Mulle sattui paha onnettomuus noin 2 5kk sitten ja oli 3 viikkoa tehovalvonnassa. Mulle todettiin aivoverenvuoto ja sen jälkeen nyös aivoinfarkteja. Tajunnan asteikko oli alin mahdollinen 3. Olen 31-vuotias. Perusterve olen ollut.
Kun heräsin 3 viikon jälkeen en osannut puhua enkä liikkua. Oli trakeastooma.
Olen noin 2,5kk sairaalakuntoutuksen jälkeen nyt vihdoin kotiutunut ja voin olosuhteisiin nähden hyvin. Puhun normaalista ja liikun normaalisti. Muisti on hieman heikompi ja hahmottamien hieman hankalampaa mitä neuropsykologin arvoista olen ymmärtänyt.
Kysymys kuuluukin että miten on mahdollista näin vakavasta aivotapahtumasta toipua lähes entiselleen näin lyhyessä ajassa, ja että en ole menehtynyt.
Aivoverenvuoto ja infarktit
2
395
Vastaukset 2
- Anonyymi
Aivan mahtavaa, kun oot hyvin toipunut ja ei muuta ku 👍jatkossakin. Kaikki mahdollisuudet toipua käytännössä ennalleen, vaikka tollasessa tilanteessa jää suurimmalle osalle kohtalaista tai vakavaa pysyvää haittaa!
Tuohon kysymykseen tuskin kukaan osaa vastata. Sulla on varmaan hyvät geenit ja perusterveys sekä kunto. Ensihoito ja sairaala on myös tehnyt kaiken nappiin.
Monisairas- Anonyymi
Kiitos paljon! Tsemppiä sinullekin❤️
Toinen asia mitä mietin on että sain tietää että mulla on niin sanottu "homonyymi henianopia" eli näkökenttäpuutos. Näen vasemman puolen hiukan huonommin vaikka näkö itsessään on normaali. Tapahtuneesta on tosiaan hiukan yli 2,5kk niin mietin että paraneekö näkö koskaan edes ajokykyiseksi?
Yksi alue (eli jos joku heiluttaa kättä vaakatasossa vasemmalla puolelella itseni kohdalla) en välttämättä näe kunnolla. Tällä hetkellä on ajokielto, ja 3kk päästä uusi testi ja ajoarvio. Onko mahdollsita että paranee jotta vaatimukset täyttyisivät vai jääkö elinikäinen ajokielto. Tämä asia stressaa joka päivä. Ja tosiaan onnettomuudesta on noin 2,5kk aikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa401046Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83877- 162862
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105814Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29765Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192680Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40643- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu118553Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12515On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as6500- 39485
- 57475
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 73461
- 55457