Aivoverenvuoto ja infarktit

Anonyymi-ap

Mulle sattui paha onnettomuus noin 2 5kk sitten ja oli 3 viikkoa tehovalvonnassa. Mulle todettiin aivoverenvuoto ja sen jälkeen nyös aivoinfarkteja. Tajunnan asteikko oli alin mahdollinen 3. Olen 31-vuotias. Perusterve olen ollut.

Kun heräsin 3 viikon jälkeen en osannut puhua enkä liikkua. Oli trakeastooma.

Olen noin 2,5kk sairaalakuntoutuksen jälkeen nyt vihdoin kotiutunut ja voin olosuhteisiin nähden hyvin. Puhun normaalista ja liikun normaalisti. Muisti on hieman heikompi ja hahmottamien hieman hankalampaa mitä neuropsykologin arvoista olen ymmärtänyt.

Kysymys kuuluukin että miten on mahdollista näin vakavasta aivotapahtumasta toipua lähes entiselleen näin lyhyessä ajassa, ja että en ole menehtynyt.

2

389

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aivan mahtavaa, kun oot hyvin toipunut ja ei muuta ku 👍jatkossakin. Kaikki mahdollisuudet toipua käytännössä ennalleen, vaikka tollasessa tilanteessa jää suurimmalle osalle kohtalaista tai vakavaa pysyvää haittaa!
      Tuohon kysymykseen tuskin kukaan osaa vastata. Sulla on varmaan hyvät geenit ja perusterveys sekä kunto. Ensihoito ja sairaala on myös tehnyt kaiken nappiin.

Monisairas

• Anonyymi

Kiitos paljon! Tsemppiä sinullekin❤️
        Toinen asia mitä mietin on että sain tietää että mulla on niin sanottu "homonyymi henianopia" eli näkökenttäpuutos. Näen vasemman puolen hiukan huonommin vaikka näkö itsessään on normaali. Tapahtuneesta on tosiaan hiukan yli 2,5kk niin mietin että paraneekö näkö koskaan edes ajokykyiseksi?
        Yksi alue (eli jos joku heiluttaa kättä vaakatasossa vasemmalla puolelella itseni kohdalla) en välttämättä näe kunnolla. Tällä hetkellä on ajokielto, ja 3kk päästä uusi testi ja ajoarvio. Onko mahdollsita että paranee jotta vaatimukset täyttyisivät vai jääkö elinikäinen ajokielto. Tämä asia stressaa joka päivä. Ja tosiaan onnettomuudesta on noin 2,5kk aikaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      153
      1373
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      122
      1095
    3. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      33
      872
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      839
    5. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      792
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      762
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      143
      754
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      47
      696
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      632
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      63
      593
    Aihe