Ensi yönä 10.10 se hyökkää Floridaan, ja ennustukset ovat uhkaavia.
En tarkemmin ole tutustunut alueelta tulleisiin uutisiin, mutta olen ihmetellyt. eivätkö viranomaiset ole järjestänet evakuointia alueelta. Ei edes amerikoissa jokaisella ole autoa. Autokaravaanit pyrkivät joka suuntaan. ja polttoaneet ovat asemilla lopussa. Miten ihmeessä ei ole otettu opiksi pari-kolme vuotta sitten jyllänneestä hirmumyrskystä, joka tuhosi taloja ja hukutti ihmisiä.
Palstalla on useitakin jumalisia kirjoittajia. Nyt olisi heidän todella aika rukoilla ja tukea turvattomia lähimmäisiä.
Myrsky USAssa.
15
181
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen media vaan huijaa. Siellä on ihan tavallista kuten ennenkin. Myrskyt tulee ja menee. Nauratti katsoa kuvia, kun oli sähkölinja kenollaan ja joku palmu kaatunut. Eli ei mitään ihmeellistä. Huomenna ne on jo poissa ja elämä jatkuu.
On enää kolmannen kategorian hurrikaani vaikka varoituksia annettaessa se luokiteltiin olevan viidennen kategorian.
Sellaisiin eikö siellä Floridassa olla totuttu jo iät ja ajat. Joka syksy kai siellä näihin aikoihin on myrskyä ja myteriä.
Tänne Ruotsiinkin ennustivat tulevan myrskyn, Kirk nimeltään. Vielä eilen sanoivat, että pitää raivata puutarhakalusteet ja kaikki irtain ulkoa, ettei lähde myrskyn mukaan ja kehoitettiin tekemään työt etänä kotoa käsin, jos mahdollista ja välttää ulos menoa.
Tänä aamuna jo peruivat ja sanoivat sen olevan normaalia syyssäätä, sateista ja tuulenpuuskia, mutta ei mitään myrskyä silleen.- Anonyymi
Rukoukset ovat auttaneet.
Anonyymi kirjoitti:
Rukoukset ovat auttaneet.
Usein Jumala vastaa jo ennen kuin ehdimme rukoillakaan.
Minä olin eniten huolissani, että jos siellä kuolee kuinka paljon republikaaneja just ennen vaaleja. Mutta ainakin onneksi ne Paloman trumppilaiset sukulaiset ehtivät lähteä turvaan.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Usein Jumala vastaa jo ennen kuin ehdimme rukoillakaan.
Minä olin eniten huolissani, että jos siellä kuolee kuinka paljon republikaaneja just ennen vaaleja. Mutta ainakin onneksi ne Paloman trumppilaiset sukulaiset ehtivät lähteä turvaan.Oot pahasti sairas mieleltäsi.
Anonyymi kirjoitti:
Oot pahasti sairas mieleltäsi.
Kuinka niin?
Sairaampaa kai se olisi ollut toivoa Paloman trumpististen sukulaisten kuolemaa Milton-myrskyn kourissa.
- Anonyymi
Hyvä muistutus. Rukoilin saman tien. Ei aina muista rukoilla koko maailman puolesta, läheisten puolesta etupäässä. Itsellä on tässä vaiheessa aihetta kiitosrukoukseen.
Helsingissä oli eilen illansuussa myrsky, joka tuhosi tukevarakenteisen sateensuojani ja kasteli polvia myöten vain kilometrin matkalla keskustasta Töölöön. Pientä Floridaan verrattuna jossa on tuhoutunut maan tasalle tilan rakennukset. Synkkää luettavaa. Hurrikaani Milton tuli maihin Sarasotan ja Ft. Myersin kohdalla Floridan länsirannikolla kakkosluokan myrskynä, tuulet 56 mph ja alueella kuollut useita ihmisiä. Olen kontaktissa lähisukulaisteni kanssa jotka asuvat alueella: Tampasta on evakuiotu Georgiaan, mutta pelkäävät että kodista ei ole mitään jäljellä, kun myrsky on ohi. Itärannikolla ei ole evakuioitu, koska ennuste oli että vain reunan sateet ja tuulet osuvat heidän alueelle, mutta nyt hurrikaani on muuttanut vähän suuntaa ja tulee enemmän päälle, tosin hieman rauohoittuneena.
Voimakas tuuli, rankka sade ja ukkosmyrskyt, yhdessä korkeaan veteen, joka nousee vapaasti rannikon tiheästi asutuille alueilla (Florida on erittäin alavaa maata) tuovat runsaasti huolen aiheita ja etenkin myrskyn suuren energian poikimat trombit jotka ovat riepottaneet aluetta.
Tilanne jatkuu vakavana ja kyllä se on vähän pahempi kuin jokavuotiset syysmyrskyt alueella. Floridassa on useat hurrikaanit tehneet vuosien mittaan tuhojaan, mutta ei läheskään joka vuosi. Niiden voimaa ja tuhoa ja vaarallisuutta ei voi vähätellä. Etenkin kevytrakenteiset puutalot, joissa ei ole perustuksia ovat trombin osuessa kohdalle kuolemanloukkuja.
Olimme kerran paossa trombia Georgiassa sukulaisen saunassa, ikkunaton puuseinäinen sauna tarjosi pientä turvaa jykevässä mökissä siinä mielessä että jos ikkunat menisivät säpäleiksi niin emme saisi lasinsiruja päällemme.
Seuraan tilannetta.- Anonyymi
Mekin Suomessa voimme seurata tilannetta medioista ihan ajan tasaisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä media seuraa tilannetta hyvinkin tarkasti, meillä Ruotsissakin ja joka puolella maailmaa. Tietenkin olen erityisen valppaana, koska minulla on aivan lähisukulaisia alueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin seuraan. On niin paljon tuttuja siellä, joten puhelin y. laitteet on ahkeralla käytöllä sinne päin.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kyllä media seuraa tilannetta hyvinkin tarkasti, meillä Ruotsissakin ja joka puolella maailmaa. Tietenkin olen erityisen valppaana, koska minulla on aivan lähisukulaisia alueella.
Prinsessa Madeleinekin on huolissaan, kska hänellä on alueella paljon julkkisystäviä, Sellaisia toooosi rikkaita ja kuuluisia.
Anonyymi kirjoitti:
Prinsessa Madeleinekin on huolissaan, kska hänellä on alueella paljon julkkisystäviä, Sellaisia toooosi rikkaita ja kuuluisia.
Toosi rikkaat ja kuuluisat ovat varmaankin turvassa hyvinrakennetuissa taloissaan joita pikkuinen pyörretuuli ei tempaise taivaalle . Trumpin Mar A-Lago ei ole ensimmäisten tuhoutuneiden rakennusten joukossa.
Eläkeläisten asuntovaunopuistot, kevytrakenteiset puutalot lähellä vettä, ilman suojaa, Haitilaisten ja muidentummaihoisten lautarakennelmat ovat ensimmäisten joukossa jotka myrsky hajoittaa.
Lähisukulaiseni Floridassa ovat elossa, heidän kotinsa eivät ole kärsineet vauriota, vain muutama puu tempautunut juurineen maasta katujen poikki, auto tai pari vaihtanut toiselle puolelle tietä tai seinää vasten, roskakontteja paiskautunut päin taloja, mutta aineelliset vauriotkin ovat vähäiset.
- Anonyymi
Helsingissäkin puut huojuu.
Näkyi huojuneen eilenkin.
Oli huvittavaa katsoa, kun toimittaja kulki mikrofoninsa kanssa haastattelemassa "myrskyn kourissa" olevia ihmisiä. Ei hän ketään saanut mieltämään sitä myrskyksi. Pitivät saksalaiset turistitkin sitä vain tyypillisenä suomalaisena syyssäänä.
Kalakauppiaat kojussaan naureskelivat, ettäkö tämä olisi myrsky, oikeaa myrskyä et ole tainnut koskaan nähdä.
Joku mies oli kävelyllä ja sanoi olleen mukavaa näin töitten jälkeen lähteä haukkaamaan raitista ilmaa. Kun kysyttiin kuinka kauaksi hänen on vielä käveltävä, niin sanoi asuvansa aivan tässä lähellä, olisiko vain puolitoista kilometriä.
Joku pariskunta oli käynyt kalaostoksilla säästä huolimatta. Ensin olivat miettineet vähän, että tohtiiko tuohon ilmaan lähteä, mutta vaimo oli tuumannut, että eihän me sokeria olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276758Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624214Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903004Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851980Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151509- 901493
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151396