Miksi kiusaaja kiusaa?

Anonyymi-ap

Tässä on muutama syy miksi kiusaaja kiusaa:

1. Se vähentää stressiä.
2. Kiusaaja voi olla sadisti joka nauttii muiden kärsimyksestä.
3. Kiusaamisesta saa yhteenkuuluvuuden tunteen. Sellaisen tunteen että kuuluu joukkoon.
4. Kiusaamisesta tulee vahva olo. Kiusaajille tuntuu hyvältä olla vahvemman puolella.
5. Kiusaamisesta saa voiton tunteen.
6. Kiusaaja ei kykene tuntemaan empatiaa ainakaan kiusattua kohtaan.
7. Kiusaaminen on hauskaa ajanvietettä mikä vähentää tylsyyttä.
8. Kiusaaja suhtautuu erilaisuuteen kiusaamalla.
9. Kiusaajaa ehkä kiusataan kotona tai jossain muualla.
10. Kiusaaja saa hyväksyntää kiusaamisesta.

Onko vielä muita syitä?

11

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa.

      11. Kiusaaja on oppinut kiusaamaan ehkä vanhemmiltaan jotka itsekin kiusaavat vaikka heidän jälkeläistä ja muita.

    • Anonyymi

      Jatkoa.

      Joskus vaikka homovastaisuus voi olla opetettua. Vanhemmat voi opettaa jälkeläistä tai jälkeläisiään olemaan homovastaisia.

      • Anonyymi

        Kyllä, useimmat vanhemmat "kasvattavat" lapsiaan siirtämällä omaa arvomaailmaa asenteineen lapsilleen.


    • Anonyymi

      12. Kiusaaminen on jännittävää. Siitä saa adrenaliiniryöpyn. Samalla tavalla kuin vaikka jos ajaa lujaa metsätiellä.

    • Anonyymi

      13. Kiusaamiesta tulee olo että on jotenkin parempi, että on korkeampi asema kuten pomolla.

    • Anonyymi

      14. Kiusaajalla on ongelmia elämässä.

    • Hei kaikille, joita kiusaaminen koskettaa tavalla tai toisella!

      Kiusaamisesta kannttaa kertoa ja joskus sen käsittelemiseen voi tarvita myös ulkopuolista apua. Myös vertaistuesta voi olla apua.

      Laitan tähän vinkiksi pari Tukinetissä tällä viikolla olevaa ryhmächattiä, joissa kiusaaminen on aiheena.

      Ti 8.10. klo 18-19.30 Apua, mikä ihmissuhde! ryhmächat, jossa aiheena: Työpaikkakiusaaminen https://tukinet.net/teemat/apua-mika-ihmissuhde/ryhmachatit/

      Pe 11.10. klo 13-14 Mikä fiilis tänään? chat, jossa aiheena: Kiusaaminen, koska vietämme mä en kiusaa – viikkoa. Keskustellaan kiusaamisesta ja sen vaikutuksista sekä siitä miten siihen tulisi puuttua. https://tukinet.net/teemat/mika-fiilis-tanaan-chat/ryhmachatit/

      Tukinetissä https://tukinet.net/ on monia muitakin palveluita joita voi käyttää elämän eri ongelma- ja kriisitilanteissa. Osa palaveluista on kahdenkeskisiä, osa ryhmämuotoisia.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Monet oppilaat kiusaavat toista sillä perusteella, koska hän on ujo ja hiljainen. He pitävät tällaista oppilasta todella tyhmänä. Yleensä on kuitenkin niin, että tällainen ujo ja hiljainen oppilas pärjää kuitenkin koulussa. Hän on se joka menee lukioon, sen jälkeen yliopistoon ja pärjää sielläkin hyvin. Sen sijaan kiusaaja itse on se amis-tyyppi, joka pärjää huonosti kouluissa ja jotenkin onnistuu ehkä pääsemään johonkin ammattikouluun.

    • Anonyymi

      Kiusaajat ja tönijät saattavat olla narsisteja ja pitävät ryhmän muita niin sanottuina pelinappuloina ja käskee tehdä kuten pomotkin

    • Anonyymi

      Kiusaajista kiusaaminen on hauskaa eikä ole empatiaa toisen tunteille

      • Anonyymi00011

        Jep


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe