Yamaha F50 AETL

kuis on

elikkä mitkä mahtaa olla max. kierrokset ja onko kellään vaihtoehto potkurista kokemuksia siis vauhtia lisää ja vene on yamarin 4610

8

12459

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

Yksin ajaessa Yamarin 470 kulkee 60 km/h ja kierrokset on melko tarkkaan 6000. Potkuri on 13 tuumainen Yamahan alu.

Asiaa tuntematta voisi arvella 4610:n olevan suunnilleen saman kokoinen ja voi olla jopa painavampi.

Keskon sivuilla luvataan 50 koneella huipuksi 57 km/h jolloin tuo 13 tuumanen potkuri on aika sopiva.

http://www.yamarin.com/index.cfm?ChangeSetNow=2

Kaippa se on niin, että vauhtia saa lisää vain konetta suurentamalla.

• heh

Venettä on ajettu myös Yamahan teräsrusetilla mutta ei ollut etua. Kierrokset olivat 5500 mutta vauhti sama ja kuormankesto huonompi.

• jimi

6000 on max kierrokset, mut ei o iloo kierrätellä nii paljoo, koska tehot laskee ja hajoaminen todennäkösempää. Mulla on kyseinen kone bellan 490R:ssä. Vaihdoin 13" teräspotkurin ja kiertää reilut 5500. 14"alumiinilla meni 6000, mut nyt lähtee liukuun paremmin. Huiput sama.

• kuis on

ropeli toi 13" on,mix vaihdoit alumiinin pois?

• f60

13" alumiinipotkuri lienee sopivin. Minulla on ko. vene Yamaha f60 ja 11 1/8x13"potkurilla kiersi n.100kg kuormalla 5900rpm ja nopeus n.32s. 50:llä vois kiertää 5600rpm ja nopeus vois olla n.30s. Vaihdoin yhdistelmääni Solaksen 11 1/8x14" teräspotkurin ja nyt kulkee reilut 33s ja kiertää 5900rpm (yleensä teräspotkuri pudottaa kierroksia vastaavaan aluun verrattuna, mutta poikkeuksiakin näköjään löytyy)

• kuis on

kierrä vakiopotkurilla kuin 5000,jääkö tehdaspotkurilla aina noin paljon kierroksia reserviin?

• f60
        kuis on kirjoitti:

kierrä vakiopotkurilla kuin 5000,jääkö tehdaspotkurilla aina noin paljon kierroksia reserviin?

Yllättävän vähän kiertää, jos 5000rpm ottaa kevyellä kuormalla. Jos kone on alle 10 tuntia ajettu voi johtua sisäänajo säädöistä, varsinkin jos efi mallia (voi rajoittaa max-kierroslukua elektronisesti). Yleensä veneliikkeet laittaa koneeseen potkurin joka kiertää teoriassa lähelle maksimia. Jos ei kierrä sisäänajon jälkeenkään ton enempää niin mielestäni moottorissa/säädöissä/kierroslukumittarissa täytyy olla vikaa. Teoreettiseksi nopeudeksi noilla kierroksilla tulee n.29s ja samalla 7% luistolla kuin mulla n.27s joka kuulostaa melko pieneltä tolle paketille.

• ex-om
        f60 kirjoitti:

Yllättävän vähän kiertää, jos 5000rpm ottaa kevyellä kuormalla. Jos kone on alle 10 tuntia ajettu voi johtua sisäänajo säädöistä, varsinkin jos efi mallia (voi rajoittaa max-kierroslukua elektronisesti). Yleensä veneliikkeet laittaa koneeseen potkurin joka kiertää teoriassa lähelle maksimia. Jos ei kierrä sisäänajon jälkeenkään ton enempää niin mielestäni moottorissa/säädöissä/kierroslukumittarissa täytyy olla vikaa. Teoreettiseksi nopeudeksi noilla kierroksilla tulee n.29s ja samalla 7% luistolla kuin mulla n.27s joka kuulostaa melko pieneltä tolle paketille.

Mul oli kans 470 & F50 potkurina oli 15 tuumainen ja kierroksia otti muistaakseni 5800. Konemyyjä meinas väkisin myydä mulle 13 potkurin oli aivan varma et olis sopiva siihen ku se on sopiva 4730:seen (470 on kevyempi ku 4730, eroa yli 100kg) mut pienen tietoiskun jälkeen alkoi antamaan periksi ku 50 2t koneessa olin käyttänyt 16 potkuria, 2t ja 4t koneissa ku on eri välitykset. Ja huippuja kummallakin otti Yamahan oman mittarin mukaan 36 solmua. Mut ajelin pääasiassa kevyellä kuormalla. Yamahan omia alumiineja olivat, kavitaatiolevy 20mm pohjan yläpuolella (tarkoituksella).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe