Syöpä on yleistynyt

Anonyymi-ap

Aki Palsanmäellä on todettu keuhkosyöpä, hän kertoo Seiskalle antamassaan lausunnossa. Pahalaatuisena vaatii heti toimenpiteitä, kertoo tämän siksi, koska joutuu olemaan poissa kuvioista. Toivotaan paranemista, itse olen saanut onnistuneella hoidolla jatkoaikaa ja seuranta on kerran vuoteen.

44

757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä, onko yleistynyt. Mutta se tiedetään, että tupakanpoltto aiheuttaa keuhkosyövän.

• Anonyymi

Keskustelun aloittaja tietää.

• Anonyymi

Muitakin altistavia tekijöitä on, esim epäterveellinen runsaasti lisäaineita sisältävä ravinto, alkoholi, ympäristösaasteet, sukurasite yms.
        Herrasväen molemmat jäsenet kovinkin pulskilta näyttää että olisko sillä jotain tekemistä, huonot elämäntavat aiheuttaa muitakin vaivoja kuin syövät!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muitakin altistavia tekijöitä on, esim epäterveellinen runsaasti lisäaineita sisältävä ravinto, alkoholi, ympäristösaasteet, sukurasite yms.
        Herrasväen molemmat jäsenet kovinkin pulskilta näyttää että olisko sillä jotain tekemistä, huonot elämäntavat aiheuttaa muitakin vaivoja kuin syövät!

Ja vielä tämäkin https://www.youtube.com/watch?v=mCjyqF4ZbNM

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muitakin altistavia tekijöitä on joo. Samat altistavat tekijät lisäävät riskiä niin tupakoijilla kuin tupakoimattomilla. Se ei muuta asiaa miksikään, että 85-90% keuhkosyöpään sairastuneista on tupakoijia. Eli kaikista muista altistavista tekijöistä huolimatta vain 10-15% keuhkosyöpään sairastuneista ei ole koskaan polttanut tupakkaa.

• Anonyymi

ei välttämättä. 15% keuhkosyövistä on tupakoimattomilla. Vanhoissa rakennuksissa mm. asbesti ja homevauriot saattavat aiheuttaa pitkään altistuneelle asukkaalle keuhkosyvän.
        Mm. kirjailija Kalle Päätalo kuoli keuhkosyöpään, vaikkei koskaan tupakoinut.
        Rakennusmestarina ollessaan altistui rakennuksilla asbestille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustelun aloittaja tietää.

Tietäjä retuu muille tietojaan toisten sairaudet yksityisyyteen tai kerro omistasi.Onko uutiset edes Joensuun uutisia`?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vielä tämäkin https://www.youtube.com/watch?v=mCjyqF4ZbNM

Geeniterapian kehittämisessä on ollut paljon takaiskuja, mutta niistä on vähitellen päästy irti.
        Tuo ukko puhuu yli 20 vuoden takaisista asioista, eikä ihan ilmiselvästi halua tunnustaa nykykehitystä ja geeniterapian hyötyjä. Tämän päivän geeniterapia on kasvanut ulos useimmista ongelmista.

• Anonyymi

Ja paskat,esim Tanskan kuningatar Margareeta poltti 66 vuotta 2 askia päivässä voimakasta kreikkalaista karelia merkkistä tupakkaa,eipä saanut keuhkosyöpää,jos tupakointi aiheuttaa keuhkosyöpää,maan hallituksen on laitettava tupakan myynti kielto Suomeen.Miksi saa myydä tuotetta,joka sairastuttaa,enemmän pitäs puhua alkoholin haitoista,se on myrkkyä,ja miten paljon kuolemia alkoholi aiheuttaa,mut trendi näkyy olevan se oli mistä yhteiskuntaluokasta tahansa,niin juhlissa on viinalasi kourassa,ja media vielä mainostaa näitä juhlia,missä viina virtaa.No sanoisin,haima ja maksa sanovat poks.Siis viinaan sitä on vasta moni on kuollut.Sanotaan näin kun saa millaisen syövän tahansa,on vain huono tuuri.Ja tupakan vastaiset ihmiset puhuvat,että vain tupakoitsijat sairastuvat keuhkosyöpään,voi ku olis alkoholin haittavaikutuksista puhuvia,mitä se aiheuttaa,mutta kun maistuu,niin eihän se aiheuta mitään.Viina on myrkkyä,eiköhän noita julkisuuden henkilöissä ole esikuvia,jotka ovat viinaan kuolleet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietäjä retuu muille tietojaan toisten sairaudet yksityisyyteen tai kerro omistasi.Onko uutiset edes Joensuun uutisia`?

Eussa on kaikki salaista paitsi ilmastoverotus.

PÄÄTALO SAI KEUHKOSYÖVÄN TYÖPAIKALLAAN ASBESTISTA!

hysss, hysss, tietotaititotasaarvovaltuutettu sanoo hys

KUN PÄÄTALO KUOLI KEUHKOSYÖPÄÄN!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja paskat,esim Tanskan kuningatar Margareeta poltti 66 vuotta 2 askia päivässä voimakasta kreikkalaista karelia merkkistä tupakkaa,eipä saanut keuhkosyöpää,jos tupakointi aiheuttaa keuhkosyöpää,maan hallituksen on laitettava tupakan myynti kielto Suomeen.Miksi saa myydä tuotetta,joka sairastuttaa,enemmän pitäs puhua alkoholin haitoista,se on myrkkyä,ja miten paljon kuolemia alkoholi aiheuttaa,mut trendi näkyy olevan se oli mistä yhteiskuntaluokasta tahansa,niin juhlissa on viinalasi kourassa,ja media vielä mainostaa näitä juhlia,missä viina virtaa.No sanoisin,haima ja maksa sanovat poks.Siis viinaan sitä on vasta moni on kuollut.Sanotaan näin kun saa millaisen syövän tahansa,on vain huono tuuri.Ja tupakan vastaiset ihmiset puhuvat,että vain tupakoitsijat sairastuvat keuhkosyöpään,voi ku olis alkoholin haittavaikutuksista puhuvia,mitä se aiheuttaa,mutta kun maistuu,niin eihän se aiheuta mitään.Viina on myrkkyä,eiköhän noita julkisuuden henkilöissä ole esikuvia,jotka ovat viinaan kuolleet.

No siinä muuan "viisas".
        Ja paskat. sinä olet umpitollo, etkä osaa edes oikeinkirjoituksen alkeita.

• Anonyymi

Polttaako Palsamäki tupakkaa?

• Anonyymi

Raivoraitis. Polttaa vain humalassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raivoraitis. Polttaa vain humalassa.

Juu vai ei?

• Anonyymi

Rokote toimii

• Anonyymi

Siinä saa illalla kädet ristiä ettei iltarukous mene näin ”sulla on varmaan syövälle joku hinta” johon Luoja vastaa että ”ensimmäinen toinen ja kolmas kerta”

• Anonyymi

Lapsesta asti lihavat ihmiset alttiimpia ylipäänsä kaikille sairauksille. Syövät, reumat, diabetes yms.
      Alkoholi ja tupakointi ei varmasti edesauta terveyttä, tosin Akin kohdalla eivät ehken syinä.

• Anonyymi

Paslamäet molemmat lihavia, syy-yhteyttä voi vain mietiskellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paslamäet molemmat lihavia, syy-yhteyttä voi vain mietiskellä.

Ja sinä olet ääliö. Syy-yhteyttä vanhempiisi voi vain mietiskellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinä olet ääliö. Syy-yhteyttä vanhempiisi voi vain mietiskellä.

Kiitos samoin, heillä varmaan oli jokin kehityshäiriö kun tollasen saivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos samoin, heillä varmaan oli jokin kehityshäiriö kun tollasen saivat.

Hyvin tunnut olevan perillä noista asioista. Oletko tutkinut sukuasi?

• Anonyymi

Pahinta meteliä syöpähoidoissa pitävät juuri keuhkosyöpää sairastavat.
      Ei halua moista haisijaa viereensä kukaan tiputuksessa.

• Anonyymi

Minä en halua viereeni alkoholin suurkulutuksen haiman tai maksakirroosipotilaan kivuliasta huutoa viereeni,jus joo tupakka,tupakka,viina on myrkkyä,ja siihen kuolee,mutta on niin trendikästä näyttää julkkisten juhlia viinaa menee miettikää montako taiteilijaa kuollut viinaan

• Anonyymi

Hyvä

• Anonyymi

Lähes jokainen ihminen sairastuu johonkin syöpään elämänsä aikana. Mitä kauemmin elää, sen varmemmin syöpään sairastuu. Tupakoimaton ja muutenkin raitis äitini kuoli keuhkosyöpään 94 vuotiaana.

• Anonyymi

Usein naiset elää pidempään koska ei ole heikkouksia kuten miehillä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein naiset elää pidempään koska ei ole heikkouksia kuten miehillä..

Viinan ja vi*un katson vahvuudeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viinan ja vi*un katson vahvuudeksi.

Vastatuulen ja nortti huuleen ydellä keukolla pärjää toisen voi korvata ilmapallola?

• Anonyymi

Akille paranemista ja kaikkea hyvää.

• Anonyymi

Paranemista Akille,ihmettelyä aiheuttaa ,jos keuhkosyöpä leikattiin viiko päästä diagnoosista.Oma tarinani 2017 leikattiin keuhkosyöpä sai hoitoja,2021 leikattiin rintasyöpä,sain hoitoja 2022 keuhkosyöpä uusi imusolmuke sain hoitoja,2023 poksahti uusi keuhkosyöpä toiselle puolelle keuhkoa sain hoitoja keväällä.nyt syksyllä tutkimus onko hoito auttanut,raskasta on ollutpaljon tutkimuksia ja ennenkuin saanut diagnoosin,sit miten hoidetaan,odottavan aika pitkä kun mennyt viikkoja.sanoisin näin ,että mulla ollut perhanan huono tuuri näitten syöpien kanssa,ei ole ollut aina ruusuilla tanssimista,enkä koskaan ole sanonut,kyllä mä selätän,ja palkat kun 2017 keuhkosyöpä leikattiin,iso leikkaus,ajattelin,nyt mä paranen,mutta,eikö mitä,syöpä on siitä viheliäinen se voi uusiutua,jälkeenpäin,kun huono tuuri.minä en ole selättänyt näitä syöpiä,vaan hyvä hoito.toivottavasti kuulen uudestaan kun tutkimukset edessä,että syöpä selätetty,enkä kuulisi enää,että taas uusi syöpä.Olen saanut elämälle jatkoaikaa,MINÄ ELÄN JA HALUAN ELÄÄ SE ON TÄLLÄ HETKELLÄ TÄRKEINTÄ.Mutta ,kaikki on kiinni hoidoista,olen menettänyt niin monta tärkeää ihmistä syövälle.Ja tälläkin hetkellä tiedän monta,joilla syöpähoidot meneilläYksikin jolla syöpähoidot loppu,ja lääkäri sano,syöpä on kukistettu,ei mennyt kuin kuukausi,syöpä uusiutui,ja hoidot jatkuvat eri lääkkeillä.Ja tosiaan,syöpä siitä pirullinen.se voi muhia elimistössä.ihminen ei tiedä mitään.Ja syövät vaan lisääntyvät.Toivon,että jospa nyt riittäisi mun kohdalla.Raskasta on ollut.Oli vakava sairaus mikä tahansa,kyllä ihminen joutuu käymään läpi henkisesti ja fyysisesti rankkoja aikoja,Henkisesti raskainta on kuoleman pelko jos ei parane.Låheisten tuki on tarpeen,se kantaa pitkälle.Elämä ei ole aina oikeudenmukainen,Mutta,jokaisen täältä on joskus lähdettävä,mutta kaikista paras olisi vaihtoehto,sais elää terveenä,ja yks kaks nyyskähtäs pois ilman kipua ja tuskaa.

• Anonyymi

Joo tsemppiä,ja toivotaan ettei uusiudu.itsellä leikattu joskus silti uusiutunut myöhemmin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paranemista Akille,ihmettelyä aiheuttaa ,jos keuhkosyöpä leikattiin viiko päästä diagnoosista.Oma tarinani 2017 leikattiin keuhkosyöpä sai hoitoja,2021 leikattiin rintasyöpä,sain hoitoja 2022 keuhkosyöpä uusi imusolmuke sain hoitoja,2023 poksahti uusi keuhkosyöpä toiselle puolelle keuhkoa sain hoitoja keväällä.nyt syksyllä tutkimus onko hoito auttanut,raskasta on ollutpaljon tutkimuksia ja ennenkuin saanut diagnoosin,sit miten hoidetaan,odottavan aika pitkä kun mennyt viikkoja.sanoisin näin ,että mulla ollut perhanan huono tuuri näitten syöpien kanssa,ei ole ollut aina ruusuilla tanssimista,enkä koskaan ole sanonut,kyllä mä selätän,ja palkat kun 2017 keuhkosyöpä leikattiin,iso leikkaus,ajattelin,nyt mä paranen,mutta,eikö mitä,syöpä on siitä viheliäinen se voi uusiutua,jälkeenpäin,kun huono tuuri.minä en ole selättänyt näitä syöpiä,vaan hyvä hoito.toivottavasti kuulen uudestaan kun tutkimukset edessä,että syöpä selätetty,enkä kuulisi enää,että taas uusi syöpä.Olen saanut elämälle jatkoaikaa,MINÄ ELÄN JA HALUAN ELÄÄ SE ON TÄLLÄ HETKELLÄ TÄRKEINTÄ.Mutta ,kaikki on kiinni hoidoista,olen menettänyt niin monta tärkeää ihmistä syövälle.Ja tälläkin hetkellä tiedän monta,joilla syöpähoidot meneilläYksikin jolla syöpähoidot loppu,ja lääkäri sano,syöpä on kukistettu,ei mennyt kuin kuukausi,syöpä uusiutui,ja hoidot jatkuvat eri lääkkeillä.Ja tosiaan,syöpä siitä pirullinen.se voi muhia elimistössä.ihminen ei tiedä mitään.Ja syövät vaan lisääntyvät.Toivon,että jospa nyt riittäisi mun kohdalla.Raskasta on ollut.Oli vakava sairaus mikä tahansa,kyllä ihminen joutuu käymään läpi henkisesti ja fyysisesti rankkoja aikoja,Henkisesti raskainta on kuoleman pelko jos ei parane.Låheisten tuki on tarpeen,se kantaa pitkälle.Elämä ei ole aina oikeudenmukainen,Mutta,jokaisen täältä on joskus lähdettävä,mutta kaikista paras olisi vaihtoehto,sais elää terveenä,ja yks kaks nyyskähtäs pois ilman kipua ja tuskaa.

Minun syöpäni todettiin ja leikattiin yli kolme vuotta sitten. Epäilemättä tupakoinnilla ja runsaalla alkoholin käytöllä on tähän osuutensa. Nyt en enää polta ja korkki on ollut kiinni jo 15 vuotta.
        Joku lääke tehoa, toinen ei.
        Kadunko? En, koska ei se mitään auttaisi.
        En ole rikas. Minulla ei ole edes autoa, saati omistusasuntoa, mutta olen saanut upeita, sivistyneitä ystäviä. Suurimman osan heistä olen saanut ystävikseni ihan varmasti ilman omaa ansiotani.
        Minä muistin elämän ainutkertaisuuden ja läksin kun pyydettiin, ja usein vaikkei pyydettykään, koska elämä on seikkailu.
        Jonakin päivänä minä kuolen, mutta voin sanoa, että olen elänyt verrattoman ihanan elämän, ja minusta jää jälki.

• Anonyymi

Seiskan juttuja, ei välttämättä pidä paikkaansa.

• Anonyymi

Palsanmäki on jo leikattu, toivotaan pikaista toipumista.

• Anonyymi

Nykyään tutkitaan taudit tarkkaan. Kaikkea syövän syytä ei tiedetä, ehkä ennenkin oli enempikin syöpää, mutta vanhemmista ihmisistä syy kuolemaan oli: kuoli vanhuuteen! Jo - 40 luvulla muuan helsinkiläinen lääkäri ennusti melkein päivälleen isoäitimme kuoleman, kun Isämme vei äitinsä ihan Helsinkiin asti, kun vatsavaivoja tutkittiin, niin tohtorin sanoi, "Pitkälle edennyt vatsasyöpä, elin-ikä 6 kk" ( Isä ei mummille kertonut tuota elin-iän ennustetta ), ja mummi kuoli kaksi päivää vajaa 6 kk.
      Nyt tehdään enempi testejä ennen kuin sanotaan mikä on vaivana ja se hyvä, tiedetään sitten hoitaa tautia.
      Kaikki ihmiset olemme yhtä arvokkaita, olipa olemus mikä tahansa, kun hoikkakin ihminen voi sairastua mihin vain ja elinpäivät on kullakin määrätyt, kun kivuissakin kituenkin on joskus elettävä, eikä henki tunnut lähtevän vaikka mitä tapahtuu elossa ollen. Ei tuomita, kun se tauti voi olla kohta itsellä, mistä toista syyttää !
      Olkaa armollisia toisillenne, se ei paljoa vaadi !!

• Anonyymi

Voiko palsanmäen keuhkosyöpä johtua siitä ,että on juonut niistä kuparipannuista liikaa. Kupari on mennyt kehkoihin.

• Anonyymi

Olipa tyhmä mielipide

• Anonyymi

lähes näihin päiviin saakka kyseinen syöpä oli tise aiheutettu, kunnes tieto tuli mukaan,

• Anonyymi

Miehillä ainakin eturauhssyöpä on sieltä yleisemmästä päästä.

• Anonyymi

Näin taitaa olla, itsekin odottelen kutsua parantuneen eturauhassyövän jälkitarkastukseen. Vuoden välein on tiedossa PSA verikoe, lieneekö riittävän usein, huippulääkärithän sen tietää.

• Anonyymi

Hyvä että parannuit.

• Anonyymi

60vuotta norttii ja kuppi ei oo syöpiä kiitos tuurin.

• Anonyymi

Juopa on yleistynyt.

• Anonyymi

Täytyy kehua keskussairaalan syöpäosaston henkilökuntaa erittäin hyvästä osaamisesta ja kaikesta huolimatta reippaasta ilmapiiristä, hyvää jatkoa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2029
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      327
      1250
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      85
      1064
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      918
    5. 110
      917
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      849
    7. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      844
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      21
      775
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      759
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe