Jee kohta se taas alkaa, talvitelakointikausi. On tätä odotettukin koko pitkä kesä. Joko ensimmäisillä peitot päällä? Mahtavaa kun saa veneen pukeille ja pääsee naapureiden kanssa pohtimaan miten sen pressun saakaan parhaiten pysymään päällä talvimyrskyissä.
Telakointi harrastuksena
14
466
Vastaukset
- Anonyymi
Juu, tykkään telakoitua ympäri vuoden, kesällä ei tarvitse edes peittoa. Pukille pitää päästä aina kun tilaisuus tarjoutuu.
- Anonyymi
Laitan veneen talviteloille jo elokuun lopulla, siten ettei pressuja tarvitse käydä kesken talven kohentamassa - matkaa kun on yli 400 km telakalle.
Näin on mennyt jo 15 vuotta, mutta alussa telakointi tapahtui vasta syyskuun puolella kun into veneilyyn oli suurempi D.- Anonyymi
Minä laitan veneen vesille vasta juhannuksen jälkeen ja nostan heinäkuun lopussa. Näin ei pääse talvi yllättämään. Veneilykausi on muutenkin niin pitkä Suomessa, näin saan sitä lyhyemmäksi.
- Anonyymi
Ei, vene on vielä vesillä ja kun aika koittaa se nostetaan ja ajetaan sisälle puolilämpimään talvehtimaan.
- Anonyymi
Kyllä on. Vahattukin. Telakalla on ihan mukava puuhastella.
- Anonyymi
On nostettu, mutta ne pressusulkeiset vielä tekemättä. On kyllä kertakaikkiaan hienoa puuhaa. Ja myrskypelot päälle, että kestääkö se, vai toimiiko myrskyssä purjeena ja kaataa koko hökötyksen.
Taitaa vene mennä myyntiin kun niin vähän käyttöä, mutta jos jatkaisin, niin sopisin hallipaikan talveksi.- Anonyymi
Vielä kelluu mutta nostokunnossa. Ennen hallia harrastin sulkeisia muutaman vuoden kunnes kyllästyin - ensinnäkin hökötyksen pystytykseen ja purkamiseen - ja sitten autoilemaan talvella sadan kilometrin päästä tarkistamassa tuulituhoja tai lunta pudottamassa ja halpispressua säätelemässä.
- Anonyymi
Ei, ensin pitää jännittää saako nostettua ennen jäitä, vai viekö syysmyrskyt syvyyksiin jo ennen sitä. Sitten kun se vihoviimeinen nostopäivä koittaa, niin jännitetään tuleeko räntää vaakaan vai rakeita pystyyn.
- Anonyymi
Minä olin kerran mukana kun marraskuussa teimme veneelle pressukatoksen.
Sain siitä sen verran hyvän rokotuksen, että päätin laittaa oman veneeni talvilepoon kun työt saa tehtyä ilman käsineitä ja karvahattua.
Ymmärrän heitä, jotka haluavat veneillä aivan loppuun saakka, mutta minulla ei ole aikaa eikä oikein innostustakaan loppukauden retkeilyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olin kerran mukana kun marraskuussa teimme veneelle pressukatoksen.
Sain siitä sen verran hyvän rokotuksen, että päätin laittaa oman veneeni talvilepoon kun työt saa tehtyä ilman käsineitä ja karvahattua.
Ymmärrän heitä, jotka haluavat veneillä aivan loppuun saakka, mutta minulla ei ole aikaa eikä oikein innostustakaan loppukauden retkeilyyn.Veneillessä parhaita hetkiä on ne loppusyksyn tyynet aurinkoiset päivät jolloin puissa on vielä värikkäitä lehtiä ja ulkosaaristo on hiljentynyt veneilijöistä, ulkona yöpakkasta mutta kajuutassa lämmintä ja kuivaa... mutta on sillä hintansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneillessä parhaita hetkiä on ne loppusyksyn tyynet aurinkoiset päivät jolloin puissa on vielä värikkäitä lehtiä ja ulkosaaristo on hiljentynyt veneilijöistä, ulkona yöpakkasta mutta kajuutassa lämmintä ja kuivaa... mutta on sillä hintansa.
Kyllä, ja tänäkin syksynä niitä oli ihan mukavasti. Lokikirjaa selasin ja päivälleen 14 vuotta sitten näyttää olleen Högsårassa +17.4C, ja 30.9.2011 +21C - johon olen lisännyt: "tilastojen lämpimin syyskuun viimeinen päivä.", ja 17.10.2018 Pähkinäisissä +14C.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, ja tänäkin syksynä niitä oli ihan mukavasti. Lokikirjaa selasin ja päivälleen 14 vuotta sitten näyttää olleen Högsårassa 17.4C, ja 30.9.2011 21C - johon olen lisännyt: "tilastojen lämpimin syyskuun viimeinen päivä.", ja 17.10.2018 Pähkinäisissä 14C.
Tänä syksynä niitä ei oikein vielä ole saaristossa ollut, tyyniä hallaöitä, mutta lähellä on käyty, kerran hetkellisesti pakkasen puolella, mutta kuuraa ei. Sitten kun luonnonsatamassa veneen kansi ja vesi veneen ympärillä jäätyy riitteeksi yön aikana, alkaa kausi olemaan finaalissa.
Nyt luvataan viikonlopulle oikein hyvää veneilysäätä, olisi tietysti nytkin, mutta kun työnantaja ei ymmärrä etätöiden päälle.
- Anonyymi
Tarkoitetaanko tässä miesten välistä telakoitumista?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000451686.html- Anonyymi
Purjeet pulleina ja keula kohti poukamaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3925391Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3633017- 762651
- 1022339
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4942005MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411709Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351506Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281479Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2861454"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351433