuden realisointi on fiiliksen ja hattutempun varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan pöyristyttävää toimintaa. On se nyt kumma ettei näitä tyyppejä saada ruotuun.
        Itselläni on kokemuspohjaa voudin kanssa nokittelusta, mutta ulosottajat ovat yleensä olleet vain hiljaa. Juuri heidän pitäisi olla yhteyshenkilöitä velallisen asioissa.
        Myös velkaneuvonta on ollut varsin kirjavaa, omalla kohdallani neuvot olivat laidasta laitaan ja haitallisia velalliselle. Eivät tiedä mitään ja jos tietävät, neuvot kiskaistaan hatusta. Toinen sanoi juu ja toinen ei, ole siinä sitten asiakkaana pomppupallona. Vakavasta asiasta on kyse, jos omaisuuden realisointi on fiiliksen ja hattutempun varassa.

        Tänään tuli viesti omille sivuille että tuo pyytämäni 2/3 palautetaan ja samalla oma uo-mies kysyi esimiehensä puolesta haluanko edelleen jatkaa valitustani eteenpäin. Taisi valituskirjelmä vihdoin tepsiä että alkaa vastausta kolme viikkoa vanhoihin viesteihin tulemaan. Senkin väsäämiseen meni tunnin verran turhaa aikaa. Noh, pääasia että asia selvisi. Onneksi pian on tämä ulosottotouhu ohi niin ei tarvitse olla näiden virkailijoiden kanssa enää tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tuli viesti omille sivuille että tuo pyytämäni 2/3 palautetaan ja samalla oma uo-mies kysyi esimiehensä puolesta haluanko edelleen jatkaa valitustani eteenpäin. Taisi valituskirjelmä vihdoin tepsiä että alkaa vastausta kolme viikkoa vanhoihin viesteihin tulemaan. Senkin väsäämiseen meni tunnin verran turhaa aikaa. Noh, pääasia että asia selvisi. Onneksi pian on tämä ulosottotouhu ohi niin ei tarvitse olla näiden virkailijoiden kanssa enää tekemisissä.

        Hyvä! Aina kannattaa valittaa jos siihen on syytä. Puoliaan pitää pitää.
        Itselläni kävi hieman huumoriksi, kun tein aikoinani valituksen vakuutusoikeuteen vääristä käytänteistä virkamiehen taholta (mm. sairaus- ja eläkeasiaa) ja sitten myöhemmin ollessani ventovieraan sairaalalääkärin vastaanotolla tämä ukko töksäytti: "olet sinä kova tyyppi valittamaan, täällä papereissa lukee että valitit jopa vakuutusoikeuteen" :)
        Että joo, olipas se möläytys paljon kertova. Mitä ihmettä meistä onkaan kirjattu lausuntoihin, joihin emme itse pääse. Haha ja hurjaa.


    • Anonyymi

      EI ULOSOTTON SAADA YHTEYTTÄ, VAAN SIELTÄ PÄIN OTETAAN ILMOITUKSELLA PAKKOHUUTOKAUPPA, HÄÄTÖ, MYYDÄÄN.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe