Varpajaiset...!

Kutsuttu

Tuli kutsu varpajaisiin ja kysyisin onko ollut tapana viedä tuoreelle isälle jotain?

101

111978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä

      Mulle kaverit toi pullon, ja hauskaa mieltä.Sehän tieytsti riippu jo että kuin mones taapero tulos

      • Kutsuttu

        Ensimmäinen ... joo pulloa olin aatellut mutta kun en ollut varma asiasta niin aattelin kysästä täältä....


      • 5lasta Ukolla

        Kaikkein paras varpajais lahja on viina. Rätei ja lumpui millä on omastatakaa ja ruokaa osaan kokkina tehdä itse. Ei kukkia allergia perheeseen eikä kononakokkaamia ruokia koska en voi niitä lepsilleni syöttää kun en niden raaka-aineita tiedä.


      • ilmankin pärjännyt
        5lasta Ukolla kirjoitti:

        Kaikkein paras varpajais lahja on viina. Rätei ja lumpui millä on omastatakaa ja ruokaa osaan kokkina tehdä itse. Ei kukkia allergia perheeseen eikä kononakokkaamia ruokia koska en voi niitä lepsilleni syöttää kun en niden raaka-aineita tiedä.

        vai sillä aloitetaan heti se perhe-elämn tuhoaminen


    • sami

      Mulle kaverit oli väsänny varpajaisiin selviytymiskassin joka sisälsi mm.korvatulppia,kondomeja,pikkupulloja viskiä,vauvan talkkia,pari vaippaa,tuttipullon,tutin..Ihan varteenotettava idea varpajaisiin viemiseks,siis jos isä on huumorimiehiä.

      • isien oikeudet :D

        tuo selviytymis pakkaus kuullostaa hyvältä ja tottahan toki mies saa juhlia ystäviensä kanssa tulokasta ja viinan kanssa jos siltä tuntuu! Kysessähän on kuitenkin yksi ilta ja jos jatkossa kantaa vastuunsa :D Äitikin pääsee ajallaan ulos, eikä äidin edes kannata ihan heti lähteä kun kroppa sekaisin ja synnytys vienyt voimat :p
        Turhaan kateellisia miesten juhlasta!


      • fwyefr3w46

        Selviytysmiskassi on hyvä idea. Ja monet tuo lasten vaatteita, leluja yms. Jotain olsi kuitenkin hyvä tuoda, kaverin varpajaisissa kaverin veli ei tuonut mitään ja se tuntu vähän kummalta. Mutta ehkei tiennyt sitten, että tapna on tuoda jotain.


    • Ei äiti vielä

      Ihmettelen vaan että mitenköhän sitä äitiä sitten juhlitaan kun isää noinkin mittavasti...?!
      Äiteehän se kaiken työn siinä tiemmä tekee...!

      • miuk@

        jonkunajan kuluttua äippä työntelee sitä "rakkaudenhedelmää" yksin ja isä ompi lähteny kavereitten kanssa kuin pieru saharaan mutkasta tietä näkymättömiin.
        puuttuva polttarivarpajainenbestman


      • JohnnyDee

        et konjamiinia ja sikaria!!Ja äiteehän viettää sit myöhemmin sormijaiset!


      • odottava äiti

        harmittaa nuo varpajaiset, jotka on vain tekosyy juhlia taas kerran oikein äijäporukalla perskännejä, ei niinkään sitä lasta. äitihän sitä mukulaa senkin ajan hoitaa ja imettää, kun äijät vetää viinaa ja pahimmassa tapauksessa isän vähiä rahoja kurkusta alas, rahat, jotka pitäisi käyttää siihen vauvaan ja tarvikkeisiin. suomalaiset miehet on tökeröintä kansaa mitä tiedän, örveltävät kännissä silloinkin kun vauva syntyy. inhoan odottaa sellaiselle lasta. toista erehdystä ei tule.


      • Siis täh?!
        odottava äiti kirjoitti:

        harmittaa nuo varpajaiset, jotka on vain tekosyy juhlia taas kerran oikein äijäporukalla perskännejä, ei niinkään sitä lasta. äitihän sitä mukulaa senkin ajan hoitaa ja imettää, kun äijät vetää viinaa ja pahimmassa tapauksessa isän vähiä rahoja kurkusta alas, rahat, jotka pitäisi käyttää siihen vauvaan ja tarvikkeisiin. suomalaiset miehet on tökeröintä kansaa mitä tiedän, örveltävät kännissä silloinkin kun vauva syntyy. inhoan odottaa sellaiselle lasta. toista erehdystä ei tule.

        Jo nyt on perkele, että täällä käy tiukkapipoiset ämmät narisemassa, että "minähän vauvan synnytän ja MINULLE ne juhlat täytyy pitää, eikä miehille". Siis voi jeera!!! Totta hemmetin helvetissä mies saa ja pitääkin varpajaiset juhlia!!! Eikö mies saisi sitten kaveriporukassa juhlistaa syntynyttä lastaan? HÄH?!?! Itse olen nainen ja minulla on kaksi lasta ja olen erittäin ilomielin ollut lasten kanssa kotona kun mies on varpajaisia lähtenyt juhlimaan, tai ensimmäisen kans olin viel sairaalassa ku synty torstaina niin ukot lähti lauantaina, mutta toinen syntyi maanantaina niinh ehdin kotiin, että ukko saa ilonsa!!! Mitä ihmeen pahaa varpajaisissa on ja siinä, että ukko pitää hauskaa?! Pääsinhän minäkin (ja pääsen välillä edelleen) kavereiden kans tuulettuu ku ukko hoitaa muksuja ja päin vastoin!! Ihmeen kumman tiukkapipoista sakkia, jotka ei ukolleen hupia sallis ollenkaan. Varmaan olette varsin yksinäisiä? Häh??


      • (.)(.)
        odottava äiti kirjoitti:

        harmittaa nuo varpajaiset, jotka on vain tekosyy juhlia taas kerran oikein äijäporukalla perskännejä, ei niinkään sitä lasta. äitihän sitä mukulaa senkin ajan hoitaa ja imettää, kun äijät vetää viinaa ja pahimmassa tapauksessa isän vähiä rahoja kurkusta alas, rahat, jotka pitäisi käyttää siihen vauvaan ja tarvikkeisiin. suomalaiset miehet on tökeröintä kansaa mitä tiedän, örveltävät kännissä silloinkin kun vauva syntyy. inhoan odottaa sellaiselle lasta. toista erehdystä ei tule.

        Eikös se ole niin,että talo ellää tavalhan ja viehrat kulkee ajalhan =)

        Ja ei eikö ole myös niin että miehet ne joutuu siellä sängyssä ne työt tekemhän,joten on aivan oikein ...siteen joskus juhliakki ; )

        Ja voishan sitä niinkin ajatella,että MITÄS TILASIT =)


      • odottava äiti
        Siis täh?! kirjoitti:

        Jo nyt on perkele, että täällä käy tiukkapipoiset ämmät narisemassa, että "minähän vauvan synnytän ja MINULLE ne juhlat täytyy pitää, eikä miehille". Siis voi jeera!!! Totta hemmetin helvetissä mies saa ja pitääkin varpajaiset juhlia!!! Eikö mies saisi sitten kaveriporukassa juhlistaa syntynyttä lastaan? HÄH?!?! Itse olen nainen ja minulla on kaksi lasta ja olen erittäin ilomielin ollut lasten kanssa kotona kun mies on varpajaisia lähtenyt juhlimaan, tai ensimmäisen kans olin viel sairaalassa ku synty torstaina niin ukot lähti lauantaina, mutta toinen syntyi maanantaina niinh ehdin kotiin, että ukko saa ilonsa!!! Mitä ihmeen pahaa varpajaisissa on ja siinä, että ukko pitää hauskaa?! Pääsinhän minäkin (ja pääsen välillä edelleen) kavereiden kans tuulettuu ku ukko hoitaa muksuja ja päin vastoin!! Ihmeen kumman tiukkapipoista sakkia, jotka ei ukolleen hupia sallis ollenkaan. Varmaan olette varsin yksinäisiä? Häh??

        Jos se äijä tekee sitä muutenkin harrastuksekseen ja vielä munaa itsenä kun vetää ne tarkoitetut kunnon kännit, niin ei tässä muutakaan mieltä voi helvetti olla, itse kun joutuu olemaan vielä täysin raitis ja katsomaansaatana teitä kuvotuksia.


      • assläpi

        niinpä niin. meillä iskä teki kaksivuorotyötä viisi vuotta ja maksoi kaiken. nyt äiskä lähti lapsen kanssa, kun vittuuntui siihen ettei iskä ole lapsen kanssa! ok lapsi meni(äitistä ei niin väliä) ja myös puolet kaikesta omaisuudesta. uskotteko että vituttaa, kun kaikkensa antaaniin mikään ei riitä


      • maailmassa monta on ihmeell...
        Siis täh?! kirjoitti:

        Jo nyt on perkele, että täällä käy tiukkapipoiset ämmät narisemassa, että "minähän vauvan synnytän ja MINULLE ne juhlat täytyy pitää, eikä miehille". Siis voi jeera!!! Totta hemmetin helvetissä mies saa ja pitääkin varpajaiset juhlia!!! Eikö mies saisi sitten kaveriporukassa juhlistaa syntynyttä lastaan? HÄH?!?! Itse olen nainen ja minulla on kaksi lasta ja olen erittäin ilomielin ollut lasten kanssa kotona kun mies on varpajaisia lähtenyt juhlimaan, tai ensimmäisen kans olin viel sairaalassa ku synty torstaina niin ukot lähti lauantaina, mutta toinen syntyi maanantaina niinh ehdin kotiin, että ukko saa ilonsa!!! Mitä ihmeen pahaa varpajaisissa on ja siinä, että ukko pitää hauskaa?! Pääsinhän minäkin (ja pääsen välillä edelleen) kavereiden kans tuulettuu ku ukko hoitaa muksuja ja päin vastoin!! Ihmeen kumman tiukkapipoista sakkia, jotka ei ukolleen hupia sallis ollenkaan. Varmaan olette varsin yksinäisiä? Häh??

        tuumata, kun viettäis varpajaisiaan ja seuraavana viikonloppuna äitiliini lähtisi viettämään omiaan.... Äitillä se on vain vähän hankalempaa - rinnat ovat hetken päästä täynnä maitoa ja olo todella piukee ja paita märkä .... Eikä sitä viinaakaan voi vetää sillai kun isä, sillä enpä ole kuullut perheestä jossa äiti voisi nukkua krapulaansa ja iskä tekisi kaikki äitin hommat.

        Eniwei, pulloa en ainakaan veisi varpajaisiin, "selvitymispakkaus" kuullosti kyllä tosi kivalta. Viinalla on moni ilta pilattu, en ymmärrä miksi ihmiset ei osaa selvinpäin pitää hauskaa, kai sitä jokaisella sen verran on syntymähumalaa et hauskanpito onnistuuu ilmankin ....


      • vedä jormaan
        (.)(.) kirjoitti:

        Eikös se ole niin,että talo ellää tavalhan ja viehrat kulkee ajalhan =)

        Ja ei eikö ole myös niin että miehet ne joutuu siellä sängyssä ne työt tekemhän,joten on aivan oikein ...siteen joskus juhliakki ; )

        Ja voishan sitä niinkin ajatella,että MITÄS TILASIT =)

        saatanan sovinisti


      • kivat
        vedä jormaan kirjoitti:

        saatanan sovinisti

        Hei, toinen vain kysyi iloiseen juhlaan lahja-ideaa!!! ja te maalailette jo eroa, elatusmaksuja, alkoholismia ym. ym. asiaankuulumatonta. Lahjavinkki: MLL:sta voi tilata paitoja joissa lukee isolla ISI. Onnea isälle.


      • rips:)

        ...me pidettiin tyttökaverille ennen synnytystä kaveriporukalla. Jokainen leipoi jotain hyvää viemiseksi ja sitten kerättiin sievään koriin vauvalle vaate,äidille lukemista,hyvältä tuoksuvaa ihovoidetta ja suihkugeeliä.Saatiin järjestettyä juttu ihan täytenä yllätyksenä :)


      • susku24

        On naisillakin niitä ns. varpajaisia.
        Silloin kun olemme vielä raskaana, järjestetään esimerkiksi Ameriikoissa "vauvalle" juhlat, joihin vieraat tuovat vauvalle ja äidille kaiken näköstä. Äidille mm. hupihommia kuten survival kit, tms.
        Ne toimii myöskin hiukan nyyttäri periaatteella, että jokainen tuo jotakin mukanaan.

        Miehet kumminkin etiketin mukaan menevät yleensä juhlimaan samana päivänä varpajaisia kun pienokainen syntyy, oli sitten keskellä viikkoa tai ei. Ei kaikki mitään perseitä vedä siellä. Musta on ihanaa nähdä kuinka oma mieheni on aivan haltioissaan pikkusestaan.

        Mulla on laskettu aika 5 viikon päästä, ja olen aivan varma siitä, että mieheni menee viettämään varpajaisia, eikä se haittaa, vaikka mä sen työn olenkin tehnyt. Pääasia on se, että hän kantaa vastedes vastuutaan ja on mukana synnytyksessä.
        Siitä olen varma, koska meillä on jo kolme ihanaa pikku nöppöstä.=)


      • Isä itsekin
        maailmassa monta on ihmeell... kirjoitti:

        tuumata, kun viettäis varpajaisiaan ja seuraavana viikonloppuna äitiliini lähtisi viettämään omiaan.... Äitillä se on vain vähän hankalempaa - rinnat ovat hetken päästä täynnä maitoa ja olo todella piukee ja paita märkä .... Eikä sitä viinaakaan voi vetää sillai kun isä, sillä enpä ole kuullut perheestä jossa äiti voisi nukkua krapulaansa ja iskä tekisi kaikki äitin hommat.

        Eniwei, pulloa en ainakaan veisi varpajaisiin, "selvitymispakkaus" kuullosti kyllä tosi kivalta. Viinalla on moni ilta pilattu, en ymmärrä miksi ihmiset ei osaa selvinpäin pitää hauskaa, kai sitä jokaisella sen verran on syntymähumalaa et hauskanpito onnistuuu ilmankin ....

        No minäpä kerron meidän perheestämme, jolloin voit kertoa kuulleesi perheestä jossa äiti voi nukkua krapulaansa ja isä tekee kaikki äitin hommat (mitä muuten ovat äitin hommat tarkalleen ottaen?)

        Eli meidän perheessämme lapsi on hoidettu tasan 50/50... alusta alkaen. Imetys ei kovasta yrityksestä huolimatta meidän perheessämme onnistunut, joten minä isänä astuin yösyöttö remmiin jo alusta alkaen. Vuorotellen hoidettiin yösyötöt. Vaippoja vaihdoin siinä missä äitikin, lapsen kanssa leikin ja vietin aikaani selkeästi jopa enemmän kuin äiti.

        Meillä kotityötkin tehdään puoliksi... tai no, kyllä minä niistä ehkä hitusen enemmän teen, mutta suurinpiirtein puoliksi ne menee kuitenkin. Pyykkäykset, ruoan laitot, siivoukset, tiskaukset... kaikki onnistuu.

        Meillä ei ikinä ole muuten tullut sanomista mistään minun saunailloistani tai muista menoista... varpajaisista nyt puhumattakaan. Toki tässä asiassa lienee niin, että vapaus on tullut vastuun myötä. Kun käy ryyppäämässä harvakseltaan ja on ns. hyväntuulinen humalassa, niin pienet överitkään eivät aiheuta ongelmaa.


      • minä vaan
        Isä itsekin kirjoitti:

        No minäpä kerron meidän perheestämme, jolloin voit kertoa kuulleesi perheestä jossa äiti voi nukkua krapulaansa ja isä tekee kaikki äitin hommat (mitä muuten ovat äitin hommat tarkalleen ottaen?)

        Eli meidän perheessämme lapsi on hoidettu tasan 50/50... alusta alkaen. Imetys ei kovasta yrityksestä huolimatta meidän perheessämme onnistunut, joten minä isänä astuin yösyöttö remmiin jo alusta alkaen. Vuorotellen hoidettiin yösyötöt. Vaippoja vaihdoin siinä missä äitikin, lapsen kanssa leikin ja vietin aikaani selkeästi jopa enemmän kuin äiti.

        Meillä kotityötkin tehdään puoliksi... tai no, kyllä minä niistä ehkä hitusen enemmän teen, mutta suurinpiirtein puoliksi ne menee kuitenkin. Pyykkäykset, ruoan laitot, siivoukset, tiskaukset... kaikki onnistuu.

        Meillä ei ikinä ole muuten tullut sanomista mistään minun saunailloistani tai muista menoista... varpajaisista nyt puhumattakaan. Toki tässä asiassa lienee niin, että vapaus on tullut vastuun myötä. Kun käy ryyppäämässä harvakseltaan ja on ns. hyväntuulinen humalassa, niin pienet överitkään eivät aiheuta ongelmaa.

        Kuulostaapa hyvältä =).

        Jos en paremmin tietäis, niin luulisin mun mieheni tekstiksi =)!


      • pössi
        vedä jormaan kirjoitti:

        saatanan sovinisti

        Lehmä!!!


      • Tuore ISÄ!
        odottava äiti kirjoitti:

        harmittaa nuo varpajaiset, jotka on vain tekosyy juhlia taas kerran oikein äijäporukalla perskännejä, ei niinkään sitä lasta. äitihän sitä mukulaa senkin ajan hoitaa ja imettää, kun äijät vetää viinaa ja pahimmassa tapauksessa isän vähiä rahoja kurkusta alas, rahat, jotka pitäisi käyttää siihen vauvaan ja tarvikkeisiin. suomalaiset miehet on tökeröintä kansaa mitä tiedän, örveltävät kännissä silloinkin kun vauva syntyy. inhoan odottaa sellaiselle lasta. toista erehdystä ei tule.

        Sulla taitaa olla aika idiootti mies, jos tota mieltä oot!!!Meillä vauva kuukauden ikäinen ja tänään varpajaiset=) olemme hoitaneet yhtä paljon vauvaa kummatkin ja pitää viel töissäkin käydä.En siis valita duunist ja vauva on parasta mitä on.Kai sitä saa pikkuista juhlia???=) Vaimo pitää sormijaiset myöhemmin ja silloin minä kotona vauvan kanssa...!!!Elämä on täydellistä..kunpa sunkin elämä olisi...;)


      • ihmettelijä333
        rips:) kirjoitti:

        ...me pidettiin tyttökaverille ennen synnytystä kaveriporukalla. Jokainen leipoi jotain hyvää viemiseksi ja sitten kerättiin sievään koriin vauvalle vaate,äidille lukemista,hyvältä tuoksuvaa ihovoidetta ja suihkugeeliä.Saatiin järjestettyä juttu ihan täytenä yllätyksenä :)

        mikä tossa oli se valtava ponnistus saada yllätyksenä vietyä korillinen kamaa äidille?

        Oliko vaikea teipata parin hölösuun suu suppuun vai missä kohta oli tukalinta?


      • skuguu

        Plääh. oletko kuullut babyshovereista? Ei ehkä ihan suomalainen tapa, mutta..


      • kesävauvan odottaja
        odottava äiti kirjoitti:

        harmittaa nuo varpajaiset, jotka on vain tekosyy juhlia taas kerran oikein äijäporukalla perskännejä, ei niinkään sitä lasta. äitihän sitä mukulaa senkin ajan hoitaa ja imettää, kun äijät vetää viinaa ja pahimmassa tapauksessa isän vähiä rahoja kurkusta alas, rahat, jotka pitäisi käyttää siihen vauvaan ja tarvikkeisiin. suomalaiset miehet on tökeröintä kansaa mitä tiedän, örveltävät kännissä silloinkin kun vauva syntyy. inhoan odottaa sellaiselle lasta. toista erehdystä ei tule.

        Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja mies jo kovasti odottelee varpajaisia, suunnitelmissa juuri konjakkia ja sikaria kavereiden kanssa. Minun mielestäni siinä ei ole mitään vikaa! Ollaan sovittu et paikkojen kotona pitää olla tip top varpajaisten jälkeen ja mies juhlii yhden illan sillä aikaa kun olen laitoksella. Asiat ei oo noin mustavalkoisia kuin väität, yhteisillä pelisäännöillä homma toimii.

        Miksi isä ei saisi juhlia? (Vaikka niihin juhliin luultavasti sisältyykin alkoholin ottamista) Lapsen saaminen on iso ja onnellinen asia MYÖS isälle.


      • -C-
        Siis täh?! kirjoitti:

        Jo nyt on perkele, että täällä käy tiukkapipoiset ämmät narisemassa, että "minähän vauvan synnytän ja MINULLE ne juhlat täytyy pitää, eikä miehille". Siis voi jeera!!! Totta hemmetin helvetissä mies saa ja pitääkin varpajaiset juhlia!!! Eikö mies saisi sitten kaveriporukassa juhlistaa syntynyttä lastaan? HÄH?!?! Itse olen nainen ja minulla on kaksi lasta ja olen erittäin ilomielin ollut lasten kanssa kotona kun mies on varpajaisia lähtenyt juhlimaan, tai ensimmäisen kans olin viel sairaalassa ku synty torstaina niin ukot lähti lauantaina, mutta toinen syntyi maanantaina niinh ehdin kotiin, että ukko saa ilonsa!!! Mitä ihmeen pahaa varpajaisissa on ja siinä, että ukko pitää hauskaa?! Pääsinhän minäkin (ja pääsen välillä edelleen) kavereiden kans tuulettuu ku ukko hoitaa muksuja ja päin vastoin!! Ihmeen kumman tiukkapipoista sakkia, jotka ei ukolleen hupia sallis ollenkaan. Varmaan olette varsin yksinäisiä? Häh??

        Ällöttää sana "ukko". Voi hyvin arvata millaisissa piireissä miehiä kutsutaan ukoiksi....

        Menestyvien ja onnellisten ihmisten ei tarvitse vetää kännejä koko ajan voidakseen elää. Jos on hyvässä ammatissa, hyvännäköinen, sosiaaliset verkostot kunossa, pärjää elämässään. Onneksi ei itse tarvitse olla parikymppinen äiti, jonka "ukko" juoksee kuppiloissa kaljamaha roikkuen ympäripäissään. Toiset ihmiset haluavat hyvän elintason.

        Voin jo arvata miten jotkut levinneet ja elähtäneet naiset tulevat tähänkin avautumaan jotain... No, pakkohan se on paha mieli johonkin purkaa.


      • Itsekkyys maximus!
        Siis täh?! kirjoitti:

        Jo nyt on perkele, että täällä käy tiukkapipoiset ämmät narisemassa, että "minähän vauvan synnytän ja MINULLE ne juhlat täytyy pitää, eikä miehille". Siis voi jeera!!! Totta hemmetin helvetissä mies saa ja pitääkin varpajaiset juhlia!!! Eikö mies saisi sitten kaveriporukassa juhlistaa syntynyttä lastaan? HÄH?!?! Itse olen nainen ja minulla on kaksi lasta ja olen erittäin ilomielin ollut lasten kanssa kotona kun mies on varpajaisia lähtenyt juhlimaan, tai ensimmäisen kans olin viel sairaalassa ku synty torstaina niin ukot lähti lauantaina, mutta toinen syntyi maanantaina niinh ehdin kotiin, että ukko saa ilonsa!!! Mitä ihmeen pahaa varpajaisissa on ja siinä, että ukko pitää hauskaa?! Pääsinhän minäkin (ja pääsen välillä edelleen) kavereiden kans tuulettuu ku ukko hoitaa muksuja ja päin vastoin!! Ihmeen kumman tiukkapipoista sakkia, jotka ei ukolleen hupia sallis ollenkaan. Varmaan olette varsin yksinäisiä? Häh??

        olis jos koko perhe juhlisi sitä lasta yhdessä? Sä oot heti ottamassa jotain joltain pois!


      • Kultainen keskitie
        odottava äiti kirjoitti:

        harmittaa nuo varpajaiset, jotka on vain tekosyy juhlia taas kerran oikein äijäporukalla perskännejä, ei niinkään sitä lasta. äitihän sitä mukulaa senkin ajan hoitaa ja imettää, kun äijät vetää viinaa ja pahimmassa tapauksessa isän vähiä rahoja kurkusta alas, rahat, jotka pitäisi käyttää siihen vauvaan ja tarvikkeisiin. suomalaiset miehet on tökeröintä kansaa mitä tiedän, örveltävät kännissä silloinkin kun vauva syntyy. inhoan odottaa sellaiselle lasta. toista erehdystä ei tule.

        Varpajaiset ovat LAPSEN syntymäjuhla.

        Jos oma mieheni tai paremminkin ME viettäisimme varpajaisia, toivoisin sen menevän näin:

        - Koko ajan lapsen kunnioitus mielessä: Lapsi saa lahjoja ja hänen elämäänsä toivotetaan onnea ja varjelusta
        - Sukulaiset ja uuden vauvan vanhempien ystävät kokoontuvat perheen luo ihastelemaan vauvaa
        - Kahvipöytä koreaksi ja isä tarjoilee vieraille hienoa konjakkia (vaikka useampaankin otteeseen ;) )
        - jos miehillä on pakko olla joku juttu mihin naiset eivät saa osallistua, niin olkoot se sitten vaikka miesten sauna

        Ja EI näin:

        - isä häipyy heti synnytyksestä kavereiden kanssa jonnekin metsästysmajalle vetämään pään täyteen
        - sieltä baariin ja vauvan ensimmäiset päivät kuluvat isältä krapulaa parannellen (yäk)

        Ei perheen yhteisiä onnen hetkiä voi juhlia vain yksi perheenjäsen yksinään. Esim. jos miehellä olisi tärkeät "pyöreitä vuosia" -synttärit, nainen ilmoittaisi, että lähtee juhlimaan niitä tyttökavereidensa kanssa baariin ja mies saa jäädä yksin :D Jos uusi vauva ei ole mitenkään juhlimisessa mukana, niin se kyllä kertoo siitä, että kyseessä on vaan tekosyy päästä ryyppäämään kavereiden kanssa. Ei vauvaa - ei juhlia :) Ryyppäämään pääsee koska vaan, mutta onko oman lapsen syntymä ihan oikea hetki jättää uusi perhe ja lähteä kavereiden kanssa kaljalle... minusta ei. Mieheltä / isältä voi vaikka kysyä, että voisiko hän ottaa vauvan mukaan varpajaisiin. Jos vastaus on ei, koska vauva/juhlakalu häiritsee kavereiden kanssa juhlimista, on tilanne kyllä aika surullinen. Uutena äitinä olisin ainakin todella loukkaantunut.

        Varpajaisia vastaan minulla ei sinänsä ole mitään. Se on hieno juhla, jos isä ja muutkin osaavat suhtautua vauvaan kunnioituksella. Itse äidiksi tullessani en ainakaan halua mitään babysower -kutsuja ja jos sellaiset joku järjestää, haluan että mieheni on mukana kanssani ihastelemassa vauvan saamia lahjoja ja pitämässä hauskaa ystävien kanssa.


      • blaaablaaaaa
        JohnnyDee kirjoitti:

        et konjamiinia ja sikaria!!Ja äiteehän viettää sit myöhemmin sormijaiset!

        "Ja äiiteehän viettää sit myöhemmin sormijaiset"... :D Sit myöhemmin joo, koska sillä on pieni vauva, eikä voi/pysty/edes toivottavasti halua lähtee välittömästi lapsen syntymän jälkeen ryyppäämään. Isille nyt heti kaikki mulle mulle mulle, äitille sit joskus myöhemmin joo :D huh, sain hyvät naurut taas.


      • akjajf
        Siis täh?! kirjoitti:

        Jo nyt on perkele, että täällä käy tiukkapipoiset ämmät narisemassa, että "minähän vauvan synnytän ja MINULLE ne juhlat täytyy pitää, eikä miehille". Siis voi jeera!!! Totta hemmetin helvetissä mies saa ja pitääkin varpajaiset juhlia!!! Eikö mies saisi sitten kaveriporukassa juhlistaa syntynyttä lastaan? HÄH?!?! Itse olen nainen ja minulla on kaksi lasta ja olen erittäin ilomielin ollut lasten kanssa kotona kun mies on varpajaisia lähtenyt juhlimaan, tai ensimmäisen kans olin viel sairaalassa ku synty torstaina niin ukot lähti lauantaina, mutta toinen syntyi maanantaina niinh ehdin kotiin, että ukko saa ilonsa!!! Mitä ihmeen pahaa varpajaisissa on ja siinä, että ukko pitää hauskaa?! Pääsinhän minäkin (ja pääsen välillä edelleen) kavereiden kans tuulettuu ku ukko hoitaa muksuja ja päin vastoin!! Ihmeen kumman tiukkapipoista sakkia, jotka ei ukolleen hupia sallis ollenkaan. Varmaan olette varsin yksinäisiä? Häh??

        En naisena kaipaa yHtään mitään varpajaisia tai sormiaisia. Ei tarvitse siis miehenkään lähteä yhteisen lapsen syntymän jälkeen ryyppäämään kavereiden kanssa. Kuinka voisi lasta pahemmin epäkunnioittaa... varpajaiset ovat LAPSEN SYNTYMÄJUHLA eli koko perheen yhteinen ilon hetki, ei vain sinun tai lapsen äidin erikseen. Mulla ei tulis mieleenkään lähteä lapsen synnyttyä kavereiden kanssa ryyppäämään, sehän on ihan irvokasta, nykyajan itsekästä p*skaa.


      • pian isä
        odottava äiti kirjoitti:

        harmittaa nuo varpajaiset, jotka on vain tekosyy juhlia taas kerran oikein äijäporukalla perskännejä, ei niinkään sitä lasta. äitihän sitä mukulaa senkin ajan hoitaa ja imettää, kun äijät vetää viinaa ja pahimmassa tapauksessa isän vähiä rahoja kurkusta alas, rahat, jotka pitäisi käyttää siihen vauvaan ja tarvikkeisiin. suomalaiset miehet on tökeröintä kansaa mitä tiedän, örveltävät kännissä silloinkin kun vauva syntyy. inhoan odottaa sellaiselle lasta. toista erehdystä ei tule.

        Olen osittain samaa mieltä, mutta on meissä poikkeuksiakin. Itse en juo alkoholia, ja aion osallistua lapseni hoitoon ja kunnolla.


      • Valota vähän
        Tuore ISÄ! kirjoitti:

        Sulla taitaa olla aika idiootti mies, jos tota mieltä oot!!!Meillä vauva kuukauden ikäinen ja tänään varpajaiset=) olemme hoitaneet yhtä paljon vauvaa kummatkin ja pitää viel töissäkin käydä.En siis valita duunist ja vauva on parasta mitä on.Kai sitä saa pikkuista juhlia???=) Vaimo pitää sormijaiset myöhemmin ja silloin minä kotona vauvan kanssa...!!!Elämä on täydellistä..kunpa sunkin elämä olisi...;)

        ihmeen sormijaiset? Ikinä kuullukkaa sellasista?


      • Pitkät juhlat
        Siis täh?! kirjoitti:

        Jo nyt on perkele, että täällä käy tiukkapipoiset ämmät narisemassa, että "minähän vauvan synnytän ja MINULLE ne juhlat täytyy pitää, eikä miehille". Siis voi jeera!!! Totta hemmetin helvetissä mies saa ja pitääkin varpajaiset juhlia!!! Eikö mies saisi sitten kaveriporukassa juhlistaa syntynyttä lastaan? HÄH?!?! Itse olen nainen ja minulla on kaksi lasta ja olen erittäin ilomielin ollut lasten kanssa kotona kun mies on varpajaisia lähtenyt juhlimaan, tai ensimmäisen kans olin viel sairaalassa ku synty torstaina niin ukot lähti lauantaina, mutta toinen syntyi maanantaina niinh ehdin kotiin, että ukko saa ilonsa!!! Mitä ihmeen pahaa varpajaisissa on ja siinä, että ukko pitää hauskaa?! Pääsinhän minäkin (ja pääsen välillä edelleen) kavereiden kans tuulettuu ku ukko hoitaa muksuja ja päin vastoin!! Ihmeen kumman tiukkapipoista sakkia, jotka ei ukolleen hupia sallis ollenkaan. Varmaan olette varsin yksinäisiä? Häh??

        Kuinkas pitkät varpajaiset saa olla? Mitä jos ne on pari päivää kestävät? Onko se vielä ihan ok?


      • joosolni

        Mitähän vittua taas, eikö varpajaiset ole miehille tarkoitettu juhlapäivä vauvaa varten? Niin ja äitihän ne kaikki työt tekee, ei ainakaa meidän perheessä mennyt noin että äiti hoitaa kaikki.. meillä oli semmoinen homma että kummatkin saa tehdä mitä lystää kunhan sovitaan siitä etukäteen!!! BITCH!!


      • Anonyymi

        Isyys on tärkeä asia, eikö se sikaarin polttaminen riitä. En ole kuullut, että Suomessa äitiä juhlitaan etukäeen. Jossain maissa kkyllä


    • pieni mamma

      Varpajaiset oli alunperin naisten juhla? Kun synnytys oli ohi, niin synnytyksessä mukana olleet "kätilö" ottivat kunnon perskännit, ja olutta annettiin myös tuoreelle äidille.
      Kiva varmasti, jos isää jotenki muistais. Vaikka joku selviytymispakkaus?Korvatulppia, pyykkipoika, joku vauvanhoito-opas? Pullo on vähän tylsä.

    • mummeli

      Mielestäni vaikka dc levy tai lasten lorukirja (lauluja ja loruja)

      - jo tosi pienetkin lapset haluavat kuulla jonkin laulun aina uudelleen ja uudelleen....voisi olla hyvä.
      Siihen voisit sitten laittaa mukaan vaikka itse tekemäsi kortin..ja värssyn
      jotakin tähän tapaan..tms..
      "Lempeästi hoitakaa,
      pientä vauvaa ihanaa
      kodin turvaa antakaa
      sitä hän ei muualta saa."

    • Tuore mummo vm.63

      Älkää viekö viinaa varpajaisiin. Todella huono idea. Nykyisin on tarjolla paljon kaikkea muutakin kivaa vietävää jolla muistaa tuoretta isää.

    • jaajuu2

      Näppylähanskat ja pornolehti!!!

    • hittopää

      muista käyttää pessaaria

    • alexandra1981

      viski pullo on hyvä juttu viedä, ja sikareita...

    • -B-

      itse sain pehmolelun, jolla sitte nykysin muksu leikkiikin jo kovasti. Ja tietty pullo tuli myös käteen.. =)

      • Kunnon perhe

        No niin. Uskoisin, että alkuperäisen kysyjän tuntema tuore isä edustaa tälläisiä keskiverto-lapsiperheitä, joissa ollaan lasta toivottu ja ollaan onnensa kukkuloilla, kun lapsi on saatu. Tottakai miehet pitävät varpajaisia! Herran jestas! Meillä syntyi esikoinen torstaina ja lauantaina mieheni tarjosi kotona miespuolisille kavereillemme ruokaa ja juomaa Ja sikarit. Ja synnytyksestä ne silloinkin puhui jo isäksi tulleiden ystäviemme kanssa. Saunan jälkeen grillasivat takapihalla ja sen yön mieheni nukkui kotona. Aamulla hän tuli (ilman krapulaa) sairaalaan perhehuoneeseen takaisin ja nukkui taas yöt kanssamme kuten siihenkin asti. Tiistaina tulimme perheenä siistiin kotiin. LAHJAKSI HÄN SAI: Konjakkia (korkkasivat sen illan aikana), isoja sikareita (mieheni ei polta), jotain vitsikästä, mutta en enää muista mitä se oli. Sunnuntaina kaverit tulivat vaimoinensa/tyttöystävinensä katsomaan meitä sairaalaan. Sain kukkia, kortteja ja vauva nallen. MINULLE pidettiin rotinat vauvan ollessa parin viikon ikäinen.


    • Isi

      Järjestin varpajaiset johon toin itse hieman viinaa, niin etteivät loppuneet kesken. Itse kävelin yöllä kotiin. Kyllä sitä viinaa ja sikareita pitää olla varpajaisissa. On sitten oma asia kuinka paljon niitä pitää juoda.

      Sain lahjaksi langattomat kuulokkeet. Aivan mahtavat jos aikoo katsoa telkkua illalla niin ettei kaikki kuule tai kuunnella musiikkia herättämättä äitiä ja lasta.

      Nykyään meillä tyttö sitten kulkee nuo kuulokkeet päässä ja kuuntelee Fröbelin Palikoita, ei mennyt hukkaan.

      • kkkjjjll

        Eli järjestit kännijuhlat kavereillesi, kun lapsesi syntyi. Lapsi ei liittynyt siis menoon mitenkään..? Vaikka koko varpajaisia ei olisi, jos joku nainen ei olisi juhlittavaa synnyttänyt...? Olivatko vieraasi edes nähneet lasta, jota "juhlivat"? :O Kuulostaa todella surulliselta ja itsekkäältä, paitsi siltä osin, että itse sentään pidit järjen kädessä... ihan outo "perinne". Sopii kai sitten tähän suomalaiseen alkoholistikulttuuriin. kännit häissä, kännit synttäreillä, kännit hautajaisten jälkeen, kännit kun lapsi syntyy, kännit ennen naimisiinmenoa, kännit varmasti joka viikonloppu sen jälkeenkin. Niin surullista.


    • Pariton isä

      ..mennä vetämään kännejä kun taloon tuli vauva.
      Kait se sitten ihan tavallinen tapa on mutta minulle vauva oli ja on tärkeämpi ku dokaaminen.

      • sentään....

        HEi,
        ei ketään kiinnosta antoiko muijasi sun pitää varpajaiset. Viestin lähettäjä kysyi lahjaideoita....


      • Pariton isä
        sentään.... kirjoitti:

        HEi,
        ei ketään kiinnosta antoiko muijasi sun pitää varpajaiset. Viestin lähettäjä kysyi lahjaideoita....

        Kukaan ei väittänyt ettei muijani olisi antanut pitää. Sanoinpahan vain ettei mulle tullu mieleenkään pitää. Huomaatko pienen eron?

        Ja anteeks nyt kauheesti jos satun kommentoimaan asiaa vastaamatta kysymykseen. Entä mikä sinun lahjaideasi olikaan, se ei selvinnyt kommentistasi?


      • sentään....
        Pariton isä kirjoitti:

        Kukaan ei väittänyt ettei muijani olisi antanut pitää. Sanoinpahan vain ettei mulle tullu mieleenkään pitää. Huomaatko pienen eron?

        Ja anteeks nyt kauheesti jos satun kommentoimaan asiaa vastaamatta kysymykseen. Entä mikä sinun lahjaideasi olikaan, se ei selvinnyt kommentistasi?

        Lahjaidea löytyy kolme pykälää alempaa nimimerkillä idea...

        Harmittaa vaan kaikenmaailman moralistit, jotka täällä pyörii kommentoimassa asian vierestä. Sinun aiempi kommentti tuskin auttoi mitenkään alkuperäistä kysyjää.


      • lkfhajfhala
        Pariton isä kirjoitti:

        Kukaan ei väittänyt ettei muijani olisi antanut pitää. Sanoinpahan vain ettei mulle tullu mieleenkään pitää. Huomaatko pienen eron?

        Ja anteeks nyt kauheesti jos satun kommentoimaan asiaa vastaamatta kysymykseen. Entä mikä sinun lahjaideasi olikaan, se ei selvinnyt kommentistasi?

        sanottu Pariton isä, kiva että sinunkinlaisiasi vielä on. Sinulle on selvästi lapsi tärkein


    • Nautiskelija

      Vie pullo hyvää konjakkia. Sitä tuore isä arvostaa, jos pitää konjakista.

    • kkkkk

      Meidän tyttö sai autoradan varpajaislahjaksi

    • idea

      Näprätkää kasaan "syyspakkaus":
      - sikareita
      - konjakkia
      - korvatulpat (koliikin varalta :D)
      - pyykkipoika (vaipanvaihtoon)
      - neppisautot tms. lelu yhteisiin leikkeihin
      - kortsut (jottei lisää tulisi...)
      - joku isyysopas tai muu vastaava kirja

      Ja tämän lisäksi humoristiset ohjeet, miten ko. tuotteita käytetään.

      • jymyy

        on hyvä lahja! Laittaa nimittäin ajattelemaan kuinka ihana juttu se uusi tulokas on!


    • Sirkku

      On tapana viedä jotain. Miten olisi vaaville lelu, äipälle ruusupuska ja isille konjamiiniputeli.

    • yks vaa

      miksi naiset ei saa osallistua varpajaisiin?

    • äiskänki mielestä....

      Varpajaiset on ok mutta pääasia on pitää tuore iskä pois vieraista. Olen kuullu että semmosiaki sikoja on! Oma ei onneksi ole ollu ja varpajaisia on viettäny!!!! Kotona kylläkin muutaman valitun hyvän kamun kans ilman sekoamisia ja aamulla tullut sitte kattoon reippaana miehenä vaavia ja äiskää synnärille uudelleen.

      Isän kuuluukin juhlia varpajaisia ja lahjan voi viedä sen mukaan mitä luulee ja uskoo uuden iskän tarvitsevan!

      Jos iskä ei juhli varpajaisia niin mitenkähän on: välittääköhän hän ees äiskästä tai vaavista?

    • TuoreIsä

      Mun kysymys tuoreena isänä on juuri miten varpajaiset noin perinteisesti menevät / mitä tuore isä tarjoaa kavereille sekä appiukolle?

      Sikari ja Konjakki eikös ne ole ne? Jos on vielä muuta niin vastatkaa ihmeessä.

      Sitte tohon käytyyn keskusteluun. Täytyy kyllä itse myöntää etten ole mikään viinasieppo mutta kyllä omasta puolesta täytyy sanoa että varpajaiset vietetään ja sillon nautitaan. On se ainakin omalla kohdalla sen verta odotettu lapsi ja olen erittäin ylpeä tyttärestäni. Ja mikä on parempi tapa kavereiden kanssa juhlistaa tytärtä kun juhlimalla? Vaimoni kanssa olen käynyt läpi aisan ja häneltä tuli vihreätä valoa. Vielä juhlistamme tätä kyseistä onnellista tapahtumaa ihan kahdestaankin kunhan tytär saa kunnon rytmin ja raaskimme sen antaa hoitoon päiväksi.

      PS. Lopettakaa turha narina jos mies / nainen ei saa kavereiden kanssa käydä sillon tällöin ulkona ni eihän tässä elämässä pääsisi ikinä tuulettumaan. Piristää meinaan myös parisuhdetta kun ei nää toista 24/7. Tähän kyseiseen yhtyy myös vaimoni.

      Isä 31v

      • Aijaah...

        tuulettuminen pitää olla silloin kun lapsesi syntyy... outoa...


    • jotainihanmuuta

      Mä vein kaverille hauskan Tuore isä- paidan, johon voi täyttää tulokkaan syntymätiedot. Paidan mukana tuli myös tekstiilikynä, jolla merkinnät voi tehdä.
      Muistaakseni paitoja myy www.paitava.net

    • kitty80

      Ärsyttää koko ajatuskin varpajaisista,siinä taas vaan miehille yksi hyvä syy lähteä dokamaan....MIKSI MIESTEN edes pitäis juhlia varpajaisia,eihän ne miehet mitään työtä sen 9kk odotus aikana ole tehnyt puhumattakan synnytyksestä ja alunperinhän varpajaiset on ollut naisten juhla..nykyään tuntuu että miehet lähtee heti laitokselta tissibaariin limusiinilla polttamaan sikaria ja juomaan shamppanjaa "kovan uurastuksen jälkeen"..sinne se sitten vaimo parka jää sairaalaan makaamaan kursittavaksi ja edessä sitten iki ihana imettäminen ja lopputuloksena ihanat ajokoirankorvia muistuttavat tissit.vähän on ehkä karskia feminististä tekstiä mutta näinpä se tuntuu menevän.
      Kyllä se meillä menee niin että äippä on se joka niitä varpajaisia lähtee juhlistaa sitten kun vaan raaskiin sen pienen nyytin jättää .

      • Isä itsekin

        Varpajaisissa mies juhlii isäksi tulemista ja uuden lapsen syntymää. Kyseessä ei ole mikään "kumpiontehnytsuuremmantyön-juhla". Ihan sama kuin kiellettäisiin pituushyppääjää juhlimasta olympiakultaa sillä verukkeella että kolmiloikkaaja joutuu hyppäämään kolme kertaa useammin sen tuloksen eteen.

        "sinne se sitten vaimo parka jää sairaalaan makaamaan kursittavaksi ja edessä sitten iki ihana imettäminen ja lopputuloksena ihanat ajokoirankorvia muistuttavat tissit"

        - tämä ei kai kuitenkaan johdu mitenkään siitä pitääkö mies varpajaisia vai ei


        Kun parisuhteessa on asiat kunnossa ja mies kantaa vastuunsa niin puolisona kuin isänäkin, niin ei pitäisi tulla ongelmaa näin vähäpätöisestä asiasta. Itse ainakin juhlin varpajaisia ilolla jahka seuraava lapsi syntyy...


      • Tuatto

        "MIKSI MIESTEN edes pitäis juhlia varpajaisia,eihän ne miehet mitään työtä sen 9kk odotus aikana ole tehnyt puhumattakan synnytyksestä ..."

        Jaa-a. Talomme valmistui tuossa vuosi sitten. Minähän sen rakensin / rakennutin. Niin että mitäs vittua se vaimo sinne tupareihin nokkansa työnsikään...


      • äiteliini
        Tuatto kirjoitti:

        "MIKSI MIESTEN edes pitäis juhlia varpajaisia,eihän ne miehet mitään työtä sen 9kk odotus aikana ole tehnyt puhumattakan synnytyksestä ..."

        Jaa-a. Talomme valmistui tuossa vuosi sitten. Minähän sen rakensin / rakennutin. Niin että mitäs vittua se vaimo sinne tupareihin nokkansa työnsikään...

        minusta oli kiva kun mieheni piti varpajaiset, kuuluuhan se asiaan!!

        eräs vieras oli mielestäni hyvinkin huomaavainen, hän meinaan toi pienet lahjat kaikille: vauvalle tuttipullon, miehelle sikareita ja äidille naistenlehden! Lahjat eivät olleet kalliita, vaan ihan ruokakaupasta ostettuja, mutta sillä ei ole mitään väliä, vaan minua itseäni liikutti lahjan antajan huomaavaisuus!!


      • ihan tosissaan...
        Tuatto kirjoitti:

        "MIKSI MIESTEN edes pitäis juhlia varpajaisia,eihän ne miehet mitään työtä sen 9kk odotus aikana ole tehnyt puhumattakan synnytyksestä ..."

        Jaa-a. Talomme valmistui tuossa vuosi sitten. Minähän sen rakensin / rakennutin. Niin että mitäs vittua se vaimo sinne tupareihin nokkansa työnsikään...

        Kauhea urakka se talon rakennuttaminen... Ihan varmasti verrattavissa synnytykseen. Ihanko yksin maksoitkin sen? Ja yksinkö sinne muutat?


      • oletko ilman taloa?
        ihan tosissaan... kirjoitti:

        Kauhea urakka se talon rakennuttaminen... Ihan varmasti verrattavissa synnytykseen. Ihanko yksin maksoitkin sen? Ja yksinkö sinne muutat?

        talon rakentamiseen ja sisustamiseen menee hyvinkin se 2 vuotta!
        on kodinkoneet jotka valitaan, rakennusmateriaalit, pohjapiirustukset, pitää ottaa selville mille perustalle taloa aletaan rakentamaan, ettei tule homevaurioita myöhemmin, tai joitain muita ihania ongelmia.
        jä nämä kaikki suunnitelmat pitää tarkistuttaa vielä ÄIDILLÄ, joka sitten päättääkin että "emmä haluu tollasta vaan haluun tällasen, ja toi on ihan väärän värinen" jne...
        kunpa mieskin voisi vaikuttaa naisen raskauteen yhtä paljon.
        naisethan ovat raskaana sen 9kk VAIN, sitten synnyttävät pennun, ja loppujen lopuksi isovanhemmat sen lapsen kasvattavat kun naisen kiinnostus lapseen häviää, kun lapsi ei ole mieliksi ja ei tottelekaan mitä nainen sanoo.


      • tottakai
        oletko ilman taloa? kirjoitti:

        talon rakentamiseen ja sisustamiseen menee hyvinkin se 2 vuotta!
        on kodinkoneet jotka valitaan, rakennusmateriaalit, pohjapiirustukset, pitää ottaa selville mille perustalle taloa aletaan rakentamaan, ettei tule homevaurioita myöhemmin, tai joitain muita ihania ongelmia.
        jä nämä kaikki suunnitelmat pitää tarkistuttaa vielä ÄIDILLÄ, joka sitten päättääkin että "emmä haluu tollasta vaan haluun tällasen, ja toi on ihan väärän värinen" jne...
        kunpa mieskin voisi vaikuttaa naisen raskauteen yhtä paljon.
        naisethan ovat raskaana sen 9kk VAIN, sitten synnyttävät pennun, ja loppujen lopuksi isovanhemmat sen lapsen kasvattavat kun naisen kiinnostus lapseen häviää, kun lapsi ei ole mieliksi ja ei tottelekaan mitä nainen sanoo.

        Kyllä varmasti voi verrata kodinkoneiden valintaa synnytyskipuihin :D Puhumattakaan pohjapiirustusten kanssa pähkäilystä, sehän se vasta kivuliasta ja rankkaa onkin. Oi että sentään, miksei saa töistä ihminen rakennuslomaa kun kerran äitiyslomaakin saa?

        Ihan tässä alkoi myötätunnosta tippa tulla linssiin kun mietin niitä karmeita tuskia missä miesparat kituvat siellä rakennuksilla... miten niiden koko kroppa muuttuu rakennusprojektin aikana... ja lopulta ne ovat lopun ikäänsä vastuussa siitä talosta, mikä sinänsä ei ole negatiivinen asia vastuun suuruudesta huolimatta sillä sitä taloahan rakastaa kuin omaa... niin, omaa taloaan.

        Tämä oli varmaan sitä miesten logiikkaa? "Naiset kun on vaan sen 9kk paksuna muttaku meikäläinen pykäsi taloa kaksi vuotta ja piti niitä materiaalejakin valita... nyyh..."


      • ASUNTOLAINA
        tottakai kirjoitti:

        Kyllä varmasti voi verrata kodinkoneiden valintaa synnytyskipuihin :D Puhumattakaan pohjapiirustusten kanssa pähkäilystä, sehän se vasta kivuliasta ja rankkaa onkin. Oi että sentään, miksei saa töistä ihminen rakennuslomaa kun kerran äitiyslomaakin saa?

        Ihan tässä alkoi myötätunnosta tippa tulla linssiin kun mietin niitä karmeita tuskia missä miesparat kituvat siellä rakennuksilla... miten niiden koko kroppa muuttuu rakennusprojektin aikana... ja lopulta ne ovat lopun ikäänsä vastuussa siitä talosta, mikä sinänsä ei ole negatiivinen asia vastuun suuruudesta huolimatta sillä sitä taloahan rakastaa kuin omaa... niin, omaa taloaan.

        Tämä oli varmaan sitä miesten logiikkaa? "Naiset kun on vaan sen 9kk paksuna muttaku meikäläinen pykäsi taloa kaksi vuotta ja piti niitä materiaalejakin valita... nyyh..."

        yleensä talonrakennukseen tarttee varmaan asuntolainan?
        kyllä siinä on kipua ja särkyä sitten jos itsensä loukkaa rakennuspuuhissa, vai etkö ole kuullut onnettomuuksista(et varmaan kun katsot maailmaa ruusunpunaisten lasien läpi)
        asuntolainaa maksat sitten jonkun aikaa..(muutaman vuosikymmenen, siihen mennessä lapsi on jo itsenäistynyt ja naimisissa).
        se on sen yhden kerran joka lapsen kohdalla kun nainen kokee ne synnytyskivut ja sekin on vapaaehtoista se lasten pykääminen, kukaan ei PAKOTA hankkimaan lapsia ja kokemaan niitä synnytyskipuja, mutta naiset vapaaehtoisesti ryhtyvät hommaan!
        talonrakennus taas tulee jopa edullisemmaksi kuin vuokralla asuminen, ja toisekseen se asunto on sitten oma, eli siinä pelkästään sen hyödyn takia ryhdytään hommaan, ja toki oma tilava kämppä on mukava.

        olisi kiva jos naiset oppisivat ARVOSTAMAAN sitä parisuhdettaan ja kaikkea talonrakennusprojekteja, sen sijaan että ylistävät omaa äitiyttään hamaan kuolemaan asti, näkemättä muuta elämässään tapahtuvia asioita.
        ikävää, mies ei voi synnyttää, mutta mies voi kuitenkin olla lapsen isä, ja kyllä sitäkin tulee arvostaa, YHTÄ PALJON KUIN ÄITIYTTÄ.
        ihan tiedoksi, mekin olemme vain yksi laji joka kykenee lisääntymään, koko ajan jossain syntyy lisää eläimiä ja ihmisiä.
        äitiys on nostettu liian korkealle jalustalle, olisi jo aika tiputtaa monet sieltä jalustalta, sillä lähes kuka vain voi tulla äidiksi ja olla biologinen äiti, mutta kuka tahansa nainen ei ole kunnollinen äiti kasvatuksellisessa, henkisessä ja rakastavassa mielessä.


      • mää vaan
        Tuatto kirjoitti:

        "MIKSI MIESTEN edes pitäis juhlia varpajaisia,eihän ne miehet mitään työtä sen 9kk odotus aikana ole tehnyt puhumattakan synnytyksestä ..."

        Jaa-a. Talomme valmistui tuossa vuosi sitten. Minähän sen rakensin / rakennutin. Niin että mitäs vittua se vaimo sinne tupareihin nokkansa työnsikään...

        :)


      • aeotijgaödgja'jöahahadgd
        ASUNTOLAINA kirjoitti:

        yleensä talonrakennukseen tarttee varmaan asuntolainan?
        kyllä siinä on kipua ja särkyä sitten jos itsensä loukkaa rakennuspuuhissa, vai etkö ole kuullut onnettomuuksista(et varmaan kun katsot maailmaa ruusunpunaisten lasien läpi)
        asuntolainaa maksat sitten jonkun aikaa..(muutaman vuosikymmenen, siihen mennessä lapsi on jo itsenäistynyt ja naimisissa).
        se on sen yhden kerran joka lapsen kohdalla kun nainen kokee ne synnytyskivut ja sekin on vapaaehtoista se lasten pykääminen, kukaan ei PAKOTA hankkimaan lapsia ja kokemaan niitä synnytyskipuja, mutta naiset vapaaehtoisesti ryhtyvät hommaan!
        talonrakennus taas tulee jopa edullisemmaksi kuin vuokralla asuminen, ja toisekseen se asunto on sitten oma, eli siinä pelkästään sen hyödyn takia ryhdytään hommaan, ja toki oma tilava kämppä on mukava.

        olisi kiva jos naiset oppisivat ARVOSTAMAAN sitä parisuhdettaan ja kaikkea talonrakennusprojekteja, sen sijaan että ylistävät omaa äitiyttään hamaan kuolemaan asti, näkemättä muuta elämässään tapahtuvia asioita.
        ikävää, mies ei voi synnyttää, mutta mies voi kuitenkin olla lapsen isä, ja kyllä sitäkin tulee arvostaa, YHTÄ PALJON KUIN ÄITIYTTÄ.
        ihan tiedoksi, mekin olemme vain yksi laji joka kykenee lisääntymään, koko ajan jossain syntyy lisää eläimiä ja ihmisiä.
        äitiys on nostettu liian korkealle jalustalle, olisi jo aika tiputtaa monet sieltä jalustalta, sillä lähes kuka vain voi tulla äidiksi ja olla biologinen äiti, mutta kuka tahansa nainen ei ole kunnollinen äiti kasvatuksellisessa, henkisessä ja rakastavassa mielessä.

        Vertaatko ihan vakavissasi talonrakennusta lapsen odottamiseen, synnyttämiseen ja kasvattamiseen? Se talon rakentaminen on muuten ihan yhtä vapaaehtoista kun lapsen hankkiminenkin, ei siihenkään ketään pakoteta. Parisuhteen arvostaminen sitten taas ei ole sukupuolisidonnainen asia, se riippunee ihan yksilöstä. Toki isyys on tärkeää, en sitä kielläkään, mutta alunperin taisi kyse olla siitä että ihmisen lisääntymishommassa nainen tekee suuremman työn, ihan biologisista syistä. Ymmärtänet?

        Ja totta on sekin että melkein jokainen nainen voi tulla raskaaksi ja synnyttää, mutta kaikista ei ole äideiksi. Sama koskee miehiäkin, lapsen siittämiseen tarvitaan kivekset mutta isyys kysyy selkärankaa ja sitä ei kaikilta löydy. Noin kuvainnollisesti siis. Mitä siihen talonrakentamisprojektiin tulee, niin se on sitten homma jonka voi tehdä myös nainen. Eikä muuten ole millään muotoa verrattavissa lapsensaantiin se projekti ja tämän sanon molemmat kokeneena.


      • Äiti...

        Vaikka olen itse nainen ja äiti, kirjoituksesi nosti karvat pystyyn. Minun mieheni saisi juhlia varpajaisia ystäviensä kanssa ihan vapaasti, jos vaan itse haluaisi. Hän on normaali ei-alkoholiongelmainen mies, ja lapsi on meidän yhteinen. Eihän varpajaisten ideana ole juhlia mitään lapsen ulos ponnistamista, vaan ylipäätään sitä, että vauva syntyi, ja se sattuu olemaan miesten perinne tätänykyä. Itse en ole kateellinen miehelleni, enkä ole oikeutettu määräämään hänen menemisiään, onhan hän aikuinen ihminen. Ikävä asenne tuo "se joka niitä menee juhlistamaan olen minä". Miksi sinä saisit ajatella niin, mutta miehesi ei??? On oma mokasi, jos olet ottanut kelvottoman ryyppäävän miehen, joka pitäisi varpajaiset vain tekosyynä dokaamiselle tissibaarissa. Turha tulla tänne isien palstalle vikisemään kun itse valintasi olet tehnyt. Onko tämä miesviha nykyään muotia? Itselläni niin hyviä miehiä lähipiirissäni ja elämässä aina ollut, että kunnioitan suomalaisia miehiä kovasti niin tämä on outoa minulle.


      • blondie....
        oletko ilman taloa? kirjoitti:

        talon rakentamiseen ja sisustamiseen menee hyvinkin se 2 vuotta!
        on kodinkoneet jotka valitaan, rakennusmateriaalit, pohjapiirustukset, pitää ottaa selville mille perustalle taloa aletaan rakentamaan, ettei tule homevaurioita myöhemmin, tai joitain muita ihania ongelmia.
        jä nämä kaikki suunnitelmat pitää tarkistuttaa vielä ÄIDILLÄ, joka sitten päättääkin että "emmä haluu tollasta vaan haluun tällasen, ja toi on ihan väärän värinen" jne...
        kunpa mieskin voisi vaikuttaa naisen raskauteen yhtä paljon.
        naisethan ovat raskaana sen 9kk VAIN, sitten synnyttävät pennun, ja loppujen lopuksi isovanhemmat sen lapsen kasvattavat kun naisen kiinnostus lapseen häviää, kun lapsi ei ole mieliksi ja ei tottelekaan mitä nainen sanoo.

        Miksi suomalaiset miehet ovat niin katkeroituneita? Johtuuko se osittain siitä, että olette saaneet syntymälahjaksenne niin ruman ulkonäön?


      • ,...................
        Äiti... kirjoitti:

        Vaikka olen itse nainen ja äiti, kirjoituksesi nosti karvat pystyyn. Minun mieheni saisi juhlia varpajaisia ystäviensä kanssa ihan vapaasti, jos vaan itse haluaisi. Hän on normaali ei-alkoholiongelmainen mies, ja lapsi on meidän yhteinen. Eihän varpajaisten ideana ole juhlia mitään lapsen ulos ponnistamista, vaan ylipäätään sitä, että vauva syntyi, ja se sattuu olemaan miesten perinne tätänykyä. Itse en ole kateellinen miehelleni, enkä ole oikeutettu määräämään hänen menemisiään, onhan hän aikuinen ihminen. Ikävä asenne tuo "se joka niitä menee juhlistamaan olen minä". Miksi sinä saisit ajatella niin, mutta miehesi ei??? On oma mokasi, jos olet ottanut kelvottoman ryyppäävän miehen, joka pitäisi varpajaiset vain tekosyynä dokaamiselle tissibaarissa. Turha tulla tänne isien palstalle vikisemään kun itse valintasi olet tehnyt. Onko tämä miesviha nykyään muotia? Itselläni niin hyviä miehiä lähipiirissäni ja elämässä aina ollut, että kunnioitan suomalaisia miehiä kovasti niin tämä on outoa minulle.

        Voi voi kun on outoa... Hahaa.. Ehkä sunkaan ei ois koskaan pitänyt syntyä... Urpo :D


      • Yäk, itsekästä!
        Isä itsekin kirjoitti:

        Varpajaisissa mies juhlii isäksi tulemista ja uuden lapsen syntymää. Kyseessä ei ole mikään "kumpiontehnytsuuremmantyön-juhla". Ihan sama kuin kiellettäisiin pituushyppääjää juhlimasta olympiakultaa sillä verukkeella että kolmiloikkaaja joutuu hyppäämään kolme kertaa useammin sen tuloksen eteen.

        "sinne se sitten vaimo parka jää sairaalaan makaamaan kursittavaksi ja edessä sitten iki ihana imettäminen ja lopputuloksena ihanat ajokoirankorvia muistuttavat tissit"

        - tämä ei kai kuitenkaan johdu mitenkään siitä pitääkö mies varpajaisia vai ei


        Kun parisuhteessa on asiat kunnossa ja mies kantaa vastuunsa niin puolisona kuin isänäkin, niin ei pitäisi tulla ongelmaa näin vähäpätöisestä asiasta. Itse ainakin juhlin varpajaisia ilolla jahka seuraava lapsi syntyy...

        voi siis juhlia varpajaisia yhdessä, jos kerran kyseessä ei ole "kumpiontehnytsuuremmantyön-juhla"?


      • Huhheijaaaaa
        Tuatto kirjoitti:

        "MIKSI MIESTEN edes pitäis juhlia varpajaisia,eihän ne miehet mitään työtä sen 9kk odotus aikana ole tehnyt puhumattakan synnytyksestä ..."

        Jaa-a. Talomme valmistui tuossa vuosi sitten. Minähän sen rakensin / rakennutin. Niin että mitäs vittua se vaimo sinne tupareihin nokkansa työnsikään...

        Lapsi ja talo onkin ihan yhtä tärkeet, samalle viivalle vaan. Ja joo, tiedän, että talo on tärkee.


      • Isä itsekin
        Yäk, itsekästä! kirjoitti:

        voi siis juhlia varpajaisia yhdessä, jos kerran kyseessä ei ole "kumpiontehnytsuuremmantyön-juhla"?

        en minä ainakaan ole väittänyt etteikö voisi juhlia yhdessä... olen vain sitä mieltä että miehellä on oikeus juhlia isäksi tulemista vaikka ei varsinaisesti sitä lasta synnytäkään.


      • supsupsup
        Isä itsekin kirjoitti:

        en minä ainakaan ole väittänyt etteikö voisi juhlia yhdessä... olen vain sitä mieltä että miehellä on oikeus juhlia isäksi tulemista vaikka ei varsinaisesti sitä lasta synnytäkään.

        Ja äidilläkö ei sitten ole? :D Äiti on silloin lapsen kanssa, ei voi tai edes halua juoda mitään...


      • Isä itsekin
        supsupsup kirjoitti:

        Ja äidilläkö ei sitten ole? :D Äiti on silloin lapsen kanssa, ei voi tai edes halua juoda mitään...

        Mikä ihme tässä nyt on niin vaikeaa että aina tarvii kääntää ja vääntää. En minä tai kukaan muukaan ole täällä väittänyt ettei äidillä ole oikeutta juhlia äidiksi tulemista. Homma kun nyt vaan sattuu menemään niin, että äiti synnyttää lapsen ja nykykäytännön mukaan on synnytysosastolla päivän tai pari, joten äidin on vähän hankalampaa heti rynnätä juhlimaan.

        Tässä on oma varpajaistarinani: lähdin sairaalasta iltakuuden hujakoilla keskustaan, jossa odotti kourallinen parhaita kavereitani. Mentiin ravintolaan syömään ja otettiin jälkiruoaksi muutama olut (kaverit tarjosivat). Soitin illalla vielä vaimolle että miten menee ja minkälaiset on omat suunnitelmani... ravintolasta mentiin pubin kautta kukin omaan kotiin. Ilta kului lähinnä kertoillen omia fiiliksiä ja kavereiden kanssa turisten. Perheellisten kanssa keskusteltiin siitä kuinka paljon elämä muuttuu lapsen myötä. Kotona olin varmaan puolen yön hujakoilla ja aamulla ei ollut pahempaa kankkusta. Sairaalalle menin seuraavana päivänä puolen päivän hujakoilla.

        Nyt olisi mielenkiintoista kuulla teiltä varpajaisia paheksuvilta naisilta siitä, minkälaista tuhoa ja pahuutta tuo ilta lapselleni ja perheelleni aiheutti?

        Itse koin todella antoisana että sai käsitellä asiaa ihan ulkopuolisten kanssa, ikäänkuin jäsennellä päässään asiaa ja yrittää tajuta mitä on tapahtunut. Sairaalassa, jossa hoitajat antavat neuvoja ja vauvasta pidetään huolta koin olevani sellaisessa informaatiotulvassa että silmät pyörivät. Ei se ole kuulkaa kovin helppoa sopeutua noin vaan ehkä maailman suurimpaan mullistukseen.


    • "minä tein isomman työn"

      voi vee oikeesti..
      tässä taas nähdään kun naiset vetävät melonin nenäänsä jos miehellä on hauskempaa kuin hänellä..
      ja sekin että ollaan niin katkeria varpajaisten vietosta.."miksi MIEHET juhlivat varpajaisia, nainenhan sen isomman työn tekee"..
      NAISET ITSE OVAT SEN LAPSEN HALUNNEET!!!miksi valitatte!kai luulisi että olette sitten tietoisia siitä mitä lapsesta seuraa ja raskaanaolosta; raskausarvet, liikakiloja, hiukset voivat joko ohentua tai paksuuntua, imetys, lapsi itkee kun tahtoo jotain, vaipanvaihtoa, syöttämistä jne..
      turha ryhtyä marttyyriksi.

      molemmilla on oikeus juhlia silloin tällöin ja silloin toisen osapuolen pitää kyetä joustamaan, ikävä kyllä se joustaja on useimmiten nainen jo ihan biologisistakin syistä, koska vauva tarvitsee äitiään.
      mutta kun lapsi on tarpeeksi vanha niin sitten isä voi alkaa ottamaan vastuuta vauvasta kun äiti viettää tyttöjen iltaa.

      • väninväni

        Kuules, miehellä ei ole mitään syytä eikä oikeutta juhlia varpajaisia kun ei ole mitään merkittävää tehnytkään. Jätkä on saanut siemensyöksyn 9kk aiemmin ja pullistelee sikarit taskuista tursuten viskipullo kädessä kylillä? Ehhehehe, ei taida mennä ihan niin.


      • ja kuka antoi
        väninväni kirjoitti:

        Kuules, miehellä ei ole mitään syytä eikä oikeutta juhlia varpajaisia kun ei ole mitään merkittävää tehnytkään. Jätkä on saanut siemensyöksyn 9kk aiemmin ja pullistelee sikarit taskuista tursuten viskipullo kädessä kylillä? Ehhehehe, ei taida mennä ihan niin.

        se on kuule niin, että ilman sitä SPERMAA MIKÄ SIELTÄ PENIKSESTÄ SYÖKSYY ei nainenkaan saa kakaraansa jota on vonkunut sen muutaman vuoden.
        nyt kun vihdoin lapsen saa, niin aletaan vielä kahta kauheammin valittamaan vain haittavaikutuksista..olisi nyt onnellinen kun se kauan odotettu nyytti on sylissä.
        turhaan siinä marttyyriksi ryhtyy.
        vai eikö nykynaiset enää halua tietää mihin ryhdytään kun lapsia aletaan ns"tekemään"..sen käsityksen ainakin saa perhepalstoilta kun valitetaan sitä ettei mummit ja ukit vahdi uutta tulokasta joka viikonloppu tai joka päivä ainakin sitä kahta tuntia, niin että äidit voisi shoppailla tai viettää ns. laatuaikaa...

        mitä hittoa varten haluatte lapsia jos niistä ette muuta löydä kuin negatiivisia haittavaikutuksia, luulisi sen lapsen olevan LAHJA JA RAKKAUDENHEDELMÄ..joksika sitä kutsutte raskauden aikana...


      • voikyynärä
        ja kuka antoi kirjoitti:

        se on kuule niin, että ilman sitä SPERMAA MIKÄ SIELTÄ PENIKSESTÄ SYÖKSYY ei nainenkaan saa kakaraansa jota on vonkunut sen muutaman vuoden.
        nyt kun vihdoin lapsen saa, niin aletaan vielä kahta kauheammin valittamaan vain haittavaikutuksista..olisi nyt onnellinen kun se kauan odotettu nyytti on sylissä.
        turhaan siinä marttyyriksi ryhtyy.
        vai eikö nykynaiset enää halua tietää mihin ryhdytään kun lapsia aletaan ns"tekemään"..sen käsityksen ainakin saa perhepalstoilta kun valitetaan sitä ettei mummit ja ukit vahdi uutta tulokasta joka viikonloppu tai joka päivä ainakin sitä kahta tuntia, niin että äidit voisi shoppailla tai viettää ns. laatuaikaa...

        mitä hittoa varten haluatte lapsia jos niistä ette muuta löydä kuin negatiivisia haittavaikutuksia, luulisi sen lapsen olevan LAHJA JA RAKKAUDENHEDELMÄ..joksika sitä kutsutte raskauden aikana...

        Miksi se mies menee sitä spermaansa ruiskuttelemaan jos se muksu on vain sen naisen haluama? Siksi kun muutkin? Vai kenties siksi että pääsee pitämään ne varpajaiset? Toivottavasti sinä et ole lisääntynyt etkä aio moiseen puuhaan lähivuosina ruvetakaan, sillä vaikutat joko puberteetti-ikäiseltä tai henkisesti jälkeenjääneeltä. Mikäli jälkimmäinen vaihtoehto osuu oikeaan, kannattaa sinun skipata ne lapsentekohommat kokonaan.


      • ärsyttäviä
        voikyynärä kirjoitti:

        Miksi se mies menee sitä spermaansa ruiskuttelemaan jos se muksu on vain sen naisen haluama? Siksi kun muutkin? Vai kenties siksi että pääsee pitämään ne varpajaiset? Toivottavasti sinä et ole lisääntynyt etkä aio moiseen puuhaan lähivuosina ruvetakaan, sillä vaikutat joko puberteetti-ikäiseltä tai henkisesti jälkeenjääneeltä. Mikäli jälkimmäinen vaihtoehto osuu oikeaan, kannattaa sinun skipata ne lapsentekohommat kokonaan.

        tarvitseeko muuta sanoa kuin tuo otsikko?
        äideillä on nykyään niin tapana itkeä sitä, jos mies juhlii ja viettää aikaansa muidenkin kanssa kuin vain äidin ja lapsen.
        ikävä kyllä se lapsi kun sattuu olemaan riippuvaisempi siitä äidistä kuin isästään, biologinen fakta etten sanoisi.
        nainen imettää ja synnyttää sen lapsen ja jo odotusaikana luo siteen lapseen.
        mies saattaa sinä aikana olla kotia rakentamassa tai jos jo koti on niin hänet sysätään syrjään kuin käytetty märkä rätti.
        sitten kun lapsi syntyy ja nainen saa sen ns. "rakkauden hedelmän", niin jo alkoi valitus KAIKESTA, se on näilläkin palstoilla todettu, mikään ei ole hyvä.
        parempi vaan jos naiset keinosiementäisivät itsensä ja eläisivät kaksin lapsen kanssa sitten loppuelämänsä, ei tarvis valittaa kun "mies ei jaksa töiden jälkeen muuta kuin katsoa telkkaria(ihmekö?)""mies ei tee sitä ja ole tätä" vaikka mies omistaan maksaa kaikki laskut ja muija menee päivällä tuhlaamaan omat rahansa uusiin kenkiin koska "ansaitsee" ne(ansaitseminen viittaa jälleen siihen että "koska olen äiti ja koska olen odottanut lasta sen 9kk niin voin vittuilla ja ansaita kaiken loppuelämäni ajan)"

        ja sekin että lapsi ollaan tyrkkäämässä mahdollisimman äkkiä hoitoon ja suututaan jos muilla ihmisillä on muita suunnitelmia kuin lapsen hoito.
        eikös ne lapset kuulu sitten myös itse hoitaakin?
        "niin makaa kuin petaa".
        mutta nykyään onkin yleistä että lapsia tehdään vain ylläpitämään "täydellisen perheen" kulissia.


      • ....................
        ärsyttäviä kirjoitti:

        tarvitseeko muuta sanoa kuin tuo otsikko?
        äideillä on nykyään niin tapana itkeä sitä, jos mies juhlii ja viettää aikaansa muidenkin kanssa kuin vain äidin ja lapsen.
        ikävä kyllä se lapsi kun sattuu olemaan riippuvaisempi siitä äidistä kuin isästään, biologinen fakta etten sanoisi.
        nainen imettää ja synnyttää sen lapsen ja jo odotusaikana luo siteen lapseen.
        mies saattaa sinä aikana olla kotia rakentamassa tai jos jo koti on niin hänet sysätään syrjään kuin käytetty märkä rätti.
        sitten kun lapsi syntyy ja nainen saa sen ns. "rakkauden hedelmän", niin jo alkoi valitus KAIKESTA, se on näilläkin palstoilla todettu, mikään ei ole hyvä.
        parempi vaan jos naiset keinosiementäisivät itsensä ja eläisivät kaksin lapsen kanssa sitten loppuelämänsä, ei tarvis valittaa kun "mies ei jaksa töiden jälkeen muuta kuin katsoa telkkaria(ihmekö?)""mies ei tee sitä ja ole tätä" vaikka mies omistaan maksaa kaikki laskut ja muija menee päivällä tuhlaamaan omat rahansa uusiin kenkiin koska "ansaitsee" ne(ansaitseminen viittaa jälleen siihen että "koska olen äiti ja koska olen odottanut lasta sen 9kk niin voin vittuilla ja ansaita kaiken loppuelämäni ajan)"

        ja sekin että lapsi ollaan tyrkkäämässä mahdollisimman äkkiä hoitoon ja suututaan jos muilla ihmisillä on muita suunnitelmia kuin lapsen hoito.
        eikös ne lapset kuulu sitten myös itse hoitaakin?
        "niin makaa kuin petaa".
        mutta nykyään onkin yleistä että lapsia tehdään vain ylläpitämään "täydellisen perheen" kulissia.

        En edes jaksanut lukea tuota turhaa jankutusta ja lässynläätä. Olet varmasti todella ärsyttävä ihminen. Eipä olisi sinunkaan äitisi aikoinaan kannattanut sinua hankkia tänne ihmisiä ärsyttämään.


      • nainen -80
        väninväni kirjoitti:

        Kuules, miehellä ei ole mitään syytä eikä oikeutta juhlia varpajaisia kun ei ole mitään merkittävää tehnytkään. Jätkä on saanut siemensyöksyn 9kk aiemmin ja pullistelee sikarit taskuista tursuten viskipullo kädessä kylillä? Ehhehehe, ei taida mennä ihan niin.

        Taitaa tällä naisella olla jonkin sortin katkeruutta liikenteessä.(otsikko niiiii nim. väninväni) Kyllähän miehillä on täysi oikeus olla ylpeitä tullakseen isäksi. Juuri siksi niitä varpajaisia vietetäänkin. Tuskin kukaan mies joka ei olisi ylpeä tai vastuuntuntoinen isä niitä viettäisi. Ja tangoon tarvitaan aina kaksi. Harmillista jos sinun lapsesi isä on välinpitämätön. Moni muu mies sitä ei ole ja kantavat vastuun siitä alkumetristä lähtien. Ja edelleen ovat TÄYSIN OIKEUTETTUJA juhlimaan isäksi tulemista.


      • yh22
        ärsyttäviä kirjoitti:

        tarvitseeko muuta sanoa kuin tuo otsikko?
        äideillä on nykyään niin tapana itkeä sitä, jos mies juhlii ja viettää aikaansa muidenkin kanssa kuin vain äidin ja lapsen.
        ikävä kyllä se lapsi kun sattuu olemaan riippuvaisempi siitä äidistä kuin isästään, biologinen fakta etten sanoisi.
        nainen imettää ja synnyttää sen lapsen ja jo odotusaikana luo siteen lapseen.
        mies saattaa sinä aikana olla kotia rakentamassa tai jos jo koti on niin hänet sysätään syrjään kuin käytetty märkä rätti.
        sitten kun lapsi syntyy ja nainen saa sen ns. "rakkauden hedelmän", niin jo alkoi valitus KAIKESTA, se on näilläkin palstoilla todettu, mikään ei ole hyvä.
        parempi vaan jos naiset keinosiementäisivät itsensä ja eläisivät kaksin lapsen kanssa sitten loppuelämänsä, ei tarvis valittaa kun "mies ei jaksa töiden jälkeen muuta kuin katsoa telkkaria(ihmekö?)""mies ei tee sitä ja ole tätä" vaikka mies omistaan maksaa kaikki laskut ja muija menee päivällä tuhlaamaan omat rahansa uusiin kenkiin koska "ansaitsee" ne(ansaitseminen viittaa jälleen siihen että "koska olen äiti ja koska olen odottanut lasta sen 9kk niin voin vittuilla ja ansaita kaiken loppuelämäni ajan)"

        ja sekin että lapsi ollaan tyrkkäämässä mahdollisimman äkkiä hoitoon ja suututaan jos muilla ihmisillä on muita suunnitelmia kuin lapsen hoito.
        eikös ne lapset kuulu sitten myös itse hoitaakin?
        "niin makaa kuin petaa".
        mutta nykyään onkin yleistä että lapsia tehdään vain ylläpitämään "täydellisen perheen" kulissia.

        Ei kaikki äidit käyttäydy noin idioottimaisella tavalla. Onhan se niin että äitiään vauva enemmän tarvitsee ja eivät varpajaiset ole mikään huono juttu. Tottakai saa mies lastaan juhlia. äidin vuoro on sitten vähän myöhemmin.
        itse en kyllä törkkää lastani heti hoitoon enkä suutu jos joku ei häntä suostu hoitamaan. minun vastuuni se on ja sillä siisti. Olisi isälläkin tietenkin osa vastuutsta jos haluaisi lapsensa elämässä olla, mutta en vaadi enkä pakota. Isyyden pitää tulla omasta tahdosta!

        mutta jos lapseni isä olisi mukana kuvioissa saisi hänellä ilman muuta olla muutakin elämää kuin vauva!!


    • perustyyppi

      Minä vietin varpajaisia kotona kun vaimoa ja lasta ei oltu vielä kotiutettu. Olin sairaalassa siihen asti kun sain illalla ja siitä suuntasin kotiin mihin olin kutsunnut muutaman kaverin. Sain heiltä mm.sikareita ja pullon. Oli ihan kiva ilta kyllä. Olin jo aikaisemmin varannut kaappiin olutta ja sipsiä varpajaisia varten niin oli pientä tarjottavaakin. Jokunen tunti siinä turistiin ja puhuttiin synnytyksestä, poltettiin sikarit ja nostettiin maljoja. Oltiin tippa linssissä koko porukka muutaman oluen jälkeen. Joskus yöllä sitten väsähdin ja vieraat lähtivät. Aamulla heräsin ajoissa ja lähdin sairaalaan vaimoa ja lasta katsomaan ja olin taas koko päivän siellä.

      Ei tullut mieleenkään että oltaisiin lähdetty baareihin tai että olisin vetänyt perseet olalle. Muutaman oluen siinä illalla join mutta olin vielä väsynyt todella pitkän synnytyksen jäliltä ja halusin aamulla ajoissa jaksaa lähteä uutta perheenjäsentä katsomaan.

      Mun vaimo ei ole kertaakaan käyttänyt tekosyynä mihinkään sitä että hänhän sen lapsen kantoi ja synnytti. Mutta kyllä kaikkien niiden raskauteen liittyvien vaivojen ja pitkän synnytyksen jälkeen sen olisin hänelle sallinutkin. On se kyllä karmeaa mitä naiset synnyttäessään kokee, ainakin mun vaimo oli vielä pari viikkoa synnytyksestä ihan hapoilla ja naama valkosena.

      • onnen asialla

        Varpajaiset on hieno tapa juhlia uutta elämää. Lahjaksi sopii hyvä ruoka, juoma, selviytymispakkaus, lahja lapselle tai omatekoinen muistutus onnenhetkestä. Se että vedetäänkö perskännit, pienet sievät vai juustoähkyt on jokaisesta itsestä kiinni. Vaimo on miehensä valinnut ja toisinpäin, sen kestäköön tai vaihtakoon.

        Jos ylipäätänsä pitää käyttää tekosyitä ulkoiluun, on suhteessa jotain vinossa eikä varpajaisilla ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos ette kestä miehen alkoholin käyttöä, etsikää puoliso esimerkiksi kristillisistä tai islamilaisista piireistä.

        Valittaminen on ylipäätänsä turhaa. Jos asiat ei ole niin kuin haluaa, voi itse tehdä muutoksen. Puhua ongelmista puolison kanssa, yrittää ratkoa pulmia, tai vaihtaa elämänkumppania. Jokainen valitsee itse ja on oman tiensä herra/rouva. Lapsi oppii eniten vanhempien esimerkistä ja onnellinen yksinhuoltaja on varmasti parempi kuin riitaisa pariskunta.

        Tätä palstaa lukiessa en ihmettele miten suomalaisilla naisilla on hankalan maine. Toisaalta 90% tuntemistani suomalaisista naisista ovat erittäin mukavia ja ymmärtäväisiä, myös miestensä hauskanpidon suhteen - osaavat itsekin hauskaa pitää lapsen saatuaankin. Taitaa vain se 10% huutaa niin kovaa ettei muut jaksa vaivautua.


      • -R-
        onnen asialla kirjoitti:

        Varpajaiset on hieno tapa juhlia uutta elämää. Lahjaksi sopii hyvä ruoka, juoma, selviytymispakkaus, lahja lapselle tai omatekoinen muistutus onnenhetkestä. Se että vedetäänkö perskännit, pienet sievät vai juustoähkyt on jokaisesta itsestä kiinni. Vaimo on miehensä valinnut ja toisinpäin, sen kestäköön tai vaihtakoon.

        Jos ylipäätänsä pitää käyttää tekosyitä ulkoiluun, on suhteessa jotain vinossa eikä varpajaisilla ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos ette kestä miehen alkoholin käyttöä, etsikää puoliso esimerkiksi kristillisistä tai islamilaisista piireistä.

        Valittaminen on ylipäätänsä turhaa. Jos asiat ei ole niin kuin haluaa, voi itse tehdä muutoksen. Puhua ongelmista puolison kanssa, yrittää ratkoa pulmia, tai vaihtaa elämänkumppania. Jokainen valitsee itse ja on oman tiensä herra/rouva. Lapsi oppii eniten vanhempien esimerkistä ja onnellinen yksinhuoltaja on varmasti parempi kuin riitaisa pariskunta.

        Tätä palstaa lukiessa en ihmettele miten suomalaisilla naisilla on hankalan maine. Toisaalta 90% tuntemistani suomalaisista naisista ovat erittäin mukavia ja ymmärtäväisiä, myös miestensä hauskanpidon suhteen - osaavat itsekin hauskaa pitää lapsen saatuaankin. Taitaa vain se 10% huutaa niin kovaa ettei muut jaksa vaivautua.

        Moi. Minusta varpajaisissa ei ole mitään pahaa..itse järjestin miehelleni sellaiset. Saunaa, hyvää ruokaa, sikarit, ja okei, juomaakin oli. Mut mun mielestä pitää sen verran rento olla! Eihän se maailmaa kaada? Ihan sama kn olis perus poikien ilta. Meillä kaksi poikaa.


      • mm-
        -R- kirjoitti:

        Moi. Minusta varpajaisissa ei ole mitään pahaa..itse järjestin miehelleni sellaiset. Saunaa, hyvää ruokaa, sikarit, ja okei, juomaakin oli. Mut mun mielestä pitää sen verran rento olla! Eihän se maailmaa kaada? Ihan sama kn olis perus poikien ilta. Meillä kaksi poikaa.

        Kiitokseksi siitä, että perse on levinnyt ja alapää piloilla koko lopun elämääsi? Miehesi katselee tästä lähin vain tiukkaperseisiä nuoria naisia, kun itse olet löystynyt ja rupsahtanut.... Olet uhrannut koko kroppasi mieheis takia, ja mitä saat vastalahjaksi, kännisen äijän? Kyllä naiset on tyhmiä, ei voi muuta sanoa. Ihan itseänne saatte syyttää epätasa-arvoisesta asemastanne.


      • Ezab
        mm- kirjoitti:

        Kiitokseksi siitä, että perse on levinnyt ja alapää piloilla koko lopun elämääsi? Miehesi katselee tästä lähin vain tiukkaperseisiä nuoria naisia, kun itse olet löystynyt ja rupsahtanut.... Olet uhrannut koko kroppasi mieheis takia, ja mitä saat vastalahjaksi, kännisen äijän? Kyllä naiset on tyhmiä, ei voi muuta sanoa. Ihan itseänne saatte syyttää epätasa-arvoisesta asemastanne.

        Käyttäkää kondomia ettei synny lisää katkeroituneita feministejä.

        Lapsi tehdään yhdessä ja lapsi on yhtälailla molempien. On sekä isiä että äitejä jotka eivät kanna vastuutaan mutta se on eri kysymys. Äiti kantaa lasta sisällään 9kk joka on fyysisesti taatusti rankempi kokemus kuin seuraaminen vierestä, riippuen tietysti osittain odottavan äidin luonteenlaadusta ja sen vaikutuksesta kumppaniin. Vauva saadaan yhdessä ja molemmilla on yhtälailla oikeus riemuun.

        Kaikkia ihmisiä ei häiritse se, että silloin tällöin käytetään alkoholia. Normaaliin saunailtaan verrattuna mielestäni lapsen syntymä on kyllä suurempi asia juhlia ystävien kesken. Juomakulttuuri ei ehkä ole juuri sinun mielestäsi sitä mitä itse haluat, mutta eikö suvaitsevaisuus olekaan enää kunniassa? Jos käyttäytyy asiallisesti niin yksi poikien ilta ei varmasti haittaa ketään joka ei ole katkeroitunut, kontrollifriikki tiukkapipo.

        Saman sallin äidillekin. Meidän perheessä ainakin puolisoni lähtee ystäviensä kanssa ulos kunhan tilanne sen sallii ja jään itse hoitamaan paaperoamme. Alkoholia käytämme normaalisti muutamia kertoja vuodessa joten rapajuoppoudesta ei mielestäni ole kyse - puolisko ei tietenkään ole juonut tippaakaan kohta 9 kuukauteen mutta on jopa kannustanut minua välillä viettämään iltaa kavereiden kanssa joko meillä tai muualla kun olisin muuten itse voinut jäädä kotiinkin. Vastaavasti jään valtavan mielelläni myös itse hoitamaan palleroamme jotta puoliskokin pääsee hieman tuulettumaan.

        Varpajaislahjaksi suosittelen jotakin henkilökohtaista, riippuen lahjan saajasta tai sitten jos ei kummempaa keksi niin ei se Alkon pullokaan paha lahja ole. Hyvä sikari kelvannee myös, itsekään en polta mutta varpajaisissa kyllä laitan sikarin sauhuamaan - eihän sikaria tupakanpolttoon voi verratakaan jo tekniikankaan puolesta.


      • Mitämitäää?
        Ezab kirjoitti:

        Käyttäkää kondomia ettei synny lisää katkeroituneita feministejä.

        Lapsi tehdään yhdessä ja lapsi on yhtälailla molempien. On sekä isiä että äitejä jotka eivät kanna vastuutaan mutta se on eri kysymys. Äiti kantaa lasta sisällään 9kk joka on fyysisesti taatusti rankempi kokemus kuin seuraaminen vierestä, riippuen tietysti osittain odottavan äidin luonteenlaadusta ja sen vaikutuksesta kumppaniin. Vauva saadaan yhdessä ja molemmilla on yhtälailla oikeus riemuun.

        Kaikkia ihmisiä ei häiritse se, että silloin tällöin käytetään alkoholia. Normaaliin saunailtaan verrattuna mielestäni lapsen syntymä on kyllä suurempi asia juhlia ystävien kesken. Juomakulttuuri ei ehkä ole juuri sinun mielestäsi sitä mitä itse haluat, mutta eikö suvaitsevaisuus olekaan enää kunniassa? Jos käyttäytyy asiallisesti niin yksi poikien ilta ei varmasti haittaa ketään joka ei ole katkeroitunut, kontrollifriikki tiukkapipo.

        Saman sallin äidillekin. Meidän perheessä ainakin puolisoni lähtee ystäviensä kanssa ulos kunhan tilanne sen sallii ja jään itse hoitamaan paaperoamme. Alkoholia käytämme normaalisti muutamia kertoja vuodessa joten rapajuoppoudesta ei mielestäni ole kyse - puolisko ei tietenkään ole juonut tippaakaan kohta 9 kuukauteen mutta on jopa kannustanut minua välillä viettämään iltaa kavereiden kanssa joko meillä tai muualla kun olisin muuten itse voinut jäädä kotiinkin. Vastaavasti jään valtavan mielelläni myös itse hoitamaan palleroamme jotta puoliskokin pääsee hieman tuulettumaan.

        Varpajaislahjaksi suosittelen jotakin henkilökohtaista, riippuen lahjan saajasta tai sitten jos ei kummempaa keksi niin ei se Alkon pullokaan paha lahja ole. Hyvä sikari kelvannee myös, itsekään en polta mutta varpajaisissa kyllä laitan sikarin sauhuamaan - eihän sikaria tupakanpolttoon voi verratakaan jo tekniikankaan puolesta.

        "Lapsi tehdään yhdessä ja lapsi on yhtälailla molempien". Miksi sitä pitäisi sitten juhlia vain toisen tai molempien erikseen? Ei _yhdessä_ olis mitään? Ei lasta kunnioittaen olis mitään? Laita se sikari sitten lapsen suuhun ja juota samalla vähän Alkon pullosta, jos kerran lasta juhlitaan eikä siinä ole mitään pahaa! Ei sulla olis varpajaisia, jos sulla ei olis vastasyntynyttä lasta! Häntä siinä juhlitaan, eikä sitä että sinä olit mukana tekemässä häntä! keskitys iihen lapseen, älä itseesi! Keskity perheeseen! mikä siinä on niin vaikeaa nykyään!!!???


      • Muiden elämä
        Mitämitäää? kirjoitti:

        "Lapsi tehdään yhdessä ja lapsi on yhtälailla molempien". Miksi sitä pitäisi sitten juhlia vain toisen tai molempien erikseen? Ei _yhdessä_ olis mitään? Ei lasta kunnioittaen olis mitään? Laita se sikari sitten lapsen suuhun ja juota samalla vähän Alkon pullosta, jos kerran lasta juhlitaan eikä siinä ole mitään pahaa! Ei sulla olis varpajaisia, jos sulla ei olis vastasyntynyttä lasta! Häntä siinä juhlitaan, eikä sitä että sinä olit mukana tekemässä häntä! keskitys iihen lapseen, älä itseesi! Keskity perheeseen! mikä siinä on niin vaikeaa nykyään!!!???

        No, näiden kommenttien perusteella täällä on tasan yhdellä ihmisellä "niin vaikeaa". Tunnistat varmaan itsesi, vaikka tosta yläpuolelta.


    • Piia

      Piti käydä katsomassa vinkkejä varpajaislahjoihin, kun mieheni on menossa kaverinsa varpajaisiin viikonloppuna. Mutta huh huh teitä! Olette itse suututtaneet itsenne ja tappelette keskenänne näinkin mitättömästä asiasta kuin varpajaiset. Voinen sanoa, että teillä ei isoja murheita elämässänne ole, kun energianne tuollaiseen puratte. Voi voi...

    • jflskjgdfg

      Riippuu tosiaan miehestä...ite en haluais mun mieheni pitävän varpajaisia koska sen ryyppyillat kaveriporukassa ei oo IKINÄ päättyny hyvin :( Toki mökille tai jossaki tietyssä paikassa olis kiva mut ei baariin mut aina sinne ne miehet jotenki ihmeesti päätyy :( Luottamuspula mut jos ei olis liikaa huonoja kokemuksia nii antasin mieheni mennä ihan rauhassa! :)

    • sipe20

      .

    • isä-83

      Eiköhän se homma mene ihan niin, että on parisuhdekohtaista pidetäänkö mitäkin juhlia kenellekin. Jos vaimon mielestä erilliset miesten ja naisten juhlat ovat tarpeen eikä häntä haittaa miehen rellestäminen niin mikäpä niissä varpajaisissa silloin haittaa.

      Mikäli raskaus taas on naiselle vaikea ja surullinen paikka ja hän kokee miehen juhlimisen hänen hylkäämisenään niin jokainen hyvä mies tietää silloin, mikä on hänen tärkein tehtävänsä. Se ei tosiaankaan ole silloin ryyppääminen kavereiden kanssa vaan puolison tukena oleminen.

      Sillä tavalla niitä katkeria feministejä juuri syntyy, että aloitetaan yhdessä projekti ja jätetään toinen yksin, koska voidaan.

      • gaylordiud

        Hahhah. Olen niin v**un onnellinen homoudestani aina, kun luen näitä heteroiden autuudesta ja onnesta kertovia ketjuja. Olette te s**tana rajoittuneita. Pitää olla erilliset miesten ja naisten juhlat ja saunaillat ja kaikki nähdään aina vain miehinä ja naisina, ketään ei kyetä ottamaan ihmisyksilöinä.

        Naiset raivoavat, että koska heidän miehensä saa juhlia varpajaisia niin jokainen nainen joka ei halua toimia samoin kuin hän on niuho. Aivan kuin naapurin pirkon raskaus olisi sama asia kuin jonkun täysin eri naisen raskaus. Kaikista naisista raskaana oleminen ja synnyttäminen ei ole lähimainkaan yhtä kivaa ja helppoa.

        Onneksi ei tarvitse moiseen paskaan ottaa minkäänlaista osaa. En ihmettele, että homot ovat helvetin paljon onnellisempia.


    • Turha tekosyy juoda

      Älä mene koko takaistuun ryyppyhetkeen.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe