Ihmisestä ei ole tarkoitettu kerrostalo-boxiin asumaan josta puuttuu tarpeelliset virikkeet, nykyihminenkin tarvitsee avoimen ympäristön jossa on oma piha erilaisille puuhailuille ja virikkeille.
Ihmisistä tulee liian helposti säikkyjä kerrostaloissa asuessaan, ja saavat monenmoisia pelkotiloja näissä asuessaan, sitten tähän arkuuteen aletaan määräämään masennuslääkkeitä ja muita psyykenlääkkeitä.
Liian monella mielenterveysongelma johtuu kerrostalossa asumisesta!!!
25
267
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu täysin ihmisestä itsestään.
Kerrostaloasujakin voi lähteä jonnekin tekemään asioita muiden kanssa, kämppäänsä ei tarvitse jäädä yksin nököttämään.
Ja mikä kerrostalossa on pelottavaa ? Ei kukaan tule ovesta väkisin sisään, saa olla kyllä ihan omassa rauhassa.- Anonyymi
Psykiatrien tulisi haastatella kerrostalojen asukkaat ja kutsua häiriintyneet hoitoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatrien tulisi haastatella kerrostalojen asukkaat ja kutsua häiriintyneet hoitoon
Ehkä sinunkin olisi ollut parempi nukkua jo tuolloin puolen yön aikaan.
Väsyneenä voi tulla päättömiä ideoita.
- Anonyymi
Käytännössä se noin olee.
Ajatellaanpa luontaisia villieläimiämme. Erittäin harva niistä osoittaa rakastavansa häkkiin suljettua elämäänsä.
Kerrostaloasuminen ei sovellu kaikille ihmisillekään. Mekin olemme sosiaalisia laumaeläimiä.
Aivorakenteestamme löytyy tilaa "viidakkoviihtymiselle". Täällä pohjoisessa vain aniharva pystyy elämään ilman lämmitettyä luolaa. - Anonyymi
"Monella mt-ongelma johtuu kerrostaloasumisesta".
Jo otsikko kertoo melko nohevan totuuden. Jos on syntynyt maaseudulla, muuttamineen city-asumiseen voi johtaa mm. päihteiden käyttämiseen.
Itse joutusin muuttamaan työn perässä ns. "etelään". Rahaa tuli enemmän tai vähemmän, mutta jo lapsuudessa kehittyneet mielen vinoudet nousivat esiin.
Eläkkeelle päästyäni muutin pienempään taajamaan. Ok-asuminen mahdollisti paremmin liikkumismahikset.
Tyttömurmelikin löytyi samoilta seuduilta.
mr-murmeli- Anonyymi
Että semmonen tapaus!
- Anonyymi
Jos asuu kerrostalossa niin ei se tarkoita etteikö ulos voisi lähteä . Kerrostalossa asuvallakin voi olla sosiaalista elämää ja harrastuksia kotinsa ulkopuolella
- Anonyymi
Riippuu ihan yksilöstä itsestään, tuleeko hulluksi omakotitalossa kaukana kaikesta vai kerrostalossa ihmisten ja palveluiden keskellä.
Minä ainakaan en pärjäisi omakotitalossa alkuunkaan. Kaikista asumismuodoista on kokemusta ja sen perusteella voin sanoa, että omakotiasuminen vaatii voimia ja rahaa. Ei sovi kaikille.
Kerrostalossakaan ei tarvitse jäädä neljän seinän sisälle.
Jos on taipumusta mielenterveyden ongelmiin, niitä kyllä tulee eteen omakotitalossa oikein helposti ja näkyy kauas. - Anonyymi
Miten minä olen saanut sen käsityksen, että suomi on täynnä niitä käytännöllisesti katsoen ilmaisia mummonmökkejä mistä ne teräsmummot ja vaarit ovat kupsahtaneet.
Oisko sitten kuitenkin niin että pullamössö sukupolvi on mieluummin kerrostaloissa, kuin siellä parantavan mäntymetsän tuoksussa.- Anonyymi
Kerrostalossa asuminen on huomattavasti helpompaa kuin mummonmökissä asuminen.
Ainakin jos miettii fyysistä puolta, kerrostalossa pääsee vähemmällä.
Taitaa löytyä selitys siihen, miksi ennen oli teräsmummoja ja vaareja, joutuivat tekemään kotonaankin raskaita töitä siellä mökeissään ja pihoillaan.
- Anonyymi
Asun kerrostalossa ja ympäristössä riittää tekemistä monenlaista. Liikenneyhteydet hyvät joka puolelle. Puistoja liikuntaan enemmän kuin ikinä ehdit hyödyntää. Kulttuuririentoja nurkan takana joka lähtöön. Koulu, kirkko, kauppa, terveyskeskus, kirjasto, kuntoportaat, uimahalli ja paljon muuta nurkan takana. Ei tarvita edes autoa, bussipysäkki vieressä ja tiheät yhteydet.
Mitä puuttuu? Lämmityshuolet, huoltotyöt, lumen luonti, alituiset maalaamiset, tienpito jne.- Anonyymi
Ne naapurit!
- Anonyymi
Jos joutuu kerrostaloon pahamaineiselle seudulle missä et pimeällä liiku ulkona ja muutenkin saa pelätä milloin joku pimahtaa lopullisesti. Siinä on hälytystila päällä koko ajan. Pyörää saa kanniskella asuntoonsa ettei sitä varasteta. Roskakatos on siivoton paikka. Jätteet niille kuulumattomissa astioissa. Meteliä pitäviä naapureita. Pelkoa milloin joku huuruissaan saa aikaan tulipalon...
- Anonyymi
Sielthän pääsee lenkille, senkun singahtaa.
- Anonyymi
No se nyt on vaan sitä miten sinä sen ajattelet.olen asunut yhden kerran elämässäni kuusi kuukautta kerrostalossa kun myin talon ja olin hakemassa uutta taloa.
Ei minua mikään ainakaan siellä häirinnyt , kivoja ihmisiä ja lapsilla aina kavereita kun olivat pihalla huoneet olivat siistit . Joten se riippuu ihan vaan ihmisestä miten viihtyy.
Ei se omassa talossakaan oleminen aina ole herkkua kun on iso ruohokenttä leikattava , ja jos jotain menee rikki niin itse maksat jne
Joten ei kerrostalo ketään sairaaksi tee , sinä vaan et itse ehkä soveltuisi sellaiseen asumus muotoon mutta kaikki eivät ajattele kuten sinä - Anonyymi
Trivagon AirBnb-asennon nimeen vannoo monet.
- Anonyymi
Oon huomannut että kerrostaloasujilla on enenmmän sosiaalista elämää ja harrastuksia. Omista tutuista ne jotka talon on hommannu tuntuu erakoituvan kokoajan enemmän ja enemmän kun pitää aina tehdä jotain kotona. Sen sijaan että näkis esim kavereitaan. Jokainen tyylillään
- Anonyymi
Juurikin näin, jokainen tyylillään.
- Anonyymi
Asun kerrostalossa, jossa on myös piha. Toki huoltoyhtiö hoitaa nurmikot, lumenluonnit ja liputukset. Ollaan sinne laitettu kesäkukkia ja istutuksia ja kahviteltu kesäaikaan yksin tai toisten kanssa . Ja nikkaroitu jotain penkkejä
Kerrostalossa on yksinäisellä vanhuksella turvallisempaa. Ollaan kerrostalokyttääjiä. Kysellään onks Viljoo näkyny?- Anonyymi
Kyllä kerrostalo-asuminen on turvallista. Nyt asun turvallisessa rivitalossa. Tämä on minulle paras asumismuoto. Ei paljon lumitöitä. Kivat naapurit. Luonnon rauhaa.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Liian monella MT ihmisellä on tapana syytellä naapureita tai lääkäreitä omista ongelmistaan.
- Anonyymi
Myös aika monet mt-ongelmat alkavat kehittyä sen takia, kun ihminen syyttää itseään, milloin mistäkin.
Ei muka ole riittävän hyvä, ei tarpeeksi kaunis, on muka oma vika kun ei ole kavereita, ei muka kelpaa kenellekään, kyllä ihminen osaa itseään solvata, ja se usein kaivertaa mieltä.
Kun ongelmat ovat itsessä syntyneitä, johtuvat itsestä, sitä on vaikea myöntää ja helpompaa syytellä muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös aika monet mt-ongelmat alkavat kehittyä sen takia, kun ihminen syyttää itseään, milloin mistäkin.
Ei muka ole riittävän hyvä, ei tarpeeksi kaunis, on muka oma vika kun ei ole kavereita, ei muka kelpaa kenellekään, kyllä ihminen osaa itseään solvata, ja se usein kaivertaa mieltä.
Kun ongelmat ovat itsessä syntyneitä, johtuvat itsestä, sitä on vaikea myöntää ja helpompaa syytellä muita.Itseäänkin syyttäviä ihmisiä on ja paljon. Mutta foorumeilla heitä näkyy vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseäänkin syyttäviä ihmisiä on ja paljon. Mutta foorumeilla heitä näkyy vähän.
Foorumeilla heitä on paljon, se ei vain näy ihmisten kommenteista suoranaisesti. Mutta kyllä sen huomaa, että monilla on taustalla heikko itsetunto, että on paha olla.
Kuinka monet kirjoittelee, kun pitävät itseään huonona, epäonnistuneena, jne. Se on juuri sitä itsensä syyttelyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v14268Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2531206- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47766
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25729