Mitä pidät

Anonyymi-ap

Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta

146

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todennäköisesti myös päättyy siihen.

      • Anonyymi

        Eli se ei olisi kummaltakaan luottamuksen arvoinen


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. En voisi luottaa pettäjään.


    • Anonyymi

      seepra ei raidostaan pääse :) eli ei hyvä

    • Anonyymi

      Mitään suhdetta ei tule edes alkamaan. No gain no pain.

    • Anonyymi

      Ei se aina noin mene. Kun tutustut ihmiseen kunnolla voit ymmärtää. Joskus se ei ole noin yksinkertaista.

      • Anonyymi

        … jatkan, olen rakastunut oikeasti nyt ensimmäisen kerran elämässä. Eikä sellaista tule enää varmasti vastaan. Hyvä elämä on nyt, mutta mikään ei muuta sitä että yhtä rakastan. Pettää en haluaisi, siitä ei ole kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        … jatkan, olen rakastunut oikeasti nyt ensimmäisen kerran elämässä. Eikä sellaista tule enää varmasti vastaan. Hyvä elämä on nyt, mutta mikään ei muuta sitä että yhtä rakastan. Pettää en haluaisi, siitä ei ole kyse.

        Mites sitten kun suhde vakiintuu ja tasaantuu.
        Kun huomaat taas, että olet rakastunut oikeasti nyt ensimmäistä kertaa elämässäsi, taas johonkuhun uuteen?
        Ei se seepra raidoistaan oikeasti pääse, se voi kokea että pääsee hetkellisesti niistä, kunhan ei ajattele niiden raitojen olemassaoloa, mutta oikeasti tilanne on mikä on.
        Onko tämän hetkinen suhde niin huono että pitää pettää? Miksi et reilusti voi ensin erota ja sitten aloittaa uutta suhdetta, rehellisellä alulla?
        Miksi ylipäätään olet päätynyt pettämään? Millä oikeutat sen tosiseikan että vahingoitat puolisoasi anteeksiantamattomalla tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sitten kun suhde vakiintuu ja tasaantuu.
        Kun huomaat taas, että olet rakastunut oikeasti nyt ensimmäistä kertaa elämässäsi, taas johonkuhun uuteen?
        Ei se seepra raidoistaan oikeasti pääse, se voi kokea että pääsee hetkellisesti niistä, kunhan ei ajattele niiden raitojen olemassaoloa, mutta oikeasti tilanne on mikä on.
        Onko tämän hetkinen suhde niin huono että pitää pettää? Miksi et reilusti voi ensin erota ja sitten aloittaa uutta suhdetta, rehellisellä alulla?
        Miksi ylipäätään olet päätynyt pettämään? Millä oikeutat sen tosiseikan että vahingoitat puolisoasi anteeksiantamattomalla tavalla?

        En mistään löydä maailmasta parempaa, kuin nyt on. Sitten jotain poikkeuksellista voi kohdata, jota ei voi selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        … jatkan, olen rakastunut oikeasti nyt ensimmäisen kerran elämässä. Eikä sellaista tule enää varmasti vastaan. Hyvä elämä on nyt, mutta mikään ei muuta sitä että yhtä rakastan. Pettää en haluaisi, siitä ei ole kyse.

        Kuinka vanha olet? Sivusta


    • Anonyymi

      ”Virheistä oppii” yes sir

    • Anonyymi

      Olen joutunut pohtimaan pettämistä paljon, koska mieheni petti minua. Tämä on ollut raskas elämänvaihe, ja mikään ei ole niin mustavalkoista kuin nuorempana luulee. Pettämisen kautta alkava suhde ei varmasti ole ihanne, mutta käsittääkseni sitäkin tapahtuu että sitä kautta voi syntyä hyvä suhde. Jos itse löytäisin uuden suhteen pettämisen kautta, niin kyllä suhteeseen epävarmuus jäisi kalvamaan. Eli en uutta elämänkumppania ehkä hakisi pettämisen kautta, mutta himoon perustuva suhde voisi tuollaisesta joksikin aikaa alkaa. Ja mikäs siinä, seksihimot ne on petetyillä naisillakin.

      • Anonyymi

        Gubbe sä et ole nainen!


      • Anonyymi

        Ei naiminen toisten kanssa ole pettämistä. Ero voi hakea,ihan vaikka heti ilman syytä.pettäminen on silloin kyseessä kun hakee aviopulison osituksen kautta omaisuutta
        nolla putjettiinsa. Sovittu ja vihitty sopimus on petoksella purettu.
        Tällaista tämä pettäminen on nyky elämässä.


    • Anonyymi

      Kukin tyylillään mutta minä en harrasta sellaista enkä kiinnostu varatuista.

      • Anonyymi

        Niin mutta JOS se olisi vapaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta JOS se olisi vapaa

        Ihan turha jossitella tuollaisessa tilanteessa. Ajanhukkaahan se olisi odotella, että joku EHKÄ päättää lopettaa parisuhteen joskus ennen kuolemaa. Ei itselle tulisi pieneen mieleenkään.

        Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turha jossitella tuollaisessa tilanteessa. Ajanhukkaahan se olisi odotella, että joku EHKÄ päättää lopettaa parisuhteen joskus ennen kuolemaa. Ei itselle tulisi pieneen mieleenkään.

        Sivusta

        Sitä sinä odotat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta JOS se olisi vapaa

        Ottaisin hänet heti, jos olisi vapaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaisin hänet heti, jos olisi vapaa.

        Mutta antaisiko hän sinun ottaa itsensä????


    • Anonyymi

      Ei ole itsellä kokemusta, mutta ymmärrän sen.
      Ihminen ei itse valitse kenen rakastuu milloin ja miten. Niitä sattuu.
      Tarkoitan rakastumista, en pelkkää seksia.

      • Anonyymi

        Ihminen nimenomaan valitsee itse kehen rakastuu. Rakkaus on tahdon asia. Rakkaus ei ole mitään epämääräistä tunnemössöä, joka vaan vetää ihmistä joka suuntaan, eikä ihminen itse sille mitään mahda. Rakkaus on valinta, ja rakkaus on tahtotila. Se että avioliitton vihkimisessäkin kysytään, tahdotko, on aivan ehdottoman merkittävä kysymys, jota oikeasti jokaisen pitäisi joka aamu kysyä itseltään, puolison vieressä herätessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen nimenomaan valitsee itse kehen rakastuu. Rakkaus on tahdon asia. Rakkaus ei ole mitään epämääräistä tunnemössöä, joka vaan vetää ihmistä joka suuntaan, eikä ihminen itse sille mitään mahda. Rakkaus on valinta, ja rakkaus on tahtotila. Se että avioliitton vihkimisessäkin kysytään, tahdotko, on aivan ehdottoman merkittävä kysymys, jota oikeasti jokaisen pitäisi joka aamu kysyä itseltään, puolison vieressä herätessään.

        Noin sinulla, minulla erilaisia kokemuksia. Ehkä sinä et ole mikään asiantuntija tässäkään aiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sinulla, minulla erilaisia kokemuksia. Ehkä sinä et ole mikään asiantuntija tässäkään aiheessa.

        Sinä et osaa rakastaa.


      • Anonyymi

        Sivusta- rakastuminen kestää 12-18kk jonka jälkeen tasaantuu/ katoaa tai muuttuu rakastamiseksi jos on tunnetaitoja ja kyky sitoutua. Luultavammin heittää siis kaiken hukkaan vuoden parin romanssin vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen nimenomaan valitsee itse kehen rakastuu. Rakkaus on tahdon asia. Rakkaus ei ole mitään epämääräistä tunnemössöä, joka vaan vetää ihmistä joka suuntaan, eikä ihminen itse sille mitään mahda. Rakkaus on valinta, ja rakkaus on tahtotila. Se että avioliitton vihkimisessäkin kysytään, tahdotko, on aivan ehdottoman merkittävä kysymys, jota oikeasti jokaisen pitäisi joka aamu kysyä itseltään, puolison vieressä herätessään.

        Kirjotatatko huumorilla tänne kaiken mitä mieleen tulee? Niin että oikein itse valitsee keneen rakastuu? Se kertoo paljon, esimerkiksi siitä että olet todennäköisesti tunnekylmä ihminen joka on tehnyt täydellisen suunnitelman siitä miten elämä menee, milloin opiskelen, sitten työ, sitten seurustelu, naimisiin, kuinka monta lasta, minkä värinen auto, minkä värinen paita tänään. Tunteita ei voi valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjotatatko huumorilla tänne kaiken mitä mieleen tulee? Niin että oikein itse valitsee keneen rakastuu? Se kertoo paljon, esimerkiksi siitä että olet todennäköisesti tunnekylmä ihminen joka on tehnyt täydellisen suunnitelman siitä miten elämä menee, milloin opiskelen, sitten työ, sitten seurustelu, naimisiin, kuinka monta lasta, minkä värinen auto, minkä värinen paita tänään. Tunteita ei voi valita.

        Noinko sä rakennat sun parisuhteita? Päätät alkaa parisuhteeseen jonkun kanssa johon rakastut. Muutaman hetken päästä kohtaat jonkun toisen johon rakastut, petät "kun ei tunteilleen mahda mitään" ja jätät sitten jossain vaiheessa kun sulle sopii, sen ekan, ja jatkat parisuhdetta uuden kanssa. Kunnes taas kohtaat jonkun uuden johon rakastut "kun ei taas tunteilleen mahda mitään".....
        Opettele nyt hieman itsekuria ja itsehillintää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko sä rakennat sun parisuhteita? Päätät alkaa parisuhteeseen jonkun kanssa johon rakastut. Muutaman hetken päästä kohtaat jonkun toisen johon rakastut, petät "kun ei tunteilleen mahda mitään" ja jätät sitten jossain vaiheessa kun sulle sopii, sen ekan, ja jatkat parisuhdetta uuden kanssa. Kunnes taas kohtaat jonkun uuden johon rakastut "kun ei taas tunteilleen mahda mitään".....
        Opettele nyt hieman itsekuria ja itsehillintää.

        Itse en edes halua ajautua sellaiseen kiusaukseen että ihastuisin, tai olisin altis pettämään, taikka edes haikailisin kenenkään perään. Puolisolle täytyy olla uskollinen, ja kyllä, sitä rakastumistaan pystyy hallitsemaan, sekä suuntaamaan sen omaan puolisoonsa. Täytyy vaan omata sitä mielen lujuutta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen nimenomaan valitsee itse kehen rakastuu. Rakkaus on tahdon asia. Rakkaus ei ole mitään epämääräistä tunnemössöä, joka vaan vetää ihmistä joka suuntaan, eikä ihminen itse sille mitään mahda. Rakkaus on valinta, ja rakkaus on tahtotila. Se että avioliitton vihkimisessäkin kysytään, tahdotko, on aivan ehdottoman merkittävä kysymys, jota oikeasti jokaisen pitäisi joka aamu kysyä itseltään, puolison vieressä herätessään.

        Ei valitse. Oletpa yksinkertainen.

        Jos sinä muka valitset keneen rakastut, niin silloinhan sinulle kelpaa vaikka naapurin Pirkko-Ilmari.

        Tunteet tulevat ihan kysymättä. Psykopaatit joutuvat miettimään miten toimivat, koska heillä ei ole tunteita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valitse. Oletpa yksinkertainen.

        Jos sinä muka valitset keneen rakastut, niin silloinhan sinulle kelpaa vaikka naapurin Pirkko-Ilmari.

        Tunteet tulevat ihan kysymättä. Psykopaatit joutuvat miettimään miten toimivat, koska heillä ei ole tunteita.

        Joo, tunteet tulevat kysymättä, mutta jos olet jo parisuhteessa, ei sellaisille tunteille anneta tilaa jotka kohdistuvat johonkuhun toiseen. Jos sellasille antaa tilaa niin suhteessasi on perustavanlaatuinen ongelma, joka pitää ratkaista.
        Kyllä on taas niin hankala ymmärtää mun pointtia tällasessa.
        Jos olet valintasi tehnyt (lue: olet parisuhteessa), niin ei ne tunteet muita kohtaan herää, ja jos herää niin se on silloin suuri itsetutkiskelun paikka. Ja se että niille mukamas ei mahda sitten mitään jos ne herää, on täyttä potaskaa. Kyllä niille tunteille sillon mahtaa.
        Jos annat niille tunteille vallan, olet tuominnut jo parisuhteesi epäonnistumaan, ja jos alat toteuttamaan niitä tunteita käytännössä millään tavalla, ilman puolisosi hyväksyntää, olet pettäjä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tunteet tulevat kysymättä, mutta jos olet jo parisuhteessa, ei sellaisille tunteille anneta tilaa jotka kohdistuvat johonkuhun toiseen. Jos sellasille antaa tilaa niin suhteessasi on perustavanlaatuinen ongelma, joka pitää ratkaista.
        Kyllä on taas niin hankala ymmärtää mun pointtia tällasessa.
        Jos olet valintasi tehnyt (lue: olet parisuhteessa), niin ei ne tunteet muita kohtaan herää, ja jos herää niin se on silloin suuri itsetutkiskelun paikka. Ja se että niille mukamas ei mahda sitten mitään jos ne herää, on täyttä potaskaa. Kyllä niille tunteille sillon mahtaa.
        Jos annat niille tunteille vallan, olet tuominnut jo parisuhteesi epäonnistumaan, ja jos alat toteuttamaan niitä tunteita käytännössä millään tavalla, ilman puolisosi hyväksyntää, olet pettäjä.

        Elikkä ne tunteet jotka on alunperin johtanut parisuhteeseen, tulevat joo kysymättä, mutta sen jälkeen kaikki loput tunteet ovat valintoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä ne tunteet jotka on alunperin johtanut parisuhteeseen, tulevat joo kysymättä, mutta sen jälkeen kaikki loput tunteet ovat valintoja.

        Ja tähän jatkan vielä että ihmiselle on annettu äly sen takia ettemme olisi pelkkien viettien vietävänä, se perustavanlaatuinen seikka erottaa meidät eläimistä, mutta sitä älyä pitää välillä työstää. Parisuhdetaidot luodaan, paitsi valitun kumppanin kanssa, niin myös oman pään sisällä.
        Jos joku ihminen on viehättävä suhteen ulkopuolella, sinulla on aina valinta siitä alatko tuntea mitään enempää, vai valitsetko mielummin kumppanisi tunteidesi kohteeksi. Jos valitset, syystä tai toisesta, muun kuin kumppanisi, suhteessanne on todella iso särö.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tunteet tulevat kysymättä, mutta jos olet jo parisuhteessa, ei sellaisille tunteille anneta tilaa jotka kohdistuvat johonkuhun toiseen. Jos sellasille antaa tilaa niin suhteessasi on perustavanlaatuinen ongelma, joka pitää ratkaista.
        Kyllä on taas niin hankala ymmärtää mun pointtia tällasessa.
        Jos olet valintasi tehnyt (lue: olet parisuhteessa), niin ei ne tunteet muita kohtaan herää, ja jos herää niin se on silloin suuri itsetutkiskelun paikka. Ja se että niille mukamas ei mahda sitten mitään jos ne herää, on täyttä potaskaa. Kyllä niille tunteille sillon mahtaa.
        Jos annat niille tunteille vallan, olet tuominnut jo parisuhteesi epäonnistumaan, ja jos alat toteuttamaan niitä tunteita käytännössä millään tavalla, ilman puolisosi hyväksyntää, olet pettäjä.

        Eli alat marttyyriksi ja pysyt puolison rinnalla hamaan hautaan asti, vaikka tunteet on jo kuolleet. Kukin tyylillään. Ei ne kuolleet tunteet sieltä mihinkään herää. Sama koskee näivettynyttä seksielämää. Se ei sieltä enää mihinkään virkoa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä ne tunteet jotka on alunperin johtanut parisuhteeseen, tulevat joo kysymättä, mutta sen jälkeen kaikki loput tunteet ovat valintoja.

        Tunteet tulevat ihan itsestään ja pysyvät. Voit TOIMIA toisin kuin tunnet, mutta se ei muuta tunteitasi mihinkään. Voit siis teeskennellä, jos haluat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli alat marttyyriksi ja pysyt puolison rinnalla hamaan hautaan asti, vaikka tunteet on jo kuolleet. Kukin tyylillään. Ei ne kuolleet tunteet sieltä mihinkään herää. Sama koskee näivettynyttä seksielämää. Se ei sieltä enää mihinkään virkoa.

        Kyllä ne tunteet saa ylläpidettyä, ja saa myöskin heräämään. Kannattaa varmaan harrastaa sinunkin hieman itsetutkiskelua, sekä sitä parisuhteen työstöä. En ole myöskään marttyyri. Haluan olla uskollinen, ja kohdistan rakkauteni mielummin puolisooni kun johonkuhu jota en edes kunnolla tunne.
        Seksihalutkin saa varmasti uudestaan heräteltyä, joskaan minulla ne eivät ole koskaan näivettyneetkään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet tulevat ihan itsestään ja pysyvät. Voit TOIMIA toisin kuin tunnet, mutta se ei muuta tunteitasi mihinkään. Voit siis teeskennellä, jos haluat.

        Kyllä niitä tunteita saa suunnattua kehen haluaa, ja niitä pystyy myös hallitsemaan, sekä muuttamaan. Koskaan minulla ei ole ollut tarvetta teeskennellä tunteita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valitse. Oletpa yksinkertainen.

        Jos sinä muka valitset keneen rakastut, niin silloinhan sinulle kelpaa vaikka naapurin Pirkko-Ilmari.

        Tunteet tulevat ihan kysymättä. Psykopaatit joutuvat miettimään miten toimivat, koska heillä ei ole tunteita.

        Psykopaatit nimenomaan eivät mieti miten toimivat. Psykopaatti noudattaa tunteidensa ohjailua miettimättä hetkeäkään mitä pahaa aiheuttaa muille. Psykopaatti toimii impulsiivisesti niinkuin hänen mielihalunsa sanelevat. Hän ei kykene itsehillintään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykopaatit nimenomaan eivät mieti miten toimivat. Psykopaatti noudattaa tunteidensa ohjailua miettimättä hetkeäkään mitä pahaa aiheuttaa muille. Psykopaatti toimii impulsiivisesti niinkuin hänen mielihalunsa sanelevat. Hän ei kykene itsehillintään.

        Jatkan, lainaus: Psykopatian erityispiirteitä ovat äärimmäinen itsekkyys ja välinpitämättömyys sekä kyvyttömyys empatiaan. Toisaalta siihen kuuluu myös alentunut kyky tuntea ahdistusta ja syyllisyyttä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan, lainaus: Psykopatian erityispiirteitä ovat äärimmäinen itsekkyys ja välinpitämättömyys sekä kyvyttömyys empatiaan. Toisaalta siihen kuuluu myös alentunut kyky tuntea ahdistusta ja syyllisyyttä.

        Jatkan: Aikuisiällä käyttäytymistä luonnehtivat »parasiittisuus», käyttäytymisen huono hallinta, sukupuolinen holtittomuus, toisen seksuaalinen halventaminen, rinnakkaiset ja lukuisat lyhyet parisuhteet, realististen päämäärien puuttuminen, huono itsehillintä ja mielijohteiden mukaan eläminen (impulsiivisuus) sekä vastuuttomuus.


    • Anonyymi

      Luultavasti päättyy myöhemmin koska haettu seikkailun halun, jännityksen haun, laastarisuhteeksi, oman egon pönkkäykseen, vihaisena ja koston haluisena silloista kumppania kohtaan tai haavekuvitelmissa.

    • Anonyymi

      En pidä siitä lähtökohtaisesti enkä kannata sellaista. Sellaista kuitenkin tapahtuu, ja jotkut saavat siitä itselleen aikaiseksi ihan onnellisen uuden suhteen. Petetytkin jopa.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Hyvin kiteytetty.


    • Anonyymi

      Ihminen ei valitse sitä kehen rakastuu? Sanoiko tässä joku niin

      • Anonyymi

        Kyllä valitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä valitsee.

        Yksipuoliset tunteet ovat myös raskaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksipuoliset tunteet ovat myös raskaita

        Silloin jos on yksipuolista niin ei voi rakkaudesta puhua. Silloin se on jotain muuta.


      • Anonyymi

        Tunteitaan ei voi valita, mutta teit voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä valitsee.

        Rakastumisen kohdetta ei valitse,
        mutta suhteen voi valita ja opetella rakastamaan kumppaniaan.
        Siitä vain ei tule koskaan niin vahvaa tunne tasolla kuin, että olisi rakastuneena mennyt rakastettunsa kanssa parisuhteeseen. Himokin pitää yhdessä aikansa ja on helppo sekottaa rakastumiseen vaikka ei sitä ole. Ja ihan enpiirisellä tutkimuksella todettua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin jos on yksipuolista niin ei voi rakkaudesta puhua. Silloin se on jotain muuta.

        Tottakai voi olla yksipuolisesti rakastunut. SAattelet kovin mustavalkoisesti.

        Rakkaus ei lopu siinäkään vaiheessa mihinkään, kun toinen kuolee. Ei se kuollut henkilö sieltä haudasta enää ketään rakasta, mutta silti vaan eloon jäänyt häntä ikävöi ja rakastaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai voi olla yksipuolisesti rakastunut. SAattelet kovin mustavalkoisesti.

        Rakkaus ei lopu siinäkään vaiheessa mihinkään, kun toinen kuolee. Ei se kuollut henkilö sieltä haudasta enää ketään rakasta, mutta silti vaan eloon jäänyt häntä ikävöi ja rakastaa.

        Korjaus: ajattelet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastumisen kohdetta ei valitse,
        mutta suhteen voi valita ja opetella rakastamaan kumppaniaan.
        Siitä vain ei tule koskaan niin vahvaa tunne tasolla kuin, että olisi rakastuneena mennyt rakastettunsa kanssa parisuhteeseen. Himokin pitää yhdessä aikansa ja on helppo sekottaa rakastumiseen vaikka ei sitä ole. Ja ihan enpiirisellä tutkimuksella todettua.

        Jos perustat suhteen rakastumisen kohteen kanssa, mutta tunteet sitten myöhemmin tasasntuu, ja huomaatkin, (kuten ilmeisesti jotkut täällä) rakastuneesi johonkuhun muuhun, on se valinta. Alkuperäisen kumppanin kanssa saa kyllä samat alkuperäiset tunteet heräämään uudelleen, jos vaan työstää sitä omaa mieltä ja suhdettaan. Ei siihen väliin pääse muita, jos valitset niin.
        Kumppaniinsa voi rakastua uudelleen vaikka joka päivä, jos valitsee niin. Se että rakastuu johonkuhun muuhun, on samoin valintakysymys, eikä mitään "tunteille ei mitään mahda" soopaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos perustat suhteen rakastumisen kohteen kanssa, mutta tunteet sitten myöhemmin tasasntuu, ja huomaatkin, (kuten ilmeisesti jotkut täällä) rakastuneesi johonkuhun muuhun, on se valinta. Alkuperäisen kumppanin kanssa saa kyllä samat alkuperäiset tunteet heräämään uudelleen, jos vaan työstää sitä omaa mieltä ja suhdettaan. Ei siihen väliin pääse muita, jos valitset niin.
        Kumppaniinsa voi rakastua uudelleen vaikka joka päivä, jos valitsee niin. Se että rakastuu johonkuhun muuhun, on samoin valintakysymys, eikä mitään "tunteille ei mitään mahda" soopaa.

        Ei herää. Eikä maksa vaivaa. Kun suhde on nähty, niin se on nähty. Sieltä ei mitään uusia himoja herättäviä yllätyksiä tule.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei herää. Eikä maksa vaivaa. Kun suhde on nähty, niin se on nähty. Sieltä ei mitään uusia himoja herättäviä yllätyksiä tule.

        Onhan se niin että oarisuhteen ylläpito voi tuntua välillä työläält, ja sitä se onkin. Se vaatii jatkuvasti työtä ja panostusta. Jos menee liian kauan, ettei siihen näe mitään vaivaa, tuppaa tunteet näivettymään.
        Jos näkee suhteen eteen paljon vaivaa, ei se kuole koskaan, vaan se vain vahvistuu.


    • Anonyymi

      Epävarmat ajautuvat tähän.

      • Anonyymi

        Epävarmuus voi johtua monesta syystä. Pettymyksestä muunmuassa


      • Anonyymi
        UUSI

        Ei kannata yleistää.

        Ihmiset täällä palstalla ovat epävarmoja ja pelkäävät joku päivä tulevansa petetyiksi. Loukkaantuvat siis asiasta jo etukäteen.

        Jos olet ollut tylsässä suhteessa jo pitkään ja vastaan tulee sinun mielestäsi sinullle täydellinen henkilö, joka myös on sinusta kiinnostunur, niin ei muuta kuin puolisot vaihtoon. Ei kannata elämäänsä kuluttaa ihan vääränlaisen ihmisen seurassa. Jos ei sitten halua heittäytyä marttyyriksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata yleistää.

        Ihmiset täällä palstalla ovat epävarmoja ja pelkäävät joku päivä tulevansa petetyiksi. Loukkaantuvat siis asiasta jo etukäteen.

        Jos olet ollut tylsässä suhteessa jo pitkään ja vastaan tulee sinun mielestäsi sinullle täydellinen henkilö, joka myös on sinusta kiinnostunur, niin ei muuta kuin puolisot vaihtoon. Ei kannata elämäänsä kuluttaa ihan vääränlaisen ihmisen seurassa. Jos ei sitten halua heittäytyä marttyyriksi.

        Miksi olisit tylsässä suhteessa? Miksi siitä ei voi tehdä mielenkiintoista ja jännittävää?
        Olisiko jo siinä vaiheessa vakavan keskustelun paikka jos suhde uraantuu, ennen kuin antaa itselleen luvan mihinkään suhteen ulkopuoliseen "jännitykseen?"
        Ylä ja alamäkiä suhteissa on, mutta se jos suhde uraantuu, on molemmissa silloin vikaa, ja molempien pitäsi katsoa peilistä sekä itseään, että toisiaan, ja tehdä asian eteen jotain.
        Jos mitään ei tapahdu sihteen eteen, niin miksi olla sellaisessa suhteessa?
        Kaiken voi hoitaa, loukkaamatta puolisoaan. Reilumpaa molemmille on erota, jos ei saa suhdetta korjatuksi, ennen kun alkaa herättelemään tunteita uusiin ihmisiin. Tällöin pystyy myös säilyttämään oman arvokkuutensa, eikä ketään satu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olisit tylsässä suhteessa? Miksi siitä ei voi tehdä mielenkiintoista ja jännittävää?
        Olisiko jo siinä vaiheessa vakavan keskustelun paikka jos suhde uraantuu, ennen kuin antaa itselleen luvan mihinkään suhteen ulkopuoliseen "jännitykseen?"
        Ylä ja alamäkiä suhteissa on, mutta se jos suhde uraantuu, on molemmissa silloin vikaa, ja molempien pitäsi katsoa peilistä sekä itseään, että toisiaan, ja tehdä asian eteen jotain.
        Jos mitään ei tapahdu sihteen eteen, niin miksi olla sellaisessa suhteessa?
        Kaiken voi hoitaa, loukkaamatta puolisoaan. Reilumpaa molemmille on erota, jos ei saa suhdetta korjatuksi, ennen kun alkaa herättelemään tunteita uusiin ihmisiin. Tällöin pystyy myös säilyttämään oman arvokkuutensa, eikä ketään satu.

        Sinulle suhde tuntuu olevan pelkkää työstämistä. Ei kuulosta kovin hehkeältä. En ole ollut suhteessa, missä sitä olisi pitänyt kirjoitelmiesi tavalla työstää ihan kokoajan. Elämä menee omalla painollaan. On työt, harrastukset ja yhteinen aika, joka pitää parin yhdessä.

        Kun sinulla on ongelmia, niin silloin tarvitaan sitä mainostamaasi työstämistä, JOS haluaa vielä parisuhdetta jatkaa. Kaikki ei halua. Silloin on hyvä erota, eikä odottaa, että se suuri rakkaus putkahtaa kulman takaa. Sitten kun se tulee vastaan, olet valmiiksi jo vapaa parisuhteesta, missä et viihtynyt.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle suhde tuntuu olevan pelkkää työstämistä. Ei kuulosta kovin hehkeältä. En ole ollut suhteessa, missä sitä olisi pitänyt kirjoitelmiesi tavalla työstää ihan kokoajan. Elämä menee omalla painollaan. On työt, harrastukset ja yhteinen aika, joka pitää parin yhdessä.

        Kun sinulla on ongelmia, niin silloin tarvitaan sitä mainostamaasi työstämistä, JOS haluaa vielä parisuhdetta jatkaa. Kaikki ei halua. Silloin on hyvä erota, eikä odottaa, että se suuri rakkaus putkahtaa kulman takaa. Sitten kun se tulee vastaan, olet valmiiksi jo vapaa parisuhteesta, missä et viihtynyt.

        Eihän sen tarvitse tuntua työltä. Se on enemmän sellanen vastavuoroinen seikka. Kun suhteelle antaa paljon, niin siitä saa paljon. Jos annat vaan vähän, saat vähän.
        Miksi tarvitsisi vasta siinä vaiheessa keskittyä suhteeseen kun asiat menevät jo huonosti?
        Ei kai sillä tavoin kannata elää?
        Eikö paras tapa olisi, vähän kuin auton huollossakin, ennaltaehkäisevä huolto?
        Jos suhteessa toimii jo valmiiksi ennaltaehkäisevällä periaatteella, ei todennäköisesti tule vastaan mitään suuria ongelmiakaan.


    • Anonyymi

      On hirveää tuntea suhteessa ollessaan rakkautta muihin.

      • Anonyymi

        Kannattaisi varmaan pohtia mistä se johtuu. Mielellään keskustella vaikka sen puolison kanssa, mikä suhdettanne hiertää. Tällä tavoin toimiessa, voi oppia itsestään ja suhteestaan paljon, eikä tarvitse pettää.


    • Anonyymi

      Minua on ” petetty ” joskus. Mitä sitten. Se oli sitä aikaa, ymmärrän täysin. En itse pettänyt fyysisesti, mutta henkisesti, kukapa ei.
      Tuo on pikkuisen lapsellista ajattelua. Paljon oleellisempaa on miettiä, missä suhteessa mennään; miten molemmat voivat.

    • Anonyymi

      Vaikea sanoa, ei kokemusta. Itse ns.normaalina ihmisenä ajattelen että jos ihastuu/rakastuu toiseen on suhde jo karilla. Onnellisessa suhteessa ei rakastu toiseen.
      Kellään, varsinkaan nettipalstoilla, ei ole oikeutta moralisoida mitään. Tilanteet ja asiat eivät ikinä ole yksinkertaisia tai samanlaisia.
      Rakkaus voittaa aina ja se on sinut asia mikä merkitsee.

      • Anonyymi

        Korjaus: ihastut toiseen koska luulet että hän on pelastaja.

        Ihastus kun laimenee, huomaat että seksi tökkii, yhteistä ei juurikaan ole, hän nalkuttaa, riitelette usein, tyylinne elää elämää on erilainen.

        Sitten tuleekin ero. Eli oot panosuhteessa max 6 kk eron jälkeen ja sit itket et sekin oli yks sekopää vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: ihastut toiseen koska luulet että hän on pelastaja.

        Ihastus kun laimenee, huomaat että seksi tökkii, yhteistä ei juurikaan ole, hän nalkuttaa, riitelette usein, tyylinne elää elämää on erilainen.

        Sitten tuleekin ero. Eli oot panosuhteessa max 6 kk eron jälkeen ja sit itket et sekin oli yks sekopää vaan

        Sinäkin teet sitä. Luulet tietäväsi jotain todellisesta elämästä ja tilanteista. Älä höpötä minulle ja keskity siihen omaan kultaasi. Minä en ole ukkosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin teet sitä. Luulet tietäväsi jotain todellisesta elämästä ja tilanteista. Älä höpötä minulle ja keskity siihen omaan kultaasi. Minä en ole ukkosi.

        Et niin. Olet prinsessa ruusunen joka uneksii prinsistään joka pelastaa ja sitten elätte elämänne onnellisena loppuun asti.


        Siis kaikki todellisuus ja realismi pois pyyhitty sinun haaveistasi.

        Todellisuudessa suhteet ei ole aina onnellisia koko elämää mutta sä luulet niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et niin. Olet prinsessa ruusunen joka uneksii prinsistään joka pelastaa ja sitten elätte elämänne onnellisena loppuun asti.


        Siis kaikki todellisuus ja realismi pois pyyhitty sinun haaveistasi.

        Todellisuudessa suhteet ei ole aina onnellisia koko elämää mutta sä luulet niin

        Niin, olen mies, jolla takana 15 vuoden suhde. Että nappiin meni. 👍


      • Anonyymi
        UUSI

        Niin totta!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: ihastut toiseen koska luulet että hän on pelastaja.

        Ihastus kun laimenee, huomaat että seksi tökkii, yhteistä ei juurikaan ole, hän nalkuttaa, riitelette usein, tyylinne elää elämää on erilainen.

        Sitten tuleekin ero. Eli oot panosuhteessa max 6 kk eron jälkeen ja sit itket et sekin oli yks sekopää vaan

        Vaan ei se aina laimene. Vaihtamalla saattaa koko elämä parantua moninkertaisesti. Onhan näitä eroja otettu aina ja uuden kanssa eletty loppuelämä.

        Olisikin hullua, jos jokaiselle olisi tasan se yksi ihminen koko elämän ajaksi, johon silloin joskus ensimmäisen kerran on ihastunut. Siinä sitten ”rakastuneena” kolmetoistavuotiaasta hautaan asti. Joo-o.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan ei se aina laimene. Vaihtamalla saattaa koko elämä parantua moninkertaisesti. Onhan näitä eroja otettu aina ja uuden kanssa eletty loppuelämä.

        Olisikin hullua, jos jokaiselle olisi tasan se yksi ihminen koko elämän ajaksi, johon silloin joskus ensimmäisen kerran on ihastunut. Siinä sitten ”rakastuneena” kolmetoistavuotiaasta hautaan asti. Joo-o.

        Saattaa parantua, saattaa olla parantumatta.
        Miksi haaveilla muusta, jos rinnalla on jo kumppani? Miksi ei voi ensin yrittää kaikkia mahdollisia keinoja parantaa sitä suhdetta mikä jo on olemassa?
        Jos kaikki keinot on käytetty, eikä suhde silti tunnu hyvältä, on parempi erota, ja alkaa sitten etsiä uutta kumppania ns. "puhtaalta pöydältä."
        Tällöin saa myös aikaa itsensä kehittämiseen kun ehtii olla hetken yksin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa parantua, saattaa olla parantumatta.
        Miksi haaveilla muusta, jos rinnalla on jo kumppani? Miksi ei voi ensin yrittää kaikkia mahdollisia keinoja parantaa sitä suhdetta mikä jo on olemassa?
        Jos kaikki keinot on käytetty, eikä suhde silti tunnu hyvältä, on parempi erota, ja alkaa sitten etsiä uutta kumppania ns. "puhtaalta pöydältä."
        Tällöin saa myös aikaa itsensä kehittämiseen kun ehtii olla hetken yksin.

        Koska ei kiinnosta. Silloin on aika hullua yrittää tekohengittää jotain sellaista, mitä ei enää ole. Ymmärrätkö, että ihmiset kyllästyvät kumppaneihinsa. Sama naama ja tavat vuosikymmenestä toiseen. Toista ei pidä muuttaa vaan etsiä kumppani, jolla on samanlaiset arvot kuin itsellä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ei kiinnosta. Silloin on aika hullua yrittää tekohengittää jotain sellaista, mitä ei enää ole. Ymmärrätkö, että ihmiset kyllästyvät kumppaneihinsa. Sama naama ja tavat vuosikymmenestä toiseen. Toista ei pidä muuttaa vaan etsiä kumppani, jolla on samanlaiset arvot kuin itsellä.

        Jos ei kiinnosta, niin miksi pettää? Miksei voi reilusti ja rehdisti erota?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kiinnosta, niin miksi pettää? Miksei voi reilusti ja rehdisti erota?

        Ja jatkan vielä että ei kumppaniin kannata kyllästyä.
        Itse ainakin pyrin tekemään mahdollisimman paljon asioita puolison kanssa yhdessä. Katson häntä ihaillen, ja pyrin löytämään hänestä aina jotain kaunista.
        Pyrin antamaan hellyyttä aina kun voin, ja nautin niistä hetkistä kun saadaan olla ihan kahden.
        Siitä samastakin naamasta löytää yllättävän paljon kaikkea kaunista, kun vaan osaa katsoa oikealla tavalla. Maneerit voivat olla myöskin hellyyttäviä ja ihania. Kaikki riippuu pitkälti siitä miten itse asennoituu.
        Arvomaailma on parisuhteessa todella tärkeä asia. Omasta mielestä parisuhteen perustamisessa yksi tärkeimpiä seikkoja on yhdenmukainen, tai ainakin samankaltainen arvomaailma.
        Itse en ole koskaan halunnut muuttaa kumppanistani mitään. Sellaisia piirteitä mitkä ovat ärsyttäviä, tai hankalia, tms. pystyy kyllä hyväksymään toisessa jos häntä rakastaa.


    • Anonyymi

      Miksi on pitänyt yleensä pettää aiempaa puolisoa, eikö olisi parempi erota ensin ja sitten etsiä sitä uutta. Pitäisi ajatella muita kuin itseään, eikö olisi rehellisempää sille aiemmalle puolisolle, ett eroaa kuin ett rupeaa katselemaan uutta ihmistä elämäänsä, kai se petetyksi tullut on jotain jossain vaiheessa merkinnyt, pitääkö tarkoituksella rikkoa toinen itsekkäistä syistä. Onko oikein pitää aiempaa puolisoa niinkuin varana, jos salasuhde ei sitten kestäisikään tai salasuhde kestäisi niin hyvin ett voisi ilmoittaa aiemmalle, ett olet löytänyt uuden ja haluat erota. Järkytys voi olla melkoinen entiselle, jos saa kuulla toiselta suoraan tai tuttavien kautta, ett toinen ollut jo vaikkapa vuoden verran salasuhteessa uuteen henkilöön. Monesti asiaan liittyvät myös lapset ja entä sitten salasuhteen tilanne, silläkin voinut olla puoliso ja lapsiakin eli siinä rikotaan useampaa ihmistä kerralla. Tiedän tapauksen, jossa muija petti, oli salasuhde vuoden verran, halusi eron, kun salasuhdemiehen puoliso menehtyi syöpään ja voin sanoa ettei se muija ajatellut exänsä tunteita tai pieniä lapsiaankaan vaan pelkästään ja ainoastaan itseään. Veikkaanpa ettei se salasuhteessa löytynyt mies ollut sen uskollisempi hänelle kuin aiemmallekaan puolisolleen, tuskin olisi eronnut edes ja mistä tietää vaikka olis ollut useampikin muija joiden kans muijaansa petti.

      • Anonyymi
        UUSI

        Aivan. Erota voisi ensin.


    • Anonyymi

      Onko palstailukin pettämistä teidän mielestä?

      • Anonyymi

        Vastaa itse


      • Anonyymi

        Ei minusta, mutta kertoohan se siitä, että a) suhde ei erityisen hyvin voi, jos valitsee palstan i^iootit ja trollit oman kumppanin sijasta, ja b) kirjoittelija itse ei ole mikään paras kumppani, jos mieluummin kuluttaa aikaansa Suoli24:lla kuin panostamalla olemassaolevaan parisuhteeseensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta, mutta kertoohan se siitä, että a) suhde ei erityisen hyvin voi, jos valitsee palstan i^iootit ja trollit oman kumppanin sijasta, ja b) kirjoittelija itse ei ole mikään paras kumppani, jos mieluummin kuluttaa aikaansa Suoli24:lla kuin panostamalla olemassaolevaan parisuhteeseensa.

        Oliko c vaihtoehtoa


      • Anonyymi

        Riippuu paljon. Itse tulkitsen sen niin että jos siirtyy ajatuksista tekoihin, niin se on pettämistä. Jos siis ajatuksissasi on joku, jota päätät ruveta tavoittelemaan palstailemalla, olet siirtynyt ajatuksista tekoihin. Sillä ei ole merkitystä niinkään, tavoittaako viestisi oikean henkilön, sillä itse olet emotionaalisesti aloittanut vieraantumisen puolisostasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu paljon. Itse tulkitsen sen niin että jos siirtyy ajatuksista tekoihin, niin se on pettämistä. Jos siis ajatuksissasi on joku, jota päätät ruveta tavoittelemaan palstailemalla, olet siirtynyt ajatuksista tekoihin. Sillä ei ole merkitystä niinkään, tavoittaako viestisi oikean henkilön, sillä itse olet emotionaalisesti aloittanut vieraantumisen puolisostasi.

        No sitten olen pettäjä.


    • Anonyymi

      Mitä luultavammin päättyy samalla tavalla

    • Anonyymi

      Ei kai se sitä katso, alkaako se pettämällä, mutta jos näin käy, niin ainakin mun mielestä tästä olisi hyvä keskustella, jos se jollain tavalla vaivaa jompaa kumpaa tai vaikka kumpaakin, ettei se jäisi hiertämään sinne taustalle.

    • Anonyymi

      Alusta asti tuhoon tuomittu.

    • Anonyymi

      Exä vihaa jo nyt häntä

    • Anonyymi

      Miten tuo ajatus eroaa siitä, että puolisot eroaa ja toinen aloittaa heti uuden suhteen? Kertokaa mulle se, niin voin muuttaa mielipidettäni siitä, että ihminen ei voi päättää sitä kehen rakastuu.

      • Anonyymi

        Lisäys: jätettyä/ pettettyä se satuttaa joka tapauksessa yhtä paljon.


      • Anonyymi

        Reilumpaa se on mun mielestä toimia noin eikä pettää, mutta kuten kirjoitin jo tuonne ylemmäs, niin voi käydä noinkin.


        13.47.37


      • Anonyymi

        Kyllä ainakin avioliitossa on se harkinta-aika, joka mielestäni kuuluisi juurikin olla sellaista itsetutkiskelun aikaa. Ei ole silloin vielä suotavaa aloittaa uutta suhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: jätettyä/ pettettyä se satuttaa joka tapauksessa yhtä paljon.

        Mua satuttais enempi se pettäminen. Mutta toki tietäisin sen että jos toinen välittömästi olis uudessa suhteessa niin olis pettänyt jo.


      • Anonyymi
        UUSI

        Se eroaa niin, että voit ottaa eron, ennen kuin alat heilastella muiden kanssa. Eli pitäisi löytyä ne henkiset munat toimia oikein..

        Sinänsä minulla ei ole eroja vastaan mitään. Kannattaa erota, kun liitto tuntuu muulta kuin rakkaan ihmisen kanssa yhdessä olemiselta.


    • Anonyymi

      Joskus sitä vain rakastuu niin päätä pahkaa, että tunteet vain vie, ja vastustelu tuntuu hullulta, jos tarjoutuu mahdollisuus päästä rakastetun lähelle. Tunteen vallassa ei malta odottaa, että vapaus koittaa. Varsinkin kun tietää, että yhteen sitä päädytään kuitenkin lopulta.

      • Anonyymi

        Erota voi tuossakin tapauksessa samantien, kertoa puolisolle, ett on löytynyt uus, jonka kans haluaa suhteeseen.
        Mietippä niin ett itse joutuisit petetyksi, suhde olis jo pitkään ollut taustalla, et olis aavistanut yhtään mitään, olis itse yhä rakastanut sua pettänyttä puolisoa. Ymmärtäisitkö häntä vai kokisitko järkytyksenä, kun luulit teillä levan kaikki kunnossa, toinen ei ole mitenkään näyttänyt ettei välitä enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erota voi tuossakin tapauksessa samantien, kertoa puolisolle, ett on löytynyt uus, jonka kans haluaa suhteeseen.
        Mietippä niin ett itse joutuisit petetyksi, suhde olis jo pitkään ollut taustalla, et olis aavistanut yhtään mitään, olis itse yhä rakastanut sua pettänyttä puolisoa. Ymmärtäisitkö häntä vai kokisitko järkytyksenä, kun luulit teillä levan kaikki kunnossa, toinen ei ole mitenkään näyttänyt ettei välitä enää.

        Itse koin suurena järkytyksenä, mutta siltikin pystyin lopulta ymmärtämään häntä, kunhan olin toipunut tuosta alkujärkytyksen tuomasta sokista. Kestihän siinä, mutta olisi ollut ehkä minulle helpompaa, huom ehkä, jos olisi kerrottu suoraan ja vähän vaikkapa juteltu asiasta.

        En silti katkeroitunut enkä kanna vihaakaan hänelle.

        Sivusta


      • Anonyymi
        UUSI

        Jos noin päätä pahkaa "rakastuu" niin et ole kyllä panostanut parisuhteeseesi riittävästi. Luurangot seuraavat uuteen suhteeseen, ja tunteiden tasaannuttua, "rakastut" taas toiseen päätä pahkaa... Alat kiertämään kehää.
        Kannattaisi pysähtyä tutkimaan, mistä moinen johtuu kohdallasi ja työstää itseäsi, vaikka et saisi työstettyä enää suhdettasi.
        Tuollainen päätä pahkaa on kyllä jotain muuta kuin rakastumista, asetat jotain ennakko-odotuksia uudelle mahdolliselle suhteellesi, jotka kostautuu ajan saatossa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin päätä pahkaa "rakastuu" niin et ole kyllä panostanut parisuhteeseesi riittävästi. Luurangot seuraavat uuteen suhteeseen, ja tunteiden tasaannuttua, "rakastut" taas toiseen päätä pahkaa... Alat kiertämään kehää.
        Kannattaisi pysähtyä tutkimaan, mistä moinen johtuu kohdallasi ja työstää itseäsi, vaikka et saisi työstettyä enää suhdettasi.
        Tuollainen päätä pahkaa on kyllä jotain muuta kuin rakastumista, asetat jotain ennakko-odotuksia uudelle mahdolliselle suhteellesi, jotka kostautuu ajan saatossa.

        Vaikuttaa siltä, että oma puolisosi haluaa lähteä suhteestanne ja sinä haluat vaan edelleen TYÖSTÄÄ asiaa. Asia ei taida työstämällä selvitä. Luovuta hyvän sään aikaan, niin sinusta ei tule säälittävää roikkujaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että oma puolisosi haluaa lähteä suhteestanne ja sinä haluat vaan edelleen TYÖSTÄÄ asiaa. Asia ei taida työstämällä selvitä. Luovuta hyvän sään aikaan, niin sinusta ei tule säälittävää roikkujaa.

        No sille en voi mitään, jos puolisoni ei ole minulle rehellinen, mutta ainakin jos häntä on uskominen niin hän rakastaa minua, eikä halua erota.
        Jos tilanne olisi se että hän haluaisi erota, eikä keinoja olisi selvittää asioita, niin mielummin haluaisin eroa myös. Tahdon että puolisoni on onnellinen, ja jos hän näkisi asian niin että hän olisi onnellisempi elämässään ilman minua, niin antaisin kyllä hänen mennä.
        Uskon että sama pätee myös toisin päin.


    • Anonyymi

      Itse en aloittaisi suhdetta niin. En usko sellaisen kestävän ja uskon sellaisessa päädyttävän uudelleen pettämään. En mä kuitenkaan toisten ihmisten parisuhteista jaksa oikein miettiä mitään. Jos ystävä kysyisi mielipidettäni, niin sanoisin tuon minkä tuossa ensiksi sanoin, mutta jokainen on myös vapaa tekemään omat virheensä. Saattaahan joku tietysti ottaa virheistään opikseenkin, vaikka en uskokaan heitä olevan kovin paljoa.

      • Anonyymi

        Jotkut eivät vaan piittaa siitä miten satuttavat toista, ajattelevat vaan itseään, ett heidän ei tarvi muita ajatella, kun mieli tekee vierasta. Onhan niitä pelimiehiä ja -naisia, jotka pettää aina, kun tilaisuus tulee eteen ja silloinkin syypäitä ovat muut, ei hän itse. Mutt jokainen tekee tavallaan, se on vaan huonompi juttu heille joita he pettävät. Ei ne salasuhteetkaan aina tule kestämään, uutuuden viehätys katoaa ja toisesta paljastuukin ihan erilainen luonne kuin alussa näytti, silloin on turha haikailla entisen perään, harva ottaa pettäjää takaisin, luotto on mennyt.


      • Anonyymi
        UUSI

        Se johtuu sinun epävarmuudestasi. Eli koet itsesi jostain syystä riittämättömäksi muille.

        Monessa tapauksessa pettäjä on naimisissa alusta loppuun saakka yhden henkilön kanssa. Hänellä on jo ihannepuoliso, joka antaa hänen pettää siitä mutään mainitsematta.

        Toinen ryhmä on ne, jotka löytävät uuden, pettävät, ottavat eron ja saavat uuden paremman parisuhteen.

        Sitten on niitä, jotka löytävät uuden, johon hullaantuvat päättömästi. Pettävät puolisoaan ja ottavat eron nopeasti. Kaikki tapahtuu todella äkkiä. Elävät huumaansa pari kuukautta ja huomaavat, että toinen alkaa jo ottaa päähän. Eroavat noin 2-6 kk kuluttua. Osa ruikuttaa takaisin enstisen luokse, osa ei. Julkkiksista löytyy näitä paljon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se johtuu sinun epävarmuudestasi. Eli koet itsesi jostain syystä riittämättömäksi muille.

        Monessa tapauksessa pettäjä on naimisissa alusta loppuun saakka yhden henkilön kanssa. Hänellä on jo ihannepuoliso, joka antaa hänen pettää siitä mutään mainitsematta.

        Toinen ryhmä on ne, jotka löytävät uuden, pettävät, ottavat eron ja saavat uuden paremman parisuhteen.

        Sitten on niitä, jotka löytävät uuden, johon hullaantuvat päättömästi. Pettävät puolisoaan ja ottavat eron nopeasti. Kaikki tapahtuu todella äkkiä. Elävät huumaansa pari kuukautta ja huomaavat, että toinen alkaa jo ottaa päähän. Eroavat noin 2-6 kk kuluttua. Osa ruikuttaa takaisin enstisen luokse, osa ei. Julkkiksista löytyy näitä paljon.

        Väärä tulkinta. Ei kannata yrittää tehdä moista analyysia noin vähäisen tiedon perusteella. Mun syyni eivät liity lainkaan itseeni, vaan pelkästään siihen millaisia ihmiset nyt yleisesti ottaen ovat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se johtuu sinun epävarmuudestasi. Eli koet itsesi jostain syystä riittämättömäksi muille.

        Monessa tapauksessa pettäjä on naimisissa alusta loppuun saakka yhden henkilön kanssa. Hänellä on jo ihannepuoliso, joka antaa hänen pettää siitä mutään mainitsematta.

        Toinen ryhmä on ne, jotka löytävät uuden, pettävät, ottavat eron ja saavat uuden paremman parisuhteen.

        Sitten on niitä, jotka löytävät uuden, johon hullaantuvat päättömästi. Pettävät puolisoaan ja ottavat eron nopeasti. Kaikki tapahtuu todella äkkiä. Elävät huumaansa pari kuukautta ja huomaavat, että toinen alkaa jo ottaa päähän. Eroavat noin 2-6 kk kuluttua. Osa ruikuttaa takaisin enstisen luokse, osa ei. Julkkiksista löytyy näitä paljon.

        "Toinen ryhmä on ne, jotka löytävät uuden, pettävät, ottavat eron ja saavat uuden paremman parisuhteen."

        Juu tuo on se "yksisarvinen", johon moni tahtoo usko, mutta johon hyvin harva koskaan törmää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut eivät vaan piittaa siitä miten satuttavat toista, ajattelevat vaan itseään, ett heidän ei tarvi muita ajatella, kun mieli tekee vierasta. Onhan niitä pelimiehiä ja -naisia, jotka pettää aina, kun tilaisuus tulee eteen ja silloinkin syypäitä ovat muut, ei hän itse. Mutt jokainen tekee tavallaan, se on vaan huonompi juttu heille joita he pettävät. Ei ne salasuhteetkaan aina tule kestämään, uutuuden viehätys katoaa ja toisesta paljastuukin ihan erilainen luonne kuin alussa näytti, silloin on turha haikailla entisen perään, harva ottaa pettäjää takaisin, luotto on mennyt.

        En voisi koskaan pettää rakastani, enkä petä, eikä ole koskaan ollut aikomustakaan, eikä tule❤️😊.t.nyyti


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä tulkinta. Ei kannata yrittää tehdä moista analyysia noin vähäisen tiedon perusteella. Mun syyni eivät liity lainkaan itseeni, vaan pelkästään siihen millaisia ihmiset nyt yleisesti ottaen ovat.

        Eipä täällä kukaan koskaan kirjoita, että tulkintasi on oikein.

        Joo, uskonasioiksihan nämä menevät, koska jokainen parisuhde on omanlaisensa, eikä toisen neuvot sovi toiselle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toinen ryhmä on ne, jotka löytävät uuden, pettävät, ottavat eron ja saavat uuden paremman parisuhteen."

        Juu tuo on se "yksisarvinen", johon moni tahtoo usko, mutta johon hyvin harva koskaan törmää.

        Kristiina Halkola ja Pertti Melasniemi.

        Kumpikin oli tahoillaan suhteessa. Toinen taisi olla kihloissakin, en muista. Erosivat kumppaneistaan, kun olivat tavanneet toisensa. Ovat edelleen yhdessä!

        Kannatti vaihtaa!


    • Anonyymi

      Täytyy "Isien" ensin vähän viritellä,Ennen kuin "Poika"korjaa potin.
      Tuskin siinä mitään pettämistä on.

    • Anonyymi

      Bastardos

    • Anonyymi

      Shaking Steven

    • Anonyymi

      en todellakaan sekaannu varattuihin en jaksa yhtään mitään ylimäärästä maalitusta ja paska saatana yheltäkään. rakastaa niitä kenenkaa olette älkääkä vittu säveltäkö täällä

      • Anonyymi

        oikea rakkaus on aika kaukana tuossa vaiheessa kyllä kun meinaa pettää


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        oikea rakkaus on aika kaukana tuossa vaiheessa kyllä kun meinaa pettää

        Ei ole rakkaus kaukana, kohde on vaan vaihtunut.


    • Anonyymi

      Kiinnostaa kiviäki. Pidä huolta ukostas nii ei tartte viä koko yötä valvoo

    • Anonyymi

      Ihmiset tehkööt mitä tahansa ei kuulu mulle.

      • Anonyymi

        Kerrankin asiaa.


    • Anonyymi

      Olen ihastunut, mutta en ole pettänyt koskaan puolisoani. Mieheni on pettänyt minua 1-3 naisen kanssa. Oli aika kurjaa hoitaa pirentä sairasta lasta kotona ja kuulla tutilta miehen seikkailuista. Nyt valtavan paljon myöhemmin mies arvostaa minua ja olen hänelle kai tärkeä, ei halua erota. Käytös minua kohtaan on silti liian usein epäkunnioittavaa.
      Olen nyt itse rakastunut ja kyllä, olen valmis pettämään. Voisiko viimein olla minun vuoro nauttia elämästä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Voi jeesus. Voisitko erota, jos kerran puolisosi kanssa et pääse elämästä nauttimaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Huh. Minä olisin lähtenyt kävelemään aikoja sitten jo.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh. Minä olisin lähtenyt kävelemään aikoja sitten jo.

        Ehkä hän TYÖSTÄÄ asiaa miehensä kanssa, kuten koku täällä on useaan otteeseen kirjoittanut, että parisuhdetta tulee TYÖSTÄÄ. 😂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä hän TYÖSTÄÄ asiaa miehensä kanssa, kuten koku täällä on useaan otteeseen kirjoittanut, että parisuhdetta tulee TYÖSTÄÄ. 😂

        Kyllä parisuhteen eteen täytyy nähdä vaivaa, ei se ilmaseks tule.


    • Anonyymi

      Ei sillä ole minulle mitään merkitystä, koska en itse halua suhdetta kenenkään kanssa! Eikä ole tarvetta kaverille eikä ystävällekään!

    • Anonyymi

      Se yks kommentti poistettiin, jonkun kirjoittama, että katalan tempun oli joku tehnyt. Ei siinä ollut mitään sääntöjen vastaisesti.

    • Anonyymi

      Suhde on alkanut ja matka jatku...Nuori Nainen on iholla ja katsotaan mihin asti päästään

      • Anonyymi

        Miksi se pitää olla nuori nainen?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se pitää olla nuori nainen?

        No jos tässä tapauksessa on?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se pitää olla nuori nainen?

        Ei tietenkään pidä jos tärkeämmät asiat eivät kohtaa, enkä tiedä miksi sitä ikää pitää korostaa. Toki nuoremmissa naisissa, miksei miehissäkin, löytyy huomattavasti esim. fiksumpia ihmisiä kuin vaikka keski-ikäisissä.
        Ja voihan tuo kirjoittaja olla vaikka 70v ja nainen nuori viisikymppinen. /täysin sivusta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se pitää olla nuori nainen?

        Koska ikänainen ja wanhusnainen eivät ole enää minkään arvoisia pariutumistantereilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään pidä jos tärkeämmät asiat eivät kohtaa, enkä tiedä miksi sitä ikää pitää korostaa. Toki nuoremmissa naisissa, miksei miehissäkin, löytyy huomattavasti esim. fiksumpia ihmisiä kuin vaikka keski-ikäisissä.
        Ja voihan tuo kirjoittaja olla vaikka 70v ja nainen nuori viisikymppinen. /täysin sivusta

        Ei voi olla. Siinä vaiheessa kun mies alkaa käyttää vaippoja niin 20v nuoremmat katoaa kuvioista varmasti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ikänainen ja wanhusnainen eivät ole enää minkään arvoisia pariutumistantereilla.

        Sinulla on 14-vuotiaan käsitykset parisuhdemarkkinoista. Olet henkisesti lapsi.
        Ihmisessä on muutakin kuin ulkonäkö ja piIIu ja suurin osa ihmisistä sen ymmärtää.


    • Anonyymi
      UUSI

      No, ainahan se jollain tavalla alkaa, eivätkä ne kaikki tavat ole täysin ihanteellisia. Olennaisempaa on kuitenkin aina se, mihin suhde ja avioliitto johtaa kuin se, miten se on saanut alkunsa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ei ole väliä. Pääasia, että on vihdoin löytänyt sen itselleen oikean henkilön. Turha olla suhteessa, joka ei herätä oikeanlaisia tunteita.

    • Anonyymi
      UUSI

      meillähän suhde ei täällä ole pitänyt, tai itsellä ainakin, vaan muiden jutut jotka vaikuttaa itseensä. Lähinnä juttuja johon on sekoitettu, kostoja ja hyötyjuttuja muille. karseaa aikaa monin tavoin, moni juttu pilattu ja vaikutettu kaikkeen negatiivisesti. jossain kohtaa oli joo kirsin suhdetta tai sen tapaista. eri juttua mitä muilla. eikä niinkään kuutena Monilla on elämä rakentamista, minun kohdalla pelkkää ja
      hakkaamista ja uhraamista, kuten asian ovat ilmoittaneet. joo ja ero oli pitkä, oli varattuna suhteen tyylistä, voi siitä kehkeytyä jotain, ei se rumin juttu tässä ole. ei siis ole ollut kauheasti toivoa yhteisestä elämästä, välillä yhteys ja henkilö ihastuttaa ei niinkään itsessä vaan omana itsenään. välillä epäilys ja kusetuksen maku enemminkin tunteina. enpä osaa sanoa mitään. aika näyttää. eikä ole halua suunnitella näin mitään, koska tunne että sitä viedään muille. ensin suhde oikeassa elämässä ja sitten voi miettiä muuta.

    • Anonyymi
      UUSI

      Eipä se rakkaus katso siviilisäätyä, kun se osuu kohdalle. Tokihan sitä vastaan voi taistella - oma valinta💔

      • Anonyymi
        UUSI

        Miten teet sitten kun päätät taistella vastaan?Otatko korvikkeen ja käytät häntä hyväksesi ja siinä samalla kaikkia niitä ihmisiä ketkä kuuluu tämän korvikkeen elämään?
        Mitäpä kun satut käyttään väärää ihmistä ja nämä päättää kostaa sinulle korvikkeelle aiheuttamasi sydän surut ja ajan hukkaamisen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten teet sitten kun päätät taistella vastaan?Otatko korvikkeen ja käytät häntä hyväksesi ja siinä samalla kaikkia niitä ihmisiä ketkä kuuluu tämän korvikkeen elämään?
        Mitäpä kun satut käyttään väärää ihmistä ja nämä päättää kostaa sinulle korvikkeelle aiheuttamasi sydän surut ja ajan hukkaamisen.

        Ei ole enää kolmatta pyörää, laastaria tässä. Ei ole, eikä tule toista häntä. Monimutkaista, mutta jätin asiat ennalleen. Sydän vaan ei asu täällä eikä hän tiedä sitä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Suosittu ketju,vasta nyt tulin tätä lukeen.Suomalaiset päässeet mellestään sekin kanssa turvemajoistaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      On aina upeaa, kun suhde alkaa. Ollut on mennyttä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Mulla ainakin se oli vaan hetken huvi. Petin ja pystyin jättään entisen puolisoni pettämisen avulla, mutta arkee se petossuhde ei kestänyt. Olimme niin erilaisia. Elimme niin erilaista elämää.

      • Anonyymi
        UUSI

        Mutta siitä seurasi kohdallasi hyvä asia: erosit ihmisestä, jota et rakastanut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siitä seurasi kohdallasi hyvä asia: erosit ihmisestä, jota et rakastanut.

        Pitäisi tästäkin olla kiitollinen! Kiitos menee hälle kymmenisen vuotta myöhemmin.


    • Anonyymi
      UUSI

      On ihmisiä jotka vonkaavat varattuja, särkevät perheitä. Ja taas siirtyvät hetken päästä seuraavaan varattuun rikkomaan seuraavan perheen. Tuntematta edes syyllisyyttä. He ovat todennäköisesti persoonallisuushäiriöisiä ja heitä kannattaa varoa.

      • Anonyymi
        UUSI

        On myös perheellisiä, jotka vaihtavat miestä/naista kuin sukkaa vähät välittämättä kenenkään tunteista. Se ei aina ole se sinkku syyllinen, vaan aika usein se varattu!


    • Anonyymi
      UUSI

      Ihan sama miten alkaa, jos molemmat on rakastuneita.
      Tässä iässä jo tietää, että elämä on liian lyhyt kaverisuhteisiin.

    • Anonyymi
      UUSI

      Miten muutenkaan voisi tietää paraneeko vaihtamalla.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ainahxn se paha tulee ulkoapäin

    • Anonyymi
      UUSI

      Ei haittaisi. Minusta sille petetylle ei tarvitsisi kertoa, että niin kävi.
      Eroaa ja sitten vasta muka tapaa sen uuden. Pieni valkoinen valhe, joka säästää toisen katkeruudelta.

    • Anonyymi
      UUSI

      En enää petä ketään....Asiat hoidossa ja Sinä tulossa iholle

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      329
      1554
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      64
      1193
    3. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1067
    4. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      35
      1023
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      146
      946
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      320
      930
    7. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      890
    8. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      64
      852
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      235
      828
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      28
      710
    Aihe