Veneessäni on kaksi ohjauspaikkaa, ylhäällä oleva ohjaus temmppuilee oudosti. Kun kaartaa esim. vasemmalle ja haluaa oikaista niin joutuukin ikäänkuin "riuhtaisemaan" ohjausta jotta ohjaus kääntyisi. Jos käännät vain hiljakseen takaisin, ei tapahdu mitään. Onko jollakin kokemusta moisesta? Venettä hankala ajaa kun joutuu arpomaan että, kääntyykö vai ei... Onko esim öljylaadulla merkitystä. nyt automaattiöljy.
hydrauliohjaus
5
1727
Vastaukset
- R K-S
Oireet viittavat siihen, että systeemissä on ilmaa tai ns. takaiskuventtiili takertelee. Toimiiko alaohjaus normaalisti? Onko perävetolaite vai peräsin?
- temppuilee
Perävetolaiteella oleva vene, alhaalta toimii ok. Vaikkakin paljon jäykempi kuin ylhäältä.
- kelvoton
temppuilee kirjoitti:
Perävetolaiteella oleva vene, alhaalta toimii ok. Vaikkakin paljon jäykempi kuin ylhäältä.
Kelvoton, siis ohjausko. Näin juhannuksen aikaan jäykyyteen löytyy vain yksi ratkaisu, kuppi nurin ja eukon viereen koittamaan tuuria, jäykkyys katoaa.
- lisää nestettä
temppuilee kirjoitti:
Järjestelmässä on liian vähän nestettä. Ylemässä ohjauksessa on ilmaa jolloin ohjaus ei toimi kunnolla (vaan ainoastaan paljon vääntämisen jälkeen). Alhaalla toimii paremmin koska ilma on hakeutunut korkeimalla paikalle. Ohjaus alhaalla on raskaampi koska siinä ei ole ilma "luistamassa". Eli kun lisäät nestettä ylhäällä niin sekin tulee muuttuumaan raskaammaksi mutta toimivaksi.
Koska nestettä on hävinnyt niin sinulla on vuotokohta jossain. Tarkista ekaksi sylinteri perävetolaitteen lähellä.
- heh
Minusta käyttäytyy juuri kuin yläkerran pumppu olisi väljä ja/tai takaiskuventtiili jumittaisi.
Täytyy kyllä tunnustaa, etten tunne hydrauliohjausta muuten kuin periaatteessa. Joku jolla on käytännön tietoa voisi kertoa lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659