Huomenna on kansainvälinen maksalaatikkopäivä. Suomen suosituin eines ansaitsee päivänsä. Tykkäätkö siitä? Rusinoilla vai lman?
Rusinoilla vai ilman?
10
168
Vastaukset
- Anonyymi
Molempia versioita saa Saarioiselta. Kyllä rusinat siihen kuuluu. Tekeeköhän kukaan itse ja saako jauhettua maksaa mistään kaupasta.? Tykkään maksalaatikosta puolikkahillon kaa.
- Anonyymi
Muistan kotona tehdyn maksalaatikon suurena herkkuna.
Eivät tämä einekset ole mistään kotoisin, kun vertaa lapsuuden ateriaan, jonka päätteeksi ahmittiin lautasen reunalle kootut rusinat. - Anonyymi
Meidän kaupungin kaupoista ei maksaa löydy , joissakin voi olla pakastettuna
- Anonyymi
Rusinat pitää olla, muutoin maksalaatikko on sellaista litjosta.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa litjoista?
- Anonyymi
Rusinat antavat hienon vivahteen maksalaatikkoon
Jossain mainoksessa kuulin, että Suomen eniten myydyssä maksalaatikossa on keskimäärin 21 rusinaa rasiassa. Kyllä ne minustakin sinne kuuluvat, pehmentävät maksan voimakasta ja ehkä kitkerääkin makua. Einesmaksalaatikko tuli tutuksi opiskeluaikana ja maistui se lapsillekin kiireisen päivän ruokana, broilerinmaksoista sai nopeasti hyvän miedonmakuisen kastikkeen ja jauhemaksapihveistä perhe piti. Mutta sitten tuli varoitukset maksan sisältämästä A-vitamiinista , joka voi johtaa yk'liannostukseen ja muutenkin maksaa alettiin vieroksua. . Ruokavirasto suosittelee vajaata yhtä rasiaa kuukaudessa, tällaisen tiedon olen nähnyt.
Minäkin lapsena kaivelin maksalaatikosta rusinat ja söin ne pehmeiksi muhineina jälkkäriksi, sainkin hyväksynnän , että hedelmät voi syödä hedelminä. Voisulaa oli tarjolla pienestä nokallisesta ja varrellisesta kasarista, ja puolukkahilloa tietysti. Kylmä maksalaatikko oli hyvää leivän päällä. En ole vuosikymmeniin maksaa mihinkään käyttänyt, joskus maistanut maksapateeta seisovasta pöydästä ja kyllä se on hyvältä maistunut.
Hyvää teemapäivää myös Aleksis Kiven ja suomalaisen kirjallisuuden parissa, lippujen liehuessa !- Anonyymi
Avioliittomme alkuvuosina teimme yhdessä monenlaisia ruokia, kuten maksalaatikkoa,jonka opettelu oli kankeaa. Pihvin paistokin tuntui ylivoimaiselta. Teimme kaalikääryleitä ja yritimme karjalanpiirakoita ja luimme keittokirjoja.Kumpikaan ei ollut saanut keitto-opetusta kotona. Opimmehan me ihan kohtuullisiksi ruuanlaittajiksi. Mutta jälkikasvun ja työkiireiden tuiskeessa tämä harrastus hiipui. En muista, koska olisin tehnyt maksalaatikkoa. Nyt yksin jäätyäni ei siinä olisikaan järkeä.
Nyt kyllä tekisi mieleni yrittää mutta haaveeksi jää.
Mkr.
- Anonyymi
Itse en ole koskaan pitänyt maksasta ja maksalaatikosta. Kotona nuorena oli pakko syödä sitä. Runsaan puolukkahillon kanssa meni alas. Kuten verilätytkin. Vaikka voin lähes huonosti.
Itse en noita koskaan syö. - Anonyymi
Maksalaatikon aiheuttaa Kihtiä.
Söin joku vuosi takaperin 2 laatikkoa jotta saan A vitamiiniä sitä tarvittiin kun olin lonkkaleikkauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268