Uusi lenovo ideapad lämpenee aika nopeasti. Siinä on 15,6 tuuman näyttö. Prosessori on Intel Celeron N4500 jonka taajuus on 1.1 ghz ja turbotaajuus on 2.8 ghz. 4 Gt ram ja128 Gt eMMC. Akun kapasiteetti on 42 wattituntia ja AC-adapterin teho 45 W. Luin jostain että tuon "ulostulo" on vain jotain 6 w. Tuo sähkövirta onko sen nimi adapteri on tosi pieni verrattuna entiseen ja se menee kuumaksi.
On mainostettu energiatehokkaana. Prosessorissa on kaksi ydintä ja ylin lämpötila on 105 celsiusta.
Johtuuko kannettavan muotoilusta vai mistä tuo lähes kuumuus? Näppäimistö menee heti epämiellyttävän lämpimäksi. Vaikuttaako prosessori, alhainen ram ja emmc tallennustila tähän lämpöön?
Lämpenevä lenovo ideapad
14
264
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolla 6 w tarkoitin prosessoria.
"With a TDP of 6W and operating temperature up to 105°C, this chip offers low power consumption and extended battery life."
https://rankbench.com/cpus/intel-celeron-n4500 - Anonyymi
Vanha Celeroni siinä lämpenee, kun ei tehot riitä. Tuottaa siis enemmän lämpöä kuin laskentatehoa. Eipä sille voi tehdä oikein mitään. Parempaa tietokonetta tilalle, joka ei kuumu.
- Anonyymi
Eikö tuo alhainen 6 w tdp tarkoita sitä että vähemmän lämpöä tulee prosessorista? Mitä jos olisi prosessori jossa on vaikka 8 ydintä ja taajuus 2.2 ghz. Silloinko tulisi vähemmän lämpöä? Koska ei tarvitse toimia äärirajoilla koko ajan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuo alhainen 6 w tdp tarkoita sitä että vähemmän lämpöä tulee prosessorista? Mitä jos olisi prosessori jossa on vaikka 8 ydintä ja taajuus 2.2 ghz. Silloinko tulisi vähemmän lämpöä? Koska ei tarvitse toimia äärirajoilla koko ajan?
Jatkoa.
Toisaalta kun on 8 ydintä niin enemmän paikkoja mistä lämpöä voi saapua? - Anonyymi
Tuokin on noin 350 euron joka on aika paljon minulle ja silti aika huonot speksit...
- Anonyymi
Juuri ostin uuden. En heti jaksaisi vaihtaa ja jos vaihtaisin se olisi acer aspire jossa on samat speksit mutta Intel Core™ i3-N305 jossa on 8 ydintä, 100 mhz taajuus ja turbotaajuus 3.80 hz, maksimi aste 105 astetta ja tdp on 15 w. Jos tuokin olisi lämmin niin se olisi ikävää.
- Anonyymi
Mitä oikein teet sillä läppärillä? Ei sen tavallisessa käytössä pitäisi kuumeta. Nettisurffailu ei kovasti kuormita konetta.
- Anonyymi
Nettiä selaan. En ohjelmoi, pelaa enkä prosessoi videoita. Voiko johtua siitä että asensin sen vasta ja samalla kerralla paljon päivityksiä? Tai sitten olen tottunut viileään näppäimistöön mikä oli entisessä kannettavassa.
- Anonyymi
Palautin tuon koneen...kokeilin myöhemmin uudelleen ja aika lämpimäksi menee näppäimistö ja kuumaksi näytön edessä oleva osa.
- Anonyymi
Windows on raskas ja tuollaisella nuhapumpulla prossu huuta 100% kuormaa kokoajan Windowsilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows on raskas ja tuollaisella nuhapumpulla prossu huuta 100% kuormaa kokoajan Windowsilla.
Pitää paikkansa. Katsoin tehtävienhallinnasta niin prosessori kävi silloin 100%. Se ihmetytti kun ei entisessä koneessa ole ollut sama.
Tuo kone vaikutti joltain isolta puhelimelta. Samanlainen sujuvuus kuin vaikka androidissa.
- Anonyymi
Kuka muistaa ilmaisen lömpöohjelman alkaa H? Voi itse säätää..
- Anonyymi
Oli muuten niin hiljainen että en tiedä oliko siinä edes tuuletinta. Ehkä ei ja siksi niin kuuma.
- Anonyymi
Älkää ostako intel celeron kannettavaa jos se on noin alhainen 1.1 ghz. Joku sanoi että jopa ms word hidastelee välillä sillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924