Minulla on kaksi unta, jotka jatkuvat aina tietyin väliajoin. Joskus uni jatkuu kerran vuodessa, joskus pari krt kuukaudessa. Välillä tuntuu, kuin unet toistaisi itseään, mutta välillä ne jatkuu. Toinen uni on mukava, mutta toinen ei niinkään…
Unessa herään aina paikasta x. Vieressäni on ruumis. Joskus myös unessa veljeni tulee luokseni, että nyt hänen kontollaan on ruumis. Jostain syystä unessa aina luulen, että minä olen tappanut jonkun. Olen haudannut niitä ruumiita lapsuudenkotimme takapihalle. Muistan tarkalleen paikat, jonne ne on haudattu. Veljeni on unessa myös tietoinen paikoista. Yhdessä unessa jouduin sanomaan veljelle, että siinä on jo yksi. Kiinni jäämisen pelko unessa on raastavan kova ja tuntuu kuin sydän leikkaisi kiinni.
Nyt heräsin samaiseen painajaiseen, mutta tällä kertaa ruumiin kanssa oli isäni. Sama kaava, ruumis hautaan takapihalle. Unessa isä järkyttyi, kun kerroin hänelle ettei tämä ole eka joka tänne haudataan.
Että sellasta. Voin sanoa, että herätessä ja tajutessa että tämä oli uni niin kyllä on helpottunut olo ja elämä tuntuu ihanalta.
En ymmärrä, että miksi ihmeessä toi sama uni on jatkunut jo vuosien ajan? Tiedän, että sairaalta kuullostaa, mutta olen sellainen ihminen etten ikinä voisi satuttaa ketään, eli mitään tällaisia mielikuvituksia mulla ei ole.
Jatkuva painajainen jota olen nähnyt vuosia?
4
147
Vastaukset
- Anonyymi
Tällähän voi olla monia merkityksiä, ja itse tulkitset sen tietysti parhaiten. Näin pintapuolisesti kyseessä voi olla tukahdettu pelko, häpeä, ahdistus jostain mitä olet tehnyt tai sanonut. Toisaalta se voi olla myös jotain itsestäsi mitä tukahdutat. Joko omasta persoonastasi tai tunteistasi. Lapsuudenmalli kodistasi tai kenties geeneistäsi, koska unessa oli myös mukana isä ja veli, jolla oli myös ruumis haudattuna?
- Anonyymi
Jotain tuollaista minullekin tuli mieleen.
- Anonyymi
Unesi vaikuttaa olevan monitasoinen ja sisältävän vahvoja symboleja sekä tunteita. Kaksi toistuvaa unta voivat kuvastaa sisäisiä ristiriitoja, syyllisyyttä tai pelkoa, joiden kanssa kamppailet. Ruumis sekä hautaaminen voivat symboloida menneitä kokemuksia tai tunteita, joista haluaisit päästää irti, mutta et pysty. Ruumis voi edustaa myös jotain, mitä et halua kohdata tai tunnustaa itsellesi.
Se, että heräät aina paikasta, jossa on ruumis, ja että veljesi liittyy uneen, voi viitata perhesiteisiin tai velvoituksiin, jotka koet raskaina. Veljen rooli unessa saattaa tuoda esiin tunteita vastuusta tai syyllisyydestä, ja se voi liittyä sukuhistorian tai perhesuhteiden painolastiin, joka vaikuttaa sinuun.
Pelko kiinni jäämisestä ilmoittaa ehkä siitä, että tunnet tarvetta piilottaa jotain tai että jokin osa sinusta ei ole kunnolla käsitelty, ja siksi se palaa uneesi yhä uudelleen. Isäsi esiintyminen unessa tuo mukaan ehkä lisää emotionaalista painetta, sillä vanhempien odotukset ja suhteet voivat vaikuttaa voimakkaasti elämääsi.
On hyvä, että herättyäsi tunnet helpotusta — tämä voi viitata siihen, että unet ovat tapa käsitellä ja purkaa tunteita, jotka muuten pysyisivät pinnan alla. Jos unet huolestuttavat sinua tai vaikuttavat elämääsi liian paljon, voisi olla hyödyllistä keskustella asiasta ammattilaisen kanssa, joka voi auttaa sinua ymmärtämään näitä tunteita syvällisemmin. Unet voivat olla arvokas ikkuna sisäisiin prosesseihisi, vaikka ne olisivatkin pelottavia. - Anonyymi
Jeesus kutsuu sinua, Hän haluaa uudestisynnyttää sinut, sillä ilman sitä ole hengellisesti kuollut ja et pääse taivaaseen Hänen luokseen iankakkiseen elämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877