Kertokaa nyt ihmeessä Raamatun valossa

Mikä se väärä Henki todellakin on.

Itse ole täyttynyt kasteessa Pyhällä Hengellä, armolahjoineen, josta: Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Sekä; 1. Piet. 3:21Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Ajatelkaa, joka jättää Kasteen ottamatta, mistä kaikesta Hän jää vaille, ei edes pelastusta.

32

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      auttakaa nyt veljet, selvä kysymys ja keskenään putaan asiasta, jonka kaikki tietää.

      Pelkäättekö?

    • Anonyymi

      Kristityillä on:

      Herran Henki sininen
      Totuuden Henki punainen
      Jumalan Henki valkoinen
      Hävityksen Henki keltainen

      Yleensä yksi edellämainituista.

      Mutta etelässä eli Intiassa ja Arabiassa, joita vastaan kristityt asennoituu on Jesaja 11:2 seitsemän Hengen bundle ryyditettynä Kaikkivaltiaan Hengellä vihreä se Henki joka eniten vaikuttaa.

      Intia kertoo Mahabharatassa että kristityt tuhoutuu sodassa Hengellä pyhitettyinä.

      Sen jälkeen 2780 jkr tienoilla Kaikkein Pyhin voidellaan temppelissä joka on uudelleen rakennettu.

      Kalevala puhuu lähtekäämme Otavaa oppimaan. Tuo Otava tarkoittaa seitsemän Hengen bundle kimppua joka on etelässä tärkeämpi.

      Mutta jos ajattelette Toronton henkeä tms. Niin siihen en vastaa.

      • Vahvasti Raamatulla perusteltu, vain paikat uupuvat: Tuo Jesaja on kylläkin suomen kielellä; luku 11;2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:

        Miksi vääristät Jumalan sanaa, se on Sinulle kuoleman synti.

        Ehkä kannattaa mietti, että kannattaako ylipäätään vastata, koska vasutausesi on vääristelyä


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vahvasti Raamatulla perusteltu, vain paikat uupuvat: Tuo Jesaja on kylläkin suomen kielellä; luku 11;2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:

        Miksi vääristät Jumalan sanaa, se on Sinulle kuoleman synti.

        Ehkä kannattaa mietti, että kannattaako ylipäätään vastata, koska vasutausesi on vääristelyä

        Rauhaa!

        Ehkä kirjoitin epäselvästi ja teiltä puolestaan puuttuu tieto Mahabharatan, Ramayanan ja Hare Krishna kirjojen sisällöstä?

        Siksi ette voi käsittää mitä puhun?

        Mutta voi olla niinkin että itse en käsittänyt avaajan tarkoitusta.

        Pyhä Henki ja taivaallinen bramiini ovat avanneet minulle tiedon hyvin laajoihin asioihin joiden ymmärtäminen muille on hyvin vaikeaa. Tahdon kuitenkin välillä viitata saamiini tietoihin koska kysymyksiä niitä sivuavia paljon esitetään.

        Toronton hengestä en tiedä mitään. Tiedän vain että kristittyjen ja Arabien välillä on kilpailuasetelma joka johtuu osittain Hengen eroavaisuuksista. Tätä yritin kuvata menestymättä kuitenkaan.

        Rauhaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rauhaa!

        Ehkä kirjoitin epäselvästi ja teiltä puolestaan puuttuu tieto Mahabharatan, Ramayanan ja Hare Krishna kirjojen sisällöstä?

        Siksi ette voi käsittää mitä puhun?

        Mutta voi olla niinkin että itse en käsittänyt avaajan tarkoitusta.

        Pyhä Henki ja taivaallinen bramiini ovat avanneet minulle tiedon hyvin laajoihin asioihin joiden ymmärtäminen muille on hyvin vaikeaa. Tahdon kuitenkin välillä viitata saamiini tietoihin koska kysymyksiä niitä sivuavia paljon esitetään.

        Toronton hengestä en tiedä mitään. Tiedän vain että kristittyjen ja Arabien välillä on kilpailuasetelma joka johtuu osittain Hengen eroavaisuuksista. Tätä yritin kuvata menestymättä kuitenkaan.

        Rauhaa!

        Ihan hyvä kannanotto, matta arabien ihmisusko ei istu mihinkään Pyhään.

        Muhammed oli vossikka kuskasi ja kuulu Pyhien juutalaisten tarinoita Toorasta, josta Hän saatanan avustuksella teki Koraanin, joka oli vain alle 30 sivua, ja kuulemma Allah lisää siihen tarpeen mukaan ja Heidän Jeesuksensakin on Mahdi.

        Rauhaa Sinullekin.


    • Anonyymi

      Evankeliumin (1 kor 15:1-4) uskoneessa on Jumalan pyhä henki, joka ohjaa totuuteen. Kaikki muut henget ovat saatanasta: idän uskonnot, ateismi, paavin pakanauskonto, menestysteologiat, ihmisiä maassa sätkyttämään heittävät puhujat. Jeesus on ainoa tie pelastukseen. Jumalan pyhä henki asuu meissä uskovissa. Pian poistumme täältä. Siinä vaiheessa paljastuu, ketkä olivat oikeasti uskossa, ketkä uskonnollisia ja väärin uskovia.

      • Anonyymi

        Toinen otetaan toinen jätetään.Niin se taisi mennä.


      • Anonyymi

        Mistä olette saaneet sen johon oikeaa vastusta ole, ja miksi teillä ei ole paranemisen armolahjaa , ja muita lahjoja.

        1 Kor 12 ; 7 Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi.
        8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
        9 toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan,
        10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. [Room.
        11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.

        Ihmetyttää, kun naapurissa on helluntai seurakunta niillä se tulee kasteessa, miksi ei teillä ole kastetta, kuten Raamatussa kehitetään, ja Heillä niitä on melkein jokaisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olette saaneet sen johon oikeaa vastusta ole, ja miksi teillä ei ole paranemisen armolahjaa , ja muita lahjoja.

        1 Kor 12 ; 7 Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi.
        8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
        9 toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan,
        10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. [Room.
        11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.

        Ihmetyttää, kun naapurissa on helluntai seurakunta niillä se tulee kasteessa, miksi ei teillä ole kastetta, kuten Raamatussa kehitetään, ja Heillä niitä on melkein jokaisella.

        Tarkoittaa PyhänHengen kastetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olette saaneet sen johon oikeaa vastusta ole, ja miksi teillä ei ole paranemisen armolahjaa , ja muita lahjoja.

        1 Kor 12 ; 7 Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi.
        8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
        9 toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan,
        10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. [Room.
        11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.

        Ihmetyttää, kun naapurissa on helluntai seurakunta niillä se tulee kasteessa, miksi ei teillä ole kastetta, kuten Raamatussa kehitetään, ja Heillä niitä on melkein jokaisella.

        Ja se antikristus kehuskelee, ja sanoo niille juutalaisille, "älkää olko surullisia. Hetki vielä, ja kristityt näkevät ja ymmärtävät, kuka minä olen." Ja se antikristus korottaa äänensä kivistä kalliota kohti, sanoen, "tule leiväksi näiden juutalaisten eteen!" Eikä se tottele häntä, vaan siitä tulee lohikäärme. Ja se lohikäärme sanoo antikristukselle, "sinä, joka olet täynnä kaikkea pahuutta ja epäoikeudenmukaisuutta, miksi teet sellaista, johon et pysty?" Ja se lohikäärme laittaa hänet häpeään juutalaisten edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se antikristus kehuskelee, ja sanoo niille juutalaisille, "älkää olko surullisia. Hetki vielä, ja kristityt näkevät ja ymmärtävät, kuka minä olen." Ja se antikristus korottaa äänensä kivistä kalliota kohti, sanoen, "tule leiväksi näiden juutalaisten eteen!" Eikä se tottele häntä, vaan siitä tulee lohikäärme. Ja se lohikäärme sanoo antikristukselle, "sinä, joka olet täynnä kaikkea pahuutta ja epäoikeudenmukaisuutta, miksi teet sellaista, johon et pysty?" Ja se lohikäärme laittaa hänet häpeään juutalaisten edessä.

        Kuka ymmärtää tuon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se antikristus kehuskelee, ja sanoo niille juutalaisille, "älkää olko surullisia. Hetki vielä, ja kristityt näkevät ja ymmärtävät, kuka minä olen." Ja se antikristus korottaa äänensä kivistä kalliota kohti, sanoen, "tule leiväksi näiden juutalaisten eteen!" Eikä se tottele häntä, vaan siitä tulee lohikäärme. Ja se lohikäärme sanoo antikristukselle, "sinä, joka olet täynnä kaikkea pahuutta ja epäoikeudenmukaisuutta, miksi teet sellaista, johon et pysty?" Ja se lohikäärme laittaa hänet häpeään juutalaisten edessä.

        Jeesus ei koskaan Raamatun mukaan käyttänyt kristityt sanaa, vaan - minun omaninja seuraajani.
        Kristitty nimi tuli Kreikan kautta satojen vuosien päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa PyhänHengen kastetta!

        Ei tarkoita, kun Kasteessa saatua armolahjaa, Pyhä Henki on persoona ja antaa Itsen apua, seuraavasti; 1. Kor. 12:11Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan Raamatun mukaan käyttänyt kristityt sanaa, vaan - minun omaninja seuraajani.
        Kristitty nimi tuli Kreikan kautta satojen vuosien päästä.

        Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia juutalaisille. Kun hänen oma kansansa ei ottanut häntä vastaan Messiaanaan, hän muutti pelastussuunnitelmaa kahdeksituhanneksi vuodeksi. Uuden suunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta yksin uskon kautta Jeesuksen vereen, hän paljasti Paavalille, avattuaan ensin hänen silmänsä totuudelle.

        Antiokian uskovia alettiin ensimmäisenä kutsua kristityiksi.

        Kun Rooma muuttui katoliseksi pakanauskonnoksi 300-luvulla, uskovista oli jo kauan käytetty tuota nimitystä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan Raamatun mukaan käyttänyt kristityt sanaa, vaan - minun omaninja seuraajani.
        Kristitty nimi tuli Kreikan kautta satojen vuosien päästä.

        Ap. t. 11:26

        ja löydettyään toi hänet Antiokiaan. Yhdessä he toimivat seurakunnan keskuudessa kokonaisen vuoden, ja suuri joukko ihmisiä sai heiltä opetusta. Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty. [1. Piet. 4:16]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia juutalaisille. Kun hänen oma kansansa ei ottanut häntä vastaan Messiaanaan, hän muutti pelastussuunnitelmaa kahdeksituhanneksi vuodeksi. Uuden suunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta yksin uskon kautta Jeesuksen vereen, hän paljasti Paavalille, avattuaan ensin hänen silmänsä totuudelle.

        Antiokian uskovia alettiin ensimmäisenä kutsua kristityiksi.

        Kun Rooma muuttui katoliseksi pakanauskonnoksi 300-luvulla, uskovista oli jo kauan käytetty tuota nimitystä.

        Se meni juuri näin.

        Kuitenkaan ei kaikki integroituneet ole ottanut vastaan Jeesusta, sama on ongelma myös kanta- asujilla,

        Sukuni on valat osaltaan Jeesuksensa seuraajia, mutta ns. koti- hurskaita, mutta -20 luvulla useat lähtivät lestadiolaisten mukaan, joka oli silloin hyvinkin kristitty seurakunta, mutta nyykään siellä on enää hiljaiset rippeet, syystäkin.

        Hieno toteamus tuosta katolisuudesta, enemmän ei juuri Kirkko voi olla sekulaarimpi, ja heidän jumalahan on Raha.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan Raamatun mukaan käyttänyt kristityt sanaa, vaan - minun omaninja seuraajani.
        Kristitty nimi tuli Kreikan kautta satojen vuosien päästä.

        Jeesus christos Rooman paavi


    • Anonyymi

      Kysymykseesi saat vastauksen raamatusta, lue Jeesuksen sanat.

      • Anonyymi

        Olen katsonut sen usein, ja siellä on ainut "Pyhä Henki", joka tulee Upotuskasteessa?

        Mutta mikä Henki teillä on, koska ketään sei seurakunnassanne Upoteta, joka on ainut Raamatun tapa saada se?

        Kertokaa siitä?

        aloittaja.


      • Anonyymi

        Kyllä minä Hengen voitelema Raamatun tunnen, mutta en sitä teidän henkeänne jonka vuoksi haukutte Raamatun Pyhää Henkeä, jota teillä ei kastamattomana ole?

        Ettekö osaa vastata?

        avaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä Hengen voitelema Raamatun tunnen, mutta en sitä teidän henkeänne jonka vuoksi haukutte Raamatun Pyhää Henkeä, jota teillä ei kastamattomana ole?

        Ettekö osaa vastata?

        avaaja.

        Olen itse eronnut juuri heidän päättömien asioittensa vuoksi, jolla ei ole Raamatullista pohjaa lähellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsonut sen usein, ja siellä on ainut "Pyhä Henki", joka tulee Upotuskasteessa?

        Mutta mikä Henki teillä on, koska ketään sei seurakunnassanne Upoteta, joka on ainut Raamatun tapa saada se?

        Kertokaa siitä?

        aloittaja.

        Entä kätten päälle paneminen. Eikö sitä kautta eräät saaneet Pyhää Henkeä. Tarvitaanko aina upotuskaste?

        Itse rukoilin kolme yötä Ilmestyskirjaa lukien Apua ja sain punaisen valon joka meni näkyvällä tavalla rinnasta sydämeen.

        VT aikoina oli myös Daavidilla esim. Pyhää Henkeä. Jeesus sanoi jos te osaatte antaa arvokkaita lahjoja lapsillenne niin kyllä Isäkin antaa teille Pyhää Henkeä.

        Upotuskasteteoria on kyllä siinä että erilainen on se Henki jonka siinä saa. Se vaikuttaa paljon vahvemmalta Hengeltä kuin muiden.
        Ehkä se on sellainen seitsemän Hengen bundle jossa Herran Henki on päällimmäinen.

        Ilman muuta on erilainen Henki, mutta pelkkä Totuuden Henki on paljon heikomman oloinen kuin tuo seitsemän Hengen bundle. Sen totuuden Hengen kieltäminen johtaa juuri siihen että tulee Hengellä pyhitettyjä uhreja.

        Mä arvostan kyllä yksinään esiintyvää Henkeä yhtä paljon kuin seitsemän Hengen bundlea.
        Monissa lapsikastetuissa näkyy Jumalan Hengen hedelmät lempeytenä, pitkämielisyytenä, rakkautena yms.

        En tahtoisi kieltää Hengen olevan monissa selvästi näkyvänä. Tosin eri Henki kuin upotuskastetuissa.

        Totuuden Henki
        Jumalan Henki
        Herran Henki
        Hävityksen Henki

        Vastaan

        Jesaja 11:2 bundle on täysin turha motkotuksen aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse eronnut juuri heidän päättömien asioittensa vuoksi, jolla ei ole Raamatullista pohjaa lähellekään.

        Pinnalla taas yksinpuhelut menossa. Luuletko olevasi fiksukin. Että sinua ei tunnistaisi kirjoitustyylisi perusteella. Laita rohkeasti omalla nimimerkillä sekoilusi jatkossakin. Rauhaa ja siunausta. Mutta ei Jumalan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinnalla taas yksinpuhelut menossa. Luuletko olevasi fiksukin. Että sinua ei tunnistaisi kirjoitustyylisi perusteella. Laita rohkeasti omalla nimimerkillä sekoilusi jatkossakin. Rauhaa ja siunausta. Mutta ei Jumalan.

        Mikä sinua riivaa, vastaan ainoastaan asiallisiin kysymyksiin.

        Sano "fiksumpana", missä ole väärässä? Katsotaan sitten.


    • Anonyymi

      Raamatun valossa?
      Nyt näkee ihan päivänvalossa mutta kyllä minä voin sen kyllä polttaakin.

      • Anonyymi

        Kyllä


      • Anonyymi

        Raamattu on juutalaisten rakas kirja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on juutalaisten rakas kirja

        Se on itseasiassa juutalaisten sekä Israelin yhteinen kirja.

        Rakas molemmille, osa jopa elää sen sanoman sisällä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se on itseasiassa juutalaisten sekä Israelin yhteinen kirja.

        Rakas molemmille, osa jopa elää sen sanoman sisällä.

        Melkoinen vankeustuomio.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se on itseasiassa juutalaisten sekä Israelin yhteinen kirja.

        Rakas molemmille, osa jopa elää sen sanoman sisällä.

        Juutalaiset diggaa Tanakia, ei UT:ia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen vankeustuomio.

        Suurempi se on vankeustuomiona lestadiolaiselle, jotka eivät pysy sanassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset diggaa Tanakia, ei UT:ia.

        Kyllä dikkaa, sata kertaa velluja enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe