Pieni höylähirsinen kesämökki jossa aikoinaan käytetty Kloorifenolipohjaisia puunsuoja-aineita ja nyt haisee Tetrakloorianisoli.
Tämä on tällä hetkellä käyttökelvoton tarttuvan hajun takia.
Ajattelin koittaa maalata lattiat, katot ja hirsiseinät sisältä kapseloivalla maalilla esim. Zinsser B-i-N tai vastaavalla.
Aina sanotaan ettei hirsiseinää saisi maalata sisältä peittävällä tai hengittämättömällä maalilla, tätä hiukan ihmetellyt miten se kosteus sinne hirteen pääsee jos pinta on tiivis, ulospäin se pääsee kuivumaan.
Mökki on tosiaan pieni eli kustannuksia ei tästä juuri tule, mutta jos hajun saan pois niin kuinka nopeasti hirret mätänee jos mätänee tämän tempun takia.
Vahinko ei ole suuri vaikka mädäntyisi, koska tällä hetkellä sitä ei voi käyttää.
Hirsimökin maalaus sisältä tiiviiksi
3
339
Vastaukset 3
- Anonyymi
Hirsi on hygroskooppinen materiaali ja tasaa kosteutta. Kuulostaa todella kyseenalaiselta ratkaisulta, mutta eiköhän se kestä sen aikaa että saat myytyä ongelman eteenpäin.
- Anonyymi
No se hygroskooppi loruhan menee silleen että hirsi imee ja luovuttaa kosteutta olosuhteiden mukaan ja sillä ois sitten suuria vaikka mitä vaikutuksia sisäilmaan. Jos sen nyt sitten vetää maalilla umpeen niin ei se muuta tee kuin menettää ne suuret ja ihmeelliset vaikutukset sisäilmaan. Eli käytännössä vähän vaikeasti yksilöitäviä konkreettisia asioita.
Eli siinä mielessä maalaa rauhassa vaan. Ei se sen vuoksi lahoa. - Anonyymi
No en ole myymässä, tässä on muitakin rakennuksia joita itse voi käyttää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu601598- 261224
- 851078
- 42897
- 65836
- 92804
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.15779Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19725Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131725- 116701
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �146631Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31625- 4622
- 43601
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t76593Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45580- 19566
- 46558
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä25551Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke18498