Elämän arvot synkronissa tai epävireessä.

Anonyymi-ap

Kun ihminen elää lapsiperhe-elämää ja arvostaa lukuisia aktiviteetteja ja on kaverisidonnainen, niin on erittäin oudoksuttavaa että sama henkilö tekee töitä yöt. viikonloput ja jopa osan perheen lomanvietosta nakitettuna, ilmoitellen tälle palstalle koska tienestinsä on + 50 % tai 100 %.

Myy siis elämänsä ja perheensä parhaat yhdessäolon laatuajat työnantajalleen rahasta.

Väittämänsä kaverit menee lauantaiaamuisin pelaamaan esimerkiksi sulkapalloa ja tennistä, jopa porukalla lentopalloa, niin tämä menee nukkumaan.

Perhe viettää kesälomaansa ja viikonloppuja ilman isää, jonka johdosta tuota voi jo kutsua ns. satunnaisesti läsnäolevan etäkasvatukseksi.

Lienee vaimo tosin olevan tyytyväinen kun ei pyöri jaloissa alituiseen totuustarkkailemassa ja kontrolloimassa kaikkea.

49

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koeta sekoboltsi päättää että hekotteletko sille että ei ole kavereita vaiko sille että on kavereita, teet nimittäin kumpaakin. Toinen mikä sinun pitää päättää niin ollako niiden lasten kanssa yhdessä koko ajan, vaiko saa kuulla ettei napanuora ole katkennut?
      Kolmas arvostelun kohteesi on ihmiset jotka käy töissä, mutta samaan aikaan olet huolissaan heidän taloudestaan ja vihjailet että työssäkäynnissä on kyse ahneudesta, eikä perheen elättämisestä.

      Arvaa arvostaisiko lapset sellaista hapanta, hampaatonta ja ylipainoista rutiköyhää pitkäaikaistyötöntä faijaa, joka on niin huonossa kunnossa ettei postilaatikolle pääse hakemaan kirjettä pankilta että talo menee alta? Sellainen koti-isäkö se on se sinun ihanne? Kyllä faijan pitää olla kondiksessa että siitä on faijaksi ja se kondis edellyttää paljon muutakin kuin sairaalan portaissa kävelemisen.
      Johan siinä menee mielenterveyskin jatkuvasti kotona lusia murehtimassa vähiä rahoja. Kuten sinulle on käynyt.

      • Anonyymi

        Gondigsessa oleva purkautui edellä, nyt lienee nukkumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gondigsessa oleva purkautui edellä, nyt lienee nukkumassa.

        Surkuhupaisaa kun täytyy niska limassa olla hankkimassa perheelle rahaa laatuajan perheen kanssa kustannuksella, no onhan se hienoa näyttää naapureille, että vaimollani on sähkövolvo, kun täytyy hänen ajaa päiväkotiin ja takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkuhupaisaa kun täytyy niska limassa olla hankkimassa perheelle rahaa laatuajan perheen kanssa kustannuksella, no onhan se hienoa näyttää naapureille, että vaimollani on sähkövolvo, kun täytyy hänen ajaa päiväkotiin ja takaisin.

        Vai tänään se on surkuhupaisaa käydä töissä. Aika harva meistä on onnistunut välttelemään työelämää, kuten Pasasen akan poika. Pasasen akan poika ei siltikään ole lastensa kanssa missään väleissä eikä tekemisissä, vaan on viettänyt laatuaikaansa ihan yksikseen tietokoneen äärellä naama turpeana kuin pannukakku. Ei ole tarvinnut Pasasen ajella Volvoilla ja naapureille ei ole muuta näytettävää kuin rasvamaksa, joka paidan alla pullottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tänään se on surkuhupaisaa käydä töissä. Aika harva meistä on onnistunut välttelemään työelämää, kuten Pasasen akan poika. Pasasen akan poika ei siltikään ole lastensa kanssa missään väleissä eikä tekemisissä, vaan on viettänyt laatuaikaansa ihan yksikseen tietokoneen äärellä naama turpeana kuin pannukakku. Ei ole tarvinnut Pasasen ajella Volvoilla ja naapureille ei ole muuta näytettävää kuin rasvamaksa, joka paidan alla pullottaa.

        Surkuhupaisaa on tehdä alituiseen yöllä ja viikonloppuisin työtä, sekä idioottihupaisaa ilmoittaa +50% ja +100%

        Pasasellasi ei ole mitään tekemistä tämän aloituksen ja kommenttien kanssa, joka tekee sun oireilusi todella hupaisiksi.

        Naapureille näytettävää .... niin, tosilla on tarve näyttää naapureille näemmä, kun osui arkaan paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tänään se on surkuhupaisaa käydä töissä. Aika harva meistä on onnistunut välttelemään työelämää, kuten Pasasen akan poika. Pasasen akan poika ei siltikään ole lastensa kanssa missään väleissä eikä tekemisissä, vaan on viettänyt laatuaikaansa ihan yksikseen tietokoneen äärellä naama turpeana kuin pannukakku. Ei ole tarvinnut Pasasen ajella Volvoilla ja naapureille ei ole muuta näytettävää kuin rasvamaksa, joka paidan alla pullottaa.

        Voi rakas lapsi minuna on ollut kaksi voivoa, 70 luvun lopulla amazon, ja hieman ennen thaimaahan muuttoa v70 2.4l kartano malli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkuhupaisaa kun täytyy niska limassa olla hankkimassa perheelle rahaa laatuajan perheen kanssa kustannuksella, no onhan se hienoa näyttää naapureille, että vaimollani on sähkövolvo, kun täytyy hänen ajaa päiväkotiin ja takaisin.

        Kärsiikö Pasaselta kysyä että millaista se laatuaika on lastensa kanssa ollut hänellä itsellään, kun jo lasten saamisen aikaan oli erittäin tanakka ja alkoholisoitunut reumaatikko?
        Siinä ei paljoa tehdä niitä kuuluisia metsäretkiä villiin luontoon, ei kopitella palloa pihamaalla, ei mennä vesipuistoon eikä huvipuistoon. Niissä ei pysy lasten perässä eikä portaissa kun suonet on tukossa ja takapuoli ei mahdu liukumäkeen.
        Haluankin kuulla millaista tämä laatuaika on käytännössä ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärsiikö Pasaselta kysyä että millaista se laatuaika on lastensa kanssa ollut hänellä itsellään, kun jo lasten saamisen aikaan oli erittäin tanakka ja alkoholisoitunut reumaatikko?
        Siinä ei paljoa tehdä niitä kuuluisia metsäretkiä villiin luontoon, ei kopitella palloa pihamaalla, ei mennä vesipuistoon eikä huvipuistoon. Niissä ei pysy lasten perässä eikä portaissa kun suonet on tukossa ja takapuoli ei mahdu liukumäkeen.
        Haluankin kuulla millaista tämä laatuaika on käytännössä ollut?

        Viiskymppinen Hukkapala jonka lapset on 15 ja 17 selittelee huvipuistoista ja vesiliukumäistä ymmärtämättä että tytär antaa bileissä suikkareita ja nai, isukin ostaen vaisulle tyttärelle 2 mietoa siideriä.

        On taas osunut pahasti pieneen sieluun.

        Metsäretkiä villiin luontoon jumankekka kun yx ei kykene viettään edes yhtä viikonloppua Korealaistensa kanssa joilla tulee olla lastenhoitaja ja pimennetyt ilmastoidut huoneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rakas lapsi minuna on ollut kaksi voivoa, 70 luvun lopulla amazon, ja hieman ennen thaimaahan muuttoa v70 2.4l kartano malli

        Ja nyt ei osamaksu riittänyt kuin Skodillakkiin? Mulla ollut kolme Volvoa, 80-luvulla 343, 90-luvun lopussa 240 ja nyt V70. Kakkosautona (vai ykkösenä) nyt V6 kolmelitrainen kuningasleijona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt ei osamaksu riittänyt kuin Skodillakkiin? Mulla ollut kolme Volvoa, 80-luvulla 343, 90-luvun lopussa 240 ja nyt V70. Kakkosautona (vai ykkösenä) nyt V6 kolmelitrainen kuningasleijona.

        Just just, tuo on kolmannen sukupolven oktavia farmari, ihan sama kuin ajat vokkelo golfilla se on lähes sama auto, ainiin oli minulla 240 farmari autossa oli vikana kun ajoit sen lammikkoon kone sammui, eikä vikaa löytynyt koskaan,joskun 80-90 vaihteessa, mikä on kuningas leijona.. joko pöjökö, paremmin peugeot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just just, tuo on kolmannen sukupolven oktavia farmari, ihan sama kuin ajat vokkelo golfilla se on lähes sama auto, ainiin oli minulla 240 farmari autossa oli vikana kun ajoit sen lammikkoon kone sammui, eikä vikaa löytynyt koskaan,joskun 80-90 vaihteessa, mikä on kuningas leijona.. joko pöjökö, paremmin peugeot.

        Pasanen, kerroit maksaneesi tiettynä vuonna miltei uudesta isosta bemarista jotakin 25000 markkaa. Googlasin sen vuoden sen bemarin ja ne maksoi 220000 uutena. Sen vuoden sitä bemaria ei vaan saa 25000 markalla silloin ei mitenkään. Nämä stoorisi Volvoista ja Bemareista on haavekuvaa. Mies voi lähteä Ladasta, mutta Lada ei lähde miehestä.
        Joitakin ladamiehiä tunteneena, suurin harppaus siitä oli halvimpiin Opeleihin. Ladamiehille jo 1,6 litrainen kone on isolohko ja pröystäilyä ja he kiroilevat ääneen liikenteessä nähdessään kaksilitraista suurempia koneita. Kertovat vaimolleen Tyhmä-Almalle naama nurinpäin että "Menee kaikki rahat tuon romun bensoihin ja korjaamolle loput"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasanen, kerroit maksaneesi tiettynä vuonna miltei uudesta isosta bemarista jotakin 25000 markkaa. Googlasin sen vuoden sen bemarin ja ne maksoi 220000 uutena. Sen vuoden sitä bemaria ei vaan saa 25000 markalla silloin ei mitenkään. Nämä stoorisi Volvoista ja Bemareista on haavekuvaa. Mies voi lähteä Ladasta, mutta Lada ei lähde miehestä.
        Joitakin ladamiehiä tunteneena, suurin harppaus siitä oli halvimpiin Opeleihin. Ladamiehille jo 1,6 litrainen kone on isolohko ja pröystäilyä ja he kiroilevat ääneen liikenteessä nähdessään kaksilitraista suurempia koneita. Kertovat vaimolleen Tyhmä-Almalle naama nurinpäin että "Menee kaikki rahat tuon romun bensoihin ja korjaamolle loput"

        Kotkalainen ladamies, joka äänestää sdp:tä ei koskaan ostaisi bmw:tä. Kotka on ollut ja on edelleen suomen punaisin kaupunki jossa pitää ajaa ladalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasanen, kerroit maksaneesi tiettynä vuonna miltei uudesta isosta bemarista jotakin 25000 markkaa. Googlasin sen vuoden sen bemarin ja ne maksoi 220000 uutena. Sen vuoden sitä bemaria ei vaan saa 25000 markalla silloin ei mitenkään. Nämä stoorisi Volvoista ja Bemareista on haavekuvaa. Mies voi lähteä Ladasta, mutta Lada ei lähde miehestä.
        Joitakin ladamiehiä tunteneena, suurin harppaus siitä oli halvimpiin Opeleihin. Ladamiehille jo 1,6 litrainen kone on isolohko ja pröystäilyä ja he kiroilevat ääneen liikenteessä nähdessään kaksilitraista suurempia koneita. Kertovat vaimolleen Tyhmä-Almalle naama nurinpäin että "Menee kaikki rahat tuon romun bensoihin ja korjaamolle loput"

        Totta näin kerroin minulla on ollut 518, 520i, 320i tämä oli halvin 30.000 mk tuo eka maksoi muistaakseni 125.000 tuo 520i 148.000 nuo 20i olivat kutoskoneella, enpä muista että yksikää bemari olisi maksanut yli 200.000 mk, lisäksi minulla on ollut sininen chevy starcraft 6.2L turbodiesel v8 koneella big block siis todellinen, itseasiassa työantajallani oli niitä neljä, ne kaikki oli parkissa peräkkäin hietalahdenrannassa, sitä ravintolalauttaa vastapäätä, mikäs lelu tuo kuningasleijona oli... Jo 90 luvulla chevy astroissa oli isompi mylly kun tuo sinun kolmelitrainen... oikein murisevia he on, tuo ladan esille ottamainen oli hyvä asia, se on saanut valtavan haavan pieneen sieluusi, se on ainoa auto mistä on koskaan saatu enemmän myydessä kuin mistä on itse maksettu..
        5555555
        By NumBall HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta näin kerroin minulla on ollut 518, 520i, 320i tämä oli halvin 30.000 mk tuo eka maksoi muistaakseni 125.000 tuo 520i 148.000 nuo 20i olivat kutoskoneella, enpä muista että yksikää bemari olisi maksanut yli 200.000 mk, lisäksi minulla on ollut sininen chevy starcraft 6.2L turbodiesel v8 koneella big block siis todellinen, itseasiassa työantajallani oli niitä neljä, ne kaikki oli parkissa peräkkäin hietalahdenrannassa, sitä ravintolalauttaa vastapäätä, mikäs lelu tuo kuningasleijona oli... Jo 90 luvulla chevy astroissa oli isompi mylly kun tuo sinun kolmelitrainen... oikein murisevia he on, tuo ladan esille ottamainen oli hyvä asia, se on saanut valtavan haavan pieneen sieluusi, se on ainoa auto mistä on koskaan saatu enemmän myydessä kuin mistä on itse maksettu..
        5555555
        By NumBall HHN 63v.

        Määrittelehän laardihuhta tuo big block.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta näin kerroin minulla on ollut 518, 520i, 320i tämä oli halvin 30.000 mk tuo eka maksoi muistaakseni 125.000 tuo 520i 148.000 nuo 20i olivat kutoskoneella, enpä muista että yksikää bemari olisi maksanut yli 200.000 mk, lisäksi minulla on ollut sininen chevy starcraft 6.2L turbodiesel v8 koneella big block siis todellinen, itseasiassa työantajallani oli niitä neljä, ne kaikki oli parkissa peräkkäin hietalahdenrannassa, sitä ravintolalauttaa vastapäätä, mikäs lelu tuo kuningasleijona oli... Jo 90 luvulla chevy astroissa oli isompi mylly kun tuo sinun kolmelitrainen... oikein murisevia he on, tuo ladan esille ottamainen oli hyvä asia, se on saanut valtavan haavan pieneen sieluusi, se on ainoa auto mistä on koskaan saatu enemmän myydessä kuin mistä on itse maksettu..
        5555555
        By NumBall HHN 63v.

        Olin muuten markkinointijohtajana tuossa firmassa missä nuo chevyt oli työantajan hankkimia, ne herättivät huomiota, rajusti mm. hesari teki ainakin neljä eri juttua, miten it-alan yritykset voivat hankkia noin kalliita autoja ei ne ollut kalliita, en oli niitä malleja missä takapenkit oli sellaiset vanerilevyt, ja takana 80 lätkä, siitä ei tarvinnut lainkaan maksaa autoveroa, voin vakuuttaa että kauppa kävi kuin siimaa, vastapäätä oli telakka, jonne möimme kaikenlaista datalaitetta, lisäksi kävimme pomon kanssa salvessa perjantai kaljoilla ja tekeydymme telakan hitsareiksi, joku fiksumpi katsoi käsiämme ja sanoin että että noilla käsillä ei ole koskaan hitsattu senttiäkään, sitten illalla joko vanhaan maestroon pomon kanssa, tai nuoremman porukan kanssa roballe taisi olla nimeltään adlon jos oikein muistan...
        BY NumBall HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin muuten markkinointijohtajana tuossa firmassa missä nuo chevyt oli työantajan hankkimia, ne herättivät huomiota, rajusti mm. hesari teki ainakin neljä eri juttua, miten it-alan yritykset voivat hankkia noin kalliita autoja ei ne ollut kalliita, en oli niitä malleja missä takapenkit oli sellaiset vanerilevyt, ja takana 80 lätkä, siitä ei tarvinnut lainkaan maksaa autoveroa, voin vakuuttaa että kauppa kävi kuin siimaa, vastapäätä oli telakka, jonne möimme kaikenlaista datalaitetta, lisäksi kävimme pomon kanssa salvessa perjantai kaljoilla ja tekeydymme telakan hitsareiksi, joku fiksumpi katsoi käsiämme ja sanoin että että noilla käsillä ei ole koskaan hitsattu senttiäkään, sitten illalla joko vanhaan maestroon pomon kanssa, tai nuoremman porukan kanssa roballe taisi olla nimeltään adlon jos oikein muistan...
        BY NumBall HHN 63v.

        Dieselistä ei koskaan käytetä nimitystä big block. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_big-block_engine


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin muuten markkinointijohtajana tuossa firmassa missä nuo chevyt oli työantajan hankkimia, ne herättivät huomiota, rajusti mm. hesari teki ainakin neljä eri juttua, miten it-alan yritykset voivat hankkia noin kalliita autoja ei ne ollut kalliita, en oli niitä malleja missä takapenkit oli sellaiset vanerilevyt, ja takana 80 lätkä, siitä ei tarvinnut lainkaan maksaa autoveroa, voin vakuuttaa että kauppa kävi kuin siimaa, vastapäätä oli telakka, jonne möimme kaikenlaista datalaitetta, lisäksi kävimme pomon kanssa salvessa perjantai kaljoilla ja tekeydymme telakan hitsareiksi, joku fiksumpi katsoi käsiämme ja sanoin että että noilla käsillä ei ole koskaan hitsattu senttiäkään, sitten illalla joko vanhaan maestroon pomon kanssa, tai nuoremman porukan kanssa roballe taisi olla nimeltään adlon jos oikein muistan...
        BY NumBall HHN 63v.

        Tiitäkö että olin noihin aikoihin aivan helvetin hyvin palkattu, 30.000 - 45.000 mk, kuukausiliksa, auto ja asuntoetu, asunto espoossa nuottaniemessa, firman omisti IBM meitä oli 6-8 duunissä, minä, sihteeri, kolme softa insinööriä ja yksi testaaja, toinen omistaja oli pikkuroballa ollut firma nimeltään datacenter, jossa vastasin myös markkinoinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiitäkö että olin noihin aikoihin aivan helvetin hyvin palkattu, 30.000 - 45.000 mk, kuukausiliksa, auto ja asuntoetu, asunto espoossa nuottaniemessa, firman omisti IBM meitä oli 6-8 duunissä, minä, sihteeri, kolme softa insinööriä ja yksi testaaja, toinen omistaja oli pikkuroballa ollut firma nimeltään datacenter, jossa vastasin myös markkinoinnista.

        Tuosta muuten sain erittäin hyvä taloudellisen perustan, asunto ei maksanut mitään, käteen tuli verojen jälkeen 20.000 käteen joka kuukausi, auto oli firmapuolesta oikeastaan kaksi tarpeen mukaan, sain myös lounassetelit käteen, kaksi päivittäin... tämä kesti kolmisen vuotta, oli toinen it-alan työpaikka, sitten vielä kolmas... ja neljäs jääminen yliopistolle...

        Tuota ennen olin 15 vuotta nuorisotyössä kotkassa lappeenrannassa ja hesassa, olin mm. aseman lapsissa, ja punaisella ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta muuten sain erittäin hyvä taloudellisen perustan, asunto ei maksanut mitään, käteen tuli verojen jälkeen 20.000 käteen joka kuukausi, auto oli firmapuolesta oikeastaan kaksi tarpeen mukaan, sain myös lounassetelit käteen, kaksi päivittäin... tämä kesti kolmisen vuotta, oli toinen it-alan työpaikka, sitten vielä kolmas... ja neljäs jääminen yliopistolle...

        Tuota ennen olin 15 vuotta nuorisotyössä kotkassa lappeenrannassa ja hesassa, olin mm. aseman lapsissa, ja punaisella ristillä.

        Noista kaikista löytyy kuvia pilvinpimein, osan olen aijaillut tekemisen puutteessa tänne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselistä ei koskaan käytetä nimitystä big block. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_big-block_engine

        Voi sinua se 5.7 litranen on tarkalleen sama kuin 6.2 litrainen blokki, tämä herätti jonkin verran ongelma, että miten tuo 6.2 litrainen kestää kulutusta, koska puristukset on bensakonetta huomattavasti suuremmat kuin bensakoneessa... amerikassa ei tuohon aikaan myyty autoja diesel koneella, siksi sitä ei ole tuossa listassa... ne oli kaikki bensakoneilla 555555, ainakin tuon kolmevuotta mitä auto olit käytössäni, se toimi hyvin, paitsi talvella se oli hankala, koska on niin helvetin etupainoinen, joka on ongelma noissa autossa jossa on painava kone...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua se 5.7 litranen on tarkalleen sama kuin 6.2 litrainen blokki, tämä herätti jonkin verran ongelma, että miten tuo 6.2 litrainen kestää kulutusta, koska puristukset on bensakonetta huomattavasti suuremmat kuin bensakoneessa... amerikassa ei tuohon aikaan myyty autoja diesel koneella, siksi sitä ei ole tuossa listassa... ne oli kaikki bensakoneilla 555555, ainakin tuon kolmevuotta mitä auto olit käytössäni, se toimi hyvin, paitsi talvella se oli hankala, koska on niin helvetin etupainoinen, joka on ongelma noissa autossa jossa on painava kone...

        The Chevrolet "big-block" engine is a term for a series of large-displacement, naturally-aspirated, 90°, overhead valve, gasoline-powered, V8 engines; that were developed and produced by the Chevrolet Division of General Motors, from the 1950s until present.
        Huomaa: gasoline -powered.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin muuten markkinointijohtajana tuossa firmassa missä nuo chevyt oli työantajan hankkimia, ne herättivät huomiota, rajusti mm. hesari teki ainakin neljä eri juttua, miten it-alan yritykset voivat hankkia noin kalliita autoja ei ne ollut kalliita, en oli niitä malleja missä takapenkit oli sellaiset vanerilevyt, ja takana 80 lätkä, siitä ei tarvinnut lainkaan maksaa autoveroa, voin vakuuttaa että kauppa kävi kuin siimaa, vastapäätä oli telakka, jonne möimme kaikenlaista datalaitetta, lisäksi kävimme pomon kanssa salvessa perjantai kaljoilla ja tekeydymme telakan hitsareiksi, joku fiksumpi katsoi käsiämme ja sanoin että että noilla käsillä ei ole koskaan hitsattu senttiäkään, sitten illalla joko vanhaan maestroon pomon kanssa, tai nuoremman porukan kanssa roballe taisi olla nimeltään adlon jos oikein muistan...
        BY NumBall HHN 63v.

        Markkinointijohtaja, juuri ennen selkäreumaa? Etkös silloin tehnyt jotain öö-luokan koodinpätkiä jollekin paperitehtaalle, kaukana Helsingistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta muuten sain erittäin hyvä taloudellisen perustan, asunto ei maksanut mitään, käteen tuli verojen jälkeen 20.000 käteen joka kuukausi, auto oli firmapuolesta oikeastaan kaksi tarpeen mukaan, sain myös lounassetelit käteen, kaksi päivittäin... tämä kesti kolmisen vuotta, oli toinen it-alan työpaikka, sitten vielä kolmas... ja neljäs jääminen yliopistolle...

        Tuota ennen olin 15 vuotta nuorisotyössä kotkassa lappeenrannassa ja hesassa, olin mm. aseman lapsissa, ja punaisella ristillä.

        Sun koko työurahan on tuossa viidessätoista vuodessa, taas haiskahtaa pitkän- ja lähimuistin toimintahäiriöiltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        The Chevrolet "big-block" engine is a term for a series of large-displacement, naturally-aspirated, 90°, overhead valve, gasoline-powered, V8 engines; that were developed and produced by the Chevrolet Division of General Motors, from the 1950s until present.
        Huomaa: gasoline -powered.

        Voi luoja block tarkoittaa sylinteriblokkia, joka on 5.7l ja 6.2l tarkalleen saman kuten kirjoitin aikaisemmin, suomessa bensakoneet ei olleet suosittuja koska bensaa menee enemmän kuin lääkäri määrää, diesel kuluttaa paljon vähemmin, ja jaksaa vääntää paremmin, joten 5.7l blokista tehtiin 6.2l hieman poraamalla että saadaan suuremmat männät asennettua siitä tulee tuo 0.5l ero mutta blokki on tarkalleen ottaen sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinointijohtaja, juuri ennen selkäreumaa? Etkös silloin tehnyt jotain öö-luokan koodinpätkiä jollekin paperitehtaalle, kaukana Helsingistä?

        Joo kaukaalla oli heti otaniemen jälkeen, kuten aikaisemmin kerroin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta näin kerroin minulla on ollut 518, 520i, 320i tämä oli halvin 30.000 mk tuo eka maksoi muistaakseni 125.000 tuo 520i 148.000 nuo 20i olivat kutoskoneella, enpä muista että yksikää bemari olisi maksanut yli 200.000 mk, lisäksi minulla on ollut sininen chevy starcraft 6.2L turbodiesel v8 koneella big block siis todellinen, itseasiassa työantajallani oli niitä neljä, ne kaikki oli parkissa peräkkäin hietalahdenrannassa, sitä ravintolalauttaa vastapäätä, mikäs lelu tuo kuningasleijona oli... Jo 90 luvulla chevy astroissa oli isompi mylly kun tuo sinun kolmelitrainen... oikein murisevia he on, tuo ladan esille ottamainen oli hyvä asia, se on saanut valtavan haavan pieneen sieluusi, se on ainoa auto mistä on koskaan saatu enemmän myydessä kuin mistä on itse maksettu..
        5555555
        By NumBall HHN 63v.

        Etpä muista? sepäs yllättää!
        BMW 520i tuli Suomessa myyntiin vasta keväällä 1997, sitä ennen 1996 mallisto alkoi 523i:stä. Tuotannossa 520i oli malliston alusta alkaen, mutta sitä ei aluksi tuotu Suomeen. BMW 520i maksoi Suomessa vuonna 1997 248 000 markkaa.
        http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_E39

        Tuon Bemarin hinnasta aikanaan kertoo se että tuolloin yli 200.000 markkaa tienaavia pidettiin jo varsin rikkaina. Sillä rahalla sai siihen aikaan 1970 luvulla rakennetun omakotitalon tontteineen. Sinulla ei koskaan ole ollut omistusasuntoa, niin ei kukaan vuokralla asuva tuolloin ostanut 200.000 markan autoa. Kyllä sinä olet tohottanut Ladalla menemään karvalakki poikittain ujeltaen päässä parransänki huurteessa.
        Kun huomioidaan edelleen voimassa oleva rahantajusi ja käyttövarasi, niin et olisi ikinä ostanut autoa joka vie reilusti toistakymppiä satasella. Ihaillut olet niitä mutta et omistanut.
        Se nyt ei Ladojen laatua paranna että joku vanha kommari on säilönyt ja entisöinyt jotakin tuomiopäivän jänisräikkää ja joku toinen sieluntoveri päättää siitä maksaa muutaman tonnin.

        Vähän eri sfääreissä liikutaan kun puhutaan vaikkapa 1967 mallin Mustang Shelby Gt:stä.
        Maksoi Jenkeissä uutena 1967 noin 4200 dollaria. Keskimyyntihinta nyt noin 220.000 dollaria. Lada ei suinkaan ole ainoa auto, josta saa enemmän kuin uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä muista? sepäs yllättää!
        BMW 520i tuli Suomessa myyntiin vasta keväällä 1997, sitä ennen 1996 mallisto alkoi 523i:stä. Tuotannossa 520i oli malliston alusta alkaen, mutta sitä ei aluksi tuotu Suomeen. BMW 520i maksoi Suomessa vuonna 1997 248 000 markkaa.
        http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_E39

        Tuon Bemarin hinnasta aikanaan kertoo se että tuolloin yli 200.000 markkaa tienaavia pidettiin jo varsin rikkaina. Sillä rahalla sai siihen aikaan 1970 luvulla rakennetun omakotitalon tontteineen. Sinulla ei koskaan ole ollut omistusasuntoa, niin ei kukaan vuokralla asuva tuolloin ostanut 200.000 markan autoa. Kyllä sinä olet tohottanut Ladalla menemään karvalakki poikittain ujeltaen päässä parransänki huurteessa.
        Kun huomioidaan edelleen voimassa oleva rahantajusi ja käyttövarasi, niin et olisi ikinä ostanut autoa joka vie reilusti toistakymppiä satasella. Ihaillut olet niitä mutta et omistanut.
        Se nyt ei Ladojen laatua paranna että joku vanha kommari on säilönyt ja entisöinyt jotakin tuomiopäivän jänisräikkää ja joku toinen sieluntoveri päättää siitä maksaa muutaman tonnin.

        Vähän eri sfääreissä liikutaan kun puhutaan vaikkapa 1967 mallin Mustang Shelby Gt:stä.
        Maksoi Jenkeissä uutena 1967 noin 4200 dollaria. Keskimyyntihinta nyt noin 220.000 dollaria. Lada ei suinkaan ole ainoa auto, josta saa enemmän kuin uutena.

        Opelilta löytyi sen ajan ököauto-luokkaan V8 koneella Commodorea
        https://www.youtube.com/watch?v=qrdyUPvKuRk&ab_channel=Refuel
        Löytyi myös Senatoria 3 -ja 4 litraisilla koneilla. Koulukaverin sedällä oli sellainen ja me oltiin ihan kuninkaina kyydissä kun se sillä meitä kuskasi ja kaasutteli. Se oli iso auto sen aikaisiin kansanautoihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä muista? sepäs yllättää!
        BMW 520i tuli Suomessa myyntiin vasta keväällä 1997, sitä ennen 1996 mallisto alkoi 523i:stä. Tuotannossa 520i oli malliston alusta alkaen, mutta sitä ei aluksi tuotu Suomeen. BMW 520i maksoi Suomessa vuonna 1997 248 000 markkaa.
        http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_E39

        Tuon Bemarin hinnasta aikanaan kertoo se että tuolloin yli 200.000 markkaa tienaavia pidettiin jo varsin rikkaina. Sillä rahalla sai siihen aikaan 1970 luvulla rakennetun omakotitalon tontteineen. Sinulla ei koskaan ole ollut omistusasuntoa, niin ei kukaan vuokralla asuva tuolloin ostanut 200.000 markan autoa. Kyllä sinä olet tohottanut Ladalla menemään karvalakki poikittain ujeltaen päässä parransänki huurteessa.
        Kun huomioidaan edelleen voimassa oleva rahantajusi ja käyttövarasi, niin et olisi ikinä ostanut autoa joka vie reilusti toistakymppiä satasella. Ihaillut olet niitä mutta et omistanut.
        Se nyt ei Ladojen laatua paranna että joku vanha kommari on säilönyt ja entisöinyt jotakin tuomiopäivän jänisräikkää ja joku toinen sieluntoveri päättää siitä maksaa muutaman tonnin.

        Vähän eri sfääreissä liikutaan kun puhutaan vaikkapa 1967 mallin Mustang Shelby Gt:stä.
        Maksoi Jenkeissä uutena 1967 noin 4200 dollaria. Keskimyyntihinta nyt noin 220.000 dollaria. Lada ei suinkaan ole ainoa auto, josta saa enemmän kuin uutena.

        on sinulla poika ongelmat tuo bemari on jos 500 sarjan 4 genre , niitä oli 520i ja 518 80 luvulla en muista olleen yhtään mallia joka maksaisi yli 200.000...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opelilta löytyi sen ajan ököauto-luokkaan V8 koneella Commodorea
        https://www.youtube.com/watch?v=qrdyUPvKuRk&ab_channel=Refuel
        Löytyi myös Senatoria 3 -ja 4 litraisilla koneilla. Koulukaverin sedällä oli sellainen ja me oltiin ihan kuninkaina kyydissä kun se sillä meitä kuskasi ja kaasutteli. Se oli iso auto sen aikaisiin kansanautoihin verrattuna.

        EI noita opel senatoreja ole ollut juurikaan suomessa, commodorea vielä vähemmän, ajoin saksassa jotan commodorea vuokra-auto en muista moottorin kokoa...

        Kyllä niitä isoja koneita oli vaikka peugeotilla, jokin malli oli 90 luvun alkupuolella kun olin saksassa mulla vuokralla en muista mallia. kerran oli sveitsissä vw phantom, vuokralla siinä oli kanssa iso kone, v8 tilavuutta en muista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just just, tuo on kolmannen sukupolven oktavia farmari, ihan sama kuin ajat vokkelo golfilla se on lähes sama auto, ainiin oli minulla 240 farmari autossa oli vikana kun ajoit sen lammikkoon kone sammui, eikä vikaa löytynyt koskaan,joskun 80-90 vaihteessa, mikä on kuningas leijona.. joko pöjökö, paremmin peugeot.

        Ja hihkut onnesta ajaessasi jollain Volkkarin DSG keksinnöllä? Toivottavasti perinnöstä on maissia jäljellä, kun alkaa kone viemään öljyä, ja DSG takkuilemaan. Yksi Passatti on perheessä jkäynyt, se lahjotettiin pojalle, ja sieltä lähti Kuusaalle. Toista Volkkarii ei tule. Aikoinaan oli kolme ihan oikeeta Skodaa, ne oli sentään autoja, verrattuna näihin Hitlerin kostoihin. Favoriittia joskus ajanut, kera jatkuvien varoitusten, ei saa vedättää isoilla vaihteilla, laatikko hajoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hihkut onnesta ajaessasi jollain Volkkarin DSG keksinnöllä? Toivottavasti perinnöstä on maissia jäljellä, kun alkaa kone viemään öljyä, ja DSG takkuilemaan. Yksi Passatti on perheessä jkäynyt, se lahjotettiin pojalle, ja sieltä lähti Kuusaalle. Toista Volkkarii ei tule. Aikoinaan oli kolme ihan oikeeta Skodaa, ne oli sentään autoja, verrattuna näihin Hitlerin kostoihin. Favoriittia joskus ajanut, kera jatkuvien varoitusten, ei saa vedättää isoilla vaihteilla, laatikko hajoo.

        ei se ole dsg vaan tsi, joka on hyvin luotettava, se nyt on sama onko sokota, vw tai seat, tai mikä tahansa vw-groupin autoja ne on konseptit jossa on sama osat, merkistä riippumatta, teidän paljon autoista, olen perehtynyt asiaan suht paljon, vain hölmö hommaa dsg, se on yksi vikaisimmista tekniikoista koskaan... kyllähän se hitlerin kosto maailmalle oli vanha kupla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se ole dsg vaan tsi, joka on hyvin luotettava, se nyt on sama onko sokota, vw tai seat, tai mikä tahansa vw-groupin autoja ne on konseptit jossa on sama osat, merkistä riippumatta, teidän paljon autoista, olen perehtynyt asiaan suht paljon, vain hölmö hommaa dsg, se on yksi vikaisimmista tekniikoista koskaan... kyllähän se hitlerin kosto maailmalle oli vanha kupla.

        Seattia sentään voisit käyttää siitinhuollossa, samalla kun käyt itsekin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se ole dsg vaan tsi, joka on hyvin luotettava, se nyt on sama onko sokota, vw tai seat, tai mikä tahansa vw-groupin autoja ne on konseptit jossa on sama osat, merkistä riippumatta, teidän paljon autoista, olen perehtynyt asiaan suht paljon, vain hölmö hommaa dsg, se on yksi vikaisimmista tekniikoista koskaan... kyllähän se hitlerin kosto maailmalle oli vanha kupla.

        hihkuin onnesta kun sain ajaa vw phantomilla, ranskassa, saksassa ja sveitsissä kuukauden päivän, yksi parhaita koskaan, ei ole koskaan tuotu suomeen tietääkseni, se peugeot oli 405 sv3.0 tai st3.0 varsin hyvä auto, usassa parilla ns. laatuautolla caddy deville northstar muutaman kerran, kuukausi kaksi, kerran corvette mutta en tykännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se ole dsg vaan tsi, joka on hyvin luotettava, se nyt on sama onko sokota, vw tai seat, tai mikä tahansa vw-groupin autoja ne on konseptit jossa on sama osat, merkistä riippumatta, teidän paljon autoista, olen perehtynyt asiaan suht paljon, vain hölmö hommaa dsg, se on yksi vikaisimmista tekniikoista koskaan... kyllähän se hitlerin kosto maailmalle oli vanha kupla.

        Ongelmaton laite: https://www.dascenter.ae/vw-20t-tsi-engine-problems/
        Edelleen, toivottavasti maissia on perinnöstä jäljellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hihkuin onnesta kun sain ajaa vw phantomilla, ranskassa, saksassa ja sveitsissä kuukauden päivän, yksi parhaita koskaan, ei ole koskaan tuotu suomeen tietääkseni, se peugeot oli 405 sv3.0 tai st3.0 varsin hyvä auto, usassa parilla ns. laatuautolla caddy deville northstar muutaman kerran, kuukausi kaksi, kerran corvette mutta en tykännyt.

        On tuotu, mutta se on Phaeton eikä Phantom. Phaetonia sai myös maailman tehokkaimmalla V10 henkilöautodieselillä jossa oli 500 hevosta ja 1000 nanoa vääntöä. Samaa konetta käytettiin Audeissa ja Bentleyssä. Teuvo Hakkaraisella oli Phaeton silloin kun oli ekaa kautta eduskunnassa.
        Auto floppasi Volkkarilla taloudellisesti ja se oli ylihintainen.
        Phaetonin surkea menekki johtui melko varmasti auton merkistä. Auto oli täysverinen edustusauto, jonka potentiaalisinta ostajakuntaa olivat mm. yritysjohtajat. Phaeton kilpaili pääasiassa Mercedes Benzin, BMW:n, Audin ja Lexuksen kanssa, eikä sen hinta ollut merkittävästi kilpailijoitaan halvempi. Suomessa uuden Phaetonin hinta vuonna 2006 oli 84 000 – 187 000 euron välissä.
        https://www.salkunrakentaja.fi/2018/10/miljardi-floppi-volkkari/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmaton laite: https://www.dascenter.ae/vw-20t-tsi-engine-problems/
        Edelleen, toivottavasti maissia on perinnöstä jäljellä!

        Voi rakas sokoto on tsi 1.4 litrainen, mitä minä teen 2.0 l kun ajan pääosin kaupoilla kotkaan ja jyväskylään, enkä näitäkään voi ajaa ennen kuin lääkäri poistaa ajokiellon, vaimolla on suomalainen ajokortti, hauskoja nämä kommentit, kyllä jokaisessa autossa on omat ongelmansa, niin volvossa kuin mesessä, joku oli ostanut 48.000 eurollla sähkö mersun, ja ajanut auton kiveen, akkukotelo oli vaurioitunut, uusi akku olisi maksanut mersulla 64.000 euroa, auton arvo oli käytettynä 36.000 euroa virheettömällä akulla, vw group on yksi parhaista juuri konseptin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuotu, mutta se on Phaeton eikä Phantom. Phaetonia sai myös maailman tehokkaimmalla V10 henkilöautodieselillä jossa oli 500 hevosta ja 1000 nanoa vääntöä. Samaa konetta käytettiin Audeissa ja Bentleyssä. Teuvo Hakkaraisella oli Phaeton silloin kun oli ekaa kautta eduskunnassa.
        Auto floppasi Volkkarilla taloudellisesti ja se oli ylihintainen.
        Phaetonin surkea menekki johtui melko varmasti auton merkistä. Auto oli täysverinen edustusauto, jonka potentiaalisinta ostajakuntaa olivat mm. yritysjohtajat. Phaeton kilpaili pääasiassa Mercedes Benzin, BMW:n, Audin ja Lexuksen kanssa, eikä sen hinta ollut merkittävästi kilpailijoitaan halvempi. Suomessa uuden Phaetonin hinta vuonna 2006 oli 84 000 – 187 000 euron välissä.
        https://www.salkunrakentaja.fi/2018/10/miljardi-floppi-volkkari/

        Joo kyllä tiedän miten se kirjoitetaan, en ole koskaan nähnyt yhtään, luulenpa että se on kokeilu, mihin konsepti venyy mihin ei, ja vw tiesi ottavansa riskin, autossa... vw kansan auto kuusinumeroinen hinta on liikaa, se olisi pitänyt bentley merkillä onhan sekin vw groupin merkki, kysyntä olisi ollut suurempi, se kilpailisi samassa hintatasolla mb:n bmw, ja audin kanssa, mutta vastakilpailijana olisi rolls royce...

        Hienoa että olen saanut sinut laiffila taas googlamaan lauantain, ja olet poissa muusta pahanteosta.... vaikkapa autosta mistä et ole koskaan edes kuullut, et nähnyt etkä varmasti ajanut.

        Muuten on minulla ollut saksassa vuokralla myös audi A8, joka oli uskomaton, tutkippa millä koneilla sitä saa saksassa. löytyykö v8 ja v12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rakas sokoto on tsi 1.4 litrainen, mitä minä teen 2.0 l kun ajan pääosin kaupoilla kotkaan ja jyväskylään, enkä näitäkään voi ajaa ennen kuin lääkäri poistaa ajokiellon, vaimolla on suomalainen ajokortti, hauskoja nämä kommentit, kyllä jokaisessa autossa on omat ongelmansa, niin volvossa kuin mesessä, joku oli ostanut 48.000 eurollla sähkö mersun, ja ajanut auton kiveen, akkukotelo oli vaurioitunut, uusi akku olisi maksanut mersulla 64.000 euroa, auton arvo oli käytettynä 36.000 euroa virheettömällä akulla, vw group on yksi parhaista juuri konseptin takia.

        Joo, ei se ole yhtään sen viattomampi toi nuhapummppukaan: https://vwtuning.co/vw-1-4-tsi-engine-problems/ Tolkuton öljynsyönti päällimmäisenä ja toi nokkaketju, joka tekee koneeseen totaalituhon.

        Turhaan sinä henkilötunnuksesi kortissasi julkaisit, jos kortti käyttökiellossa. Joko olet Pimpshornylle kertonut, että vahingossa julkaisit hänenkin sotunsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rakas sokoto on tsi 1.4 litrainen, mitä minä teen 2.0 l kun ajan pääosin kaupoilla kotkaan ja jyväskylään, enkä näitäkään voi ajaa ennen kuin lääkäri poistaa ajokiellon, vaimolla on suomalainen ajokortti, hauskoja nämä kommentit, kyllä jokaisessa autossa on omat ongelmansa, niin volvossa kuin mesessä, joku oli ostanut 48.000 eurollla sähkö mersun, ja ajanut auton kiveen, akkukotelo oli vaurioitunut, uusi akku olisi maksanut mersulla 64.000 euroa, auton arvo oli käytettynä 36.000 euroa virheettömällä akulla, vw group on yksi parhaista juuri konseptin takia.

        On sulla pitkät kauppamatkat, eikö possoja saa lähempää?

        -2161-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rakas sokoto on tsi 1.4 litrainen, mitä minä teen 2.0 l kun ajan pääosin kaupoilla kotkaan ja jyväskylään, enkä näitäkään voi ajaa ennen kuin lääkäri poistaa ajokiellon, vaimolla on suomalainen ajokortti, hauskoja nämä kommentit, kyllä jokaisessa autossa on omat ongelmansa, niin volvossa kuin mesessä, joku oli ostanut 48.000 eurollla sähkö mersun, ja ajanut auton kiveen, akkukotelo oli vaurioitunut, uusi akku olisi maksanut mersulla 64.000 euroa, auton arvo oli käytettynä 36.000 euroa virheettömällä akulla, vw group on yksi parhaista juuri konseptin takia.

        Hyväkuntoisella miehellä lääkärin asettama ajokielto?
        Vahvistit juuri sen minkä joku sanoi, että ladamiehelle jo 1,6 litrainen auto on isolohko ja he sähisee vihasta nähdessään kaksilitraisen ihan turhana autona. Turha sinun on murehtia sähkäautojen akkupakettien hintoja, kun et koskaan tule sellaista saamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä tiedän miten se kirjoitetaan, en ole koskaan nähnyt yhtään, luulenpa että se on kokeilu, mihin konsepti venyy mihin ei, ja vw tiesi ottavansa riskin, autossa... vw kansan auto kuusinumeroinen hinta on liikaa, se olisi pitänyt bentley merkillä onhan sekin vw groupin merkki, kysyntä olisi ollut suurempi, se kilpailisi samassa hintatasolla mb:n bmw, ja audin kanssa, mutta vastakilpailijana olisi rolls royce...

        Hienoa että olen saanut sinut laiffila taas googlamaan lauantain, ja olet poissa muusta pahanteosta.... vaikkapa autosta mistä et ole koskaan edes kuullut, et nähnyt etkä varmasti ajanut.

        Muuten on minulla ollut saksassa vuokralla myös audi A8, joka oli uskomaton, tutkippa millä koneilla sitä saa saksassa. löytyykö v8 ja v12

        Kaikenlaista sinulla on ollut. Todellisuus on vielä ihmeellisempi, suomivaimon Lada, thaivaimon vanha Navara ja 1,4 litrainen Skoda. Uskomattomia muskeliautoja kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei se ole yhtään sen viattomampi toi nuhapummppukaan: https://vwtuning.co/vw-1-4-tsi-engine-problems/ Tolkuton öljynsyönti päällimmäisenä ja toi nokkaketju, joka tekee koneeseen totaalituhon.

        Turhaan sinä henkilötunnuksesi kortissasi julkaisit, jos kortti käyttökiellossa. Joko olet Pimpshornylle kertonut, että vahingossa julkaisit hänenkin sotunsa?

        Suurimmat riskit autokaupoissa on sähköautoissa, ja niiden akkupaketeissa, eräs tuntemani autoinsinööri totesi jo vuosia sitten että autojen kanssa pärjää erittäin hyvin kunhan huolehtii siitä että auto ei ruostu, on ainoa olennainen asia...

        Sähköautoissa asia on toisin, kuten aikaisemmin kerroin, yksi pohjakontakti vaikka kiveen voi viedä auton romuttamolle, riittää vaikka auto ottaa pohjakontaktin mökkitiellä, auto menettää tuosta täysin arvonsa, oli kyseessä tesla, volvo tai mikä tahansa sähköauto...

        testasin joskus miten kännykän akkupalaa, kun se saa happea, porasin akkuun reijän poralla, akku syttyi itsestään palamaan, toki sammui kun heitin akun veteen, mutta kun vesi katosi akkun itseinduktio sytytti sen uudelleen se paloi vuorokauden... tuottaen myrkyllistä kaasu. Melkoinen onnettomuus tuloillaan, kun kyseessä on säköauton akku on vaurioitunut.

        Kun huolehdit että ottomoottorissa on jakopäässä ketju, ja pidät sen kunnossa, eli vaihdat sen ohjekirjan mukaan autosi on kunnossa... männänrenkaiden kulumiselle et voi mitään jos öljyä on liian vähän, jos ajat moottorin paskaksi, saat uuden noin 5000 eurolla...

        By NumBall HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurimmat riskit autokaupoissa on sähköautoissa, ja niiden akkupaketeissa, eräs tuntemani autoinsinööri totesi jo vuosia sitten että autojen kanssa pärjää erittäin hyvin kunhan huolehtii siitä että auto ei ruostu, on ainoa olennainen asia...

        Sähköautoissa asia on toisin, kuten aikaisemmin kerroin, yksi pohjakontakti vaikka kiveen voi viedä auton romuttamolle, riittää vaikka auto ottaa pohjakontaktin mökkitiellä, auto menettää tuosta täysin arvonsa, oli kyseessä tesla, volvo tai mikä tahansa sähköauto...

        testasin joskus miten kännykän akkupalaa, kun se saa happea, porasin akkuun reijän poralla, akku syttyi itsestään palamaan, toki sammui kun heitin akun veteen, mutta kun vesi katosi akkun itseinduktio sytytti sen uudelleen se paloi vuorokauden... tuottaen myrkyllistä kaasu. Melkoinen onnettomuus tuloillaan, kun kyseessä on säköauton akku on vaurioitunut.

        Kun huolehdit että ottomoottorissa on jakopäässä ketju, ja pidät sen kunnossa, eli vaihdat sen ohjekirjan mukaan autosi on kunnossa... männänrenkaiden kulumiselle et voi mitään jos öljyä on liian vähän, jos ajat moottorin paskaksi, saat uuden noin 5000 eurolla...

        By NumBall HHN 63v.

        Vanhaan hyvään aikaan Ladalla ajoi ketjulla auton kohdusta hautaan, nykyisiin ketjukoneisiin ketjua vaihdetaan yhtä taajaan kuin hihnaa, ja vaihtaminen maksaa maltaita verrattuna hihnan vaihtoon. Kehitys kehittyy, taaksepäin ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurimmat riskit autokaupoissa on sähköautoissa, ja niiden akkupaketeissa, eräs tuntemani autoinsinööri totesi jo vuosia sitten että autojen kanssa pärjää erittäin hyvin kunhan huolehtii siitä että auto ei ruostu, on ainoa olennainen asia...

        Sähköautoissa asia on toisin, kuten aikaisemmin kerroin, yksi pohjakontakti vaikka kiveen voi viedä auton romuttamolle, riittää vaikka auto ottaa pohjakontaktin mökkitiellä, auto menettää tuosta täysin arvonsa, oli kyseessä tesla, volvo tai mikä tahansa sähköauto...

        testasin joskus miten kännykän akkupalaa, kun se saa happea, porasin akkuun reijän poralla, akku syttyi itsestään palamaan, toki sammui kun heitin akun veteen, mutta kun vesi katosi akkun itseinduktio sytytti sen uudelleen se paloi vuorokauden... tuottaen myrkyllistä kaasu. Melkoinen onnettomuus tuloillaan, kun kyseessä on säköauton akku on vaurioitunut.

        Kun huolehdit että ottomoottorissa on jakopäässä ketju, ja pidät sen kunnossa, eli vaihdat sen ohjekirjan mukaan autosi on kunnossa... männänrenkaiden kulumiselle et voi mitään jos öljyä on liian vähän, jos ajat moottorin paskaksi, saat uuden noin 5000 eurolla...

        By NumBall HHN 63v.

        70 -luvulla on viimeksi itse vaihdeltu nokkaketjut naapurin Erkin korjaamolla. Sen jälkeen huollot tehdään huoltokirjan ohjelman mukaisesti. Lapsoksia on sattunut jokaiselle merkille, esimerkiksi 1990 mallin MB Vitoista katkesi nokkaketju 60 tkm kohdalla systemaattisesti ja sitten venttiilit otti mäntiin kiinni ja tuli 6000 euron remontti. Mersu kiisti syyllisyyden mutta Veholla jokainen huoltomies tiesi mistä on kyse, kun hinausauto Viton pihaan toi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 -luvulla on viimeksi itse vaihdeltu nokkaketjut naapurin Erkin korjaamolla. Sen jälkeen huollot tehdään huoltokirjan ohjelman mukaisesti. Lapsoksia on sattunut jokaiselle merkille, esimerkiksi 1990 mallin MB Vitoista katkesi nokkaketju 60 tkm kohdalla systemaattisesti ja sitten venttiilit otti mäntiin kiinni ja tuli 6000 euron remontti. Mersu kiisti syyllisyyden mutta Veholla jokainen huoltomies tiesi mistä on kyse, kun hinausauto Viton pihaan toi.

        Tarkennetaan että kyseessä oli 1996-1998 Vitot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaista sinulla on ollut. Todellisuus on vielä ihmeellisempi, suomivaimon Lada, thaivaimon vanha Navara ja 1,4 litrainen Skoda. Uskomattomia muskeliautoja kaikki.

        Vai oikein muskeliautoja, ei minulla ole koskaan ollut mitään tarvetta tukea itsetuntoa, muskeliauto tai vene, kuten aikaisemmin kirjoitin olin vuosia työssä hietalahdenrannassa, siinä telakkaa vastapäätä, meillä oli ruokailu firman piikkiin lounasseteleillä, siinä lauttaravintolassa. naureskeltiin pomon kanssa niitä muskeliveneitä mitä siinä lähellä laitureissa oli, jumalauta mitä ne kuluttivat, ne hävisivät muutamassa vuodessa kaikki, mitä myytiin lähes ilmaiseksi, mutta ostaja oli harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oikein muskeliautoja, ei minulla ole koskaan ollut mitään tarvetta tukea itsetuntoa, muskeliauto tai vene, kuten aikaisemmin kirjoitin olin vuosia työssä hietalahdenrannassa, siinä telakkaa vastapäätä, meillä oli ruokailu firman piikkiin lounasseteleillä, siinä lauttaravintolassa. naureskeltiin pomon kanssa niitä muskeliveneitä mitä siinä lähellä laitureissa oli, jumalauta mitä ne kuluttivat, ne hävisivät muutamassa vuodessa kaikki, mitä myytiin lähes ilmaiseksi, mutta ostaja oli harvassa.

        Skoda ja wolkkari, pahimmat autot ruostumaan tällä hetkellä. Tutkippa sotkaasi vähän tarkemmin vaikkapa takasiivenkaaret kuplii, takaluukku rekkarivalojen ympärystät. Voi, voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ja wolkkari, pahimmat autot ruostumaan tällä hetkellä. Tutkippa sotkaasi vähän tarkemmin vaikkapa takasiivenkaaret kuplii, takaluukku rekkarivalojen ympärystät. Voi, voi.

        Skoda, Lada, FSO, Wartburg, Trabant, Moskvitsh, Wartburg, Polski-Fiat, Pobeda, Volga, Zastava... Itäautot tuovat tragikoomisia muistoja suomalaisten mieliin, jotka ovat sitä aikakautta eläneet. Niille ja niiden kuskeille on naurettu vedet silmissä
        https://www.youtube.com/watch?v=VbRXML6yQ84&ab_channel=SleepySleepers-Topic


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda, Lada, FSO, Wartburg, Trabant, Moskvitsh, Wartburg, Polski-Fiat, Pobeda, Volga, Zastava... Itäautot tuovat tragikoomisia muistoja suomalaisten mieliin, jotka ovat sitä aikakautta eläneet. Niille ja niiden kuskeille on naurettu vedet silmissä
        https://www.youtube.com/watch?v=VbRXML6yQ84&ab_channel=SleepySleepers-Topic

        Tiedätkö mitä yhteistä on BYD ja VOLVOLLA, kummatkin on kiinalaisia autovalmistajia, toinen niistä on maailman eniten myyty sähköauto, mutta se ei ole Volvo... sen ymmärrän että ostaa halvan kiinalaisen kännykän mutta että halpatuonti volvo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      4035
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1982
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1861
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1487
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1385
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1206
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      94
      1067
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1053
    Aihe