Miten Pyörä Suvalalla menee?

Anonyymi-ap

Törmäsin siellä kusetus- ja pakkomyyntiyritykseen. Vein pyöräni sinne ja olisin halunnut vaihdevaijerin kiristyksen, koska kolmikerta-vaihde ei mene päälle 18-vaihteisessa pyörässäni. Myyjää ei kiinnostanut vaijeri, vaan hän alkoi heti latoa pöytään töykeästi, että tähän pitää vaihtaa koko vaihdepakka taka-akseliin, ja se on suurin remontti, mitä voi olla. Lisäksi tulee vaijerityöt, eli hinta on heittämällä ainakin 250e.

Mutta vaikka pyörä on vanha, sillä ei ole niin paljoa ajettu, että järkikin sanoo, että hammasrattaat eivät ole kuluneet. Myyjä mittaili muka jollakin pienellä rautapuikolla, jonka hahlopäät menivät ketjun rakoihin, ketjujen venyneisyyttä(?) ja se asia muka vahvisti, että vaihdepakka pitää vaihtaa.

Eli myyjä yritti heti kättelyssä kusettaa minut luopumaan oman pyörän korjauksesta, ja että alkaisin ostamaan uutta pyörää heiltä. Aika halpamaista shittiä asiakkaalle, ja luulevat asiakasta tyhmäksi. Kysyin vielä, että eikös sitä voi ensin katsoa, onnistuuko vaijerin kiristys. Myyjä lopulta sanoi, että voihan sitä toki yrittää ensin. Mutta olin jo päättänyt, että minuahan ette kuseta ja vie kuin pässiä narussa.

Lähdin kiireesti liikkeestä pyörineni vi**uun päättäen että tänne puljuun ei jää pyöräni, enkä osta täältä edes mutterin mutteria!

Että taitaa olla asiakkaat ja tulot tiukassa Pyörä Suvalalla kun pitää tällaisiin keinoihin sortua.

38

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika erikoinen kokemus. Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia.

    • Anonyymi

      Luultavasti Suvala on oikeassa, mutta jos piheys estää pyörän huollon niin sitten on täytyy kävellä. Olin pyöräliikkeessä kun asiakas ei halunnut ymmärtää ettei hänen pyörää voi laittaa kuntoo jos siinä on neljä lenkkiä liian pitkä kettinki, mutta siihen ei saa koskea.

      Biltemasta saa kolmellakympillä kattavan pyöränkorjaustyökalusarjan. Laita pyörä kuntoon itse.

      • Anonyymi

        Jos kettinki on venynyt, sitä voi lyhentää, ei tarvi vaihtaa koko hammasrataspakkaa. Eli saa koskea ketjuun.

        Kyse ei ole rahasta, vaan töykeydestä ja kusetuksesta. Eli hinta laitetaan kättelyssä tappiin, jotta asiakas hylkäisi korjauksen.

        Ja ne kai luulee, että asiakas jättää pyörän sinne piikki auki.


      • Anonyymi

        Niin, voi että asiakkaat on niin tyhmiä!!
        Hyvä että itse asiantuntija vastaa.

        Jos pyytää huollon yhteydessä kiristämään vaihdevaijerin, niin ei pitäisi olla niin vaikeaa avaruustekniikkaa ymmärtää, että pitää alkaa ehdottamaan koko vaihdesysteemin vaihtoa uuteen pelkästään kokeilemalla vaihdevipua edes katsomatta hammasrattaita. Minäkin olin kokeillut, ja vika on siinä että se oli löystynyt, ei muuta.

        Ketjun vaihto huollon yhteydessä tekee yleensä yhteensä noin 110e, niin miksei sitä ehdotettu, vaan se oli se "jättiremontti" (jota ei kannata teettää)? Ketjusta ei puhuttu sanaakaan, sitä vaan mittailtin muka malliksi.

        Miksi myyjän pitää veemäisesti kauhistella hintalappua asiakkaalle?! "Se on heittämällä 250 ja siihen vielä vaijerityöt". Eli motiivi: hylkää pyöräsi ja osta meiltä uusi. Myyjä perääntyi sen verran että vaihdevaijerin kiristys olisikin mahdollista kokeilla ensin.

        Oulussa ei tarvi korjata pyörää itse, koska täällä on toistakymmentä liikettä. Kiitos hyvästä neuvosta. Ja harmi että satuin eksymään liikkeeseenne ollenkaan, mutta en uskonut että vastassa voisi olla tuollaista paskaa.

        Liikkeen pitää auttaa asiakasta, ei kusettaa häntä saadakseen itse enemmän myyntiä ja bonuksia! Suvalan kannattaa mennä asiakaslähtöisyyskoulutukseen!


    • Anonyymi

      Pyytäkää hyvät ihmiset Suvalasta AINA tarkka pitävä etukäteislaskelma huollosta ja korjauksedts, joka ei siis ole arvio vaan "sopimus".

    • Anonyymi

      Ehkä liike on tarkoitettu superrikkaille ja niillä on noussu kusi hattuun ja pelkät huollot ei kiinnosta

      • Anonyymi

        Lestafirma


    • Anonyymi

      Kuka on niin kädetön, ettei edes polkupyörää osaa korjata itse?
      Työkalutkaan ei ole enää nykyään kalliita, koska Kiina älysi tulla markkinoille halvoilla, vähän karuilla mutta toimivilla työkaluilla. Ja aintia perässä.
      Ne Bilteman polkupyörätyökalut mitä olen joskus ostanut, on kaikki olleet kelvotonta roskaa. Samoin osa muistakin työkaluista, mutta on siinä joukossa kunnollisiakin.
      Varaosat sitten ovat lähes kullan hinnoissa sikäli kuin niitä edes saa. Suvalassa maksoi kaksi polkupyörän akselin mutteria yhteensä 5 euroa.; Jussin Pyöräpisteessä saman ja olivat vielä väärää kokoa. Jussilla maksoi yksi pyörän pinna 1 euron 4 vuotta sitten, miten lienee nyt.
      Olenkin kerännyt polkupyörän osia romulaatikosta ja nyt minulla on omassa pyörässäni kolme vaihdetta ja varalla 3 kolmivaihteista varapyörää plus 2 kolmivaihteista takanapaa sekä 5 seitsenvaihteista napaa, jotka eivät sovi mummu-/pappamallin pyörän haarukkaan. Sekä useita satoja erimittaisia pinnoja ym. Se on kaikki kotiinpäin, mitä et näihin liikkeisiin vie!
      Joitakin osia saattaa löytyä Välivainion pajaltakin. Toppilassakin on paja, mutta viimeksi oli todella törkeää asiakaspalvelua.

    • Anonyymi

      Itse ole amatöörinä vaihtanut takarataspakan pyörään ja erikoistyökalun se tarvitsee, mutta homma oli jostain syystä aivan mukava tehdä.

      • Anonyymi

        Minkä erikoistyökalun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä erikoistyökalun?

        Ketjuruoska ja pakanavaustyökalu.

        Hae youtubesta: polkupyörän rataspakan vaihto

        -pottusäkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjuruoska ja pakanavaustyökalu.

        Hae youtubesta: polkupyörän rataspakan vaihto

        -pottusäkki

        Myös nimillä: hammasratasavain ja pakka-avain tai kasettirattaan avain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjuruoska ja pakanavaustyökalu.

        Hae youtubesta: polkupyörän rataspakan vaihto

        -pottusäkki

        Tuosa linkki ohjevideoon, joka on hyvä ja hauskakin: https://youtu.be/ErBY_l41rAA?si=3Na5I-CX39VFimh1

        Takarataspakka vaihdetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosa linkki ohjevideoon, joka on hyvä ja hauskakin: https://youtu.be/ErBY_l41rAA?si=3Na5I-CX39VFimh1

        Takarataspakka vaihdetaan.

        Entä mikä on näistä paras öljy ketjuille: yleisöljy, CRC vai moottorisahan teräketjuöljy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä mikä on näistä paras öljy ketjuille: yleisöljy, CRC vai moottorisahan teräketjuöljy?

        Käykö auton moottoriöljy?


    • Anonyymi

      No ei sielläkään myyjät korjaa vaan maahanmuuttajataustaiset korjaajat

    • Anonyymi

      Jotku ei ehkä halua liata käsiään. Siksi on pyöräkorjaamoja.

      • Anonyymi

        Joillakin ei ole myöskään työtiloja, työkaluja, taitoja tai kiinnostusta opetella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin ei ole myöskään työtiloja, työkaluja, taitoja tai kiinnostusta opetella.

        Työtilahan löytyy jo taivasalta. Työkalut on halpoja, korjaajalle maksetulla palkalla saisi kaikki työkalut. Se kiinnostus taas riippuu laiskuuden asteesta ja siitä, betaalarko pappa vai ei. Näillä, joille jo polkupyöränkin korjaaminen on liian vaikeaa, on paha löytää työpaikkaakaan. Paitsi politiikassa, sieltäpä juuri nämä laiskimukset juuri löytyvätkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin ei ole myöskään työtiloja, työkaluja, taitoja tai kiinnostusta opetella.

        Useimmat kuitenkin liian laiskoja edes opettelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat kuitenkin liian laiskoja edes opettelemaan.

        Miksi kaikkien pitäs osata vaihtaa joku takarataspakka pyörään? Osaatko itse lisätä muistikamman pöytätietokoneeseen? Sekin on hyvä osata nykyaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtilahan löytyy jo taivasalta. Työkalut on halpoja, korjaajalle maksetulla palkalla saisi kaikki työkalut. Se kiinnostus taas riippuu laiskuuden asteesta ja siitä, betaalarko pappa vai ei. Näillä, joille jo polkupyöränkin korjaaminen on liian vaikeaa, on paha löytää työpaikkaakaan. Paitsi politiikassa, sieltäpä juuri nämä laiskimukset juuri löytyvätkin!

        Kyllähän se pappa (tai mamma) maksaa ne teinien pyörät eli eihän niitä muuten ostettais. Keihin nämä laiskat viittaavat, joilla ei ole työpaikkaa sen takia, kun ei osaa pyörään tehdä jotain ammattailaisen hommia? Moni ei saa työpaikkaa suhteilla kuten toiset.


    • Anonyymi

      Jos on oma tuntipalkka 165e ei kannata edes ajatella käyttävänsä aikaa korjaamiseen.

      • Anonyymi

        Maksatko sinä sen 165 €/h itsellesi vai kenelle? Jos itsellesi, niin kai muistat maksaa kaikki verotkin siitä?


    • Anonyymi

      Vaasassa oli aikoinaan kellarissa pyöräliike jonka omistaja kävi heti hakemassa pyörän alas hankalia kierreportaita kun asiakas kysyi jotain pikkukorjausta tyyliin jarruvaijerin kiristys. Sit alkoi se myyminen eli show että mitä kaikkea pyörälle pitää tehdä, eli se lähes puretaan osiin. Myyjä käytti siis tilaisuutta hyväkseen kun asiakas oli nalkissa alhaalla pyörän kanssa. Mutta minäpä olin ovela ja kannoin itse pyöräni takaisin ylös niitä kierreportaita enkä nielly sen esitystä. Tästä sen metodista oli ylesönosastokirjoitus. Eli ilmeisesti pyöräliikkeet luulee että asiakas on vapaata riistaa kun hänen pyöränsä on liikkeessä sisällä.

      • Anonyymi

        Autoliikkeet on neljännesvuosisadan ajan tehneet samaa. Kun auto tuodaan korjaamolle huoltoon tai korjaukseen, noin 90 % asiakkaista saa soiton, jossa kerrotaan että sitä ja tätä on rikki ja kannattaa uusia/korjuuttaa samalla kerralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoliikkeet on neljännesvuosisadan ajan tehneet samaa. Kun auto tuodaan korjaamolle huoltoon tai korjaukseen, noin 90 % asiakkaista saa soiton, jossa kerrotaan että sitä ja tätä on rikki ja kannattaa uusia/korjuuttaa samalla kerralla.

        Totta. Auton kanssa on vähän niin kuin hammaslääkärissä yksityispuolella. Tekijä voi luetella mitä tahansa vikoja ja paikata vaikka 5 hammasta, joissa ei ole reikiä.


    • Anonyymi

      Pitkässä juoksussa rehellisyys ja avoimuus palkitaan, muu on vilunkipeliä.

    • Anonyymi

      No mistä se pyörä kannattaa ostaa?

    • Anonyymi

      Mustosen pyörä on ainakin tunnetuin

    • Anonyymi

      Ei ole takapakan vaihto taviksen hommaa!

    • Anonyymi

      Nyt on vika vihdoin korjattu 9 kk jälkeen toisessa liikkeessä. Syy oli vaihteen käsivipurasian sisällä olevassa kynsimäisessä vivussa, joka oli pölyttynyt. Korjaaja oli arvellut heti mistä voi johtua, ja oli puhdistanut sen, ja suurin vaihde alkoi mennä päälle. Korjauksen hinta: 20e.

      Ei siis tarvinnut vaihtaa takapakkaa, ei ketjua, ei käsivipu+käsijarru-modulia, ei edes vaihdevaijeria, ja uusia osiakaan ei tarvittu yhtään. Täytyy vilpittömästi kiittää rehellistä liikettä ja nuorta suomalaista korjaajaa.

      Asia on niin, että kun asiakkaalla on tuntuma siitä, että mikä on pikkuvian syy, niin ei kannata ehdotella koko pyörän purkamista osiin ja sen isoimman elementin vaihtamista väh. 250e:llä, koska se ei mene läpi. Tässä tuli siis ihan turhaa veivausta pikkuvian takia, ja asian hoitaminen siirtyi syksystä kevääseen, ja tuli siis turha käynti liikkeessä pyörineen.

    • Anonyymi

      Hyvin.

    • Anonyymi

      FIRMAN PITÄÄ KANNATTAA JA HÄTÄ KEINOT KEKSII

    • Anonyymi

      Tuohan on huijaus

    • Anonyymi

      Ihan näin pyörämekaanikkona kerron: jos ketju on rataspakkavaihteisessa pyörässä venynyt, sitä ei voi korjata ketjua lyhentämällä. Kas kun ne joka ikinen ketjun väli on venynyt. Sama tilanne sit sen pakan kanssa. Eli jos ketju venynyt, menee AINA ketju ja pakka vaihtoon yhtäaikaa. Ei poikkeusta. Sen lisäksi joutuu vielä vaihteet säätämään ja mahdollisesti vaihdevaijerin vaihtamaan, jos ruostunut ja ei huilaa. Miettikää ennenkuin kommentoitte, amatöörit.

    • Anonyymi

      Asia on juuri noin kuten mekaanikko ylempänä kommentoi. Suvalalla on sentäs jonkinlainen laatutaso tekemisessään ja uusimalla osia, eikä vain vaijeria kiristämällä, ei pyörän toiminnalle olisi juuri mitään takeita. Joku nyrkkipaja sen vaijerin voi kiristää, kuten itsekin olisit voinut, mutta ei se tule toimimaan. Päivän päästä olisit siellä taas itkemässä että mikä on kun ei vaihteet toimi. Vanhaa kulunutta paskaa on aivan turha säätää ja sormet ristissä toivoa että jospa se pelittäis kuin uusi.

    • Anonyymi

      "Hammasrattaat ovat niin kuluneet että ketju ei enää siirry hammasrattaalta toiselle"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1199
    Aihe