Tässä on muutama syy miksi kiusaaja kiusaa:
1. Se vähentää stressiä.
2. Kiusaaja voi olla sadisti joka nauttii muiden kärsimyksestä.
3. Kiusaamisesta saa yhteenkuuluvuuden tunteen. Sellaisen tunteen että kuuluu joukkoon.
4. Kiusaamisesta tulee vahva olo. Kiusaajille tuntuu hyvältä olla vahvemman puolella.
5. Kiusaamisesta saa voiton tunteen.
6. Kiusaaja ei kykene tuntemaan empatiaa ainakaan kiusattua kohtaan.
7. Kiusaaminen on hauskaa ajanvietettä mikä vähentää tylsyyttä.
8. Kiusaaja suhtautuu erilaisuuteen kiusaamalla.
9. Kiusaajaa ehkä kiusataan kotona tai jossain muualla.
10. Kiusaaja saa hyväksyntää kiusaamisesta.
Onko vielä muita syitä?
Miksi kiusaaja kiusaa?
11
618
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkoa.
11. Kiusaaja on oppinut kiusaamaan ehkä vanhemmiltaan jotka itsekin kiusaavat vaikka heidän jälkeläistä ja muita. - Anonyymi
Jatkoa.
Joskus vaikka homovastaisuus voi olla opetettua. Vanhemmat voi opettaa jälkeläistä tai jälkeläisiään olemaan homovastaisia.- Anonyymi
Kyllä, useimmat vanhemmat "kasvattavat" lapsiaan siirtämällä omaa arvomaailmaa asenteineen lapsilleen.
- Anonyymi
12. Kiusaaminen on jännittävää. Siitä saa adrenaliiniryöpyn. Samalla tavalla kuin vaikka jos ajaa lujaa metsätiellä.
- Anonyymi
13. Kiusaamiesta tulee olo että on jotenkin parempi, että on korkeampi asema kuten pomolla.
- Anonyymi
14. Kiusaajalla on ongelmia elämässä.
Hei kaikille, joita kiusaaminen koskettaa tavalla tai toisella!
Kiusaamisesta kannttaa kertoa ja joskus sen käsittelemiseen voi tarvita myös ulkopuolista apua. Myös vertaistuesta voi olla apua.
Laitan tähän vinkiksi pari Tukinetissä tällä viikolla olevaa ryhmächattiä, joissa kiusaaminen on aiheena.
Ti 8.10. klo 18-19.30 Apua, mikä ihmissuhde! ryhmächat, jossa aiheena: Työpaikkakiusaaminen https://tukinet.net/teemat/apua-mika-ihmissuhde/ryhmachatit/
Pe 11.10. klo 13-14 Mikä fiilis tänään? chat, jossa aiheena: Kiusaaminen, koska vietämme mä en kiusaa – viikkoa. Keskustellaan kiusaamisesta ja sen vaikutuksista sekä siitä miten siihen tulisi puuttua. https://tukinet.net/teemat/mika-fiilis-tanaan-chat/ryhmachatit/
Tukinetissä https://tukinet.net/ on monia muitakin palveluita joita voi käyttää elämän eri ongelma- ja kriisitilanteissa. Osa palaveluista on kahdenkeskisiä, osa ryhmämuotoisia.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Monet oppilaat kiusaavat toista sillä perusteella, koska hän on ujo ja hiljainen. He pitävät tällaista oppilasta todella tyhmänä. Yleensä on kuitenkin niin, että tällainen ujo ja hiljainen oppilas pärjää kuitenkin koulussa. Hän on se joka menee lukioon, sen jälkeen yliopistoon ja pärjää sielläkin hyvin. Sen sijaan kiusaaja itse on se amis-tyyppi, joka pärjää huonosti kouluissa ja jotenkin onnistuu ehkä pääsemään johonkin ammattikouluun.
- Anonyymi
Kiusaajat ja tönijät saattavat olla narsisteja ja pitävät ryhmän muita niin sanottuina pelinappuloina ja käskee tehdä kuten pomotkin
- Anonyymi
Kiusaajista kiusaaminen on hauskaa eikä ole empatiaa toisen tunteille
- Anonyymi00011
Jep
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592