Nyt loppui ryyppääminen

Anonyymi-ap

"Eläkeikäisten naisten alkoholinkulutus on viisinkertaistunut viimeisten 40 vuoden aikana.
Ennen ikääntyneiden naisten raittius oli aikaisemmin pikemminkin sääntö"

No niin eläkeläismummot.
Kaatakaa viinat vessanpöntöstä alas, näin perjantain kunniaksi.
Raitis elämä on rautaa, verrattuna usvaan.
Ei se ole lastenlapsillakaan kaunista katseltavaa, kun mummo hoippuu tuiterissa kämpässään.

Lesken70

139

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis mitä.
      Ovatko muutkin samanlaisia raivoraittiita, niinkuin minä olen?
      Lesken70

    • Anonyymi

      Kukaan niin pöjä ole että kaataisi kalliita viinoja pönttöön.

      • Anonyymi

        Kalliita.
        Tallinnasta jotain säälittävän halpoja litkuja raahattu selkä vääränä.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliita.
        Tallinnasta jotain säälittävän halpoja litkuja raahattu selkä vääränä.

        Lesken70

        Samaa viinaa Tallinnassa kun Suomessa, ihan samaa.
        Yksi pieni ero +50% halvempaa missä muualla tahansa tämän.maan rajojen ulkopuolella. Turmiolan Tommi on iskostunut tämän maan sairaisiin päättäjiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa viinaa Tallinnassa kun Suomessa, ihan samaa.
        Yksi pieni ero 50% halvempaa missä muualla tahansa tämän.maan rajojen ulkopuolella. Turmiolan Tommi on iskostunut tämän maan sairaisiin päättäjiin.

        Viina ei sovi suomalaiselle, se on selvää.


    • Anonyymi

      Vie ne juomattomat viinat Pönttövuoren tunneliin !

      • Anonyymi

        Vanhalle junatunnelille on tehty kesällä 2024 maaperän pilaantuneisuustutkimus. Maaperästä löydettiin muun muassa kuparia, nikkeliä ja sinkkiä raja-arvot ylittäviä määriä.

        Sopisi lisäksi etanolia.

        Lesken70


    • Kun en millään viitsisi nyt lähteä viinakauppaan ihan vain sen takia, että saisin kaataa viinaa vessanpönttöön.

      • Anonyymi

        "Tuoreen raportin mukaan alkoholin riskikäytön rajan ylittää 41 prosenttia Ruotsin aikuisväestöstä"

        Mene rimpauttamaan naapurin ovikelloa.
        Sieltä löytyy lekkereitä, jotka voit kaataa vessanpönttöön.
        Toimi nopeasti.

        Lesken 70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuoreen raportin mukaan alkoholin riskikäytön rajan ylittää 41 prosenttia Ruotsin aikuisväestöstä"

        Mene rimpauttamaan naapurin ovikelloa.
        Sieltä löytyy lekkereitä, jotka voit kaataa vessanpönttöön.
        Toimi nopeasti.

        Lesken 70

        Ruotsalaisen viinapullon pohjassa teksti
        öppnas från andra änden

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuoreen raportin mukaan alkoholin riskikäytön rajan ylittää 41 prosenttia Ruotsin aikuisväestöstä"

        Mene rimpauttamaan naapurin ovikelloa.
        Sieltä löytyy lekkereitä, jotka voit kaataa vessanpönttöön.
        Toimi nopeasti.

        Lesken 70

        No siksi koska kuulema jo kahden 0,33l oluen juominen päivässä ylittää muka riskikäytön.Joka ei pidä paikkaansa vaan on täysin valetta.2 olutta päivässä ei tee ihmiselle yhtään mitään heti eikä pitkässä ajassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksi koska kuulema jo kahden 0,33l oluen juominen päivässä ylittää muka riskikäytön.Joka ei pidä paikkaansa vaan on täysin valetta.2 olutta päivässä ei tee ihmiselle yhtään mitään heti eikä pitkässä ajassa

        "2 olutta päivässä ei tee ihmiselle yhtään mitään heti eikä pitkässä ajassa"

        On ihmisiä, Suomessa n. 500 000, jotka eivät osaa/voi/halua/pysty lopettamaan 2 pulloon päivässä.

        Se on fakta. Vain suurkuluttaja sen tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2 olutta päivässä ei tee ihmiselle yhtään mitään heti eikä pitkässä ajassa"

        On ihmisiä, Suomessa n. 500 000, jotka eivät osaa/voi/halua/pysty lopettamaan 2 pulloon päivässä.

        Se on fakta. Vain suurkuluttaja sen tietää.

        17:57 Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksi koska kuulema jo kahden 0,33l oluen juominen päivässä ylittää muka riskikäytön.Joka ei pidä paikkaansa vaan on täysin valetta.2 olutta päivässä ei tee ihmiselle yhtään mitään heti eikä pitkässä ajassa

        Aine missä on alkoholia tekee aina ihmiselle jotain . Joten ei siinä puolustuspuheet auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aine missä on alkoholia tekee aina ihmiselle jotain . Joten ei siinä puolustuspuheet auta.

        Tekeehän vesikin ihmiselle aina jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2 olutta päivässä ei tee ihmiselle yhtään mitään heti eikä pitkässä ajassa"

        On ihmisiä, Suomessa n. 500 000, jotka eivät osaa/voi/halua/pysty lopettamaan 2 pulloon päivässä.

        Se on fakta. Vain suurkuluttaja sen tietää.

        Sanoinkin että tuo riskikäytön raja kaksi 0,33l tölkkiä päivässä on täysin huijausta ja se on keksitty ihan hatusta nämä ihmiset jotka haluaa lopettaa kaiken alkoholinkäytön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeehän vesikin ihmiselle aina jotain

        Ihminen onkin enimmäkseen vettä, siksi vesi on tärkeää. Alkoholi ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen onkin enimmäkseen vettä, siksi vesi on tärkeää. Alkoholi ei.

        Liiallinen veden kittaaminen tietää sairaalareissua. Tiesitkö tätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2 olutta päivässä ei tee ihmiselle yhtään mitään heti eikä pitkässä ajassa"

        On ihmisiä, Suomessa n. 500 000, jotka eivät osaa/voi/halua/pysty lopettamaan 2 pulloon päivässä.

        Se on fakta. Vain suurkuluttaja sen tietää.

        Kaksi olutta on tehnyt ihmiselle paljon. Jos olet ilman niitä viikon ja kaipaat kovasti niitä niin olet jo riippuvainen . Silloin kun ei ilman oleminen ole ongelma niin ei ole riskejä. Ei se ole mitenkään niinkuin sillai että pieni määrä alkoholia lasketaan ettei se tee mitään. Alkoholia on sekin pieni määrä .
        Joten kun tietää miten Alkoholi pienikin määrä saa sisäelimet toimimaan korkeapaineella niin tietää ettei ota yhtäkään ryyppyä .itse olen saanut nuorempana aina kuulla juhlissa että kai sinä nyt yhden drinkin voit ottaa seuraksi. Mikä hitsin pakko sitä on ottaa seuraksi koska sitä voi hauskaa pitää ilman alkoholiakin . Vesi lasi riittää jos on jano. Vanhemmiten tosin joissain juhlallisissa. tilanteissa lasin valkoviiniä olen ottanut viimeksi kuusi vuotta sitten
        Joka on korostanut hienosti meren antimien makua . Mutta en koskaan ajattele edes että pitäis käydä viinakaupassa . Ollaan erilaisia uskon että ihminen itse tietää jossain sopiiko alkoholi hänelle vai ei .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeehän vesikin ihmiselle aina jotain

        Ihan niin , vesi sammuttaa. janon eikä kiihoita haimaa ja maksaa korkeapaineella toimimaan. Ja pitää nestetasapainon kunnossa , joten älä viitsi puolustella että kaksi . Isoisäni aikoinaan aina sanoi myös että kunhan vaan pari olutta kiskaisin . Ja oli aika hutikassa , koska oli alkoholisti , joten tua pari olutta saa minulla käsivarressa karvat pystyyn .
        Joten kun näkee mitä alkoholi tekee ihmisille. Niin ei voi kun valittaa, haimasairaudet ovat yleisiä, tauteja näillä ihmisillä.


    • Anonyymi

      Mistä tiedon kopsasit. Lähde puuttuu.
      Siili

      • Anonyymi

        Ai. Sivulta Ehyt.fi/paihde-& peli-info/alkoholi
        Siili


      • Anonyymi

        IS Uutiset


    • Anonyymi

      Palstalaiset ovat raittiita minkä kirjoituksista päättelee. jos vähän marketin viiniä ranskalaisittain hienosti ruuan kanssa.

      • Anonyymi

        Ehkä aihe ei kiinnosta heitä joille alkoholi ei ole ongelma.
        Siili


      • Anonyymi

        "Etenkin kuivempia punaisia lambruscoja kannattaa Lindströmin mukaan kokeilla pizzan tai lasagnen kanssa."

        Tällainen suositus on minulle täysin käsittämätön.
        En ole koskaan ymmärtänyt, että minkään ruoan kanssa juotaisiin alkon tuotteita.
        Juoma juomana ja ruoka ruokana.

        Minulla on ollut ja tulee aina olemaan alkon tuotteisiin suuri ongelma.
        Myöskin juomiin, josta tulee mielleyhtymä viinaan.
        Sima, cocacola, kotikalja jne.

        Olen ollut kuivilla 13 vuotta.
        Mutta ikinä ei mitään takuita ole retkahtamisesta.

        Leskrn 70




      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Etenkin kuivempia punaisia lambruscoja kannattaa Lindströmin mukaan kokeilla pizzan tai lasagnen kanssa."

        Tällainen suositus on minulle täysin käsittämätön.
        En ole koskaan ymmärtänyt, että minkään ruoan kanssa juotaisiin alkon tuotteita.
        Juoma juomana ja ruoka ruokana.

        Minulla on ollut ja tulee aina olemaan alkon tuotteisiin suuri ongelma.
        Myöskin juomiin, josta tulee mielleyhtymä viinaan.
        Sima, cocacola, kotikalja jne.

        Olen ollut kuivilla 13 vuotta.
        Mutta ikinä ei mitään takuita ole retkahtamisesta.

        Leskrn 70



        Ruoka menee pilalle alkoholista, samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka menee pilalle alkoholista, samaa mieltä!

        Alkoholinnauttimiskokemus menee kyllä pilalle jos siinä samalla ruoan kanssa puljataan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka menee pilalle alkoholista, samaa mieltä!

        Vaikka en juo, niin valkoviini sopii rapujen ja lohen kanssa mainiosti ,sitä on valmistettu ilman alkoholiakin.
        Aina huvittavaa kun jonkun on ihan pakko puolustella alkoholia sanoilla että kaksi olutta ei tee mitään. Sillä kyllä se tekee aika lailla ihimisen elimistössä . Ja etenkin jos se on tapa niin silloin on siihenkin Jo riippuvaisuus .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka en juo, niin valkoviini sopii rapujen ja lohen kanssa mainiosti ,sitä on valmistettu ilman alkoholiakin.
        Aina huvittavaa kun jonkun on ihan pakko puolustella alkoholia sanoilla että kaksi olutta ei tee mitään. Sillä kyllä se tekee aika lailla ihimisen elimistössä . Ja etenkin jos se on tapa niin silloin on siihenkin Jo riippuvaisuus .

        Nollaprosettinen on sopivaa joillekin.


    • Anonyymi

      Minä en katso ainakaan olevani alkoholisti jos ostan viinipullon
      silloin ja tällöin.Eikä sitä pienestä eläkkeestä ole varaakaan ostella.
      Viimeksi katsoin itsenäisyys juhlia linnasta viinilasin kera ja se tuntui
      oikeen juhlalliselta.Tässä iässä pitää osata bilettää. INO

      • Anonyymi

        "Minä en katso ainakaan olevani alkoholisti jos ostan viinipullon
        silloin ja "

        Joo, ei se pullon ostaminen vielä teekkään juopoksi.
        Jos avaa sen ja juo, se onkin sitten toinen meteli.
        Sadoille tuhansille suomalaisille

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en katso ainakaan olevani alkoholisti jos ostan viinipullon
        silloin ja "

        Joo, ei se pullon ostaminen vielä teekkään juopoksi.
        Jos avaa sen ja juo, se onkin sitten toinen meteli.
        Sadoille tuhansille suomalaisille

        Lesken70

        Sulla se alkoholiongelma on. Oletko ajatellut keskusteluapua ongelmaasi?


      • Anonyymi

        Alkoholismi on aina ihmisellä jonka on ostettava viina pullo silloin sun tällöin. Muutenhan olisi ilman . Siis alko täyttää jonkun asian elämässä .
        Moni luulee että vaan silloin on alkoholisti jos on jossain puistonpenkillä , mutta alkoholismi on riippuvaisuus ihmisellä , ihan kun karamellit joillakin joiden on koko ajan syötävä karkkia silloin on sokeri riippuvaisuus. Olemassa. Joten alkoholissa ei ole yhtään mitää puolustelun aihetta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholismi on aina ihmisellä jonka on ostettava viina pullo silloin sun tällöin. Muutenhan olisi ilman . Siis alko täyttää jonkun asian elämässä .
        Moni luulee että vaan silloin on alkoholisti jos on jossain puistonpenkillä , mutta alkoholismi on riippuvaisuus ihmisellä , ihan kun karamellit joillakin joiden on koko ajan syötävä karkkia silloin on sokeri riippuvaisuus. Olemassa. Joten alkoholissa ei ole yhtään mitää puolustelun aihetta .

        Jos ei saa viiinasta kovaa krapulaa, on juomista vaikea lopettaa....


    • Juon muutaman tuopin olutta seuran vuoksi lähikuppilassa silloin tällöin, ostanut tänä vuonna pari pulloa viinaa kotia ei aiheuta riippuvuutta.

    • Anonyymi

      Mistähän ne noita juttuja tekee, kun omassa lähipiirissä ei tällaista ole näkynyt.

      • Anonyymi

        "Mistähän ne noita juttuja tekee, kun omassa lähipiirissä ei tällaista ole näkynyt"

        Asut varmaan yksinäisellä saarella.

        Lesken70


      • Anonyymi

        Minä olen nähnyt monen sukulaisen juovan ja sairastuvan siitä myös , joten en ole koskaan ymmärtänyt että tehdään kovaa työtä että saa juoda viikonloppuna moni on juonut talonsa ja perheensäkin , ja senkin jälkeen vielä jakselee viinaa puolustaa .


    • Anonyymi

      Ei juoda viinaa eikä horjuta,eikä ole lapsenlapset katsomassa.Oletko raitis a.p

      • Anonyymi

        13 vuotta olen ollut täysin raitis.
        Sitä ennen upposi liikaa kossua ja jallua.
        Pakko oli viheltää peli poikki.

        Lesken70


      • Anonyymi

        Eikä edes omien lasten ole tarvinnut katsella päissään olevaa vanhempaansa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13 vuotta olen ollut täysin raitis.
        Sitä ennen upposi liikaa kossua ja jallua.
        Pakko oli viheltää peli poikki.

        Lesken70

        Sinunlaisesi ne niitä pahimpia onkin.
        Harva täällä kossua ja jallua naamaansa vetää.
        %:t on vähän eri juoda 4 pulloa keskaria kuin vain se 1 pullo mainitsemiasi aineita.
        Sinulla on addiktiherkkyys, useimmilla ei.
        Mihin addiktiin siirsit viina-addiktisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunlaisesi ne niitä pahimpia onkin.
        Harva täällä kossua ja jallua naamaansa vetää.
        %:t on vähän eri juoda 4 pulloa keskaria kuin vain se 1 pullo mainitsemiasi aineita.
        Sinulla on addiktiherkkyys, useimmilla ei.
        Mihin addiktiin siirsit viina-addiktisi?

        "Sinunlaisesi ne niitä pahimpia onkin.
        Harva täällä kossua ja jallua naamaansa vetää.
        %:t on vähän eri juoda 4 pulloa keskaria kuin vain se 1 pullo mainitsemiasi aineita.
        Sinulla on addiktiherkkyys, useimmilla ei.
        Mihin addiktiin siirsit viina-addiktisi?"

        Olen juonut joka lähtöön. Iloon ja suruun. Kapakan rippituoli tuli tutuksi.
        Olen viihtynyt liian hyvin kaljabaareissa ja pubeissa.
        Enkä todellakaan juonut siellä keskikaljaa.
        Paha riippuvuus kaljakavereihin ja juomiseen.

        Mihin siirsin addiktioni?
        Pelasin pokeria.
        Sen on olen täysin lopettanut.

        Eipä nyt tuli mieleen mikä olisi addiktioni nyt.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinunlaisesi ne niitä pahimpia onkin.
        Harva täällä kossua ja jallua naamaansa vetää.
        %:t on vähän eri juoda 4 pulloa keskaria kuin vain se 1 pullo mainitsemiasi aineita.
        Sinulla on addiktiherkkyys, useimmilla ei.
        Mihin addiktiin siirsit viina-addiktisi?"

        Olen juonut joka lähtöön. Iloon ja suruun. Kapakan rippituoli tuli tutuksi.
        Olen viihtynyt liian hyvin kaljabaareissa ja pubeissa.
        Enkä todellakaan juonut siellä keskikaljaa.
        Paha riippuvuus kaljakavereihin ja juomiseen.

        Mihin siirsin addiktioni?
        Pelasin pokeria.
        Sen on olen täysin lopettanut.

        Eipä nyt tuli mieleen mikä olisi addiktioni nyt.

        Lesken70

        Hyvä kokemus kaikkiaan.


    • Anonyymi

      Lopetin kokonaan muutama vuosi sitten kun ei ollut kööriä missä käy viiniä lipittämässä ja mukavia juttelemassa. En voinut mennä paikalliseen viininurkkaan kun siellä ei käytetty maskia ja minun piti olla tartuttamatta koronaa sairaaseen jonka kanssa vietin aikaa.
      Kokeilin vaihtoehtoakin. Ostin joskus kotiin kahden desin muovisen viinapullon, niitä oli koskista, votkaa ja brändiä ainakin. Siitä tuli 4-5 annosta ja riitti juopotteluiltani annokseksi, ihan yksikseni tai mitä nyt siskolle soitin, on se puhelinkaverikin kaveri kun yksin ryyppääminen tuomitaan. Se rupesi olemaan tylsää, kyllä livelörpöttely on paras.
      Muovinen, litteä pullo on kevyt juomapulloksi ja mahtuu pieneen vyölaukkuun lenkille. Nyt alkavat olla raapiintuneita ja pitäisi saada uusia. Olen miettinyt miten onnistun kun nuukana en vessanpönttöön viinaa kaada. Kas siinäpä pulma.

      • Anonyymi

        On todella iso ongelma?
        Voisipa ratketa niin, että ostaisi muovisen taskumatin kokoisen pullon tokmannin muovihyllyköstä.

        Lesken70


      • Anonyymi

        Vessanpönttöön se lopulta menee joka tapauksessa, vaikka kulkisi toisenkin pöntön kautta. Totta se taitaa tuo naisten ryyppäämisen lisääntyminen olla, vaikka ovat ne kakkosnaisten roolissa ym. viiniä ja kaljaa aina paljon kitanneet. Toinen ryhmä ovat työpaikkaromanssin vuoksi eronneet. Kun yksinäisyys lopulta iskee, ei ole enää kelvollista ottajaa. Viinapäissään sitten tuskaillaan ja haukutaan miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella iso ongelma?
        Voisipa ratketa niin, että ostaisi muovisen taskumatin kokoisen pullon tokmannin muovihyllyköstä.

        Lesken70

        Alkossa oli ainakin vielä eilen muovipulloja kooltaan 0, 2- 1,0 litraa, oli mistä valita, kaksi pulloa ostin ja toinen on jo tyhjentynytkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vessanpönttöön se lopulta menee joka tapauksessa, vaikka kulkisi toisenkin pöntön kautta. Totta se taitaa tuo naisten ryyppäämisen lisääntyminen olla, vaikka ovat ne kakkosnaisten roolissa ym. viiniä ja kaljaa aina paljon kitanneet. Toinen ryhmä ovat työpaikkaromanssin vuoksi eronneet. Kun yksinäisyys lopulta iskee, ei ole enää kelvollista ottajaa. Viinapäissään sitten tuskaillaan ja haukutaan miehiä.

        "vaikka ovat ne kakkosnaisten roolissa ym. viiniä ja kaljaa aina paljon kitanneet. Toinen ryhmä ovat työpaikkaromanssin vuoksi eronneet."

        Siis, että mitä?
        Kakkosnaisen rooli ja työpaikkaromanssi saa naisen tarttumaan pulloon.
        Erittäin mielenkiintoinen analyysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkossa oli ainakin vielä eilen muovipulloja kooltaan 0, 2- 1,0 litraa, oli mistä valita, kaksi pulloa ostin ja toinen on jo tyhjentynytkin...

        "Alkossa oli ainakin vielä eilen muovipulloja kooltaan 0, 2- 1,0 litraa, oli mistä valita"

        Ymmärsin jotain väärin.
        Luulin että viinanjuontisi on loppunut.
        Haluat vain sopivankokoisen vesipullon lenkille.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella iso ongelma?
        Voisipa ratketa niin, että ostaisi muovisen taskumatin kokoisen pullon tokmannin muovihyllyköstä.

        Lesken70

        Muovi kuluu nopeasti, tummuu ja asiantuntijoiden mukaan muovipulloa ei pidä käyttää pitkään. On sellainen muovitaskumatti, jo poisheitettävä. Pidän kylmästä kahvista, otan sitä joskus mukaan pidemmälle kävelylenkille. Siksi pulloja pitää olla useita. Mutta kiitos ideasta, lisää toivon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkossa oli ainakin vielä eilen muovipulloja kooltaan 0, 2- 1,0 litraa, oli mistä valita, kaksi pulloa ostin ja toinen on jo tyhjentynytkin...

        Vain kahden desin muovinen pullo mahtuu vyölaukkuuni lenkillä. Minä en tyhjennä, otan vain joskus ehtoollisen, niin tarkka en ole että pyytäisin alkoholitonta. Mutta en ota esim. juhlissa kuoharia, vaan pommackia, joten niin tarkka taas olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain kahden desin muovinen pullo mahtuu vyölaukkuuni lenkillä. Minä en tyhjennä, otan vain joskus ehtoollisen, niin tarkka en ole että pyytäisin alkoholitonta. Mutta en ota esim. juhlissa kuoharia, vaan pommackia, joten niin tarkka taas olen.

        "otan vain joskus ehtoollisen, niin tarkka en ole että pyytäisin alkoholitonta. "

        Itselleni ei tulisi kuulonkaan ottaa kumpaakaan. Liian suuri riski.
        En juo tarjotusta lasista mitään.
        Avaan itse vesipullon

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vaikka ovat ne kakkosnaisten roolissa ym. viiniä ja kaljaa aina paljon kitanneet. Toinen ryhmä ovat työpaikkaromanssin vuoksi eronneet."

        Siis, että mitä?
        Kakkosnaisen rooli ja työpaikkaromanssi saa naisen tarttumaan pulloon.
        Erittäin mielenkiintoinen analyysi.

        Eikö ole parempi ettei ala kakkosnaiseksi se ei muuten melkein koskaan vie mihinkään vaan jää kakkos naiseksi .
        Yksi tuttu sai miehensä kiinni sellaisesta ja soitti sille kakkoselle ja tämä juovuspäissään huuteli että turpa kiinni. .ei jaksanut vissiin kuunnella kun kolmenlapsen äiti selitti hänelle ettei eroa tule ja että etsii itselleen uuden uhrin . Eroa ei siis tullut koskaan ja nainen sai aika pian loparit juoppouden vuoksi


    • Anonyymi

      Alkoholistia et saa raittiiksi paasaamalla.

      • Anonyymi

        Eipä ole alkon ovea auottu ei kuulu elämääni.


      • Anonyymi

        Alkoholisti on aina alkoholisti.
        Itsestäni sanon raitistunut alkoholisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole alkon ovea auottu ei kuulu elämääni.

        Nykyään alkot ovat suurissa ostoskeskuksissa. Ei tarvitse pitkäripaista avata.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti on aina alkoholisti.
        Itsestäni sanon raitistunut alkoholisti

        12:19 Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole alkon ovea auottu ei kuulu elämääni.

        Urheilu on pilannut monta hyvää otto veikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urheilu on pilannut monta hyvää otto veikkoa.

        Joo, vanha viidakon sanonta...heh.


      • Anonyymi

        Ei koska he luulevat olevansa niitä ovat ihmisten silmissä , ja kokevat asiallisen puheen .paasaamiseksi .neuvo kaikille vaimoille joilla on alkoholisti mies. = jätä
        Eivät ole oikein tiedonhaluisia joten keskustelua ei voi odottaakaan. Eikä koskaan että ymmärtäisivät egoismissaan miten pilaavat perheensä elämän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti on aina alkoholisti.
        Itsestäni sanon raitistunut alkoholisti

        Sitten on niinkin että jos raitistuvat niin luottamus on mennyt häneen niinä vuosina kun lupasi lopettaa vaan ei lopettanut .


    • Anonyymi

      En ala enää tässä iässä alkoholin väärinkäyttäjäks, vaan ne vähäiset viinat mitä kaapistani löytyy lipittelen ihan ite enkä kaada viemäriin. Yks naukku kirkasta ja yks brandya viikossa ei minusta alkoholistia tee kun ei aikoinaan enempikään juominen tehnyt, Kyllä ne kaatokännitkin on jo tullut aikoinaan koettua. Heh , ens viikolla meen hakemaan Tallinnasta yrttiviinoja brandyn lisäks :)

      • Anonyymi

        Sinä hallitset kupin oton.
        Minä en koskaan.
        Siksi olen täysin absolutisti

        Lesken70


      • Anonyymi

        Ei ole ryssänpuolelle mitään hinkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ryssänpuolelle mitään hinkua.

        Mustaaryssää tuli ennenmuinoin nautittua. Liikaa
        Joo, ei enää

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä hallitset kupin oton.
        Minä en koskaan.
        Siksi olen täysin absolutisti

        Lesken70

        Ymmärrän sinua. Lähipiirissäni on pari ihmistä myös jotka ovat nykyään absolutisteja, kovan tien käyneenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sinua. Lähipiirissäni on pari ihmistä myös jotka ovat nykyään absolutisteja, kovan tien käyneenä.

        " Ymmärrän sinua. Lähipiirissäni on pari ihmistä myös jotka ovat nykyään absolutisteja, kovan tien käyneenä."

        Kysyy keneltä tahansa raitistuneelta alkoholistilta, mitä he tekisivät elämässään toisin.
        Vastaus on sama. En ikinä joisi sitä ensimmäistäkään ryyppyä.
        Siitä alkoi tuhon tie.

        Lesken 70


      • Anonyymi

        Finlandia vodkalla kun pesee talvella ikkunoita niin kirkasta tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä hallitset kupin oton.
        Minä en koskaan.
        Siksi olen täysin absolutisti

        Lesken70

        Aina surullista joka kerta kun alkoholisti kuolee viinamyrkytykseen , nuoria ihmisiä ilma tietoa miten ihmisen kehoon vaikuttaa alkoholi kun on nähnyt näitä tapauksia niin. Joka kerta ajattelee ” miksi” jokainen riippuvainen ajattelee ettei hönen juomisensa ole riippuvaisuutta , vaan kun on .älauntaiain ovat akuutille pyrkimässä. Umpimkännissö saadakseen tabletteja että aina vaan enemmän pää sekoaisi


    • Anonyymi

      Kannattaa keskittyä omaan elämään, eikä toisten.

      • Anonyymi

        Niin, mitä tämä tarkoittaa tässä ketjussa?

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitä tämä tarkoittaa tässä ketjussa?

        Lesken70

        Pidä lusikkasi omassa sopassasi. Vaikka sinun on vaikea uskoa sitä niin Suomessa
        on itsemääräämisoikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä lusikkasi omassa sopassasi. Vaikka sinun on vaikea uskoa sitä niin Suomessa
        on itsemääräämisoikeus.

        Ei kiinnosta paljoakaan hämmentää palstalla vallitsevaa persukeitosta.

        Viina ja sen tuomat mielipiteet ovat paljon mielenkiintoisempia.

        Olen seurannut omaisteni elämää sairaaloissa ja palvelukodeissa viimeiset 12 vuotta.
        Itsemääräämisoikeus on tullut tutuksi.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta paljoakaan hämmentää palstalla vallitsevaa persukeitosta.

        Viina ja sen tuomat mielipiteet ovat paljon mielenkiintoisempia.

        Olen seurannut omaisteni elämää sairaaloissa ja palvelukodeissa viimeiset 12 vuotta.
        Itsemääräämisoikeus on tullut tutuksi.

        Lesken70

        Ei näköjään ole tullut tutuksi. Sinähän yrität määräillä täällä:
        "No niin eläkeläismummot.
        Kaatakaa viinat vessanpöntöstä alas, näin perjantain kunniaksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näköjään ole tullut tutuksi. Sinähän yrität määräillä täällä:
        "No niin eläkeläismummot.
        Kaatakaa viinat vessanpöntöstä alas, näin perjantain kunniaksi."

        Hoitat tapaavat viikoittain tai jopa päivittäin iäkkäitä naisia, joiden juomista ei huomaa ennen kuin lonkka murtuu tai tapahtuu jotain muuta peruuttamatonta.

        Toisessa ääripäässä taas ovat asiakkaat, joilla on vuokrat rästissä, vino pino avaamattomia laskuja, hygienian hoito romahtanut ja asunto ikävässä kuosissa.

        Apuun pyydetään aikuisia mummon lapsia. He joutuvat hoitamaan juopon vanhuksen sekaisin olevia asioita.

        Tällainen on ihan arkipäivää Suomessa.
        Olen tämän nähnyt.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta paljoakaan hämmentää palstalla vallitsevaa persukeitosta.

        Viina ja sen tuomat mielipiteet ovat paljon mielenkiintoisempia.

        Olen seurannut omaisteni elämää sairaaloissa ja palvelukodeissa viimeiset 12 vuotta.
        Itsemääräämisoikeus on tullut tutuksi.

        Lesken70

        Minulla on sellainen mielikuva, että kerroit kieltäneesi palvelukotien henkilökuntaa tarjoilemasta omaisillesi kotikaljaa.

        Se siitä itsemääräämisoikeudesta.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sellainen mielikuva, että kerroit kieltäneesi palvelukotien henkilökuntaa tarjoilemasta omaisillesi kotikaljaa.

        Se siitä itsemääräämisoikeudesta.

        kylmätotuus

        "Minulla on sellainen mielikuva, että kerroit kieltäneesi palvelukotien henkilökuntaa tarjoilemasta omaisillesi kotikaljaa"

        Että ihan omaisille?

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla on sellainen mielikuva, että kerroit kieltäneesi palvelukotien henkilökuntaa tarjoilemasta omaisillesi kotikaljaa"

        Että ihan omaisille?

        Lesken70

        Luit oikein. Kyseessä oli joko äitisi tai veljesi, tai molemmat.

        Kiistätkö tapahtuneen?

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Onko se jotenkin vaikeaa jos puhutaan alkoholista kuten se on . Vajaa viosinaitten eräs oluen juoja ihana ihminen kuoli haima syöpään . Arvaa miten surullista se olim kun hänkään ei halunnut koskaan kuunnella näistä muuta ei halunnut liioin kuolla liian nuorena vaan ei enää voitu pelastaa kuningas alkoholi otti omansa . Miksi ei voisi kuunnella kun esim sairaalaalassa työskentelevä ihminen on nähnyt näitä ikäviä tapauksia. Esim se joka kuolee alkoholi myrkytykseen ja näkee hänen silmänsä niin ei unohda koskaan. Kovasti viina miehet leuhkii krapulalla jantekevätm siitä leikkiä,, tietämättä että se on ensi aste. Alkoholimyrkytykseen.
        Joten monen kohtalo on karmea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä lusikkasi omassa sopassasi. Vaikka sinun on vaikea uskoa sitä niin Suomessa
        on itsemääräämisoikeus.

        Siihen asti kun olet toisten käänneltävänä viinan vuoksi , sitten se oikeus onkin jo toisten käsissä,äkaimsitö asioista saa puhua ei kai tässä ole ketään mainittu nimeltä edes. Ainoastaa yleisesti asiasta joka n suuri ongelma. Niin yhteiskunnalle kuten perheille
        Kun kuuntelee lapsi raukkoja jotka ovat kasvaneet alkoholisti kodissa . Niin huomaa miten hyvin toisilla lapsilla joiden ei ole koskaan tarvinnut pelätä
        lapset kärsivät ja häpeävät humalaista eivätkä uskalla tuoda kavereita kotiinsa , koska häpeää että sellaisessa kodissa pitää asua , ajattelisivat ennekun hommaavat lapsia ettei viina ja lapset kuulu samaan paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen asti kun olet toisten käänneltävänä viinan vuoksi , sitten se oikeus onkin jo toisten käsissä,äkaimsitö asioista saa puhua ei kai tässä ole ketään mainittu nimeltä edes. Ainoastaa yleisesti asiasta joka n suuri ongelma. Niin yhteiskunnalle kuten perheille
        Kun kuuntelee lapsi raukkoja jotka ovat kasvaneet alkoholisti kodissa . Niin huomaa miten hyvin toisilla lapsilla joiden ei ole koskaan tarvinnut pelätä
        lapset kärsivät ja häpeävät humalaista eivätkä uskalla tuoda kavereita kotiinsa , koska häpeää että sellaisessa kodissa pitää asua , ajattelisivat ennekun hommaavat lapsia ettei viina ja lapset kuulu samaan paikkaan.

        Se oli ennen se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näköjään ole tullut tutuksi. Sinähän yrität määräillä täällä:
        "No niin eläkeläismummot.
        Kaatakaa viinat vessanpöntöstä alas, näin perjantain kunniaksi."

        Voi vitsi, tahallista väärinymmärtämistä. Ei kait se nyt tarkoita "määräämistä". Kunhan aloittaja vaan aloitti siten, omalla tyylillään.


    • Anonyymi

      40-vuotta takaperin oli vuosi 1984. Eipä silloin oikein tiennyt kuinka paljon eläkeikäiset naiset olisivat kitanneet alkoholia. Jos he siemasivat Amarettoa kahvin kanssa juhlissa yhden annoksen (2 cl) niin tämän päivän eläkenaiset siemaisevat 1dl.

      • Anonyymi

        Alkoholi on päihde, josta voi aiheutua haittoja sekä juojan terveydelle että myös hänen lähipiirilleen, perheelleen, ystävilleen, työyhteisölleen ja yhteiskunnalle laajemminkin. Alkoholista arvioidaan aiheutuvan vuositasolla kahden miljardin euron kustannukset yhteiskunnalle muun muassa lisääntyneinä terveydenhuollon ja poliisivoimien kuluina sekä laskeneen työn tuottavuuden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi on päihde, josta voi aiheutua haittoja sekä juojan terveydelle että myös hänen lähipiirilleen, perheelleen, ystävilleen, työyhteisölleen ja yhteiskunnalle laajemminkin. Alkoholista arvioidaan aiheutuvan vuositasolla kahden miljardin euron kustannukset yhteiskunnalle muun muassa lisääntyneinä terveydenhuollon ja poliisivoimien kuluina sekä laskeneen työn tuottavuuden takia.

        Me muut ei oltais tiedetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me muut ei oltais tiedetty.

        Ketkä me muut?

        Lesken70


      • Anonyymi

        "40-vuotta takaperin oli vuosi 1984. Eipä silloin oikein tiennyt kuinka paljon eläkeikäiset naiset olisivat kitanneet alkoholia. Jos he siemasivat Amarettoa kahvin kanssa juhlissa yhden annoksen (2 cl) niin tämän päivän eläkenaiset siemaisevat 1dl."

        Olen ollut 1984 viihteellä Helsingissä, kaljakuppiloista tanssiravintoloihin.
        Naapurini eläkeläismummot istuivat myös siellä.
        Ja nauttivat juomista urakalla.
        Kotona oli jo korkattu kahvilikööri.
        Ei puhuta centtilitroista.
        Puhutaan pulloista.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä me muut?

        Lesken70

        No vitsi! Tuotako infoa ei jokainen meistä tietäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "40-vuotta takaperin oli vuosi 1984. Eipä silloin oikein tiennyt kuinka paljon eläkeikäiset naiset olisivat kitanneet alkoholia. Jos he siemasivat Amarettoa kahvin kanssa juhlissa yhden annoksen (2 cl) niin tämän päivän eläkenaiset siemaisevat 1dl."

        Olen ollut 1984 viihteellä Helsingissä, kaljakuppiloista tanssiravintoloihin.
        Naapurini eläkeläismummot istuivat myös siellä.
        Ja nauttivat juomista urakalla.
        Kotona oli jo korkattu kahvilikööri.
        Ei puhuta centtilitroista.
        Puhutaan pulloista.

        Lesken70

        Noihin aikoihin minäkin kävin kapakoissa viikonloppuisin sekä Helsingissä että Vantaalla, mutta en nähnyt niissä eläkeläismummoja ryyppäämässä. Nuorempaa porukkaa siellä oli viettämässä viikonloppuaan.

        Taidettiin käydä eri paikoissa.
        Niissä ravintoloissa, joissa kävin, juomia ei tarjoiltu asiakkaalle, joka oli liian hiprakassa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noihin aikoihin minäkin kävin kapakoissa viikonloppuisin sekä Helsingissä että Vantaalla, mutta en nähnyt niissä eläkeläismummoja ryyppäämässä. Nuorempaa porukkaa siellä oli viettämässä viikonloppuaan.

        Taidettiin käydä eri paikoissa.
        Niissä ravintoloissa, joissa kävin, juomia ei tarjoiltu asiakkaalle, joka oli liian hiprakassa.

        kylmätotuus

        Onhan se sanonta, että amatöörit juhlii viikonloppuna ja ammattilaiset viikolla.

        Kyllä mummut kävi jo tuolloin ryyppäämässä kuppiloissa, mutta ei niin paljoa, kuin tänä päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se sanonta, että amatöörit juhlii viikonloppuna ja ammattilaiset viikolla.

        Kyllä mummut kävi jo tuolloin ryyppäämässä kuppiloissa, mutta ei niin paljoa, kuin tänä päivänä.

        Myönnän auliisti olleeni amatööri Alkon tuotteiden käytössä ja nyt se vähäinenkin taito on hävinnyt kokonaan.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vitsi! Tuotako infoa ei jokainen meistä tietäsi.

        No vitsi! Tuotako infoa ei jokainen meistä tietäsi.

        Mutta kun se ei tehoa.
        "Enhän minä juo kuin pikkuriikkisen, sanovat monet."
        Pettävät itseään ja valehtelevat itselleen.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noihin aikoihin minäkin kävin kapakoissa viikonloppuisin sekä Helsingissä että Vantaalla, mutta en nähnyt niissä eläkeläismummoja ryyppäämässä. Nuorempaa porukkaa siellä oli viettämässä viikonloppuaan.

        Taidettiin käydä eri paikoissa.
        Niissä ravintoloissa, joissa kävin, juomia ei tarjoiltu asiakkaalle, joka oli liian hiprakassa.

        kylmätotuus

        "Noihin aikoihin minäkin kävin kapakoissa viikonloppuisin sekä Helsingissä että Vantaalla, mutta en nähnyt niissä eläkeläismummoja"

        Siis, hetkinen, onko joku käynyt Vantaalla bailaamassa?
        Aivan outo juttu.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se sanonta, että amatöörit juhlii viikonloppuna ja ammattilaiset viikolla.

        Kyllä mummut kävi jo tuolloin ryyppäämässä kuppiloissa, mutta ei niin paljoa, kuin tänä päivänä.

        "Onhan se sanonta, että amatöörit juhlii viikonloppuna ja ammattilaiset viikolla.

        Tämä on niin hyvä. Ja niin totta.
        Tulee vanhat muistot mieleen."

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän auliisti olleeni amatööri Alkon tuotteiden käytössä ja nyt se vähäinenkin taito on hävinnyt kokonaan.

        kylmätotuus

        "vähäinenkin taito on hävinnyt kokonaan."

        Se vaatii todellista taitoa tuo juopottelu.
        Kellosepän tarkkuudella tehtävää päiväduunia.

        Olet vähän väärässä ketjussa.
        Täällä kirjoitetaan viinasta ja sen tuhoista.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vähäinenkin taito on hävinnyt kokonaan."

        Se vaatii todellista taitoa tuo juopottelu.
        Kellosepän tarkkuudella tehtävää päiväduunia.

        Olet vähän väärässä ketjussa.
        Täällä kirjoitetaan viinasta ja sen tuhoista.

        Lesken70

        Tässä aloituksessa raitistunut alkoholisti yrittää komentaa kohtuukäyttäjiä kaatelemaan juomat vessanpönttöön. Käskyttäminen on aloittajalle ominaista käyttäytymistä.

        Pitkäaikainen, runsas alkoholin käyttö vaurioittaa aivoja pysyvästi, eikä raitistuminenkaan niitä korjaa.

        Sädekehä pään päällä tehty raittiustyö ei taida kantaa hedelmää, pikemminkin se voi olla haitallista.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä aloituksessa raitistunut alkoholisti yrittää komentaa kohtuukäyttäjiä kaatelemaan juomat vessanpönttöön. Käskyttäminen on aloittajalle ominaista käyttäytymistä.

        Pitkäaikainen, runsas alkoholin käyttö vaurioittaa aivoja pysyvästi, eikä raitistuminenkaan niitä korjaa.

        Sädekehä pään päällä tehty raittiustyö ei taida kantaa hedelmää, pikemminkin se voi olla haitallista.

        kylmätotuus

        Ei kaikki saa pysyviä vaurioita alkoholista aivoihin, kirjailija voi raitistuttuaan yhä kirjoittaa hienon novellin tai proosaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä aloituksessa raitistunut alkoholisti yrittää komentaa kohtuukäyttäjiä kaatelemaan juomat vessanpönttöön. Käskyttäminen on aloittajalle ominaista käyttäytymistä.

        Pitkäaikainen, runsas alkoholin käyttö vaurioittaa aivoja pysyvästi, eikä raitistuminenkaan niitä korjaa.

        Sädekehä pään päällä tehty raittiustyö ei taida kantaa hedelmää, pikemminkin se voi olla haitallista.

        kylmätotuus

        "Pitkäaikainen, runsas alkoholin käyttö vaurioittaa aivoja pysyvästi, eikä raitistuminenkaan niitä korjaa."

        Ei korjaa ei.
        Juopottelu käy hermojen päälle, pysyvästi.
        Se kaikki on vain hyväksyttävä.

        Tässä nyt olen 70-vuotiaana, mitä en olisi ikinä uskonut.
        Uusi asunto, uudet jutut.
        Onko kapakat liian lähellä houkutteena?
        Vai menenkö uimahalliin, kursseille, teatteriin?
        Se jää nähtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "40-vuotta takaperin oli vuosi 1984. Eipä silloin oikein tiennyt kuinka paljon eläkeikäiset naiset olisivat kitanneet alkoholia. Jos he siemasivat Amarettoa kahvin kanssa juhlissa yhden annoksen (2 cl) niin tämän päivän eläkenaiset siemaisevat 1dl."

        Olen ollut 1984 viihteellä Helsingissä, kaljakuppiloista tanssiravintoloihin.
        Naapurini eläkeläismummot istuivat myös siellä.
        Ja nauttivat juomista urakalla.
        Kotona oli jo korkattu kahvilikööri.
        Ei puhuta centtilitroista.
        Puhutaan pulloista.

        Lesken70

        No onhan niitä naisiakin tietysti joille viina maistuu , vaan yleensä eivät kykene vanhempana enää koska terveys ei kestä tunnen yhden ja hän on todella inhottava juovuksissa. Emme enää ole samoissa piireissä , hänen piirinsä ovat nykyisin kaltaistensa parissa ero takana ja lapset isoja että aikaa on hänellekin nyt juopotella .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitkäaikainen, runsas alkoholin käyttö vaurioittaa aivoja pysyvästi, eikä raitistuminenkaan niitä korjaa."

        Ei korjaa ei.
        Juopottelu käy hermojen päälle, pysyvästi.
        Se kaikki on vain hyväksyttävä.

        Tässä nyt olen 70-vuotiaana, mitä en olisi ikinä uskonut.
        Uusi asunto, uudet jutut.
        Onko kapakat liian lähellä houkutteena?
        Vai menenkö uimahalliin, kursseille, teatteriin?
        Se jää nähtäväksi.

        Klo 22:23 Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noihin aikoihin minäkin kävin kapakoissa viikonloppuisin sekä Helsingissä että Vantaalla, mutta en nähnyt niissä eläkeläismummoja ryyppäämässä. Nuorempaa porukkaa siellä oli viettämässä viikonloppuaan.

        Taidettiin käydä eri paikoissa.
        Niissä ravintoloissa, joissa kävin, juomia ei tarjoiltu asiakkaalle, joka oli liian hiprakassa.

        kylmätotuus

        Ravintola jolla on anniskelu oikeudet voivat menettää sen oikeuden jos tarjoilevat liikaa . Äjoten siinähän se onkin pulma kun vessaan mennään ja käsilaukussa viinapullo ja ravintolan henkilökunta ei ymmärrä miksi on juovuksissa vaikka iåon ottanut ainoastaan yhden drinkin . Nämä asiakkaat saavat usein porttikiellon. Etteivät pilaa ravintolan mainetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Noihin aikoihin minäkin kävin kapakoissa viikonloppuisin sekä Helsingissä että Vantaalla, mutta en nähnyt niissä eläkeläismummoja"

        Siis, hetkinen, onko joku käynyt Vantaalla bailaamassa?
        Aivan outo juttu.

        Lesken70

        Omaiselleni hotelli ravintola jossa näki jo 70 ja 80 luvulla ainoastaan miehiä juomassa hyvin harvoin naisia . Joten ei joka paikassa juoda vaan harrastetaan ennemmin jotain vaikka tanssimista , jotain peliä, tai kirjakerhoja jne riippuu hieman millaisessa ympäristössäkin
        Asuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki saa pysyviä vaurioita alkoholista aivoihin, kirjailija voi raitistuttuaan yhä kirjoittaa hienon novellin tai proosaa.

        Kyllä se aina jossain muodossa näkyy että juotu on. Yleensä viivamiehet tulevat impotenteiksi aika varhain . Kun näkee aika nuorten miehien tarvitsevan viagaraa . Ja tilaavat aitten sitä netistä ja saavat ihan vääriä aineita ja asia pahenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klo 22:23 Lesken70

        Juomisestasi ja raitistumisestasi kertominen ei ainakaan ole uusi juttu, vaan olet kertonut saman tarinan 60+ palstalla lukemattomia kertoja.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä aloituksessa raitistunut alkoholisti yrittää komentaa kohtuukäyttäjiä kaatelemaan juomat vessanpönttöön. Käskyttäminen on aloittajalle ominaista käyttäytymistä.

        Pitkäaikainen, runsas alkoholin käyttö vaurioittaa aivoja pysyvästi, eikä raitistuminenkaan niitä korjaa.

        Sädekehä pään päällä tehty raittiustyö ei taida kantaa hedelmää, pikemminkin se voi olla haitallista.

        kylmätotuus

        Toisaalta, eikös traumaattisesta asiasta pidä puhuakin, puhua niin kauan, että trauma on läpikäyty. Ehkä nämä keskustelupalstat eivät ole niitä parhaita keskustelunpaikkoja väärinymmärrysten takia, mutta yksi väylä muitten joukossa. "Sädekehää" tuskin aloittaja hakee.
        Kokemusta on toisenlaisen trauman tapahtuessa, jota puhuin muutaman vuoden, nyt en enää, kun asia on käsitelty omassa mielessä. Saattoivat ystävät kyllästymiseen asti kuunnella. Hyvä kun jaksoivat.


    • Anonyymi

      Asia on pantu merkille palstalla:)))

      • Anonyymi

        " Asia on pantu merkille palstalla:)) "

        Mikä ihmeen asia.
        On outoja heittoja jollakin

        Lesken70


    • Anonyymi

      Kumma kun nykyään ihmiset halutaan käyttämään huumeita ennemmin kuin alkoholia.Alkoholi huomattavasti turvallisempaa niin tulen käyttämään sitä.Olut ja lonkero on mun juomat ja viinoja en juo ollenkaan

      • Anonyymi

        Työttömyys lisää päihteiden käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys lisää päihteiden käyttöä.

        "Työttömyys lisää päihteiden käyttöä."

        Vai tuleeko päihteiden käyttäjästä työtön?

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys lisää päihteiden käyttöä.

        Miten se voi olla mahdollista.
        Itsesäälihän laittaa juomaan ei työttömyys. Miksi on syytettävä juomisestani aina jotain
        Heikot ihmiset juovat ja syyt keksivät ihan itse. Miksei kolmen lapsen ylåksinhuoltaja ala juomaan kun joutuuu työttömäksi . Siis siksi ettei hän tarvitse viinaa .


    • Anonyymi

      Onko yllätys et alkoholin käyttö on lisääntynyt, kun sen saamista on helpotettu?

      • Anonyymi

        "Onko yllätys et alkoholin käyttö on lisääntynyt, kun sen saamista on helpotettu?"

        Kun itse olen käynyt läpi viinahelvetin, olen vähän epäileväinen tuohon helppoon hankintaan.
        Viinaa on saanut aina.
        Leivästä on ollut tiukkaa.

        Kaupat notkuvat hyllymetreittäin alkoholipitoisia juomia..
        Kävelen ohi, eikä ne kiinnosta.

        Näen vain sieluni silmin sen tuskan ja ahdistuksen, mikä niiden juomisesta seuraa pitkässä juoksussa.
        Ja pidemmän päälle juominen käy pahasti myös kukkaron päälle.

        Puhumattakaan pahimmasta.
        Valtavasta häpeän tunteesta.
        Niin, siihen on otettava loiventavaa.

        Lesken 70


    • Anonyymi

      Ja aina vaan lisääntyy, nyt kun Eduskunta päätti että ruokakaupoissa saadaan myydä viinejä ja vieläpä kotiin tuotuna. Onko siis Nyky-Hallituksen tarkoitus päästä eroon eläkeläisistä aiheuttajen heille alkoholiriipuvuuden ja sen myötä niin sanotun luonnolisen poistuman ihmisten kuolessa alkoholin aiheuttamin sairauksiin. Eikös se niin ollut että Nyky-Hallitus on sitä mieltä että vuoteen 2050 pitäisi saada aikaan se että maapallolla olisi 3 miljardia ihmistä vähemmän kuin nyt että maapallon egologinen tasapaino säilyy. Suomessa Nyky-Hallitus on ainakin kantanut kortensan kekoon, yllämainittun asijan lisäksi myöskin sillä, että kaikkein vähäosaisimmilta leikataan niin asumistuissa kuin muisssakin etuuksissa, mikä johtaa taas siihen että rahat ei riitä enään ruokaan leipäjonot pitenee, ja siittä seuraa terveyden heikkeneminen ja sairastumiset kun raha ei riitä terveeliseen ravintoon. Kohta ei köyhiä ole keskuudessanne tuleeluonnollinen poistuma kuolevat kurjuuteen. Ystävällisin terveisin Ajattelia. A.

      • Anonyymi

        Nykyhallituksessa ei onneksi ole Vihreitä, jotka kannattavat kannabiksen vapauttamista.


      • Anonyymi

        Vähän nyt mennään metsään.
        Ei hallitus, vanhemmat,
        eikä puolisot ole syyllisiä ihmisten viinanhimoon.

        Se on jokin sisältä kumpuava vimma, joka saa epävarman ihmisen tarttumaan pulloon.
        Alkuun se helpottaa ja tekee mielen mukavaksi ja rennoksi.
        Tämä on se koukku.

        Ihmiset haluavat uudelleen saman rennon olotilan.
        Pois huolet ja murheet.

        Tämä kääntyy myöhemmin masennukseksi.
        Vain sinä itse otat ja päätät.
        Ei muut ole syyllisiä.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyhallituksessa ei onneksi ole Vihreitä, jotka kannattavat kannabiksen vapauttamista.

        "Nykyhallituksessa ei onneksi ole Vihreitä, jotka kannattavat kannabiksen vapauttamista."

        Kannabiksesta senverran, että lääkärin määräämänä, se on erittäin tehokas kipulääke.
        Jos kaikenmaaiman tramalit ym eivät enää tehoa kovaan kipuun.
        Ja on jo monia kokeiltu.
        Ne aiheuttavat paljon sivuoireita.

        En silti kannata kannabista vapaille markkinoille.

        70 Lesken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän nyt mennään metsään.
        Ei hallitus, vanhemmat,
        eikä puolisot ole syyllisiä ihmisten viinanhimoon.

        Se on jokin sisältä kumpuava vimma, joka saa epävarman ihmisen tarttumaan pulloon.
        Alkuun se helpottaa ja tekee mielen mukavaksi ja rennoksi.
        Tämä on se koukku.

        Ihmiset haluavat uudelleen saman rennon olotilan.
        Pois huolet ja murheet.

        Tämä kääntyy myöhemmin masennukseksi.
        Vain sinä itse otat ja päätät.
        Ei muut ole syyllisiä.

        Lesken70

        Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä.

        Omasta päätöksestä se raitistuminenkin alkaa, ei kenenkään saarnoista tai aneluista.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä.

        Omasta päätöksestä se raitistuminenkin alkaa, ei kenenkään saarnoista tai aneluista.

        kylmätotuus

        Sama koskee tupakointia, oma itselle hyvin perusteltu päätös toimii. Pääsin eroon röökäämisestä n. 40v sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama koskee tupakointia, oma itselle hyvin perusteltu päätös toimii. Pääsin eroon röökäämisestä n. 40v sitten.

        👍👍👍


      • Anonyymi

        Minun puolestani saavat myydä ihan joka kaupassa. Koska en juo niin ei ole riskiä että ostaisin. Ihmisen on päätettävä ihan itse ettei osta ,


    • Anonyymi

      Oishan tuo niin mukavaa vaikka lasillisella käydä jossain jonkun kanssa , mutta ei ole ketään kenen kanssa kävisi, niin pitää se lasillinen ottaa sitten kotona lauantai-illan iloks

      • Anonyymi

        Ota vaan, jos huvittaa, kai se on sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota vaan, jos huvittaa, kai se on sallittua.

        Nykyään käydään yksillä.
        Se on hienompi sanonta, kun ennen mentiin kaljalle.
        Todellisuudessa juotiin jallukolaa tai kossuvissyä.

        Lesken70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään käydään yksillä.
        Se on hienompi sanonta, kun ennen mentiin kaljalle.
        Todellisuudessa juotiin jallukolaa tai kossuvissyä.

        Lesken70

        Suurin osa suomalaisista on alkoholin kohtuukäyttäjiä, joille ei tarvitse raittiuspuheita pitää.

        Sinä kuulut niihin raitistuneisiin alkoholisteihin, jotka eivät sallisi kenenkään ottavan pisaraakaan alkoholia, koska pelkäävät omaa retkahtamistaan. Todelliseen raittiuteen he eivät vielä ole päässeet.
        Tunnen muutaman tuollaisen ihmisen ja en todellakaan pidä heidän saarnaavasta tyylistään.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista on alkoholin kohtuukäyttäjiä, joille ei tarvitse raittiuspuheita pitää.

        Sinä kuulut niihin raitistuneisiin alkoholisteihin, jotka eivät sallisi kenenkään ottavan pisaraakaan alkoholia, koska pelkäävät omaa retkahtamistaan. Todelliseen raittiuteen he eivät vielä ole päässeet.
        Tunnen muutaman tuollaisen ihmisen ja en todellakaan pidä heidän saarnaavasta tyylistään.

        kylmätotuus

        Alkoholi ei ole terveellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista on alkoholin kohtuukäyttäjiä, joille ei tarvitse raittiuspuheita pitää.

        Sinä kuulut niihin raitistuneisiin alkoholisteihin, jotka eivät sallisi kenenkään ottavan pisaraakaan alkoholia, koska pelkäävät omaa retkahtamistaan. Todelliseen raittiuteen he eivät vielä ole päässeet.
        Tunnen muutaman tuollaisen ihmisen ja en todellakaan pidä heidän saarnaavasta tyylistään.

        kylmätotuus

        Komppaan teitin.
        Siili


    • Anonyymi

      Ajat sitten jo loppunut. Ei edes ehtoollisviiniä.

      • Anonyymi

        Raitis ei heilu ei horju.


    • Anonyymi

      Ryyppääminen loppui aina seuraavana päivänä, kun kauhea kankkunen iski....

    • Anonyymi

      Itse lopetin. En kyllä paljoa käyttänyt. Hyvin on mennyt. Ei ole käynyt mielessäkään, että pitäsi ostaa viinaa tai olutta.

      • Anonyymi

        Pää sekaisin ei ole kiva olla, ei.


    • Anonyymi

      Niinpä, aloittajalta kysyisin paljonko ylipäätään oli eläkeläisiä naisia 40 vuotta sitten, keski- iätkin ovat nousseet noista ajoista 6- 8 vuodella..?
      En kyllä muista 1950- luvun alussa syntyneenä naisia jotka olisivat 1980- luvulla alkoholia käyttäneet, miehiä kylläkin. Joten jos määrällisesti lähes nolla nousee viisinkertaiseksi, ei se kerro kokonaiskäytöstä juuri mitään, se voi edelleen olla varsin vähäistä...

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe