Tuon sokotan myynyt kaveri kävi eilen, hän on pitkänlinjan autokauppias, autokauppa on muuttunut vuosien varrella paljon, 20 vuotta sitten harva osti auton netistä, kotiin toimitettuna, nyt se on yleistä, toinen muutos on maksutapa. se on lähes poikkeuksetta osamaksu tai jokin leasing, hyvin harvassa on ostaja joka tulee rahatukon kanssa ja sanoo tuon haluan maksan käteisellä.
Varsinkin kun on kyseessä sähköauto se ostetaan leasing maksulla, ja maksetaan kuukausittain, pidetään kolme vuotta ja palautetaan meille myyntiin, tai paremmin kierrätykseen, varsinkin jos autossa on jokin vaurio, nämä sähköautot on kulutushyödykkeitä, kun nämä bensa ja diesel pelit on kestokulutushyödykkeitä.
Auton ostaminen suomessa...
26
241
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko väärällä palstalla, yksinäinen?
- Anonyymi
Kun flimmeri iskee, vaimo myy autonkin, ja pakenee rahoineen ja leskeneläkkeineen kotiinsa.
-2161-- Anonyymi
Kun minusta aika jättää se on hänen asiansa miten elämänsä elää, tosin taloushuolia hänellä ei ole 800 euroa oma eläke ja puolet minun eläkkeestä, leskeneläkkeen muodossa, miten sinun asiasi miljoona plakkarissa, ja vai velkaa ettei perse kestä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun minusta aika jättää se on hänen asiansa miten elämänsä elää, tosin taloushuolia hänellä ei ole 800 euroa oma eläke ja puolet minun eläkkeestä, leskeneläkkeen muodossa, miten sinun asiasi miljoona plakkarissa, ja vai velkaa ettei perse kestä,
Luulenpa, että maailma on meille kaikille, myös Pimpshornylle, parempi paikka kun saat sen kunnon sydänkohtauksen. Pattayan palstakin palaa takaisin Pattayalle.
-2161- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulenpa, että maailma on meille kaikille, myös Pimpshornylle, parempi paikka kun saat sen kunnon sydänkohtauksen. Pattayan palstakin palaa takaisin Pattayalle.
-2161-Tarkoitan siis Buriramiin.
-2161- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun minusta aika jättää se on hänen asiansa miten elämänsä elää, tosin taloushuolia hänellä ei ole 800 euroa oma eläke ja puolet minun eläkkeestä, leskeneläkkeen muodossa, miten sinun asiasi miljoona plakkarissa, ja vai velkaa ettei perse kestä,
Paljonko on puolet sinun eläkkeestä, 600 euroa?
- Anonyymi
Thaivaimo on satakertaa parempi investointi kuin sähkäri tai hypriitti.
- Anonyymi
Ainakin jos oma kortti ei riitä.
- Anonyymi
Thaimaassa ei ole sokotoja ja suolla vain koura
- Anonyymi
Kyllä thaimaassa on sokotoja, mutta ei kauhean paljon liian kallis, kun ei valmisteta siellä
- Anonyymi
Skoda Octavia on noussut Suomen myydyimmäksi automalliksi. Tieto julkistettiin eilen Alma Median Ajankohtaista autokaupasta -webinaarissa ja perustuu dataan, johon on koottu kaikki niin uutena kuin käytettynä myytävät autot. Nousemalla ykköseksi Skoda on syrjäyttänyt tilaston pitkäaikaisen kuninkaan Volkswagen Golfin.17.5.2024
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda Octavia on noussut Suomen myydyimmäksi automalliksi. Tieto julkistettiin eilen Alma Median Ajankohtaista autokaupasta -webinaarissa ja perustuu dataan, johon on koottu kaikki niin uutena kuin käytettynä myytävät autot. Nousemalla ykköseksi Skoda on syrjäyttänyt tilaston pitkäaikaisen kuninkaan Volkswagen Golfin.17.5.2024
En ihmettele yhtään.
- Anonyymi
"toinen muutos on maksutapa. se on lähes poikkeuksetta osamaksu tai jokin leasing, hyvin harvassa on ostaja joka tulee rahatukon kanssa ja sanoo tuon haluan maksan käteisellä"
Ei tästä ole kuin hetki aikaa kun Yksikkökaksikko hirnui kilpaa naurusta kovakuoriaisen lailla kippurassa lattialla selällään kiemurrellen "osamaksumeballe" todeten että "yksikään varakas ei osta autojaan osamaksuilla eikä leasingeilla"
(Joka oli kylläkin ostoleasing jossa on käsiraha, kuukausierä sisältäen kaiken vakuutuksineen huoltoineen päivineen ja vaihtoturva jolloin tiedät koko ajan mikä on hyvitys vaihdossa)
Nyt sitten mieli muuttui ja on tehnyt terävän havainnon että "hyvin harvassa on ostaja joka tulee rahatukon kanssa ja sanoo tuon haluan maksan käteisellä"
Näin se maailma muuttuu ja tuo on aivan totta. Malli on tuttu Japanista, Kiinasta, USA:sta, Ruotsista, Saksasta, Thaimaasta sun muualta ja nyt myös Suomessa.
Ihmiset haluavat nykyään tehdä muutakin kuin asua, syödä, nukkua ja ajaa autolla ja siihen tarvitaan useimmiten rahaa.
Jos on säännölliset tulot ja tiedossa kuukausittaiset menot, niin ei ole mitään järkeä sitoa säästöjään omaan autoon, koska sillä rahalla voi tehdä paljon muutakin. Vaikkapa matkustella taikka sijoittaa, jos on paljon ylimääräistä.
2010- Anonyymi
Herää vaan kysymys mitä järkeä kun kulut ja kuukausi lyhennykset on suurin piirtein samat oli kyseessä sitten mutta osamaksu tai leasingauto, veloitettava korko on suht. sama, samoin muutkin kulut, mutta erona on se että osamaksu kauden jälkeen auto on omasi, kun taas leasing kauden jälkeen se palautuu rahoitusyhtiölle, toki voit lunastaa sen mutta joudut maksaan lunastushinnan erikseen...
Käteisellä sinun ei tarvitse maksaa autosta korkoa, joka voi olla 7-14 prosenttia.
Missä tässä on järkeä. kerrohan se 2010 kuka tässä on voittaja ja häviäjä. - Anonyymi
Minun mieli ei ole muuttunut, mutta en ole kantaani esittänyt enkä myöskään hirnunut.
Sun osamaksumebas oli pelkkää haaveilluusiota kuten on raptorisikin.
Miten muuten, onko se sun ranskalainen arkkitehtiluomus miten nyt kun rakas kloonisi laiffi pikselöi ja suurenteli temppelin kattoa jonka jälkeen luikki.
No keititkö korealaistesi kanssa rapuja ja maiskuttelitte yhdessä brutaalisti vai kerroitko lapsillesi että valmiit ravut kasvaa kaupan hyllyllä tai ravintolan keittiössä?
Onko tyttärellä jo ajovarusteet että pääsee huippumotoristin kyytiin, vai onko täällä thaimaassa niin vaarallinen liikenne, että ei missään nimessä?
Ootko muuten nähnyt lapsia mobedien kyydissä koskaan?
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herää vaan kysymys mitä järkeä kun kulut ja kuukausi lyhennykset on suurin piirtein samat oli kyseessä sitten mutta osamaksu tai leasingauto, veloitettava korko on suht. sama, samoin muutkin kulut, mutta erona on se että osamaksu kauden jälkeen auto on omasi, kun taas leasing kauden jälkeen se palautuu rahoitusyhtiölle, toki voit lunastaa sen mutta joudut maksaan lunastushinnan erikseen...
Käteisellä sinun ei tarvitse maksaa autosta korkoa, joka voi olla 7-14 prosenttia.
Missä tässä on järkeä. kerrohan se 2010 kuka tässä on voittaja ja häviäjä.Jotenkin ymmärrän asian sähköautoissa, joissa on isompia riskejä kun perinteisissä, miksi maksaa auton hinta, ilman että siihen saa omistusoikeuden... tuleekohan ongelmia palautusvaiheessa, jos auton akusto on kolhittu, ja silloin auto on arvoton, kuka siitä vastaa.. milloin katsotaan että autonhaltija vastaan jos syy on huolimattomuudessa, tämä voi olla kohtalon kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin ymmärrän asian sähköautoissa, joissa on isompia riskejä kun perinteisissä, miksi maksaa auton hinta, ilman että siihen saa omistusoikeuden... tuleekohan ongelmia palautusvaiheessa, jos auton akusto on kolhittu, ja silloin auto on arvoton, kuka siitä vastaa.. milloin katsotaan että autonhaltija vastaan jos syy on huolimattomuudessa, tämä voi olla kohtalon kysymys.
Jätin muuten tarkoituksella kirjoittamatta että yleensä sähköautot hommataan yritykselle jossa niiden vuokra /leasing voidaan vähentää kulueränä verotuksessa, tämä on tietysti osaavalle ei 2010 tai laiffilalle peruste miksi se kannattaa liisata,
yksityishenkilölle se on harvemmin kannattavaa, niin pellenaama kuin palstan heikoin on kumpikin yrittäjiä, mutta eivät tiedosta moista...
Voidaan myös perustella että massit on järkevää käyttää yrityksessä muuhun kuin liikkumiseen, yksityishenkilöillä ei ole tätä verovähennysoikeutta... vaan se leikataan vaan suoraan nettotuloista, maksueränä... vai mitä 2010 menikö liian vaikeaksi.,
Melkoisen säälittävää, ovat nämä melkoisia yrittäjiä, pakuineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun mieli ei ole muuttunut, mutta en ole kantaani esittänyt enkä myöskään hirnunut.
Sun osamaksumebas oli pelkkää haaveilluusiota kuten on raptorisikin.
Miten muuten, onko se sun ranskalainen arkkitehtiluomus miten nyt kun rakas kloonisi laiffi pikselöi ja suurenteli temppelin kattoa jonka jälkeen luikki.
No keititkö korealaistesi kanssa rapuja ja maiskuttelitte yhdessä brutaalisti vai kerroitko lapsillesi että valmiit ravut kasvaa kaupan hyllyllä tai ravintolan keittiössä?
Onko tyttärellä jo ajovarusteet että pääsee huippumotoristin kyytiin, vai onko täällä thaimaassa niin vaarallinen liikenne, että ei missään nimessä?
Ootko muuten nähnyt lapsia mobedien kyydissä koskaan?
> § <Olet kova poika kiertelemään omaa alemmuustilaasi kuvittelemalla toisista vaikka mitä, mutta voin kertoa sinulle että ei se sinun köyhyytesi eikä olotilasi siitä yhtään paranisi vaikka muut olisivat mitä tahansa.
Sinulta ei ole tulossa yhtään omaa valokuvaa Thaimaasta, ei Harleysta, ei taloista, ei rantahuviloista ei autoista eikä edes kuksasta, koska kuksa on Suomesssa.
Tähän asiaan ei tule muutosta, vaikka minä olisin nimeltäni Aku Ankka ja pitkäaikaistyöttömänä Iisalmen kunnan liekkimajassa.
Heti kun kuvaa alkaa tulemaan, saat esittää kuvatoiveita.
Monenko suomalaisen arvelet asuvan Nangrongissa ja ajelevan siellä Raptorilla suomenlippu takalasissa kerrottuaan autosta ensin? Minä tiedän että vain yksi.
Osto / huoltoleasing on hieman kalliimpi kokonaishintana kuin osamaksu, vaan ei merkittävästi tai ei ollenkaan silloin kun vaihdat autoa 3-4 vuoden välein.
Käsiraha (tai vaihtoauto) ja loppusuoritus ovat suurempia eriä, mutta matkan varrella erät ovat pienempiä ja jos esim kolmen vuoden kohdalla vaihdat uuteen, niin erät pysyy edelleen samansuuruisina.
Kuten esim Teslalla niin myös paremmilla Mersuilla on Thaimaassa(kin) keskus, johon auto lähettää tietonsa yhdellä napin painalluksella ja sitten sovitaan hinaus tms apua paikalle.
Tuo ei vaikuta kuitenkaan minulla ostopäätöksiin ja viimeksi olen jäänyt tienpäälle vuonna 2002, kun olin juuri vaihtanut ST Mondeon uuteen diesel- Passatiin ja tankkasin kännykkä korvalla siihen bensaa.
Hinausauto tuli Mäntsälästä heti, kustannukset meni vakuutukseen paitsi omavastuu oli muistaakseni 150 euroa.
Oli muuten sensaatiomaisen hyvä 1,9 TDI dieselmoottori noissa Passateissa. Alimmillaan ajoin sillä satasella kulutuksia 4,3 litraa satasella. Oli siihen aikaan taloudellisin turbodiesel maailmassa.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kova poika kiertelemään omaa alemmuustilaasi kuvittelemalla toisista vaikka mitä, mutta voin kertoa sinulle että ei se sinun köyhyytesi eikä olotilasi siitä yhtään paranisi vaikka muut olisivat mitä tahansa.
Sinulta ei ole tulossa yhtään omaa valokuvaa Thaimaasta, ei Harleysta, ei taloista, ei rantahuviloista ei autoista eikä edes kuksasta, koska kuksa on Suomesssa.
Tähän asiaan ei tule muutosta, vaikka minä olisin nimeltäni Aku Ankka ja pitkäaikaistyöttömänä Iisalmen kunnan liekkimajassa.
Heti kun kuvaa alkaa tulemaan, saat esittää kuvatoiveita.
Monenko suomalaisen arvelet asuvan Nangrongissa ja ajelevan siellä Raptorilla suomenlippu takalasissa kerrottuaan autosta ensin? Minä tiedän että vain yksi.
Osto / huoltoleasing on hieman kalliimpi kokonaishintana kuin osamaksu, vaan ei merkittävästi tai ei ollenkaan silloin kun vaihdat autoa 3-4 vuoden välein.
Käsiraha (tai vaihtoauto) ja loppusuoritus ovat suurempia eriä, mutta matkan varrella erät ovat pienempiä ja jos esim kolmen vuoden kohdalla vaihdat uuteen, niin erät pysyy edelleen samansuuruisina.
Kuten esim Teslalla niin myös paremmilla Mersuilla on Thaimaassa(kin) keskus, johon auto lähettää tietonsa yhdellä napin painalluksella ja sitten sovitaan hinaus tms apua paikalle.
Tuo ei vaikuta kuitenkaan minulla ostopäätöksiin ja viimeksi olen jäänyt tienpäälle vuonna 2002, kun olin juuri vaihtanut ST Mondeon uuteen diesel- Passatiin ja tankkasin kännykkä korvalla siihen bensaa.
Hinausauto tuli Mäntsälästä heti, kustannukset meni vakuutukseen paitsi omavastuu oli muistaakseni 150 euroa.
Oli muuten sensaatiomaisen hyvä 1,9 TDI dieselmoottori noissa Passateissa. Alimmillaan ajoin sillä satasella kulutuksia 4,3 litraa satasella. Oli siihen aikaan taloudellisin turbodiesel maailmassa.
2010Ei tule kuvaa ei aikana kun luikit vedonlyöntiäsi, siis ei koskaan.
Jatka siis tyttö valisemallasi linjalla ..... ranskalaista arkkitehtuuria ..... Bimbo.
Kuvatoiveita .... siis fotosoppailtuja .... joo laita lisää, niin perseennuolijas pikselöi ja suurentaa niitä.
Rapuja päässyt pyydystämään .... mielenkiintoista ja olkimaja.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kova poika kiertelemään omaa alemmuustilaasi kuvittelemalla toisista vaikka mitä, mutta voin kertoa sinulle että ei se sinun köyhyytesi eikä olotilasi siitä yhtään paranisi vaikka muut olisivat mitä tahansa.
Sinulta ei ole tulossa yhtään omaa valokuvaa Thaimaasta, ei Harleysta, ei taloista, ei rantahuviloista ei autoista eikä edes kuksasta, koska kuksa on Suomesssa.
Tähän asiaan ei tule muutosta, vaikka minä olisin nimeltäni Aku Ankka ja pitkäaikaistyöttömänä Iisalmen kunnan liekkimajassa.
Heti kun kuvaa alkaa tulemaan, saat esittää kuvatoiveita.
Monenko suomalaisen arvelet asuvan Nangrongissa ja ajelevan siellä Raptorilla suomenlippu takalasissa kerrottuaan autosta ensin? Minä tiedän että vain yksi.
Osto / huoltoleasing on hieman kalliimpi kokonaishintana kuin osamaksu, vaan ei merkittävästi tai ei ollenkaan silloin kun vaihdat autoa 3-4 vuoden välein.
Käsiraha (tai vaihtoauto) ja loppusuoritus ovat suurempia eriä, mutta matkan varrella erät ovat pienempiä ja jos esim kolmen vuoden kohdalla vaihdat uuteen, niin erät pysyy edelleen samansuuruisina.
Kuten esim Teslalla niin myös paremmilla Mersuilla on Thaimaassa(kin) keskus, johon auto lähettää tietonsa yhdellä napin painalluksella ja sitten sovitaan hinaus tms apua paikalle.
Tuo ei vaikuta kuitenkaan minulla ostopäätöksiin ja viimeksi olen jäänyt tienpäälle vuonna 2002, kun olin juuri vaihtanut ST Mondeon uuteen diesel- Passatiin ja tankkasin kännykkä korvalla siihen bensaa.
Hinausauto tuli Mäntsälästä heti, kustannukset meni vakuutukseen paitsi omavastuu oli muistaakseni 150 euroa.
Oli muuten sensaatiomaisen hyvä 1,9 TDI dieselmoottori noissa Passateissa. Alimmillaan ajoin sillä satasella kulutuksia 4,3 litraa satasella. Oli siihen aikaan taloudellisin turbodiesel maailmassa.
2010Mutta kun jos otat sen käteisellä, tai pätkissä auto on sinun kun maksu on suoritettu korkoineen, saat merkitä itsesi omistajaksi, mutta kun otat huolto tai rahoitusleasing homma ei ole niin, auto palautuu vuokraajalle ja tosi voit sen lunastaa, ennalta sopimaasi hintaan, missä tässä on clue että leasing kannattaa... voitko selventää... mikä tässä on se clue... en ymmärrä... tuollainen 40.000 euron auto maksaa kuukaudessa noin 600 euroa, osamaksulla, saman maksat leasing autosta, ja jos haluat sen lunastaa maksat 8.000 - 12.000 vielä lisää...
Yritykselle se kannattaa, kun voit tuo 600 euroa vähentää joka kuukausi kuluina verotuksessa, mutta yksityishenkilönä et voi...
Tuo 600 osamaksulla on tarkoituksella hieman yläkanttiin, että siinä on samat palvelut kuin leasingautossa, mm. pissapojan täyttö... ja vakuutukset, tosin vakuutukset on leasing autossa huonommat koska, siellä ei voi käyttää bonuksia, joka ovat henkilökohtaisia, jos ne nyt yleensäkään on enää käytössä en tiedä kun omat nollaantui 10 vuodessa.
By NumBall HHN 63v.
Yritä vastata asiallisesti, ettet taas turvaudu puppen homppeli juttuihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun jos otat sen käteisellä, tai pätkissä auto on sinun kun maksu on suoritettu korkoineen, saat merkitä itsesi omistajaksi, mutta kun otat huolto tai rahoitusleasing homma ei ole niin, auto palautuu vuokraajalle ja tosi voit sen lunastaa, ennalta sopimaasi hintaan, missä tässä on clue että leasing kannattaa... voitko selventää... mikä tässä on se clue... en ymmärrä... tuollainen 40.000 euron auto maksaa kuukaudessa noin 600 euroa, osamaksulla, saman maksat leasing autosta, ja jos haluat sen lunastaa maksat 8.000 - 12.000 vielä lisää...
Yritykselle se kannattaa, kun voit tuo 600 euroa vähentää joka kuukausi kuluina verotuksessa, mutta yksityishenkilönä et voi...
Tuo 600 osamaksulla on tarkoituksella hieman yläkanttiin, että siinä on samat palvelut kuin leasingautossa, mm. pissapojan täyttö... ja vakuutukset, tosin vakuutukset on leasing autossa huonommat koska, siellä ei voi käyttää bonuksia, joka ovat henkilökohtaisia, jos ne nyt yleensäkään on enää käytössä en tiedä kun omat nollaantui 10 vuodessa.
By NumBall HHN 63v.
Yritä vastata asiallisesti, ettet taas turvaudu puppen homppeli juttuihin.ja muuten huomaa että yritys ei voi sitä autoa lunastaa, eikä kukaan työntekijä, se katsotaan silloin piilo-osingonjaoksi, josta pitää maksaa ainakin pääomatulo vero, autonlunastus hinnan ja arvon erotuksesta... toivottavasti arvo on suurempi kuin lunastusarvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätin muuten tarkoituksella kirjoittamatta että yleensä sähköautot hommataan yritykselle jossa niiden vuokra /leasing voidaan vähentää kulueränä verotuksessa, tämä on tietysti osaavalle ei 2010 tai laiffilalle peruste miksi se kannattaa liisata,
yksityishenkilölle se on harvemmin kannattavaa, niin pellenaama kuin palstan heikoin on kumpikin yrittäjiä, mutta eivät tiedosta moista...
Voidaan myös perustella että massit on järkevää käyttää yrityksessä muuhun kuin liikkumiseen, yksityishenkilöillä ei ole tätä verovähennysoikeutta... vaan se leikataan vaan suoraan nettotuloista, maksueränä... vai mitä 2010 menikö liian vaikeaksi.,
Melkoisen säälittävää, ovat nämä melkoisia yrittäjiä, pakuineen."Jätin muuten tarkoituksella kirjoittamatta että yleensä sähköautot hommataan yritykselle jossa niiden vuokra /leasing voidaan vähentää kulueränä verotuksessa"
Jos olet yrityksen omistaja ja nautit autoetua, niin maksat autoedusta veroa sen verran ettei siitä vähennyksestä ole kokonaisuutena mitään iloa. Fiksumpaa on hankkia auto itselle eikä firmalle, jolloin voit laskutella kilsakorvaukset verovapaana ja se on hyvää rahaa se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun jos otat sen käteisellä, tai pätkissä auto on sinun kun maksu on suoritettu korkoineen, saat merkitä itsesi omistajaksi, mutta kun otat huolto tai rahoitusleasing homma ei ole niin, auto palautuu vuokraajalle ja tosi voit sen lunastaa, ennalta sopimaasi hintaan, missä tässä on clue että leasing kannattaa... voitko selventää... mikä tässä on se clue... en ymmärrä... tuollainen 40.000 euron auto maksaa kuukaudessa noin 600 euroa, osamaksulla, saman maksat leasing autosta, ja jos haluat sen lunastaa maksat 8.000 - 12.000 vielä lisää...
Yritykselle se kannattaa, kun voit tuo 600 euroa vähentää joka kuukausi kuluina verotuksessa, mutta yksityishenkilönä et voi...
Tuo 600 osamaksulla on tarkoituksella hieman yläkanttiin, että siinä on samat palvelut kuin leasingautossa, mm. pissapojan täyttö... ja vakuutukset, tosin vakuutukset on leasing autossa huonommat koska, siellä ei voi käyttää bonuksia, joka ovat henkilökohtaisia, jos ne nyt yleensäkään on enää käytössä en tiedä kun omat nollaantui 10 vuodessa.
By NumBall HHN 63v.
Yritä vastata asiallisesti, ettet taas turvaudu puppen homppeli juttuihin."Yritä vastata asiallisesti, ettet taas turvaudu puppen homppeli juttuihin."
YRKITÄ SINÄ ITSE HILLITÄ SIVUPERSOONAASI, ETTET KIRJOITTELE ASIATTOMUUKSIA, JOISTA MALLI ALLA:
"" Ei tule kuvaa ei aikana kun luikit vedonlyöntiäsi, siis ei koskaan.
Jatka siis tyttö valisemallasi linjalla ..... ranskalaista arkkitehtuuria ..... Bimbo.
Kuvatoiveita .... siis fotosoppailtuja .... joo laita lisää, niin perseennuolijas pikselöi ja suurentaa niitä.
Rapuja päässyt pyydystämään .... mielenkiintoista ja olkimaja.
> § < ""
- Anonyymi
Laiffi pääpätti että on vanhanaikaista omistaa auto ja seuraavaan hengenvetoon kertoi että hänellä on muriseva omistusauto.
2010 polleilee nyt sarjalla omistusautoja kun on vanhanaikainen kuten laiffi todennut.
Miksi ei haaveilluusioraptori ole liisinki, kun se kaiken lisäksi on työauto Dillen maanviljelysbisneksessä?
Olisi jo syytä päättää mitä ja mikä vaiko ei sittenkään. - Anonyymi
Pentti Linkola tuomitsi sähköauton alimpaan helvettiin jo 70-luvulla. Hyrpiitistä ei ollut silloin edes tietoa. Litiumeista oli.
- Anonyymi
Linkola olikin sielunveljesi ja punaisten Ladojen mies henkeen ja vereen. Kunnon kommareita molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1374053- 891989
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151881Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571507Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331395VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741216
- 951087
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181060